چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۰۱ - Feb 7, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
از قرض بپرهيزيد كه غم شب و ذلت روز است.

نهج الفصاحه، حديث 990
امروز با حافظ
كه جوش شاهد و ساقي و شمع و مشعله بود
به كوي ميكده يارب سحر چه مشغله بود
به ناله دف و ني در خروش و ولوله بود
حديث عشق كه از حرف و صوت مستغني ست
آب و هوا
013284.jpg
عكس روز

عكس روز
013287.jpg
عكس: محمد توكلي
دومين نمايشگاه بين المللي طلا، جواهر و نقره ديروز به كار خود پايان داد. در اين نمايشگاه 73 شركت داخلي و 8 شركت خارجي به نمايندگي از ايتاليا، آلمان، سوئيس، تركيه، تايوان و هنگ كنگ حضور داشتند.

درشهرچه خبر
نرخ سيم كارت
پس ازماه ها بالاخره چند كد سيم كارت تلفن همراه روند كاهشي قيمت را شكستند. طبق اظهار فروشندگان، در بازار تهران، سيم كارت صفر كد 4 تلفن همراه با افزايش 10 هزار تومان به 330 هزار تومان در خريد و 340 هزار تومان در فروش رسيد. براين اساس، سيم كارت صفر كد 7، 315 هزار تومان خريداري شد و 325 هزار تومان به فروش رفت. سيم كارت صفر كد 2، با 20 هزار تومان افزايش 490 هزار تومان در خريد و 500 هزار تومان در فروش قيمت داده شد. سيم كارت صفر كد 3 نيز با افزايش تا سقف 20 هزار تومان۴۷۰، هزار تومان خريداري و 480 هزار تومان فروخته شد. اين در حالي است كه قيمت سيم كارت صفر كد 6 و 5 ، 370 هزار تومان در خريد و 380 هزار تومان در فروش اعلام شد و قيمت سيم كارت كاركرده كد يك نيز به 520 هزار تومان رسيد. سيم كارت كاركرده كدهاي يك، دو، سه، چهار، پنج و شش به ترتيب 520، 420، 350۳۱۵،۳۰۰، و 310 هزار تومان خريداري مي شود و 530، 430، 360، 310، 325 و۳۲۰ هزار تومان به فروش مي رسد. اين قيمت ها در فروشگاه هاي مختلف بين 5 تا 10 هزار تومان در نوسان است.

جشن آدم برفي ها
رئيس هيأت كوهنوردي استان گلستان از برگزاري جشن آدم برفي ها به مناسبت بيست و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در گرگان خبر داد. به گفته داود عامري، اين مراسم قرار است در روزهاي 19 و 20 بهمن ماه در ارتفاعات برفگير شهرستان گرگان برگزار شود. در حال حاضر برخي از ارتفاعات اين منطقه داراي پوشش برف هستند و براي برگزاري اين جشن قله تلمبار پيش بيني شده است. همچنين به همين مناسبت كميته هيماليانوردي هيأت كوهنوردي استان صعود فني را در دستور كار خود قرار داده است. اين صعود از 19 بهمن ماه از شهرستان گرگان به سمت قله علم كوه آغاز مي شود و هم زمان با آخرين روز از دهه مبارك فجر به پايان خواهد رسيد. كوهنوردان شهرستانهاي گنبدكاووس، كلاله، آزادشهر، راميان و مينودشت نيز طي روزهاي 13 و 15 بهمن به قله هاي ماران كوه و آق امام صعود كردند و قرار است در آخرين صعود روز 20 بهمن به قله رجني اعزام شوند.

زكات بمي ها
بمي ها نسبت به سال هاي پيش 2 برابر بيشتر زكات پرداخت مي كنند. امسال بيشترين رشد پرداخت زكات در محصول خرما بوده و تا به حال مردم مناطق مختلف سطح شهرستان ??تن خرما به ستاد زكات پرداخت كرده اند. به گفته رضا بزماني دبير ستاد احياي زكات بم، دولت به ميزاني كه از سوي مردم زكات پرداخت مي شود، بودجه عمراني به آن منطقه اختصاص مي دهد و در آمد حاصل از فروش زكات جمع آوري شده، صرف فعاليت هاي عام المنفعه مي شود. همايش زكات سال آينده در اين شهر برگزار مي شود.

كابل برگردان
با اجراي عمليات كابل برگردان، ارتباط تلفني 410 مشترك در مركز مخابرات شهيد محلاتي با پيش شماره 2244 تا 2249، در مركز استقلال 300 مشترك با پيش شماره هاي 2201 تا 2205 و 2620، در مركز مخابرات شهيد خوشقدم پيش شماره هاي 5582 تا 5586، در مركز مخابرات شهيد حكمت شعار پيش شماره هاي 7720 تا 7722، 7727، 7744 تا 7749، 7780 و 7789 و در مركز مخابرات شهيد تندگويان پيش شماره هاي 2250 تا 2253، 2230 تا 2233 حداكثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است. همچنين در مركز مخابرات مهديه پيش شماره هاي 5536 تا 5539، در مركز مخابرات شهيد كلانتري پيش شماره هاي 8887800 تا 8887999 و در مركز مخابرات شهيد غريبي۸۰ شماره با پيش شماره هاي 2220 تا 2224، 2267، 2268 حداكثر به مدت 24 ساعت با اختلال همراه است .

بازار
013266.jpg
كوتاه نياييد
حتي اگر براي يك بار هم به ميادين ميوه و تره بار شهرداري مراجعه كنيد، بيشتر كارگران غرفه ها، چند برابر درخواست شما، ميوه و سبزي داخل كيسه هاي پلاستيكي مي ريزند و تنها با چند بار اعتراض و مراجعه به مديريت ميدان مي توانيد از حجم محصولات داخل كيسه بكاهيد. اين مشكل، مهم ترين معضلي است كه مراجعه كنندگان به ميادين ميوه و تره بار با آن مواجه هستند كه رئيس مركز نظارت همگاني شهرداري تهران(1888) نيز در گزارش خود آن را تاييد كرده است.
البته به مشتريان مراجعه كننده به اين ميادين توصيه مي شود كه در حين مواجهه با زياد فروشي و يا برخورد نامناسب كارگران غرفه ها، كوتاه نيايند و حتما موضوع را به مديريت و بازرسان ميادين گزارش بدهند. تجربه نشان داده، مراجعه مشتريان ناراضي به دفتر ميدان نتيجه بخش بوده و حداقل براي چند روز غرفه هاي متخلف در نحوه خدمت رساني به مشتريان اصلاحاتي بوجود مي آورند.

سكه، طلا و ارز
013269.jpg

فرهنگسرا
مسابقه روزنامه ديواري انقلاب
فرهنگسراي مدرسه با فرارسيدن ايام الله 22 بهمن مسابقه بزرگ روزنامه ديواري امام و يك ايران پيام را برگزار مي كند. اين مسابقه شامل انديشه هاي حضرت امام ره در 30 موضوع مختلف (به تعداد استان هاي كشور) در قالب شعر، نثر، جدول، مقاله، داستان و... است. امام و دين، امام و دفاع مقدس، امام و فرهنگ و هنر، امام و زنان، امام و كودكان، امام و اقوام ايراني، امام و شهدا و... ازجمله موضوعاتي است كه دانش آموزان مي توانند در قالب هاي اعلام شده و به دلخواه روزنامه ديواري خود را تهيه و به فرهنگسرا ارسال كنند. علاقه مندان جهت شركت در اين مسابقه مي توانند با تلفن 88505513 تماس بگيرند.

ناگفته هاي انقلاب
فرهنگسراي خاتم هم زمان با فرارسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي
ويژه برنامه ناگفته هاي انقلاب را براي شناسايي زمينه ها، ريشه ها، اهداف و چگونگي خيزش و رشد انقلاب اسلامي به نسل جوان برگزار مي كند. اين برنامه در 2 بخش فرهنگي و هنري با حضور كارشناسان و فعالان نهضت در دوران انقلاب مورد تحليل و بررسي قرار خواهد گرفت. علاقه مندان براي شركت در اين برنامه مي توانند در تاريخ هاي 18 و 21 بهمن ماه ساعت 30 : 16 به سالن آمفي تئاتر خاتم واقع در شهرك وليعصر، انتهاي خيابان حيدري جنوبي، خيابان پژاند مراجعه كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 7-66207065 تماس بگيرند.

مسابقه با جايزه‎/۱۹
كدام تيم؟
اولين بازي تيم ملي كشورمان در جام ملت هاي آسيا با تيم ملي كدام كشور است؟
A) ازبكستانC ) كره جنوبي
B ) مالزيD) چين
نحوه شركت در مسابقه
شركت كنندگان بايد يكي از گزينه هاي A,B,C,D را حداكثر تا ساعت 18 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 9165-202-0912 اس ام اس كنند. 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند ( 5 نفر از تهران و۵ نفر از شهرستان ها) به حسابشان جايزه نقدي واريز مي شود. شماره تلفن همراه برندگان با حذف 3 رقم آن ( و جايگزين علامت * به جاي رقم هاي حذف شده) فردا در روزنامه چاپ مي شود و همكاران ما به منظور دريافت شماره حساب بانكي با آنها تماس مي گيرند. (علت قرار دادن * به جاي رقم ها، جلوگيري از مزاحمت هاي احتمالي است.)
013296.jpg
پاسخ صحيح مسابقه شماره، 18 گزينه B بود.

تلويزيون
013272.jpg
راديو
013275.jpg


آلودگي هواي تهران
013278.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
پذيرايي
به خاطر بيماري تنفسي همسرم بايد مدتي در مناطق كوهستاني مي مانديم. همان جا با آن زن و مرد آشنا شديم. اصرار كردند كه در خانه آنها بمانيم. زندگي ساده و صميمي آنها به من و همسرم آرامش مي داد. از النگوهاي رنگ و رو رفته آن زن پيدا بود كه سال هاست در زندگي آن دو، تحولي ايجاد نشده است. آنها با مهرباني از ما پذيرايي مي كردند. پس از يك هفته همسرم بهبودي اش را به دست آورد. لحظه خداحافظي، آنها براي رفتن ما مي گريستند و اشك هاي ما به خاطر محبت و مهمان نوازي آنها جاري بود. مهمان نوازي اي كه مي توانستيم آن را در جاي خالي النگوهاي رنگ و رو رفته آن زن ببينيم.
رضا رشيدي

گشتي در دنياي خبرها
تولد در مركز شرط بندي
نيوجرسي: يك خانم آمريكايي در مركز شرط بندي وضع حمل كرد. ساعت 9 و 30 دقيقه صبح روز گذشته اين خانم كه 8 ماهه باردار بود در مركز شرط بندي احساس درد زايمان كرد و 10 دقيقه بعد در همان مكان فرزندش را به دنيا آورد. به هر حال ماموران امنيتي نوزاد را داخل كاپشن پيچيدند تا اينكه اورژانس از راه برسد. اين براي نخستين بار است كه يك نوزاد در مركز شرط بندي بدنيا آمده است. البته قبلا چند نفر در مراكز شرط بندي جان خود را از دست داده بودند. اين نوزاد با توجه به اينكه زودتر از موعد مقرر بدنيا آمده با كاهش وزن مواجه است.
پياده روهاي پلاستيكي
فيلادلفيا: يكي از اعضاي شوراي شهر فيلادلفيا پيشنهاد داده پياده روهاي اين شهر از جنس پلاستيك شود. وي مي گويد براي ساخت اين پياده روهاي پلاستيكي مي توان از لاستيك هاي بازيافت شده خودروها استفاده كرد. همچنين پلاستيك، شكاف بر نمي دارد و عمر آن بيشتر از سيمان است. از سوي ديگر پلاستيكي شدن پياده روها باعث كاهش موارد لغزش و زمين خوردن عابران پياده مي شود. اغلب عابران پياده پس از زمين خوردن عليه شهرداري شكايت مي كنند و غرامت مي گيرند كه پياده روهاي پلاستيكي اين مشكل را برطرف خواهد كرد.
پدر بي رحم
لندن: يك مرد طي 3 هفته چندين بار از اسلحه شوك آور براي ساكت كردن كودك 18 ماهه خود استفاده كرد. معمولا ماموران پليس از اين سلاح هاي شوك آور براي بيهوش كردن موقت مجرمان استفاده مي كنند. اين سلاح يك شوك الكتريكي به هدف وارد كرده و براي چند ثانيه وي را بيهوش مي كند. به هر حال اين مرد
بي رحم چند بار طي 21 روز اخير از اين سلاح براي ساكت كردن كودكش استفاده كرد كه سرانجام همسرش موضوع را به پليس اطلاع داد و وي دستگير شد.
كولر براي كالسكه
غزه: بسياري از والدين براي اينكه كودكانشان از گزند آفتاب و هواي گرم در امان باشند هنگامي كه آنها را داخل كالسكه قرار مي دهند از سايبان استفاده مي كنند و يا كودك خود را باد مي زنند. اما يك پدر در فلسطين براي اينكه كودكش داخل كالسكه احساس گرما نكند دست به ابتكار جالبي زده است. وي با يك طراحي ساده، كولر براي كالسكه نصب كرده كه اين كولر دقيقا به شكل يك عروسك طرحي شده است. اين دستگاه خنك كننده تنها 2 كيلوگرم وزن دارد و اجازه نمي دهد كه كودك داخل كالسكه احساس گرما كند. وي قصد دارد به توليد انبوه اين كولر بپردازد و آن را در اروپا و آمريكا به فروش برساند.
۴ ماه زندان براي قاتل گربه
منچستر: چندي پيش در همين ستون نوشتيم يك خانم كه با نامزدش درگيري لفظي پيدا كرده بود براي انتقام گرفتن از وي گربه شوهر آينده اش را داخل ماشين لباسشويي قرار داد و آن را روشن كرد. به همين دليل گربه دچار حمله قلبي شد و جان باخت. ديروز، دادگاه اين خانم بي رحم برگزار شد و قاضي پرونده وي را به 4 ماه حبس تعليقي محكوم كرد. او همچنين تا آخر عمر حق نگهداري از هيچ حيواني را نخواهد داشت.
كلاهبرداري زير نظر پليس
هنگ كنگ: يك مرد كه به جرم كلاهبرداري تحت نظر پليس بود باز هم كلاهبرداري كرد. اين مرد در سال 2003 به جرم كلاهبرداري از يك شركت خدمات ساختماني به تحمل 23 ماه حبس محكوم شد و قرار شد كه تا 37 ماه پس از آزادي از زندان تحت نظر پليس باشد. اما وي چندي پيش باز هم كلاهبرداري كرد. وي كه به صورت شراكتي با يك دامپزشك اقدام به تاسيس و راه اندازي كلينيك حيوانات كرده بود از شريك خود 361 هزار دلار سرقت كرد و مجددا به دام پليس افتاد.
عمر طولاني
توكيو: نه تنها طول عمر انسانها در كشور ژاپن افزايش يافته بلكه سگ ها و گربه هاي خانگي نيز در اين كشور ديرتر مي ميرند. بر اساس آمارگيري انجام شده بسياري از سگ ها و گربه هاي خانگي در ژاپن عمر طولاني دارند كه علت اصلي طول عمر آنها، مصرف غذاهاي مقوي، توجه بيش از حد صاحبانشان به آنها و امكانات پزشكي در اختيار اين حيوانات است. در ژاپن مردم اهميت خاصي براي حيوانات خانگي خود قائل هستند و غذايي را كه خود مصرف مي كنند به حيواناتشان هم مي دهند. با توجه به اينكه 80 درصد سگ ها و 90 درصد گربه ها داخل منازل شهروندان زندگي مي كنند به همين دليل خطرات و سوانح كمتري آنها را تهديد مي كند.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   بين الملل   |   فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |