يكشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۷ - Jul 30, 2006
كعبي و ميرزاپور هم آمدند
تمرين تيم ملي با استقلالي ها
عكس : مجتبي جانبخش
تيم ايران روز گذشته درنوبت صبح تمرينات بدنسازي و در نوبت بعد از ظهر تمرينات اختصاصي انجام داد
008889.jpg
گروه ورزشي - تمرين تيم ملي فوتبال روز گذشته در صبح گرم تابستان در ورزشگاه انقلاب و در زمين گلف اين مجموعه برگزار شد. روز گذشته، روز بدنسازي و اجراي برنامه هاي پرويز كماسي بود. جذابيت تمرينات با حضور تيم استقلال و مربيان اين تيم دوچندان شد و كلا تمرينات خانوادگي به خوبي صورت گرفت. ابراهيم ميرزاپور و حسين كعبي نيز به جمع ملي پوشان پيوستند. از امارات نيز مسعود شجاعي خود را به تمرينات رساند. او كه به تازگي با تيم شارجه قرارداد منعقد كرده بود، تمرينات خود را آغاز كرد. ناصر ابراهيمي نيز در سوي ديگر زمين دروازه بانان را تمرين مي داد. محمد علوي نيز در تمرينات روز گذشته دچار آسيب ديدگي شد و از ادامه تمرينات باز ماند.
قرار است سه لژيونر دعوت شده به تيم ملي دو روز مانده به بازي با سوريه خود را به بازي برسانند. بايد ديد برنامه تيم ملي با بازيكنان حاضر در تمرينات پيش خواهد رفت يا لژيونرها بدون آزمايش پذيرفته و در تركيب ثابت تيم قرار مي گيرند. در روزهاي اخير به دليل كمبود اخبار ورزشي، تمرينات تيم ملي با حضور خبرنگاران مطبوعات و راديو و تلويزيون شلوغترين روزهاي خود را مي گذراند و اين مسئله در اجراي برنامه هاي تمرينات تاثير خوبي برجاي نگذاشته است. در تمرينات مشترك تيم ملي و بازيكنان استقلال بازار كسب خبر و مصاحبه داغ بود تا تب فوتبال پس از جام جهاني فروكش نكند. حسين كعبي كه حضورش با انگيزه بسياري توام است با شدت تمرينات خود را آغاز كرده است. او كه با تمديد قرارداد يك ساله در امارات خواهند ماند، اميدوار است با تيم ملي به موفقيت برسد. كعبي تفاوتي بين تمرينات برانكو و كادر قبلي با كادر فعلي حس نمي كند. تيم ملي بعدازظهر روز گذشته هم تمرينات خود را در كمپ تيم ملي ادامه داد.

ايران در مكان دوم تكواندوي نوجوانان جهان
گروه ورزشي - تيم تكواندوي نوجوانان ايران با كسب دومين مدال طلا توسط سيد محمد رفيعي با كسب ۴۹ امتياز به مكان دوم جدول رده بندي مسابقات جهاني صعود كرد. كره جنوبي با دو طلا و دو برنز با ۵۹ امتياز در صدر ايستاده است. تايلند و قزاقستان هم در تعقيب دو تيم ايران و كره جنوبي هستند. تيم ايران به جز دو طلا نادريان و رفيعي يك نقره هم توسط سعيد تفهمي بدست آورده است. در پايان هر وزن از قهرمانان اوزان مختلف آزمايش دوپينگ به عمل مي آيد. همچنين در ششمين دوره مسابقات نوجوانان هوگوي جديد فدراسيون جهاني كه قرار است در مسابقات رسمي آينده استفاده شود آزمايش شد.

مسابقه هاي وزنه برداري نوجوانان آسيا - كره جنوبي
با ۴ وزنه بردار چهارم شديم
محمدرضا منصوريان - تيم ۴ نفره وزنه برداري ايران در پايان مسابقه هاي قهرماني نوجوانان آسيا كه در شهر گون سان كره جنوبي برگزار شد با كسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز در رده چهارم ايستاد. در اين رقابت ها تيم هاي چين تايپه، كره جنوبي و ازبكستان عناوين اول تا سوم را به دست آوردند. در اين دوره از رقابت ها مهدي آگاه در وزن ۸۵ كيلوگرم به مقام قهرماني رسيد. سجاد بهروزي در وزن ۶۲ كيلوگرم به مدال نقره دست يافت و نواب نصير شلال هم در وزن ۹۴ كيلوگرم صاحب مدال برنز شد. روز گذشته در آخرين روز اين پيكارها نواب نصير شلال وزنه بردار دسته ۹۴ كيلوگرم كشورمان ۳ مدال برنز به دست آورد.
نصير شلال برغم درد شديد كمر تنها به دليل آنكه امتيازات تيمي ما از دست نرود گام به صحنه مسابقات گذاشت و با مجموع ۲۲۰ كيلوگرم روي سكوي سوم ايستاد. در اين وزن وزنه برداران كره جنوبي و چين تايپه به ترتيب با مجموع ۳۲۱ و ۳۰۱ كيلوگرم اول و دوم شدند.

ليگ جهاني واليبال در هفته سوم
شكست سوم ايتاليا در جنوا
008886.jpg
علي شاكري: هفته سوم ليگ جهاني واليبال با شكست سوم ايتاليا (ركورددار قهرماني) در اين ليگ در شهر «جنوا» آغاز شد. اين بار روس ها در خانه ايتاليايي ها شكست ديگري به اين تيم تحميل كردند. حالا ديگر با پيموده شدن نيمي از راه بازي هاي مقدماتي نمي توان چندان اميدي براي صعود شاگردان «جيان پائولو مونتالي» داشت. روس ها با دفاع هاي جفت و جور و با درخشش پولتوسكي در حمله و دفاع و پاول آبراموف دمار از روزگار لاجوردي پوشان ،پيش روي چشمان متعجب ۵ هزار تماشاگر درآوردند.
در جمع ايتاليايي ها مثل هميشه «آلساندرو في» بهترين بود. روس ها در هر سه «ست» با قدرت پيروز شدند. آرژانتين پس از دو هفته رنگ پيروزي را در اروپا به خود ديد.
هم تيمي هاي «ميلوكوويچ» فنلاند را سه بر صفر بردند و در قاهره نيز كره اي ها ميزبان خود مصر را تنها در يك «ست» در قامت يك حريف قدرتمند ديدند و در سه «ست» ديگر زور قهرمان آفريقا هرگز به تيم سوم آسيا نرسيد.
تمرين دفاع
ملي پوشان بزرگسال واليبال ايران همچنان پيگيرانه به دنبال برطرف كردن ضعف هاي تكنيكي خود در دفاع روي تور هستند.ديروز اردونشينان تمام وقت به جز دقايق كوتاه كار بدنسازي به تمرين دفاع دو نفره و سه نفره مشغول بودند.
ميلوراد كياچ حالا پس از ارزيابي كار بازيكنان در تورنمنت چهارجانبه ايتاليا با شناخت بيشتري به دنبال برطرف كردن نقاط ضعف بازيكنان است.

رقابت ۱۲ هزار بانوي دونده ورزشكار در محلات تهران
گروه ورزشي - مريم رضايي: ۱۲ هزار دونده ورزشكار زن محلات ۲۲ گانه تهران روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه در ورزشگاه آزادي به رقابت خواهند پرداخت. به گزارش همشهري، اين برنامه در قالب  «همايش مسابقات بانوان ورزشكار محلات تهران» از مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران در محل ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد و تيم هاي بانوان در حمايت از مردم لبنان رژه خواهند رفت. اين برنامه با حضور شهردار تهران و محمديان رئيس تربيت بدني بانوان شهرداري برگزار مي شود و برندگان اين همايش به حج مشرف خواهند شد.
تصميم تازه براي بسكتبال بانوان
نايب رئيس فدراسيون بسكتبال در امور بانوان خبر از برقراري ارتباطات بين المللي براي مسابقات برون مرزي بانوان بسكتبال ايران با برخي از كشورها مانند كويت، بحرين، قطر و آذربايجان داد.

خبرهاي كوتاه از فوتبال ايران
عنايت، رئيس كميته داوران فوتبال ايران شد
گروه ورزشي - مسعود عنايت داور قديمي فوتبال كشور به سمت رئيس كميته داوران فوتبال كشور منصوب شد. عنايت طي حكمي به اين سمت برگزيده شد. عنايت جانشين رضا غياثي رئيس سابق اين فدراسيون در زمان محمد دادكان شد.
واعظي و محروميت ۶ ماهه براي دوپينگ
سرانجام آزمايش دوپينگ مهدي واعظي مثبت اعلام شد و اين بازيكن از سوي كميته مبارزه با دوپينگ فدراسيون فوتبال ۶ ماه محروم شد. در هفته گذشته شايعاتي مبني بر اين كه ۳ بازيكن فوتبال كشور عمل خلاف دوپينگ را مرتكب شده اند ،مطرح شد كه در نهايت فدراسيون فوتبال روز گذشته نام يكي از اين ۳ بازيكن را فاش كرد.
در تاريخ ۹/۲/۸۵ از مهدي واعظي نمونه گيري شده و محروميت او از آن تاريخ محاسبه مي شود. اين بازيكن كه به تازگي به باشگاه ذوب آهن منتقل شده بازي هاي اوايل فصل اين تيم را به دليل محروميت از دست خواهد داد.
مشكل آسيب ديدگي ملي پوشان فوتبال
امين نوروزي پزشك تيم ملي ايران با اظهار نگراني از مصدوميت بازيكنان تيم ملي گفت: وضعيت جسماني بازيكنان تيم ملي در شرايط مطلوبي قرار ندارد و اكثر آنها از مشكل آسيب ديدگي رنج مي برند. وي در ادامه افزود: در حال حاضر ميرزاپور، خانزادي،  نوري، نويدكيا و مبعلي مصدوم هستند و نمي توانند در تمرينات تيم ملي حضور پيدا كنند. وي در ادامه گفت: اين مشكلات كار آماده سازي بازيكنان را خيلي دشوار كرده است و به همين علت برنامه ريزي ويژه اي را در دستور كاري خود قرار داده و اميدواريم اين برنامه  ها به آماده سازي تيم كمك كند.

۲۱ بازيكن به تيم هندبال جوانان ايران دعوت شدند
گروه ورزشي - اردوي چهارم تيم هندبال جوانان ايران در راه شركت در مسابقات آسيايي هيروشيما طي روزهاي ۱۲ تا ۲۲ مردادماه جاري با حضور ۲۱ بازيكن در تهران تشكيل مي شود. در حال حاضر كادر فني اين تيم را يوري حكيم اف به عنوان سرمربي و مصطفي غلامي به عنوان مربي، رضا امين زاده بدنساز و ابوالقاسم شعبانپور به عنوان مدير فني تشكيل مي دهند. اسامي دعوت شدگان به شرح زير اعلام شد: محسن باباصفري، مهدي ابراهيمي، الله كرم استكي، رضا طايي، محمدرضا استكي، ميلاد مسائلي، صميمي، عليرضا بكمار، محمدرضا حسين زاده، ايمان احسان نژاد، سعيد پورقاسمي، مصطفي بهاري، مصطفي رفيعي، امير مسكني، اكبر خوش قدم، علي اكبر خوشنويس، حسين رحمتي، محمدرضا رجبي، علي عابديني، مهرداد مهريار، رضا سفيدگر.

برزگر: كشتي گير جديدي به اردو دعوت نمي شود
گروه ورزشي- مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد در رابطه با دعوت نشدن تعدادي از كشتي گيران به اردوي تيم ملي مي گويد: چندين سال روي محمد رضايي سرمايه گذاري شده؛ اما نوسان زيادي دارد و جواب نداده است. در يك مسابقه نتيجه مي گيرد؛ اما، در جايي ديگر نتيجه نمي گيرد. او تا به حال نتوانسته مهره  قابل اعتمادي باشد.
ميثم جوكار نيز در مسابقات مرحله  اول شركت نكرد؛ اما اين فرصت را به او داديم تا در مرحله  نهايي شركت كند كه در آنجا شكست خورد. جوكار به اردو دعوت نشد تا متوجه شود كه بايد زحمت بيشتري بكشد. وي در خصوص عدم دعوت از مهدي منصوري نيز گفت: منصوري در مسابقات انتخابي روي تشك خوابيد و تسليم شد. در حالي كه جنگ، تسليم شدن ندارد و بايد تا آخرين لحظه مبارزه كرد.
وي تاكيد كرد: كشتي گير جديدي به اردوي فعلي تيم ملي اضافه نمي شود.

زيدوند از اردوي تيم ملي كنار گذاشته شد
پرويز زيدوند، فرنگي كار وزن ۶۶ كيلوگرم و نفر پنجم المپيك آتن پس از مدت ها دوري از كشتي با نظر محمد بنا به اردوي تيم ملي دعوت شد اما، به دليل غيبت هاي غير موجهي كه در اردوي تيم ملي داشت، از جمع فرنگي كاران حذف شد و در بين نفرات دعوت شده به تمرينات قرار ندارد.

مقام پنجم آسيا براي تنها زن تيرانداز ايراني
گروه ورزشي- تنها تيرانداز زن ايران در رشته تپانچه خفيف ۲۵ متر در دو قسمت دقت و سرعت از ميان ۹۸ تيرانداز شركت كننده در مقام پنجمي آسيا و سي ويكم جهان جاي گرفت.نسيم حسن پور تيرانداز تپانچه ايران در رقابت هاي جهاني تيراندازي در كرواسي با مجموع ۵۷۳ امتياز پس از ثبت ركورد ۲۸۸ در قسمت دقت و ۲۸۶ در قسمت سرعت بعد از دو نماينده چين، ژاپن و كره جنوبي در مقام پنجم آسيا قرار گرفت.

مخالفت دشان با فروش بازيكنان يووه
008877.jpg
مريم دري منش - ديديه دشان سرمربي جديد يوونتوس اعلام كرد: تمايلي به فروش بازيكنان يووه نداشته و به تمامي بازيكنان موجود نياز دارد. وي افزود: علاوه بر بازيكنان فعلي يوونتوس به خريد چند بازيكن جديد نيز احتياج دارد.

تقاضاي برزيل براي ميزباني جام جهاني ۲۰۱۴
ريكاردو تاكسيرا رييس فدراسيون فوتبال برزيل اعلام كرد كشورش تمايل دارد مسابقات جام جهاني ۲۰۱۴ را ميزباني كند.
برزيلي ها مي گويند باتوجه به اينكه جام جهاني ۲۰۱۰ در قاره آفريقا برگزار مي شود،  در سال ۲۰۱۴ نوبت قاره آمريكاست كه ميزباني اين مسابقات را به عهده بگيرد.

كرسپو در راه رم
008880.jpg
تيم فوتبال آ.اس.رم ايتاليا كه فصل آينده در ليگ قهرمانان اروپا به ميدان خواهد رفت، براي تقويت خط حمله خود خواهان به خدمت گيري هرنان كرسپو مهاجم آرژانتيني چلسي مي باشد. باشگاه رم علاوه بر كرسپو سعي در جذب بكهام نيز دارد. با اين حال مسئوولين باشگاه چلسي درپي درخواست قبلي تيم هاي ميلان و اينتر،  فروش كرسپو را تكذيب كرده اند.

زين الدين زيدان در شيلي
008883.jpg
باشگاه دسته اولي دانشگاه شيلي كه با بدهي ۱۰ ميليون دلاري روبه روست، قصد دارد با دعوت از زيدان براي حضوري چند دقيقه اي در يك ديدار دوستانه مقداري از مشكلات مالي باشگاه را حل كند.جمعي از اقتصاددانان اين كشور براي نجات اين تيم چنين پيشنهادي را مطرح كرده اند.سخنگوي اين باشگاه نيز اعلام كرد: «انتخاب زيدان به خاطر تمام افتخاراتي است كه وي به فوتبال هديه كرده است.»

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |