پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۳ - Apr 14, 2005
تصويب كليات لايحه جبران خسارات
كاركنان حفاظت محيط زيست
گروه سياسي: كليات لايحه اصلاح قانوني مربوط به تعيين مدير يا مديران موقت براي سرپرستي واحدهاي توليدي، صنعتي، تجاري و كشاورزي به تصويب رسيد.
در جلسه علني ديروز نمايندگان به كليات لايحه اصلاح قانوني مربوط به تعيين مدير يا مديران موقت براي سرپرستي واحدهاي توليدي، صنعتي، تجاري، كشاورزي و خدماتي اعم از بخش عمومي و خصوصي و قانون حفاظت و توسعه صنايع ايران رأي مثبت دادند.
لايحه مذكور به منظور الحاق يك ماده به ماده ۱۰ قانون تعيين مديران موقت مصوب
۲۵/۳/۱۳۵۸ شوراي انقلاب جمهوري اسلامي ايران ارايه گرديده است.
در جلسه علني ديروز همچنين طرح ممنوعيت واگذاري مراتع و جنگلها جهت طرح هاي مربوط به استخراج معادن مطرح گرديد كه نمايندگان به آن راي مثبت ندادند. طرح مزبور در كميسيون صنايع و معادن نيز رد شده بود.
براساس اين گزارش نمايندگان مجلس همچنين كليات لايحه نحوه جبران زحمات و خسارات كاركنان سازمان حفاظت محيط زيست در ارتباط با جرايم زيست محيطي را به تصويب رساندند.
كليات لايحه مزبور مطرح و پس از اظهارات موافقان و مخالفان و دفاع رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، ۱۰۱ نماينده به آن راي مثبت دادند.
در صورت تصويب نهايي، به سازمان محيط زيست اجازه داده مي شود از محل اعتباراتي كه همه ساله در بودجه هزينه اي براي سازمان پيش بيني مي شود مبالغي را براي جبران زحمات و خسارات كاركنان از حق كشف خسارت، ديه كمك به ماموران و متصديان كشف و تعقيب جرايم زيست محيطي و جلوگيري از منابع آلاينده و مخرب محيط زيست فعاليت مي نمايند، اختصاص دهد.
تذكر به وزير ارشاد درباره عملكرد روزنامه ايران
ديروز عشرت شايق به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص پرهيز روزنامه دولتي ايران نسبت به جانبداري از كانديداهاي خاص، تذكر داد.
غلامعلي حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي  در جلسه علني مجلس به قرائت تذكرات كتبي نمايندگان مجلس به مسئولان اجرايي كشور پرداخت.
در ميان تذكرها، تذكر يحيي زاده نماينده تفت به رئيس جمهور براي دستور برخورد قاطع و جلوگيري از مواضع فرصت طلبانه، غيركارشناسانه سخنگوي دولت نسبت به مصوبات و تصميمات قانوني مجلس شوراي اسلامي و تذكر سبحاني نيا از نيشابور به رئيس جمهور براي دستور صريح و قاطع به دستگاه هاي اجرايي ذيربط براي جبران خسارات سرمازدگي فروردين ماه در شهرستان نيشابور به بخش هاي پنج گانه و تأكيد بر اجراي بيمه محصولات كشاورزي و باغي هم از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي قرائت شد.
رهبر نماينده اصفهان، زماني نماينده ملاير و سوداني از اهواز به رئيس جمهور براي دستور رسيدگي به اظهارات نسنجيده سخنگوي دولت در رابطه با مجلس شوراي اسلامي از جمله گراني هاي اخير تذكر دادند.
نادران از تهران، عسگري از مشهد، قرباني از قائنات و موسوي از اهواز به رئيس جمهور براي دستور رسيدگي به علت عقد قراردادهاي تبليغاتي سازمان ايرانگردي و جهانگردي با شبكه هاي خبري آمريكايي سي ان ان و انگليسي بي بي سي به رغم گسترش روز افزون توطئه هاي آمريكا و انگليس عليه ايران تذكر دادند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه تذكري هم از سوي خودم به نمايندگان مجلس دارم، گفت: امروز ده دقيقه منتظر مانديم تا تعداد نمايندگان به حد نصاب برسد و تاخير مجلس به خاطر به حد نصاب نرسيدن بود بنابراين از شما درخواست مي كنم نظمي را كه در ابتدا متعهد شده بوديد همچنان مراعات كنيد.
سخنان ناطقان پيش از دستور
نماينده كليميان ايران در مجلس به عنوان اولين ناطق پيش از دستور با اشاره به رفتار گروه افراطي صهيونيستي كه قصد تعرض به مسجد الاقصي را دارند گفت: اين نوع حركت ها از طرف جامعه كليميان محكوم است و شديدا از طرف آنها تقبيح مي شود.
بهرام حبيبي دومين ناطق پيش از دستور جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اشتغال جوانان مهمترين معضل كشور است، اظهار داشت: تنها راه پايين آوردن نرخ بيكاري ايجاد سرمايه گذاري در كشور است كه براي رسيدن به اين هدف بايد حداقل ۶۰ ميليون دلار سرمايه گذاري در كشور ايجاد كرد كه براي رسيدن به اين هدف بايد حداقل ۶۰ ميليارد دلار سرمايه گذاري صورت گيرد.
حسن كامران سومين ناطق پيش از دستور هم طي سخناني با بيان اين كه مشي اروپايي ها وقت كشي است گفت: ما مذاكره نمي كنيم كه تعليق را ادامه دهيم بلكه مذاكره مي كنيم كه انرژي صلح آميز داشته باشيم.وي همچنين اظهار داشت: پيشنهاد مي كنم كه تعطيلي هاي مجلس را كم كرده و بيشتر نظارت كنيم و نيز هيات رئيسه هم سيستم نظارتي داشته باشد تا بين نماينده اي كه وقت صرف مي كند با آنكه اين كار را نمي كند تفاوت قائل شوند.
همچنين ستار هدايت خواه نماينده بويراحمد و دنا كه به عنوان چهارمين ناطق پيش از دستور سخن مي گفت با اشاره به نگاه عميق و بصيرانه مقام معظم رهبري براي نامگذاري سال ۸۴ تصريح كرد: اين امر ريشه در ديدي هوشمندانه به نيازها و اولويت هاي نظام در عرصه هاي داخلي و بين المللي دارد، چرا كه همبستگي ملي و انسجام، خنثي كننده توطئه هاي بيروني و پيش برنده اهداف نظام اسلامي  است.

سخنگوي قوه قضائيه: با اقتدار به پرونده
مديرعامل دخانيات رسيدگي مي كنيم
مهر: سخنگوي قوه قضاييه در خصوص جريانات پشت پرده سياسي و اعمال نفوذ براي آزادي مدير عامل شركت دخانيات گفت: اينكه عنوان مي شود عده اي قصد اعمال نفوذ در اين پرونده را دارند به هيچ وجه صحت ندارد و اين امر توهين به دستگاه قضايي است.
جمال كريمي راد با بيان اين مطلب افزود: پرونده اتهامي عبدالحميد رحماني خليلي مديرعامل دخانيات كه به اتهام فساد مالي بازداشت شده در حال حاضر در بازپرسي مجتمع ويژه مفاسد اقتصادي در دست بررسي است و هنوز پرونده در مرحله مقدماتي قرار دارد.وي افزود: اين پرونده پس از رسيدگي كامل از سوي بازپرس منتهي به قرار نهايي و مجرميت مي شود و با موافقت سرپرست مجتمع و يا دادستان منتهي به تنظيم و صدور كيفرخواست شده و براي رسيدگي به دادگاه ارسال خواهد شد.
كريمي راد تصريح كرد: دستگاه قضايي با استقلال و با اقتدار كامل به اين پرونده رسيدگي خواهد كرد.
سخنگوي قوه قضاييه در خصوص آزادي اين فرد از طريق قرار وثيقه نيز گفت: بحث قرار تامين به نوع اتهام بستگي دارد اما در حال حاضر بازپرس براي اين فرد قرار بازداشت موقت صادر كرده؛ بنابراين با توجه به اين امر سپردن هر مقدار وثيقه نيز براي آزادي اين فرد امكان پذير نيست.
همچنين يك مقام مسئول به مهر گفت: تضييع۵/۳ ميليارد توماني حقوق دولت، دريافت ۲۰۰ ميليون تومان وجه نقد، ۶۰ دستگاه پرايد، پژو و ۱۶ زانتيا، ۵۰ لپ تاب(كامپيوتر دستي)، ۵/۱ كيلو سكه و شمش طلا به عنوان رشوه، خريد ساختمان يك ميليارد تومان بالاتر از بهاي واقعي، ابهام در وضعيت ۷۵ فقره از املاك شركت، خريد تجهيزات دست دوم آنهم ۴ ميليون دلار بالاتر از رقم كارشناسي، استخدام ۱۲۰۰ نفر از نزديكان و مرتبطان، ابهام در وضعيت مالكيت ۴۴ خودروي شركت و ارتباطات خاص سياسي در قالب مراودات تجاري، تنها بخشي از مواردي است كه در پرونده اتهامي شركت دخانيات ايران به چشم
مي خورد.
وي بازار سيگار را در جهان، سومين تجارت سودآور خواند كه اين تجارت در اختيار چند شركت چندمليتي اروپايي و آمريكايي است و هميشه به عنوان يك ابزار فرهنگي استعماري در اختيار قدرتهاي بزرگ بوده است.وي گفت: شركت انحصاري دخانيات ايران نيز از قائده اين بازار مستثني نبوده و با توجه به جمعيت ايران هم از نظر كمي و هم از نظر جوان بودن بازار سيگار بسيار سودآور است؛ لذا شركتهاي بزرگ توليد سيگار به هر قيمتي، چه به صورت قاچاق و چه به صورت واردات رسمي، سعي در بدست آوردن بازار ايران مي نمايند و چون اين بازار در انحصار شركت دخانيات ايران كه يك شركت صد درصد دولتي است مي باشد، رانت بسيار عظيمي هم بوجود آورده است.

وزير كشور:
همه بايد براي مشاركت حداكثري تلاش كنند
ايسنا: وزير كشور گفت: مشاركت حداكثري با سخنراني و توصيه مقامات كشور ميسر نخواهد شد بلكه مقدمات و مؤخراتي دارد و بايد به علل و عواملي كه منجر به مشاركت حداكثري مي شود توجه و براي موانع چاره انديشي شود.
موسوي لاري در نشستي مشترك با استانداران كل كشور برگزاري سالم انتخابات و تلاش براي مشاركت حداكثري را دو ركن اساسي انتخابات عنوان كرد.
وي اظهار داشت: در بحث انتخابات بايد سه نكته را مورد توجه داشته باشيم.اول اينكه از حوادث پيراموني خود غافل نشويم. دوم اينكه توجه داشته باشيم كه تاثيرگذاري پيراموني در مسايل داخلي ما انكارناپذير است و سوم اينكه مشاركت حداكثري با امنيت ملي ما ارتباط تنگاتنگ دارد.
وزير كشور با اشاره اينكه راهبرد مشاركت حداكثري از سوي مقام معظم رهبري تعيين شده است، اظهار داشت: مجلس، دولت، قوه قضاييه، سيستم هاي نظامي، انتظامي، اطلاعاتي، تريبون ها و دستگاه هاي رسانه اي و تبليغاتي، صدا و سيما و تمام مراكزي كه در جلب مشاركت حداكثري مردم نقش دارند اين احساس را كه بايد الزامات مشاركت حداكثري فراهم شود فراگير نكرده اند.موسوي لاري مهم ترين مساله در زمينه مشاركت حداكثري را فراهم آوردن شرايطي در كشور عنوان كرد كه در آن همه جريانات سياسي، گروه ها و افرادي كه حرفي دارند احساس كنند كه ميدان براي حضورشان فراهم است.
وي افزود: اگر تمامي ادعاها، اظهارنظرها و مطالبات را جمع بندي كنيم به يك اصل منتهي مي شود و آن اينكه سلايق مختلف احساس كنند ميدان براي ظهور و بروز باز است و جريانات سياسي احساس كنند نماينده اي در عرصه انتخابات دارند كه مي توانند به او تكيه كنند.موسوي لاري همچنين با تاكيد بر اينكه مردم علاقمند به حضور در صحنه انتخابات هستند ، تصريح كرد مردم ايران در شعارهايشان به آزادي و استقلال در پرتو جمهوري اسلامي اشاره مي كنند و جمهوري اسلامي را تبلور استقلال و آزادي خود مي دانند و با هيچ عنواني نمي توان اين خواست مردم را محدود كرد، چون آنها مأيوس مي شوند.وزير كشور خطاب به استانداران گفت: نمايندگان عالي دولت در مناطق بايد هم خود پايبند الزامات مشاركت حداكثري باشند و هم در عينيت فعاليت هاي خود نشان دهند كه توجه به الزامات مشاركت حداكثري يك اصل غير قابل انكار در حوزه مسئوليت شان است و مشاركت حداكثري نبايد در حد يك شعار توخالي باقي بماند.

ماماهاي حق التدريسي استخدام مي شوند
مهر: عضو كميسيون بهداشت و درمان گفت: در صورت تصويب مجلس هر ساله تعدادي از ماماهاي حق التدريسي شاغل در مراكز آموزشي و بهداشتي در وزارت بهداشت و درمان استخدام مي شوند.
جهانبخش اميني افزود: كميسيون بهداشت و درمان مجلس هفته آينده به بررسي مشكلات ماماهاي كشور نظير اشتغال مي پردازد تا امكان استخدام و جذب در وزارت بهداشت و درمان براي اين نيروهاي بهداشتي نيز مانند ديگر نيروهاي بهداشتي و درماني كشور ايجاد شود.وي اظهار داشت: با توجه به اينكه در انتهاي سال گذشته از سوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس، مجوز جذب سالانه ۵ تا ۶ هزار نفر از نيروهاي بهداشتي در وزارت بهداشت و درمان به تصويب رسيد، هم اكنون ماماهاي حق التدريسي نيز در اولويت اين مصوبه قرار گرفته اند تا مانند معلمان حق التدريسي آموزش و پرورش، در وزارت بهداشت و درمان استخدام شوند.

معلمان حق التدريس باز هم تحصن كردند
خبرگزاري فارس: جمعي از معلمان حق التدريس صبح ديروز با حضور در مقابل ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه استخدام معلمان حق التدريس به تحصن پرداختند.
به گزارش خبرگزاري فارس، صبح ديروز حدود ۵۰ معلم زن حق التدريس در مقابل ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش تجمع كرده و با سر دادن شعارهايي با مضامين عدالت خواهي خواهان رسيدگي آموزش و پرورش به مشكلات خود شدند.
يكي از اين معلمان به خبرگزاري فارس گفت: تا سال ۱۳۷۹ حدود ده سال معلم حق التدريس بودم. وي افزود: در سال ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ هم كه با حقوق كار كردم ابلاغي نگرفته ام يعني سه سال است كه در مدرسه غير انتفاعي تدريس مي كنم ولي ابلاغي ندارم.
معلم ديگري نيز گفت: آموزش و پرورش اعلام كرده است كه معلمان حق التدريس براي استخدام بايد ابلاغ دو يا سه سال اخير را داشته باشند درحالي كه اين موضوع تنها ترفندي براي عدم استخدام معلمان حق التدريس است.
معلمان حق التدريس عنوان كردند كه خواهان حذف اين بند از آيين نامه استخدام معلمان حق التدريس هستند و تا نگرفتن نتيجه به تحصن ادامه خواهند داد.

دكتر احمدي نژاد در جمع دانشجويان دانشگاه خليج فارس:
اقتدار مسئولان نظام در صادق بودن با مردم است
گروه سياسي: محمود احمدي نژاد در جريان سفر يك روزه به بوشهر با حضور در گلزار شهداي اين شهرستان با آ رمان هاي شهيدان تجديد بيعت كرد.
شهردار تهران همچنين عصر ديروز در جمع دانشجويان دانشگاه خليج فارس حضور يافت و طي سخناني تصريح كرد:اقتدار مسئولان نظام اسلامي به پاكي، صداقت، سلامت نفس، تدبير، هوشمند و درايت آنها در مديريت صحيح منابع كشور بستگي دارد و تشريفات و تجملات عامل اقتدار محسوب نمي شود.
دكتر محمود احمدي نژاد كه به پرسشهاي دانشجويان اين دانشگاه پاسخ مي گفت افزود: حاكمان اسلامي تا وقتي كه ساده زندگي مي كردند حركت رو به جلو داشتند اما به محض اينكه كاخها برافراشته شد منحني رشد آنها نيز سير نزولي پيدا كرد.
شهردار تهران ويژگي هاي شخصيتي امام خميني (ره) را عامل عزت، محبوبيت و قدرت بنيانگذار جمهوري اسلامي دانست و افزود:  رهبران و مقامات بزرگ جهاني وقتي كه در برابر امام عظيم الشان قرار مي گرفتند در برابر اقتدار و صلابت ايشان دچار تزلزل و آشفتگي مي شدند.
يكي از دانشجويان نظر دكتر احمدي نژاد را درباره دولت اصلاحات جويا شد كه وي پاسخ داد: در دولت اصلاحات همانند دولتهاي قبل زحمات زيادي كشيده شده است اما به دليل اشكالاتي كه در نگاه كلان به كشور وجود داشت فرصت هاي زيادي نيز از دست رفت.
وي رقابت براي قدرت و نه براي خدمت را مغاير با خواست و اراده ملت مسلمان ايران دانست و تاكيد كرد: ميهن اسلامي امروزه بيش از هر چيز نيازمند كار و خدمت شجاعانه، عالمانه و پيگير است اما برخي افراد و جريانها با برچسب زدن به اين تلاشها درصدد تخريب فرهنگ كار و خدمت در كشور هستند.
وي آبادگر را روح حاكم بر انقلاب اسلامي توصيف كرد و يادآور شد: هر كس براي آباد كردن كشور، اقتصاد و فرهنگ مردم تلاش كند و دل بسوزاند آبادگر واقعي است.
شهردار تهران سپس با حضور د رمنزل آيت الله ايماني امام جمعه بوشهر با وي ديدار و در مورد مسائل روز بحث و
تبادل نظر كرد.

در حاشيه
* نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن درباره بازداشت مديرعامل شركت دخانيات ايران گفت: نمايندگان مجلس نيز پيش از اين نسبت به برخي تخلفات از جمله تخلفات سياسي در اين شركت معترض بودند.
* نماينده مردم زرند در خصوص تسريع تصويب لايحه افزايش بودجه بازسازي زرند تذكر داد.
* نماينده تهران گفت: پيش از برگزاري انتخابات هيات رئيسه مجلس كه در خرداد ماه صورت مي گيرد، در مورد هيات رئيسه نظرسنجي مي كنيم.
حسين نجابت، سخنگوي فراكسيون اكثريت مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران، گفت: اين نظرسنجي در هفته دوم ارديبهشت ماه انجام خواهد شد.

انتخاب نهم
لاريجاني: شيراز پايتخت فرهنگي ايران است
مهر: دكتر علي لاريجاني عضو شوراي عالي امنيت ملي در فرودگاه شهيد دستغيب شيراز در مورد احتمال اجماع اصولگرايان در نهمين دوره انتخابات رياست جمهور گفت: حتماً اجماع صورت خواهد گرفت و من بسيار اميدوارم.
لاريجاني كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري كه از ديروز به مدت ۵ روز به استانهاي فارس و چهار محال و بختياري سفر كرده است،پس از ورود به شيراز در جمع خبرنگاران گفت: من شيراز را پايتخت فرهنگي ايران مي دانم و اين شهر به لحاظ ظرفيت هاي قبلي و فعلي آن امكان وسيعي براي پيشرفت فرهنگي كشور دارد.
نظر معين درباره احتمال كانديداتوري موسوي
ايسنا: مصطفي معين در پاسخ به اين سؤال كه آيا با آمدن احتمالي مهندس موسوي به عرصه انتخابات، اجماع در جبهه اصلاحات محقق خواهد شد يا نه، گفت: به لحاظ اهميت و سرنوشت ساز بودن مساله انتخابات رياست جمهوري بايد از حضور هر شخصيت شاخص و موجه در انتخابات استقبال كنيم.وي افزود: من به لحاظ عدم عضويت در احزاب اصلاح طلب نمي توانم به اين سؤال پاسخ دهم و پاسخ را بايد از مسئولان گروهها و احزاب موجود در اين جبهه پرسيد.مصطفي معين كه سه شنبه شب در جمع خبرنگاران كرمانشاهي سخن مي گفت، در پاسخ به سؤالي مبني بر نحوه ادامه روند اصلاحات در دولت احتمالي وي، گفت: اگر قرار به تشكيل دولت از سوي من باشد، دولت خود را ادامه دهنده برنامه اصلاحات مي دانم، ولي نه با رويكرد قبلي، بلكه رويكرد ما به برنامه اصلاحات و توسعه كشور، مبتني بر رويكرد علمي با تأكيد بر تلاش و خرد جمعي و فرآيندهاي دموكراتيك خواهد بود.
تلاش جامعه روحانيت براي ازبين بردن تفرقه
ايسنا:  يك عضو شوراي مركزي جامعه ي روحانيت مبارز درباره ي جايگاه اين تشكل در بين نيروهاي اصولگرا اظهار داشت: جامعه ي روحانيت مبارز به عنوان يك مجموعه نقش هدايتگر و تاثيرگذار را در راستاي تحقق اهداف والاي انقلاب و قانون اساسي داشته و همواره تلاش كرده در جهت انسجام، همبستگي و وحدت نيروهاي اصولگرا و ارزشگرا كمك كند.حجت الاسلام سعيدي در پاسخ به اين سوال كه آيا جامعه ي روحانيت مبارز از كانديداي شوراي هماهنگي حمايت مي كند، گفت: اين امر در راستاي استراتژي جامعه ي روحانيت قرار دارد، البته اين امر به بررسي بيشتر نياز دارد، جامعه ي روحانيت سعي مي كند اختلافات و تفرقه هايي را كه در نيروهاي اصولگرا وجود دارد، از بين ببرد و از تبلور آنها در جامعه جلوگيري كند.
كروبي به هرمزگان و ايلام سفر مي كند
ايسنا:  جانشين رئيس ستاد مهدي كروبي از شروع مجدد سفرهاي استاني اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري خبر داد.ابراهيم اميني با اعلام اين خبر افزود: قرار بر اين است كه در فروردين ماه سال جاري، آقاي كروبي به استانهاي هرمزگان و ايلام سفر كند و با مردم اين دو استان از نزديك ديدار داشته باشد.وي همچنين از برگزاري همايشي با حضور تعدادي از نمايندگان ادوار مجلس كه به گفته وي، امروز در محل ستاد كروبي برگزار مي شود، خبر داد.
تاكيد ده نمكي بر نقد نامزدها
ايسنا: مديرمسئول هفته نامه ي صبح دوكوهه اظهار كرد: به جاي بحث حمايت كانديداها بايد به مساله ي نقد عملكردها و شعارهاي نامزدهاي گذشته پرداخته شود.وقتي احزاب و جريانات سياسي و به تبع آن مطبوعات كه به عنوان تريبون هاي احزاب عمل مي كنند به دنبال زياده خواهي باشند براي برآورده شدن اين مطالبات ناحق و نابه جا ناچار به سمت ابتذال، ژورناليسم زرد و زير پاي گذاشتن اخلاقيات حركت مي كنند.به اعتقاد ده نمكي اگر همه  اركان جامعه  ما از سياستمداران تا رسانه ها اخلاق را سرلوحه  كار خود قرار دهند ايجاد همبستگي عمومي با وجود گرايش ها و سلايق مختلف مساله غير قابل دسترسي نيست.
هاشمي: به زودي تكليف را روشن خواهم كرد
ايسنا: حجت الاسلام  هاشمي  رفسنجاني در ديدار نمايندگان و دبيران استان ها و شهرستان هاي جبهه عزم ملي گفت:هيچ كاري براي من مهمتر از اعتلاي ايران اسلامي و سعادت مردم نيست . رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه تحليلي از شرايط، گفت:انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري بسيار مهم و براي آينده كشور و نظام تعيين كننده است. وي افزود: با توجه به فرصت كمي كه در اختيار دارم به زودي تكليف را روشن خواهم كرد.
نظر زواره اي درباره علت گراني هاي اسفندماه
ايسنا: سيدرضا زواره اي در جمع گروهي از فعالان ستاد انتخاباتي اش تصريح كرد: آنچه مسلم است، گراني هاي افسارگسيخته ناشي از بي برنامگي هاي گذشته، تنزل دائمي ارزش پول ملي، افزايش نقدينگي، گسترش فساد مالي، ارتشا و اختلاس، عدم هدايت نقدينگي بخش خصوصي و عدم جاذبه  ارزي براي سرمايه گذاري در توليد، همچنين ناشي از حاكميت حرص و ولع به جاي حاكميت قناعت و صرفه جويي و عوامل متعدد ديگر است.
رضايي: اگر هاشمي بيايد با هم رقابت مي كنيم
ايسنا:  يك كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: كانديداهايي كه سابقه نظامي گري در پرونده شان دارند، علاوه بر اداره كشور مي توانند امنيت ملي را هم تضمين كنند.محسن رضايي افزود: كساني كه از سابقه نظامي من به عنوان نقطه  ضعف صحبت مي كنند، يا از روي مقاصد حزبي اين حرفها را مي زنند يا اطلاع لازم را در اين خصوص ندارند.وي در پاسخ به سئوالي درباره تفاوت روابط او با هاشمي رفسنجاني در دوره جنگ و فعاليت در مجمع تشخيص مصلحت با رقابتهاي انتخاباتي، گفت: من همواره آقاي هاشمي را فردي دلسوز وتوانمند براي اداره كشور مي دانسته و مي دانم ، ولي به دليل تفاوت در برنامه هاي بنده با ايشان ، اگر قرار بر اين شد كه ايشان پا به صحنه انتخابات بگذارند، با هم رقابت خواهيم كرد.
اجماع تقريبي در مورد كروبي وجود دارد
ايسنا: عضو طيف شيراز دفتر تحكيم وحدت، گفت: نخستين كنگره راهبردي انتخاباتي دفتر تحكيم وحدت(طيف شيراز) با شعار جنبش دانشجويي، همبستگي عمومي، انتخاب ملي در پرتو ايمان، اميد، آزادي امروز و فردا در تالار شهيد چمران دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار مي شود. مهدي درويش درباره ديدارهاي جداگانه اعضاي اين تشكل با هاشمي رفسنجاني و قاليباف، گفت: ما تقريبا با اكثريت كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري بحث و گفت وگو داشتيم و فقط با اين دو ملاقات نكرده بوديم و ملاقات سه شنبه شب نيز در پرتو همان ديدارها بود.
كانديداتوري اصغرزاده قطعي است
ايسنا: سرپرست هيات مشاوران ابراهيم اصغرزاده، از حضور قطعي وي در صحنه  انتخابات خبر داد و افزود: با بررسي گروه مشاوران و شخص اصغرزاده از شرايط روز كشور، وي اين مقطع زماني را براي اعلام كانديداتوري اش مناسب ديد. بهروز گتميري با بيان اين كه امروز زماني است كه مي توان به طور قطعي آمدن اصغرزاده را به صحنه  انتخابات اعلام كرد، افزود: برنامه هاي انتخاباتي اصغرزاده در آينده  نزديك در قالب بيانيه اي اعلام خواهد شد و در اين بيانيه محورهاي حركت وي روشن مي شود.
ولايتي يك اصولگراي اصلاح طلب است
ايسنا: اعضاي كميته جوانان ستاد دكتر ولايتي با حجت الاسلام كروبي ديدار كردند.به گزارش كميته جوانان ستاد دكتر ولايتي در ابتداي اين ديدار كه در فضايي گرم و صميمي و به منظور عرض تبريك بهار خورشيدي و حلول ماه ربيع انجام شد، تعدادي از جوانان به طرح ديدگاههاي خود پيرامون وضعيت كشور پرداختند و بر لزوم روي كارآمدن يك دولت وفاق ملي و استفاده از تمامي نيروهاي كارآمد از هر جناحي تأكيد كردند.بر اساس اين گزارش در ابتداي اين ديدار و پيش از سخنان كروبي، سيدعبدالصالح جعفري مسئول كميته  جوانان ستاد ولايتي به ذكر انگيزه خود از اين ديدار پرداخت و گفت: با دسته گل آمديم تا در ستادتان بمب محبت منفجر كنيم.
همچنين مسئول كميته جوانان ستاد انتخاباتي ولايتي از وي با عنوان ركن اصولگرايي و يك اصولگراي اصلاح طلب نام برد.
همايش رابطان و مسئولان كميته زنان ستاد انتخاباتي
دكتر لاريجاني
مهر: گردهم آيي مسئولان و رابطان ستاد انتخاباتي دكتر علي لاريجاني در مناطق ۲۲ گانه تهران و شهرستانهاي تابعه، با حضور ۶۰۰ نفر از بانوان در مجتمع فرهنگي هنري سيدالشهدا برگزار شد.قائم مقام كميته زنان ستاد انتخاباتي دكتر علي  لاريجاني با اشاره به انتخاب شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب گفت: بايد فردي سكاندار اجرايي نظام شود كه وارسته، با خلوص، عالم، شجاع، خدمتگزار، مردمي و داراي اصالت خانوادگي و سوابق روشن و درخشان باشد.فاطمه زعفراني سپس به شرح و توضيح برنامه هاي اجرايي اين كميته براي انتخابات رياست جمهوري پرداخت و به سئوالات حاضران پاسخ داد.
ديدار احمد توكلي با رئيس مجلس خبرگان
فارس: احمد توكلي نامزد انتخابات رياست جمهوري آينده، ديروز با علي مشكيني در قم ديدار و گفتگو كرد.در اين ديدار احمد توكلي ضمن ارائه گزارشي از روند شكل گيري شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، از چگونگي بررسي و ارزيابي نامزدهاي اصولگرايان در شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب سخن گفت و درخصوص چگونگي شكل گيري تفاهم چهار كانديداي اصولگرا صحبت كرد.وي با ارائه توضيحاتي درباره برنامه هاي انتخاباتي خود گزارشي از روند كلي اوضاع كشور و عملكرد مجلس به ايشان ارائه داد.
جايگاه لاريجاني افت نداشته است
ايرنا: محسن كوهكن عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس نظرسنجي هايي كه اخيراً صورت گرفته، جايگاه علي لاريجاني نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در افكار عمومي افت نداشته است.كوهكن در گفت وگو با خبرنگاران پارلماني، ادعاي افت شديد جايگاه لاريجاني براساس برخي نظرسنجي ها را رد كرد و افزود: استناد به نظرسنجي هاي يك مرجع، براي رسيدن به جايگاه افراد كافي نيست.وي تصريح كرد: براي قابل اتكاشدن نتايج نظرسنجي ها بايد نظرسنجي هاي مراجع مختلف را مورد بررسي قرار داد و سپس به اخذ تصميم اقدام كرد.عضو فراكسيون اصولگرايان گفت: ما در مجلس هفتم نيز پس از نظرسنجي از مراجع مختلف درخصوص حضور خود در انتخابات تصميم گيري كرديم.
قاليباف از اطلاعات خود استفاده نمي كند
ايرنا: محمد دهقان نماينده طرقبه و چناران و مشاور محمدباقر قاليباف نامزد احتمالي انتخابات گفت:  قاليباف اطلاعات وسيعي درباره همه افراد نظام دارد، اما چون هدف او تحقق اصلاحات است، اين اطلاعات را دستمايه فعاليتهاي انتخاباتي خود قرار نخواهد داد.وي در پاسخ به مطلب يكي از سايتهاي خبري كه افشاگري قاليباف عليه برخي مسئولان در جريان انتخابات و در نتيجه پيگيري هايش در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز را پيش بيني كرده بود، گفت: آقاي قاليباف وسيع ترين اطلاعات را درباره همه مسئولان نظام دارد، اما از تخريب كانديداها بشدت پرهيز مي كند.
بحث مصباح يزدي، مطرح نشده و نخواهد شد
ايسنا: عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: بحث كانديداتوري مصباح يزدي در اين تشكل مطرح نشده و نخواهد شد، همچنين كابينه اي كه در ارتباط با ايشان در يكي از نشريات مطرح شده بود، همانطور كه خود آنها گفته بودند، كاملاً رويايي و خيالي است.سيد احمد خاتمي افزود: حدس مي زنم كه بيانيه نهايي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در مورد انتخابات تا قبل از ثبت نام كانديداها منتشر نشود.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |