چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۵ - Sep 27, 2006
پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني جهان چين
شكست نامداران در ميدان كوانگ جو
000513.jpg
گروه ورزشي-محمدرضا منصوريان: ميدان جهاني كوانگ جو تعريف تازه اي از كشتي فرنگي دنيا بود كه در آن مدعيان جدي اين رشته حضور پربار و موثر خود را به نمايش گذاشتند. امروز كشتي فرنگي دنيا در انحصار هيچ كشوري نيست و همه مدعي اند. به همين دليل است كه در 6 وزن از هفت وزن از تيمي مثل روسيه كه هميشه جدي ترين مدعي قهرماني در جهان است هيچ كشتي گيري به فينال نمي رسد و در كمال تعجب از كشوري نظير چين كه اصلاً و ابداً در اين ورزش عنوان و مدالي ندارد ، يك قهرمان ساخته و پرداخته همه رقبا را كنار زده و مدال طلا مي گيرد. در فضاي موجود كشتي فرنگي در دنيا ما نيز با موجوديت تازه خود حرف هاي فراواني براي گفتن داريم. قهرمانان ما با كمي تلاش و رغبت بيشتر به راحتي مي توانند صاحب عناوين و افتخارات بسيار قابل ارزشي شوند.
در كوانگ جوي چين هيچ قهرماني آسوده نبود. بسياري از بزرگان كشتي فرنگي دنيا كه نتوانستند خود را با شرايط جديد هماهنگ سازند، خيلي زود با قبول شكست از گردونه رقابت ها خارج شدند. شكست آرمن نازاريان، كرم جابر، حمزه يرلي كايا و بسياري ديگر از كشتي گيراني كه حتي تعداد مدال هاي جهاني آنها به تعداد انگشتان دست ها هم مي رسد اين بار شكست خورده اند تا همگان به اين باور برسند كه كشتي فرنگي در دنيا به حيات تازه اي رسيده است و تنها كساني كه بتوانند به درك لازم از حقايق موجود برسند، حق شان كسب مدال و تصاحب سكوهاي جهاني است.
طهماسبي برنز گرفت
در دومين روز پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني جهان از ميان 3 نماينده حاضر ما در ميدان تنها سامان طهماسبي صاحب يك مدال برنز در وزن 84كيلوگرم شد.
طهماسبي بعد از پيروزي مقابل كشتي گيراني از دومنيكن و كره جنوبي در دور سوم مغلوب كشتي گير تركيه شد و به دليل باقي ماندن اين كشتي گير ترك در جدول مسابقات او هم شانس كسب مدال برنز را پيدا كرد كه بخوبي توانست به اين مهم دست يابد.
كشتي گير كردستاني تيم ملي ايران در اين مسير ابتدا حريف آمريكايي خود را برد و سپس با غلبه بر جوسي نورميلا از فنلاند مدال برنز اين وزن را به گردن انداخت. نماينده 74 كيلويي تيم ايران داود عابدين زاده كه يكي از اميدهاي تيم ايران براي كسب مدال بود اگر چه شروعي خوب در پيكارهاي اين وزن داشت و با دو پيروزي خوب برابر كشتي گيران اسپانيا و سوئد خود را به مرحله يك هشتم رسانده بود در اين مرحله مبارزه خوبي با اشنايدر آلماني برگزار نكرد و در حالي كه در اين كشتي تايم اول را (0 5 ) از حريف خود برده بود در تايم هاي دوم و سوم به دليل اشتباهات خودش و تيم داوري به اين آلماني باخت و با توجه به باخت كشتي گير آلماني برابر حريف دانماركي اش متأسفانه عابدين زاده هم طبق مقرارت از جدول مسابقات كنار رفت.
در مبارزات اين وزن شكست سامورگاچف روسي قهرمان جهان برابر كشتي گير بيلوروسي از حوادث دور از انتظار بود.
شوك بزرگ
رقابت هاي وزن 96 كيلوگرم كه نماينده ما در آن رضا فرضي زاده بود با يك شوك آغاز شد. كرم جابر مصري قهرمان المپيك آتن در همان دور اول برابر حمزه يرلي كايا دارنده 10 مدال طلاي جهان و المپيك شكست خورد و اين برنده سرشناس در ادامه مسابقات در حالي كه با نتيجه (1-4) از كشتي گير جوان جمهوري چك جلو افتاده بود روي اجراي فن كنده فرنگي ضربه فني شد و همگان را مات و مبهوت ساخت. فرضي زاده ما هم تقريباً سرنوشتي نظير كرم جابر داشت. فرنگي كار 96 كيلويي ما در دور اول به كشتي گير بلغاري باخت و اين بلغاري خود در دور بعد به كشتي گيري از استوني باخت تا سند حذف فرضي زاده صادر شود.
هاشم زاده امروز كشتي مي گيرد
از مجموع رقابت هاي 7 وزن كشتي فرنگي تنها رقابت هاي وزن 120كيلوگرم باقي مانده است كه طبق برنامه از صبح امروز آغاز مي شود. نماينده ما در اين وزن مسعود هاشم زاده است كه براي اولين بار خود را از وزن 96 كيلوگرم جدا كرده و به اين وزن آمده است. او در يك جمع 21 نفره با حريفان جهاني خود به رقابت مي پردازد كه طبق قرعه بعد از يك دور استراحت در دور دوم با نماينده قزاقستان كشتي مي گيرد.
آغاز پيكارهاي كشتي آزاد
مبارزه هاي كشتي آزاد قهرماني جهان از صبح امروز در شهر كوانگ جوي چين آغاز مي شود. در اولين روز كشتي گيران در دو وزن 55 و 60 كيلوگرم به ميدان مي آيند. تقي داداشي كشتي گير 55 كيلويي تيم ايران در دور اول با كشتي گيري از جزاير پالائو روبه رو مي شود كه نمي تواند حريف سختي براي نماينده ما باشد. برنده مسابقه كشتي مغولستان و فيليپين حريف بعدي داداشي در اين ميدان جهاني است. در وزن 60 كيلوگرم مراد محمدي كه سال گذشته تنها مدال تيم ايران در مسابقه هاي جهاني بوداپست را به دست آورده است امروز ابتدا با قهرمان مقدونيه نبرد مي كند و در صورت پيروزي مقابل وي به ديدار برنده كشتي اوكراين و مغولستان مي رود.

فيفا : رئيس فدراسيون فوتبال ايران دادكان است
ايسنا: فيفا همچنان پيگير پرونده طولاني دخالت در كار فدراسيون فوتبال در زمان برگزاري رقابتهاي جام جهاني 2006 است.
بنا به بند 17 قوانين فيفا و نمابر ارسالي به دفتر ايسنا، آشكارا با بركناري محمد دادكان اين ماده قانوني زير پا گذاشته شده است.
در حالي كه برخي مسئولين فوتبال ايران اعلام كرده اند فدراسيون جهاني فوتبال توضيحات آنها را درمورد بركناري محمد دادكان از رياست فدراسيون فوتبال ايران و انتصاب نفرات جديد به سمت سرپرست و دبير اين فدراسيون پذيرفته است. BBC گزارش داد: فيفا، مي گويد همچنان دادكان را به عنوان رئيس برگزيده و قانون فدراسيون فوتبال ايران را به رسميت مي شناسد.
يك مقام رسمي فيفا روز دوشنبه گفت: موضع اين نهاد و موضع كنفدراسيون فوتبال آسيا در اين باره هيچ تغييري نكرده و ايران تا روز 15 نوامبر (24 آبان) فرصت دارد نسبت به اصلاح وضعيت موجود اقدام كند، وگرنه فيفا ناچار به اعمال تحريم هاي مقتضي خواهد بود.

دبير فدراسيون وزنه برداري
محروم نمي شويم، رضازاده به دومنيكن مي رود
گروه ورزشي- به نقل از عبدالله فلاحتي نژاد دبير فدراسيون وزنه برداري اعلام شده است كه مذاكرات اوليه مسئولان اعزامي وزنه برداري ايران به دومنيكن با تاماش آيان رئيس فدارسيون جهاني وزنه برداري نتيجه بخش بوده و فدراسيون جهاني به دليل استفاده 9 تن از وزنه برداران ايراني از مواد نيروزا هيچ محروميتي درنظر نگرفته است.
وي گفته است كه به همين دليل حسين رضازاده با همراهي علي پاكيزه جم براي شركت در مسابقه هاي جهاني دومنيكن راهي اين كشور مي شوند.

مسابقات واليبال بانوان جام رمضان فردا آغاز مي شود
گروه ورزشي مريم رضايي:مسابقات واليبال بانوان جام رمضان با نام پروين اسفند با حضور 16 تيم باشگاهي دسته يك و دو در قالب چهار گروه از ششم مهرماه آغاز مي شود.در اين مسابقات از هر گروه دو تيم به مرحله بعد راه مي يابند.
هاجر نجاتي زاده نايب رئيس فدراسيون واليبال با بيان اين خبر افزود: طبق روال سال هاي گذشته جوايز نقدي از سوي همسر مرحوم پروين اسفند به تيم هاي اول تا سوم اهدا خواهد شد.وي گفت: در تلاش هستيم كه اين مسابقات تا پيش از ايام شب هاي قدر به پايان برسد.

پاسخ به مهم ترين سؤالات روز واليبال
000516.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: ادامه همكاري سرگئي گريبوف سرمربي روسي تيم جوانان ايران (قهرمان آسيا) بستگي به نظر كميته فني و كارشناسان دارد. اين مطلب را محمدرضا داورزني سرپرست فدراسيون واليبال در پي شايعات چند روز اخير پيرامون جدايي اين مربي به خبرنگار همشهري گفت. وي افزود: ما پس از ارزيابي كامل و شنيدن صحبت هاي كارشناسان و اعضاي كميته فني تصميم  نهايي را اتخاذ خواهيم كرد. سرپرست فدراسيون واليبال در مورد تاريخ قطعي شروع بازيهاي ليگ برتر و همچنين تعداد تيم هاي شركت كننده گفت: هفته آينده روز دوشنبه پس از گردهمايي يك روزه با حضور مديران، سرپرستان و مربيان تيم هاي شركت كننده تكليف ليگ برتر هم روشن خواهد شد.داورزني پيرامون سفر تيم ملي واليبال ايران به فرانسه اظهار داشت: به محض صدور ويزا تيم ملي به پاريس اعزام مي شود و براساس هماهنگي  به عمل آمده در صورت قطعي شدن سفر تيم ايران ضمن انجام سه بازي با تيم هاي باشگاهي فرانسه با تيم ملي اين كشور نايب قهرمان ليگ جهاني هم بازي مي كند.

براساس دستور سازمان تربيت بدني
بازي هاي قبل از افطار لغو شد
گروه ورزشي به دنبال دستور سازمان تربيت بدني مبني بر برگزاري كليه ديدارهاي ليگ برتر بعد از افطار، فدراسيون فوتبال پنج ديدار از هفته هاي چهارم و پنجم ليگ برتر را لغو و به زمان ديگر موكول كرد.
طبق اطلاعيه فدراسيون فوتبال ديدار تيم هاي فولاد و استقلال تهران ، فجر و مس از هفته چهارم، فجر با ذوب آهن و استقلال اهواز با ابومسلم و مس كرمان با فولاد خوزستان از هفته پنجم لغو و متعاقباً برنامه بازي هاي عقب افتاده اعلام خواهد شد.
استقلال نخستين تيمي بود كه به انجام بازي خود قبل از افطار اعتراض كرد و اعلام داشت كه زير بار انجام بازي با فولاد حتي با وجود تغيير زماني نخواهد رفت. پس از نامه پنجاه نماينده مجلس به رئيس سازمان تربيت بدني ديروز دستور لغو بازي هاي قبل از افطار را به فدراسيون فوتبال داد. بازي هاي قبل از افطار به دليل مشكل نور كافي در شهرهاي اهواز و شيراز در دستور كار سازمان ليگ قرار گرفته بود.

ليگ قهرمانان اروپا
جدال اينتر و بايرن مونيخ در جوزپه مه آتزا
000510.jpg
گروه ورزشي- رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا امشب در گروه هاي مختلف ديگر دنبال مي شود.تيم هاي بارسلونا و چلسي كه در هفته اول مقابل رقباي خود به پيروزي رسيدند اين بار در خارج از خانه به ميدان مي روند. بارسلونا در بندر برمن به مصاف تيم فوتبال اين شهر مي رود. بارسلوني ها در سال 2005 در همين چارچوب دوبار مقابل وردربرمن به پيروزي رسيده اند.بارسلونا در 103 بازي گذشته ليگ قهرمانان تاكنون 197 گل به ثمر رسانده و با زدن 3 گل ديگر به مرز 200 خواهد رسيد.در بازي ديگر اين گروه در صوفيه تيم پرستاره چلسي ميهمان لفسكي صوفيه است. چلسي آخرين بار در سال 2001 در جام يوفا در بلغارستان به پيروزي دو بر صفر رسيده بود.در گروه A بارسلونا با 3 امتياز و تفاضل گل 5+ در صدر جدول قرار دارد. در گروه B در جوزپه مه آتزا تيم اينترميلان در يك بازي دشوار به مصاف بايرن مونيخ خواهد رفت.
اينتر در اين بازي پاتريك ويرا هافبك فرانسوي خود را به دليل محروميت و اخراج در مقابل اسپورتينگ در اختيار ندارد. در تيم بايرن مونيخ نيز اوون  هارگريوز به دليل مصدوميت غايب است.بايرن مونيخ آخرين بار در سال 1988 در جام يوفا موفق به شكست 3 بر يك اينتر در ايتاليا شد. استيو بنت از انگليس داوري اين بازي پرهيجان را بر عهده دارد.
در بازي ديگر اين گروه اسپارتاك مسكو در روسيه به مصاف اسپورتينگ ليسبون مي رود.پرتغالي  ها در اين بازي به دنبال كسب دومين پيروزي خود هستند.در گروه C همه چيز به طور يكسان پيش مي رود. بازي هاي روز نخست اين گروه بين بوردو و گالاتاسراي و آيند هوون با ليورپول بدون گل به پايان رسيد.
اين بار بوردو در فرانسه ميزبان آيندهوون است و ليورپول در آنفيلد با گالاتاسراي ديدار مي كند.در گروه D نيز شاختار دونتسك ميزبان المپياكوس است و در مستايا تيم والنسيا اسپانيا به مصاف آث رم مي رود. فرناندو مورينتس مهاجم والنسيا كه در حال حاضر با 3 گل در صدر بهترين گلزنان اين بازي ها قرار دارد در اين بازي مصمم به افزايش تعداد گلهاي خود است.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |