يكشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۴ - Apr 3, 2005
خاتمي در بازديد از تأسيسات هسته اي اصفهان:
فعاليت مشروع خود را در آينده نه چندان
دور با تفاهم جهاني آغاز مي كنيم
002940.jpg
ايسنا: رييس جمهور عصر روز سه شنبه، دهم فروردين ماه از تاسيسات فرآوري اورانيوم اصفهان UCF بازديد كرد.
محصول نهايي تاسيسات فرآوري اورانيوم اصفهان توليد UF6 است. اين محصول پس از انتقال به تاسيسات واقع در نطنز، غني شده و مجددا به اصفهان باز مي گردد و پس از تبديل به ميله سوخت و UO2 و ديگر فرآورده ها به بوشهر انتقال داده مي شود.
سيدمحمد خاتمي پس از بازديد از اين مركز در جمع خبرنگاران گفت: مذاكره با اروپاييان را ادامه مي دهيم و اميدواريم بتوانيم اين مسير را با منطق و فارغ از فشار قدرت هايي كه انگيزه سوء آنها مشخص است به نتيجه برسانيم.
وي اظهار داشت: طبعا براي همه ما به خصوص آنهايي كه زندگي آرامي را براي همه بشر خواستارند، هيچ اصطلاحي چندش آورتر و تكان دهنده تر از سلاح هاي كشتار جمعي نيست و ويرانگري و فلاكت آفريني سلاح هاي هسته اي قابل قياس با ديگر سلاح ها نيست. رييس جمهور ادامه داد: كساني كه صاحب آن زرادخانه ها هستند و همواره در فكر توسعه سلاح هاي هسته اي هستند و كساني كه با غرور همه جهان و حتي اروپا را، اگر آنها در مسير خاص قدرت ها حركت نكنند، تهديد به كاربرد سلاح هاي اتمي مي كنند و كساني كه با كمال تاسف تجربه بكارگيري اين سلاح را كه فاجعه آن از تمام فجايع جنگ هاي طول تاريخ بزرگ تر بود، اخلاقا به هيچ وجه حق ندارند كه ديگران را از دستيايي به فناوري هسته اي منع كنند.
خاتمي ادامه داد: امروز همان اندازه كه سلاح هاي اتمي وحشت انگيز و نفرت آور است فناوري (هسته اي) در مسير صلح آميز از پشتوانه هاي اساسي توسعه است و بنابراين سبب رونق اقتصادي و فناوري در كشورها مي شود. به طوري كه اگر صاحب اين فناوري باشيم مي توانيم با اطمينان خاطر شاهد توسعه فناوري در تمام رشته هاي ديگر باشيم.
رييس جمهور با بيان اينكه ايران نيز مي توانست مانند بسياري از كشورها كه در خفا به فعاليت هسته اي مي پردازند اين كار را انجام دهد، يادآور شد كه ايران چون قصد استفاده صلح آميز از تكنولوژي هسته اي را دارد از اين روش استفاده نكرده است.
خاتمي با بيان اينكه آمادگي استفاده از تكنولوژي صلح آميز هسته اي را داريم يادآور شد كه اين تلاش را براي تفاهم و تعامل با دنيا ادامه مي دهيم، براي رسيدن به توافق هاي منطقي تا آنهايي كه بدبين تر هستند اطمينان پيدا كنند كه ما به سوي سلاح هسته اي حركت نمي كنيم و هم اين توقع را داريم كه به ما اطمينان كنند كه امنيت و پيشرفت ما تضمين شده است در اين صورت ما اين تعامل را با اروپاييان ادامه خواهيم داد و ادامه مي دهيم .رييس جمهور اظهار داشت: براي جمهوري اسلامي ايران قابل پذيرش نيست كه صدها دانشمند را كه مايه جانشان تكنولوژي هسته اي است و بدون كمك ديگران به آن دست يافته اند، مدت زيادي قانع كند كه از فعاليت علمي خود دست بردارند.
رييس جمهور خاطرنشان كرد: در آينده نه چندان دور به ياري خداوند و با تفاهم با جامعه جهاني فعاليت مشروع و قانوني خود را در همه زمينه ها آغاز خواهيم كرد و آنچه را كه به دست آورده ايم با همت فرزندانمان حفظ خواهيم كرد و به دنيا نشان خواهيم داد كه به آنچه كه گفتيم پايبنديم و از پيشتازان مبارزه با سلاح هاي اتمي و تلاش براي برداشتن گام اول براي داشتن خاورميانه عاري از سلاح هاي اتمي خواهيم بود.
رييس جمهور در ادامه اظهار داشت كه در صورت پايبندي به تعهدات مي توانيم از مذاكرات نتيجه بگيريم. ما تعليق داوطلبانه جامع را انجام داده ايم و اميدواريم دوستان اروپايي ما هر چه سريع تر به تعهد خودشان يعني داشتن حق ما براي دست يابي تكنولوژي صلح آميز هسته اي عمل كنند و حتي در اين زمينه به ما كمك كنند. رييس جمهور تاكيد كرد: طبعا اگر عدم تعهد از سوي آنها بود آثار و نتايجي كه اين عمل نكردن به تعهد دارد متوجه خودشان مي شود و بايد آنها مسئوليت اين عهدشكني را بر عهده بگيرند. وي ادامه داد: پيشنهاد مفصلي را به اروپاييان تقديم كرديم. اين طرح، طرح جامعي است كه مراحل مختلفي دارد و تا توليد انبوه سوخت براي كارخانه هاي توليد برق اتمي ادامه دارد. رييس جمهور با اشاره به جلسه سوم فروردين ماه كميته راهبردي مذاكرات، آن جلسه را منفي ندانست و يادآور شد كه كار ادامه دارد.رييس جمهور در پاسخ به سئوالي در خصوص ارائه امتياز از سوي آمريكا به ايران تاكيد كرد كه آمريكا به ما هيچ امتيازي نداده و هيچ امتيازي نمي تواند همپايه با توقف غني سازي باشد.
رييس جمهور در پاسخ به سئوال ديگري تاكيد كرد كه تعليق غني سازي خيلي طولاني نخواهد شد و به معني توقف نخواهد بود. اميدواريم زودتر با روند مذاكره به نتيجه مطلوبي برسيم.
خبرنگاري در خصوص درخواست تغيير در NPT از سوي آمريكا سئوال كرد كه رييس جمهور گفت: آمريكا نمي تواند چنين پيشنهادي بدهد. كميته اي تشكيل شد و گزارشي تهيه شد و ما هم به عنوان عضوي در آنجا نظر داديم گزارش تهيه شده بنا به خواست آمريكا به مدير كل ارائه شده است و ايشان به سازمان ملل تقديم خواهد كرد و در آنجا بحث مي شود.
خشم آمريكا از اظهارات خاتمي
آمريكا از اظهارات سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري كشورمان مبني براينكه ايران هرگز از برنامه غني سازي اورانيوم دست نخواهد كشيد و به طور كلي ايده توقف دائم غني سازي را رد مي كند، انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، آدام ارلي معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريكا درخواست كشورش درمورد توقف كامل غني سازي اورانيوم درايران كه از آن مي توان براي اهداف غير نظامي و نظامي استفاده كرد را يك بار ديگر تكرار كرد.
وي افزود: سه كشور اروپايي فرانسه، انگليس و آلمان كه درحال مذاكره با تهران هستند به همراه واشنگتن معتقدند كه توقف كامل غني سازي و توقف كامل تلاشهاي ايران براي توليد سوخت هسته اي به تنهايي مي تواند اطميناني را كه ما انتظار داريم، بدهد تا ما بتوانيم بگوييم كه ايران ازفعاليت سلاح هسته اي خود صرف نظر كرده است.
گزارش رسانه هاي خارجي از بازديد رئيس جمهور
خبرگزاري رويتر با اشاره به ديدار رئيس جمهور كشورمان و برخي از مقامات سياسي و نيز خبرنگاران خارجي و داخلي از تاسيسات غني سازي اورانيوم نطنز، ورود اين تعداد خبرنگاران داخلي و خارجي به تاسيسات غني سازي اورانيوم نطنز را ورودي غيرمعمول از سوي ايران عنوان كرده است.
در ادامه گزارش خبرگزاري رويتر آمده است كه در مدخل ورودي اصلي اين تاسيسات كه به شدت از آن محافظت مي شود، برخلاف آن چه كه پيش از اين اعلام شده بود هيچ نشاني كه تاييد كننده طبيعت پيچ در پيچ اين تاسيسات باشد، مشاهده نمي شود.همچنين شبكه خبري بي بي سي خبر داد وزارت امور خارجه آمريكا ورود خبرنگاران به اين تاسيسات و مشاهده نزديك آنها از اين تاسيسات را رد كرد و حتي مدعي شد كه اقدام دولت ايران جهت صدور مجوز ورود خبرنگاران به اين تاسيسات يك برنامه رسانه اي نمايشي است.
بي .بي .سي با اشاره به اين موضوع كه در جريان ديدار رئيس جمهور ايران و ديگر مقامات عالي رتبه كشورمان از تاسيسات غني سازي نظنز شمار قابل توجهي از خبرنگاران نيز وي را همراهي مي كردند افزود: آمريكا خواستار آن است كه ايران جهت انجام بازرسي هاي بين المللي اين امكان را فراهم آورد كه دسترسي كاملي به تاسيسات هسته اي اش صورت گيرد تا بدين وسيله نگراني ها در خصوص برنامه هسته ايي ايران از ميان برود.

سردار انصاري اعلام كرد
كاهش ۴۵ درصدي تصادفات منجر به فوت در نوروز
ايسنا: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به رشد ۱۸ درصدي ورود خودرو و ۲۴ درصدي ورود مسافران به ۱۵ استان سياحتي و زيارتي كشور در هفته  اول نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: در اين مدت ميزان تصادفات فوتي ۴۵ و خسارتي ۷ درصد كاهش يافت.
سردار محسن انصاري با اشاره به بارش برف و باران در سطح معابر كشور طي هفته اول نوروز ،۸۴ گفت: امسال حدود يك و نيم ميليون دستگاه خودرو براي انجام سفرهاي نوروزي از شهر تهران خارج شدند.
وي عمده تصادفات فوتي و جرحي روي داده را در ايام نوروز برخورد وسايط نقليه با موتورسيكلت و عابران پياده عنوان كرد و گفت: اين امر به دليل ناآشنايي رانندگان با شرايط محلي و ترددهاي منطقه اي بوده است.
معاون راهنمايي و رانندگي ناجا تصريح كرد: در ايام نوروز يك ميليون پيام ترافيكي براي مشتركان تلفن همراه ارسال شد. وي با اشاره به افزايش رعايت قوانين و مقررات توسط مردم، گفت: استفاده از كمربند ايمني در هفته  اول نوروز امسال بسيار مشهود بود و به صورت نهادينه انجام شد.
سردار انصاري در ادامه به موضوع سفرهاي نوروزي اشاره كرد و به ايسنا گفت: طي هفته اول نوروز ۱۳۸۴ بيشترين سفرهاي زيارتي به استانهاي خراسان رضوي و خوزستان و بيشترين سفرهاي سياحتي نيز به استانهاي شمالي از جمله گيلان و مازندران و پس از آنها به فارس، هرمزگان و اصفهان انجام شد.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود: ۵۰ راننده  منضبط نيز كه طي ايام نوروز تخلفي در پرونده  الكترونيكي آنها ثبت نشده تشويق و تقدير خواهند شد.

آخرين تحولات پرونده هسته اي
مذاكرات ايران و اروپا تا ۹ ارديبهشت ادامه مي يابد
مهر: روز سوم فروردين نخستين جلسه كميته راهبري نمايندگان ايران و اروپا در پاريس تشكيل شد . در اين جلسه طرفين نتايج چهار دور مذاكرات گذشته را بررسي و درنهايت اعلام كردند بازهم به گفتگوهاي خود ادامه مي دهند. همچنين اعلام شد كه برنامه توليد سوخت اساس كار در نشست كميته راهبردي در پاريس بوده است و سيروس ناصري رييس گروه كاري هسته اي مذاكرات ايران و اروپا پس از پايان ۷ ساعت مذاكره فشرده گفت: موضوع نشست پاريس بررسي پيشرفت در زمينه مجموعه تضمين هايي است كه ظرف سه ماه گذشته در گروه هاي كاري مورد بحث قرار گرفته است.
روز چهارم فروردين هم اعلام شد كه مقامات و ديپلماتهاي غربي در حال مطالعه و بررسي پيشنهاد ايران براي اجازه به اين كشور براي حفظ ميزان كمي از غني سازي اورانيوم به رغم خواست اروپا براي توقف كامل غني سازي اورانيوم است.
همچنين مهر در خبر ديگري گزارش داد: براساس آخرين توافقات ميان ايران و سه كشور اروپايي و نيز اتحاديه اروپايي مقرر شد كه جلسه آتي مذاكرات كميته هسته اي مشترك ايران و اروپا ۱۵ آوريل ( ۲۶ فروردين ) در ژنو مقر اروپايي سازمان ملل متحد برگزار شود . نشست آتي كميته راهبري اين مذاكرات نيز ۲۹ آوريل ( ۹ ارديبهشت ) در پايتخت يكي از سه كشور انگلستان ، فرانسه يا آلمان برگزار خواهد شد . لندن يكي از نامزد هاي جدي براي ميزباني اين نشست است .
به گفته ديپلماتهاي نزديك به پرونده هسته اي ايران بررسي ايده هاي ارائه شده از جانب ايران در نشست اخير در پاريس و رسيدن به توافقي ميان دو طرف، هدف اصلي در دو نشست آينده مذاكرات هسته اي ايران و اروپا خواهد بود .
اين در حاليست كه به گزارش فارس سعيدي معاون بين الملل سازمان انرژي اتمي گفت: قرار است در ۲۱ فروردين ماه كميته هسته اي تشكيل و ايده هاي ايران كه اخيرا به طرف اروپايي پيشنهاد گرديده بررسي شود.
مساله مهم پيشرفت مذاكرات است
عضو گروه مذاكره كننده  ايران با اتحاديه اروپا بر ضرورت ادامه  اين مذاكرات به منظور دستيابي به نتايج ملموس در زمينه  تضمين هايي كه طرفين بايد بدهند، تاكيد كرد.
سيروس ناصري در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: دور اخير مذاكره با اتحاديه  اروپا به ارزيابي نتايج مذاكرات چند ماه اخير و اينكه پيشرفت حاصل شده در اين مذاكرات مطلوب بوده يا خير، اختصاص يافت. وي خاطرنشان كرد:  در اين مذاكرات گروه مذاكره كننده  ايراني بر ضرورت اجراي توافقنامه  پاريس به عنوان محور اساسي مذاكرات تاكيد نمود و يادآور شد كه اتحاديه  اروپا و ايران بايد تضمين هايي به يكديگر بدهند تا اين تضمين ها پايه گسترش تماس طرفين باشد.ناصري در پاسخ به اين سئوال كه آيا دو طرف مايل به ادامه  مذاكرات هستند، اظهار داشت: مساله  مهم براي ايران اين است كه مذاكرات پيشرفت كند. بنابراين نكته  اساسي درباره  ضمانت هايي كه اروپا به ايران مي دهد، اين است كه ماهيت اين ضمانت ها مشخص شود.
اروپا غني سازي محدود اورانيوم را مي پذيرد
رويتر به نقل از ديپلمات هايي كه نامي از آنها نبرد، گزارش داد، آلمان، فرانسه و انگليس در حال بررسي اين مساله هستند كه به ايران اجازه دهند فناوري هسته اي در زمينه  غني سازي را حفظ كند. اين خبرگزاري انگليسي ادامه داد، با اين حال يك سخنگوي وزارت امور خارجه  آمريكا اظهارات ديپلمات ها را تكذيب كرده و گفته است، واشنگتن و سه كشور اروپايي همچنان در تاكيد بر اين كه ايران بايد تمام فن آوري حساس (هسته اي اش) را رها كند، متحد هستند.
اين گزارش حاكي است: اتحاديه  اروپا پيشتر مي گفت كه هيچ چيز به غير از رها كردن اين پروژه آنها را نسبت به صلح آميز بودن برنامه  تسليحات هسته اي ايران متقاعد نخواهد كرد، اما به گفته  ديپلمات ها اين اتحاديه اكنون در حال بررسي اين مطلب است كه به ايران اجازه دهد يك برنامه  محدود غني سازي اورانيوم را حفظ كند.
يك ديپلمات غربي گفت: ايراني ها مدت هاست كه اين مساله را پيشنهاد داده اند و مطلب جديد اين است كه اكنون اروپا به اين مساله فكر مي كند.

۲ ميليون فرصت شغلي به جوانان اختصاص يافت
ايسنا: رئيس سازمان ملي جوانان اعلام كرد: براساس مصوبه شوراي عالي جوانان به طور متوسط سالانه ۴۴۸ هزار و در طول برنامه چهارم توسعه ۲ ميليون و ۲۴۱ هزار و ۶۵۹ شغل و به عبارتي ۵۰ درصد فرصتهاي شغلي برنامه چهارم توسعه به جوانان گروه سني ۱۵ تا ۲۹ سال اختصاص خواهد يافت.
رحيم عبادي با اشاره به تصويب سند ساماندهي اشتغال جوانان در بيست و يكمين جلسه شوراي عالي جوانان گفت: بر اين اساس تا پايان برنامه چهارم توسعه نرخ بيكاري جوانان به ۳/۱۷ درصد كاهش و نرخ مشاركت اقتصادي آنها از ۴۱ به ۴۸ درصد افزايش مي يابد.وي با اشاره به كاهش نرخ بيكاري در كشور، مهمترين چالش پيش روي كشور را طي ۱۰ سال آينده «نرخ بيكاري جوانان» دانست و افزود: در اين ميان جوانان داراي «تحصيلات عاليه» بيشترين سهم را در افزايش نرخ بيكاري خواهند داشت كه سهم دختران و زنان جوان بيشتر از مردان جوان خواهد بود.

پيشنهاد ايران براي تشكيل صندوق
توسعه جهانگردي خانوادگي در كشورهاي اسلامي
گروه علمي فرهنگي: جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي پيشنهاد داد صندوق ويژه اي با هدف توسعه جهانگردي خانوادگي تشكيل شود.
مهندس سيد حسين مرعشي، معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اجلاس وزراي جهانگردي كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي گفت: آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي تشكيل يك صندوق ويژه با مشاركت ساير اعضا و بانك توسعه اسلامي با هدف توسعه جهانگردي خانوادگي اعلام مي كنم. اين صندوق مي تواند از تاسيس باشگاه هاي جهانگردي خانوادگي و اجراي پروژه هاي ويژه در كشورهاي عضو حمايت كند.كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي از پيشنهاد ايران استقبال كردند و مقرر شد در اجلاس كارشناسان جهانگردي كشورهاي عضو كه تيرماه امسال در ايران برگزار مي شود، اين پيشنهاد مورد بررسي قرار گيرد.

انتخاب نهم
دكتر لاريجاني :ايران به هواي تازه در عرصه سياسي
و اقتصادي نياز دارد
ايسنا: علي لاريجاني با تأكيد بر اينكه تفكر اسلامي بايد در متن جامعه جاري باشد، تصريح كرد: «آنچه در شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب مهم است، وحدت اصولي بين اعضاي اين شورا است.» وي افزود: «بحث ها ادامه دارد اما اينكه شوراي هماهنگي به بنده رسيده اند، به معاني نفي ديگر كانديداها نيست.»
لاريجاني در ادامه با تأكيد بر حل مشكل معيشت مردم و اينكه اجراي مدل هاي توسعه در كشور بايد براي مردم بر سر سفره هاي زندگي شان قابل لمس باشد، گفت: «برخي مديران نتوانستند تفكر اسلامي را در برنامه هاي اجرايي كشور پياده كنند و اين امر موجب طفره روي در برنامه ها شده و مردم هم دچار دغدغه معيشت خود شدند.»
لاريجاني گفت:   «در انقلاب نبايد افرادي زحمت بكشند و بهره آن را ديگران ببرند، اين موضوع عين بي عدالتي است.»وي افزود: «امروز ايران به هواي تازه در عرصه سياسي و اقتصادي نياز دارد و مردم بايد احساس كنند كه دولت و مديران در حال مبارزه با بي عدالتي هستند.»
حضور قطعي قاليباف
فارس:فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه حتماً در انتخابات رياست جمهوري آينده كانديدا مي شود، تمايل خود را جهت استعفاء از فرماندهي نيروي انتظامي اعلام كرد. يكي از اعضاي تشكل هم انديشان مستقل مشهد با اعلام اين خبر و با اشاره به ديدار شوراي مركزي هم انديشان مستقل مشهد مقدس با قالبياف افزود: آقاي دكتر قاليباف اگر چه از نظر قانوني هيچ منعي براي حضور و كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري ندارد، اما خود ايشان مايل هستند تا به دليل رفع هرگونه شائبه سوء استفاده از مقام دولتي و استفاده از امكانات دولتي، از مقام فرماندهي ناجا استعفا دهند.
دعوت محسن رضايي از خوزستاني ها
ايسنا: در سال ۱۳۸۴ ايران براي اولين بار در تاريخ، صاحب برنامه بلندمدت ۲۰ ساله خواهد شد و دولتي كه روز ۲۷ خرداد توسط مردم انتخاب مي شود بايد سنگ بناي برنامه چشم انداز بيست ساله را بگذارد.محسن رضايي در آغاز سفر يك هفته اي خود به استان خوزستان پس از ورود به فرودگاه اهواز در جمع برخي از مسؤولان و اقشار مردم استان كه به استقبال وي آمده بودند با بيان مطلب فوق، گفت: اميدوارم ما خوزستاني ها يك بار ديگر به صحنه بياييم و مانند دوران هشت سال دفاع مقدس خدمت شايسته اي به ملت ايران انجام دهيم.
شرايط براي حضور هاشمي فراهم شده است
ايسنا: مسئول شاخه جوانان حزب كارگزاران گفت: با توجه به اينكه آقاي هاشمي شخصيت شناخته شده اي است در بحث تبليغات و معرفي ايشان به عنوان كانديدا مشكلي از نظر زماني نخواهيم داشت.
رضا شريف با بيان اين مطلب افزود: تحليل ما اين است كه شرايط براي حضور آقاي هاشمي فراهم شده، اما تصميم گير نهايي خود ايشان است.
انتقاد شكوري راد و محتشمي پور از فضاي رسانه اي موجود
ايسنا : در ادامه جلسات تعامل ستادهاي انتخاباتي دو تن از كانديداهاي اصلاح طلب، علي اكبر محتشمي  و علي شكوري راد، رؤساي ستادهاي انتخاباتي كروبي و دكتر مصطفي معين با يكديگر ديدار كردند.
بر اساس اين گزارش در اين جلسه ابراز عقيده شده است كه رسانه هاي جريان رقيب اصلاحات با انتشار اخبار جهت دار و بدون مبنا و منبع خبري مشخص و معتبر، قصد آن را دارند كه ميان حاميان دو كانديداي اصلاح طلب القاي اختلاف و تفرقه كنند و بدين لحاظ اخباري مجعول، تفرقه افكنانه و نقل قول هاي تحريف شده چهره هاي سياسي را ابتدا در سايت هاي بدون شناسنامه منتشر و سپس با نقل و بازتاب اين نوع خبرها در برخي از جرايد وابسته به خود، سياست تخريب و اختلاف افكني را پي گيرند.
دولت رفاه ملي تشكيل خواهم داد
فارس: كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري گفت: دولت رفاه ملي را براي ايجاد عدالت اجتماعي در كشور و بر اساس اصل ۳ قانون اساسي تشكيل خواهم داد.محسن مهر عليزاده كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري كه در برنامه (تا انتخابات) شبكه دو شركت كرده بود، با بيان اين مطلب اظهار داشت: برنامه ريزي اقتصادي بايد به دور از شعار و تنش هاي بي حاصل كه بين گروه هاي سياسي رخ مي دهد و با توجه به شرايط موجود كشور صورت بگيرد.مهر عليزاده تصريح كرد: بايد شرايط و چالش هاي پيش روي نظام را با برنامه ريزي كلان حل كرد و يك تئوري منظمي را طراحي كنيم.
جدا نشده ايم
ايسنا: علي دارابي، جدايي تشكل متبوعش را از مجموعه شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب رد كرد و گفت: بحث جمعيت ايثارگران و شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب بر سر زمان معرفي كانديدا و نظرسنجي هاي نهايي در ارديبهشت ماه است.قائم مقام دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي  با بيان اينكه شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، برآيندي از احزاب و تشكلهاي سياسي است، افزود: طبعاً در يك مجموعه گسترده ، اختلاف نظر و ديدگاه وجود دارد كه در يك فرآيند دموكراتيك قابل حل است.
بهتر از هاشمي نمي شناسم
ايسنا: مردم در انتخابات رياست جمهوري نبايد احساس كنند كه حزبي يا باندي مي خواهد براي آنها تصميم بگيرد. زادسر نماينده جيرفت با بيان اين مطلب افزود: با توجه به جميع جهات و همه  آنچه كه يك رئيس جمهور خوب بايد داشته باشد، در بين افرادي كه اكنون مطرح هستند، ضمن انتقادات جدي كه به بعضي از عملكردهاي دوران رياست جمهوري هاشمي  رفسنجاني و عملكرد برخي از منسوبان و نزديكان ايشان دارم، اصلح تر از آقاي هاشمي نمي شناسم.
به زودي برنامه هاي معين منتشر مي شود
ايسنا: سخنگوي ستاد انتخاباتي مصطفي معين گفت: با آغاز سال جديد، فعاليت هاي انتخاباتي مصطفي معين در سطح ملي و در اقصي نقاط كشور گسترش خواهد يافت.الهه كولايي از تنظيم برنامه سفرهاي استاني مصطفي معين خبر داد و افزود: اين برنامه ها به زودي اعلام و به اطلاع عموم خواهد رسيد.
ممكن است تا زمان ثبت نام، لاريجاني را معرفي نكنيم
ايسنا: دبيركل جامعه زينب(س)، علي لاريجاني را به عنوان كانديداي نهايي اصولگرايان، از جمله حزب متبوعش و ۱۰ حزب زنان همسو معرفي كرد.
مريم بهروزي، عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، با اعلام اين خبر افزود: ممكن است معرفي لاريجاني تا زمان ثبت نام كانديداها طول بكشد و اصولگرايان به اين زودي نام او را بطور رسمي اعلام نكنند.
كروبي نقطه ضعف مالي و اخلاقي ندارد
ايسنا: آيت اله سيدمحسن موسوي تبريزي در جمع حاميان كروبي در شهرستان خوي، كروبي را يكي از بهترين گزينه هاي مطرح اصلاح طلب در انتخابات آينده توصيف كرد و اظهار داشت: كروبي هم قبل از انقلاب و بعد از آن زجر كشيده و به اهداف انقلاب و امام معتقد است، با كمال قاطعيت نيز مي گويم كه هيچ نقطه ضعف مالي و اخلاقي ندارد.
وي اضافه كرد: كروبي قول تشكيل دولتي قوي را داده و قصد دارد به قوميت ها و مناطق توجه بيشتري نشان دهد، به همين خاطر، مجموعه اين عوامل سبب مي شود كه بتوان وي را به عنوان يكي از بهترين گزينه هاي اصلاح طلب براي انتخابات رياست جمهوري نهم معرفي كرد.
ايثارگران هم يكي از ۶۰ تشكل است
ايسنا: دبيركل جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار از بروز اختلاف بين جمعيت ايثارگران و شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اظهار بي اطلاعي كرد و در عين حال درباره  جدايي جمعيت ايثارگران از شوراي هماهنگي گفت: ممكن است با وجود تعداد زياد تشكل ها، در جايي  نظرات بعضي از آنها بطور كامل تامين نشود، جمعيت ايثارگران نيز يكي از ۵۰ الي ۶۰ تشكل عضو است.البته ما خوشحال مي شويم كه تمام اصولگراها با يكديگر در مسائل اصلي به تفاهم برسند، اما جدايي جمعيت ايثارگران مساله  مهمي نيست.
هم رقبا ترسيده اند و هم جناح مقابل
ايسنا:محمدرضا خاتمي، دبير كل جبهه مشاركت ايران اسلامي  در همايش حاميان معين جنوب استان آذربايجان غربي احتمال رد صلاحيت دكتر معين را منتفي دانست و اظهار داشت: از حضور دكتر معين هم رقبا ترسيده اند و هم جناح مقابل؛ اين حرف ها تنها براي تضعيف روحيه مردم است و در انتخاباتي كه سايرين تأييد صلاحيت شوند و معين نشود، اين انتخابات آزاد نيست و ما تكليف خود در برابر اين نوع انتخابات را روشن كرده ايم.
تكذيب شايعه اختلاف
ايسنا: محمدرضا باهنر درباره  شائبه اختلاف بين جمعيت ايثارگران با شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب و جدايي اين تشكل از شورا گفت: من اين اختلاف را اساسي نمي دانم، زيرا شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب بايد با وحدت نيروهاي اصولگرا و ارزشي پروژه  رياست جمهوري را جلو ببرد.
اين عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب با بيان اينكه در فرآيند انتخابات ممكن است برخي اختلاف سليقه ها بروز كند اما اين اختلافات ريشه دار و ماندگار نيستند، گفت: همه  نيروهاي اصولگرا بر دو نكته وحدت نظر دارند؛ اول اينكه مجموعه نيروهاي اصولگرا در نهايت بايد يك كانديدا داشته باشند و دوم اينكه مجموعه شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب بايد با وحدت نظر كار را جلو ببرد.

داخلي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |