سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۶ - Oct 10, 2006
احمدي نژاد به مردم گزارش داد
كارنامه يكساله دولت نهم
002688.jpg
گروه سياسي- محموداحمدي نژاد در نهمين گزارش دوره اي از عملكرد دولت نهم به مردم، عملكرد و دستاوردهاي دولت را درسال اول مسئوليت تشريح كرد.
رئيس جمهور با بيان اينكه دولت در اين يك سال فارغ از هياهوهاي معمول به دنبال انجام كارهاي اساسي و زيربنايي بوده است گفت: جهت گيري اصلي دولت ايجاد فرصت هاي برابر، توزيع عادلانه امكانات و منابع و فراهم كردن زمينه رشد مناسب و هماهنگ همه مناطق كشور بوده است و در اين راستا 3300 تصميم در 19 سفر استاني دولت گرفته شده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه تاكنون 60 درصد مصوبات دولت در 16 جلسه استاني اجرا شده است، افزود: 77 درصد تصميمات دولت در استانها مربوط به امور عمراني و زيربنايي و 7 درصد مربوط به صدور مجوزها و تسهيل فرآيندها است.
يس جمهوري به تصميمات دولت براي بهبود وضع حمل و نقل و كاهش مصرف سوخت اشاره كرد و افزود: دولت بدين منظور برنامه اي كامل را براساس مطالعات گسترده و زيربنايي انجام شده در قالب تبصره 13 قانون بودجه تنظيم كرد كه در قالب آن تا پايان امسال 400 هزار دستگاه خودرو، گازسوز خواهد شد در حالي كه طي ده سال گذشته تنها 125 هزار دستگاه گازسوز شده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه بر اساس برنامه دولت تا پايان امسال 250 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج خواهد شد گفت: دولت براي توسعه حمل و نقل عمومي و گسترش شبكه اتوبوس، ميني بوس، ون و تاكسي اقداماتي را در دست اجرا دارد و از جمله تاكنون قرارداد خريد 6500 دستگاه اتوبوس بسته شده است كه۸۲.5 درصد قيمت آن را دولت و مابقي را شهرداري ها خواهند پرداخت.
رئيس جمهوري توسعه حمل و نقل ريلي درون شهري را از اولويت هاي برنامه دولت براي بهبود وضع حمل و نقل در تهران و كلان شهرها عنوان و ابراز اميدواري كرد: با فراهم شدن امكانات، تجهيز منابع و زيرساخت ها تا پايان امسال حركتي جهشي را در اين بخش آغاز كنيم و بر اساس پيش بيني ها طي 4 تا 5 سال آينده به نقطه مطلوبي در كنترل مصرف بنزين برسيم.
رئيس شوراي اقتصاد به رشد 5 درصدي بخش كشاورزي نسبت به سال قبل اشاره كرد و افزود: امسال براي نخستين بار دولت توانست پول خريد محصولات مهم كشاورزي از جمله گندم، دانه هاي روغني، چاي، برنج و چغندر را به روز به كشاورزان پرداخت كند در حالي كه كشاورزان در سالهاي گذشته مدتها پس از تحويل محصولات خود موفق به دريافت پول آنها مي شدند به طوري كه برخي از طلبهاي كشاورزان كه از سال 79 باقي مانده بود سال گذشته توسط دولت جديد پرداخت شد.
احمدي نژاد حمايت كامل از كشاورزان و بهبود وضع روستاها را از برنامه هاي مهم دولت برشمرد و افزود: دولت در راستاي توجه به روستانشينان و تثبيت وضع و آباداني روستاها به منظور كمك به پيشرفت كشور، در سال گذشته و در قالب طرح هادي روستايي، 200 هزار واحد مسكوني روستايي را مورد حمايت جهت بازسازي و نوسازي قرار داد. رئيس جمهور با اشاره به وقوع زلزله فروردين ماه در استان لرستان كه به تخريب و آسيب ديدن 45 هزار واحد مسكوني منجر شد گفت: دولت تلاش كرد طي چند ماه گذشته با كار جدي به بازسازي مناطق زلزله زده بپردازد و خوشبختانه تا امروز سقف 7 هزار واحد مسكوني بر پا شده و 13 هزار واحد مسكوني نيز در مرحله قبل از برپايي سقف هستند و اميدواريم قبل از آغاز فصل سرما در اين استان، بازسازي به نقطه مطلوبي برسد. احمدي نژاد با بيان اينكه در يكسال گذشته تحرك بسيار خوبي از جانب مردم و دولت در بخش صنعت كشور آغاز شده است گفت: حجم تقاضا براي سرمايه گذاري مردمي نسبت به سال قبل 101 درصد رشد داشته و دو برابر شده است و اين در كنار برنامه دولت براي كنار كشيدن از بخش اقتصاد و صنعت نويد دهنده است.
رئيس شوراي اقتصاد افزود: دولت در اين راستا از رهبري براي ابلاغ سياست هاي كلي اجراي صدر اصل 44 قانون اساسي تقاضا كرد و پس از دستور ايشان كميته هاي تخصصي در دولت در حال برنامه ريزي دقيق جهت فراهم كردن زمينه واگذاري بخش هاي مورد اشاره در اصل 44 به مردم هستند كه اين امر بزرگترين كار اقتصادي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي است.
احمدي نژاد رشد بسيار خوب صادرات غير نفتي كشور در سال گذشته را خاطر نشان كرد و افزود: در حالي كه مجموع صادرات غير نفتي كشور در سال 83، هفت ميليارد دلار بود در سال گذشته با فراهم شدن زمينه از سوي دولت و تلاش صادركنندگان اين ميزان به 5/10 ميليارد دلار رسيد كه 2 ميليارد دلار از پيش بيني برنامه چهارم توسعه نيز بيشتر بود.
رئيس جمهوري با بيان اينكه در ماه هاي پاياني سال 84 صادرات غير نفتي شاهد رشد 50 درصدي بوده است گفت: در 6 ماه اول امسال صادرات غيرنفتي 60 درصد نسبت به پارسال رشد داشته در حالي كه ميزان رشد واردات تنها 2/1 درصد بوده است.
وي در تشريح بهبود وضع عمراني كشور در سال گذشته گفت: در حالي كه در سال 83 بودجه عمراني كشور نسبت به سال قبل از آن تنها 8/4 درصد رشد داشت و۱۹.5درصد از كل بودجه را شامل مي شد اين بودجه در سال 84 نسبت به سال 82 و با لايحه متمم بودجه۷۳.2 درصد افزايش يافت و سهم بودجه عمراني در كل بودجه كشور نيز به۲۳.6 درصد بالغ شد و در سال جاري نيز بودجه عمراني مجدداً 41.4درصد افزايش يافت و اميدواريم با تصويب لايحه متمم بودجه در مجلس اين رقم به 73 درصد برسد و سهم بودجه عمراني كشور از كل بودجه نيز از 28.5درصد كنوني به۳۱.5درصد افزايش يابد.
وي همچنين با بيان اينكه مهمترين برنامه دولت براي حل مشكل مسكن كاهش نقش قيمت زمين به عنوان عاملي مهم در تعيين قيمت مسكن است، گفت: دولت برنامه اي را براي اجرا در 150 شهر كشور به منظورحذف قيمت زمين در ساخت مسكن آماده كرده است كه طي 2 ماه آينده آغاز مي شود و در كلان شهرها نيز براي حل مشكل مسكن حمايت از انبوه سازي در دستور كار قرار دارد.
احمدي نژاد همچنين به عملكرد فرهنگي دولت اشاره كرد و افزود: جهت گيري اصلي دولت در بخش فرهنگي به سمت تعميق فرهنگ خودي است و اين كار در آموزش و پرورش به سرعت درحال انجام است و در ساير بخشها نيز با اصلاح شيوه سرمايه گذاريهاي فرهنگي و تصحيح بودجه ريزي ها پيگيري مي شود و خوشبختانه بر اساس گزارشها در سال گذشته در عوامل مختلف بين 7 تا 40 درصد نابساماني هاي اجتماعي كاهش يافته كه معني آن حركت مثبت و رو به رشد در بخش فرهنگ عمومي است.
رئيس جمهور با خاطر نشان كردن پيشرفتهاي كشور در بخش علمي و تحقيقاتي گفت: خوشبختانه با تلاش محققان و دانشمندان كشورمان در اين بخش با يك جهش مواجه بوديم كه از جمله در زمينه هسته اي، توليد و پرورش سلولهاي بنيادين، ترميم ضايعات نخاعي و معالجه بيماريهاي صعب العلاج به دستاوردهاي بزرگ و كم نظيري دست يافتيم و اميدواريم با سرعت روز افزون اين پيشرفتها ادامه يابد و رسانه ها نيز با تشريح ابعاد آن به مردم اطلاع رساني كنند.
محمود احمدي نژاد با بيان اين كه دولت در عرصه سياست خارجي سال بسيار فعالي را پشت سر گذاشت، افزود: دراين مدت با بيش از صد نفر از سران كشورها ديدار و گفت وگو كرده ام و ميزبان 13 نفر از روساي جمهور و نخست وزيران جهان در تهران بوده ام و به 17 كشور براي ديدارهاي دوجانبه و شركت در اجلاس هاي بين المللي سفر كرده ام.
رئيس جمهوري با اشاره به امضاي 110 موافقتنامه و قرارداد با كشورهاي مختلف و تشكيل بيش از 60 كميسيون مشترك اقتصادي دو جانبه گفت: تنها حجم قراردادهاي امضا شده با يكي از كشورهاي دوست بالغ بر 6 ميليارد دلار است و آثار اين فعاليت ها به مرور در كشور و سطح بين الملل مشخص خواهد شد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي به موفقيت هاي كشورمان در موضوع هسته اي اشاره كرد و افزود: هنگامي كه دولت جديد كار را آغاز كرد همه تاسيسات هسته اي كشور پلمب شده و همه فعاليت ها در تعليق كامل بود ولي با تدابير مقام معظم رهبري و برنامه ريزي هايي كه انجام شد گام به گام پلمب ها در نطنز، اصفهان و اراك برداشته شد و خوشبختانه با الطاف الهي و حمايت مردم، امروز داراي چرخه كامل سوخت هسته اي هستيم.
احمدي نژاد با بيان اين كه مخالفان، همه تلاش خود را براي جلوگيري از پيشرفت ملت ايران در اين عرصه بكار گرفته و از تهديد نظامي شروع كرده و اكنون به تهديدهاي سياسي و اقتصادي رسيده اند گفت: اين موفقيت ها حاصل استحكام و ايستادگي رهبري و ملت و وحدت و توكل برخداست و ملت ايران با برخورداري از تمدن و تاريخي 7 هزار ساله هيچگاه تحميل ها را نمي پذيرد و از بيگانگان دستور نخواهد گرفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موج تبليغاتي عليه دولت بخصوص در چند ماه گذشته آن را در طول 27 سال گذشته بي سابقه دانست و گفت: اين موج از سوي رسانه هاي ملي و غيرملي در طول چند ماه گذشته به موضوع گراني دامن زده است و در جهت ناتوان نشان دادن دولت طوري جوسازي مي كنند كه گويي قرار بوده است دولت در طي يكسال تورم را صفر يا گراني را محو كند در حالي كه تورم موضوعي است كه همواره وجود داشته و در دولت هاي قبلي رشد 50 درصدي آن در يكسال نيز تجربه شده است.
رئيس جمهور با بيان اين كه كساني كه تورم هاي سنگين را به مردم تحميل كردند امروز به جاي اين كه در فضاي عادي و آرام به بحث در اين موضوع پرداخته و براي كاهش آن كمك كنند مدعي دولت شده اند گفت: اين در حالي است كه تورم در يكسال گذشته كنترل شده و كاهش يافته است بطوري كه تورم در پايان شهريور۸۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل در تهران۱۰.5 و در سراسر كشور۱۰.9 درصد بوده اما در سال 84 نسبت به 83 اين رقم۱۴.6درصد بوده است كه نشان دهنده كاهش نزديك به 4 درصدي تورم است.
وي با اشاره به افزايش قيمت چند قلم كالا در هفته هاي اخير از جمله مرغ و حبوبات و فولاد گفت: در بهار امسال كل منطقه و كشورهاي همسايه ما با پديده آنفلوانزاي مرغي روبرو شدند و دولت نيز براي مصون نگاه داشتن كشور از اين بيماري اقدام به كشتار همه طيور در نواري صدكيلومتري كرد كه حاصل آن علاوه بر وارد نشدن آنفلوانزاي مرغي، از بين رفتن ده ها ميليون قطعه از انواع طيور و بخصوص مرغ بود و مشخص بود كه چند ماه بعد بازار مرغ با كمبود مواجه خواهد شد.
رئيس جمهور با بيان اين كه دولت با پيش بيني اين مشكل اقدام به واردات مرغ از خارج جهت مقابله با كمبودهاي آينده كرد افزود: متاسفانه هنگامي كه اين مرغ ها به بازار تزريق شد برخي رسانه ها به جاي كمك به حفظ آرامش بازار به تبليغات منفي دست زدند و ازجمله در رسانه ملي مطالبي مبني بر آلوده بودن و حتي مرده بودن مرغ هاي توزيعي در بازار پخش شد كه به گراني مرغ دامن زد در حالي كه تمام اين مرغ ها بهداشتي و با نظارت كامل و بر اساس اصول شرعي و علمي وارد كشور و توزيع شده بود.
وي همچنين با بيان اين كه ميزان تقاضاي مصرف براي تير آهن در كشور 2 ميليون تن در سال و ميزان توليد آن در داخل يك ميليون تن است گفت: در كنار اين فاصله در توليد و تقاضا، قيمت جهاني فولاد نيز افزايش يافت و دولت با آن كه منبعي براي اختصاص يارانه به تيرآهن در اختيار ندارد همه تلاش خود را براي كاهش و كنترل قيمت آن به كار گرفت.
وي با اشاره به افزايش متوسط 13 درصدي اجاره بهاي مسكن در كشور آن را معلول فضاسازي ها و همچنين اشتباه وزارت مسكن و شهرسازي و بانك مسكن در تبليغ وام 3 ميليون توماني دانست و گفت: استقبال دو ميليوني از اين وام و محدوديت منابع پرداخت آن موجب دامن زدن به افزايش اجاره بها شد.
رئيس جمهوري با بيان اين كه امروز كشور از وجود سه نوع گراني رنج مي برد گفت: يك نوع گراني تورم معمول موجود در بازار است كه كسي آن را انكار نمي كند و اميدواريم تا پايان سال تك رقمي شود، اما دولت هيچ گاه وعده نداده است كه مي تواند تورم را صفر كند زيرا اين حرف اصولا علمي نيست.
احمدي نژاد با تأكيد بر اين كه تورم، موضوعي به ارث رسيده به دولت است و دولت در جهت كاهش آن به صورت جدي اقدام خواهد كرد، نوع ديگر تورم را، گراني القايي دانست كه به دليل بازي هاي سياسي و مخالفت هايي كه برخي گروه ها با دولت دارند با شگردهاي تبليغاتي به آن دامن زده مي شود.
وي انتشار اخبار دروغ و بي پايه درمورد افزايش قيمت ها را راهكار سوم دامن زدن به گراني ها عنوان كرد و افزود: با تمام اين مسايل دولت تمام تلاش خود را براي كاهش تورم بكار گرفته و تصميمات دولت در اين راستا بر اساس سياست هاي كلي و برنامه توسعه و با معيارهاي علمي و دقيق اتخاذ شده است.
احمدي نژاد هم چنين با اشاره به تبليغاتي كه درباره سياست هاي اقتصادي دولت و افزايش نقدينگي مي شود و آن را عامل تورم عنوان مي كنند، گفت: افزايش نقدينگي همواره باعث تورم نمي شود و در بسياري از موارد نيز ضروري است از جمله اين كه صنايع كشور امروز با مشكل كمبود نقدينگي براي توسعه خود مواجه هستند و واحدهاي صنعتي براي طرح هاي توسعه و تكميل پروژه هاي نيمه كاره خود نيازمند 14 هزار ميليارد تومان نقدينگي هستند كه در صورت تامين اين ميزان در سال جاري، 570 هزار شغل ايجاد خواهد شد.
وي همچنين به تدابير دولت براي كاهش ترافيك از طريق اجراي طرح هاي زوج و فرد و تغيير ساعات كاري و نيز اجراي طرح ضيافت با كمك اصناف اشاره كرد و افزود: متاسفانه برخي ها به دليل مسائل سياسي در رسانه هاي سراسري و خاص به تمسخر اقدامات علمي و منطقي دولت مي پردازند و مي خواهند با ايجاد تفرقه در جامعه و مقابل هم قرار دادن دولت، اصناف، كاركنان بانك ها و... به اهداف خود برسند.
وي افزود: اگر افراد و گروه هايي با دولت مخالف هستند، بهتر است با انجام كار علمي  ايرادات مجموعه دولت را منعكس كنند و از طرف ديگر نيز توانمندي هاي خود را به مردم معرفي و عرضه نمايند و در يك فضاي سالم و منطقي فعاليت كنند.

واكنش ايران به اهانت مجدد به پيامبر اسلام در دانمارك
گروه سياسي به دنبال تكرار اهانت به پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) و مقدسات يك و نيم ميليارد مسلمان توسط تلويزيون دانمارك، سفير اين كشور در ايران به وزارت امورخارجه احضار شد.
سورن هاسلوندينن، سفير دانمارك ضمن ابراز شرمندگي و تأسف خود از اين موضوع، ترجمه بيانيه رسمي نخست وزير كشورش مبني بر محكوم دانستن چنين رفتار غير قابل قبول و به شدت ملامت آميز گروه كوچكي از جوانان حزب مردم دانمارك را ارائه نمود.
پخش فيلم توهين آميز از تلويزيون سراسري دانمارك همچنين واكنش گسترده اي در داخل كشور داشت.
رئيس جمهوري در جلسه يكشنبه هيأت دولت با اشاره به اقدام پست و سخيف تلويزيون دانمارك در اهانت مجدد به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) اين اقدامات را نشان دهنده عمق ضعف، زبوني و شكست خوردگي سردمداران ليبراليسم دانست.
آيت الله  ناصر مكارم  شيرازي  از مراجع  عظام  تقليد قم ، اهانت  به  ساحت قدسي  پيامبر بزرگ  اسلام  (ص ) توسط تلويزيون  دانمارك  را به  شدت  محكوم  كرد و  گفت : اهانت  رسانه هاي  دانماركي  به  پيامبر بزرگ اسلام (ص ) درطول  تاريخ  بي سابقه  بوده است .
اين  مرجع  تقليد گفت : متأسفانه  دراين  كشورها وقاحت  به  حداعلي  رسيده است ، در تلويزيون  بين  جوانان  مسابقه  مي گذارند كه  چه  كسي  مي تواند بهتر به  پيشواي  ميلياردها مسلمان  توهين  نمايد.
آيت الله  مكارم  شيرازي  اين  اقدام  را توطئه اي  صهيونيستي  ذكر كرد و گفت : كاريكاتورهاي  سابق  روزنامه هاي  دانماركي ، اظهارات  بي شرمانه  پاپ  و اقدام جديد كشورهاي  اروپايي  همه  يك  هدف  را دنبال  مي كنند.
از سوي ديگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بيانيه اي ضمن محكوميت اهانت تلويزيون دانمارك به پيامبر(ص)، اعلام كرد: لازم است مسلمانان جهان در ماه مبارك رمضان و سال پيامبر اعظم(ص)، آن وجود آسماني را نقطه اجتماع امت اسلامي قرار داده و با وحدت كلمه، توطئه هاي تفرقه افكنانه دشمن زبون را خنثي كنند.
در بيانيه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آمده است: امروز علي رغم تجربيات تلخ گذشته بار ديگر شاهد شكستن حريم مقدس آن بزرگ مرد تاريخ محمد مصطفي(ص) هستيم، چه در هنگامه كاذب اهانت كاريكاتوريستهاي دانماركي و چه اهانت پاپ بنديكت شانزدهم به فلسفه اسلامي و مقدس ترين فروع اسلامي مثل جهاد.
مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نيز  با صدور بيانيه اي پخش فيلم توهين آميز از تلويزيون سراسري دانمارك به پيامبر اعظم(ص) را محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است: بار ديگر دولت هاي اروپايي با اقدام موهن و ننگين با پخش فيلم ويدئويي توهين آميز به پيامبر اعظم اسلام (ص)، ساخته اعضاي حزب دموكراتيك ملت دانمارك، چهره ضدبشري و ضداسلامي خود را نشان داد.
در پشت پرده اين گستاخي وقيح، مقاصد شوم عوامل صهيونيسم بين الملل و اسلام ستيز براي بازداشتن موج بيداري اسلامي و استكبارستيزي مسلمانان وجهاني شدن شعار تكبير و عدالت و نفي تبعيضات و به نام آزادي بيان و عقيده ساحت مقدس رسول خدا را مورد هجوم قرار دادند تا خود ترويج كننده ترور و اعمال تروريستي و مخالف حقوق بشر باشند.

ديدار شعراي پيشكسوت و جوان كشور
با رهبر معظم انقلاب
002691.jpg
گروه سياسي - همزمان با شب ميلاد كريم اهل بيت امام حسن مجتبي عليه السلام، جمعي از شعراي پيشكسوت و شعراي جوان كشور  دوشنبه شب در حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، اشعار خود را در وصف پيامبر گرامي اسلام(ص) و خاندان اهل بيت عليهم السلام و شهيدان انقلاب اسلامي  و دفاع مقدس و همچنين اشعاري با مضامين ديني و اجتماعي قرائت كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم در سخناني روند شعر و ادبيات فارسي را بعد از پيروزي انقلاب اسلامي رو به رشد خواندند و تأكيد كردند: شعراي كشور به ويژه شعراي جوان بايد با استفاده صحيح و مناسب از زبان فاخر شعر، روح اميد، حركت و پيشرفت را در جامعه و مخاطبان خود بدمند.
ايشان با اشاره به اشعار خوبي كه درخصوص مسائل ارزشي به ويژه شهادت، جهاد و دفاع مقدس سروده شده، خاطرنشان كردند: بايد فضاي هنري و شعر در جامعه به سوي آرمانهاي انقلاب و ايجاد شوق و انگيزه براي جبران عقب ماندگيها و تلاش خستگي ناپذير سوق داده بشود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه ويژگيهاي شعر بعد از انقلاب، فضاي شعر كشور را وارد مرحله جديدي كرده است، افزودند: مسئولان فرهنگي و اصحاب شعر و ادب بايد اين فضا را مغتنم بشمارند و در جهت حفظ و هدايت اين دستاورد تلاش كنند.
ايشان همچنين شاعران جوان را به تلاش براي رسيدن به مدارج بالاتر شعر و ادب فارسي و اكتفا نكردن به يك حد خاص توصيه كردند.
در ابتداي اين مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامي  افطار كردند.

مسئله هسته اي ايران در گفت وگوي
وزراي خارجه چين و آمريكا
گروه سياسي آزمايش هاي هسته اي كره شمالي بازتاب جهاني گسترده اي داشت. در همين رابطه، پنج كشور عضو دائم شوراي امنيت رايزني هاي خود را افزايش داده اند تا مسئله هسته اي كره شمالي را بررسي كنند.
سخنگوي وزارت خارجه در جلسه هفتگي خود با خبرنگاران و در پاسخ به پرسشي كه موضع ايران درباره آزمايش هاي هسته اي كره  شمالي را جويا شده بود، گفت: ايران داراي موضع ثابت است و ما مخالف هرگونه ساخت، آزمايش و گسترش سلاح هاي كشتار جمعي هستيم.خبرگزاري رسمي جمهوري اسلامي با اشاره به منابع خبري چيني خبر داد، رايس و جائوشينگ پس از آزمايش هسته اي كره شمالي گفت وگوي تلفني داشته اند و درباره نشست 1 + 5 در لندن و پرونده هسته اي ايران نيز گفت وگو انجام شده است. از جزئيات اين گفت وگو خبري منتشر نشده اما رسانه هاي غربي مدعي اين هستند كه آمريكا با بالا بردن تحريم هاي ايران قصد دارد پيامي قاطع به چين و روسيه بدهد تا درباره پرونده هسته اي ايران از اقدامات آمريكا حمايت كنند. واشنگتن تايمز با گزارشي درباره تحريم هاي آمريكا نوشت همراهي از سوي چين و روسيه براي تحريم ايران لازم است و آمريكا پيش از طرح تحريم ها در شوراي امنيت نياز دارد اين دو را با خود همراه كند . واشنگتن پست نيز در گزارشي نوشت: پرونده هسته اي ايران يكي از مهم ترين مسائل براي رايس در سفر او به منطقه بوده اما موفقيت چنداني نيز به دست نيامده است. بخش هايي از اين گزارش را ايرنا نيز منتشر كرده است. در اين گزارش به پرونده هسته اي ايران اشاره شده و چنين نتيجه گيري شده كه جبهه رايس در كشورهاي عربي ممكن است به زودي فعال شود.

ثبت نام چند چهره شاخص ديگر در انتخابات خبرگان
ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها از 24 مهرآغاز مي شود
002697.jpg
مهر: ستاد انتخابات كشور با صدور اطلاعيه اي زمان ثبت نام و شرايط داوطلبان انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را اعلام كرد.
براساس اين اطلاعيه، ثبت نام از داوطلبان سومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا از روز 24 مهر تا 30 مهرماه جاري انجام مي شود.
در بخشي از اطلاعيه وزارت كشور، افرادي را كه به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب  شدن براي شوراهاي اسلامي محرومند تفصيلاً اعلام شده اند.
گروه سياسي - دبير شوراي نگهبان و چند چهره شاخص و مطرح در پنجمين روز ثبت نام، داوطلب نمايندگي مجلس خبرگان شدند.
محسن قمي نماينده سابق ولي فقيه در دانشگاهها و عضو فعلي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، احمد جنتي دبير شوراي نگهبان و امام جمعه موقت تهران، سيد رضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور و نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ديروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت كشور داوطلب نمايندگي مجلس چهارم خبرگان رهبري شدند.
ابوالقاسم خزعلي، سيد محمود هاشمي شاهرودي، سيد احمد علم الهدي، عبدالجواد غرويان، حسن عالمي، احمديان، ميرجليلي، مظفري و خيرآبادي از افراد شاخصي هستند كه در طول 5 روز گذشته براي حضور در انتخابات خبرگان در استان خراسان رضوي ثبت نام كرده اند.
به گزارش ايرنا تا پايان وقت اداري ديروز تعداد كانديداهاي چهارمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري به 203 نفر رسيد. همچنين در پايان روز سوم ثبت نام انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي تاكنون عدد داوطلبان اين انتخابات به 43 نفر رسيده است. اما هنوز خبري از ثبت نام چهره هاي معروف سياسي و نمايندگان رسمي دو جناح سياسي كشور در اين انتخابات به چشم نمي خورد.
معاون حقوقي و پارلماني وزير كشور با بيان اينكه وزارت كشور سعي دارد معتمدين هيأت هاي اجرايي دو انتخابات خبرگان و شوراي شهر حتي المقدور يكي باشند ، اين اقدام را مغاير قانون ندانست. موسي پور با بيان اين مطلب افزود: البته منظور از اين يكي بودن اين نيست كه همه اعضاي هيأت اجرايي مجلس خبرگان در هيأت اجرايي انتخابات شوراي شهر نيز عضو باشد برخي از آنها مي توانند با توجه به همزماني اين دو انتخابات در هر دو هيأت اجرايي فعاليت كنند.
سفر وزير كشور به ژنو
وزير كشور هم به منظور شركت در اجلاس بين المللي مهاجرت عازم ژنو شد. مصطفي پورمحمدي در اين سفر يك روزه كه از صبح ديروز آغاز شد، به تشريح اقدامات جمهوري اسلامي ايران درخصوص استقرار مهاجرين خارجي در حضور مسئولان كشورهاي مختلف جهان و  سازمان ملل كه در شهر ژنو سوئيس حضور دارند، خواهد پرداخت.
وي فردا در وزارت كشور نشست خبري برگزار مي كند.

احمدي نژاد:
افشاي اسامي مفسدان در حال پيگيري است
002694.jpg
گروه سياسي - رئيس جمهوري در پاسخ به سئوالي درخصوص معرفي اسامي كساني كه وام هاي كلان از سيستم بانكي گرفته و نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمي كنند گفت كه اين موضوع در حال پيگيري است و نتيجه آن اعلام خواهد شد .
محمود احمدي نژاد در حاشيه ديدار جمعي از ايتام تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي  در واكنش به تهديدهاي اخير غرب تاكيد كرد: تحريم ايران از سوي كشورهاي اروپايي و غربي در تصميم گيري مان تاثيري نخواهد داشت.
وي با تاكيد بر اينكه اگر دشمنان ملت ايران بخواهند ايران را تحريم كنند، ما نيز آنها را تحريم خواهيم كرد، افزود: آنها در طول 27 سال گذشته هر كاري كه مي توانستند عليه ايران انجام دادند، اين ها چيز جديدي نيست.
احمدي نژاد همچنين در پيامي به جوانان ايران اسلامي گفت: هر جا ايمان، اراده و ايستادگي وجود داشته باشد، پيروزي نيز وجود خواهد داشت و اين يك فرمول خيلي ساده براي تمام جوانان است.
محمود احمدي نژاد همچنين عصر يكشنبه در جلسه هيات وزيران با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران اهل گفت وگوژ، صلح و عمل به قوانين و موازين بين المللي است بر لزوم هوشياري در برابر ترفندهاي دشمنان تاكيد كرد.
وي با بيان اين كه بعضي قدرت هاي زورگو به دليل زياده طلبي و خودخواهي و از طريق ابزارهاي فني مي خواهند ساير كشورها را تحت سلطه خود داشته باشند، گفت: آن ها قصد دارند با ارعاب و تهديد به اهداف خود برسند، ولي ملت ما مقتدر، هوشمند و مستحكم و با لطف خدا و هدايت مقام معظم رهبري ايستاده است و از مواضع حق طلبانه خود، عقب نخواهند نشست.

باشگاه احزاب
ليست انتخاباتي جامعتين نهايي شد
محمد غروي از نهايي شدن ليست انتخاباتي جامعتين در انتخابات مجلس خبرگان رهبري خبر داد و گفت: اختلافات موردي جامعه مدرسين با جامعه روحانيت برطرف و ليست هماهنگ شد.وي در گفتگو با مهر، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: براساس تدابيري كه انديشيده شد، ما در نهايت به توافق صد درصدي با جامعه روحانيت مبارز دست يافتيم.غروي از ذكر اسامي نامزدهاي مورد حمايت جامعتين خودداري و اعلام آن را به بعد موكول كرد.

برگزاري نخستين نشست خبري آبادگران جوان
نخستين نشست خبري جمعيت آبادگران جوان صبح ديروز در محل ستاد انتخاباتي اين تشكل با حضور حسن بيادي سخنگوي اين جمعيت، محمدحسين شاه ويسي رييس ستاد انتخابات و رحيم خاكي مسئول ستاد انتخابات استان تهران اين تشكل برگزار شد.
در اين جلسه بيادي درباره عملكرد اخير ستاد انتخابات وزارت كشور در ارتباط با اجازه  ندادن به خبرنگاران براي حضور در اين ستاد گفت: اين كار پسنديده اي نيست، اگر آنها مشكلي در اين ارتباط داشته اند، بايد اين مشكل را از قبل برطرف مي كردند.
وي با بيان اين كه در حال حاضر، خبرنگاران بايد در وزارت كشور حضوري فعال تر داشته باشند، گفت: شنيده ام درها را در وزارت كشور بر روي خبرنگاران بسته اند. اين امر مورد انتقاد ماست. من معتقدم بايد قدر خبرنگار را دانست و وزارت ارشاد نيز نگاه ويژه اي به مسائل خبرنگاران داشته باشد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |