يكشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۷ - Feb 27, 2005
پس از سه روز دلهره براي خانواده مرد كارخانه دار
پايان گروگانگيري ۳۵۰ هزار دلاري
001266.jpg
آدم ربايان
گروه حوادث: با دخالت مأموران دايره ۱۱ اداره آگاهي مركز در عمليات گروگانگيري ۳۵۰ هزار دلاري، گروگان ۱۴ ساله به آغوش خانواده اش بازگشت.
شرح حادثه از زبان بهراد ۱۴ ساله
ساعت ۷ و ۲۵ دقيقه روز چهارم اسفند ماه مثل هميشه براي رفتن به مدرسه از منزلمان واقع در خيابان ظفر خارج شدم. هنوز چند قدمي از در خروجي خانه فاصله نگرفته بودم كه يك خودرو پرايد با سه سرنشين مرد مقابل پاهايم ايستاد. يكي از سرنشينان سرش را از داخل خودرو خارج كرده و به من گفت: «خيابان محموديه كجا است؟» من براي پاسخگويي به او به خودرو نزديك شدم ولي ناگهان دو نفر از سرنشينان خودرو پياده شده و قصد داخل كردن من به خودرو آن هم به زور را داشتند، من شروع به داد و فرياد كردم ولي ربايندگان با يك حركت سريع مرا به داخل خودرو كشانده و قبل از آن كه كسي بتواند كمكم كند با سرعت زياد از آن محل دور شدند. بعدها فهميدم كه برادر بزرگترم با شنيدن صداي فريادم به مقابل پنجره آمده بود ولي قبل از آن كه خود را به خيابان برساند ربايندگان مرا ربوده بودند. آدم ربايان در طول مسير دهانم را بستند و با انداختن يك پتو بر روي سرم نگذاشتند مسيري را كه مرا به آنجا مي برند ببينم.بعد از طي يك مسير نسبتاً طولاني آدم ربايان مرا به داخل يك خانه كوچك روستايي در يك منطقه پرت بردند. در مدت گروگانگيري متوجه شدم خانه متعلق به يكي از ربايندگان به نام محمد بود.تازه وارد مخفيگاه ربايندگان شده بوديم كه به مجتبي كه يكي از همدستانشان بود دستور داده شد با منزل ما تماس بگيرد و تقاضاي ۳۵۰ هزار دلار از والدينم بكند. مجتبي از خانه خارج شد و ربايندگان مرا به داخل يكي از دو اتاق كوچك آن خانه بردند.
يكي از آدم ربايان به من گفت: «با تو كاري نداريم، ساكت باش و سروصدا ايجاد نكن. ما فقط قصد گرفتن پول از پدرت را داريم و سپس تو را سالم تحويل خانواده ات خواهيم داد.»
وقتي در اتاق را به رويم بستند فقط من بودم و يكي از ربايندگان كه در تمام مدت گروگانگيري مراقبم بود. صداي دو نفر كه از بيرون اتاق شنيده مي شد برايم بسيار آشنا بود ولي نتوانستم آنها را شناسايي كنم.
در مدت گروگانگيري يكبار با يك تلفن همراه فقط به مدت ۱۰ ثانيه با مادرم صحبت كردم. يكي از ربايندگان به من گفت: «فقط به مادرت خواهي گفت كه حالت خوب است به پليس اطلاع ندهند تو خودت بعد از تحويل پول به خانه باز مي گردي اگر يك كلمه بيشتر صحبت كني خرخره ات را خواهم جويد.»
بعد از آزادي فهميدم كه در آن ۱۰ ثانيه با يك تلفن همراه سرقتي با مادرم صحبت كرده بودم. ربايندگان چندين بار با خانواده ام تماس تلفني گرفته و محل تحويل پول را تعيين كردند ولي هر دفعه به محل مورد نظر نرفتند تا مطمئن شوند كه خانواده ام پليس را در جريان آدم ربايي قرار نداده اند.در طول سه روز آدم ربايي هيچ آزاري به من نرساندند و غذايم نيز تخم مرغ و يا سوسيس بود كه شب آخر سوسيس خام برايم آوردند.
جمعه شب مجتبي كه مسئوليت تماس با خانواده ام را داشت حدود ساعت ۲۲ از مخفيگاه خارج شد، نيم ساعت بعد زنگ در منزل به صدا درآمد. محمد كه تصور مي كرد مجتبي برگشته است، در را باز كرد. ولي ناگهان اكيپ پليس با شليك گلوله وارد خانه شدند. در مدتي كوتاه غضنفر يكي ديگر از متهمان حاضر در مخفيگاه دستگير شد و من نيز از بند آدم ربايان رهايي يافتم.
صداي شليك گلوله ها و جوي كه ايجاد شده بود مرا ترساند ولي وقتي فهميدم تيراندازي ها براي نجات جان من است آرام شدم و بعد از رهايي از خوشحالي گريه ام گرفت.
محمد كه صاحب خانه نيز بود بعد از حضور مأموران قصد فرار داشت كه مأموران دايره ۱۱ آگاهي مركز و گروه ضربت اداره آگاهي كه در محل حضور يافته بودند با شليك گلوله به پاي وي از فرار او جلوگيري كرده و محمد نيز بازداشت شد.ساعت ۲ بامداد پس از سه روز اسارت همه چيز تمام شد و من در كنار پدر و مادرم بودم و مجتبي، مرتضي و مصطفي متهم در بازداشتگاه دايره ۱۱ آگاهي و محمد كه پايش مجروح شده بود در بيمارستان تحت مداوا قرار داشت.
001275.jpg
بهراد
چگونگي انجام عمليات پليسي از زبان سرهنگ جواد كشفي
ساعت ۸ صبح روز چهارم اسفند ماه مأموران آگاهي از آدم ربايي يك پسر ۱۴ ساله به نام بهراد از مقابل منزل مسكوني شان در خيابان ظفر توسط سرنشينان يك خودرو پرايد با خبر شدند. با توجه به اهميت موضوع تيم ويژه آدم ربايي در محل حادثه حاضر شدند. از همان بدو كار خانواده بهراد تحت آموزش پليسي قرار داده شدند. تمام جوانب امر تحت كنترل قرار گرفت. مأموران در حين آموزش مادر بهراد بودند كه زنگ تلفن منزلشان به صدا در آمد. آدم ربايان تقاضاي ۳۵۰ هزار دلار كردند كه در نهايت بعد از گذشت سه روز آدم ربايي مبلغ فوق به ۵۰ ميليون تومان رسيد. اقدامات لازم صورت گرفت. در تحقيقات بعدي معلوم شد ربايندگان اهل و ساكن شهرستان كرج هستند. در مراحل بعدي مخفيگاه ربايندگان كه در روستاي فرخ آباد شهرك مارليك كرج بود شناسايي شد. هماهنگي هاي لازم با بازپرس سليماني صورت گرفت.
سروان بهگذر به همراه تيم پليسي به محل اعزام شدند. مجتبي يكي از ربايندگان در حين گفت وگو با خانواده بهراد در يك تلفن عمومي شناسايي و دستگير شد. وي در ابتدا منكر ارتكاب هر گونه جرمي بود ولي با اولين بازجويي هاي پليسي كه از وي صورت گرفت لب به اعتراف گشود و بدين ترتيب مخفيگاه ديگر همدستان وي شناسايي و در مدت زمان بسيار كوتاه همه ربايندگان دستگير شدند.
وي افزود: دو نفر از ربايندگان كه مرتضي و مصطفي نام دارند فرزندان يكي از كارگران پدر بهراد كه مالك دو كارخانه  تفلون سازي است بودند و از همين طريق هم از وضع مالي اين خانواده با اطلاع شده بودند.ربايندگان تلفن همراهي را كه بهراد با آن با خانواده اش صحبت كرده بود نيز از يك زن بعد از ربودن بهراد در خيابان زورگيري كردند تا براي صبحت كردن پسر ۱۴ ساله با خانواده اش مجبور به خارج كردن وي از مخفيگاه نباشند.
بررسي هاي پليسي بيشتر در اين خصوص در دايره ۱۱ آگاهي مركز دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

از سوي ديوان عالي كشور
حكم اعدام كودك ربايان اصفهاني تأييد شد
001263.jpg
گروه حوادث: با تأييد حكم اعدام پدر و پسري كه ۴۰ دختر بچه را مورد آزار و اذيت قرار داده بودند توسط ديوان عالي كشور،  آن دو در آستانه مرگ قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده، موسي علي (۴۵ ساله) و پسرش رسول(۱۶ ساله) متهم به تجاوز به عنف، زنا، سرقت مقرون به آزار و آدم ربايي هستند.
آذرماه سال ۱۳۸۲ اولين شكايت ها عليه اين دو مرد كه اقدام به سرقت طلاجات يك دختر ۴ ساله و آزار و اذيت وي و سرقت طلاجات يك دختر بچه ۱۱ ساله كرده بودند در دادگستري اصفهان ثبت شد.
پس از طرح شكايت، دستور پيگيري موضوع به تمامي واحدهاي نيروهاي انتظامي و ضابطان قضايي ابلاغ شد و قاضي اسدي مأموريت يافت تا تحقيقات مقدماتي خود را در خصوص شناسايي اين دو مرد آغاز كند.
به اين ترتيب، از دو شاكي پرونده خواست تا با حضور در شعبه اطلاعاتي را در اختيار كارآگاهان قرار دهد اما بازجويي از كودك ۴ ساله به هيچ نتيجه نرسيد و دختر بچه ۱۱ ساله نيز آنقدر ترسيده بود كه حاضر نبود با هيچ مردي همكلام شود.
رديابي ها در اين زمينه ادامه داشت در حالي كه هيچ سرنخ جديدي در پرونده پيدا نشده بود. در اين مدت موسي علي.م و رسول به اعمال شيطاني خود در شهرهاي نجف آباد، شاهين شهر و خميني شهر ادامه دادند. تا اينكه ظهر ۲۵ مهرماه امسال فريادهاي يك دختر بچه توجه ساكنان يكي از كوچه هاي اصفهان را جلب كرد و همسايه ها هراسان به كوچه آمدند و به دنبال صداي دختر بچه بودند كه ناگهان در خانه موسي علي كه قبلاً توسط نيروي انتظامي نيز شناسايي شده بود باز شد و دخترك خود را در آغوش زني انداخت. پشت سر او هم موسي در حالي كه دخترك را تعقيب مي كرد، بيرون دويد و خود را در بين همسايه ها ديد.بلافاصله موضوع به مركز پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد و با حضور مأموران انتظامي پدر و پسر دستگير شدند و به اداره آگاهي اصفهان انتقال يافتند.
با توجه به مشابهت شكايات مطرح شده قاضي اسدي تحقيقات خود را از متهمان آغاز كرد. موسي علي منكر ارتكاب هر گونه جرمي شد. اين در حالي بود كه پسر ۱۶ ساله اش، بلافاصله در نخستين بازجويي ها لب به اعتراف گشود. اعترافاتي تكان دهنده، حافظه غريب او بيش از ۴۰ مورد آدم ربايي و سرقت را در خود ضبط كرده بود.
موسي كه در آن زمان راهي جز بيان حقيقت نداشت هم لب به اعتراف گشود و پرده از جنايات ديگري برداشت. وي در اعترافاتش بيان كرد كه ۱۰ تن از دختر بچه ها را مورد آزار و اذيت قرار داده است. به دستور قاضي اسدي پس از شنيدن اظهارات تكان دهنده اين پدر و پسر جنايتكار موضوع در نشريات محلي درج شد و تعداد شكات پرونده به ۲۵ تن رسيد. همچنين كارآگاهان در بازرسي از خانه مرد ۴۵ ساله، چند قطعه طلا، پلاك، زنجير، النگو، گوشواره، تعدادي شكلات بسته بندي شده براي اغفال دختران، يك دستمال قرمز رنگ كه به گفته تمامي شكات كودك و نوجوان توسط آن چشم بچه ها را مي بستند كشف شد.قاضي اسدي اوايل آبانماه امسال جلسه محاكمه را برگزار كرد. اما شاكيان كوچك با ديدن پدر و پسر نتوانستند به تشريح جزئيات حادثه بپردازند.
موسي علي در اظهاراتش در خصوص نحوه ربودن دختر بچه ها از مقابل مدارس گفت: ما خود را نمايندگان آموزش و پرورش معرفي مي كرديم و با تردد در مقابل مدارس دخترانه به سوژه هاي مورد نظر مي گفتيم براي اهداي لوح تقدير بايد به مدرسه بچه ها برويم. اما آدرس مدرسه را نداريم. دختر بچه ها هم ذوق زده از تقدير و تشويق در مدرسه سوار بر موتور سيكلت ما مي شدند تا نزديكترين راه به مدرسه را به ما نشان دهند. اين طور بود كه دختر بچه ها را مي ربوديم. قاضي اسدي پس از ختم جلسه دادگاه در شعبه ۵۳ دادگاه عمومي اصفهان حكم را در خصوص پرونده صادر كرد.
وي موسي علي (۴۵ ساله) و رسول علي (۱۶ ساله) را از حيث تجاوز به عنف و زنا به اعدام در ملأ عام در خيابان ۲۴ متري اصفهان، از حيث سرقت مقرون به آزار به ۱۰ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در ملأ عام قبل از اجراي حكم و به اتهام آدم ربايي به ۱۰ سال زندان محكوم كرد.
حكم صادره از سوي ديوانعالي كشور مورد تأييد قرار گرفته و اين پدر و پسر در آستانه مرگ قرارگرفته اند.

دستگيري جاعل حرفه اي سابقه  دار
001281.jpg
حسن
گروه حوادث: مردي كه با جعل عنوان رئيس شعبه دادگاه عمومي تهران باعث ابطال بند ۴ ماده ۱۶۹ آيين نامه اجرايي سازمان زندانها شده بود به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ خوئيني ها- معاون اول اداره آگاهي تهران بزرگ ضمن اعلام اين خبر گفت، شخصي به نام حسن با توجه به آگهي هاي مندرج در روزنامه هاي كثيرالانتشار مبني بر فروش خودرو به صاحبان خودروها مراجعه كرده و پس از تصميم به خريد با ارائه چك هاي جعلي، خودرو خريداري شده را در شركتي در مشهد به فروش مي رساند.
سرهنگ خوئيني  افزود: با توجه به شكايت هاي مشابه رسيدگي به اين پرونده تحت بررسي دقيق قرار گرفت و با چاپ عكس اين متهم در روزنامه ها وي در يك عمليات ضربتي شناسايي و دستگير شد.
حسن در اعترافاتش عنوان كرد كه چك ها را از فردي به نام سعيد كه از جاعلان حرفه اي و سابقه دار بود، تهيه كرده است.
001278.jpg
سعيد
به اين ترتيب، شناسايي سعيد در دستور كار قرار گرفت و مشخص شد كه وي آخرين مرتبه تابستان امسال به اتهام جعل دستگير شده و با دادن يك سند جعلي توانسته از زندان فرار كند. با توجه به رديابي هاي صورت گرفته سعيد نيز شناسايي و دستگير شد. از محل اختفاي وي تعداد بي شماري كارت خبرنگاري،  مهر ثبت اسناد، كشف و ضبط شد.
معاون اول عملياتي تهران در ادامه بيان داشت: اين جاعل حرفه اي با جعل عنوان خود را رئيس شعبه ۱۴۹ دادگاه عمومي تهران و مشاور حقوقي معرفي كرده و با استفاده از جعل به انجام كارهاي خلاف پرداخته است. شگرد اين مرد بدين صورت بوده كه مثلاً  با تماس تلفني به دفاتر ثبت اسناد، مشخصات يك زمين را در چيتگر گرفته و با جعل سند ملك اقدام به فروش زمين به قيمت يك ميليارد تومان كرده است.
001284.jpg
حبيب
وي كه خود را مسئول قضايي معرفي كرده بود نيز با نوشتن يك نامه وجعل امضاي رئيس شعبه ۱۴۹ دادگاه به رئيس قوه قضاييه و دادخواست به ديوان عدالت اداري درباره بند ۴ ماده ۱۶۹ آيين نامه اجرايي زندانها مبني بر اين كه «مسئولان زندان مي توانند كساني را كه در زندان باعث اخلال در نظم مي شوند، به انفرادي انتقال دهند» تغيير ايجاد كند و با دستور رئيس قوه قضاييه ابن بند باطل شود.
سرهنگ خوئيني در پايان گفت: همدست ديگر اين فرد كه حبيب الله نام دارد نيز دستگير شده و پرونده متهمان در شعبه ۱۵ دادسراي صادقيه در حال بررسي است.

حادثه در جهان
فردا مايكل جكسون به دادگاه مي رود
001269.jpg
سي ان ان: سرانجام پس از ماهها بحث و تبادل نظر انتخاب اعضاي هيأت منصفه دادگاه مايكل جكسون به پايان رسيد و اولين دادگاه رسمي رسيدگي به اتهامات اين سوپر استار دوشنبه هفته جاري برگزار خواهد شد.
قاضي اين دادگاه از اعضاي هيأت منصفه درخواست كرده است كه خود را از جنجال هايي كه ظرف چند ماه گذشته در خصوص اين پرونده به راه افتاده است، دور نگاه دارند.
وي همچنين اعلام كرد كه در صورتي كه كادر انتخابي نتوانند آن گونه كه بايد از عهده اين پرونده بر آيند يك گروه هشت نفره ديگر را معرفي خواهد كرد. قاضي رودني ملويل همچنين اعلام كرد كه به محض معرفي رسمي اعضاي هيأت منصفه دادخواست ۲ هزار صفحه اي كه عليه مايكل تهيه شده است در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.طبق آخرين برنامه اعلام شده مايكل بايد ساعت ۸‎/۳۰ روز دوشنبه براي شركت رسمي در اولين جلسه دادگاه حضور يابد. در اين پرونده جكسون متهم است كه نوجوان ۱۳ ساله اي را كه مبتلا به سرطان بوده مورد سوء استفاده جنسي قرار داده و علاوه بر دادن مشروبات الكلي به وي سعي داشته وي و خانواده اش را در اسارت خود نگاه دارد.
قاضي دادگاه اعلام كرده است كه تا پايان اين پرونده ۶ صندلي در تمام طول جلسات دادگاه به طور ثابت در اختيار اعضاي خانواده مايكل جكسون قرار مي گيرد. پيش بيني مي شود كه رسيدگي به اين پرونده حداقل ۵ ماه طول بكشد.هيأت منصفه انتخابي شامل ۸ زن و چهار مرد است.پيرترين عضو اين مجموعه خانمي با ۷۹ سال سن و جوانترين آن مردي ۲۰ ساله است. برخي از اعضاي انتخابي به نحوي در چند سال اخير با مايكل آشنايي داشته اند.
خودكشي پدر پس از قتل
سايت جنايي: مردي كه در اقدامي جنون آميز پنج فرزند خود را با يك چاقوي قصابي مورد ضرب و شتم شديد قرار داده بود خودكشي كرد.
پليس كلمبوس هويت ضارب را ليسي مور ۲۴ ساله اعلام كرد. پليس با مراجعه به منزل محل سكونت اين خانواده با پيكر نيمه جان قربانيان و پدر آنها روبه رو شد. دو فرزند يك و دو ساله اين پدر ظالم پس از رسيدن به بيمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت كردند. سه قرباني ديگر كه بين ۳ تا هفت سال سن دارند در بخش  مراقبت هاي ويژه به سر مي برند.
پليس بازجويي از مادر اين كودكان را كه از اين حمله جان سالم به در برده، آغاز كرده است.
قاتل اعترافات خود را پس گرفت
001272.jpg
سي ان ان: مردي كه به دنبال تحقيقات پليس تگزاس متهم به قتل عمد دوست دختر سابق خود شده است، روز گذشته در اولين ملاقات با همسر رسمي خود ادعا كرد كه همه به اشتباه وي را به عنوان قاتل بازداشت كرده اند.
استفان باربي ۳۷ ساله پس از ادعاي پليس تگزاس مبني بر پذيرفتن اتهام وارده با دو مورد قتل عمد روبه رو شد. وي متهم است كه ليزا آندروود ۳۴ ساله و پسر ۷ ساله وي را به قتل رسانده است. علاوه بر اين ليزا هفت ماهه باردار بوده است. به ادعاي استفان نوزاد متولد نشده متعلق به وي بوده است. همسر باربي كه دو ماه پيش با او ازدواج كرده است پس از ملاقات با همسرش براي اولين بار پس از بازداشت در مصاحبه با سي ان ان گفت: استفان به من گفت كه همگي درخصوص ارتباط وي و مقتول دچار اشتباه شده اند.وي در ادامه گفت: پس از اين سخنان از وي پرسيديم كه منظورت از اين حرف  چيست؟ اما استفان تنها اشك مي ريخت. به گفته تريش باربي ۳۹ ساله استفان روز حادثه براي مذاكره با مقتول درخصوص سرپرستي بچه پس از تولد به منزل وي مي رود. در آنجا مقتول و استفان مشاجره شديدي با هم مي كنند. با وجود دفاعيات شديد همسر استفان از وي مأمور تحقيق پرونده با رد ادعاهاي مظنون به قتل در اين خصوص گفت: از همسر يك قاتل قصي القلب سخناني به جز اين انتظار نمي رود. قرار است دادگاه نهايي رسيدگي به اتهامات استفان هفته آينده تشكيل شود.

پيرمرد ۹۸ ساله مسن ترين قرباني زلزله زرند
مديركل اداره پزشكي قانوني استان كرمان كوچكترين جان باخته زلزله شهرستان زرند را يك دوقلوي دختر شش ماهه و مسن ترين آنان را يك پيرمرد۹۸ ساله اعلام كرد.
دكتر «مسعود قادي پاشا» روز شنبه در گفت و گو باايرنا با اعلام اين مطلب افزود :
۵۸‎/۱ درصد جان باختگان زلزله زرند زن و۴۱‎/۹ درصد مرد بودند. وي همچنين گفت : ۳۲‎/۲درصد از فوت شدگان اطفال و۸/ ۶۷ درصد بزرگسال هستند.
مدير كل اداره پزشكي قانوني استان كرمان ادامه داد : از اين تعداد اطفال ۶۰ درصد دختر و۴۰ درصد پسر ميباشند.
وي همچنين گفت : علت مرگ ۹۰ درصد جان باختگان زلزله زرند خفگي ناشي از آوار و۱۰ درصد ضربه مغزي و آسيب به احشاء داخلي بوده است .
قادي پاشا اضافه كرد : پزشكي قانوني استان كرمان تاكنون ۴۶۵ جواز دفن براي جان باختگان زلزله زرند صادر كرده است .
به گفته وي سه جسد نيز ناشناس باقي مانده است .
بر اساس آخرين اعلام مسوولان امر در جريان وقوع زلزله دلخراش زرند تاكنون ييي نفر قرباني و حدود يك هزار نفر به شدت مصدوم و راهي بيمارستان شدند.
بدين ترتيب جانباختگان زلزله ۴/۶ ريشتري كرمان بر اساس آخرين اعلام رسمي استانداري كرمان به ترتيب از ۴۹۰ به ۵۴۶ ، ۶۰۲ و ۶۱۲ تن تاكنون تغيير و افزايش يافته است، اما تحقيق ميداني خبرگزاري دانشجويان ايران از طريق مراجعه به روستاها و شهرهاي آسيب ديده از زلزله، اظهارات خانواده ها و بازماندگان و نيز مطلعين  بومي، همچنان از حدود ۷۹۰ كشته در جريان اين حادثه حكايت مي كند.
بر اساس اين تحقيق ايسنا: در روستاي امروديه، با۸۰ درصد خسارت: ۱۳ تن كشته سوسفيد۶۰، درصد خسارت: يك كشته ،سكوكان، ۹۰ درصد خسارت: ۲۲ كشته، داهوئيه، ۹۵ درصد خسارت : ۱۳۶ كشته، ريحانشهر، ۸۵ درصد خسارت: ۶۰ كشته،عبدل آباد، ۷۰ درصد خسارت: ۱۸ كشته ،سرباغ، ۱۰۰ درصد خسارت: ۵۰ كشته ،دهستان حتكن، ۱۰۰ درصد خسارت، ۳۳۷ كشته ،فتح آباد۷۰، درصد خسارت ۱۲ كشته، بهاآباد، ۸۰ درصد خسارت، ۵۵ كشته ،مطهرآباد،  ۶۰ درصد خسارت ، ۵ كشته ،علي آباد عليا، ۷۰ درصد خسارت، ۹ كشته ،مدبون، ۸۰ درصد خسارت ، ۱۳ كشته ،بهارستان، ۷۰ درصد خسارت ، ۵ كشته ،دستكوينه، ۳۰ كشته ،زرند، ۳۰ درصد خسارت، ۲۳ كشته ،راور ۳ تن و كرمان نيز ۷ تن كشته شده اند.
به گزارش ايسنا با توجه به تفاوت هاي آماري مذكور در گزارش هاي رسمي و غيررسمي در جريان بررسي هاي پس از حادثه در ايران كارشناسان امر معتقدند كشور ما به شدت نيازمند نظام جامع آماري مدوني است كه بر اساس آن بتوان تدابير پيشگيرانه  و تصميمات جبراني اتخاذ كرد.

جنايت در منطقه تهران نو
گروه حوادث: جسد يك مرد در جوي مقابل محل زندگي اش كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۲۳ جمعه اهالي يكي از كوچه هاي منطقه تهران نو با صداي افتادن يك جسم از فاصله اي بلند بر روي زمين مقابل پنجره هاي خود روبرو شدند. با دقت بيشتر معلوم شد كه جسم سقوط كرده جسد يك مرد است كه به داخل جوي آب افتاده بود. مراتب به اطلاع مأموران كلانتري ۱۲۸ رسيد.وقتي مأموران به محل رسيدند با جسد عريان يك مرد ۳۶ ساله كه شش ضربه چاقو به دست راست، ۷ ضربه به دست چپ، ۶ ضربه به پاي چپ، ۷ ضربه به پاي راست و يك ضربه چاقو نيز به قفسه سينه وي وارد شده بود مواجه شدند.
در بررسي اوليه معلوم شد كه مرد هنوز زنده است ، او را به سرعت به بيمارستان فجر رساندند . ولي شدت جراحات آن قدر زياد بود كه مرد قادر به صحبت كردن نبود، مرد ۳۶ ساله كه در تحقيقات بعدي معلوم شد كه «امير» نام دارد در اتاق عمل حين جراحي جان سپرد.
كارآگاهان تحقيقات خود را براي شناسايي عامل يا عاملان جنايت از همان صحنه كشف جسد نيمه جان امير آغاز كردند.
همسايه ها به مأموران گفته بودند كه با شنيدن صداي سقوط يك جسم از فاصله اي بلند جسد را كشف كرده بودند. با دقت بيشتر به اظهارات همسايه ها مأموران متوجه شدند كه شاخه هاي درختي كه جسد در جوي زير آن كشف شده بود شكسته شده است.آپارتمان هاي روبه روي جوي آب مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت معلوم شد امير، مدت كوتاهي بود كه يكي از طبقات آن آپارتمان را اجاره كرده و به دليل اين كه هيچ رفت و آمدي با همسايه ها نداشت كسي اطلاع بيشتري از زندگي او ندارد. جسد امير به پزشكي قانوني انتقال يافت. تحقيقات بيشتر در دايره ۱۰ آگاهي مركز و دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

قتل در پي اختلاف مالي
گروه حوادث: مرد جواني كه در پي اختلاف مالي شريكش را به قتل رسانده و پيكر خونينش را در آزاد راه تهران- كرج رها كرده بود، به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده قتل زماني در دستور كار پليس جنايي شهريار قرار گرفت كه اوايل هفته گذشته زماني كه مأموران آگاهي شهرستان كرج در حين گشت زني در پل زيرگذر آزاد راه تهران- كرج بودند با جسد مردي كه غرق در خون بود روبه رو شدند. پس از كشف جسد موضوع به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد و با حضور وي در صحنه، بررسي هاي مقدماتي براي نخستين سرنخ ها آغاز شد. بنابر اين، از آن جايي كه احتمال وقوع قتل مي رفت، جسد تحت بازرسي بدني قرار گرفت. در بازرسي از لباس هاي مقتول يك دستگاه گوشي تلفن همراه پيدا شد. جسد براي تعيين علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت.
كارآگاهان در ادامه بررسي هاي خود، بعد از شناسايي هويت مقتول كه عليرضا نام داشت، شماره همراه وي را براي شناسايي و دستگيري عامل يا عاملان جنايت تحت كنترل قرار دادند.
رديابي هاي صورت گرفته، مأموران را به شماره تلفن فروشگاهي در شهرستان شهريار كشاند. به اين ترتيب صاحب فروشگاه كه مجيد نام داشت تحت بازجويي و بازرسي بدني قرار گرفت. در بازرسي از فروشگاه مجيد چند برگه شكواييه كه آغشته به خون بود به دست آمد و متهم در پاسخ به سؤالات مأموران زماني كه هيچ راه فراري پيدا نكرد لب به اعتراف گشود. مجيد در طول بازجويي ها گفت: از مدت ها پيش با عليرضا اختلاف مالي داشتم و او مدام از من طلبش را مي خواست. از دستش به ستوه آمده بودم، تصميم گرفتم تا او را به قتل برسانم. بنابر اين هفته گذشته با او تماس گرفتم و با او قرار گذاشتم تا به اتفاق هم به تهران برويم تا طلب او را پرداخت كنم كه او نيز قبول كرد. با خودروي من به سمت تهران حركت كرديم و سپس من نيت خود را عملي كردم و او را به قتل رساندم. دوباره به خانه ام در شهريار بازگشتم. صبح روز بعد براي اين كه كسي متوجه قضيه نشود به كرج رفتم و جسد عليرضا را زير پل رها كردم.
بر پايه اين گزارش، متهم با قرار بازداشت روانه زندان شد تا تحقيقات تكميلي در خصوص برگزاري جلسه محاكمه صورت گيرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |