دوشنبه ۲۷ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۰ - Jul 18, 2005
حضرت اميرالمؤمنين علي(ع): فرزندم! تو از خزائن رحمت خدا، چيزهايي خواستي كه هيچ كس جز او توانايي بخشيدن آنها را ندارد، همچون طول عمر، تندرستي و فراواني روزي، و خدا كليد خزائن خويش را در دست تو نهاد، زيرا كه اذن داد تا هرچه مي خواهي از او بخواهي و تو هر وقت بخواهي مي تواني درهاي نعمت او را با دعا بگشايي، و سيلاب رحمت او را بر خويشتن فروريزي، چون چنين است مبادا ديركرد اجابت، تو را نوميد سازد، كه بخشش به اندازه نيت است.
نهج البلاغه/۹۲۴
امروز با حافظ
صد لطف چشم داشتم و او يك نظر نكرد
رو بر رهش نهادم و بر من گذر نكرد
او خود گذر به ما چو نسيم سحر نكرد
مي خواستم كه ميرمش اندر قدم چو شمع
همايش «فرهنگ، پژوهش و خلاقيت» مردادماه برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي:همايش  فرهنگ ، پژوهش  و خلاقيت  دوم  وسوم  مردادماه  امسال  در پژوهشگاه  فرهنگ ، هنر و ارتباطات  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.
رئيس  پژوهشگاه  فرهنگ ، هنر و ارتباطات  روز يكشنبه  به  خبرنگاران  گفت : دراين  همايش  پژوهش  و تحقيقات  ۱۵۰ نفر از اعضاي  هيات  علمي دانشگاه هاي  سراسركشور ارايه  مي شود.
محمد سميعي  افزود: صنعت  و فرهنگ ، مالكيت  ادبي  و هنري ، فرهنگ  و كارآفريني ، فرهنگ  عمومي ، فرهنگ  و ادبيات ، زبان  فارسي  و فناوري  اطلاعات ، تنوع فرهنگي  و ابعاد فرهنگي  و اخلاقي  شبيه سازي  از جمله  موضوع هاي پژوهشي  استادان دانشگاه ها در اين  همايش  است .
وي  اظهارداشت : سخنرانان  همچنين  دراين  همايش  نتايج  پژوهش هاي  خود را درباره  محصولات  فرهنگي  غير مجاز، مطبوعات ، روابط عمومي ، تبليغات ، موسيقي ، رسانه هاي  ديداري  و شنيداري ، فناوري  اطلاعات  با رويكرد اجتماعي  و اخلاق  وفناوري  اطلاعات  ارايه  خواهند داد.
سميعي  گفت : اين  پژوهشگاه  در عمر پنج  ساله  خود ۶۸ طرح  پژوهشي  و ۱۵ پژوهش نامه  به  جامعه  پژوهشي  كشور ارايه  داده  است .
وي  افزود: دوري  از تكرار، نوآوري  در عرضه  فرهنگ  و هنر و بررسي  مسايل  ومعضلات  كنوني  كشور از جمله  ويژگي هاي  طرح هاي  پژوهشي  اين  پژوهشگاه  است .
وي  در ادامه  به  ميزان  مصرف  جامعه  از محصولات  غيرمجاز فرهنگي  اشاره  كرد وگفت : براساس  آمار، حدود ۳۰ درصد اوقات  فراغت  مردم  با محصولات  غير مجاز ياكپي  غير مجاز صرف  مي شود.
باتوجه  به  پيچيده  شدن پديده  فرهنگ  و تحولات  آني  و مستمر اين  حوزه و تاثيرپذيري  از تحولات  جهاني  به  همراه  تاثيرگذاري  متقابل ، امروز بيش  از هر زماني بررسي  تحولات  فرهنگي  در سطح  منطقه اي ، محلي  و ملي  و بين المللي  ضروري  به  نظر مي رسد.وي اظهار داشت : روزآمد كردن  نتايج  حاصل  از پژوهش ها و استمرار در استفاده از اين  نتايج  از جمله  اهداف  ديگر پژوهشگاه  است  كه  با انتشار پژوهش هاي  انجام  شده  پيگيري  مي شود.

درگذشت دو چهره نامي موسيقي
دكتر حسين عمومي چهره شاخص شيوه آوازي اصفهان درگذشت
گروه ادب و هنر :دكتر حسين عمومي ، رديف دان و مدرس شاخص شيوه آوازي اصفهان پس از طي يك دوره بيماري صبح ديروز به علت ايست قلبي دار فاني را وداع گفت .حسين عمومي در سال ۱۳۰۵ شمسي در اصفهان متولد شد. او آواز را پيش مرحوم تاج اصفهاني فرا گرفت و به دليل عشق و علاقه وافرش به موسيقي به خصوص موسيقي آوازي و حشر و نشرش با استادان برجسته آواز اصفهان نظير اديب اصفهاني ، سيد رحيم و...به ظرايف و دقايق موسيقي آوازي مسلط شد و بعدها به عنوان يكي از مراجع آواز ايراني بويژه شيوه آوازي اصفهان شناخته شد .
وي تحصيلات دانشگاهي اش را تا اخذ درجه دكتراي حقوق از دانشگاه تهران ادامه داد و در كنار آن با مطالعه و تدقيق در زبان و ادبيات عرب ، فقه و حكمت اسلامي ، دست و آگاهي هاي فراواني در اين عرصه به دست آورد كه در تدريسش نيز بسياري از اين نكات را ياد آور مي شد .
عمومي به عنوان يك قاضي پاكدامن، منشأ خدمات فراواني در عرصه دادگستري بود و بعد از باز نشستگي نيزدر كسوت وكيلي هنرمند به فعاليت اشتغال داشت. وي در كنار كار قضا، به صورت همزمان به تدريس رديف عالي موسيقي آوازي و تلفيق شعر و موسيقي همت مي گماشت. مراسم تشييع استاد عمومي صبح سه شنبه از مقابل تالار وحدت انجام مي شود.
در گذشت مجتبي ميرزاده آهنگساز و نوازنده نامي
كمانچه و ويلن
مجتبي ميرزاده كه برخي از آثار شنيدني موسيقي ايراني از ساخته هاي وي است روز گذشته به ديار باقي شتافت .
مير زاده در سال ۱۳۲۴ در كرمانشاه متولد شد و به دليل ذوق و قريحه سرشار به سرعت مدارج ترقي را پيمود و توانست خود را به عنوان آهنگساز و نوازنده اي صاحب سبك در ميان اهل موسيقي مطرح كند .
عبد الحسين مختاباد ، خواننده و آهنگساز د رگفت و گويي با همشهري ضمن ابراز تاسف از درگذشت ميرزاده و استاد عمومي و ابراز اين نكته كه شان و جايگاه اين هنرمندان د رحيات آنها ناديده گرفته شده است، به ويژگي هاي كاري مرحوم ميرزاده اشاره كرد و گفت : مرحوم ميرزاده در نوازندگي ويلن و كمانچه صاحب قريحه اي كم نظير بود و آنچه كه ما در موسيقي شرق از آن به عنوان بداهه نوازي ياد مي كنيم ، به عيان در نوازندگي وي به چشم مي آمد ، چرا كه بسياري از آثاري كه آهنگسازان در استوديو به صورت نت براي ساز كمانچه به وي مي دادند ، در كارگاه ذهن خلاق اين هنرمند ، روح و جاني تازه به خود مي گرفت .
مختاباد در باره آهنگسازي ميرزاده به قريحه چند وجهي اش در ساخت آهنگهاي موسيقي در گونه هاي سنتي ، كلاسيك و پاپ اشاره كرده و مي گويد كه برخي از آثار ماندگار موسيقي ايراني از ساخته هاي آن زنده ياد است .
وي همچنين از تنظيم هاي منحصر به فرد ميرزاده ياد مي كند كه علاوه بر اينكه هارموني اش صدايي و طعمي ايراني داشت در عين حال كنترپوان خوبي را هم به گوش شنونده مي رساند .
اركستراسيون لطيف و توجه به نقش هر ساز در اركستر از ديگر ويژگيهاي كاري زنده ياد ميرزاده بود .
از مهمترين ويژگيهاي ميرزاده قريحه وي در سازبندي و اركستراسيون سازهاي كلاسيك و نيز موسيقي سنتي و محلي بود، به نحوي كه برخي از آهنگسازان نامي موسيقي سنتي ، تنظيم آثار خود را به وي مي سپردند .گزارش همشهري حاكي  است هنوز از تاريخ تشييع پيكر اين آهنگساز نام آشنا اطلاعاتي به دست ما نرسيده است ، اما به نظر مي رسد در صورت انجام مراحل اوليه و قانوني فوت آن مرحوم ، پيكر وي نيز روز سه شنبه از مقابل تالار وحدت تشييع شود .

بهرام بيضايي: تعزيه مي تواند امروزي باشد
جلسه پرسش و پاسخ نمايش «مجلس شبيه؛ در ذكر مصايب استاد نويد ماكان و همسرش مهندس رخشيد فرزين» به همت انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر و با همكاري مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.بنا به گزارش روابط عمومي مجموعه تئاتر شهر، بيضايي در اين جلسه كه پس از اجراي نمايش و در حضور بيش از پانصد تماشاگر در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، در پاسخ به يكي از تماشاگران مبني بر اين كه آيا نمايش يك بيانيه سياسي است توضيح داد: فكر نمي كنم اين نمايش يك بيانيه سياسي باشد و اگر هم شما چنين برداشتي مي كنيد، من از شما شرمنده ام و مراتب عذرخواهي مرا بپذيريد. بايد بگويم كه من سياسي نيستم، اما با اجراي اين نمايش خواستم چيزهايي را يادآوري كنم.بيضايي در بخش ديگري از صحبتهاي خود درخصوص اجراي اين نمايش گفت: براين عقيده ام كه اگر تعزيه از حالت طبيعي خود رها مي شد، شايد مي توانست امروزي باشد.

پاسخ به پرسش پزشكي
حساسيت غذايي
از دكتر روزنفلد سئوال شده است كه آلرژي غذايي چيست و او گفته است: ايميون سيستم (سيستم دفاعي بدن) برخي از افراد در قبال بعضي مواد غذايي واكنش منفي نشان مي دهد و عوارض ناشي از اين واكنش را آلرژي (حساسيت) غذايي گويند. اين مواد غذايي به خودي خود زيان آور نيستند ولي ايميون سيستم برخي از افراد آنها را نمي پذيرد و به جدال برمي خيزد. دليل اين واكنش منفي هنوز به درستي شناخته نشده است ولي بي ارتباط به وراثت و تغييرات بيوشيمي نيست. به اين غذا هاي آلرژي زا «غذاي تحمل ناپذير» هم مي گويند كه بايد از فهرست خوراكي هاي چنين افرادي حذف شوند. عوارض واكنش معمولاً در پوست، ريه، دستگاه گوارش و سيستم اعصاب آشكار مي شود.

برگي از تاريخ
آغاز جنگ داخلي مرگبار اسپانيا
۱۸ ژوئيه (روزي چون امروز) در طول تاريخ شاهد رويدادهاي مهمي بود كه برخي از آنها از اين قرارند: در سال ۴۶۵ پيش از ميلاد واحد نظامي ايران معروف به سپاه جاويدان (ارتش ثابت) مركب از سربازان زبده تشكيل شد. در سال ۱۹۱۸ نلسون ماندلا از مردان محبوب جهان به دنيا آمد. در سال ۱۳۰۳ هجري شمسي گروهي از مردم تهران در خيابان به جان معاون كنسول آمريكا افتادند و او را كشتند. اين رويداد علت مذهبي داشت، نه سياسي. در سال ۱۹۲۵ مانيفست هيتلر (نبرد من) انتشار يافت. در سال ۱۳۰۵ هجري شمسي محمد ولي خان تنكابني (سپهسالار) كه بارها وزير و نخست وزير بود و در حمله به تهران و خلع محمدعلي شاه فرماندهي داوطلبان شمال را برعهده داشت در ۸۴ سالگي در خانه اش با شليك گلوله خودكشي كرد. در سال ۱۳۰۹ اسماعيل آقا سميتقو و شماري ازدستيارانش كه سال ها باعث ناامني در شمال غربي ايران بودند در اشنويه به دست لشكر آذربايجان از پاي درآمدند. در سال ۱۹۴۵ آخرين دور كنفرانس پتسدام با شركت استالين، اتلي و ترومن تشكيل شد و ضمن آن ناگهان استالين خود را با شركاي تازه اي روبرو ديد و به هيچيك از طرح هاي آنها، جز اعلان جنگ به ژاپن ترتيب اثر نداد.
و اينك برگي از تاريخ: ۱۷ ژوئيه سال ۱۹۳۶ جنگ خونين داخلي اسپانيا كه ژنرال فرانكو در آن به نظاميان شورشي (ضد جمهوري) پيوسته بود آغاز شد و در ۳۱ ژوئيه به اوج شدت خود رسيد. اين جنگ ميان سلطنت طلبان و جمهوري خواهان روي داد كه جمهوري خواهان (عموماً چپ) حكومت را به دست داشتند. فرانكو از هيتلر و موسوليني استمداد كرد و چپ ها به استالين و همه كمونيست هاي جهان متوسل شدند و اسپانيا صحنه آزمايش سلاح هاي دو بلوك و قدرت نمايي آنها قرار گرفت. چپ ها از كشورهاي مختلف حتي از ايالت متحده آمريكا داوطلبانه وارد اسپانيا شدند تا به جمهوري خواهان كمك كنند. اين جنگ هاي خونين و پرتلفات سه ساله در عين حال فرصت مناسبي براي پيشرفت عكس خبري به دست داده بود زيرا هيچيك از دو طرف مانع فعاليت خبرنگاران عكاس نمي شدند.
www.iranianshistoryonthisday.com

تازه  هاي دنياي رسانه ها
آمريكا و قاعده منع رعايت احوال بستگان در سازمان هاي عمومي
شوراي شهر «راك هيل» آمريكا واقع در ايالت كاروليناي جنوبي دستور اخراج «مت كوپر» را از نيروي آتش نشاني شهر صادر كرد. مت ۲۵ ساله اخيراً با دختر رئيس سازمان آتش نشاني راك هيل ازدواج كرده است. شوراي شهر طبق اصل ضد نپوتيسم (قوم و خويش بازي در سازمان هاي مختلف آمريكا) تصميم به اخراج مت كوپر گرفته است. در آمريكا از قرن نوزدهم، استخدام بستگان از سوي مدير يك مؤسسه عمومي و رعايت حال آنان ممنوع است. اين قاعده شركت هاي سهامي را نيز كه داراي سهام عام هستند شامل مي شود. مت كوپر به دادگاه فدرال دادخواست داده و استدلال كرده كه نمي توان وي را مشمول اين قاعده قرار داد زيرا كه وي چند سال پس از استخدام شدن در نيروي آتش نشاني، با دختر مدير سازمان ازدواج كرده و در استخدام او پارتي بازي در كار نبوده است. قرار است ۲۵ ژوئيه (هفته آينده) دادگاه به اين كار رسيدگي كند و رأي بدهد. رسانه هاي آمريكا در مقالات خود عموماً اقدام شوراي شهر را تأييد كرده و نوشته اند كه نبايد اجازه داده شود كه نپوتيسم به آمريكا باز گردد كه رواج پارتي بازي باعث فساد مي شود و به وحدت ملي آسيب خواهد رساند. اين رسانه ها تاريخچه منع نپوتيسم را در آمريكا در سابقه خبر خود نوشته اند. در قرن ۱۹ يكي از رؤساي جمهور آمريكا، مقامات را سر ميز ناشتايي كه در آشپزخانه كاخ سفيد چيده مي شد از ميان دوستان و بستگان و افرادي كه توصيه شده بودند انتخاب مي كرد كه اين عمل مورد اعتراض آمريكاييان قرار گرفت و به محفل آشپزخانه معروف شد كه قاعده ضد نپوتيسم به آن پايان داد.
سالگشت درگذشت «پترارك» و يادي از «ليويوس» مورخ
امروز سالگشت درگذشت پترارك (فرانچسكو پتراركا) مورخ، نويسنده و شاعر ايتاليايي است كه به همراه «دانته» از پدران عصر رنسانس به شمار مي آيند. معروف ترين تاريخي كه پترارك نوشت «آفريقا» عنوان دارد كه شرح كارهاي ژنرال رومي «سيپيو افريكانوس» است. وي يادداشت هاي «سيسرو» و كارهاي نويسندگان ديگر را جمع آوري و تدوين كرده و رساله اي در باره «تيتوس ليويوس» دارد.
تيتوس ليويوس (ليوي) تاريخ نگار روم باستان (متولد سال ۵۹ پيش از ميلاد و متوفا در سال ۱۷ ميلادي) نزديك به چهار قرن پس از تخريب رم توسط گل ها ((گاليايي ها، مردمي كه در فرانسه، بلژيك، غرب سويس امروز و غرب رود راين در آلمان مي زيستند)، در صدد جمع آوري تاريخ اين شهر برآمد ولي مشكل او از ميان رفتن اسناد در جريان تخريب رم به دست گل ها بود. طبق محاسبات ليويوس غارت رم در سال ۳۸۶ پيش از ميلاد صورت گرفته بود. ليويوس تاريخ رم را از سال ۷۵۳ پيش از ميلاد تا زمان خود تحت عنوان «از تأسيس شهر» نوشت كه باقي مانده است. وي زمان ها را بر حسب دوره حكومت هر دوره كنسولي تعيين مي كرد كه كار را بر تنظيم كنندگان تقويم ميلادي آسان كرده است (كنسول ها در لغت به معناي كساني است كه با هم گام بر مي دارند. در آن زمان رومي ها هر سال دو نفر را انتخاب مي كردند تا به اتفاق بر كشور حكومت كنند و افراد ۴۰ ساله به بالا حق دادن رأي داشتند. هر يك از اين دو كنسول حق داشت تصميم ديگري را وتو و رد كند).
گل ها روميان را در جنگ «آليا» در ۱۸ ژوئيه (روزي چون امروز) در سال ۳۹۰ پيش از ميلاد شكست داده بودند. ليويوس نوشته است: درس هاي گرفته شده از جنگ «آليا» بود كه روم را بعداً در صدر جهان (غرب) قرار داد زيرا كه پس از جنگ، روميان نشستند و ضعف هايشان را در آن نبرد بررسي كردند و به رفع آن كوشيدند. آنها از جمله ارتشي مشابه ارتش قديم يونان ايجاد كردند كه با استفاده از تاكتيك فالانكس (خط نبرد ايجاد مانع با سرباز سپر به دست) و با بهره گيري از كلاه خود و جنگ افزار آهني به جاي برنزي عمل مي كرد. اين ارتش داراي رده بندي بود و لژيون هايي در آن ايجاد شد. روميان همچنين تصميم گرفتند كه باروي شهرها را مستحكم و بهتر از گذشته بسازند و...

با حضور هنرمندان كاريكاتوريست
از افشين سبوكي تجليل شد
002496.jpg
در مراسمي كه به منظور تجليل از افشين سبوكي هنرمند كاريكاتوريست معاصر در خانه كاريكاتور برپا شده بود، هدايايي به رسم يادبود از سوي خانه كاريكاتور به اين هنرمند و همسر وي كه براي ادامه تحصيل رهسپار خارج از كشور مي باشند، اهدا گرديد. در اين مراسم به ترتيب اسماعيل عباسي، داود شهيدي و اردشير رستمي درباره آثار و فعاليت هاي هنري سبوكي سخن گفتند. حاضران در اين مراسم از آثار برگزيده اين هنرمند كه در خانه كاريكاتور برپا شده است نيز ديدن كردند. «سبوكي» همكاري رسمي در عرصه كاريكاتور مطبوعاتي را از سال ۱۳۷۱ با روزنامه همشهري شروع كرد و اين همكاري حدود ۱۲ سال ادامه يافت. وي حدود يك دهه در خانه كاريكاتور وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به آموزش طراحي و كاريكاتور اشتغال داشته است.

نگارستان
زندگي
در حياط را باز كرد. نگاهي به پشت سرش انداخت. اشك در چشمهاي سالخورده پيرمرد بي تابي مي كرد. از آن نگاه مهربان چشم برداشت. داشت زير لگدهاي افكارش له مي شد:  رفتن... دلتنگي ... آينده... پيشرفت... ماندن... پدر... ماندن ... پدر... صداي بسته شدن در، سكوت را فراري داد. چشمهاي دلتنگ پيرمرد را بوسيد و آرام زمزمه كرد: ... پدر!
پرستو عوض زاده

بهارستان
سوگند _ ۶
سوگند به اين شهر و تو در اين شهر سكني گرفتي
و سوگند به پدر و فرزنداني كه پديد آفريد.
قرآن مجيد _ ترجمه عبدالمحمد آيتي

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


گشتي در دنياي خبرها
نمايشگاه سوسك ها
دالاس: يك مرد علاقه مند در آمريكا اقدام به نمايش كلكسيون سوسك ها كرده است.
وي اين كلكسيون را از سالها قبل جمع آوري نموده و جالب اينكه بر تن سوسك ها لباس كرده و آنها را در موقعيت هاي مختلف مثلا نواختن پيانو قرار داده است.
وي درمورد برگزاري اين نمايشگاه مي گويد: بسياري از مردم در منازل خود از سوسك ها فراري و متنفر هستند اما اين نمايشگاه نشان مي دهد كه مي توان به اين موجودات نيز علاقه مند بود.
افسردگي در هنگ كنگ
هنگ كنگ: تا اواخر سال ،۲۰۰۳ كمتر كسي در هنگ كنگ، افسردگي را به عنوان يك بيماري مي پنداشت اما پس از اينكه يكي از هنرپيشه هاي سرشناس اين كشور اعتراف به افسرده بودن كرد، مردم به تدريج به خطرات اين بيماري پي بردند.
در سال ،۲۰۰۴ بيش از هزار نفر در هنگ كنگ خودكشي كردند. گفته مي شود كه درحال حاضر ۷۰ هزار نفر از جمعيت ۷ ميليون نفري هنگ كنگ مبتلا به افسردگي هستند.
به همين دليل مقامات اين كشور براي كاهش افسردگي مردم تدابير مختلفي را انديشيده اند كه يكي از آنها برگزاري مسابقه خنده استقامت است كه هركس بيشتر از ديگران بخندد، جايزه خواهد گرفت.
توليد دو جفت دوقلو
نيويورك: يك زوج به مدت يك دهه در انتظار بچه دارشدن بودند اما اين امر تحقق نيافت.سرانجام پس از ۱۰ سال، خانم ۳۷ ساله باردار شد و جالب اينكه وي دو جفت دوقلو زاييد.اين ۴ نوزاد هريك به فاصله يك دقيقه از يكديگر به دنيا آمدند. با اينكه نوزادان دو ماه زودتر از موعد مقرر چشم به جهان گشودند اما كاملا سالم هستند و تنها از كمبود وزن رنج مي برند. جالب اينكه جفت هاي دوقلو هيچ شباهتي به يكديگر ندارند.
ارسال زباله از طريق اينترنت
سنت لوئيس: يك مرد در ميسوري كه از طريق اينترنت براي مردم زباله و لباس هاي كهنه ارسال مي كرد با يد در دادگاه محاكمه بشود. اين مرد در پوشش فروشگاه هاي معروف و مشهور پوشاك، در اينترنت آگهي مي داد و مردم نيز به صورت آنلاين به سفارش پوشاك موردنظر خود مي پرداختند.اما اين مرد سفارش هاي مردم را دريافت مي كرد و در عوض براي آنها زباله و يا لباس هاي كهنه مي فرستاد.
نوزاد ۳/۶ كيلوگرمي
كنتاكي: يك نوزاد ۳/۶ كيلوگرمي در كنتاكي چشم به جهان گشود به گفته پزشكان، اين نوزاد با انجام عمل سزارين به دنيا آمد و شرايط جسماني وي رضايتبخش است.
اين درحالي است كه تنها كمتر از يك درصد نوزادان در بدو تولد بيش از ۵ كيلوگرم وزن دارند. اين نوزاد از بيمارستان مرخص شده و والدينش مشغول نگهداري از او هستند.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۱۰ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۳۹ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۲۱ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۲ دقيقه

گل و گياه
پافيوپديلوم (اركيده)
002493.jpg
نام علمي: Paphiopedilum callosum
خانواده: ORCHIEACEAE
اركيده خاكزي، بومي تايلند و كامبوجيا، به بلندي ۳۰ و گستردگي ۱۵ سانتي متر است داراي برگ هاي نواري تا بيضي شكل و سبز مايل به خاكستري بوده و گل هاي منفرد آن با قطر ۹-۷ سانتي متر در بهار ظاهر مي شوند.نيازها: مكان نيمه سايه، خاك به نسبت مساوي از پوست تنه درخت (خرد شده) و خاك لومي _ ماسه اي، دوره استراحت ندارد بنابراين در تمام مدت سال خاك آن بايد مرطوب نگهداشته شود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۳ درجه سانتي گراد است.
ازدياد: از طريق تقسيم بوته امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |