يكشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۶ - Jun 19, 2005
تغييرات در اجراي ليگ و جام حذفي
طرح جامع ليگ برتر تدوين مي شود
000126.jpg
خبرنگار همشهري: پيشنهاد روزنامه همشهري كه در دو روز متوالي (تاريخ هاي ۲۵ و ۲۶ خرداد) خواستار اصلاح نحوه اجرايي ليگ و جام حذفي شده بود، تأثير خود را گذاشت و روز گذشته مسئولان اجرايي ليگ از اصلاح اين مسابقات خبر دادند. در فوتبال ايران، محور اصلي كه همان ليگ مي باشد گم شده است. نحوه رده بندي، اختلاف كيفيت و سطح بازيهاي ليگ نسبت به جام حذفي، انگيزه هاي ناكامي تيمها و ليگي كه در دو سوي قهرماني و سقوط خلاصه شده و عملاً تيم هاي نايب قهرمان تا چهاردهم تفاوتي با يكديگر ندارند و ديگر مشكلات و ابهامات موجود باعث شده تا ليگ حرفه اي از دوره پنجم راه تازه اي را طي كند.
تدوين طرح جامع مسابقات ليگ برتر و جام حذفي فصل
۸۵-۸۴
رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال كشور از تدوين طرح جامعي براي برگزاري مسابقات فصل آينده  ليگ برتر و جام حذفي در اين سازمان خبر داد.علي كاظمي، اظهار داشت: بر اساس دغدغه هاي موجود براي برگزاري ليگ فصل آينده  فوتبال و جام حذفي كشور سعي كرده ايم كه با يك برنامه ريزي حساب شده، برنامه  جامع رقابت هاي فوتبال در سال ۸۵ -۸۴ را پس از بررسي هاي كارشناسي با هماهنگي فدراسيون فوتبال و سازمان تيم هاي ملي در سازمان ليگ تدوين كنيم و براي تصويب نهايي نيز تا دو هفته  آينده به مجمع عمومي فدراسيون ارسال كنيم.
وي افزود: در برنامه  فصل آينده  رقابت هاي فوتبال برتر و جام حذفي كشور سعي خواهيم كرد كه تعويق و تعطيلات بي برنامه  مسابقات را به حداقل ممكن كاهش دهيم.كاظمي تأكيد كرد: مسابقات فوتبال در سال آينده بايد بر اساس برنامه  فيفا و در راستاي حضور تيم ملي فوتبال كشورمان در رقابت هاي جام جهاني تا قبل از ۲۵ ارديبهشت ماه ۸۵ به پايان برسد كه در اين راستا سازمان ليگ نيز تمام تلاش خود را به كار گرفته است كه برنامه اي بي نقص را براي اجرايي شدن به مجمع عمومي فدراسيون فوتبال ارسال كند.
مدير اجرايي سازمان ليگ فدراسيون فوتبال تصريح كرد: تعطيلات و بي برنامگي هايي كه به گفته  برخي از مديران و مربيان باشگاه هاي ليگ برتر در رقابت هاي فصل جاري حادث شده بود بيشتر ناشي از عدم اطلاع از برنامه  مسابقات جام باشگاه ها و برنامه هاي ناخواسته  تيم ملي پيش آمد كه در فصل آينده با اطلاع از اين برنامه ها سعي خواهد شد مشكلات به حداقل برسد.كاظمي افزود: تقويم رقابت هاي ليگ برتر و جام حذفي براي فصل ۸۵ - ۸۴ با كارشناسي دقيق، تدوين خواهد شد تا مشكلات آن نيز كاهش يابد.
زمان فصل نقل و انتقالات
ليگ برتر فوتبال مشخص شد
فصل نقل و انتقالات تيم هاي حاضر در رقابت هاي ليگ برتر مشخص شد.
بر اساس طرحي كه سازمان ليگ فدراسيون فوتبال تهيه كرده است تيم هاي حاضر در رقابت هاي ليگ برتر كه مسابقات جام حذفي آنها به پايان رسيده است مي توانند از سي ام خرداد ماه تا پانزدهم مرداد ماه ۸۴ به نقل و انتقال بازيكن بپردازند.
بنابر اعلام سازمان ليگ برتر و مطابق با آيين نامه  نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال كشور، تيم هاي فوتبال حاضر در ليگ برتر مي توانند يك روز پس از پايان رقابت ها تا دو هفته قبل از شروع ليگ جديد اقدام به نقل و انتقال بازيكن كنند.بر اساس اين گزارش تيم هايي كه مسابقات جام حذفي ندارند مي توانند از سي ام خرداد امسال تا ۱۵ مرداد اقدام به جذب يا انتقال بازيكنان مورد نظرشان كنند.

واليبال نيازمند حمايت همگاني
000129.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: واليبال ايران در آستانه مسابقات انتخابي قهرماني جهان در شرايط حساسي به سر مي برد. ملي پوشان بزرگسال واليبال ماه هاست دور از خانه و كاشانه در سكوت مطلق حاكم بر سكوهاي سالن آزادي تمرين مي كنند، عرق مي ريزند و تلاش مي كنند تا در جبهه و ميداني ديگر به ورزش ايران ابعاد جهاني ببخشند. آنها در سال هاي اخير بارها نام ايران را در آسيا و جهان با كسب افتخاراتي بزرگ و با صداي رسا بلندآوازه ساختند. هنوز خاطرات بازي هاي خوب آنان در مسابقات انتخابي المپيك آتن از ذهن ها بيرون نرفته است. همان ها كه با بازي هاي قدرتمندانه شان مردم را صبح زود پاي گيرنده هاي تلويزيوني نشاندند و تحسين رياست محترم جمهوري را موجب شدند، آنها همين ديروز شور و شوق تحسين برانگيز مردم را به هنگام صعود به جام جهاني آلمان از نزديك به چشم ديده اند و حداقل انتظار دارند كه در راه جهاني شدن، نه به همان وسعت فوتبال، ولي لااقل بخشي از اين توجه را در كنار خود حس كنند. در اين ميان وظيفه رسانه ها، بويژه صدا و سيما و مطبوعات بسيار سنگين است. سيمايي كه در فوتبال نقش يار دوازدهم را ايفا كرد، مي تواند در واليبال در جلد يار هفتم ظاهر شود. انتظار داريم آقاي خاتمي كه بارها و بارها در سال هاي اخير و در پي موفقيت هاي به دست آمده در واليبال ارزش كار آنان را ستوده و حتي به هنگام اهداي جوايز قهرمانان سال، واليباليست هاي موفق تيم ملي در مسابقات انتخابي المپيك آتن را در جلسه اي خصوصي مورد تفقد قرار داده است، اين بار هم در سالن واليبال آزادي مشوق اعضاي تيم ملي در بازي حساس و سرنوشت ساز با استراليا بوده و در شادي صعود آنان شريك شود.
پروين داور ازبكستان - قطر
اولين بازي از رقابت هاي واليبال انتخابي قهرماني جهان را در تهران علي پروين قضاوت مي كند. پروين داور بين المللي ايران به همراه «ترنر» استراليايي داوران ديدار ازبكستان و قطر تعيين شدند. بازي ايران و استراليا را هم الصباح از قطر به همراه رشيد جابر از بحرين به عنوان تنها داور بي طرف سوت خواهند زد.

محسن صادق زاده دوباره سرمربي ذوب آهن شد
تيم  بسكتبال  ذوب آهن  اصفهان  سرانجام  با «محسن  صادق زاده » به  توافق  رسيد و با اين  مربي  قرارداد يكساله  بست .«محسن  صادق زاده » در فصل  گذشته  ليگ  برتر بسكتبال  باشگاه هاي  كشور، هدايت  تيم  پتروشيمي  ماهشهر را بر عهده  داشت .مسئولان  بسكتبال  اصفهان  و برخي  منابع  در باشگاه  ذوب  آهن  در گفت  و گو با ايرنا خبر انعقاد قرارداد داخلي  اين  باشگاه  با «محسن  صادق زاده» را تأييد كردند.

خبرهاي فوتبال جهان
فرگوسن: منچستر را قهرمان خواهم كرد
000132.jpg
خبرنگار همشهري: سر الكس فرگوسن، سرمربي منچستر يونايتد اظهار كرد كه تيمش در فصل آينده بدون جام نخواهد بود. وي افزود كه بعضي مواقع آزمايش مربي و بازيكنان نتيجه معكوس مي دهد. ما هرگز نااميد نمي شويم و اين ويژگي جالب تيم ماست. ما لايق شكست در مقابل آرسنال در بازي نهايي جام حذفي نبوديم و فصل آينده قصد داريم با نمايشهاي جالب از ميدان خارج شويم.بجز اين باخت كه ضربات پنالتي در آن تعيين كننده بود، يونايتد فصل را با مقام سوم پشت سر گذاشت و در جام قهرمانان نيز در مرحله يك هشتم نهايي حذف شد. در حال حاضر فرگوسن با جديت بسيار تمرينات تيمش را دنبال مي كند تا بازيكنان براي فصل آينده در شرايط مناسب باشند بخصوص جوانان كه نقش كليدي را ايفا خواهند كرد.
ديدار قيصر از جام كنفدراسيون ها
000135.jpg
فرانتس  بكن  باوئر شخصيت  اسطوره اي  فوتبال  آلمان  روزهاي  پركاري  را سپري مي كند و اغلب  بازديدهايش  را با هلي كوپتر زردرنگ  انجام  مي دهد.
وي  به  عنوان  رئيس  كميته برگزاركننده  جام  جهاني  ۲۰۰۶ قصد دارد ۱۲ مسابقه  از مجموع  ۱۶ ديدار رقابت هاي  جام  كنفدراسيون ها را در پنج  شهر مختلف  آلمان  تماشا كند و البته  مايل است  از هر هشت  تيم  شركت كننده  در اين  پيكارها بازديد نمايد.
بكن  باوئر روز جمعه  در نزديكي  هتل  محل  اقامت  تيم  برزيل  در لايپزيگ حضور داشت  و يكي  از دوستان  صميمي كارلوس  آلبرتو پريرا سرمربي  تيم  قهرمان جهان  است .
پريرا بعد از پيروزي  ۳ برصفر برزيل  مقابل  يونان  گفته  بود: بكن  باوئردرمورد ديدار ما با يونان  بسيار هيجان  زده  بود و اعتقاد داشت  تبليغ  خوبي براي  فوتبال  برزيلي  به  شمار مي رود.
پريرا و بكن  باوئر نخستين  بار در سال  ۱۹۶۸ هنگامي كه  پريرا دانش آموزيك  مدرسه  ورزش  در شمال  آلمان  بود، با يكديگر ملاقات  كردند.

كواكويچ سرمربي تيم ملي واترپلو ايران شد
خبرنگار همشهري: كواكويچ كانديداي سرمربيگري تيم ملي واترپلو بزرگسالان به سمت سرمربيگري تيم هاي ملي واترپلو منصوب شد.
وي پس از حضور ده روزه در ايران از سوي وحيد مرادي، رئيس فدراسيون شنا به عنوان سرمربي و برنامه ريزي تيم هاي ملي برگزيده شد.
پس از انتصاب كواكويچ، وحيد مرادي با اعلام اين خبر گفت: كواكويچ پس از حضور در ايران و مشاهده وضعيت واترپلو، ضمن تأكيد بر پتانسيل مطلوب واترپلو، علاقه مندي خود را براي حضور در ايران اعلام كرد.
فدراسيون نيز با مشاهده روند آماده سازي تيم ملي و نياز به برنامه ريزي واحد براي تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان تصميم به استخدام اين مربي زبده كروات گرفت.
وي اضافه كرد: قرار است كواكويچ علاوه بر طراحي سيستم يكسان براي تيم هاي ملي با برگزاري كلينيك مربيگري طي هر ماه براي مربيان سراسر كشور، اطلاعات آنها را به روز و اصول مربيگري را هماهنگ كند.

كاظميان در پاس
خبرنگار همشهري: تيم پاس ايران نماينده كشورمان در مرحله اصلي سوپرجام باشگاه هاي آسيا حضور دارد و جداي اين رقابت ها و همچنين ليگ برتر فصل آينده درصدد ترميم تيم خود است.از پاس خبر رسيده كه بهزاد غلامپور، نيما نكيسا و علي جانملكي جدا مي شوند و مصطفي دنيزلي سرمربي اين تيم يك فهرست در اختيار مديران اين تيم قرار داده و خواهان جذب اين نفرات شده است.شنيديم كه محمد نوازي (صباباتري)، داود حق دوست (استقلال)، مهدي رجب زاده (ذوب آهن)، رامين محرم نژاد(شموشك نوشهر)، آندرانيك تيموريان (ابومسلم مشهد) و جواد كاظميان (پرسپوليس) در فهرست خريد تيم هستند.همچنين مذاكره پاس با الاهلي جهت فروش جواد نكونام نيز منتفي شد.

بوكسورهاي جوان ايران امروز به پاكستان مي روند
تيم بوكس جوانان ايران براي شركت در رقابت هاي آسيايي اين رشته امروز عازم شهر كراچي _ پاكستان مي شود.
مسابقات بوكس قهرماني جوانان آسيا از روز دوشنبه هفته جاري آغاز مي شود.
تيم بوكس جوانان ايران با شش بوكسور و چهار همراه در اين مسابقات شركت مي كند.
اسامي بوكسورها و همراهان اين تيم به شرح زير است:
وزن ۵۴ كيلوگرم: ابراهيم حسني
وزن ۶۰ كيلوگرم: سعيد حيدري
وزن ۶۴ كيلوگرم: محمد ستارپور
وزن ۶۹ كيلوگرم: حسن كاركردي
وزن ۷۵ كيلوگرم: علي سلماني
وزن به اضافه ۹۱ كيلوگرم: جاسم دلاوري
مربيان: ابراهيم عبادي، اصغر اشرفي
سرپرست: غلامرضا كريمي
داور: قدير توانا

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |