سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۳ - Sep 6, 2005
پس از تفهيم اتهام پنج قتل به متهم:
فرزادشاه اعتراف كرد
001080.jpg
گروه حوادث: مردي كه با استفاده از يك اسلحه مدرن و با حمايت ۱۵۰ جوان شرور ديگر متهم به ارتكاب چند جنايت بود بازداشت شد و به يك فقره قتل اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگارما، فرزاد ۲۶ ساله از ۲۳ فروردين ماه سال جاري تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرارگرفت. اين مرد جوان متهم به قتل استواريكم فرهاد فرهادي كه با اصابت گلوله مستقيم در حوزه استحفاظي خود واقع در حوالي ميدان ونك به قتل رسيده بود.
شاهدان به پليس گفته بودند كه در زمان حادثه دو خودرو كه سرنشينان آن چند جوان بودند به وي نزديك شدند و وقتي مأمور پليس موتورسيكلتش را كنار خودرو آنان متوقف كرد تا پاسخگوي سؤال آنها باشد از سوي يكي از سرنشينان خودرو غافلگير شده و گلوله اي از فاصله اي بسيار نزديك به پيشاني وي اصابت كرده و موجب مرگ وي شد.
روز بعد، در ساعت ۲۱ و ۱۸ دقيقه سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ماه سال جاري در جريان درگيري گروهي شرور در حوالي پلي روبه روي ساختمان كشتيراني، مردي به نام بهزاد از سوي يك قاتل هدف گلوله قرارگرفت و به قتل رسيد. وقتي برادر اين قرباني توسط پليس بازجويي شد ادعا كرد «بهزاد» در جريان درگيري با قاچاقچيان به گلوله بسته شده است و در بين گروهي شرور يكي از جوانان كه سركرده آنان بود برادرش را هدف قرار داده است. كارآگاهان كه با بررسي اين دو جنايت مسلحانه به ردپاي مشابهي از پسري جوان دست يافته بودند در بررسي گلوله ها پي بردند كه هر دو قرباني با گلوله هايي كه از يك اسلحه مدرن شليك شده است از پاي درآمده اند.
اين تحقيقات نشان داد قاتل هميشه پيراهني آستين گشاد مي پوشد و يك اسلحه مدرن با قدرت تيراندازي بالا همراه دارد كه در آستين دست راستش پنهان مي كند و در زمان جنايت با استفاده از حالت كشويي آن در حالي كه هميشه آماده شليك است مي تواند با سرعت بالايي ماشه را بچكاند و قربانيانش را غافلگير كند. بدين ترتيب، تجسس ها وارد مرحله تازه اي شد و پليس با وجود در اختيار داشتن چهره فرضي قاتل جستجوي گسترده اي براي شناسايي هويت وي آغاز كرد تا اينكه مردي اطلاعات جديدي به بازپرس هنرمند داد.
اين مرد گفت كه يكي از بستگانش از نوچه هاي يك جوان كرمانشاهي است كه به راحتي دست به قتل مي زند و ۱۵۰ باديگارد جوان دارد و همه نوچه هايش تحت امر او فعاليت شبكه اي مواد مخدر دارند. با اين ردپا، پليس توانست هويت واقعي قاتل را كه «فرزاد» نام دارد و از باج گيران معروف در كرمانشاه است به دست آورد و با پي بردن به اينكه «فرزادشاه» شهرستان هرسين را ترك كرده است و به خاطر تحت تعقيب بودن در كرمانشاه به تهران گريخته دست به اقدامات اطلاعاتي زدند. پرونده براي اقدامات ويژه در اختيار حفاظت اطلاعات ناجا قرار گرفت و بررسي هاي ويژه نشان داد اين جوان در كرمانشاه نيز سه قتل انجام داده است و در آن جنايات نيز با اسلحه مدرن خود به سمت قربانيانش شليك كرده است.
جستجوهاي ويژه پليس براي دستگيري فرزاد ادامه يافت تا اينكه مأموران اطلاعات ناجا موفق شدند پس از انجام چندين عمليات هماهنگ و برنامه ريزي شده پاتوق هاي اين متهم فراري را كشف كرده و در نهايت فرزاد را در يك قهوه خانه واقع در خيابان استاد معين غافلگير كرده و او را بازداشت كنند.
فرزاد دو ماه تمام تحت بازجويي فني پليسي قرار گرفت و در تمام اين مدت سعي در مخفي كردن اتهامات خود داشت تا اينكه به قتل بهزاد اعتراف كرد.
تحقيقات از اين متهم ادامه دارد ولي او هنوز به قتل استواريكم فرهاد فرهادي و جنايات ديگري كه اتهام ارتكاب آنها به فرزاد زده شده است و در شهرستان رخ داده اعتراف نكرده است.
بررسي هاي بيشتر در اين خصوص زير نظر بازپرس هنرمند توسط پليس ادامه خواهد يافت.

در اصفهان رخ داد:
دستگيري اعضاي يك خانواده به اتهام سرقت طلاجات كودكان
001077.jpg
گروه حوادث: پدر و مادري كه با طعمه قراردادن فرزندشان، اقدام به سرقت طلاجات كودكان مي كردند، با تلاش پليس آگاهي شهر اصفهان به دام افتادند.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل مرداد ماه امسال گزارش هاي متعدد و مشابهي مبني بر سرقت طلاجات كودكان به اداره آگاهي شهر اصفهان داده مي شد. بدين ترتيب تيم هاي عملياتي ويژه اي تشكيل شد و با پيگيري هاي ويژه مشخص شد كه اين سرقت ها در يك محدوده مكاني و زماني توسط افرادي كه از سوي يك شبكه هدايت مي شوند، صورت مي گيرد.
بنابراين، محل هاي مورد نظر تحت شناسايي و مراقبت هاي ويژه قرار گرفت تا اينكه نهايتاً در يك اتوبوس سرقت طلاي يك كودك گزارش داده شد. با چهره نگاري مقدماتي كه از سوي پليس اصفهان صورت گرفت، زن جواني به نام مرضيه شناسايي و در يك عمليات ضربتي در يكي از پارك هاي جنوب شهر اصفهان دستگير شد.
وي تحت نخستين بازجويي ها قرار گرفت و منكر هر گونه تخلفي شد. اما تناقض گويي هاي وي توجه مأموران را جلب كرد.
همچنين همزمان مرضيه با چند كودك كه مورد سرقت قرار گرفته بودند مواجه حضوري شد و آنها مرضيه را به عنوان سارق شناسايي كردند.
وي مجدداً تحت بازجويي فني- پليسي قرار گرفت و به سرقت طلاجات كودكان با همكاري همسر و پسرش اعتراف كرد. وي در اظهاراتش گفت:من و همسرم به خاطر مشكلات مالي دست به چنين كاري زديم.ما تنها فرزندمان را طعمه قرار مي داديم. او داخل پارك ها با بچه هاي ديگر هم بازي مي شد و آنها را پيش ما مي آورد. من و اكبر(همسرم) در فرصتي مناسب اقدام به سرقت طلاجات آنها كرده و سپس از محل متواري مي شديم. كارآگاهان با شنيدن اظهارات زن جوان، اكبر (همسرش) را تحت شناسايي قرار دادند او و فرزندش را دستگير كردند.متهمان در ادامه تحقيقات، تاكنون به ۱۰ فقره سرقت طلاجات كودكان اعتراف كرده اند و آنها هم اكنون با قرار بازداشت روانه زندان شده اند.

اسكناس۵۰۰ توماني حاصل سرقت مسلحانه
گروه حوادث: دو تن از سارقان مسلح خانه هاي ويلاي شمال شهر توسط مأموران نيروي انتظامي دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۴ صبح ديروز، چهار فرد مسلح با انگيزه سرقت وارد خانه ويلايي واقع در دركه تهران شدند.
هنگامي كه اين چهار سارق قصد واردشدن به خانه را داشتند، ناگهان صاحبخانه از خواب بيدار شد و با داد و فرياد همسايه ها را باخبر كرد.
همسايه ها براي جلوگيري از فرار سارقان با آنها درگير شدند و به سرعت پليس ۱۱۰ را در جريان اين حادثه قرار دادند. قبل از اينكه پليس به محل برسد، سارقان موفق شدند ۵۰۰ تومان از اين خانه سرقت كنند.
زماني كه مأموران نيروي انتظامي به محل رسيدند، يكي از سارق ها ضمن اينكه اسلحه اش را بر روي پشت بام جاگذاشت موفق به فرار شد.
سه سارق ديگر نيز به سرعت از محل فرار كردند اما پليس پس از تعقيب و گريز موفق شد يكي از آنها به نام نادر را در يكي از خيابان هاي منطقه دستگير و بازداشت كند.در بازجويي هايي كه در اداره آگاهي از نادر صورت گرفت، فردي به نام علي را به عنوان يكي از همدستانش معرفي كرد كه اين فرد پس از تلاش مأموران دستگير و به اداره آگاهي منتقل شد.
پرونده اين سرقت براي بررسي هاي بيشتر در اختيار بازپرس قيصري قرار گرفت. وي احتمال مي دهد اين سرقت با ۵ فقره سرقتي كه طي ماه هاي گذشته از خانه هاي ويلايي شمال شهر صورت گرفته ارتباط داشته باشد.

تنبيه بدني فرزندان در مواردي به ديه
و در مواردي به قصاص والدين منجر مي شود
ايسنا: اوايل هفته  جاري پرونده  زني كه به اتفاق مرد غريبه اي به آزار و اذيت دو فرزند يك و ۷ ساله اش متهم شده بود در دادسراي امور جنايي تهران مورد رسيدگي قرار گرفت.
اين موارد كودك  آزاري درحالي به ثبت مي رسد كه ايرانيان همواره با استعانت از مكارم اخلاقي كه در شرع مقدس اسلام و فرهنگ و تمدن غني ايران نهفته است، رويكردي مالامال از مهرورزي نسبت به پرورش فرزندان خود داشته اند. چند سالي است كه متاسفانه در مواردي ديده و شنيده مي شود كه پدران يا مادران و يا افرادي بي توجه به اخلاق اسلامي و انساني، نسبت به فرزندان خود خشونت مي ورزند كه اين خشونت ها آثار سوء بسيار بر آينده فرزندان خشونت ديده و عواطف جامعه  مهربان و رئوف ايران بر جاي مي گذارد.
پاسخ آيات عظام به يك استفتاء: كودك آزاري در شرع اسلام جايز نيست
متن سوالات و پاسخ مراجع عظام بدين شرح است:
نظر به برخي گزارش ها درباره  كودك آزاري كه در رسانه ها منتشر مي شود لطفا نظر خود را در مورد سوالات ذيل بيان فرماييد.
۱-كودك آزاري در شرع به چه مواردي اطلاق مي شود؟
۲-حد شرعي تنبيه چيست و بيش از آن چه حكمي دارد؟
۳-آيا مي توان كودك را از سرپرستي پدر و مادر كودك آزار كه در مراجع قانوني به اثبات رسيده است خارج كرد؟
۴-حكم شرعي والدين كودك آزار چيست؟
*** پاسخ آيت الله العظمي سيستاني:
پاسخ ۱- اين يك اصطلاح شرعي نيست.
پاسخ ۲- تنبيه بدني جايز نيست مگر اين كه تاديبي كه لازم است متوقف بر آن باشد و در اين صورت پدر يا كسي كه از سوي او مجاز است مي تواند به نحوي كه موجب سرخ يا كبود شدن نباشد كودك را بزند ولي به احتياط واجب نبايد از سه ضربه سبك تجاوز كند و به هر حال اگر موجب سرخي يا كبودي شد ديه دارد حتي اگر از سوي پدر باشد و به احتياط واجب زدن به هر نحو باشد پس از سن بلوغ جايز نيست.
پاسخ ۳- اگر حاكم شرع تشخيص دهد كه پدر و مادر از نظر حفظ سلامتي كودك مورد اطمينان نيستند مي تواند آنها را از حق حضانت و سرپرستي كودك محروم كند.
پاسخ ۴- اگر آزار آنها مستلزم ديه باشد بايد بپردازند بلكه در مواردي قصاص نيز در مورد مادر اجرا مي شود.
*** پاسخ آيت الله العظمي مكارم شيرازي:
كودك آزاري در شرع اسلام جايز نيست و هرگاه پدر يا مادري مرتكب چنين كاري شوند حاكم شرع مي تواند آنها را تعزير كند و اگر كاري باشد كه منتهي به فوت يا نقص عضو يا جراحتي گردد ، ديه دارد ولي تنبيه هاي جزئي و مختصر كه هيچ گونه اثري روي بدن نگذارد آن هم در صورت ضرورت ،مانعي ندارد و چه بهتر كه از آن هم صرف  نظر شود و از طريق تشويق و محبت اقدام به تربيت شود.
***پاسخ آيت الله العظمي صانعي:
پاسخ ۱- تشخيص نسبت به محاكم با قانون است و نسبت به خود افراد بين خود و خدا موارد آن معلوم و روشن است گرچه داراي موارد مختلفه است و همه آنها حرام است چون آزار به انسانها بدون تفاوت در آزاردهنده و آزارشونده و مراتب آن به حكم عقل و شرع حرام است.
پاسخ ۲- در راستاي ادب و تربيت كودكان توسط والدين تنها اذن حداكثر پنج ضربه و يا شش ضربه نه زيادتر آن هم با انحصار راه تربيت به آن و در مسير جلوگيري از فساد اخلاقي و ارتكاب كارهاي ناشايست و به شرط اينكه ضربه به طور سخت و موجب زخم شدن و يا تغيير رنگ پوست نباشد اجازه داده شده؛ و ناگفته نماند با آنكه امروز تربيت اولاد و رشد استعدادهاي آنان خود داراي رشته بسيار با اهميت و داراي علما و متخصصين مي باشد، نياز به تنبيه بدني، كه معمولا مانع از تربيت و رشد استعدادها است، بسيار نادر بوده و هست و بر همه قدرتهاي تبليغي و فرهنگي است كه راههاي احسن تربيت و ادب و فرهنگ را تبليغ نموده تا طبعا پدران و مادران مهربان و همه مربيان از آن استفاده و راه كودك آزاري مسدود گردد و بايد همگان را به سيره رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله در جلوگيري از تربيت و ادب هنگام غضب و خشم متوجه ساخته تا ادب و تربيت همراه با عاطفه و حاكميت عقل و علم و خرد انجام گيرد، چراكه حالت خشم و غضب در هنگام ادب و تربيت همه جهات عقلاني و علمي و انساني تربيت را مستور نموده و پرده و حجاب سخت و آهنيني بر روي همه آنها قرار مي دهد كه نعوذبالله  منه
پاسخ ۳- بعنوان دفع منكر و آزار و اذيت نه تنها جائز است بلكه واجب مي باشد لكن به هر حال بايد و به هر نحو ممكن آنها را وادار به عمل تكليف واجب حضانت و تربيت نمود تا هم به تكليف و وظيفه واجب خود عمل نمايند و هم بار و زحمت فرزندداري كه آنها سبب آن بوده اند به عهده ديگران نيفتد.
پاسخ ۴- از پاسخ سوال ۱ روشن مي شود.
*** پاسخ آيت الله العظمي موسوي اردبيلي:
پاسخ ۱- كودك آزاري در فقه ذكر نشده ولي پدر و مادر حقوق نوزاد را بايد رعايت كنند غير از مخارج و نفقه، خواندن و نوشتن و شنا ياد بدهند.
پاسخ ۲- حد شرعي تنبيه اولاد آن اندازه اي كه موجب ديه نباشد اشكال ندارد آن هم در صورتي كه اولاد بدون آن تنبيه تربيت نشود و بيش از آن اندازه موجب ديه بر پدر و مادر مي شود و موارد مختلف است ،ممكن است در بعضي از آنها قصاص باشد.
پاسخ ۳- اگر پدر و مادر با تشخيص حاكم شرعي از صلاحيت سرپرستي و تربيت اولاد افتادند، جد پدري و بعد از او وصي پدري و بعد از آن اقوام و فاميل هاي اولاد به حساب مراتب ارث ،سرپرستي و تربيت اولاد را به عهده بگيرند و سرپرستي نمايند.
پاسخ ۴- حكم شرعي والديني كه بچه را بيشتر از حد شرعي تنبيه مذكور در فوق ، اذيت مي كنند، قهرا مراتبش مختلف است در بعضي از موارد موجب ديه و در بعضي از موارد موجب قصاص مي شود.
اگر والدين، فرزندان را خارج از عرف تنبيه كنند، بايد مورد مجازات قرار گيرند
دكتر نجفي توانا سلب حضانت از والدين، درج نام آنها در رسانه ها و جريمه را از جمله راهكارهايي براي تنبيه والدين كودك آزار عنوان و تصريح كرد:با به صدا درآمدن زنگ خطر در جامعه نسبت به پدران و مادران ناصالحي كه مشكلات زندگي را بر فرزندان بي گناه خود تحميل مي كنند، اقدامات لازم براي پيشگيري از چنين مواردي انجام مي شود.
اين متخصص حقوق كيفري اطفال با اشاره به حادثه  اخير كه در آن مردي دو فرزندش را به قتل رسانده بود، گفت: چنين افرادي داراي تعادل روحي و رواني نيستند و وقوع اين چنين جرائمي از يك انسان سالم و داراي سلامت رواني غير ممكن است. در صورت محاكمه اين فرد و محكوميت او به قصاص، اين مجازات تنها به دليل قتل دو مرد و زن بالغي است كه صورت گرفته و عملا قتل فرزندان توسط پدر مانند بسياري از پرونده هاي ديگر مورد بي مهري قرار مي گيرد و در اين مورد حقوق كودكان پايمال مي شود.
رسول زاده فرساد با اشاره به فصل هفدهم قانون مجازات اسلامي در رابطه با كودك آزاري، مي گويد: در اين ماده جرايم عليه اشخاص و اطفال مورد توجه قرار گرفته و ظاهري پرطمطراق و جالب توجه دارد؛ در صورتي كه تنها دو ماده قانوني در ارتباط با اطفال وجود دارد و بقيه موارد امور متفرقه است.
وي مي افزايد: ماده ديگر، ماده  ۶۱۹ تحت عنوان جرايم عليه اشخاص و اطفال است كه مطلبي كلي را بيان كرده و بر اساس آن اگر كسي متعرض زنان يا اطفال در اماكن عمومي شود به حبس تا شش ماه و يا تا  ۷۴ ضربه شلاق محكوم مي شود و غير از اين، مورد خاصي در حمايت از حقوق كودك و جلوگيري از آزار رساندن به آنان وجود ندارد.
رسول زاده فرساد تصريح مي كند: ماده   ۶۱۲ قانون مجازات اسلامي هم تنها به اين مورد اشاره كرده است كه اگر كسي فرد را بربايد كه سن او كمتر از  ۱۵ سال باشد، مجرم به حداكثر مجازات محكوم مي شود.
اين وكيل دادگستري هم چنين با بيان اينكه كودكي كه مورد تعرض يا آزار و اذيت قرار مي گيرد حامي خاصي ندارد، معتقد است: چنين كودكان آسيب ديده اي اغلب از ناحيه  خانواده هاي خود مورد آزار قرار مي گيرند و از آن جايي كه خانواده تنها پناه و حامي كودك است، پس شخص سومي باقي نمي ماند كه بخواهد حق كودك آسيب ديده را از والدين خطاكار بگيرد مگر اين كه مساله توسط فرد ديگري غير از خانواده به مراجع قضايي اطلاع داده شود.
يك روانشناس درد و رنج كودك آزاري و تاثير آن بر ذهن و روان كودك را بسيار عميق خواند و گفت: كودكان زير سه سال تمام احساسات و رفتارهايي كه از طرف والدين به آنها تحميل مي شود را درك و در ذهن خود حفظ مي كنند؛ به گونه اي كه مي توان آثار ظاهري و روحي حتي نگاه تندي كه از سوي پدر و مادر به كودكان صورت مي گيرد را كاملا مشاهده كرد.
دكتر نورماه با اشاره به آزار جسمي كودك ۲ و نيم ساله با چاقو توسط پدر معتاد، به واكنشهاي كودكان در برابر كودك آزاري والدين اشاره و خاطرنشان كرد: كابوسهاي شبانه، شب ادراري، لكنت زبان و رفتارهاي غيرآشكار از جمله واكنش كودكان در برابر آزار و اذيت والدين خواهد بود. عضو هيأت علمي مدعو دانشگاه تأكيد كرد: از سويي ديگر تمام كودكاني كه تحت آزار شديد والدين بوده اند بايد تحت درمان «بازگشت سلامت رواني» قرار گيرند و فشارها و آسيبهاي عاطفي - رواني را كه در شرايط مختلف تحمل كرده اند، از طريق اقدامات مثبت روان درماني متخصصان كودك جبران و برطرف شود. وي گفت: چنانچه كودكان قرباني كودك آزاري شناسايي نشوند، در آينده به فردي ضداجتماعي تبديل مي شوند و روحيه انتقام جويي مي يابند و با يافتن افرادي با خطوط فكري مشابه اقدام به بزهكاري مي كنند.

مجازات همسر
آسوشيتدپرس: مردي كه همسر خود را در سال ۱۹۸۹ به دنبال درگيري لفظي با وي در يك كلوب شبانه به قتل رسانده بود، روز گذشته در زندان ايالتي ميشيگان با تزريق آمپول مرگ اعدام شد.
تيموتي جانسون ۴۴ ساله روز گذشته پس از صحبتي كوتاه با اعضاي خانواده خود و خانواده قرباني، برروي صندلي مخصوص قرار گرفته و اعدام شد. وي در اولين سخنانش خطاب به اعضاي خانواده قرباني گفت: اميدوارم بتوانيد مرا ببخشيد. نه تنها شما بلكه اميدوارم كه نانسي نيز من را به اين دليل كه وي را از نعمت زندگي محروم كردم ببخشد. پيش از اين ميشيگان با درخواست تجديد نظر در راي صادره مخالفت كرده بود. وكيل مدافع متهم پيش از اعدام اعلام كرد كه شيوه اين ايالت براي اجراي حكم اعدام و تزريق آمپول مرگ بسيار وحشتناك است. متهم در دادگاه ادعا كرد كه روز سي ام ژانويه سال ۱۹۸۹ در حالي كه به شدت عصباني بوده با همسرش درگير شده و سپس زماني كه نانسي از حالات وي دچار ترس شده و قصد فرار داشته است، وي را به درون ماشين انداخته و پس از آن كه چندين بار او را مورد ضرب و شتم قرار مي دهد او را زير مي گيرد. پزشكي قانوني هنگام معاينه جنازه مقتوله اعلام كرد كه شدت ضربات وارده به حدي بوده است كه تعيين هويت وي از روي صورتش غير ممكن است.

گاوي كه به زندان رفت
آنانووا : پليس يكي از شهرهاي كلمبيا روز گذشته گاوي را كه با توقف بي جا باعث يك تصادف در يكي از جاده هاي حاشيه شهر شده بود، بازداشت كرد.
گاو فوق زماني كه در حال غذا خوردن در وسط جاده بود، باعث تصادف يك خانم با يك پسر نوجوان موتورسيكلت سوار شد، با وجود آن كه خانم فوق هيچ آسيبي نديده بود اما پليس تصور كرد كه گاو فوق بي شك دردسرساز خواهد شد و وي را به زندان منتقل كرد. يكي از نيروهاي پليس كه در جريان اين دستگيري بود در اين خصوص مي گويد: در صورتي كه يك انسان مرتكب چنين جرمي شده بود بي شك بازداشت مي شد، پس چرا يك گاو نبايد بازداشت شود.

عامل قتل سالن زيبايي بيرمنگهام، بازداشت شد
بي بي سي: پليس انگليس، مرد ۲۴ ساله اي را ديروز به اتهام ارتكاب قتل در سالن زيبايي بيرمنگهام بازداشت كرد.
او در شب ۲۷ اوت، با شليك به سوي دو نفر باعث كشته شدن يك تن و زخمي شدن يك تن ديگر شد. براساس اين گزارش، در اين حادثه پل فرانسس ۲۹ ساله كشته و ناتانيل اليس كه از ناحيه پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت، در بيمارستان به سر مي برد.
وضعيت جسماني او بسيار وخيم گزارش شده است. اين تيراندازي در ميان صدها تن كه در اطراف اين سالن زيبايي تجمع كرده بودند اتفاق افتاد. هنوز انگيزه اين تيراندازي مشخص نيست.
در رابطه با اين تيراندازي پليس دو مظنون را بازداشت كرده است. پليس بر اين باور است اين دوتن، عامل اين قتل را ياري كرده اند.لازم به ذكر است، برادر بزرگتر ناتانيل نيز در ژانويه ۲۰۰۳ در حادثه تيراندازي از طرف دختر ۱۷ساله اي مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

قاچاق لاك پشت
آنانووا : پليس فرانكفورت روز گذشته موفق به دستگيري مردي شد كه تعداد ۳۷۵ لاك پشت را در چمدان خود پنهان كرده و قصد فروش آنها را داشت.
به گزارش پليس فرانكفورت مرد فوق در حال عبور از فرانكفورت به عنوان مسير ترانزيت بود كه يكي از سگ هاي پليس متوجه بوي خاصي كه از چمدان وي استشمام مي شد، شده و به سمت وي حمله كرد. پليس پس از دستگيري وي متوجه شد كه متهم فوق پيش از اين نيز به اتهام قاچاق لاك پشت بازداشت شده بود. در حال حاضر پليس وي را تا زمان تشكيل دادگاه در بازداشتگاه موقت نگاه داشته است.

مرگ مشكوك جواني، خانواده اي را داغدار كرد
گروه حوادث: ماموران كلانتري ۱۲۷ تهران بزرگ ديروز اطلاع يافتند جواني به طرز مشكوك فوت كرده است.
ديروز مادري با نگراني شديد به كلانتري ۱۲۷ تهران بزرگ مراجعه كرد و گفت كه پسرش فوت كرده است.
ماموران بلافاصله به منزل آن زن رفتند و جنازه پسر جواني را در اتاق خوابش در حالي كه مقدار زيادي قرص و سرنگ در كنار او بود، ديدند.پليس جنازه جوان را به پزشكي قانوني منتقل كرد تا علت واقعي مرگ او مشخص شود.

۳۰۰ هكتار از زمين هاي زراعي اردبيل ۱۳ سال است كه بلاتكليف مانده است
ايسنا: قاضي ويژه  پرونده هاي مفاسد اقتصادي دادگستري اردبيل اظهار داشت: ۳۰۰ هكتار از بهترين زمين هاي زراعي اردبيل مربوط به شهرك كوثر و توسعه مسكن اردبيل در سال ۷۱ توسط بنياد مسكن تملك و ۱۳ سال است كه لم يزرع و بلاتكليف مانده است. حسن زاده، بازپرس شعبه هفت دادسراي اردبيل و قاضي ويژه پرونده هاي مفاسد اقتصادي با اعلام اين خبر گفت: پرونده مذكور با صدور قرار كارشناسي ۳۰ نفره كه سه ماه به صورت شبانه روزي كارشناسي شد و پس از حدود هفت ماه كار كارشناسي خودشان را ارائه كردند حاكي از آن است كه توسعه مسكن اردبيل نقشه اي را براي ۱۴ هكتار زمين خارج از سند مالكيت طراحي و اقدام به واگذاري قطعات كرده و اداره ثبت بدون هيچ توجهي براي آن سند رسمي صادر كرده است.
وي افزود: ۸۵۶ قطعه از اين زمين به افرادي كه هيچ زمين زراعي در محدوده شهر كوثر نداشتند، واگذار و بدون مبناي قانوني تعداد يك هزار و ۱۳۶ قطعه از زمين به ۲۱ اداره و سازمان واگذار شده و از ۱۴ بلوك قطعه بندي شهرك فقط در يك بلوك آن ساخت وساز به صورت نيمه كاره وجود دارد.
وي از ادامه تحقيقات مقدماتي اين پرونده خبر داد و گفت:  هنوز تعداد متهمان و شاكيان اين پرونده به دليل مشخص نبودن ديگر خريداران و فروشندگان زمين و با توجه به حجم و وسعت موضوع مشخص نيست.
وي افزود:  اين پرونده تعداد ۱۱۶ نفر شاكي داشته و با تحقيقات صورت گرفته با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه عمومي جزائي ارسال شده است.
بازپرس شعبه هفت دادسراي اردبيل بررسي پرونده  مربوط به شهرك متخصصين كه چند نفر با تشكيل تعاوني اقدام به كلاهبرداري كرده بودند را از ديگر پرونده هاي پرحجم مربوط به زمين خواري عنوان كرد.

كشف جسد در يك منزل مسكوني
گروه حوادث: جسد پيرمردي در يك واحد مسكوني واقع در خيابان امام خميني (ره) تهران پيدا شد.
ساعت ۹ و ۴۵ دقيقه روز يكشنبه از طريق ساكنان يك مجتمع مسكوني به ستاد فرماندهي آتش نشاني اعلام شد كه بوي تعفني از داخل طبقه سوم اين مجتمع به مشام مي رسد.
بر اساس اين گزارش بلافاصله نيروهاي عملياتي ايستگاه يك امداد و نجات اين سازمان به محل اعزام شدند و با حضور نيروهاي انتظامي و قضايي در ورودي اين آپارتمان را گشوده و پس از بررسي اين محل، جنازه پيرمردي حدوداً ۷۰ ساله كشف شد.
اين گزارش حاكي است، بنا به اظهار همسايگان اين پيرمرد به تنهايي در اين آپارتمان زندگي مي كرده كه چند روزي از وي خبري نبود.بوي تعفن جنازه حاكي از گذشت بيش از ده روز از مرگ اين پيرمرد است.گفتني است، جسد اين پيرمرد با انجام تشريفات قانوني براي شناسايي هويت و بررسي علت و چگونگي مرگ وي تحويل پزشكي قانوني شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |