يكشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۶ - Jun 19, 2005
مقام معظم رهبري:
همه را به حضور پر صلابت در مرحله دوم
انتخابات دعوت مي كنم
عكسها : عليرضا بني علي و عطا طاهركناره
000156.jpg
000153.jpg
000150.jpg
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور بيانيه اي خطاب به مردم ايران تأكيد كردند:
«بزرگترين برنده اين انتخابات، ملت ايران است كه به رغم سمپاشي هاي دشمن خارجي و ايادي داخلي اش، شكوه و عظمت آفريد و بدبينان را غافلگير كرد.طرفداران نامزدهائي كه توفيق خدمت در مسئوليت رئيس جمهوري نيافته اند، نبايد احساس خسارت كنند. هركس بر طبق عقيده خود تلاش كرده است، سرافراز است و آنگاه كه اين تلاش با نيت خير و قصد الهي باشد برخوردار از پاداش و قبول خداوند است ان شاءالله.به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين بيانيه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام بر ملت بزرگ ايران، درود بر شما
امت زمان شناس و شجاع
حماسه پرشوري كه به هنرنمائي شما در ۲۷ خرداد آفريده شد، يكبار ديگر چهره استوار و پرافتخار ملتي را نشان داد كه با عزمي راسخ به افق بلند هدف هاي خود چشم دوخته و با دستي توانا به ساختن كشور خود همت گماشته است.
حضور پرطراوت و شورانگيز شما در پاي صندوق هاي راي بار ديگر به اثبات رسانيد كه مردم سالاري  اسلامي درنهاد اين ملت ريشه دوانيده و اين شجره طيبه الهي، همه بادهاي مخالف را با ثبات و استقرار خود تحقير كرده است.شما با مشاركت انبوه و حداكثري، ملتي سرزنده و هشيار و زمان شناس را در برابر جهانيان به نمايش گذاشتيد و به بزرگترين نياز كشور خود پاسخي شجاعانه داديد.شما با حضور متين و همگاني و باشكوه خود، يكبار ديگر توطئه هاي دشمنان خود را باطل كرديد و گوهر نفوذناپذير و پرصلابت ايراني مسلمان را در برابر كج انديشان بددل و بدخواه به جلوه درآورديد.
دشمن نابخرد شما با اين گمان غلط كه ملت ايران را مرعوب و اغفال كند، در اعلاميه اي سراپا دروغ و دغل، به ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي دشنام داد.رئيس جمهور روسياه آمريكا كه خود با پول كمپاني هاي غارتگر صهيونيستي و براي تامين منافع نامشروع آنان بر سر كار آمده، در پيش داوري احمقانه خود در روز ۲۶ خرداد، انتخابات شما را نادرست و مخدوش دانست.
اين جنايتكار ابوغريب و گوانتانامو، به نظام جمهوري اسلامي تهمت زد و با سرپوش گذاشتن بر جنايات چكمه پوشان آمريكايي در عراق و افغانستان، حمايت دولت آمريكا از رژيم هاي كودتايي و ضدمردمي در زمان گذشته و حال را ناديده گرفت و به تصور اين كه ملت ايران رژيم كودتايي و سلطنتي محمدرضا را كه بيست و پنج سال با پشتيباني آمريكا به ايران و ايراني ستم كرد، به فراموشي سپرده است، ادعا كرد كه دولت او طرفدار دموكراسي و دوستدار ملت ايران است.
شما ملت عزيز، شما جوانان پرشور و متعهد، شما مرد و زن با ايمان، با حضور حماسي و آگاهانه خود، دشنام بوش را به خودش برگردانديد و عزم راسخ خود را بر استقلال كشور و دفاع از اسلام و مردم سالاري اسلامي اعلام كرديد.
راي شما كه در محيطي آزاد و با حضور سلائق گوناگون و به نامزدهايي با چهره ها و گرايش هاي متنوع، در صندوق راي ريخته شد، پيش از هر چيز، راي به جمهوري اسلامي، راي به استقلال ملي، راي به قانون اساسي، راي به پيشرفت و عدالت و آرمان هاي اسلامي است كه در آن، دين و دنياي مردم، و رفاه و معنويت عمومي، و عزت و افتخار ملي تامين خواهد شد.
هر كدام از نامزدهاي محترم كه سرانجام از بيشترين راي مردم برخوردار باشد، متعهد به اين آرمان ها است و عدالت اجتماعي و رفع فساد و تبعيض و مقابله با توطئه هاي سياسي و فرهنگي و اقتصادي نخستين وظيفه اوست.
اينجانب با تضرع و خشوع، سر بر سجده شكر مي گذارم و خداي حكيم عليم را به هدايت و توفيقي كه به ملت با ايمان ما عنايت كرد سپاس مي گويم، و از يكايك آحاد شما مردم عزيز كه حق خود را اعمال و تكليف خود را ادا كرديد صميمانه تشكر مي كنم و توصيه هائي را به عرض ملت عزيز مي رسانم؛ ۱) بزرگترين برنده اين انتخابات، ملت ايران است كه به رغم سمپاشي هاي دشمن خارجي و ايادي داخلي اش، شكوه و عظمت آفريد و بدبينان را غافلگير كرد.طرفداران نامزدهائي كه توفيق خدمت در مسئوليت رئيس جمهوري نيافته اند، نبايد احساس خسارت كنند. هركس بر طبق عقيده خود تلاش كرده است، سرافراز است و آنگاه كه اين تلاش با نيت خير و قصد الهي باشد برخوردار از پاداش و قبول خداوند است ان شاءالله.
۲) ايران اسلامي، اكنون بار ديگر الگوي مردمسالاري صادقانه خود را كه مبتني بر راي و حضورمردم و نه مانند شيوه آمريكائي با لشكركشي و تحميل است، در برابر ملت هاي جهان و خاورميانه به نمايش گذارده است.اين حادثه شيرين به كام دشمنان تلخ است.انتظار مي رود همه با هوشياري و آگاهي خود نگذارند فتنه گري هاي احتمالي دشمن، شيريني انتخابات را از كام ملت ايران بزدايد.
۳) رئيس جمهور منتخب هر كه باشد، رئيس جمهور همه ملت ايران است و همه به همكاري با او در پيشرفت كشور موظف اند.اينجانب نيز مانند هميشه از هر اقدام و حركت ايشان در اداره قانوني كشور و حركت در جهت اهداف نظام اسلامي حمايت خواهم كرد.ان شاء الله.
۴) به رئيس جمهوري منتخب هر كه باشد، توصيه مي كنم كه از اولين ساعات اعلام نتيجه انتخابات، خود را براي تلاش هر چه بيشتر و اهتمام افزونتر به خدمتگزاري خستگي ناپذير براي اين ملت وفادار و مخصوصا جوانان و بالاخص طبقات محروم كه پرشمارترين حاميان نظام اسلامي اند، آماده سازد و خدمت خود به ملت و كشور عزيز را در عمل نشان دهد.
۵) اكنون كه در نخستين ماه هاي سال همبستگي ملي و مشاركت عمومي، ملت ايران فصلي درخشان را رقم زدند، از همه و به ويژه از عناصر سياسي و دارندگان جايگاه هاي هدايت افكار عمومي و رسانه ها و ديگران مي خواهم كه همچنان روحيه همبستگي و مشاركت را تقويت كنند و از هر كار و گفتار تفرقه انگيز و دلسرد كننده بپرهيزند.
۶) لازم مي دانم از مراجع عظام و علماي اعلام و فرزانگان دانشگاهي و شخصيت هاي فرهنگي و سياسي و اجتماعي و فعالان عرصه انتخابات و به خصوص از صدا و سيما كه برنامه هاي شوق آفرين و هنرمندانه اش، نقشي ماندگار آفريد، و نيز از شوراي نگهبان و وزارت كشور كه با صدق و امانت و كوشش فراوان خود، ميدان را براي اين مسابقه بزرگ آماده ساختند و از ديگر كساني كه به گونه اي در اين تلاش عمومي نقش آفريدند و نيز از خود نامزدهاي محترم رياست جمهوري كه در اين ميدان پرمسئوليت قدم نهادند صميمانه تشكر كنم.
بار ديگر متضرعانه خداوند متعال را سپاس گفته و هدايت و رحمتش را براي اين ملت عزيز و اين بنده ناتوان مسئلت مي كنم و با سلام به حضرت ولي الله الاعظم روحي فداه به دعا و توجه و حمايت آن صاحب اصلي كشور و ملت دل مي بندم و اينك كه انتخابات به مرحله دوم كشيده شده است، همگان را به حضوري قاطع و پرصلابت دعوت مي كنم.
والسلام عليكم و رحمت الله
سيد علي خامنه اي
۲۸/ خرداد/ ۱۳۸۴

بر اساس اعلام نتايج نهايي شمارش آراي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
احمدي نژاد و هاشمي به دور دوم
راه يافتند
۲۹ ميليون  و ۳۱۷ هزار و ۴۲ نفر در نهمين
دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  شركت كردند
ايرنا: ستاد انتخابات  كشور
شنبه  شب  نتايج  نهايي  شمارش  آراي نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  را در كل  كشور اعلام  كرد.
از مجموع  ۲۹ ميليون  و ۳۱۷ هزار و ۴۲ رأي  ماخوذه  اكبر هاشمي  رفسنجاني  و محمود احمدي  نژاد بيشترين  آرا را كسب  كردند و به  دور دوم  انتخابات  رياست  جمهوري  راه  يافتند.
ميزان  آراي  هر يك  از نامزدها به  شرح  زير است :
۱ - اكبر هاشمي  رفسنجاني 
۶ ميليون  و ۱۵۹ هزار و ۴۵۲ رأي 
۲ - محمود احمدي  نژاد ۵ ميليون  و ۷۱۰ هزار و ۳۵۴ رأي 
۳ - مهدي  كروبي ۵ ميليون  و ۶۶ هزار و ۳۱۶ رأي 
۴ - محمد باقر قاليباف  ۴ ميليون  و ۷۵ هزار و ۱۸۹ رأي 
۵ - مصطفي  معين۴ ميليون  و ۵۴ هزار و ۲۰۴ رأي 
۶ - علي  لاريجاني ۱ ميليون  و ۷۴۰ هزار و۱۶۲ رأي 
۷ - محسن  مهرعليزاده ۱ ميليون  و ۲۸۹ هزار و ۲۲۳ رأي 
براساس  اين گزارش  تعداد آراي باطله  نيز يك  ميليون  و ۲۲۱ هزار و ۹۴۰ رأي  بوده  است .

اخبار كوتاه
خاتمي: انتخاباتي خوب و سالم برگزار شد
فارس: رئيس جمهوري در حاشيه سومين بازديد خود از ستاد انتخابات كشور گفت: انتخاباتي خوب و سالم برگزار شد و ما تلاش خود را براي حفاظت از آراي مردم بكار خواهيم گرفت.سيد محمد خاتمي كه صبح امروز شنبه براي سومين بار در چند روز اخير از ستاد انتخابات كشور بازديد مي كرد اظهار داشت: امروز براي عرض خسته نباشيد به دست اندركاران ستاد انتخابات به اينجا آمده ام در خصوص انتخابات نيز بايد بگويم كه آنچه كه به ما مربوط مي شود انتخابات سالم بوده و الان هم نهايت دقت در خواندن آرا انجام مي شود و اگر كسي اظهار نظر بي جا و با جايي كرده است، حرف ديگري است.خاتمي افزود: گزارشات واصله از ستاد انتخابات حاكي از اين است كه شمارش آرا در فضايي كاملاً آرام و سالم در حال انجام است.وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص اعلام نتايج از سوي شوراي نگهبان با بيان اينكه نتايج انتخابات را تنها بايد وزارت كشور اعلام كند و تنها نتايجي كه اين وزارتخانه اعلام مي كند رسميت دارد، گفت: قرار شده است كه شوراي نگهبان ديگر اين كار را نكند.رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال مبني بر اين كه آيا صحت دارد كه تلاش هايي براي قرار دادن يك كانديدا به جاي كانديداي ديگر در حال انجام است؟ گفت: انشاء الله كه اينطور نيست.
ناصري:
براي به نتيجه رسيدن موضوع پلوتونيوم هياتي از آژانس
به ايران مي آيد
ايسنا: ناصري ديروز گفت: براي به نتيجه رساندن موضوع پلوتونيوم هياتي از آژانس طي هفته هاي آتي به ايران مي آيد.سيروس ناصري، عضو تيم مذاكره كننده پرونده هسته اي كشورمان درباره اظهارات معاون دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي  درخصوص مساله پلوتونيوم اعلام نشده از سوي ايران گفت: در اين باره اختلاف نظري بين ما و كارشناسان آژانس وجود داشت كه در بحث هاي نظري و تئوريك اين اختلافات مطرح بود كه نتوانستيم در اين خصوص به نقطه نظرات مشتركي با كارشناسان آژانس برسيم.وي در ادامه گفت: لذا توافق كرديم يكسري آزمايشات بر روي تجهيزات مربوطه انجام شود تا به نتيجه روشني دست يابيم.ناصري درباره دليل اين اختلاف نظر تصريح كرد: ظاهرا اختلاف نظر بر اين اساس است كه بحث جداسازي پلوتونيوم مطرح است يا خالص سازي آن.
عضو تيم مذاكره كننده پرونده هسته اي كشورمان تأكيد كرد: اين اختلاف نظر كاملا فني است؛ لذا قرار شده است هياتي فني از آژانس در دو - سه هفته آينده به ايران بيايند تا اين موضوع به نتيجه  قطعي برسد.وي افزود: اين مسئله چندان مهم نيست؛ چرا كه اگر مهم بود آژانس زودتر از اينها اين مسئله را مطرح مي كرد.
عضو تيم مذاكره كننده پرونده هسته اي ايران خاطر نشان كرد: اين مساله تبليغات سياسي در پرونده هسته اي ايران است.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا:
سياست واشنگتن در قبال برنامه هسته اي ايران تغيير نخواهد كرد
ايرنا: وزارت  خارجه  آمريكا روزجمعه  گفت  كه  نتيجه  انتخابات  رياست  جمهوري  ايران هيچ  تاثيري  بر سياست  جاري  واشنگتن  در قبال  برنامه  هسته اي  جمهوري  اسلامي نحواهد داشت .آدام  ارلي  معاون  سخنگوي  وزارت  خارجه  آمريكا در نشست  خبري  روزانه  آن وزارتخانه  گفت : بدون  توجه  به  نتيجه  انتخابات  رياست  جمهوري  (ايران )، به همراه  شركاي  خود در اروپا و درآژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي  به  سياست هاي خود در قبال  (برنامه  هسته  اي ) ايران  ادامه  مي دهيم  تا اطمينان  حاصل  شود كه ايران  از برنامه  انرژي  هسته اي  براي  پيگيري  توسعه  سلاح  اتمي استفاده  نكند.اين  هدف  ما، سه  كشور اروپايي  (مذاكره كننده  با ايران ) و جامعه  بين الملل است .ارلي  افزود تصميم گيري  دراين  زمينه  با ايران  است  كه  آيا مي خواهد برخلاف  توافقات  و تعهدات  بين المللي  با پيگيري  برنامه  توسعه  تسليحات  اتمي ، حمايت  از دهشت  افكني ، تلاش  براي  از هم  پاشيدن  روند صلح  خاورميانه  و ادامه سركوب  آزادي هاي  اوليه  كه  همگي  برخلاف  جريان  غالب  در منطقه  و جهان  مي باشد، همچنان  خود را در خارج  از مسير حركت  جامعه  جهاني  نگاه  دارد؟وي  اظهار داشت : درباره  نامزدهاي  انتخاباتي  و يا احتمال  پيروزي  هيچيك از آنها گمانه  زني  نخواهيم  كرد، ولي  بطور يقين  ايران  را همچنان  ترغيب خواهيم  كرد تا مسير همكاري  و مشاركت  مسالمت  آميز را در امور جامعه  بين الملل  در پيش  گيرد.ايرانيان  تاكنون  نشان  نداده اند كه  قصد حركت  در اين مسير را داشته  باشند.
رئيس مجلس لبنان وارد تهران شد
ايرنا: نبيه  بري  رئيس  مجلس  لبنان  ديروز  وارد تهران  شد و از سوي  غلامعلي حداد عادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي مورد استقبال  قرار گرفت .
وي  كه  به  دعوت  حداد عادل  به  ايران  سفر كرده است ، در فرودگاه  مهرآباد تهران ، حضور بي نظير و بسيار بالاي  مردم  ايران  در انتخابات  رياست  جمهوري  را تبريك  گفت .نبيه بري  افزود: من  در شرايطي  قدم  به  ايران  مي گذارم  كه  فضا و شرايط انتخاباتي ، هم  در كشور لبنان  و هم  در ايران  حاكم  است  و حضور بنده  درايران  براي  اعلام  تبريك  است .
رئيس  مجلس  لبنان  گفت : با وجود تمام  تحريكات  و ادعاهاي  تبليغاتي  بسياربد رسانه هاي  غربي ، ما شاهد برگزاري  انتخابات  با شكوه  رياست  جمهوري  درايران  بوديم .نبيه بري  افزود: برگزاري  انتخابات  در ايران  همچنين  موجب  شد تا تمام تلاش  دشمنان  و رسانه هاي  غربي  كه  در صدد زير سوال  بردن  دمكراسي  و مردم سالاري  در ايران  بودند، نقش  بر آب شود.
وي  گفت : انتخابات  برگزار شده  در ايران  نشان  داد كه  ايران  نه  تنها ازديروز بلكه  از سال هاي  متمادي  در جهت  مردمسالاري  حركت  كرده  و به  اين  حركت خود همچنان  ادامه  مي دهد.
اين  مقام  لبناني  همچنين  با اشاره  به  اين  كه  ديدار مقام  دو كشور لبنان و ايران  از پايتخت هاي  يكديگر در راستاي  تحكيم  روابط است ، افزود: مردمسالاري در ايران  و لبنان  نتيجه  باورهايي  است  كه ما در دو كشور به  آن اعتقاد داريم و مي توانيم  اين  مردمسالاري  را به  كشورهاي  ديگر نيز بياموزيم .
نبيه بري  گفت : امروز در لبنان  نيز كساني  كه  صحبت  از قطعنامه  ۱۵۵۹ و اصلاحات  مي كنند دقيقا اقداماتي  را انجام  مي دهند كه  عليه  مقاومت  و مردم  اين  كشور است .غلامعلي  حداد عادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي نيز در مراسم  استقبال  رسمي ازنبيه  بري  همتاي  لبناني  خود گفت : سفر نبيه  بري  در فرداي  انتخابات  براي ايران  مغتنم  است  به خصوص  كه  لبنان  نيز در اين  روزها سرگرم  انتخابات  مجلس است .وي  افزود: دو كشور ايران  و لبنان  داراي  روابط مستحكم  و بسيار خوبي هستند و اميدواريم  در سفر آقاي  نبيه  بري  به  تهران  مذاكرات  سازنده اي  درمورد روابط دو جانبه  و بين المللي  داشته  باشيم .
معاون اول قوه قضاييه:
مديريت بر ديگران بدون مديريت بر خود امكان پذير نيست
فارس: معاون اول قوه قضائيه با تاكيد بر مديريت كارآمد، گفت: مديريت بر ديگران بدون مديريت برخود امكان پذير نيست.
سيد ابراهيم رئيسي ديروز شنبه در جمع فراگيران طرح مديران فردا كه در مركز آموزش راهبران پتروشيمي برگزار شد، بر مديريت كارآمد تاكيد كرد و با بيان اينكه در مديريت ها بايد تمامي ابعاد مديريت مورد توجه قرار گيرد،گفت: مديريت برخود، مديريت بر ديگران و مديريت بر كار مسئوليت ابعاد يك مديريت كارآمد است كه بايد به همه آنها توامان توجه شود، زيرا مديريت بر ديگران بدون مديريت برخود امكان پذير نيست.
وي با بيان اين كه برخي كارآمدي مديريت را مترادف با كارآيي آن مي دانند،افزود: براي اينكه يك مديريت كارآمد شود، بايد از بهترين روش ها براي بكارگيري منابع و سرمايه ها با كمترين اتلاف براي رسيدن به هدف استفاده كند و از اين طريق كارآمدي را در عرصه عمل محقق سازد.
معاون اول قوه قضائيه با بيان اين كه ما كارآمدي را در آمار نمي بينيم، اظهار داشت: بايد در اين زمينه يك فرآيند بررسي شود، زيرا كارآمدي نوعي فعال كردن عناصر غير فعال (نيروي مادي و منابع انساني) در جهت اهداف سازماني است.
به گفته وي تحول در مديريت نياز به يك نگاه نو، توام با ابتكار، خلاقيت، ايجاد و تاسيس دارد. رئيسي، عوامل تاثيرگذار در مديريت كارآمد را فراگيري و برخورداري از دانش و بينش لازم، داشتن يك طرح وبرنامه يا استراتژي، استفاده از فن آوري و اطلاعات، قابل ارائه و قابل عمل بودن برنامه ها، كنترل كيفيت و ارتقا فرايند كارها برشمرد.
الهام: مسئوليت انتشار اخبار متناقض به نقل از شوراي نگهبان
بر عهده رسانه ها است
گروه سياسي: بدنبال انتشار آمار منتسب به هيأت نظارت شوراي نگهبان سخنگوي وزارت كشور آنرا غيرقانوني خواند و رئيس ستاد انتخابات كشور با ارسال نامه اي به آيت الله جنتي رئيس هيأت مركزي نظارت بر نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ارائه آراي نامزدها از سوي هيأت نظارت را تخلف از ماده ۱۸ قانون انتخابات رياست جمهوري ذكر كرد.
در واكنش به اعتراض ستاد انتخابات كشور الهام سخنگوي شوراي نگهبان گفت: وقتي آماري از سوي شوراي نگهبان اعلام مي شود مردم احساس مي كنند كه اين اعلام قطعيت يافته است و متأسفانه در اخباري كه از سوي شوراي نگهبان در برخي از رسانه ها منتشر شده بود تأكيد نشده بود كه اين آمار غيررسمي است و اين تلقي بوجود آمد كه شورا نتيجه قطعي انتخابات را اعلام كرده است.
وي تأكيد كرد اگر واقعاً تضمين مي كنيد كه نيازي به دادن اين اطلاعات به افكار عمومي نيست ما صحبت نمي كنيم.
الهام افزود: آمار اعلام شده از سوي شوراي نگهبان و حتي وزارت كشور غيررسمي است و تنها آمارهايي معتبر خواهد بود كه پس از پايان فرايند انتخابات به تأييد نهايي شوراي نگهبان رسيده باشد.
وي مسئوليت انتشار برخي اخبار متناقض از سوي رسانه ها به نقل از شوراي نگهبان را بر عهده خود رسانه ها دانست.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |