پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۳ - Mar 17, 2005
آمد نوبهار...
002886.jpg
به پشت سر كه نگاه مي كني روزها، هفته ها و ماههاي سال را مي بيني ... سرشار از تلخي ها... شادي ها، كاميابي ها... ناكامي ها، عشق ها... كينه ها.
چشم ها را كه مي بندي بوي بهار را حس مي كني و روزها و هفته ها و ماههاي پيش رو... سرشار از اميدها... يأس ها و سايه روشن هاي درهم و گنگ.
چشمي به گذشته و چشمي به افق پيش رو، مست از بوي بهار نورسته و غوطه ور در سيلان ملايم رؤيا و واقعيت به سرزمين كودكي باز مي گردي... و باغچه هايي كه نه تنها همه خانه را غرق در عطر گلهاي رنگارنگ خود مي كردند كه رهگذران كوچه ها را نيز از اين رايحه بي نصيب نمي گذاشتند و بازي نور در حباب نازك «گردسوز عالم تاب» و هاي و هوي كودكان سبكبالي كه امروز هر يك عاقله مرد و زني هستند گرفتار در چنبره زندگي بي فروغ در شهرهاي بزرگ.
و چشم ها را كه باز مي كني از آن نور و تلألوء، از آن رايحه و كوچه و باغچه خبري نيست. هر چه هست آسفالت و آهن و سيمان و سنگ. و كودكاني كه در حسرت كودكي كردن مانده اند. و تو در مرز ميان پيرسال و سال نو مثل هميشه ميان اين دو سرزمين سرگرداني ... هيچ وقت انتخابي نداشته اي... مي داني كه فقط در قصه ها مي توان به گذشته بازگشت اما هر بار با خود مي انديشي كه كدام سرزمين بهتر است. و هميشه گذشته را با حسرت رها مي كني و ايستاده در واقعيت نگاهت را به سايه روشن هاي درهم و گنگ مي دوزي.
* * *
سالي گذشت، سالي كه شايد در آن سايه اي را از دست داده باشي كه سالها بر سرت بود، سالي كه شايد در آن نورسيده اي نخستين نگاه و لبخندش را به تو ارزاني داشته است. سالي گذشت، سالي كه شايد ماناترين خاطراتش قهر طبيعت بود.
سالي در پيش است كه آرزو مي كنيم از بهترين سالهايتان باشد.

شماره بعد همشهري؛ ۱۴ فروردين
امروز با انتشار آخرين شماره روزنامه در سال ،۱۳۸۳ همكاران بخش هاي گوناگون همشهري، مانند همه ايرانيان، به استقبال نوروز و بهار مي روند.
ضمن تبريك فرا رسيدن سال جديد خورشيدي و عيد نوروز به خوانندگان ارجمند، به اطلاع مي رسانيم شماره بعدي روزنامه روز يكشنبه ۱۴ فروردين ماه ۱۳۸۴ منتشر خواهد شد.

عامل انساني مهم ترين عنصر دركاهش حوادث جاده اي
002832.jpg
گروه اجتماعي - عباس اسدي: نوروز سال گذشته به استناد آمار و ارقام موجود يك هزار و ۴۴۹ نفر در حوادث جاده اي جان باختند كه اگر نيمه نخست فروردين هر سال را جزو روزهاي تعطيل نوروزي به شمار آوريم، هر روز ۹۶ نفر، هر ساعت چهار نفر و هر ۱۵ دقيقه يك نفر به علت حوادث جاده اي از ادامه زندگي در سالي كه گذشت بازماندند.
اين همه در حالي اتفاق افتاد كه فرماندهي نيروي انتظامي در هفته بزرگداشت اين نيرو در مهر ماه سال جاري اعلام كرد، شمار جان باختگان ناشي از حوادث جاده اي از مرداد سال جاري به نسبت مشابه سال قبل رشد منفي كرده است.
واقعيت اين است كه براساس آمار متناقض معاون وزير بهداشت، معاون وزير راه و مسئولان ناجا هر روز بين ۶۰ تا ۱۱۰ نفر در جاده هاي كشور قرباني مي شوند. رشد منفي شمار قربانيان حوادث جاده اي در شرايطي كه متهم نخست اين حوادث رانندگان شناخته شده اند تا وسايل نقليه و جاده، بيانگر ضرورت شكل گيري يك اراده جمعي و فردي براي كاهش تصادفات و به  تبع آن كاهش قربانيان حوادث جاده اي است.
بي ترديد كمبود مراكز خدماتي، عدم پيش بيني و برنامه ريزي براي اقامت مسافران نوروزي، كاهش امكانات و خدمات جاده اي و عدم هماهنگي ميان نهادهاي خدمات رساني اگر چه از تلخي هاي گريزناپذير و تكراري سفرهاي نوروزي است اما اين همه در گذر زمان رنگ مي بازند و ديد و بازديدها، ديدن مكان هاي تفريحي، توريستي، باستاني، طبيعت زيباي چهار فصل ايران و رهايي موقتي از ترافيك و آلودگي پايتخت همه مشكلات و نارسايي هاي پيش گفته را به كناري مي نهد و شيريني هاي سفر را صدچندان مي سازد. اما آنچه براي هميشه در ذهن و فكر مسافران لانه مي كند و سفر خاطره انگيز آنها را غم انگيز مي  سازد، تصادفات و سوانح جاده اي  است كه اگر هم خداي نكرده با مرگ عزيزي همراه شود، شادكامي و سرور روزهاي تعطيل در فصل بهار را به ناكامي، تلخي و خستگي تبديل خواهد كرد.آخر اين كه هر يك از ما در يك قرارداد و معاهده نگفته و ننوشته ميان خود مأموران و مسئولان خدمات رساني جاده اي فرجامي را براي سفرهاي نوروزي رقم زنيم كه دعا و آرزوي بدرقه كنندگان با عبارت «سفر خوش» جنبه اجرايي، عيني و كاركردي براي هر كدام از ما داشته باشد.

نگهداري از كودكان زير ۲ سال توسط اقوام
نزديك توانايي يادگيري كودك را كاهش مي دهد
002829.jpg
نگهداري از كودكان زير ۲ سال توسط اقوام نزديك توانايي يادگيري كودك را كاهش مي دهد
ايسنا: محققان دانشگاه بريستول به تازگي دريافته اند كودكان زير ۲ سال كه توسط پدربزرگ و مادر بزرگ ها و يا ساير بستگان نزديك مراقبت و نگهداري مي شوند، اغلب در دوران مدرسه شكوفايي تحصيلي ندارند.
به نقل از روزنامه تلگراف، محققان مي گويند وقتي كودك به مراقبي كه دستمزد دريافت نمي كند سپرده شود، تاثيرات زيانبار قابل توجهي در پي دارد. اين كودكان اغلب تا سن ۷ سالگي ۳ ماه به لحاظ هوشي عقب تر از همسالان خود هستند و اين امر موجب مي شود كه در آزمون هاي ادبي و رياضي و نيز يادگيري زبان توانايي كمتري نسبت به همسالان خود داشته باشند.
اين نتايج پس از بررسي ۷۰۰۰ كودك كه در سال هاي ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ متولد شده بودند تا سن ۷ سالگي آنها صورت گرفت در اين كودكان توانايي انجام مسايل رياضي، رشد گفتاري و تشخيص زبان، روخواني و تشخيص و درك واژه ها به مراتب كمتر از ساير همسالان آنها است كه در اين شرايط بزرگ نشده اند. اين محققان مي گويند اگر كودكان به پرستاراني سپرده شوند كه براي نگهداري از كودك مبلغي دريافت مي كنند آينده بهتري به لحاظ هوشي در پيش روي كودك است.
نتايج اين بررسي ها در مجله اكونوميك منتشر شده است.

۶۰۰ هزار واحد خون در بيمارستان هاي تهران توزيع شد
002826.jpg
ايرنا: مدير كل  انتقال  خون  استان  تهران  اعلام كرد: امسال  حدود ۶۰۰ هزار واحد خون  و فرآورده هاي  خوني  در بيمارستان هاي  تهران  توزيع  شد.
دكتر زهره  عطارچي  گفت: انتقال  خون  استان  تهران  از نظر تأمين  خون  و فرآورده هاي  خوني ، نزديك  به  ۱۷۰ مركز بيمارستاني  و درماني  را تحت  پوشش  دارد و روزانه  حدود سه  هزار واحد خون  و فرآورده  خوني  از اين  اداره  كل  درخواست  مي شود.
وي تلاش  براي  افزايش  واحدهاي  خون گيري  ثابت  در تهران  را مهم ترين  پيش  بيني  و اقدام  اين  مركز در سال  آينده  ذكر كرد.

اهداي جنين به زوج هاي نابارور قانوني شد
فارس: با تصويب آئين نامه اهداي جنين به زوج هاي نابارور، شرايط اهداي جنين به زوج هاي نابارور تعيين شد.
بر اساس ماده يك اين آئين نامه كه به منظور اجراي قانون «نحوه اهداي جنين به زوجين نابارور» مصوب ۱۳۸۲ به تصويب رسيده است، «جنين؛ نطفه حاصل از تلقيح خارج از رحمي زوج هاي قانوني و شرعي است كه از مرحله باروري حداكثر پنج روز است و مي تواند به دو صورت تازه و منجمد باشد.»
همچنين «اهداي جنين؛ واگذاري داوطلبانه و رايگان يك يا چند جنين از زوج هاي واجد شرايط مقرر به مراكز تخصصي درمان ناباروري براي انتقال به زوج هاي متقاضي خواهد بود.»
بر اساس ماده دو اين آئين نامه، زوج هاي اهداءكننده و دريافت كننده جنين بايد داراي شرايطي چون رابطه زوجيت قانوني و شرعي، سلامت متعارف جسمي و رواني و ضريب هوشي مناسب، نداشتن اعتياد و مبتلا نبودن به بيماري هاي صعب العلاج نظير ايدز و هپاتيت باشند و مراكز تخصصي درمان ناباروري قبل از دريافت جنين از اهداءكنندگان، مكلف به احراز اين شرايط هستند. رسيدگي به درخواست دريافت جنين اهدايي در دادگاه  صالحه و خارج از نوبت و بدون رعايت تشريفات آئين  دادرسي مدني به عمل مي آيد.
همچنين اهداي جنين بايستي به صورت «كاملاً محرمانه» و با رضايت كتبي زوج هاي اهدا كننده انجام گيرد.
بر اساس ماده شش اين آئين نامه مراكز مجاز درمان ناباروري مكلف به رعايت مواردي چون تفكيك در نگهداري جنين هاي اهدايي مسلمانان و غيرمسلمانان و نگهداري كاملاً محرمانه اسناد و مدارك و آزمايش هاي دقيق پزشكي هستند.
نظارت بر فعاليت مراكز ناباروري براي دريافت و اهداي جنين نيز از اين پس بر طبق ماده ۹ اين آئين ، برعهده مركز مديريت پيوند وزارت بهداشت مي باشد.
در اين آئين نامه تاكيد شده كه اطلاعات مربوط به جنين هاي اهدايي از اين پس جزء اطلاعات كاملا سري خواهد بود.

شركت نيروي انتظامي ايران در همايش پليس بين الملل
پانزدهمين همايش جهاني پليس بين الملل با حضور نمايندگان بيش از ۵۰ كشور از جمله جمهوري اسلامي ايران در بندر هنگ كنگ گشايش يافت.
در اين همايش سه روزه كه از روز سه شنبه آغاز بكار كرد، ۱۲۹هيات از نيروهاي پليس بيش از۵۰كشور شركت دارند.
در جريان همايش جهاني پليس بين الملل هيات هاي نمايندگي كشورها، راه هاي مقابله با جرايم سازماندهي شده، تروريسم، قاچاق  انسان و قاچاق اسلحه را مورد بحث و بررسي قرار خواهند داد.
پانزدهمين همايش روساي آموزشي پليس بين الملل كشورهاي جهان به رياست پليس بين الملل و به ميزباني پليس هنگ كنگ با موضوع بررسي نقش آموزش در كارآمدي پليس برگزار شده است. دراين همايش دو سالانه سردار «مهدي محمدي فر» معاون آموزشي نيروي انتظامي و سردار «عيسي كاكويي» فرمانده دانشگاه علوم انتظامي به نمايندگي از ايران شركت دارند.

حداقل  دستمزد كارگران  براي  سال  ۱۳۸۴ تعيين  شد
ايرنا: معاون  روابط  كار وزارت  كار و امور اجتماعي  حداقل  دستمزد كارگران  را براي  سال  آينده ، با احتساب  افزايش  حدود ۱۵ درصدي  ميزان  تورم  اعلام  شده  از سوي  بانك  مركزي  جمهوري  اسلامي  ايران  ، يك  ميليون  و ۲۲۵ هزار و ۹۲۰ ريال  اعلام  كرد.
«محسن  خواجه نوري »   با اعلام  اين  مطلب  افزود: بن  ماهانه  كمكهاي  غيرنقدي  كارگران  براي  سال  ۸۴ با ۱۰۰ درصد افزايش  ، ۴۰ هزار ريال  تعيين  شده  است  و بحث  در خصوص  حق  مسكن  كارگران  ادامه  دارد كه  متعاقبا اعلام  خواهد شد.
وي  اظهار داشت : كارگراني  كه  در سال  ۸۴ يك سال  سابقه  كار داشته  باشند و يا يك  سال  از آخرين  پايه  خدمت  آنان  گذشته  باشد، روزانه  ۱۰۲۲ ريال  (ماهانه  ۳۰ هزار و ۶۶۰ ريال ) علاوه  بر مزد، به  آنان  تعلق  مي گيرد.وي  يادآور شد: اعطاي  دستمزد پايه  به  كارگران  مشمول  طرحهاي  طبقه  بندي  مشاغل  با لحاظ  كردن  مبلغ  يادشده ، براي  گروه  يك  ،طبق  جدول  مزد انجام  مي شود.وي  افزود: متوسط  مزد ثابت  كارگران  كشور در سال  ۸۳ ، ماهانه  معادل  يك  ميليون  و ۵۶۷ هزار و ۶۹۰ ريال  و متوسط  كل  دريافتي ها بابت  اقلام  حق السعي  (حقوق ، حق مسكن  ،حق  عائله مندي  ، اضافه كاري  و غيره ) معادل  ۲ ميليون  و ۴۶۰ هزار و ۸۳۰ ريال  بوده  است .
خواجه نوري  در خصوص  آخرين  آمارهاي  بانك  مركزي  در مورد شاخص  توليد گفت : شاخص  توليد در سال  ۸۲ در كشور به  ۳۰۹ رسيد.(مبناي  شاخص  در سال  ۱۳۶۹ مساوي  ۱۰۰ بود)همچنين  شاخص  مزد واقعي  (مزد اسمي  پس  از تعديل ) در اين  مدت  از ۱۰۰ به  ۱۹۳ افزايش  يافت  .
خواجه نوري  يادآور شد، شاخص  بهره وري  از ۱۰۰ در سال  ۶۹ به  ۲۶۲ در سال  ۸۲ رسيد .وي  تصريح  كرد، روند مقايسه اي  افزايش  حداقل  مزد و ميزان  رشد سالانه  نشان  مي دهد كه  در دهه  اول  انقلاب  ، افزايش  حداقل  دستمزد كمتر از رشد تورم  بود، در دهه  دوم  اين  ميزان  افزايش  داشت  .

۶ نشريه جديد مجوز انتشار گرفتند
فارس: هيأت نظارت بر مطبوعات در چهاردهمين جلسه از دهمين دوره هيأت نظارت بر مطبوعات كه در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، با انتشار ۶ نشريه موافقت كرد.
نشرياتي كه در اين جلسه مجوز انتشار گرفته شامل ۲ هفته نامه، ۲ دوهفته نامه و ۲ ماهنامه است. هفته نامه «بازتاب» به صاحب امتيازي «كانون فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي» و مدير مسئولي محمد مهدي مظاهري ، هفته نامه «چهره ايران» به صاحب امتيازي و مدير مسئولي «محمدحسن شجاعي فرد» ، دو هفته نامه «سخن تازه» به صاحب امتيازي و مديرمسئولي خانم «بتول هاشمي معصومي» ، دوهفته نامه «صداي شيروان چرداول» به صاحب امتيازي و مديرمسئولي «حجعلي مجد جمشيد زاده» ، ماهنامه «بازي و رايانه» به صاحب  امتيازي و مدير مسئولي «بابك نمازيان» ، ماهنامه «كوه مقاوم» به صاحب امتيازي «بنياد هنر ديني الرضا» و مدير مسئولي «سيد محمدباقر خرازي» نشرياتي هستند كه مجوز انتشار گرفته اند.

تجهيز بيمارستان سوانح و سوختگي
پس از مرگ ۲۰ نفر از حادثه ديدگان مسجد ارك
فارس: براي كمك به تسريع در درمان حادثه ديدگان مسجد ارك، با تصويب دولت، كمك چهار ميليارد ريالي به بيمارستان سوانح و سوختگي شهيد مطهري تهران اهدا شد.
در پس انتقادات مختلف از روند رسيدگي به درمان بيماران حادثه آتش سوزي مسجد ارك در تنها بيمارستان تخصصي سوانح و سوختگي تهران، كمكي چهار ميليارد ريالي بنا به درخواست مشترك وزراي رفاه و تامين اجتماعي و بهداشت و درمان در اختيار اين بيمارستان قرار گرفت تا صرف تجهيز بيمارستان شود.
بنا بر آمار اعلام شده بيش از بيست نفر از جان باختگان حادثه آتش سوزي مسجد ارك پس از بستري شدن در بيمارستان جان خود را از دست داده اند.

جسته ، گريخته
اختصاص زائرسراهاي بقاع متبركه اصفهان به مسافران نوروزي
ايرنا: نخستين  بار در اصفهان ، تعدادي  از زائرسراهاي  بقاع  متبركه  شهر اصفهان ، براي  اسكان  مسافران  نوروزي  اختصاص  يافت .
سازمان  اوقاف  و امور خيريه  كشور، زائرسراهاي  آستان  مقدس  امامزادگان  احمد و محمود(ع )، حسن (ع )، اسماعيل  و اسحاق (ع )، ردان (ع ) ، شاهزيد(ع ) و حسينيه  حضرت  فاطمه (س ) آماده  اسكان  گردشگران  هستند.
پيش  بيني  مي شود، امسال  بيش  از ۵/ ۲ ميليون  نفر در ايام  نوروز به  استان  اصفهان  سفر كنند.
روش دفاع از سيستم ايمني بدن كشف شد
ايسنا: محققان استراليايي اعلام كردند روشي براي تقويت سيستم دفاعي بدن در مقايسه با ويروسهاي مهلك از جمله ويروس ايدز پيدا كرده اند.
خبرگزاري فرانسه به نقل از استفان كنت استاد و محقق دانشگاه ملبورن و عضو گروه علمي ابداع كننده اين روش اعلام كرد: محققان از خون بعضي حيوانات در آزمايشگاه نمونه برداري كردند و سپس آنتي ژن ويروس ايدز را كه سيستم ايمني بدن را فعال مي كند در نمونه خون اين حيوانات وارد كردند.
كنت افزود: زماني كه خون نمونه برداري شده آلوده دوباره به بدن حيوان تزريق شد واكنش ايمني بسيار زيادي در بدن حيوان ايجاد كرد و در هفته هاي بعدي مشاهده كرديم كه ايمني بدن آنها تا اندازه زيادي تقويت شده است.
در انتظار يك هيأت عراقي
گروه اجتماعي: سازمان حج و زيارت ايران در انتظار ورود يك هيأت عراقي به سر مي برد تا درباره سفر زائران ايراني به عتبات عاليات مذاكره كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت استان تهران درباره سفر اين هيأت توضيح بيشتري نداده و درباره اعزام زائران عمره مفرده اعلام كرد: متقاضيان عمره مفرده كه در سال ۸۴ نام نويسي كنند، در سال ۸۵ به عمره مفرده اعزام خواهند شد.
علي ليالي افزود: در حال حاضر، اسم نويسي زائراني كه تا ۲۰ دي ۸۳ در بانك هاي ملي اسم نويسي كرده اند، تا ۲۱ فروردين ادامه دارد.
اولين دانشگاه آمريكايي در كابل ساخته مي شود
ايرنا: دفتر سازمان توسعه بين المللي آمريكا در افغانستان با انتشار اطلاعيه اي از ساخت اولين دانشگاه آمريكايي در كابل خبر داد.
اين دفتر روز چهارشنبه در اطلاعيه  خود اعلام كرد كه كار ساخت اين دانشگاه تا اواسط سال جاري ميلادي به پايان مي رسد و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.تدريس در اين دانشگاه به زبان انگليسي و ظرفيت آن بيش از ۱۶ هزار دانشجو خواهد بود.در زمان حاضر فقط دانشگاه دولتي در افغانستان فعاليت دارد كه با مشكلات زيادي مواجه مي باشد و در دوران جنگهاي داخلي اين كشور نيز تمام ساختارهاي آن نابود گرديده است.
تعطيلات نوروز در شمال عراق افزايش يافت
واحد مركزي خبر: روزنامه التاخي چاپ عراق ديروز نوشت حكومت مناطق كردنشين عراق تعطيلي عيد نوروز را در اين مناطق هشت روز اعلام كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر از بغداد، روزهاي تعطيل عيدنوروز سالهاي قبل در اين مناطق سه روز بود.
گفتني است بسياري از مناطق شمال عراق را ساكنان كرد زبان تشكيل مي دهند كه پاي بندي زيادي به آداب و سنن ايرانيان دارند.
افزايش سفر مالزيايي ها به آمريكا
ايرنا: دبير اول  سفارت  آمريكا در مالزي  خبر داد : در سال  جاري  شمار گردشگران  مالزي  براي  سفر به  آمريكا از ۲۹هزار نفر به  ۳۵هزار نفر افزايش  مي يابد.
كولول سي ويتني تاكيد كرد: پيش  از حملات  ۱۱ سپتامبر، سفارت  آمريكا در مالزي  سالانه  بيش  از ۴۰هزار درخواست  صدور رواديد دريافت  مي كرد كه  پس  از اين  حادثه  و محدوديت هاي  ايجاد شده ، سبب  كاهش  صدور رواديد شد.
وي  گفت : رواديد براي  شهروندان  مالزي   ظرف  ۲۴ ساعت  صادر مي شود.

معاون امور حمايت خانواده كميته امداد:
عيدي و معوقه مستمري نيمه دوم امسال خانواده هاي
تحت پوشش تا ۱۵ فروردين پرداخت مي شود
ايسنا: معاون امور حمايت خانواده كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: عيدي و معوقه افزايش مستمري شش ماهه دوم سال جاري كليه نيازمندان تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) تا ۱۵ فروردين سال ۸۴ پرداخت مي شود.
حسين بحيرايي ضمن اعلام اين مطلب افزود: با اختصاص ۲۲۶ ميليارد تومان از سوي دولت به منظور پرداخت عيدي و معوقه افزايش مستمري يك ميليون و ۴۹۲ هزار و ۸۲۳ خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و تصويب مجلس شوراي اسلامي، عيدي و معوقه مستمري نيازمندان پرداخت مي شود.
وي تصريح كرد: براين اساس ۱۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان به خانواده هاي يك نفره، ۱۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان براي خانواده هاي دو نفره، ۱۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان براي خانواده هاي سه نفره، ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان براي خانواده هاي چهار نفره و ۲۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان براي خانواده هاي پنج نفره به بالا اختصاص مي يابد.

پخش مستقيم مراسم ويژه تحويل سال نو
از جوار حضرت عبدالعظيم
فارس:  همزمان با برگزاري بزرگترين جشن سنتي ايران در سراسر جهان، مراسم ويژه تحويل سال نو در بارگاه حضرت عبدالعظيم(ع) از طريق شبكه دو سيما و شبكه جهاني اينترنت و شبكه هاي ماهواره اي جام جم و راديو جوان براي تمامي ايرانيان در داخل و خارج از كشور پخش مي شود.
اجراي برنامه  هاي متنوع از جمله تواشيح و دعاخواني، تصاوير دل انگيز راز و نياز اقشار مختلف مردم در جوار مرقد مطهر حضرت عبدالعظيم حسني، امامزاده حمزه ابن موسي الكاظم و امام زاده طاهر بن زين العابدين از طريق سايت www.farhangsara.org در اختيار هموطنان داخل و خارج از كشور قرار خواهد گرفت.
اين مراسم با شكوه يكشنبه ۳۰ اسفند، يك ساعت قبل از تحويل سال ۸۴ آغاز و دو ساعت ادامه خواهد داشت.

سند ارتقاي هويت ملي و ديني جوانان تصويب شد
گروه اجتماعي : با حضور رييس جمهوري در بيست و دومين شوراي عالي جوانان، «سند ارتقاي هويت ملي و ديني جوانان» تصويب شد.
سند ارتقاي هويت ملي و ديني جوانان در برنامه چهارم توسعه با همكاري سازمان ملي جوانان، جهاد دانشگاهي، سازمان تبليغات اسلامي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما تهيه و پس از بحث و بررسي در شوراي عالي جوانان به تصويب رسيد. همچنين در اين جلسه مقرر شد ظرف دو ماه آينده آيين نامه اجرايي آن براي تصويب نهايي به هيأت وزيران ارائه شود.
در اين جلسه بنا به پيشنهاد سازمان ملي جوانان و موافقت رييس جمهوري ميزان وام قرض الحسنه جوانان تا سقف ۱۰ ميليون ريال افزايش يافته و مقرر شد كه از ابتداي سال ۸۴ از طريق بانك مركزي اجرا شود.
در اين جلسه همچنين رحيم عبادي، رييس سازمان ملي جوانان و مشاور رييس جمهوري در امور جوانان با اشاره به پژوهش هاي صورت گرفته پيرامون وضعيت كنوني جوانان به تشريح نقاط قوت، فرصت ها، تهديدها، چالشها و تنگناهاي اساسي و سياستها و خط مشي هاي اجرايي اين سند پرداخت.
رئيس جمهوري در اين جلسه با اشاره به پرمحتوا شدن فعاليتهاي سازمان ملي جوانان و تحرك در امر رسيدگي به جوانان از تلاش هاي رحيم عبادي رييس سازمان ملي جوانان تقدير كرد. گفتني است، در اين جلسه، جدول دستور كار و برنامه جلسات شش ماه اول سال ۸۴ به تصويب اعضاي شوراي عالي جوانان رسيد.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |