يكشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۷ - Feb 27, 2005
استقلال و پرسپوليس از نگاه ديگر
001296.jpg
گروه ورزشي - سيامك قليچ خاني: ديدار پنجاه و هشتم استقلال و پرسپوليس را مي توان از منظر ديگري ديد، روز گذشته روزنامه همشهري و تمام نشريات تخصصي ورزشي و غيرورزشي به تفصيل به ارزيابي فني بازي پرداختند، نوع بازي دو تيم، تغييرات تاكتيكي و حضور بازيكنان جانشين، نبود چند بازيكن اصلي در دو سوي ميدان و نقطه نظرات ديگر.
اما بازي استقلال و پرسپوليس - كه اتفاقا اين بار وزن تاكتيكي بالايي داشت و در سطح خوبي انجام شد - حواشي بسياري دارد كه چندي قبل از بازي آغاز مي شود و تا بعد از بازي ادامه پيدا مي كند، حاشيه هايي كه مي تواند مرتبط به مسائل فني باشد و مي تواند نيازهاي روحي تيم را برآورده كند.
مسائلي كه هر دو تيم با ابزارهايي كه داشتند به آن پرداختند اما درنهايت به سود استقلال خاتمه يافت.
اين بازي هاي رواني اتفاقا مرتبط به اين بازي هم نبوده است و ريشه در اكثر ۵۷ بازي پيشين دارد كه مي توان بسيار شمرد و به حداقل ها اشاره كرد. مثل آن روز كه استقلال ۱۲ ملي پوش داشت و پرسپوليس تيمي متوسط و جوان شده، اما بحث كاپيتاني كه پرسپوليسي ها از هفته قبل مطرح كردند باعث شد تا در وسط زمين سه بازيكن بزرگ استقلال (ش- ب، ر- ا، م- ن) در وسط بازي با هم درگير باشند و درنهايت استقلال با تك گل جوان گمنام آن روز پرسپوليس شكست خورد و يا در مقابل بازي هاي رواني منصور پورحيدري كه  عادت داشت ستاره هاي محبوب تيمش را تا دقيقه ۶۰ در راهروهاي ورزشگاه حبس كند و وقتي به ميدان مي آمدند شرايط ورزشگاه به گونه اي تغيير مي كرد كه استقلال به پيروزي  رسد. مثل آن بازي هايي كه حسن روشن، شاهرخ بياني و منصوريان اينچنين آمدند و پيروزي آبي ها را رقم زدند.
اما در اين بازي ابتدا، با بحث كاپيتاني جواد زرينچه شروع شد و زرينچه كه قرار است هفته آينده با تيم پيشكسوتان استقلال راهي امارات شود خيلي زود از موضع گيري انتقادي اش عقب نشسته و بازي روحي به سمت پرسپوليس كشيده شد و بحث خداحافظي حميد استيلي كه با مخالفت جعفر كاشاني مواجه گرديد تنش بيشتري را وارد پرسپوليس كرد.
نكته دوم بحث مديريتي پرسپوليس بود. حجت ا... خطيب كه خود از سوي سازمان تربيت بدني به سمت مديرعاملي اين باشگاه منصوب شده بود، خيلي زود در مقابل سازمان قرار گرفت و حتي به دليل تنگناهاي مادي مستقيما با مسئولين بالاتر مكاتبه كرد. او حتي دو بار متوالي استعفا نمود تا همگان را متوجه مشكلات پرسپوليس بكند اما او در اين جدال تنها ماند، هيأت مديره و مدير فني و مربيان درحالي از ضعف هاي مالي مي ناليدند كه در يك صف در كنار خطيب قرار نگرفتند و با سازمان تربيت بدني همراه شدند.
شب قبل از بازي پروين رسما در حضور قلعه نويي، منزوي و كاشاني از مشكلاتش با خطيب خبر داد و وعده افشاگري در امروز (يكشنبه) را داد . مشكلاتي كه حداقل استقلالي ها در اين مدت با آن درگير نبودند. اما از بعد فني، نيز حاشيه ها به استقلال كمك كرد. هر دو تيم در روي نيمكت ذخيره ها ، بازيكن بزرگي نداشتند . پنجشنبه نوشتيم ، درعصر متوسط ها ، ستاره ها چگونه عمل مي كنند . امير قلعه نويي در روي نيمكت ذخيره ها يك نفر را داشت. «عليرضا اكبرپور» ، بازيكن هفته قبل آمد و باعث پيروزي استقلال شد و سه سال پيش نيز در پيروزي استقلال مقابل پرسپوليس نقش منجي را بازي كرد. علي پروين دو تعويض كرد و مفيد هم بود. اما او ستاره اي را نداشت تا با فرستادن به ميدان هم شرايط ورزشگاه را تغيير دهد و هم بازي را به ميل خويش پيش ببرد. پروين برخلاف قلعه نويي تمام برگ هاي برنده اش را از همان ابتدا روي ميز ريخت و ديگر كارتي براي بردن نداشت.
حاشيه هاي تاريخي
بحث امروز، بيشتر در ارتباط با حاشيه ها بود. امروز مرور مي كنيم حواشي كه در حافظه كسي نماينده و شايد اصلا خبري از آن نداشته باشند.
* استقلال ۱ - پرسپوليس صفر در سال ۱۳۴۸
استقلال با گل دقيقه ۹ غلامحسين مظلومي جلو بود اما بعد از درگيري ميان دو تيم، بازي نيمه تمام ماند. آن روز حركات عزيز اصلي و علي جباري عجيب بود.
* پرسپوليس ۶ - استقلال صفر (۱۳۵۲)
بازي درحالي كه چهار بر صفر به سود پرسپوليس بود، ناصر حجازي به ميدان آمد. او درنهايت با ارنج رايكوف، حتي دستكش هم نپوشيد و جالب اين كه رشيدي براي مخالفت با تعويضش وسط زمين روپايي مي زد.
فرداي آن روز، استقلالي ها عنوان كردند، پرسپوليسي ها دوپينگ كردند، سپس رئيس باشگاه استقلال، جواد الله وردي را متهم به تباني كرد. هيچكدام از اين اتهامات ثابت نشد. بعدها الله وردي به پرسپوليس پيوست.
* پرسپوليس صفر - استقلال ۳ (۱۳۵۶)
استقلال با قليچ جوان شده بود، مي گويند بعضي از بازيكنان پرسپوليس دوست داشتند شكست بخورند تا منصور اميرآصفي عوض شود. بعد از اين باخت، هفته بعد امير آصفي در اهواز بركنار شد و آنهايي كه مخالف امير آصف بودند تيم را در دست گرفتند.
* استقلال يك - پرسپوليس صفر (۱۳۵۸)
بازي دوستانه بود و يادبود مرحوم علي دانايي فر اما مردم به وسط ورزشگاه امجديه ريختند و بازي تعطيل شد.
* پرسپوليس صفر - استقلال ۲ (۱۳۷۰)
استقلال تا دقيقه ۱۵ دو گل زد و پس از آن به ديالوگ ها توجه كنيد: مثلا دقيقه ۲۰؛ از روي نيمكت ذخيره هاي استقلال، چرا رو به جلو بازي نمي كنيد، (م.ف) هافبك ملي پوش استقلال: براي علي آقا بد مي شود. همين دو تا گل كافي است. آنروزها پروين سرمربي تيم ملي هم بود.
* پرسپوليس ۲ - استقلال ۲ (۱۳۷۳)
يك بازي جنجالي كه با درگيري بازيكنان و هجوم تماشاگران به زمين ناتمام ماند، هيچكس درگيري اصلي (ا- ق) هافبك استقلال و (م- م) پرسپوليسي را در راهروهاي ورزشگاه نديد. مي گويند شب بازي مربي استقلال به احمد ابهران در يك اتاق گفته، آقاي نگهبان اجازه دارم سيگار بكشم. او در طول بازي چهره داور را نشناخته بود. بعد از آن بازي تا به امروز تمام دربي هاي پايتخت را داوران خارجي قضاوت كرده اند.
*پرسپوليس ۳ _ استقلال صفر ۱۳۷۶
استقلال براي اولين بار با سيستم جديد ( ۳ _ ۶ _ ۲ ) بازي مي كند . آنقدر وضعيت استقلال وخيم است كه همگان در انتظار تكرار نتيجه شش بر صفر هستند .

كشتي پهلواني در حال نابودشدن است
001299.jpg
گروه ورزشي: عباس زندي پهلوان اسبق كشور در رابطه با وضعيت كنوني كشتي پهلواني در كشور مي گويد: زماني كه فردي در طول مديريت ده ساله  خود بر فدراسيوني باعث ركود يك ورزش ملي شده است چرا نبايد كنار رفته و جاي خود را به ديگران بدهد كه در صورت ادامه  حضور وي در راس فدراسيون ،صورزش هاي باستاني و كشتي پهلواني از بين مي رود. وي افزود: كشتي پهلواني مهم ترين بخش ورزش هاي باستاني است و در جهت رساندن كشتي پهلواني به جايگاه واقعي خود هيچ حركتي از سوي فدراسيون ورزش هاي باستاني انجام نگرفته است.
قهرمان اسبق كشتي جهان، با تاكيد بر اين كه مسئولان فدراسيون ورزش هاي باستاني در رسيدگي به امور اين ورزش  كم كار و بي توجه هستند، خاطرنشان كرد: تغيير مديريت در رأس فدراسيون هايي با اين روند ضعيف مي تواند بسيار مفيد باشد و به ورزش در حال نابودي كشتي پهلواني كمك زيادي كند.

فوتبال باشگاه هاي آلمان
پيروزي بايرن مونيخ در زمين فرايبورگ
دايسلر زننده تك گل بايرن مونيخ در جدال با بازيكن فرايبورگ
001302.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: هفته بيست وسوم رقابت هاي بوندس ليگا شب گذشته برگزار شد و طي آن تيم بايرن مونيخ موفق شد با تنها گل دايسلر كه در دقيقه ۵۲ به ثمر رساند فرايبورگ را شكست دهد.
با اين پيروزي بايرن با ۴۷ امتياز در صدر جدول باقي ماند.در ساير بازي هاي شب گذشته وردربرمن كه در ليگ قهرمانان شكست سختي را از ليون متحمل شده بود با ۴ گل از سد بوخوم گذشت. اسماعيل (۴۵)، بومان (۴۹) والدز (۵۳) و ميكود (۷۴) گل هاي بوخوم را در اين ديدار به ثمر رساندند.
در برلين پايتخت آلمان هرتابرلين موفق شد با نتيجه چهار بر يك هامبورگ را درهم بكوبد. دينا (۴)، گيلبرتر (۸۱ و ۱۷) و مادسلينهو (۳۱) براي هرتابرلين و باربارز (۷۸) براي هامبورگ گلزني كردند.
در اين ديدار مهدوي كيا از دقيقه ۵۲ وارد ميدان شد اما حضور او كمكي به تيم هامبورگ نكرد.
در وست فالن نيز دورتموند با سه گل ماينتز را با شكست بدرقه كرد. اسمورلاك (۲۸)، كولر (۵۴) و لارس ريكن (۷۴) تيم بحران  زده دورتموند را صاحب يك پيروزي كرد.
در بازي هاي ديگر اين هفته آرمينيابيلفلد سه بر يك نورنبرگ را مغلوب كرد و ديدار تيم هاي كايزرسلاترن با وولفسبورگ و هانزاروستوك با گلادباخ با تساوي بدون گل خاتمه يافت. فريدون زندي اين هفته از دقيقه ۶۲ براي كايزرسلاترن وارد بازي شد.
آرسنال متوقف شد
تيم آرسنال اين هفته در ديدار با ساوتهمپتون به تساوي يك بر يك رسيد. در اين بازي ابتدا فردي ليوندبرگ در دقيقه (۴۵) گل اول را براي آرسنال زد ولي در دقيقه ۶۷ پيتر كروچ بازي را به تساوي كشاند.
داور اين ديدار ديويد پروتون را در دقيقه (۴۵) از تيم ميزبان و روبن وان پرسي را در دقيقه (۵۰) از آرسنال با نشان دادن كارت قرمز از ميدان اخراج كرد.
آرسنال با اين تساوي با ۵۸ امتياز در مكان سوم باقي ماند.
فوتبال امروزدر كشورهاي اروپايي
نيوكاسل - بولتون (۳۰:۱۶)
ميدلزبرو - چارلتون (۳۰:۱۸)
ليگ اسپانيا
اوساسونا - مالاگا (۳۰:۱۹)
سويا - سانتاندر (۳۰:۱۹)
ساراگوسا - ويارئال (۳۰:۱۹)
آتلتيكومادريد - سوسيه داد (۳۰:۲۱)
والنسيا - بتيس (۳۰:۲۳)
ليگ آلمان
بايرلوركوزن - اشتوتگارت (۲۰)
شالكه - هانوفر (۲۰)
ليگ ايتاليا
بولونيا - ليوورنو (۳۰:۱۷)
كالياري - آتالانتا (۳۰:۱۷)
يوونتوس - سيه نا (۳۰:۱۷)
لاتزيو - پارما (۳۰:۱۷)
لچه - مسينا (۳۰:۱۷)
پالرمو - رم (۳۰:۱۷)
رجينا - كيه وو(۳۰:۱۷)
اينتر - ميلان (۲۳)
(ساعت بازي ها به وقت تهران)

خبرهايي از دووميداني
تيم ملي ايران در راه رقابت هاي اوپن چين
گروه ورزشي: نشست خبري رييس فدراسيون دووميداني صبح روز دوشنبه برگزار مي شود.به گزارش ايسنا، در اين كنفرانس مطبوعاتي كه ساعت ۱۰ صبح فردا در محل فدراسيون برگزار مي شود، حسين جلالي درخصوص رقابت هاي دووميداني سالروز ملي شدن صنعت نفت، رقابت هاي آسيايي چين و برنامه هاي سال ۸۴ فدراسيون پاسخگوي سئوالات خبرنگاران خواهد بود.
۱۳۸۳ سكه در دوي همگاني ملي شدن صنعت نفت
فدراسيون دووميداني به همراه امور ورزش شركت ملي نفت ايران، مسابقات دوي همگاني سالروز ملي شدن صنعت نفت را در تهران و شهرهاي مناطق نفت خيز برگزار خواهد كرد.مسابقات دوي همگاني سالروز ملي شدن صنعت نفت روز ۱۴ اسفند ماه (جمعه) در شهرهاي تهران، مسجد سليمان، اهواز، آبادان و منطقه عسلويه برگزار مي شود و طي آن ۱۳۸۳ سكه بهار آزادي به برندگان به قيد قرعه اعطا خواهد شد.مسابقه دوي همگاني تهران در مجموعه ورزشي تختي از ساعت ۱۰‎/۳۰ دقيقه صبح و به مسافت ۶ كيلومتر برگزار خواهد شد.
سفر تيم ملي دووميداني ايران به رقابت هاي بين المللي
رييس فدراسيون دووميداني از اعزام تيم دووميداني ايران به مسابقات دووميداني بين المللي آزاد چين خبر داد.
«حسين جلالي» گفت: تيم دووميداني باشگاه نفت به نمايندگي از ايران به مسابقات فوق كه در شهر «تيان جين» در حومه شهر پكن برگزار مي شود، اعزام شد.رييس فدراسيون دووميداني ادامه داد: اين تيم با ۷ دونده و ۲ مربي در اين مسابقات شركت مي كند.وي درباره اردوهاي آمادگي دوندگان ايراني افزود: اردوهاي تيم ملي دووميداني ايران درخاتمه يافت.
ليگ برتر هندبال ايران
فولاد مباركه دو هفته زودتر قهرمان شد
گروه ورزشي: در هفته نوزدهم ليگ برتر هندبال ايران در برخورد فولاد مباركه و پرسپوليس تكليف قهرماني اين فصل روشن شد. جدال تيم هاي اول و دوم جدول با برتري فولادي ها به پايان رسيد تا تيم مدافع عنوان قهرماني دو هفته زودتر خيالي آسوده پيدا كند. بازي نزديك دو تيم فولاد و پرسپوليس با برتري ۲۹ بر ۲۴ فولاد خاتمه يافت. در ساير بازي ها شهرداري كرمان ۳۶ بر ۱۹ جام الكترونيك قم را شكست داد.شهيد قندي يزد در تهران ۳۲ بر ۳۰ از سد نيروي زميني تهران گذشت. هپكو اراك ۳۱ بر ۳۰ بر كابل خودروي سبزوار غلبه كرد و ثامن مشهد هم با پيروزي ۳۲ بر ۲۵ مقابل دانشگاه آزاد شهركرد پيروز شد.
در پايان بازي هاي هفته نوزدهم بوريس چيزوف، امير خانيان و محمدمهدي رهنما به عنوان بهترين مربي، بازيكن و پديده معرفي شدند. مجيد كلاهدوزان و عليرضا سليماني بهترين قاضيان هفته بودند. عنوان برترين دروازه بان هفته به رسول دهقان رسيد.
۴ تيم صعودكننده به مرحله نيمه پاياني ليگ هاكي
با پايان گرفتن مرحله مقدماتي مسابقات هاكي قهرماني باشگاه هاي برتر ايران، ۴ تيم صعودكننده به مرحله نيمه  پاياني اين پيكارها شناخته شدند.در اين مسابقات كه با شركت ۱۰ تيم در ۲ گروه برگزار شد، تيمهاي مخابرات لرستان و دانشگاه آزاد اسلامي همدان از گروه اول و تيمهاي شيشه سايپا مهدي شهر سمنان و راه  و ترابري گلستان از گروه دوم با كسب امتيازات لازم گام به مرحله نيمه پاياني گذاشتند.
تيم ملي تنيس ايران به مصاف كويت مي رود
واحد مركزي خبر: تيم ملي تنيس ايران در چارچوب رقابتهاي گروه دوم جام ديويس در منطقه آسيا، اقيانوسيه با تيم كويت بازي خواهد كرد. رقابتهاي گروه دوم از ۱۴ تا ۱۶ اسفند برگزار خواهد شد كه تيم كشورمان در تهران ميزبان كويت است. در ديگر بازيهاي اين گروه نيوزيلند با قزاقستان، استراليا با لبنان و فيليپين با كره جنوبي بازي مي كند.
در پايان دور دوم مسابقات اين گروه دو تيم به گروه سوم سقوط مي كنند و يك تيم به دسته اول صعود خواهد كرد.

در اولين تمرين پرسپوليس بعد از شكست، پروين نبود
گروه ورزشي: نخستين تمرين آماده سازي تيم پرسپوليس پس از شكست مقابل استقلال بدون حضور «علي پروين» در ورزشگاه كارگران برگزار شد.
در اين تمرين كه زيرنظر «راينر زوبل» برگزار شد، رهبري فرد، انصاريان و كريمي حضور نداشتند.سرمربي تيم پرسپوليس در ابتداي اين تمرين به مدت ۱۰ دقيقه بازيكنان را در گوشه اي از زمين گرد هم آورد و صحبت هايي را درخصوص ديدار اين تيم مقابل استقلال انجام داد.در ادامه بازيكنان پرسپوليس به مدت ۳۰ دقيقه زيرنظر استيلي مربي اين تيم به دويدن پرداختند.به هنگام برگزاري اين تمرين، زوبل، جمشيدي و امامي فر، را فرا خواند و به مدت ۲۰ دقيقه با آنان صحبت كرد.از نكات قابل توجه در تمرين پرسپوليس نبود داماد پروين مترجم «زوبل» بود كه اين موضوع، مشكلاتي را براي ترجمه سخنان سرمربي تيم ايجاد كرده بود.

عجب حكايتي دارد جايگاه ورزشگاه آزادي
گروه ورزشي: در بازي استقلال و پيروزي كه جمعه برگزار شد مسئولان فدراسيون فوتبال و عوامل دست اندركار مجموعه ورزشي آزادي، همچون گذشته ها بليت هاي جايگاه را بدون حساب و بدون در نظر گرفتن تساوي بين عرضه و تقاضا به مردم فروخته اند.روز جمعه تعداد زيادي از تماشاچيان مشتاق كه به رغم افزايش قيمت بليت جايگاه از ۱۰ هزار ريال به ۲۰ هزار ريال، بليت مذكور را تهيه نمودند، همچون بازي ايران و آلمان با درب هاي بسته ورودي هاي جايگاه مواجه شدند. جالب اينجا است كه به رغم خالي بودن تعدادي از صندلي ها مخصوصا در جايگاه استقلالي ها، دوستان عزيز نيروي انتظامي علت بسته شدن درب ها را پر بودن ظرفيت جايگاه اعلام كرده و عوامل حراست فدراسيون فوتبال را كليددار درب هاي ورودي جايگاه معرفي نمودند كه سرانجام نيز، به رغم اعتراض گسترده هواداران دو تيم، نيروي انتظامي با برخوردي شايسته! آنها را به طبقه دوم استاديوم راهنمايي نمودند تا تلخي اين خاطره در ذهن هواداران باقي بماند.اميد است مسئولان فدراسيون همانگونه كه به فكر مردم آسيب ديده از پديده سونامي هستند، به فكر جيب مردمي كه به گفته يكي از آنها با هزار اميد و آرزو و با پرداخت حقوق كامل يك روز خود بليت جايگاه را جهت تشويق تيم محبوب خود خريداري نموده اند، نيز باشند.

جام تختي در آزادي
روابط عمومي فدراسيون كشتي ديشب اعلام كرد: بيست و پنجمين دوره مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي جام «جهان پهلوان تختي» در سالن ۱۲ هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار خواهد شد.در حالي كه فدراسيون كشتي در ابتدا قصد داشت اين مسابقه ها را در سالن ورزشي شهداي هفتم تير تهران برگزار كند، شوراي تامين امنيت استان تهران با برگزاري اين مسابقه ها در اين سالن مخالفت كرد و فدراسيون كشتي مجبور شد كه رقابتهاي بين المللي كشتي جام «تختي» را در ورزشگاه آزادي تهران برگزار كند.بيست و پنجمين دوره مسابقه  هاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي جام «جهان پهلوان تختي» در روزهاي ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه جاري در سالن ۱۲ هزار نفري مجموعه ورزشي آ زادي تهران برگزار مي شود.

ليگ برتر واليبال ايران
تكليف تيمهاي سوم تا ششم امروز مشخص مي شود
گروه ورزشي _ علي شاكري: يك روز قبل از آغاز فينال برگشت ليگ برتر واليبال ايران در اروميه، تكليف تيمهاي سوم تا هشتم اين فصل در سالن ۷ تير تهران مشخص مي شود.
امروز در تهران ابتدا در ساعت ۱۶ سايپا و پاس با هم ديدار مي كنند. پاس بازي رفت را ۳ بر يك از سايپا برد. موحدي مربي سايپا وعده تغييرات تاكتيكي براي جبران مافات در بازي برگشت داده است ولي واقعيت اينكه زور اين تيم به پاس نخواهد رسيد. پاس پس از ناكامي در راهيابي به جمع چهار تيم برتر دل به كسب مقام پنجم بسته است، تيمي كه در صورت كمي خوش اقبالي شايسته راهيابي به روي سكو نيز بود.
در بازي دوم امروز پيكان و برق ساعت ۱۸ براي مقام سومي با هم روبرو مي شوند. بازي رفت را پيكان قاطعانه از برق برد، ولي برق در اين فصل هميشه غير قابل پيش بيني ظاهر شد.پيكان هم همانند پاس با كسب جايگاه سوم به دنبال مرهمي بر راه نيافتنش به فينال است. پيكان هنوز حسرت بازي با صنام را در نيمه نهايي بر چهره دارد. در كنار برخورد دو مربي موفق ايراني كارخانه و وطن پرست، در فينال رويارويي چندين باره ست كوويچ و پارك كي ون مربيان خارجي حاضر در ليگ برتر هم جذابيت هاي خاص خود را دارد. تكليف تيمهاي هفتم و هشتم هفته پيش روشن  شد و طي آن پتروشيمي بندر امام بالاتر از آذر پيام اروميه در جاي هفتم ايستاد و آذر پيام هشتم شد.

مسابقات بين المللي واليبال ساحلي جام خليج فارس
سه تيم خارجي و يك تيم از ايران به نيمه نهايي رسيدند
گروه ورزشي: چهارمين دوره پيكارهاي بين المللي واليبال ساحلي گراميداشت دهه فجر جام خليج هميشه فارس در شرايطي امروز در كيش قهرمانان برتر خود را شناسايي مي كند كه ديروز سه تيم خارجي - دو تيم از اندونزي، يك تيم از قزاقستان - و يك تيم ازايران به مرحله نيمه پاياني راه يافتند.
بازيهاي مرحله نيمه پاياني صبح امروز و بازيهاي فينال و رده بندي بعد از ظهر انجام مي شود. با پايان يافتن بازيهاي اين مرحله و پس از سه روز استراحت، تور ساحلي واليبال آسيا به مدت سه روز در همين محل برگزار خواهد شد. با موافقت ليائو رئيس كميته واليبال ساحلي، سهم ايران در تور آسيايي به پنج تيم افزايش پيدا كرد.

۲۱ اسفند ماه تاريخ هفته پاياني ليگ برتر تكواندو
گروه ورزشي: پيكارهاي تكواندو قهرماني باشگاه هاي برتر ايران روز ۲۱ اسفند ماه با انجام هفته پاياني خاتمه مي پذيرد.
روابط عمومي فدراسيون تكواندو با اعلام اين خبر يادآور شد، پيكارهاي عقب افتاده ليگ برتر جمعه هفته جاري در خانه تكواندو انجام خواهد شد.
در اين روز پاس با تيم هاي مازن گاز و ذوب آهن و دانشگاه آزاد اسلامي با مازن گاز و ذوب آهن با مس كرمان روبه رو مي شوند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |