يكشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۹ - Feb 12, 2006
ليگ برتر فوتبال
صف مدعيان به سه تيم رسيد
سايپا و استقلال در صدر شانه مي سايند
003336.jpg
عكس : مجتبي جانبخش
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: ليگ برتر به هفته بيست و دوم رسيد و تا حدودي وضعيت تيمها براي رسيدن به مقام قهرماني روشن شده است.
سايپا با ذوالفقارنسب، استقلال با قلعه نويي و پاس با دنيزلي پيش مي روند. سايپا تيم جوان شرايط تازه اي را در ليگ برتر به وجود آورد. سايپا بدون تماشاگران لازم و ستاره هاي مطرح و تنها با تكيه به ابزار تيمي و برنامه هاي مربي خود درس تازه اي به ديگر تيمها داد كه بدون هياهو و تماشاگر هم مي شود با فوتبال اصولي و علمي و به اتفاق يك عده جوان به فرمول موفقيت رسيد.
بيژن ذوالفقارنسب كه اصول اوليه و علمي فوتبال را در زمينه هاي تئوري و عملي به خوبي مي شناسد، بدعت تازه اي در فوتبال حرفه اي ايران گذاشت تا بدانيم فوتبال جدا از حمايت هاي جاري از روي سكوها بيشتر به علم و آگاهي نياز دارد. امروز سايپا بايددر شيراز به ديدار يكي از سخت ترين تيمهاي ليگ برود. برق در مرز واهمه هاي سقوط مي خواهد در خانه خود سه امتياز لازم را بدست آورد و با شكست سايپا براي خود حيثيتي تازه كسب نمايد. عبور از برق در اين موقعيت كار آساني نيست، مگر اينكه ذوالفقارنسب چون بيست بازي گذشته خود شيوه تازه اي را به وجود آورد. بيست بازي بدون شكست ركوردي است كه شايد در فوتبال ما آسان بدست نيايد.
اگر كميته انضباطي سه امتياز بازي با ذوب آهن را به سايپا بدهد و سايپا در شيراز از خط برق عبور كند، شايد روزنه هاي قهرماني نوراني تر شود.
استقلال تهران ميزبان سپاهان است. روند برنامه هاي استقلال و قلعه نويي با كمي تأمل به سوي اهداف تعيين شده مي رود كه نهايتاً قهرماني است. درك متقابل بازيكنان و مربي استقلال از يكديگر توانمندي فني تيم را بالاتر برده است. يكي از امتيازات استقلال نسبت به بقيه تيم ها پشتوانه اي غني است كه قلعه نويي ايجاد كرده است. امروز سياوش اكبرپور پديده ليگ برتر فوتبال غايب است و قلعه نويي بدون نگراني نگاهش به ميثم بائو و يا پيمان نادري است كه به راحتي مي توانند در قالب  تيمي جاي بگيرند. استقلال كه هنوز شكست تلخ بازي رفت در اصفهان را فراموش نكرده است، خوب مي داند حريف چگونه تيمي است و براي اين بازي چه انگيزه هايي دارد. تيم هشتم جدول مي خواهد استقلال را از نزديكي با سايپا به زير بكشد. آيا سپاهان مانع قهرماني استقلال خواهد شد؟ بايد اين بازي را ديد.
پاس ديگر مدعي جام در ورزشگاه شهيد دستگردي به ديدار شهيد قندي مي رود. آخرين تيم جدول با مربي سابق پاس مي خواهد در تهران دست به شگفتي بزند. پاس فارغ از اين مسائل كه بيشتر به يك اتفاق شباهت دارد، برنامه هاي خود را پياده مي كند، دنيزلي خوب مي داند، پاس در چه موقعيتي قرار دارد. شكست سايپا و استقلال بهترين فرصت را به دنيزلي مي دهد تا استراتژي خود را به نوعي كامل كند. مديران پاس نيز اهميت قرار گرفتن در باد استقلال و سايپا را خوب مي دانند و با دنيزلي هم عقيده اند كه اين نقطه براي آنها نقطه پرش بلند خواهد بود. هم پاس و هم دنيزلي اين پتانسيل را دارند كه پس از پشت سر گذاشتن نوسانات گذشته به هدف خود فكر كنند. شهيد قندي نيز بدنبال مفري براي گريز از طناب سنگيني است كه در قعر جدول برگردن هر تيمي بيفتد، حياتش در ليگ برتر به خطر مي افتد.
صبا باتري كه قد علم كرده است، آرام، آرام بدنبال پاس در حركت است. امروز آنها ميزبان تيم شگفتي ساز هفته هاي اخير خواهند بود. فجر سپاسي مي خواهد صباباتري را نيز به جمع قربانيان خود اضافه كند، اما صبا تيمي نيست كه دچار اشتباهات فاحش شود و به حريف اين فرصت را بدهد تا خود را سه پله بالاتر بكشد. نبرد صبا با فجر هم ديدني خواهد بود.
فولاد خوزستان تيم رده پنجم جدول در هواي مطلوب آبادان با شموشك بازي مي كند تا بتواند به رده چهارم صعود كند. شموشك نيز قصد فرار از رده پانزدهم را دارد. اگر برق به سايپا ببازد و شموشك در آبادان پيروز شود، شموشك يك پله بالاتر مي آيد.
ذوب آهن خم شده در ميانه هاي ليگ در فولاد شهر با پرسپوليس روبرو مي شود. دو تيم آسيب پذيري كه هر كدام مشكلات خود را دارند. ذوب آهن كه بدنبال اعتبار دوباره خود است به پرسپوليس رحم نخواهد كرد و پرسپوليس نيز قصد دارد با پيروزي در اين بازي انسجام و بافت خود را حفظ كند.
در مشهد ابومسلم با استقلال اهواز روبرو مي شود تا بتواند خود را دو رده بالا بكشد. استقلال اهواز كه احساس خوبي در رده دوازدهم جدول ندارد به قصد كسب هر سه امتياز به ميدان مي آيد و ملوان و راه آهن كه حديث ترس از سقوط است و فرا رملوان به ميانه هاي جدول .

برنامه هفته بيست و دوم ليگ برتر
پاس  تهران  با شهيد قندي  يزد ساعت  ۰۰/ ۱۵ در ورزشگاه  دستگردي  تهران 
صباباتري  با فجر شهيد سپاسي  ساعت  ۰۰/ ۱۵ در ورزشگاه  درخشان  رباط  كريم 
برق  شيراز با سايپا تهران  ساعت  ۰۰/ ۱۵ در ورزشگاه  حافظيه  شيراز
ملوان  انزلي  با راه  آهن  تهران  ساعت  ۰۰/ ۱۵ در ورزشگاه  تختي  انزلي 
فولاد خوزستان  با شموشك  نوشهر ساعت  ۰۰/ ۱۵ در ورزشگاه  تختي  آبادان 
ابومسلم  با استقلال  اهواز ساعت  ۰۰/ ۱۵ در ورزشگاه  تختي  مشهد
ذوب  آهن  اصفهان  با پرسپوليس  ساعت  ۰۰/ ۱۴ در ورزشگاه  فولاد شهر اصفهان 
استقلال  تهران  با فولاد مباركه  سپاهان  ساعت  ۰۰/ ۱۶ در ورزشگاه  آزادي

گراهام پل داور ديدار استقلال - پرسپوليس
003339.jpg
گروه ورزشي: گراهام پل داور ۴۲ ساله انگليسي كماكان كانديداي شماره يك براي قضاوت داربي استقلال پرسپوليس است.او كه جزو زبده ترين داوران روز فوتبال اروپا به شمار مي رود حرفه خود را در امر قضاوت از سال ۱۹۸۰ در ليگ منطقه اي انگلستان آغاز كرد.گراهام پل كه به گفته رضا غياثي، رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال، براي قضاوت اين مسابقه شخصاً اعلام آمادگي كرده، در سال ۱۹۹۱ به عضويت گروه داوران ملي انگليس نائل آمد و دو سال بعد از آن در ليگ برتر اين كشور داوري مسابقات را برعهده گرفت.وي در سال ۹۶ رسماً داور بين المللي فيفا شد كه تا به امروز نيز جزو داوران ممتاز قرار داشته است.يكي از بازيهاي بسيار حساسي كه با سوت پل آغاز شد، ديدار منچستر يونايتد و آرسنال در فينال سوپر جام انگلستان در سال ۹۸ بود.

انصاري فرد: مربي جديد پرسپوليس امروز شروع مي كند
ايسنا: «يونگ» دستيار هلندي آري هان سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس جمعه شب وارد تهران شد.پس از آن كه آري هان سرمربي هلندي تيم فوتبال پرسپوليس با حضور در تهران رسماً قرارداد ۱۸ ماهه اي با باشگاه پيروزي امضا كرد، مقرر شد كه اين مربي از اواخر بهمن ماه تمرينات تيم فوتبال پرسپوليس را زيرنظر بگيرد.يونگ شب گذشته وارد تهران شد تا به گفته  محمدحسن انصاري فرد از فردا و پس از بازي هفته  بيست و دوم رسماً كارش را آغاز كند.مديرعامل باشگاه پرسپوليس اظهار كرد: جلسه اي را با حضور يونگ برگزار خواهيم كرد تا شرايط فني مورد نظر كادر جديد را جويا شويم.
وي افزود: يونگ در بازي برابر ذوب آهن روي نيمكت پرسپوليس حضور نخواهد داشت اما، پس از اين بازي و از دوشنبه به احتمال زياد رسماً تيم فوتبال پرسپوليس را تحويل خواهد گرفت.مديرعامل باشگاه پرسپوليس تأكيد كرد: آري هان نيز زودتر از موعد مقرر و به احتمال زياد تا قبل از پايان هفته  جاري وارد تهران خواهد شد.

سنگين ترين رأي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ
ايسنا: شديدترين رأي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ صادر شد و طي آن مربي يك كشتي گير به مدت هشت سال از دنياي كشتي محروم شد.مربي حسن مرادقلي كشتي گير ۱۶ ساله نفت كه به او توصيه كرده بوده براي پايين آوردن وزن بدنش از ماده لازيكس استفاده كند به مدت هشت سال از حضور در تمامي  فعاليت هاي رسمي محروم شد.
همچنين وحيد جلالي دو سال و حسن مرادقلي يك سال از حضور در كليه رقابت هاي كشتي محروم شدند.از اين دو كشتي گير جوان كه براي كاهش وزن از داروي لازيكس استفاده كرده بودند، در رقابت هاي فينال ليگ برتر آزمايش دوپينگ گرفته شد كه پس از مثبت شدن آزمايش آنها، ستاد مبارزه با دوپينگ جرايمي را عليه اين كشتي گيران صادر كرد.وحيد جلالي كشتي گير وزن ۵۰ كيلوگرم پاس تهران به مدت دو سال از حضور در كليه ميادين محروم شد اما، مرادقلي با يك درجه تخفيف، محروميت يك ساله نصيب او شد.

مرحله نهايي ليگ واترپلو از روز چهارشنبه آغاز مي شود
ايرنا: دور دوم  از مرحله  نهايي  مسابقات  واترپلو قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  از روز چهارشنبه  هفته  جاري  با شركت  چهار تيم  در استخر مجموعه  ورزشي آزادي  تهران  آغاز مي شود.
در اين  مرحله  از مسابقات  تيم هاي  پتروشيمي تهران ، دانشگاه  آزاد اسلامي ، نفت  و گاز گچساران  و بلكاشرق  زنجان  حضور دارند.
در دور اول  اين  مسابقات  كه  دي  ماه  گذشته  برگزار شد تيم  پتروشيمي تهران  با كسب  ۴ امتياز در رده  نخست  ايستاد، تيم هاي  نفت  و گاز گچساران ، دانشگاه  آزاد اسلامي و بلكا شرق  زنجان  به  ترتيب  با ۴ ، ۲ و ۲ امتياز در رده هاي  بعدي  قرار گرفتند.
در نخستين  روز از دور دوم  مرحله  نهايي  مسابقات  واترپلو قهرماني باشگاه هاي  برتر ايران  روز چهارشنبه  هفته  جاري  ساعت  ۱۷ تيم  دانشگاه  آزاد اسلامي با نفت  و گاز گچساران  و سپس  پتروشيمي تهران  با بلكا زنجان  روبه روي هم  قرار مي گيرند.
مرحله  مقدماتي  اين  مسابقات  با شركت  ۱۲ تيم  برگزار شد.

علي آبادي: مردم فريب توطئه استكبار را نمي خورند
ايرنا: معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  گفت : حضور پرشور مردم  در راهپيمايي  روز ۲۲ بهمن ، نشان  داد مردم  هيچگاه  فريب  توطئه هاي  استكبار را نمي خورند و همواره  براي  دفاع  از ارزش هاي  انقلاب  آماده  هستند.
محمد علي آبادي  در حاشيه  راهپيمايي  روز ۲۲ بهمن  افزود: مردم  با حضور گسترده  در راهپيمايي ، پاسخشان  را به  سياست هاي  مستكبرانه  غرب  و دشمنان  انقلاب  دادند و عزم  خود را براي  دفاع  از انقلاب  و ارزش هاي  والاي  آن به  تصوير كشيدند.وي  تأكيد كرد: مردم ، امروز علاوه  بر به  تصويركشيدن  وحدت  و اقتدار ملي  خود، يك صدا از حق  هسته اي  ايران  دفاع  كرده  و با حضور آگاهانه  در صحنه  بار ديگر طرح ها و اهداف  دشمنان  را با شكست  مواجه  ساختند.
معاون  رئيس  جمهوري  با اشاره  به  اهانت  غرب  به  ساحت  مقدس  پيامبر اسلام (ص ) گفت : دشمنان  اسلام  با اهانت  به  پيامبر و خاندان  او، هدف  خود براي  محروم  كردن  ايران  از حق  طبيعي  ايران  در استفاده  از انرژي  هسته اي  را پيگيري  مي كنند.

خبرهايي از فوتبال جهان
پيروزي هامبورگ با گل مهدوي كيا
گروه ورزشي- حسن حيدري: تيم فوتبال  هامبورگ با پيروزي يك بر صفر مقابل ماينتز با ۴۴ امتياز بار ديگر به جايگاه دوم جدول بازگشت.در اين بازي مهدي مهدوي كيا در دقيقه ۲۳ روي يك حركت انفرادي موفق شد تنها گل اين ديدار را درون دروازه حريف جاي دهد. در نيمه دوم اين بازي هامبورگ يك بار توسط تاكاهارا به يك گل سالم دست يافت اما داور آن را مردود اعلام كرد. كايزرسلاترن تيم انتهاي جدولي بوندس ليگا اين هفته به يك پيروزي مهم دو بر صفر در زمين وردربرمن دست يافت. در اين بازي فريدون زندي تا دقيقه ۶۷ درون زمين حاضر بود و سپس جاي خود را به هالفار داد. سونگو در دقيقه ۷۱ و اسكالا در دقيقه ۸۸ دو گل اين بازي را درون دروازه برمن جاي دادند.تيم  هانوفر نيز كه چهارشنبه گذشته هامبورگ را با گلزني وحيد هاشميان دو بر يك شكست داده بود در مصاف با اينتراخت فرانكفورت پيروزي ديگري را تجربه كرد. در اين بازي هاشميان تا دقيقه ۷۵ در ميدان حاضر بود.
چاودر يانكوك مهاجم بلغاري هانوفر در دقيقه ۷۸ گل پيروزي تيمش را درون دروازه حريف جاي داد.در ساير بازي هاي اين هفته ولفسبورگ در مصاف با هرتا به تساوي يك بر يك رسيد. آرمينيا بيلفلد دو بر يك اشتوتگارت را مغلوب كرد.دويسبورگ در مصاف با گلادباخ به تساوي يك بر يك نائل شد.اما در پرگل ترين بازي بوندس ليگا تا اين هفته شالكه هفت بر چهار لوركوزن را در هم كوبيد.در ادامه اين بازي ها امروز بايرن مونيخ به مصاف نورنبرگ مي رود.
دومين شكست سخت چلسي
003342.jpg
تيم فوتبال چلسي با شكست سه بر صفر مقابل تيم ميدلزبرو براي دومين بار در اين فصل در ليگ برتر مغلوب شد. در اين بازي دوچمباك(۲) داوينگ (۴۵) و ياكوبو (۶۸) سه بار توپ را از خط دروازه چلسي عبور دادند.چلسي علي رغم اين نتيجه همچنان با ۶۶ امتياز در صدر جدول باقي ماند. تيم ويگان نيز در خانه با يك گل مغلوب ليورپول شد.سامي هيپيا در دقيقه ۳۰ تنها گل اين بازي را به ثمر رساند.در ساير بازي ها آرسنال در ديدار با بولتون به تساوي يك بر يك رسيد. نولان در دقيقه ۱۲ گل بولتون را به ثمر رساند و در دقيقه ۹۰ گيلبر توسيلوا نتيجه را برابر كرد. تيم نيوكاسل نيز دو بر يك از سد آستون ويلا گذشت.فولام نيز در ديدار پر گل شش بر يك وست برمويچ را از پيش رو برداشت. اورتون نيز با يك گل در خانه مقابل بلكبرن به برتري رسيد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |