سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۳ - Sep 6, 2005
كشتي نيازمند همدلي و يكپارچگي است
داوري كه دبير شد
001131.jpg
001134.jpg
محمدرضا منصوريان: در فاصله ۱۵روزه تا شروع پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جهان در شهر بوداپست مجارستان ضروري ترين نياز اين ورزش ايجاد همبستگي، همدلي و يكپارچگي در تمامي بخش هاي اجرايي آن است. شرعا و عرفا هيچ حركت ديگري حتي اگر در گرداگرد آن هم هيچ تعهدي وجود نداشته باشد، محكمه پسند نيست و به راحتي مي توان آن را عملي در جهت خلاف منافع ملي دانست. در هويت ملي كشتي ايران اساسا عفت و معرفت و در كنار آن بخشندگي و صفا يك اصل كلي است و به همين دليل است كه مردان اصيل كشتي ايران همواره بي تكلف و بي ريا به تعهدات خود عمل مي كنند و در لذت و سرور جاودانه تاريخ باقي مي مانند.
اين روزها كشتي ايران روزهاي حساسي را پشت سر مي گذارد و جفاست آناني كه از روز اول براي پيشرفت اين ورزش بنا را بر همكاري و همراهي گذاشته اند، امروز خود با حركت هايي نه چندان سنجيده و مفيد در جبهه مخالف قرار گرفته و عهدشكن و پيمان شكن شوند.
كيست كه نداند پيام اصلي داستان هاي بچه گانه اي كه امروز كشتي دچار آنها شده است، چيست؟ اما سئوال اين است كه اگر قصور و ناتواني وجود داشته و يا دارد، چرا امروز آن را به رخ مي كشيد و با تقليدي غلط به جاي ارائه خدمات بيشتر و دلسوزانه تر با برداشت هايي نامناسب هيچ ترحم و معرفتي از خود نشان نمي دهيد! شما را كه در گذر زمان و به قول خودتان با همه فراز و فرودهاي كشتي زندگي كرده ايد، چه شده است كه حقوق شخصي خود را ارجح بر منافع عمومي كشتي مي دانيد؟ چه خوب بود كه به جاي چنين عملي حداكثر قواي خود را در جهت مقابله با مشكلات روزافزون كشتي آن هم در آستانه حضور در ميداني جهاني به كار مي گرفتيد تا آيندگان با تأملي مناسب رأي بر حركت نامناسب شما صادر نكنند.
رضايي جانشين رفوگر شد
اسدالله رضايي را سال هاي سال است كه مي شناسم. يك مازندراني اصيل كه در پوست و خونش كشتي جريان دارد. او زماني كه با دنياي قهرماني خداحافظي كرد، لباس سفيد داوري كشتي را به تن كرد و تا بالاترين درجات بين المللي و ممتازي هم پيش رفت. رضايي زماني كه با داوري هم وداع گفت دست از خدمت نشست و در ديگر زمينه هاي اجرايي منشأ خير و خدمت شد. در دوره اي كه مجددا طالقاني به كشتي بازگشت او يكي از ياران و همراهان طالقاني شد و با همفكري كارشناسان و اهل فن پايه هاي سازمان ليگ كشتي را بنا نهاد و اساسنامه اي مدون و محكم را براي آن خلق كرد. ديروز رضايي به افتخار تازه اي رسيد. در پي استعفاي ناگهاني جواد رفوگر دبير فدراسيون كشتي كه تقريبا مجموعه خانواده كشتي را غافلگير ساخته است، ديروز محمدرضا طالقاني اسدالله رضايي را به جانشيني جواد رفوگر برگزيد و حكم دبيري فدراسيون كشتي را برايش صادر كرد.
با شناختي كه از اين چهره خدوم كشتي داريم مي توانيم به اين اطمينان برسيم كه كشتي باز هم با باور كامل ازوجود چنين آمدن و رفتن هايي همچنان استوار و محكم به راه خود ادامه مي دهد و از اين كه اين و آن باشند يا نباشند چندان گزندي نمي بيند، اما به باور ما و بسياري از دوستان مردي نبود فتاده را پاي زدن ...
عسگري محمديان: حاجي زاده مشكل دوپينگ ندارد
مربي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  مي گويد: كشتي گيران  جوان  و جوياي  نام  تيم ملي  ايران  تشنه  قهرماني  در رقابت هاي  جهاني  هستند.
عسگري  محمديان  وضع  اردوي تيم  ملي  در ساري  را خوب  و مناسب  دانست  و افزود: تا هجدهم  ماه  جاري  اردوي ما در سالاردره  ساري  ادامه  دارد.
اردوي  سه  هفته اي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  براي  حضور در رقابتهاي قهرماني  جهان  در بوداپست  مجارستان  از دو هفته  پيش  در ساري  آغاز شده  است .
وي  اضافه  كرد: كشتي  گيران  تمرينات  فشرده  خود را آغاز كرده اند و تا اواخر ماه  به  ۹۰ درصد آمادگي  خود دست  پيدا مي كنند.محمديان  درمورد انجام  تست  دوم  آزمايش  دوپينگ  از مهدي  حاجي  زاده  گفت : اين  فقط يك  آزمايش  مجدد است  و اين  كشتي  گير خوب  و جوان  تيم  ملي  هيچ  مشكلي ندارد.
شايعه  دوپينگي  بودن  يكي  از كشتي گيران  تيم  ملي  آزاد در هفته هاي  گذشته جو بسيار بدي  را در خانواده  ورزش  به ويژه  كشتي  بوجود آورده  بود.

۲۴ ساعت استراحت پاداش ملي پوشان واليبال
خبرنگار همشهري: چهار روز تمرين سخت و فشرده ملي پوشان بزرگسال واليبال «پارك كي ون» را با همه سخت گيري اش واداشت تا به آنان ۲۴ ساعت استراحت دهد. اگرچه فرصت چنداني به اعزام تيم به مسابقات قهرماني آسيا در تايلند نمانده است، اما اين استراحت حاكي از رضايت سرمربي كره اي تيم ملي از اردونشينان است. دعوت شدگان به تيم ملي عصر پنج شنبه تا شنبه را هم استراحت مي كنند و بعد از آن ديگر هيچ فرصتي براي خارج شدن از اردوي شبانه روزي نخواهند داشت.
برداشت اشتباه
حسين حسيني سرپرست تيم واليبال جوانان ايران در مورد عكس العمل مديركل امور فدراسيون هاي ورزشي درباره گلايه از حرف هاي رئيس فدراسيون واليبال گفت: متأسفانه آقاي عالمي برداشت اشتباهي از صحبت هاي يزداني خرم داشته اند چرا كه منظور رئيس فدراسيون واليبال كسب مقام پنجمي جوانان بود نه نوجوانان.
ضمن آنكه اعتقاد دارم حمايت سازمان تربيت بدني با بالا رفتن توقع مردم از واليبال هرگز همخواني نداشته است. وي افزود: حيف است با حرف هاي نسنجيده و دلسردكننده دل مديران زحمتكش واليبال را به درد آوريم.
تيم هاي شهرستاني در راه تهران
اكثر تيم هاي شهرستاني حاضر در ليگ برتر واليبال ايران درست در دو هفته به شروع اين بازيها بار سفر به تهران را بسته اند تا براي كسب آمادگي با رقباي پايتخت نشين خود بازيهاي تداركاتي برگزار كنند. پگاه اروميه، ذوب آهن اصفهان و پتروشيمي ماهشهر از جمله اين تيم ها هستند.

رئيس فدراسيون بسكتبال:
بهانه اي براي عدم كسب نتيجه نداريم
001137.jpg
در آستانه مسابقات بسكتبال قهرماني آسيا و حضور تيم ملي كشورمان در اين مسابقات، محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال به تشريح روند آماده سازي اين تيم و چگونگي كنار رفتن بوسنياك سرمربي اين تيم پرداخت.
محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال كشورمان، در آستانه مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا در دوحه قطر در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزش ايلنا، تصريح كرد:كناره گيري بوسنياك و قرعه بد به هيچ عنوان بهانه  اي براي عدم صعود تيم ايران به مسابقات جهاني نخواهد بود و با وجود بروز برخي مشكلات، بازيكنان تيم ملي با انگيزه و روحيه مثال زدني خود را براي حضور در مسابقات جام ملت  هاي آسيا آماده كرده اند و اميدواري زيادي براي كسب سهميه ورود به جام جهاني وجود دارد.
وي افزود: با وجود قرار گرفتن در گروهي دشوار و نيز كناره گيري بي هنگام بوسنياك هيچ بهانه اي براي عدم كسب نتايج قابل قبول وجود ندارد و بازيكنان عزم خود را براي قرار گرفتن روي سكو جزم كرده  اند و حضور دو مربي داخلي با تجربه و كاردان به نامهاي ايزد پناه و مهران حاتمي  باعث انسجام تيمي شده و نگراني نسبت به عدم هماهنگي و بروز مشكلات حاشيه اي در تيم وجود ندارد. به صراحت اعلام مي كنم كه با وجود برخي مشكلات به هيچ تيمي باج نمي دهيم.
مشحون در ادامه تصريح كرد: اقدام بوسنياك يك حركت غير انساني و غير ورزشي بود و اين مربي دلسوز كه لطف بزرگي به تيم ملي كرد اما هنوز هم نسبت به دلايل اين اقدام وي توجيه نشده ام و در شوك هستم.

رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان استعفا كرد
رييس فدراسيون تيراندازي با كمان جمهوري اسلامي ايران در پي عدم حمايت سازمان تربيت بدني استعفاي خود را اعلام نمود.به گزارش خبرگزاري مهر كريم صفايي عدم حمايت سازماني و اهميت ندادن به ورزش تيراندازي با كمان از سوي مسئولين و برآورده نشدن وعده هاي سازمان تربيت بدني را از دلايل اصلي استعفاي خود اعلام نمود.در همين راستا رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان ديروز در كنفرانس مطبوعاتي كه درسالن دفتر امور مشترك فدراسيونها برگزار شد، علل استعفا ي خود را بازگو كرد.

بيداري دوباره بوكس ايران
علي شاكري: تيم ملي بوكس ايران پس از سالها غلتيدن در دوران ركود و افت در مسابقات آسيايي هوشي مينه ويتنام حضوري بالنسبه موفق تر نسبت به دوره هاي قبلي داشت.
كسب يك طلا، يك نقره و دو برنز و قرارگرفتن در مكان پنجم رده بندي همه را دوباره به آينده اين ورزش مدال آور براي رسيدن به جايگاه پراعتبار گذشته اميدوار ساخته است.
بوكس ايران بازيهاي آسيايي ۲۰۰۲ بوسان را از دست داد و ليكن با راه دوباره در پيش گرفته و خون تازه اي كه با ظهور جوانان مستعد به بدنه آن تزريق شده مي توان به كسب مدال از سوي قهرمانان آن در بازيهاي المپيك آسيايي ۲۰۰۶ دوحه چشم دوخت.در مسابقات قهرماني آسيا در ويتنام روح الله حسيني مدال طلا گرفت. قهرمان سنگين وزني كه از تجربه بين المللي خوبي برخوردار بود و مي تواند يكي از اميدهاي مسلم كسب مدال در بازيهاي آسيايي پيش رو به شمار رود. واقعيت آنكه بوكس ايران با وجود داشتن قهرماناني ارزنده در اوزان سبك بيشترين بخت مدال مسابقات آسيايي را همواره در اوزان سنگين داشت و سرمايه گذاري و نوع نگاه دست اندركاران بوكس نيز در اين زمينه مي تواند كارنامه اين ورزش را پربارتر كند. نورالدين چگيني نيز در فينال وزن ۶۰- كيلوگرم مغلوب قهرماني از تايلند شد و به مدال نقره رسيد. تايلند، كره، ژاپن، فيليپين و اندونزي همواره در اوزان سبك به دليل در اختيارداشتن بوكسورهايي پرقدرت از بخت مساعدتري برخوردار بودند. همايون اميري و رضا قاسمي نيز برندگان مدال برنز بودند. ابن بهترين نتيجه براي بوكس ايران پس از چندين سال فترت بود . رشته اي كه درآن ، درسالهاي نه چندان دور، ايران همواره در زمره قدرت هاي برتر قاره بود.

دايي در صدر گلزنان آسيا
سايت رسمي فدراسيون فوتبال جهاني (فيفا) رده بندي بهترين گلزنان جهاني به تفكيك هر قاره را اعلام كرد. در رده بندي قاره آسيا نام علي دايي كاپيتان تيم ملي كشورمان درصدر گلزنان قرار دارد.
دايي همچون سال گذشته به دنبال كسب عنوان بهترين گلزن آسياست. وي با به ثمر رساندن ۹ گل در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني نام خود را برفراز گلزنان آسيا قرار داد. با توجه به پايان رقابت هاي مقدماتي جام جهاني بعيد به نظر مي رسد مهاجم ديگري بتواند ركوردي را جابجا كند.
پشت سر علي دايي نام بگنچ كوليف از كشور تركمنستان قرار داد. كوليف با شش گل زده مكان دوم گلزنان آسيا را به خود اختصاص داده است. نفر سوم اين گروه لي دونگ گوك از كره جنوبي و جايا ايلهام از اندونزي هر يك با پنج گل هستند. علاهبيل و احمد حسين از بحرين نيز جزو پنج گله ها قرار دارند. لازم به ذكر است فقط اين مهاجمان توانايي جابجا كردن ركورد دايي را در صورت به ثمر رساندن پنج گل در ديدار برگشت پلي آف دارند البته اين موضوع كاري دور از ذهن بنظر مي رسد.

اوون براي ديدار با ايرلند به ميدان مي آيد
ديويد بكام  كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  انگليس  از حضور مايكل  اوون  درديدار روز چهارشنبه  مقابل  ايرلند شمالي  در بلفاست ، استقبال  كرد.اوون  به  علت  محروميت  در مسابقه روز شنبه  برابر ولز درچارچوب  رقابت هاي  مقدماتي  جام  جهاني  بازي  نكرد.
بكام  پيش  از اين  ديدار گفته  بود اگر تيم  انگليس  عملكرد خوبي  داشته  باشد سرمربي  تيم  نبايد تركيبش  را تغيير دهد اما ظاهرا نمايش  ضعيف  انگليس  و برد ناپلئوني  با نتيجه  ۱ برصفر بكام  را مجبور كرده  نظرش  را عوض  كند.وي  تأكيد كرد اميدوار است  هرچه  زودتر هم  تيمي سابق  خود در باشگاه رئال  را در تركيب  تيم  انگليس  ببيند.هافبك  باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا گفت : همه  افراد از حضور بازيكني مثل  مايكل  اوون  خوشحال  مي شوند.او بعد از پيوستن  به  باشگاه  نيوكاسل دوباره  به  روزهاي  اوج  بازخواهد گشت .

تيم ملي فوتبال برزيل به جام جهاني راه يافت
001128.jpg
تيم  ملي  فوتبال  برزيل  با درخشش  الهام  بخش  آدريانو مهاجم  خود روزيكشنبه  شيلي  را با نتيجه  پنج  بر صفر در هم  شكست  و به  جام  جهاني  سال  آينده راه  يافت .
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از برازيليا، تيم  تحت  رهبري  كارلوس  آلبرتوپريرا - كه  نخستين  قهرمان  جهان  بود كه  سختي  صعود به  مرحله  نهايي  جام جهاني  را تحمل  مي كرد- با گلهاي  خوان  يك  مدافع  خود و روبينيو و سه گل  خيره كننده  آدريانو مهاجم  خود حضور خود را در جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان تضمين  كرد.
اين  پيروزي ، برزيل  را كه  تاكنون  پنج  بار قهرمان  جهان  شده  است  درگروه  راه يافته   به  مرحله  نهايي  مسابقات  از منطقه  آمريكاي  جنوبي  با ۳۰امتياز در مكان  دوم  قرار داد و اكنون  تنها دو بازي  در مقابل  ونزوئلا وبوليوي  دارد.شكست  شيلي  اين  تيم  را در مكان  ششم  قرار داد تا يكي  از دو مكان باقيمانده  براي  صعود مستقيم  به  جام  جهاني  يا رقابت  بر سر كسب  مكان  پنجم براي  بازي  در برابر نماينده  منطقه  اقيانوسيه  را كسب  كند.رونالدينهو مهاجم  بارسلونا به  دليل  محروميت  اين  ديدار را از دست  دادولي  پريرا دوباره  از بازگشت  رونالدو استقبال  كرد و وي  را در خط حمله  دركنار روبينيو و آدريانو قرار داد ولي  اين  خوان  يك  مدافع  برزيل  بود كه با به  ثمر رساندن  يك  گل  در دقيقه  يازدهم  بازي  رهگشاي  پيروزي  تيمش  شد.

۱۸ هندباليست در اردوي تيم ملي هندبال بانوان
اردوي تداركاتي تيم ملي هندبال بانوان كشورمان به منظور حضور موفق در چهارمين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي، هفته آينده تشكيل مي شود.
۱۸ هندباليست برتر كشور به نام هاي رحيمي، شيدا فلاحي، شيما زارع، زيبا جنيدي، غزله ناظم، اعظم حقاني، سمانه قهوه چيان، مهري سيستاني، اعظم پره، شيلا كيوانلو و ساناز موفق اردونشينان تيم ملي را تشكيل مي دهند.
اين بازيكنان از روز بيست و سوم لغايت بيست و نهم شهريور ماه سال جاري در سالن بانوان مجموعه ورزشي آزادي تمرين خواهند كرد.

شهرداري تهران همچنان به دنبال
خريد سهام استقلال و پرسپوليس
شهرداري تهران كه در زمان مديريت دكتر احمدي نژاد خواهان خريد سهام دو باشگاه مطرح پايتخت بود، همچنان به دنبال فراهم كردن شرايط براي اين انتقال است. دكتر محمود احمدي نژاد در زمان حضورش در شهرداري تهران علاقه مندي شهرداري را براي دراختيار گرفتن كامل سهام دو باشگاه مطرح پايتخت به صورت شفاهي و كتبي به سازمان تربيت بدني اعلام كرده بود، ولي اين موضوع بدون هيچ دستاوردي مسكوت ماند تا پس از انتخابات رياست جمهوري مجددا از سوي برخي معاونين حوزه ها و سازمان هاي وابسته به شهرداري تهران به صورت جدي تري مطرح و پيگيري مي شود.

۲۹ بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال نوجوانان دعوت شدند
بيست ونه بازيكن براي شركت در مرحله دوم تمرينات تيم ملي فوتبال نوجوانان به اين تيم دعوت شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، داوود صوفياني، محمدرضا دانيال خيري، عيسي شهبازي، نادر هوشيار، شهريار شيروند، كريم انصاري فر، پيمان ايران پور، ايرج خداياري، رضا ريش اصفهاني، احسان حاج صفي، وحيد امرايي، مهرداد شاه نظري، جلال الدين علي محمدي، محمد حسين نائيجي، آرش سيفي، حميد رضا علي عسكري، حسين ميرزايي نژاد، علي عمودي، مهدي دغاقله، حسن مرمزي، محمد صالح خليل آزاد، ابوالحسن جعفري، بختيار رحماني، امير ملاجمالي، آرش قلي زاده، هادي عزيزي، مسعود غلامي، سيد سعيد موسوي و مصطفي يوسفعلي زاده، بيست ونه بازيكني هستند كه بايد خود را روز شانزدهم شهريور به كادر فني تيم ملي معرفي كنند.
مرحله  دوم تمرينات تيم ملي نوجوانان از شانزدهم شهريور آغاز و تا بيست وچهارم همين ماه در كمپ تيم هاي ملي ادامه خواهد داشت.
اين اردو به منظور كسب آمادگي براي انجام مسابقه تداركاتي با تيم ملي نوجوانان قطر در دهم مهرماه تشكيل خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |