پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۳ - Apr 14, 2005
آغاز رسيدگي به پنج پرونده جديد كودك آزاري
فريب دختر بچه ها با شكلات
003909.jpg
003906.jpg
گروه حوادث: از صبح ديروز رسيدگي بر روي پرونده ربوده شدن پنج دختربچه در منطقه مسعوديه تهران و سرقت طلاجات آنها و آزار و اذيت هر پنج دختربچه در دادسراي امور جنايي تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، دختر ۱۰ ساله در حصار دو مرد قرار داشت، ترسيده بود، تمام بدنش مي لرزيد، مردان ناشناس او را فريب داده و به بيابانهاي مسگرآباد كشانده بودند. او به خاطر يك شكلات به دنبال اين مردان جوان ناشناس راهي شده بود. مردان طلاجات او را به زور از او جدا كرده و قصد تعرض به دختر ۱۰ساله را داشتند، دختر گريه مي كرد، التماس مي كرد ولي كسي به خواسته هايش گوش نمي داد. رنگ از چهره دختر پريده بود و نفسهايش به سختي بالا مي آمد. از نجات خود نااميد شده بود و از هوش رفت.
كودك آزاران پس از آزار دختربچه صحنه واقعه را ترك نكرده بودند كه اهالي آن محل متوجه حادثه رخ داده شدند. بلافاصله مأموران كلانتري منطقه مسعوديه در جريان ماوقع قرار گرفتند و در كمترين مدت ممكن خود را به بالين دختر ۱۰ ساله رساندند. دختر بيهوش بود و قادر به پاسخگويي به سئوالات مأموران نبود. پليس به سرعت وارد عمل شده به جستجو پرداخت تا متهمان فراري را بازداشت كند. در پي جستجوهاي پليسي دو پسر جوان به نام هاي علي و محمد شناسايي شدند. عمليات دستگيري آنان آغاز شد. علي دستگير شد ولي محمد كه متوجه مأموران شده بود فراري شد و هم اكنون نيز طبق اظهارات بازپرس توكلي كه بررسي بر روي اين پرونده را بر عهده دارد متواري است.
علي معروف به «علي كپك» در كلانتري مسعوديه تحت بازجويي قرار گرفت.
وي در تحقيقات اوليه منكر ارتكاب هرگونه جرم منافي عفت شد. ولي پنج پرونده مشابه از ربوده شدن پنج دختربچه ۱۰ ساله منطقه مسعوديه تهران در آن كلانتري تشكيل شده بود كه در همه آن موارد ربايندگان بعد از فريب طعمه هاي خود آنان را ربوده و بعد از سرقت طلاجاتشان مورد آزار و اذيت قرار داده و سپس رها مي كردند.
دختر ۱۰ ساله اي كه اهالي او را ناتوان در بيابانهاي مسگرآباد مشاهده كرده بودند علي را در كلانتري شناسايي كرد. بر طبق اظهارات اين دختر، پسر جواني حدوداً ۱۸ ساله كه چشماني روشن داشته و لاغراندام بود در ابتدا با دادن يك شكلات به وي طرح دوستي ريخته و با ترفندي خاص او را سوار موتورسيكلت كرد و سپس به حوالي پارك فجر رفته و تحويل علي و محمد داد و سپس متواري شد.
با اظهارات دختر مذكور مأموران عمليات شناسايي پسر ۱۸ ساله را آغاز كردند و در نهايت وحيد بازداشت شد.
وحيد و علي روز گذشته در شعبه بازپرس توكلي پاسخگوي سئوالات قضايي بودند.
وحيد در پاسخ به سئوالات خبرنگاران مدعي شد: «چندي پيش در حوالي پارك فجر در حال بازي فوتبال با دوستانم بودم كه علي و محمد مرا صدا زدند. من آنها را نمي شناختم. آنها مرا به بهانه اي به داخل پاركينگ منزلي در حوالي پارك فجر كشانده و سپس با تهديد مورد آزار و اذيت قرار دادند. سپس به من گفتند: تو بايد به ما كمك كني تا دختربچه هاي اين منطقه را بدزديم و طلاجاتشان را به سرقت ببريم. من قبول نكردم، آنها چاقويي را بر گردن من گذاشتند (در اين لحظه وحيد گردنش را كه اثر دو بريدگي چاقو بر آن وجود داشت به خبرنگاران نشان داد) و مرا تهديد كردند با آنها همكاري كنم، من نيز از ترس جانم مجبور به اجراي دستورات آنها شدم. علي و محمد دختر بچه هايي را كه طلاجات به آنها آويزان بود شناسايي مي كردند و به من دستور مي دادند با آنها طرح دوستي ريخته و آنها را به منزلي حوالي پارك فجر بكشانم. من نمي دانستم كه دختر بچه ها مورد آزار و اذيت نيز قرار مي گيرند و در آزار رساندن به دختر بچه ها هيچ نقشي نداشتم.
علي ديروز در حالي كه به خبرنگاراني كه قصد عكس گرفتن از وي داشتند پرخاش مي كرد گفت: «هنوز جرم من ثابت نشده است، شما حق نداريد عكس بگيريد از كجا معلوم اين پسر (اشاره به وحيد) دچار اختلال رفتاري نباشد، تمام حرفهاي پسر (باز اشاره به وحيد) كذب است.»
اين در حالي است كه بازرس توكلي دستور انجام تحقيقات لازم از علي را صادر كرد و دستور بازداشت محمد نيز صادر شده است.
بررسي هاي بيشتر در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس توكلي ادامه خواهد يافت.

با حضور پنج قاضي كيفري:
پرونده جنايت خيابان نواب به صورت
فوق العاده رسيدگي مي شود
003912.jpg
گروه حوادث: پرونده مرگ زن پولداري كه جنازه اش در حالي كه داخل يك كارتن يخچال در زير پل نواب پنهان شده بود، براي برگزاري جلسه محاكمه عامل جنايت به شعبه ۷۱دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۲۸بهمن ماه سال ۸۲ مرد ميانسالي در حالي كه بسيار وحشتزده بود به دايره ۱۱ اداره آگاهي تهران رفت و مدعي شد زنش به طرز ناگهاني ناپديد شده است.
اين مرد در اظهاراتش به مأموران گفت: صبح ديروز همسرم براي ملاقات با يكي از دوستانش با خودرو پرايدش از خانه بيرون رفت. اما ديگر از او خبري نبود تا اينكه پس از چند ساعت من نگران شدم. چندين مرتبه با گوشي تلفن همراهش تماس گرفتم اما كسي جواب نداد تا اينكه عصر همان روز مردي با تلفن همسرم به من زنگ زد و گفت همسر شما به ملاقات خواهر من به نام فريبا آمده بود كه دچار مسموميت شديد شده و ما او را به بيمارستان انتقال داديم.
شاكي در ادامه مدعي شد: اين مرد در ادامه گفتگوي تلفني اش بيان كرد فردا صبح براي تحويل همسرت به ميدان پاستور بيا و همسرت را با خود ببر. من كه از اين تماس تلفني بسيار شوكه شده بودم تا امروز صبح تحمل كردم. اما وقتي سرقرار رفتم هيچ خبري از همسرم نبود. با طرح شكايت، پرونده اي در اين زمينه تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي مأمور رسيدگي به پرونده شدند.
آنان در بررسي هاي مقدماتي متوجه شدند كه زن جوان م-ه نام دارد و از وضعيت مالي بسيار خوبي برخوردار است. بنابراين احتمال اينكه قرباني يك سرقت شده باشد زياد است.
بر پايه اين گزارش، رديابي ها در اين زمينه ادامه داشت تا اينكه دو روز بعد از طرح شكايت، مأموران كلانتري غرب از طريق تماس اهالي خيابان امام خميني متوجه كشف جسد زني در حوزه استحفاظي خود شدند. بررسي هاي اوليه مأموران تجسس كلانتري حكايت از آن داشت كه عامل يا عاملان احتمالي جنايت پس از خفه كردن اين زن كه حدودا ۳۲ سال سن داشت جنازه او را در ميان ملحفه پيچيده و سپس آن را داخل كارتن يخچال قرار داده و به آن محل منتقل كرده اند. پزشكان پزشكي قانوني پس از معاينه اوليه جسد اعلام كردند كه حدود سه ساعت از زمان قتل مي گذرد.
جسد مقتول پس از بررسي مقدماتي به پزشكي قانون منتقل شد. تحقيقات براي شناسايي هويت مقتول در دستور كاركارآگاهان دايره ۱۰ اداره آگاهي قرار گرفت. در تحقيقات مشخص شد جنازه متعلق به م-ه است كه اعلام فقداني وي شده بود. همچنين آشكار شد كه موبايل و پرايد مقتول مفقود شده است. مأموران پس از چند ماه تجسس موبايل مقتول را در كانال آبي حوالي ميدان هفت تير كشف كردند و در پيگيري پرينت تماس هاي او رد زني را در كرج پيدا كردند. پس از شناسايي اين زن، كه شهرزاد نام داشت در بازجويي ها عنوان كرد هيچ گونه آشنايي با م-ه نداشته و اين موبايل تنها هديه اي از مرد ميانسالي به نام عليرضا است. با به دست آمدن اين سرنخ تحقيقات در خصوص شناسايي عليرضا آغاز شد و كارآگاهان پس از شناسايي محل سكونت وي دريافتند محل كشف جسد با خانه عليرضا ۸۰۰ متر فاصله دارد. به اين ترتيب مأموران عليرضا را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند. وي در ابتدا منكر قتل شد اما در ادامه بازجويي ها به قتل م-ه اعتراف كرد.
متهم به قتل در خصوص انگيزه اش از جنايت به مأموران و بازپرس ويژه گفت: من و م-ه در ميدان تجريش با هم آشنا شديم. هر دو ازدواج كرده بوديم و بدون اطلاع  همسرانمان با هم رابطه داشتيم. شب قتل م-ه به خانه من آمد. او زماني كه متوجه شد همسرم باردار است عصباني شد و با هم سر اين موضوع درگير شديم.
من براي اينكه او را ساكت كنم با دستمال خفه اش كردم. سپس جنازه اش را در ميان ملحفه اي پيچاندم و در زير پل نواب رها كردم. اين گزارش حاكي است با توجه به اعترافات متهم به قتل و تكميل تحقيقات چندي قبل كيفرخواست در خصوص اين پرونده صادر شد و صبح ديروز پرونده براي تعيين وقت رسيدگي ويژه به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد. قرار است اين پرونده خارج از نوبت و در وقت ويژه با حضور پنج قاضي رسيدگي شود.

همسايه دزد در كرج به دام پليس افتاد
گروه حوادث: مردي كه با همدستي دو تن از دوستانش اقدام به سرقت منزل همسايه خود واقع در كرج كرده بود از سوي پليس شناسايي شد.
به گزارش خبرنگار ما، ماموران كلانتري ۱۳( باهنر) شهرستان كرج چند روز پيش در جريان سرقت از منزلي واقع در خيابان كارمندان شمالي- ابوريحان- اين شهرستان قرار گرفتند.
بر پايه اين گزارش، بلافاصله ماموران پليس براي تحقيقات و بررسي صحنه سرقت به آدرس فوق اعزام شدند. آنان در تحقيقات مقدماتي از صاحب منزل دريافتند كه مقداري طلا به ارزش ۵۰۰ هزار تومان و نيز مبلغ ۱۸ هزارتومان وجه نقد به سرقت رفته است.
مالباخته به نام «سليمان - كوه افكن» در توضيح ماجرا به پليس گفت: «ساعت ۱۴ روز حادثه براي انجام كاري از منزل خارج شدم و ساعت ۲۴ هنگامي كه به منزل بازگشتم متوجه سرقت از منزلم شدم.»
اين مالباخته همچنين به پليس اظهار كرد كه به يكي از همسايگان خود به نام
«م- ر» مظنون است.
اين گزارش مي افزايد: پس از اظهارات مالباخته ، پليس فرد مظنون به سرقت را به اداره آگاهي احضار كرد. اين متهم با مشاهده ماموران لب به اعتراف گشود.
گفتني است، همدستان سارق به نام هاي «فيروز- ب» و «وحيد- ك» نيز شناسايي و دستگير شدند و اموال سرقتي از آنان كشف و به مالباخته بازگردانده شد.

اعدام براي قتل در اسلام شهر
گروه حوادث: با تأييد حكم قصاص پسري كه در اسلام شهر در يك درگيري مقابل باشگاه بيليارد جواني را به قتل رسانده بود، هم اكنون در مرحله استيذان قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ما، قريشي- قاضي اجراي احكام- با اعلام اين خبر گفت: در تاريخ ۱۱ آذرماه سال ۸۲ ماموران كلانتري ۱۱ اسلام شهر اطلاع يافتند در يكي از خيابان هاي اين منطقه پسر ۱۷ ساله اي با اصابت ضربه چاقو به قفسه سينه اش جان باخته است.
ماموران در محل حادثه حضور يافتند و پس از بررسي مقدماتي با شناسايي هويت مقتول به نام حسين.ن تحقيقات مقدماتي خود را براي شناسايي عامل جنايت آغاز كردند و با دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي اسلام شهر پدر مقتول با طرح شكايتي خواهان رسيدگي به پرونده قتل پسرش شد. بنابراين در رديابي هاي ويژه، عامل جنايت كه سعيد نام داشت شناسايي و در قم دستگير شد.
قريشي در ادامه افزود: متهم به قتل در نخستين بازجويي ها به قتل اعتراف كرد. او درباره نحوه درگيري در جلسات متعدد بازجويي و محاكمه گفته بود، عصر روز حادثه، زماني كه كنار باشگاه بيليارد ايستاده بودم و در حال كشيدن سيگار بودم با اعتراض حسين روبه رو شدم كه همين باعث درگيري بين ما شد و... متهم به قتل از سوي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري در تاريخ ۲۹ تيرماه سال ۸۳ به قصاص محكوم شد.
قاضي اجراي احكام در پايان بيان داشت: حكم قصاص اين جوان از سوي شعبه ۴۱ ديوان عالي كشور مستقر در مشهد مورد تأييد قرار گرفت و در حال حاضر در مرحله استيذان قرار دارد كه در صورت تأييد مراحل تكميلي قابل اجرا خواهد بود.

اعتراف دو جوان به ۱۳ فقره سرقت
گروه حوادث: دو سارق كه به اتهام سرقت از منازل و مغازه در تهران دستگير شده بودند، به ۱۳ فقره سرقت اعتراف كردند.
به گزارش خبرنگار ما، ماموران كلانتري «۱۶۰ خزانه» هفته پيش سارقي به نام «محمد- ب» را به اتهام سرقت از يك مغازه دستگير و براي بازجويي به كلانتري منتقل كردند.
براساس اين گزارش، متهم كه در ابتدا منكر هرگونه سرقت بود، طي چند روز اخير در طول بازجويي ها به هشت فقره سرقت از مغازه و منازل اعتراف كرد.
در اين رابطه چهار نفر مالباخته شناسايي و اموالشان بازگردانده شد.

طي ۲۴ ساعت اتفاق افتاد
كشف دو جسد و قتل يك مأمور نيروي انتظامي
گروه حوادث: در طول ۲۴ ساعت روز سه شنبه، سه بار زنگ تلفن بازپرس كشيك قتل به صدا درآمد كه خبر از كشف دو جسد و وقوع يك جنايت در شهر بزرگ تهران داشت.
كشف جسد نيمه سوخته
ساعت ۱۲ و ۳۰ دقيقه روز گذشته ماموران به بازپرس شاه محمدي اعلام كردند جسد نيمه سوخته يك مرد در حوالي خيابان يافت آباد كشف شده است. ماموران در ادامه گزارش خود اعلام كردند كه به احتمال زياد متوفي معتاد بوده و براي خود آتش افروخته بوده است كه دچار سانحه آتش سوزي شده و جان سپرده است.
جسد مرد نيمه سوخته مجهول الهويه به پزشكي قانوني انتقال يافت. تحقيقات پليسي بر روي اين پرونده در دايره ۱۰ آگاهي مركز ادامه خواهد يافت تا علت اصلي مرگ اين مرد مشخص شود.
كشف جسد مجهول الهويه يك زن
ساعت ۱۳ ديروز بار ديگر زنگ تلفن بازپرس كشيك ويژه قتل به صدا درآمد. اين بار ماموران انتظامي خبر از كشف جسد مجهول الهويه يك زن حدودا ۳۰ ساله را در كانال فاضلاب ميدان تره بار مي دادند.در بررسي هاي اوليه ماموران احتمال دادند ۲۴ ساعت از وقوع اين جنايت مي گذرد.جسد اين زن مجهول الهويه به دستور بازپرس شاه محمدي به پزشكي قانوني انتقال يافت تا علت مرگ وي مشخص شود.
قتل يك استوار يكم نيروي انتظامي
ساعت ۲۴ بود كه خبر وقوع يك جنايت ديگر به بازپرس شاه محمدي داده شد. استوار يكم كه فرهاد نام داشت با شليك گلوله به سرش جان سپرده بود. اين مامور نيروي انتظامي ساعتي قبل از كشف جسدش به قصد گشت زني در حوزه استحفاظي خود سوار بر موتورسيكلت متعلق به كلانتري ۱۴۵ از مركز خارج شده بود كه بعد از مدتي اهالي محل با شنيدن شليك گلوله با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ تماس گرفتند و بعد از اعزام ماموران كلانتري ۱۴۵ به محل واقعه، ماموران با جسد همكار خود كه بر روي موتورسيكلت افتاده بود مواجه شدند.شواهد صحنه جنايت نشانگر اين مطلب بود كه استوار يكم براي پاسخگويي به شخصي يا بررسي چيزي موتورسيكلت خود را متوقف كرده و جك موتور را نيز پايين آورده بود كه با شليك يك گلوله كشته شده بود.
ماموران دايره ۱۰ آگاهي پس از اطلاع از ماوقع به همراه بازپرس شاه محمدي در صحنه واقعه حضور يافتند. محل جنايت تحت بررسي دقيق قرار گرفت. تاكنون پوكه تيري كه استوار يكم با آن كشته شده بود كشف نشده است.
تحقيقات در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران و دايره ۱۰ آگاهي ادامه خواهد يافت.

سخنگوي قوه قضاييه خبر داد :
پرونده خانه سبز در دادسرا
ايسنا: سخنگوي قوه  قضاييه، با اشاره به تجمع شكات پرونده  جهيزيه  خانه  سبز، گفت: رييس قوه  قضاييه دستور اكيد دادند كه پرونده ها از دادسرا جمع آوري شده و گزارش در اين زمينه تنظيم و به اطلاع ايشان برسد.
جمال كريمي راد در حاشيه ديدار مردمي اين هفته  رييس قوه  قضاييه ادامه داد: شكات اين پرونده، تقاضاي رسيدگي به تمام پرونده ها در يك شعبه را داشته و خواستار فروش اقلام باقي مانده از جهيزيه  خانه سبز و پرداخت بخشي از بدهي خود شدند.
كريمي راد ابراز اميدواري كرد كه با توجه به دستور رييس قوه  قضاييه، در كمترين فرصت ممكن به شكايت اين افراد رسيدگي شده و پاسخ لازم ارايه شود. وي اظهار داشت: در حال حاضر متهم اين پرونده در زندان به سر مي برد و اميدواريم رسيدگي مطلوب به اين پرونده صورت گيرد.
كريمي راد در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد آيا خبر بازداشت مديرعامل و معاون شركت دخانيات به دليل ارتشا و جعل صحت دارد يا خير؟ گفت: اين دو نفر بازداشت شده اند اما برخي خبرگزاري ها و رسانه ها اين اتهامات را از خودشان درج كرده اند؛ اين دو فرد به دليل مشكلات مالي دستگير شده اند و پرونده در مجتمع قضايي امور اقتصادي در حال رسيدگي است.
وي از تمام مطبوعات و رسانه ها خواست كه امانت را رعايت كرده و در بيان مسايل حقوقي و قضايي دقت كنند.

يادداشت حقوقي
فردا دير است
ياسر مرادي
در عصر حاضر به دليل پيچيدگي جوامع و گسترش شهرنشيني و بالطبع افزايش جرم در جامعه، ضرورت جلوگيري و پيشگيري از ارتكاب اعمال مجرمانه بر همگان روشن شده است. متاسفانه در كشور ما همواره پس از وقوع جرايم و خدشه دار شدن احساسات عمومي تا مدتي همه به دنبال مقصر اصلي حادثه مي گردند بدون اينكه به زمينه ها و علل بوجود آمدن جرم توجه داشته و سعي در از بين بردن بسترهاي ارتكاب جرم بنمايند. در واقع اگر زمينه هاي وقوع جرايم كثيرالوقوع شناسايي و مرتفع شوند ديگر هر چند وقت يكبار حوادثي تكان دهنده مردم ما را به تعجب وا نخواهد داشت. در حالي كه در آخرين روزهاي سال گذشته شاهد اعدام محمد بيجه بوديم در آغاز سال جديد نيز وقوع حادثه اي مشابه همه مردم را به فكر واداشت تا شايد چاره علاجي براي اين معضل اجتماعي بينديشند.
يكي از كثيرالوقوع ترين نوع جرايم در جوامع شهري، جرائم جنسي است كه ريشه آن را مي توان در اختلالات شخصيتي _ جنسي جستجو نمود. امروزه به استثناي موارد قتل، تعداد جرائمي كه در مقايسه با جرايم جنسي جلب توجه و ايجاد نگراني در سطوح مختلف اجتماع مي كنند، بسيار كم است. مجرمين اينگونه جرايم در برقراري ارتباط شخصي و طرز برخورد با ديگران مهارت كمتري داشته و احساس مي كنند كه هم در مسائل جنسي و هم در مسائل غيرجنسي زندگي ارضا نشده و بايد به موارد ديگري توسل جويند.
نكته ديگر اينكه تجاوز به عنف هرگز مطابق ميل متجاوز صورت نخواهد گرفت بعلاوه آنها از كار خود با عكس العمل قرباني احساس اطمينان خاطر نكرده و درصدد جستجوي قربانيان ديگري برخواهند آمد و ارتكاب تجاوز براي شان به صورت عادي درآمده و مبدل به مجرمين به عادت خواهند گشت. البته اينگونه جرايم معمولا به دو قصد صورت مي گيرد: اول به قصد نشان دادن جرأت و دوم به قصد اطمينان مجدد به خود كه در هر دو صورت امكان خطر جاني براي مجني عليه وجود دارد.
جرايم جنسي از آن دسته جرايمي به حساب مي آيد كه حدود ۷۰ درصد آنها هيچ گاه علني و فاش نمي شود و آمارهايي كه در اين زمينه ارائه مي شود صرفا ۳۰ درصد از جرايم ارتكابي در اين زمينه است، علت اين امر را مي توان در عدم اطمينان و اعتقاد به توانايي پليس در دستگيري متجاوز، ناراحتي هايي كه بواسطه رفتارهاي غير دلسوزانه پليس پديد مي آيد، كشيده شدن ماجرا به روزنامه ها و برنامه هاي تلويزيوني، ترس از اعمال تلافي جويانه متجاوز و... جستجو نمود.
متاسفانه در پرونده اي كه اخيرا مطرح شده كساني كه مورد آزار و اذيت قرار گرفته اند كودك هستند. آسيب پذيري و ناتواني كلي كودكان در دفاع از خود منجر به افزايش اينگونه جرايم شده است. اين نوع از جنايات زائيده نيازها و وابستگي هاي نابهنجار ، قدرت و انگيزه هاي خصمانه و تجاوزگرانه است. آنان سعي مي كنند كودكان را با تهديد راضي به انجام عمل جنسي نمايند. عواملي نظير بالا رفتن سن ازدواج، وجود مشكلات اقتصادي، عقده هاي روحي و رواني مرتكبين و همچنين عدم رعايت احتياط لازم از سوي والدين كودكان مورد تجاوز واقع شده در شيوع و گسترش اين نوع از جرايم نقش بسزايي دارد.
به نظر مي رسد اگر كارشناسان حقوقي و قضايي به جاي افزايش مجازات هاي جرايم جنسي و كودك آزاري، سعي در شناسايي زمينه هاي ارتكاب جرايم نموده و آنها را ريشه كن نمايند كمتر شاهد جرايم جنسي باشيم. شايد فردا دير باشد.

جنايت در افغانستان بازداشت در ايران
گروه حوادث: پرونده اتهامي قتل يك مرد افغاني، براي تحقيقات بيشتر در اختيار سفارت افغانستان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۱۲ فروردين ماه امسال زماني كه يك پسر ۱۹ ساله افغاني داخل يك خودرو تاكسي در ميدان آزادي نشسته بود، ناگهان مردي را ديد كه از او خاطره بدي در ذهن داشت. آن مرد افغاني در مقابل چشمانش، خانواده او را در افغانستان به رگبار بسته بود.
فريد (۱۹ساله) بلافاصله از اتومبيل پياده شد، به طرف مأموران گشت انتظامي رفت و با نشان دادن مرد افغان مدعي شد كه وي در افغانستان از اعضاي طالبان است. او خانواده ام را به گلوله بست و با آتش كشيدن خانه مان مادر و خواهرم را به شدت مصدوم كرد.
مأموران انتظامي با توجه به اظهارات پسر جوان، مرد افغان را دستگير كردند. او را تحت بازجويي قرار دادند. مرد افغان خود را ذبيح الله معرفي كرد، اما از اين كه رابطه اي با اعضاي طالبان داشته باشد اظهار بِي  اطلاعي كرد. اما اين مرد در اظهاراتش، به آتش كشيدن خانه پدري فريد را قبول كرد. به اين ترتيب پرونده اي در اين زمينه تشكيل شد، اما چون وقوع حادثه قتل در ايران صورت نگرفته بود، پرونده براي ادامه تحقيقات به سفارت افغانستان انتقال يافت. اما فريد و ذبيح الله به اتهام ورود غيرقانوني از سوي دستگاه قضايي ايران بازداشت شدند. رسيدگي به اين پرونده ادامه خواهد داشت.

حادثه در جهان
آزادي دانش آموزان گروگان گرفته شده در آلمان
مقامات آلماني مي گويند، چهار دختر دانش آموز كه يك مرد مسلح به چاقو آنها را به گروگان گرفته بود، آزاد شده اند.
به گفته  مقامات، اين مرد روز سه شنبه سوار اتوبوسي كه دانش آموزان را از مدرسه به خانه هايشان مي برد، شد.
به گزارش صداي آمريكا، فرد گروگان گير به حدود ۱۰ كودك دستور داد خارج شوند و سپس چهار نفر از آنها را به خانه اي در شهرك انپتال در نزديكي كلن برد و به گروگان گرفت. در مورد وضعيت دختران هنوز گزارشي نرسيده است. منابع خبري مي گويند مرد گروگان گير كه ايراني بوده درخواست كرده بود به خانواده اش اجازه داده شود ايران را ترك كنند و به آلمان بيايند.

توقف قطار مسافربري با سلاح قلابي
يك مرد آلماني ديروز با سلاح قلابي به سوي مأمور كنترل بليط قطار نشانه رفت و آرامش قطار را برهم ريخت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك قطار مسافربري كه ديروز از برلين به سوي هامبورگ ازشهرهاي شمالي آلمان در حركت بود، هنگامي كه مأمور كنترل بليط از يك جوان ۲۸ ساله درخواست بليط كرد، جوان از اين كار ممانعت نمود و با درآوردن يك تفنگ اسباب بازي از جيبش و نشانه رفتن به سوي مأمور، آرامش قطار را برهم زد.در اين هنگام، خدمه قطار آژير خطر را به صدا در آوردند و قطار بلافاصله متوقف شد.پس از توقف قطار، پليس مسافر جوان را دستگير كرد و پس از بازجويي مشخص شد تفنگ پلاستيكي است. قطار نيز پس از ۲۰ دقيقه توقف به حركتش به سوي هامبورگ ادامه داد.

پسر ۹ ساله چيني، طعمه ببر باغ وحش شد
يك پسر ۹ ساله چيني روز يكشنبه بر اثر حمله و گاز گرفتگي يك ببر در باغ وحشي واقع در استان «هونان» ، كشته شد.
به گزارش خبرگزاري «فرانسه» ، اين حادثه زماني روي داد كه «مئي» پس از ورود به باغ وحش تصميم گرفت براي بهتر مشاهده كردن ببري كه در يك قفس از آن نگهداري مي شد، از حفاظ يك متري آن بالا رود كه بلافاصله مورد حمله اين حيوان قرار گرفت و به دليل جراحت و خونريزي شديد قبل از رسيدن به بيمارستان جان باخت.
پدر «مئي» كه قبل از ورود به باغ وحش از خريد بليت ورودي خودداري كرده بود، پس از آنكه نتوانست در برابر خواسته فرزندش مقاومت كند، او را به داخل فرستاد و خود بيرون از محوطه ايستاد. اما مدتي نگذشته بود كه صداي فرياد پسرش را شنيد و وقتي خود را به داخل باغ وحش رساند با پيكر خون آلود وي مواجه شد.
پليس در حال حاضر صاحب اين باغ وحش را كه يك تاجر است به دليل سهل انگاري در مديريت باغ وحش و عدم رعايت نكات ايمني، مسئول اين حادثه معرفي كرده است. پليس همچنين پدر «مئي» را نيز به علت بي توجهي به ضوابط اين محل و عدم دقت كافي در مراقبت از فرزندش، گناهكار دانست.

وسواس سارق استراليايي
در شمارش پول ها او را گرفتار كرد
پايگاه اطلاع رساني پليس: سارقي كه براي شمردن پول هاي بانك وسواس به خرج داده بود، عاقبت توسط پليس استراليا دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري «آنانووا» ، سارقي كه با خونسردي تمام براي شمردن پول هاي بانك وسواس به خرج داده بود، سرانجام نه تنها دست خالي از بانك بيرون رفت بلكه توسط پليس استراليا به دام افتاد.
براساس گزارش دريافتي، اين مرد با خونسردي تمام به يكي از بانك هاي شهر «گراز» استراليا، حمله كرده و۱۰ هزار پوند را به سرقت برد. اما در همين حال هشدار حسابدار بانك مبني بر اينكه امكان دارد دستگاه پول شمار در شمارش اسكناس ها اشتباه كرده باشد او را به شك انداخت.
به همين خاطر سارق طمع كرده به جاي اينكه با همان مقدار پول نقد از بانك بگريزد، از حسابدار بانك مي خواهد پول ها را دوباره با يكي ديگر از دستگاه هاي پول شمار بشمارد.
اين گزارش حاكي است، ساير كارمندان بانك از سردرگمي سارق در اين شرايط استفاده كرده، پليس را در جريان گذاشته و زنگ هشدار را به صدا در آوردند.
اين امر موجب شد سارق با دست خالي فرار را بر قرار ترحيج دهد و بانك را ترك كند، اما طولي نكشيد كه توسط پليس در خارج از بانك دستگير شد.
او در اعترافاتش نزد پليس گفت: واقعاً نمي دانم در آن لحظه چرا طمع كردم و دست به شمارش مجدد پول ها زدم در حالي كه مي توانستم با همان مقدار پول هم متواري شوم.

اتهام كلاهبرداري
براي وزير سابق آموزش و پرورش نيجريه
وزير سابق آموزش و پرورش نيجريه به همراه شش نفر ديگر ديروز به كلاهبرداري متهم شدند.
به گزارش شبكه خبري «بي بي سي» ، در پي مبارزات «اولوسگان اوباسانجو» رئيس جمهور «نيجريه» با مفاسد اجتماعي و اقتصادي، وزير سابق آموزش و پرورش اين كشور را به همراه شش نفر ديگر به اتهام كلاهبرداي ديروز محاكمه كرد.
براساس اين گزارش، آنان متهم هستند كه ۲۲هزار دلار رشوه گرفته يا داده اند، ولي متهمان، اين اتهام و ساير اتهامات وارده را رد كردند.
با وجود اين كه «فابين اوسوجي» وزير سابق آموزش و پرورش اتهامات وارده را رد كرده ولي به يكي از اعضاي مجلس گفته بود كه در صورت تجديد نظر روي بودجه اختصاص يافته مبلغي را به قانونگذاري خواهد داد.
رئيس جمهور نيجريه در برنامه اي كه در تلويزيون پخش شد «اوسوجي» را از كار بركنار و «سيروزرا» را به تباني با نمايندگان مجلس براي بالاكشيدن بودجه دولت متهم كرد.
اين گزارش مي افزايد: با توجه به اين كه ۲۰۰ ملك به جاي اين كه در اختيار مردم قرار گيرد در اختيار مقامات بلند پايه گذاشته شده وزير مسكن نيز ماه آينده محاكمه خواهد شد.
گفتني است، نيجريه يكي از كشورهايي است كه مفاسد اجتماعي زيادي در آن روي مي دهد.

تصحيح خبر
در پي درج خبري مبني بر «تصادف مرگبار مقابل مترو پانزده خرداد»  در تاريخ ۲۲ فروردين ماه امسال، ظاهراً  قرباني حادثه كه از يك چشم نيز نابينا بوده، كارتن خواب نبوده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |