سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۰ - Dec 5, 2006
نگاهي به فوتبال بازيهاي آسيايي دوحه
تيم ما يك مدير قوي مي خواهد
فوتبال اميد ما تيمي نيست كه سيموئز ساخته است
004689.jpg
گروه ورزشي اين تيم اميد در بازي هاي آسيايي قهرمان نخواهد شد. ديگر باور نداريم سيموئز تافته جدابافته اي است و فوتبال را بهتر از بقيه دوستانش درك مي كند و قادر است در شرايط حساس تيم را نجات دهد. ما از اين برزيلي ها كمي مي ترسيم و نگران آن هستيم كه تيم اميد نيز به سرنوشت نوجوانان و جوانان دچار شود. تيمي كه در مقابل هنگ كنگ و مالديو بازي كرد، سايه اي از يك مربي كارآزموده در بالاي سرش ديده نشد و طبيعي است تيمي كه شتابزده، بي برنامه و بدون تاكتيك باشد در مقابل هنگ كنگ به بن بست مي رسد و چنين دستپاچه و عصبي با يك پنالتي تيمي را با هيجان شكست مي دهد كه جزو قدرت هاي سوم آسياست. تيم اميد ما بدون هيچ گونه تعارفي هماهنگ نيست، تيم درك ضعيفي دارد و برنامه اش و به طور خاص تر وظايف بازيكنان در آن مشخص نيست.
به گلي كه در مقابل مالديو خورديم دوباره نگاه كنيد به گلي كه هنگ كنگ به ما زد. به نظر مي رسد اشتباهات و استقرار نفرات كمي بچگانه و ابتدايي است و روشن نيست اين تيم در اين مدت با اين همه تبليغ و حمايت و سفر به اين سو و آن سوي جهان چه كرده است.
يكي بايد به طور جدي وارد ماجرا شود و اين تيم را نجات دهد. تيم اميد يك صاحب با قدرت مي خواهد، يك مديري كه بتواند بالاتر از سيموئز تصميم بگيرد. منظور دخالت در امور فني نيست، هرچند در چنين شرايط حساسي مدير تيم مي تواند از اختيارات خود استفاده و شرايط تيم را بازگويي و از مربي بخواهد چاره اي بينديشد. اگر قرار است اين تيم تا مرز قهرماني پيش برود، حتماً نياز به يك بازنگري و جلسات متمادي است تا بازيكنان و مربيان توجيه شوند موقعيت حساس كنوني را درك كنند. به سيموئز بايد توضيح داده شود كه ايران چهار دوره قهرمان بازي هاي آسيايي شده است و سه بار جام ملت ها را به دست آورده و نمي توانيم به آساني از كنار آن بگذريم. تيم ما در مرحله بعد و با يكي از دو تيم عراق يا چين بايد بازي كند و حريف ديگر هنگ كنگ نيست كه غافلگير كند و سپس تسليم شود. فدراسيون فوتبال نبايد اين موقعيت را به آساني از دست بدهد. هندوستان حريفي نيست كه فردا ما را غافلگير كند، اما چين و عراق بحث ديگري است. از فوتبال ايران در سطح آسيا انتظار ديگري است، سيموئز تا به امروز فوتبالي كه ما درك كنيم نشان داده است، اميدواريم تمام اين حرف ها و وعده ها شو و نمايش نباشد و حقيقت موجود فوتبال ما در چهره تيم اميد در اين بازي ها متبلور شود.

سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا
ايران تنها با دو گل هنگ كنگ را شكست داد
سايت رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا با توجه به اينكه ايران دارنده مدال طلاي بازيهاي آسيايي بوسان است پس از ديدار با هنگ كنگ نوشت: ايران تنها با 2 گل هنگ كنگ را شكست داد. در اين گروه تيم ايران با 6 امتياز صعودش را حتمي ساخت، اما هند حريف روز آخر تيم ايران با 4 امتياز در جاي دوم است.

فوتبال بازي هاي آسيايي
نبرد براي صعود به مرحله يك چهارم نهايي
گروه ورزشي رقابت هاي فوتبال بازي هاي آسيايي دوحه امروز در گروه هاي مختلف دنبال مي شود و تيم هاي صعودكننده از گروه هاي اول، دوم و سوم مشخص مي شوند.
در گروه نخست ازبكستان يكي از مدعيان قهرماني كه صعودش به دور دوم قطعي شده، به مصاف اردن مي رود. قطر ميزبان بازي ها نيز در ديداري حساس با امارات بازي مي كند. قطري ها براي اين كه به عنوان تيم دوم از اين مرحله صعود كنند بايد امارات را شكست دهند.
در گروه دوم تيم هاي كره جنوبي و بحرين كه در بازي هاي قبلي به پيروزي رسيده اند در بازي سرگروهي به ميدان مي روند. در بازي تشريفاتي اين گروه ويتنام با بنگلادش ديدار مي كند.
در سومين گروه نيز تايلند و كويت با 6 امتياز در صدر جدول قرار دارند و در بازي هاي امروز اين دو تيم بازي سرنوشت سازي را در دوحه به نمايش خواهند گذاشت. در بازي ديگر گروه سوم قرقيزستان با فلسطين ديدار مي كند.

نارضايتي دبيركل كميته ملي المپيك از شنا و جودو
دبيركل كميته ملي المپيك در ارزيابي خود از نتايج چهار روز گذشته تيم هاي ورزشي ايران از رشته هاي شنا و جودو اظهار نارضايتي كرد. علي كفاشيان كه در دوحه به سر مي برد، در مورد جودو گفت: نتايج جودوي المپيك آتن در دوحه هم در حال تكرارشدن است و قهرمانان اين رشته در رقابت هاي پاياني با ضعف مواجه هستند. وي درباره شناگران هم گفت: نتايج شنا هم ضعيف بود و شناگران استرس شديدي داشتند كه بايد روي سيستم تمريني ملي پوشان توجهي ويژه داشت.

خبرهاي ورزش جهان
فروش سهام ليورپول به اعراب
گروه ورزشي مقامات باشگاه ليورپول انگليس تصميم دارند تا 450 ميليون پوند از سهام اين باشگاه را در اختيار شركت سهامي دوبي كه سهامداران اصلي اش سران شيخ نشين دوبي هستند بگذارند. سران اين شركت عربي پس از مطالعه بر روي مسائل مالي باشگاه، علاقه مند به خريد سهام آن شده اند. رئيس باشگاه نيز موافقت كرده تا بخشي از سهام 51 درصدي خود را به آنها واگذار نمايد، اين درحالي است كه سران ليورپول پيش از اين از فروش سهام خود به يك ميليونر آمريكايي اجتناب كرده بودند. ليورپول براي ساخت ورزشگاه جديد خود 250 ميليون پوند هزينه كرده و 80 ميليون پوند نيز بدهي دارد.
ترك ژاپن پس از قهرماني
004692.jpg
گيدو بوخوالد سرمربي آلماني باشگاه اوراوا رد دياموندز ژاپن پس از اين كه توانست براي اولين بار اين تيم را به مقام قهرماني ليگ دسته اول ژاپن برساند اعلام كرد مي خواهد از اين باشگاه جدا شده و به آلمان بازگردد. وي گفت: اتخاذ اين تصميم برايم راحت نبود ولي خانواده ام در آلمان زندگي مي كنند و بيش از اين نمي توانند اين دوري را تحمل كنند. مي خواهم زمان بيشتري در كنار آنها باشم.
فان مارويك و ترك دورتموند

برت فان مارويك هلندي سرمربي تيم دورتموند آلمان و سران اين باشگاه به توافق رسيدند تا در تابستان آينده به همكاري خود پايان دهند. هانس يواخيم واتسكه با رد شايعه به خدمت گيري توماس فان هسن به جاي فان مارويك گفت: ما از چند هفته قبل با فان مارويك براي قطع همكاري به توافق رسيديم اما الان آن را اعلام كرده ايم. هنوز هم با هيچ كس براي جانشيني وي صحبتي نكرده ايم. براي اين كار به قدر كافي زمان داريم.
رضايت بكهام از حضور در رئال
004695.jpg
ديويد بكهام كاپيتان سابق تيم ملي انگليس كه در حال حاضر در تركيب اصلي رئال جايي ندارد، پس از حضور در بازي مقابل اتلتيكو بيلبائو و پيروزي بر اين تيم از بودن در رئال مادريد ابراز خشنودي كرده و گفت: از بودن در رئال بسيار راضي و خوشحالم و در اينجا بسيار راحت هستم. وي سپس با رد شايعه رفتن به ليگ فوتبال آمريكا گفت كه تاكنون تصميمي براي رفتن به آمريكا نگرفته است.

فرنگي كاران امروز به دوحه مي روند
گروه ورزشي- تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان جهت حضور در بازي هاي آسيايي دوحه، امروز از فرودگاه امام خميني عازم دوحه مي شود. تركيب تيم اعزامي به ترتيب زير است:
۵۵ كيلوگرم: جاسم اميري
۶۰ كيلوگرم: علي اشكاني
۶۶ كيلوگرم: حميد ريحاني
۷۴ كيلوگرم: داود عابدين زاده
۸۴ كيلوگرم: سامان طهماسبي
۹۶ كيلوگرم: مسعود هاشم زاده
۱۲۰ كيلوگرم: رضا زيدوند

زمان اعلام اسامي كانديداهاي كشتي
محمد حسن عالمي مديركل دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي، طي نامه اي به عارف ربطي، دبير مجمع عمومي فدراسيون كشتي، زمان اعلام اسامي كانديداهاي مورد تاييد سازمان تربيت بدني را اعلام كرد. در اين نامه آمده است: نظر به اينكه كانديداهاي محترم طي تماس هاي مكرر خواستار اعلام اسامي كانديداهاي مورد تاييد مي باشند، به آگاهي مي رساند طبق آئين نامه انتخابات، اعلام اسامي كانديداهاي نهايي 15 روز قبل از برگزاري مجمع عمومي انجام خواهد شد.

اخبار بازي هاي 2006 دوحه
گروه ورزشي - با نزديك شدن به پايان رقابت هاي چند رشته ورزشي پرمدال، ورزشكاران ايراني شركت كننده در سه رشته تيراندازي، شنا و قايقراني همچنان دلخوش به جابجايي حدنصاب هاي شخصي خود هستند و دست هيچكدام از قهرمانان اين رشته ها تاكنون به مدال و سكوي افتخار نرسيده است. ديروز هم همانند روزهاي گذشته در تيراندازي به جز امير لواساني كه در روز دوم چهارم شده بود، مابقي شركت كنندگان با كسب مقام هاي نازل به كار خود خاتمه دادند، در شنا تيم ايران پس از 12 سال به مرحله نهايي صعود كرد كه تيم 200 * 4 متر ما توانست به دور پاياني راه يابد و 2 ركورد ملي هم به ثبت رسيد، اما در رقابت هاي انفرادي 200 متر كرال پشت، 100 متر قورباغه و 50 متر آزاد هيچ توفيقي حاصل نشد.
پوركاشيان موفق ترين شطرنج باز ايران
در مسابقات شطرنج تا قبل از شروع دورهاي هشتم ونهم آتوسا پوركاشيان موفق تر از احسان قائم مقامي و الشن مرادي ظاهر شد و در مكان چهارم قرار داشت، اما مرادي و قائم مقامي با 5/4 امتياز در جاي يازدهم بودند.
ابهام در ركورد اعلام شده جابر السالم
با اعلام حدنصاب هاي وزنه برداران فوق سنگين به نظر مي رسد كه قطري ها قصد دارند در تصميم رضا زاده قهرمان دلاور ايراني ترديد ايجاد كنند. در ركورد اعلام شده براي وزنه برداران مدال طلاي رضا زاده با ركورد 430 كيلوگرم قطعي به نظر مي رسد، اما قطري ها براي جابر السالم ركورد 400 كيلوگرم را منظور كردند. حدنصاب اين وزنه بردار بلغاري الاصل در اندازه هاي قهرمانان دسته 105 كيلوگرم است. اين امكان وجود دارد كه قطري ها حدنصاب جابر السالم را پايين تر اعلام كرده اند كه رضا زاده خود را پيش پيش پيروز اين ميدان بداند. با همه اين اوصاف قهرمان فوق  سنگين جهان در هيچ شرايطي اسير ترفند هاي كشور ميزبان نخواهد شد.
بسكتبال به صعود اميدوار شد
تيم ملي بسكتبال ايران با شكست دادن كره جنوبي قهرمان بازيهاي آسيايي بوسان قضاوت ها را در مورد خود تغيير داد. كار بزرگ تيم ايران در مقابل كره جنوبي موجب شد تا انگيزه هاي صعود و راهيابي به مراحل بالاتر در بازيكنان به بالاترين حد خود برسد. اگر تيم ايران در بازي هاي آينده مقابل سوريه، بحرين و قطر همانند بازي با كره عمل كند، مطمئناً مي توان اميدوار بود كه تيم ايران با گذشت بيش از نيم قرن از بازي هاي آسيايي 1951 دهلي يكي از مدال هاي سه گانه را به خود اختصاص دهد.
هندبال جدال سرگروهي را به كويت باخت
تيم هندبال ايران كه با غلبه بر چين صعود خود را به عنوان يكي از دو تيم برتر گروه دوم به مرحله بعد قطعي كرده است ، ديروز در مقابل كويت يكي از دو مدعي بزرگ اين بازي ها 31 بر 22 باخت. يوري كليم اف سرمربي روسي تيم ايران ترجيح داد در اين بازي به بازيكنان كليدي خود استراحت دهد. تيم ايران امروز در آخرين بازي مقدماتي خود به مصاف تيم هنگ كنگ مي رود. بازي ايران و هنگ كنگ ساعت 30/14 به وقت تهران است.
استخدام مربيان چيني براي وزنه برداري ايران
گروه ورزشي- بهرام افشارزاده كه براي شركت در نشست شوراي المپيك آسيا در دوحه به سر مي برد، گفت: در ديدار با رئيس كميته ملي المپيك چين در خصوص گسترش روابط دوجانبه در زمينه وزنه برداري بحث و تبادل نظر شد. وي افزود: در اين ديدار رئيس كميته ملي المپيك چين قول مساعد داد كه شرايط حضور دو يا سه مربي خوب چيني را براي هدايت وزنه برداران ايران فراهم كند. افشارزاده در ادامه اظهار داشت: همچنين در اين ديدار، پيشنهاد خود را براي خريد ???دستگاه هالتر از چين اعلام كرديم كه بزودي اين هالترها را پس از تحويل در اختيار هيأتهاي وزنه برداري استان ها قرار مي دهيم و تخته وزنه برداري را خود در ايران خواهيم ساخت.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |