چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۶ - Feb 14, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
هيچ كار نيكي را حقير مشمار و با برادر خود، خلف وعده مكن.
نهج الفصاحه، حديث 2443
امروز با حافظ
كه هر چه بر سر ما مي رود ارادت اوست
سر ارادت ما و آستان حضرت دوست
نهادم آينه ها در مقابل رخ دوست
نظير دوست نديدم اگر چه از مه و مهر
آب و هوا
014019.jpg

عكس روز
014025.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه
هر سال يك روز در هفته در هلند به تمرين حركات نمايشي از سوي مردم اختصاص دارد. در تصوير يك شهروند هلندي مشغول تمرين با توپ است.

در شهر خبر
بخشودگي خودرو ها
به مناسبت گراميداشت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي وسايل نقليه توقيفي در پاركينگ هاي استان اردبيل رفع توقيف شد ند. اين بخشودگي شامل تخلفات رانندگي تمام وسايل نقليه توقيفي در تمام مناطق اين استان مي شود. صاحبان اين قبيل وسايل نقليه براي رفع توقيف وسيله نقليه خود مي توانند تا پايان بهمن ماه به مركز راهور اردبيل و شهرستان هاي تابعه مراجعه كنند. اين بخشودگي شامل وسايط نقليه توقيفي به دستور مقام قضائي نمي شود.

۱۰ميليارد نذر
سالانه ?? ميليارد ريال نذورات از اماكن متبركه استان ايلام جمع آوري مي شود. اين ميزان نذورات مردمي داخل ?? بقعه متبركه استان ريخته مي شود. در سال جاري تاكنون بيش از هفت ميليارد ريال نذورات از اين زيارتگاه ها جمع آوري شده است. اين مبلغ نذورات صرف نوسازي و توسعه اماكن متبركه از جمله احداث زائرسرا، محوطه سازي، توسعه فضاي سبز و تزئينات داخلي اماكن متبركه مي شود. با توجه به فرهنگ مردم منطقه نذورات مردمي در استان جايگاه بيشتري نسبت به وقفيات دارد. با توجه به فرهنگ و اعتقاد خاص مردم در اين استان در سال جاري، پيش بيني مي شود ميزان نذورات ريخته شده به اماكن مذهبي به بيش از ?? ميليارد ريال افزايش يابد.

توزيع مواد محترقه
به نظر مي رسد توزيع كنندگان مواد محترقه و ترقه فعاليت خود را پيش از موعد آغاز كرده اند. مركز اطلاع رساني نيروي  انتظامي استان اصفهان، روز سه شنبه از كشف ?? هزارو ??? عدد انواع ترقه و مواد محترقه در اين استان خبر داد. سرهنگ پاسدار نوروزعلي رهبري رئيس اين مركز اعلام كرد: ترقه ها و مواد محترقه در ايست بازرسي سه  راهي رامشه شهرستان  شهرضا حين بازرسي از يك دستگاه اتوبوس كه از شيراز به سمت اصفهان در حركت بود كشف و ضبط شد. وي از خانواده ها خواست با توجه به نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و استفاده كودكان و نوجوانان از وسايل محترقه، مراقبت بيشتري از فرزندان خود داشته باشند و درصورت اطلاع از توزيع مواد محترقه، موارد را به مركز فوريت هاي پليس ??? اطلاع دهند.

ارباب رجوع سيستاني
بايد منتظر نتايج عمليات ميداني طرح سنجش ميزان رضايت ارباب رجوع از دستگاه هاي اجرايي سيستان و بلوچستان بود تا ببينيم امسال اين عمليات ميداني در ساير استان ها به ويژه تهران نيز صورت مي گيرد يا خير؟ به گفته عباس صفدري رئيس جهاد دانشگاهي سيستان و بلوچستان،حوزه معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي اين طرح بزرگ را براي چهارمين سال متوالي و با رعايت كامل اصول علمي توأم با صداقت و امانت اجرا مي كند. عمليات ميداني اين طرح در قالب تكميل بيش از هشت هزار پرسشنامه با همكاري ??? پرسشگر، كارشناس و بازبين در هفت شهر استان و ?? دستگاه اجرايي از اواسط بهمن ماه سال جاري آغاز و تا نيمه اسفند ماه ادامه خواهد داشت. وي بهبود كيفيت خدمات رساني به مردم و احترام بيشتر به خواسته هاي آنان در دستگاه هاي اجرايي را از اهداف اصلي اجراي اين طرح برشمرد. نتايج نهايي طرح به سازمان مديريت و برنامه ريزي استان به عنوان سفارش دهنده و كارفرما، ارائه خواهد شد.

جايگاه توزيع بنزين
فرديس كرج صاحب ششمين جايگاه توزيع سوخت و فرآورده هاي نفتي شد. مجموع ظرفيت مخازن سوخت اين جايگاه ??? هزار ليتر بنزين معمولي و سوپر است. اين جايگاه داراي شش دستگاه تلمبه از نوع دو طرفه بوده و همزمان مي تواند سوخت مورد نياز ?? دستگاه خودرو را تامين كند. بر اساس برآوردها، ميانگين فروش ماهانه اين جايگاه حدود دو ميليون ليتر بنزين معمولي و ??? هزار ليتر بنزين سوپر خواهد بود. اين جايگاه سوخت رساني در منطقه فرديس نرسيده به سه راه حافظيه روبروي نيروگاه منتظر قائم واقع شده است. هم اكنون در شهرستان كرج ?? جايگاه توزيع سوخت و فرآورده هاي نفتي فعال است.

بازار
كاهش استقبال از ثبت نام سيم كارت 
013977.jpg
با اينكه برخي مسئولان شركت ارتباطات سيار پيش بيني مي كردند۳ تا 4 ميليون نفر در دوره جديد فروش سيم كارت هاي دولتي ثبت نام كنند، پس از گذشت 10 روز از شروع ثبت نام فقط 860 هزار و 26 نفر با مراجعه به دفاتر پستي نسبت به ثبت نام اقدام كرده اند كه از اين ميان 325هزار و 838 نفر متقاضي سيم كارت دائمي  ۲۸۸ هزار توماني بوده و 534 هزار و 188 نفر نيز سيم كارت اعتباري با وديعه هزار تومان ثبت نام كرده اند.
متقاضيان سيم كارت دائمي در استان تهران فقط 38 هزار و 729 نفر اعلام شده و 88 هزار و 303 نفر نيز در تهران سيم كارت اعتباري ثبت نام كردند. ثبت نام اين سيم كارت ها تا پايان بهمن ماه جاري ادامه دارد. در بازار گوشي نيز خبر مي رسد عرضه گوشي توليد داخل از اوايل سال آينده آغاز خواهد شد.

تلويزيون
013983.jpg

مسابقه با جايزه‎/۲۴
كدام بازيكنان؟
كداميك از ملي پوشان زير در تيمهاي امارات بازي نمي كنند؟
A) جواد كاظميانC) محمد نصرتي
B) غلامرضا عنايتيD) فرهاد مجيدي
نحوه شركت در مسابقه: شركت كنندگان بايد يكي از گزينه هاي A ،B ،C ،D را حداكثر تا ساعت 18 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 9165-202-0912 اس ام اس كنند.
به حساب 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و 5 نفر از شهرستان ها) جايزه نقدي واريز مي شود. شماره تلفن همراه برندگان با حذف 3 رقم آن (و جايگزين علامت * به جاي رقم هاي حذف شده) فردا در روزنامه چاپ مي شود و همكاران ما به منظور دريافت شماره حساب بانكي با آنها تماس مي گيرند. (علت قرار دادن * به جاي رقم ها، جلوگيري از مزاحمت هاي احتمالي است.)
شماره تلفن برندگان مسابقه 23
013986.jpg
ضمنا پاسخ مسابقه 23 گزينه A بود.

فرهنگسرا
سمينار عمومي آموزش مهارت هاي زندگي
مركز آموزش و تحقيق كانون فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي اعلام كرد: سمينار عمومي آموزش مهارت هاي زندگي با هدف شناسايي مهارت هاي زندگي، رفتارهاي موفق و ناموفق، آموزش مهارت هاي ارتباط مؤثر با ديگران، شناخت تيپ هاي شخصيتي، ويژگي هاي عمده شخصيت انسان همچون عقل و عاطفه و ساير آموزش ها در اين باره را روز پنجشنبه 26 بهمن ساعت 16 برگزار خواهد كرد. به گزارش مركز آموزش و تحقيق كانون فارغ التحصيلان كليه فارغ التحصيلان، دانشجويان و اعضاي هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مي توانند براي ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 88770301 تماس بگيرند.

نمايشگاه شهرري
نمايشگاه هنر و سوغات استان ها در شهرري افتتاح شد. هدف از برپايي اين نمايشگاه آشنايي شهروندان ري با سوغات و صنايع دستي و ميراث فرهنگي استان هاي مختلف كشور و ايجاد جاذبه براي گردشگران عنوان شده است. اين نمايشگاه با همكاري ميراث فرهنگي استان تهران و شهرستان ري تا 8 روزديگر برپاست. سوغات و صنايع استان ها در ?? غرفه در معرض ديد و عرضه قرار گرفته است. تور ري گردي نيز در آستانه نوروز از سوي شهرداري منطقه ?? برگزار خواهد شد كه به مدت 8 روز و به صورت رايگان براي بازديد از مكان هاي ديدني و آثار تاريخي شهرري در نظر گرفته شده است. در اولين روز تور ري گردي ??? گردشگر به وسيله هفت دستگاه اتوبوس، از آثار تاريخي اين شهر ديدن مي كنند. در حاشيه اين تور مسابقه خاطره نويسي، عكس، شعر و مقاله با موضوع آثار تاريخي و ميراث فرهنگي ري نيز برگزار مي شود.

كنترل نرخ سيب زميني
در روزهاي اخير قيمت هر كيلوگرم سيب زميني در شهرستان شاهرود به بيش از شش هزار ريال افزايش يافته بود. افزايش قيمت سيب زميني باعث نگراني تعدادي از مردم بخصوص اقشار آسيب پذير اين شهرستان شده بود و برخي از اين افراد در گفت وگو با ايرنا خواستار كنترل قيمت آن شده بودند. به دنبال افزايش چشمگير و افسارگسيخته قيمت اين محصول در شاهرود اداره بازرگاني شاهرود  در چند روز اخير اقدام به خريد ?? تن سيب زميني وارداتي و حمل آن به اين شهرستان كرد. در حال حاضر قيمت هر كيلو سيب زميني در شهرستان شاهرود با حدود ?? درصد كاهش به چهار هزار و ?00 ريال رسيد.

آلودگي هواي تهران
014022.jpg

طلا و ارز
013980.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
آفرينش
چشمانش را كه باز كرد، همه چيز در نظرش غريب بود. دلش گرفت و به سختي گريست. نمي دانست به كجا قدم گذاشته است. به آغوش گرمي سپرده شد كه ضرب آهنگ آرامش بخشي را در گوش جانش مي ريخت. صدايي كه به زمزمه فرشتگان مي ماند. اولين جرعه حيات بخشي را كه نوشيد، طعم گواراي آب جاري از نهرهاي بهشتي را به ياد آورد. به گوشش اذان گفته شد ، اسمي برايش انتخاب كردند و پس از صدور شناسنامه، يك نفر رسما به آمار جهانيان افزوده شد.
اكبر عليزاده اعتمادي

گشتي در دنياي خبرها
سقوط از ارتفاع 4 هزار متري
ولينگتن: تلويزيون نيوزلند ديروز تصاوير ويدئويي سقوط آزاد يك چترباز را نمايش داد كه چتر نجات وي باز نشد و به طرز شگفت انگيزي از مرگ نجات يافت. چندي پيش يك چترباز 25 ساله از ارتفاع 4 هزار و 572 متري سقوط آزاد انجام داد و در حالي كه تنها يك هزار و 219 متر با زمين فاصله داشت متوجه شد كه چترش عمل نمي كند و چتر كمكي نيز نقص فني دارد. با توجه به اين كه وي روي كلاه ايمني خود يك دوربين فيلمبرداري نصب كرده بود، اين دوربين تمام وقايع سقوط آزاد را ضبط مي كرد. در تصاوير مشخص است كه اين چترباز پيش از فرود آمدن روي زمين از همه بستگان خود خداحافظي مي كند چون مي داند چند ثانيه بيشتر با مرگ فاصله ندارد. به هر حال وي روي شاخه هاي شكسته يك درخت فرود آمد و به گونه اعجاب انگيزي از مرگ نجات يافت. وي پس از اين سانحه، فيلم دوربين فيلمبرداري را در اختيار تلويزيون نيوزلند قرار داد و ديروز اين فيلم پخش شد.
آفت محل كار
واشنگتن: دانشمندان دانشگاه واشنگتن پس از سالها تحقيق به اين نتيجه رسيده اند كه وجود حتي يك كارمند منفي نگر در يك مجموعه، براي ايجاد اختلال در آن سازمان و پايين آوردن راندمان كار مفيد ساير كارمندان كافي است. آنها به رؤساي اداره ها و شركت ها توصيه مي كنند اگر يك كارمند منفي نگر از مرحله استخدام آنها عبور كرد حتماً كارهاي انفرادي براي وي در نظر بگيرند و اجازه ندهند در كنار ساير كارمندان و در جمع به انجام وظايف خود بپردازد. اما ويژگي هاي يك كارمند منفي نگر چيست؟ نارضايتي از كار، مسخره كردن همكاران، حمله كردن به آنها، برخوردار نبودن از ثبات روحي و انجام ندادن وظايف محول شده از ويژگي هاي كارمندان منفي نگر است.
شعر و داستان در خشكشويي
نيويورك: معمولاً شهروندان شهر نيويورك براي شستشوي لباس هاي خود به خشكشويي هاي سكه اي مراجعه مي كنند. با توجه به اين كه آنها بايد دست كم 30 دقيقه معطل شوند بسياري از آنها در اين فاصله زماني يا كتاب مي خوانند يا به قهوه خانه هاي اطراف خشكشويي ها مي روند. اما اخيراً صاحب يك خشكشويي سكه اي در اين شهر دست به ابتكار جالبي زده و براي مراجعه كنندگان به صورت زنده شعر و داستان كوتاه مي خواند تا حوصله شان سر نرود. داستان از اين قرار است كه صاحب خشكشويي كه يك پيرزن است براي مشترياني كه در انتظار پايان شستشوي لباس هاي خود هستند از روي كتاب هاي مختلف، شعر و داستان كوتاه مي خواند. جالب اين كه داستان ها و شعرهاي خوانده شده به نوعي مرتبط با موضوع خشكشويي هستند.
پر سودتر از سرقت بانك
پاريس: افزايش قيمت فلزات در سال 2006 باعث افزايش بي سابقه جرايم مرتبط با فلزت در كشور فرانسه شد. بر اساس آماري كه پليس اين كشور منتشر كرده است، اين جرايم در سال 2006 بيش از 144 درصد نسبت به سال قبل از آن افزايش يافت. يكي از فرماندهان پليس فرانسه در اين رابطه گفت: در سال 2006 سرقت فلزات از دستبرد زدن به بانك ها پر سودتر بود، به همين دليل سارقان از هيچ چيز فلزي دريغ نكرده اند. در ميان اشياء سرقتي سارقان، سقف كليسا، درپوش كانال هاي فاضلاب، تلفن هاي عمومي و حتي درهاي آهني قبرستان ها به چشم مي خورد.
جراحي زيبايي و نرخ تورم
مادريد: معمولاً در كشورهاي مختلف براي محاسبه نرخ تورم ماهيانه، هزينه هاي ضروري خانواده ها از جمله خوراك، پوشاك و قبوض آب و برق را لحاظ مي كنند. اما چون جراحي هاي زيبايي و رژيم هاي لاغري به اجزاي تفكيك ناپذير زندگي مردم اين كشور تبديل شده به همين دليل از اين پس اين هزينه ها نيز در محاسبه نرخ تورم لحاظ خواهد شد. كشور اسپانيا صاحب يكي از بزرگترين بازارهاي جراحي پلاستيك در جهان است و مردم اين كشور بدون دريافت وقت قبلي در مراكز جراحي پذيرش مي شوند. همچنين فروش مكمل ها و داروهاي لاغري در اسپانيا از رونق خاصي برخوردار است و در زمينه جراحي زيبايي، عمل جراحي بيني و تخليه چربي هاي شكم طرفداران زيادي دارد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |