چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۱ - Sep 28, 2005
سي وهشتمين دوره كشتي آزاد قهرماني جهان - مجارستان
سهم ايران در بوداپست فقط يك برنز
003222.jpg
بوداپست مجارستان، محمدرضا منصوريان: حاصل پيكارهاي سه وزن دوم سي و هشتمين دوره پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان هم براي سه قهرمان كشورمان مدالي به همراه نداشت. بعد از مراد محمدي، يك مازندراني ديگر به نام مهدي حاجي زاده قهرمان جهان در سال ۲۰۰۲ اين بار در وزن ۷۴ كيلوگرم مي توانست ايران را صاحب مدال برنز سازد كه بي تفاوتي اين كشتي گير در مقابل نيكولا پاستار بلغاري تيم ما از دستيابي به مدال محروم ساخت. بداقبالي حاجي زاده در مرحله نيمه پاياني رويارويي با دارنده ۷ مدال جهان و صاحب نام ترين كشتي گير حاضر در اين رقابت ها بود. «بوايستارسايتي يف» كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد روسيه پس از آنكه در وقت اول ۶ بر صفر حاجي زاده را شكست داد، در وقت دوم با حاجي زاده متفاوتي روبه رو شد. قهرمان كشورمان ابتدا با يك زيرگيري و بارانداز صاحب سه امتياز شد، اما توانايي فني «سايتي يف» همراه با كنده كشي برتري ۵ بر ۳ قهرمان روسي و در مجموع راهيابي او به پيكار نهايي را به همراه داشت. حاجي زاده ديروز ابتدا در دو وقت كامل ۸ بر صفر «زولتان هونيادي» از كانادا را مغلوب كرد .«ولاديمير سيروتين» اوكرايني و ايوان موندراي كوبايي نفر سوم المپيك آتن در دوره هاي دوم و سوم برابر حاجي زاده شكست خوردند. قهرمان لهستاني در مرحله يك چهارم نهايي سرنوشتي مثل بقيه داشت تا حاجي زاده در مهم ترين و تكنيكي ترين كشتي اين دوره به ديدار تكنسين بزرگ امروز كشتي جهان برود و با توقف در برابر اين قهرمان براي برنز با حريفي از بلغارستان مصاف دهد. حاجي زاده بعد از ناكامي هاي بسيار در مسابقات جهاني و المپيك آتن نشان داد كه از نظر روحي در وضعيت نامطلوبي قرار دارد كه بايد براي آن فكري كرد.
فريدون قنبري نماينده ۸۴ كيلويي ما بعد از آنكه «يا ماموتوي» ژاپني را سه بر صفر شكست داد، در پيكار دوم روياروي «ساجيد ساجيدوف» از روسيه ايستاد .اين كشتي نزديك در وقت اول يك بر صفر و در وقت دوم ۲ بر يك به سود حريف روس به پايان رسيد.
در اين ميان قنبري سخت اعتقاد داشت كه داور آلماني چند امتياز او را ناديده گرفت. اگر قنبري بهتر هدايت و راهنمايي مي شد مي توانست نتيجه بهتري نيز بگيرد.
بداقبالي گنجي
گنجي جانشين قهرمان ارزنده اي چون عليرضا حيدري شده بود. قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۰۵ در ليتواني فقط با بداقبالي در مواجهه با مصدوميت در حين پيكار با آقايوف حريف جمهوري آذربايجان از كسب افتخار محروم شد. گنجي با آن بدن ورزيده ابتدا با قدرت «ديميتار كامچف» از بلغارستان را شكست داد.
او در دور دوم در برابر «آقايف» باتجربه از جمهوري آذربايجان باوجود پيروزي به هنگام لنگ كردن دچار مصدوميت شديد شد. او به هر زحمتي بود خود را به پيكار سوم هم رساند اما شدت آسيب ديدگي اجازه ادامه كشتي به او را نداد تا او با چشمان گريان در نخستين تجربه جهاني خود درعين شايستگي از كسب مدال و افتخار بازبماند.
حريفان معصومي
در ۱۲۰ كيلوگرم
مراسم  وزن كشي  وزن  ۱۲۰ كيلوگرم  مسابقه هاي  كشتي  آزاد قهرماني  جهان  در بوداپست  مجارستان  لحظاتي  پيش  به  پايان  رسيد و فردين  معصومي  كشتي گير كشورمان  در دور نخست  با حريف  ايتاليايي  كشتي  مي گيرد.
در رقابتهاي  وزن  ۱۲۰ كيلوگرم  كه  از صبح  (امروز) آغاز مي شود. فردين  معصومي با قرعه  شماره  ۱۲ از نظر قرعه  با خوش  شانسي  روبه رو شد و در دور نخست  با فرانسيسكو ميانو پتا از ايتاليا كشتي  خواهد گرفت .
معصومي در دور دوم  با برنده  ديدار آكي  هيتو تاناكا از ژاپن  و توشينتوگ  انخ  تويا از مغولستان  روبه رو خواهد شد و سپس  در دور سوم  به مصاف  كورماگمد كورماگمداف  قهرمان  سال  ۱۹۹۷ جهان  از روسيه  مي رود.
از جمله  چهره هاي  مطرح  اين  وزن  بايد به  حضور آرتور تايمازاف  قهرمان جهان  و بازيهاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  از ازبكستان ، واديم  تاسايف  از اوكراين ، آيدين  پولاتچي  دارنده  مدال  برنز بازيهاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  از تركيه  و كورماگمد كورماگمداف  از روسيه  اشاره  كرد.
شربياني  نماينده  وزن  ۱۲۰ كيلوگرم  كشتي  فرنگي  ايران  شد
كادر فني  تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران ، مهدي  شربياني  را به عنوان نماينده  وزن  ۱۲۰ كيلوگرم  كشورمان  در پيكارهاي  جهاني  بوداپست  مجارستان برگزيد.
مدير تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  به  همراه  كادر فني  اين  تيم  روز سه شنبه در نشستي  از ميان  دو كشتي گير وزن  ۱۲۰ كشورمان  به  نام هاي  مهدي  شربياني و عليرضا غريبي ، شربياني  را به  عنوان  نماينده  اين  وزن  در رقابت هاي  جهاني  انتخاب  كردند. شربياني  در تمرينات  تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  در بوداپست  آماده تراز غريبي  نشان  داده است .

واليبال قهرماني مردان آسيا
ژاپن قهرمان شد ، ايران ششم
خبرنگار همشهري: تيم ملي واليبال ايران بازي بر سر كسب مقام پنجمي را به تيم ميزبان تايلند واگذار كرد تا با سه پله سقوط نسبت به دوره پيش در جاي ششم بايستد.
تيم ايران در اين بازي با بكارگيري نفرات تازه و در غياب محمد تركاشوند مصدوم در پايان گيم سوم ۲ بر يك هم از حريف كوتاه قامت خود پيش بود، اما با واگذار كردن گيم هاي چهارم و پنجم تن به شكستي غيرقابل هضم در مقابل تيمي داد كه هرگز در طول تاريخ برابر ما پيروز نشده بود. محسن عندليب، مهران زارع و محمدكاظم در تركيب اصلي در كنار اميرحسيني، پيمان اكبري و عليرضا نادي ظاهر شدند. با وجودي كه گيم اول را تايلند ۲۵ بر ۲۲ برد، تيم ايران در گيم هاي دوم و سوم با نتايج ۲۵ بر ۱۴ و ۲۹ بر ۲۷ از حريف خود پيش افتاد.
در گيم هاي بعدي اين تايلند بود كه پس از برتري ۲۵ بر ۲۳ در گيم چهارم و در سايه حمايت تماشاگرانش گيم نهايي را هم ۱۵ بر ۱۲ برد تا به يك پيروزي تاريخي در برابر ايران دست پيدا كند. براي تايلند ميزبان كه دستش در اين دوره به مقام نرسيد، اين برد حلاوتي ديگر داشت.
اين بازيها تلنگري بود بر خواب سنگين «پارك كي ون» و واليبال ما كه از موفقيت هاي سال هاي پيش به خود غره شده بودند و حالا دانستند كه مي بايست هيچگاه حريفان و مسابقات با اهميتي چون قهرماني آسيا را دست كم نگيرند. چرا كه حريفان طي اين مدت بيكار نبوده و همواره در انديشه كشيدن نقشه شكست تيم ما بوده و چه سهل و آسان هم به آرزويشان دست يافتند. هنگامي كه ژاپن شكست خورده در برابر تيم ما در فينال با غلبه بر چين پس از سالها به عنوان قهرماني نايل آمد بيشتر حسرت خورديم كه چرا در بهترين دوران اين ورزش فرصت سوزي كرديم.
ژاپن چين را در ديدار نهايي سه گيمه كرد. در بازي رده بندي كره جنوبي با شكست هند در جاي سوم ايستاد و ژاپن پس از يك دهه انتظار از آخرين قهرماني خود در سال ۱۹۹۵ سئول در سوفان بوري تايلند يكبار ديگر قهرمان قاره شد.

بازي هاي  اسلامي  زنان
ايران  قهرمان  مسابقات  فوتسال  شد
تيم  ملي  فوتسال  ايران  به  مقام  قهرماني  مسابقات  فوتسال  چهارمين  دوره بازي هاي  اسلامي زنان  دست  يافت .پس  از تيم  ايران  كه  بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم هاي  ارمنستان  و عراق عناوين  دوم  و سوم  را كسب  كردند.اين  مسابقات  با شركت  ۵ تيم  عراق ، ارمنستان ، تركمنستان ، ايران  و انگليس در يك  گروه  و به  صورت  دوره اي  برگزار شد.تيم  ايران  در آخرين  ديدار اين  مسابقات  روز سه شنبه  درسالن  زيتون  شهرك غرب  به  مصاف  تيم  ارمنستان  رفت  و با نتيجه  ۳ بر صفر حريف  خود را مغلوب  كردو جام  قهرماني  را در خانه  نگه  داشت .گل هاي  تيم  كشورمان  را سميه  جاورسي  (دوگل ) و ندا عبدالله زاده  وارددروازه  حريف  كردند.در پايان  اين  ديدار اعضاي  تيم  كشورمان  دور افتخار زدند.در دومين  ديدار ديروز دو تيم  عراق  و تركمنستان  براي  كسب  عنوان  سومي به  مصاف  هم  رفتند كه  سرانجام  تيم  عراق  با نتيجه  ۱۵ بر يك  پيروز ميدان شد و بر سكوي  سوم  قرار گرفت .
مالزي قهرمان بدمينتون شد
تيم  ملي  بدمينتون  مالزي  به  مقام  نخست  رقابت هاي  اين  رشته  در چهارمين دوره  بازي هاي  اسلامي زنان  دست  يافت  و تيم  ايران  در جايگاه  سوم  قرار گرفت .اين  رقابتها با حضور ۱۱ تيم  از روز شنبه  گذشته  در سالن  بدمينتون فدراسيون  بدمينتون  آغاز شده  است .درپايان  رقابتهاي  تيمي كه  به  مدت  سه  روز به  طول  انجاميد، مالزي  برسكوي  نخست  ايستاد و تيم هاي  اندونزي ، ايران  و پاكستان  عناوين  دوم  تاچهارم  را به  خود اختصاص  دادند.
تاجيكستان در صدر تيروكمان
003216.jpg
مسابقات  تيراندازي  با كمان  چهارمين  دوره  بازيهاي  اسلامي زنان  كه  درزمين  چمن  مجموعه  ورزشي  انقلاب  جريان  دارد، روز سه شنبه  با قهرماني  تيم تاجيكستان  دررشته  ريكرو ادامه  يافت .دراين  رقابتها ۵ تيم  تاجيكستان ، اندونزي ، مالزي ، ايران  و عراق  شركت داشتند كه  در نهايت  تيم هاي  مالزي  و اندوزي  به  ترتيب  دوم  و سوم  شدند.تيم  ايران  نيز كه  دراين  رقابت ها با شكست  دادن  عراق  به  مرحله  دوم  صعودكرده بود، در اين  مرحله  نخست  مغلوب  تيم  اندونزي  شد و سپس  در ديدار مقابل تيم  مالزي  نيز شكست  خورد و در رده  چهارم  ايستاد.
ايران فاتح كاتاي تيمي
رقابتهاي  كاراته  چهارمين  دوره  بازي هاي  اسلامي زنان  كه  روز (دوشنبه ) درمحل  خانه  تكواندو با حضور ۱۰ كشور آغاز شده  بود، نفرات  برتر خود در بخش كاتا را شناخت .رشته  كاتاي  تيمي : تيم  ايران  با حضور خانم ها فرخناز ارباب ، پريسا كوثري  و مژگان قاسمي مدال  طلاي  اين  رشته  را بدست  آورد.كشور اندونزي  با حضور خانم هاآليس ، دوي  و ايكا مقام  دوم  را كسب كرد.مقام  سوم  اين  رشته  به  صورت  مشترك  به  كشورهاي  سنگال  با حضور خانم هافاطيما، آنار و ماري  ما و كويت  با حضور ابرار كاروم ، شاهدعبدالسام  و سارا احمد تعلق  گرفت .به  گفته  شاه  محمدي ، در رشته  كاتاي  انفرادي  نيز نمايش هاي  ديدني  انجام شد كه  نتايج  آن به  شرح  زير است :كاتاي  انفرادي : مقام  نخست  و مدال  طلاي  اين  رشته  به  خانم  يولي  كوياتي  از كشور اندونزي اختصاص  يافت .خانم  ليم  لي لي  از كشور مالزي  توانست  مقام  دوم  و مدال  نقره  را كسب كند.مقام  سوم  اين  رشته  توسط كاراته  باز كشورمان  خانم  شهناز حسني  كسب  شد. وي  افزود: امشب  نيز مسابقات  كميته  انفرادي  در وزن هاي  منهاي  ،۵۳ منهاي ،۶۰ به  اضافه  ۶۰ و وزن  آزاد برگزار مي شود.

تيم ملي پرورش اندام در راه مسابقات آسيايي و جهاني
رئيس  فدراسيون  بدنسازي  و پرورش اندام ، نسبت  دادن  دستگيرشدگان  قاچاق  مكمل هاي  غذايي  به  ايران  را به  اين  فدراسيون  تكذيب  كرد.
ناصر پورعلي فرد گفت:  افرادي كه  به  اتهام  قاچاق  و تهيه  مكمل هاي  تقلبي  دستگير شده اند، هيچ  ارتباطي  با فدراسيون  بدنسازي  و پرورش  اندام  ندارند.
وي  افزود متاسفانه  برخي  از اين  دستگيرشدگان  خود را از عوامل  اجرايي  و مربيان  تيم  ملي  پرورش  اندام  ايران  معرفي  كرده اند كه  اين  امر صحت  ندارد .
رئيس  فدراسيون  بدنسازي  و پرورش  اندام  تصريح  كرد تيم  ملي  پرورش  اندام  ايران  در ماه هاي  آينده  دو رويداد مهم  در پيش  دارد كه  نخست  حضور نمايندگان  كشورمان  در رقابت هاي  آسيايي  كره  جنوبي  و سپس  شركت  در رقابت هاي  جهاني  چين  است .

ليورپول در آنفيلد چلسي را قرباني مي كند
003219.jpg
خبرنگار همشهري: امشب بازي هاي گروه هاي پنج، شش، هفت و هشت، گرمابخش فوتبال باشگاه هاي اروپاست. جام قهرمانان باشگاه هاي اروپا با مجموعه اي از بهترين ستارگان جهان، در اين دوره از كيفيت بالايي برخوردار است و نمي توان به آساني يك تيم را قهرمان از پيش تعيين شده دانست. يوونتوس، بايرن مونيخ، آرسنال، آژاكس، بارسلونا، منچستريونايتد، بنفيكا و يا آث ميلان، آيندهوون، رئال مادريد، ليورپول و چلسي و در آن سو اينترميلان، پورتو و حتي رنجرز اسكاتلند. با اين همه غولهاي پرافتخار مي توان فقط يك تيم را قهرمان ناميد.امشب در شهرهاي مختلف اروپا بازي هاي ديدني داريم. اما زيباترين بازي در آنفيلد ليورپول رخ خواهد داد. قهرمان دوره گذشته جام در مقابل مدعي متمول تازه اروپا يعني چلسي قرار مي گيرد. اين بازي تماميت فوتبال انگليس است. شايد از درون آن قهرمان معرفي شود، اگر ميلاني ها كه به شالكه مي روند اجازه دهند و اينتر از سد رنجرها بگذرد. رئال مادريد در ورزشگاه سانتياگوبرنابئو با المپياكوس يونان روبه رو مي شود. بازي فنرباغچه و آيندهوون نيز ديدني است.
گروه پنجم
* شالكه _ آث ميلان، داور: كلاوس بو لارسن از دانمارك
* فنرباغچه _ آيندهوون، داور: مانوئل ميوتو گونزالز از اسپانيا _ مارك يانكولوفسكي از آث ميلان محروم است.
گروه ششم:
روزنبرگ _ المپيك ليون، داور: يوري باسكاكوف از روسيه
رئال مادريد _ المپياكوس، داور: ماركوس مرك از آلمان _ رونالدو از رئال مادريد محروم است.
گروه هشتم:
ليورپول _ چلسي، داور: ماسيمو دسانتيس از ايتاليا
اندرلشت _ رئال بتيس، داور: روبرتو روزني از ايتاليا
گروه هشتم:
اينترميلان _ رنجرز، داور: كايروس واساراس از يونان
پورتو _ براتيسلاوا، داور: ماسيمو بوساكا از سوئيس
خوان سباستين ورون از اينترميلان محروم است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |