دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۲ - Jan 24, 2005
به ميزباني شهرداري تهران
نخستين دوره بازيهاي زنان پايتخت هاي
كشورهاي اسلامي آغاز شد
رئيس مجلس شوراي اسلامي: اين مسابقات روح همبستگي را افزايش مي دهد
000822.jpg
گروه ورزشي: با طلوع فجر بهمن، از امروز نخستين بازيهاي بانوان پايتخت هاي كشورهاي اسلامي آغاز مي شود. به گزارش خبرنگار ما روز گذشته در مراسم افتتاحيه اين مسابقات كه با حضور غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، محمود خسروي وفا عضو شوراي اسلامي شهر تهران، دكتر قره خانلو رئيس كميته ملي المپيك و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در كميسيون هاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي و بزرگان ورزش برگزار شد بيش از ۱۵ كشور شركت داشتند. سالن دوازده هزار نفري ورزشگاه آزادي با حضور ۹۰۰ ورزشكار و اجراي مراسم نمادين حج توسط ۲۰۰۰ دانش آموز حال و هواي ديگري داشت. دكتر غلامعلي حداد عادل گفت: اين مسابقات ورزشي نخستين مسابقات بين المللي است كه در سال ۲۰۰۵ ميلادي برگزار مي شود. به ويژه اين كه ا مسال نيز به نام سال ورزش و سلامت ناميده شده است و جمهوري اسلامي ايران هم افتخار دارد كه در اين سال، اولين مسابقات بين المللي زنان را برگزار كند. وي ضمن تشكر از شهرداري و شوراي شهر تهران اظهار داشت، برگزاري اين مسابقات گام مهمي در راه ارتقاي ورزش زنان است، زيرا در اين مسابقات از كشورهاي مختلف آسيايي حضور دارند. رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأسفبار خواندن واقعه سونامي و كشته شدن عده ي بيشماري از مردم جنوب آسيا، نسبت به كشته شدگان اداي احترام كرد و خطاب به ورزشكاران گفت: ما خوشوقتيم كه ميزبان شما هستيم. برگزاري اين مسابقات مصادف با جشن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران است، لذا برگزاري اين مسابقات در اين فصل به منزله بزرگداشت انقلاب اسلامي ايران خواهد بود. حداد عادل ضمن بزرگداشت ياد حضرت امام(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و شهيدان كه با خون خود استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را به ايران ارزاني داشتند تصريح كرد، برگزاري مسابقات ميان زنان كشورهاي اسلامي و آسيايي موجب افزايش روح همبستگي ميان ملت هاي آسيايي و اسلامي است، چرا كه اين كشورها داراي فرهنگ مشترك هستند و از خصوصيات بارز آن نقش و جايگاه زن در اين فرهنگ هاست. حداد عادل گفت: برگزاري اين مسابقات معنا و پيام ديگري هم دارد و آن نشان دهنده اهميت ورزش است چرا كه ورزش براي همگان لازم است و اين لزوم در زنان تجلي بيشتري دارد، زيرا نه تنها در سلامت آنها بلكه در سلامت نسل آينده نيز موثر خواهد بود. مجلس شوراي اسلامي با همه توان در جهت تقويت ورزش بانوان حركت خواهد كرد، چرا كه ما مي خواهيم به جهانيان نشان دهيم كه زن مسلمان مي تواند با حفظ الگوي اسلامي و پرورش رفتار و اخلاق، ورزشكار نيز باشد و مسابقاتي در سطح جهاني برگزار كند. ملت هاي اسلامي و آسيايي بايد جرأت داشته باشند كه مطابق ارزشهاي فرهنگي خودشان زندگي كنند و ورزش نيز جزيي از اين زندگي است، لذا ما بايد نشان دهيم با حفظ ارزشهاي خود، ورزشكار هستيم و زنان در عين وفاداري به اسلام، ورزش را نيز توسعه خواهند داد و اين طبيعتاً به معناي ستيزه جويي با فرهنگهاي ديگر نيست، بلكه به معناي حفظ هويت كشورهاي اسلامي و ملت هاي اسلامي است.
000849.jpg
در مراسم افتتاحيه مسابقات تيم شهرداري ميزبان بازيها با تصاويري از بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و مقام معظم رهبري وارد ميدان شدند. يك دقيقه سكوت براي قربانيان سونامي نيز در سالن حكمفرما و سپس پرچم بازيها در سالن برافراشته شد. عراقي ها به اتفاق مسئولين مرد خود در مراسم رژه حضور يافتند. تيمهاي تهران و شهرداري بيشترين شركت كننده را داشتند و بدنبال آنها تيمهاي ارمنستان و قطر بيشترين ورزشكار را اعزام كرده بودند.
مشعل كوچك بازيها توسط غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي روشن شد و سپس يكي از ورزشكاران زن مشعل اصلي را روشن نمود. افتتاح مسابقات حركت شكوهمندي بود براي صدها ميليون زن مسلمان و معتقد به ارزشهاي اسلامي كه امروز محروم از عرصه هاي بين المللي هستند، براي زنان آسيا و استعدادهايي كه حالا مي توانند در ميدان ورزشي در فضايي آغشته به معنويت و انسانيت به رقابت بپردازند. نخستين دوره بازيهاي كشورهاي مسلمان و آسيا، مي تواند علاوه بر توسعه ارتباط تعامل و تفاهم همفكري و مشاركت شركت كنندگان دوستي بيشتري را به ارمغان آورد و مي تواند رخدادي با رعايت حقوق شرعي و رقابتي زيبا براي زنان فراهم كند. ايران ميزبان اولين دوره اين مسابقات قادر است چون گذشته با اتكا به تاريخ، تمدن، دينداري و صلح، بنيانگذار حركتي شود در قاره آسيا و كشورهاي مسلمان.

تجليل از دوچرخه سواران دور دنيا
گروه ورزشي:از دوچرخه  سواران  دانشجوي  دانشگاه  آزاد اسلامي  اعزامي به  دور دنيا، روز يكشنبه  توسط دكتر عبدالله  جاسبي  رئيس  اين  دانشگاه  استقبال  و تجليل شد.
تيم  دونفره  دوچرخه  سواري  دانشجويان  دانشگاه  آزاد اسلامي به  نمايندگي كشورمان  سفر به  دور دنيا را ديروز در مقابل  سازمان  مركزي  دانشگاه  به  پايان رساند. حسن  عليزاده  و اميراحمدي  دوچرخه  سواران  دانشجوي  رشته كامپيوتر و مترجمي زبان  انگليسي  واحدهاي  اردبيل  و لاهيجان  سفر خود را ۲۰شهريورماه  ۱۳۷۹ با شعار پيام  صلح  و دوستي  ملت  ايران  آغاز كرده  و پس  از عبور از ۴۱ كشور و ۵ قاره  جهان  و پيمودن  مسافتي  بيش  از ۶۰ هزار كيلومتر، به  كشور بازگشتند.
دكتر جاسبي  در تجليل  از اين  دوچرخه  سواران  گفت : دانشگاه  آزاد اسلامي آبان  ماه  سال  آينده  پذيراي  دانشجويان  ورزشكار دانشگاه هاي  كشورهاي  اسلامي در تهران  خواهد بود.
وي  افزود: اين  دو دانشجو ۴ سال  و ۳ ماه  قبل  با كمك  و تشويق  دانشگاه آزاد اسلامي سفر خود به  دور دنيا را آغاز كردند.
وي  گفت : دانشگاه  در تمام  مدت  سفر با اين  دانشجويان  ارتباط داشت  و از نظر مالي  و معنوي  آنها را حمايت  مي كرد و پيام  دانشگاه  آزاد توسط آنها به  دبيركل  سازمان  ملل  داده  شد.جاسبي  گفت : اين  دوچرخه سواران  در همه  جاي  دنيا مورد استقبال  گرم ايرانيان  و مردم  آن كشورها قرار گرفتند و خيلي  جاها به  آنها كمك  كردند.وي  افزود: يكي  از راه هاي  همكاري  ما با ملت هاي  ديگر از طريق  ورزش است  و مسافرت  اين  دوچرخه  سواران  ابتكاري  از سوي  دانشگاه  آزاد اسلامي بود.

صداي آشناي ورزشگاهها خاموش شد
گروه ورزشي: صداي آشناي گوينده ورزشگاه هاي شهيد شيرودي و آزادي خاموش شد. همان صداي آشناي دو دهه اخير كه به هنگام معرفي بازيكنان تيم ها و گلزني آنان همهمه و شور و هيجان را به ميان تماشاگران مي برد. حميد نهال كارمند سازمان تربيت بدني و مأمور در فدراسيون هاي هندبال و نجات غريق در تصادف اتومبيل در راه همدان به زنجان جان به جان آفرين تسليم كرد. گروه ورزشي همشهري مصيبت وارده را به جامعه ورزش و بازماندگان آن مرحوم تسليت مي گويد.

۷ ملي پوش ايران در جام جهاني تهران
گروه ورزشي: در فاصله ۱۰ روز تا شروع پيكارهاي جام جهاني كشتي فرنگي در تهران ديروز تركيب تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي حضور در اين مسابقه ها اعلام شد. در اعلام اين اسامي جالب ترين نكته انتخاب سرمربي اين تيم است كه نام حسن بابك در اين سمت آورده شده است. اين درحالي است كه پيش از اين گفته مي شد كه بابك مدير تيم هاي كشتي فرنگي ايران است. در كنار اسامي اعلام شده نام مربي ديگري ديده نمي شود. تركيب تيم ملي كشتي فرنگي ايران در رقابت هاي جهاني تهران از اين قرار است:
۵۵ كيلوگرم: ايوب شاه كرمي ۶۰ كيلوگرم: محمد قضايي، ۶۶ كيلوگرم: مهدي توكلي، ۷۴ كيلوگرم: مجتبي باباجان زاده، ۸۴ كيلوگرم: روح الله ميكائيلي، ۹۶ كيلوگرم: رضا زيدوند و ۱۲۰ كيلوگرم: عليرضا غريبي.

برنامه بازي هاي پلي آف ليگ برتر ايران
درحالي كه پرونده مرحله اول ليگ برتر واليبال ايران پنج شنبه اين هفته بسته مي شود، ميزبانان مرحله پلي آف مشخص شدند. در نخستين مرحله اين بازي ها كه روز سه شنبه آينده انجام خواهد شد دو بازي در تهران و دو بازي در شهرستان ها برگزار مي شود. اروميه و ماهشهر دو شهرستاني هستند كه به همراه تهران به عنوان ميزبان برگزيده شدند.

برق و پيكان صدرنشين ليگ برتر واليبال تهران
گروه ورزشي -علي شاكري :با پايان يافتن دور مقدماتي ليگ برتر واليبال تهران هيچ تيمي حذف نشد و هر ۷ تيم حاضر در بازي ها گام به بازي هاي پلي آف گذاشتند. صنام تنها تيمي بود كه در ميانه راه خود را كنار كشيد و با قرار گرفتن در مكان آخر باعث صعود بي دردسر پيكان به مرحله نيمه پاياني شد. ديروز در آخرين دور اين بازي ها سايپا در سه «ست» پياپي هوافضا را مغلوب كرد. سايپا با اين برد در جاي دوم گروه يك ايستاد و هوافضا با كسب مقام سوم حريف دخانيات در مرحله پلي آف شد. در بازي دوم پيكان زخم خورده از شكست مقابل برق به پاس رحم نكرد و با برتري مطلق صدرنشين گروه يك شد. در بازي سوم هم دخانيات از سد پرسپوليس گذشت. بازي هاي مرحله پلي آف روز يكشنبه آينده پيگيري مي شود.

كالچو ايتاليا
شكست ميلان و پرواز يوونتوس
000852.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: تيم فوتبال يوونتوس با يك پيروزي دلچسب مقابل برشيا خوشحال ترين تيم هفته نوزدهم بود زيرا شكست ميلان برابر ليورنو باعث شد تا فاصله اين دو تيم در جدول كمي تغيير كند.
تيم يوونتوس در ورزشگاه دل آلپي با گلهاي ديويد ترزگه در دقيقه ۱۲ و دوميزي مدافع تيم برشيا در دقيقه (۴۳) گلهاي اين تيم را به ثمر رساندند. يوونتوس با اين موفقيت با ۴۷ امتياز در صدر جدول باقي ماند تا همچنان بدون رقيب به سوي قهرماني گام بردارد.
ليورنو تيم شگفتي ساز هفته موفق شد مدافع عنوان قهرماني را با يك گل مغلوب كند. كولومبو در دقيقه ۲۸ توپ را درون دروازه ديدا جاي داد و تلاش هاي ميلان اگر چه زمان زيادي را در اختيار داشت اما بي نتيجه ماند تا دومين شكست اين تيم در كالچو رقم بخورد. در اين بازي الساندرونستا در دقايق پاياني بازي از ميدان اخراج شد.
اودينزه تيم سوم جدول نيز در يك بازي ناباورانه خانگي با ۲ گل مقابل رجيانا شكست خورد. بوناتزلي (۳۹) و بوريلو (۹۰) دو گل تيم ميهمان را درون دروازه حريف جاي دادند.
اودينزه عليرغم اين نتيجه جايگاه خود را در مكان سوم از دست نداد.
در ساير بازي ها سامپد وريا دو بر يك لاتزيو را در رم از پيش رو برداشت. مسينا هم با رحمان رضايي يك پيروزي ارزشمند را برابر پارما بدست آورد. دي ناپولي در دقيقه ۸۰ تنها گل مسينا را درون دروازه حريف جاي داد. لچه با همين نتيجه از سد آتالانتا عبور كرد.
پاتريك ويه را در جمع ستاره هاي كهكشاني
پاتريك ويرا هافبك فرانسوي آرسنال در انتظار به پايان رسيدن قراردادش با اين تيم انگليسي است تا به تيم رئال مادريد ملحق شود.
او با آرسنال قراردادي سه ساله دارد كه در ماه آگوست به پايان مي رسد و سپس مقدمات انتقال به رئال را انجام خواهد داد. ويرا در مصاحبه روز گذشته خود با ساندي تايمز گفت: اكنون ۲۸ سال سن دارم و انگيزه هاي من در آرسنال به پايان رسيده و نياز به يك فضاي جديد دارم تا بتوانم نبوغ خود را دوباره عرضه كنم. پاتريك ويرا از سال ۱۹۹۶ به آرسنال پيوست و بتدريج قرارداد خود را با اين باشگاه تمديد كرد. به مجموعه كنوني رئال، كهكشان مي گويند.

برنامه آماده سازي تيم ملي فوتبال ايران آغاز شد
تيم ملي در چمن مصنوعي تمرين مي كند
گروه ورزشي: اولين تمرين تيم ملي فوتبال كشورمان براي انجام دو ديدار مقابل تيم هاي بوسني و بحرين عصر روز گذشته در سالن كمپ تيم هاي ملي انجام شد. در اين تمرين بازيكنان حاضر ابتدا زير نظر حسين فركي به گرم كردن بدنهاي خود و پس از آن به عبور از موانع با توپ و بدون توپ پرداختند. اكثر زمان اولين تمرين ملي پوشان كشورمان به دويدن و بازسازي بدني اختصاص داشت و برانكو بر كار شاگردانش نظارت داشت.
علي دايي كاپيتان تيم ملي با تأخيري ۴۵ دقيقه اي به جمع نفرات پيوست و قرار است به دليل ناآماده بودن زمين تمرين كمپ  تيم هاي ملي اين تيم امروز صبح و بعد از ظهر در زمين چمن مصنوعي مجموعه ورزشي شهيد كشوري تمرين كنند.
در اين تمرين به دليل مشكلات جوي، خداداد عزيزي نيز با تأخير تمرين كرد و به همراه محمد علوي كه مصدوم بود به دويدن آرام پرداخت. مهدي واعظي، ستار زارع، بيژن كوشكي و حميد شفيعي از جمله غايبان اولين تمرين تيم ملي بودند. شنيده مي شود صدمه ديدگي شفيعي به حدي است كه او اولين خط خورده تيم ملي به حساب خواهد آمد.

علي سامره رسماً به الشعب امارات پيوست
000855.jpg
گروه ورزشي: علي سامره بازيكن تيم استقلال تهران با عقد قراردادي چهار ماه به تيم الشعب امارات پيوست. پس از مطرح شدن انتقال علي سامره به باشگاه هاي عربي و آدميرا واكر اتريش، بالاخره مذاكرات باشگاه استقلال تهران با الشعب به نتيجه رسيد و به صورت قرضي و به مدت ۴ ماه به الشعب امارات پيوست.
سامره ديشب ساعت ۲۰ تهران را به مقصد دوبي ترك كرد تا در تمرينات الشعب حاضر شود. سامره به صورت قرضي و به مدت ۴ ماه در اختيار الشعب قرار گرفته است و پس از اتمام قراردادش با اين باشگاه عربي، مجددا به استقلال باز خواهد گشت.مبلغ قرارداد سامره ۱۸۰ هزار دلار است كه از اين مبلغ ۱۲۰ هزار دلار به باشگاه استقلال خواهد رسيد و ۶۰ هزار دلار نيز سامره دريافت خواهد كرد.

«آندرس فريسك» داور ديدار استقلال و پرسپوليس
000858.jpg
گروه ورزشي: بر طبق برنامه سازمان ليگ فوتبال، ديدار دور برگشت دو تيم استقلال و پرسپوليس از سري رقابتهاي چهارمين دوره رقابت هاي ليگ برتر، روز جمعه ششم اسفندماه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.
رضا غياثي، رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت : تلاش خود را براي انتخاب يك داور مطرح آغاز كرده و قطعا يك داور مطرح اروپايي اين بازي را قضاوت خواهد كرد.وي افزود: «آندرس فريسك» داور مطرح سوئدي اصلي ترين گزينه كميته داوران براي قضاوت بازي استقلال و پرسپوليس است و در اين راستا تاكنون مذاكراتي را نيز با فدراسيون فوتبال سوئد انجام داده ايم. غياثي تأكيد كرد: گزينه هايي هم چون لوبوس ميشل و كولينا نيز جزو گزينه هاي كميته داوران هستند كه در صورت هرگونه اشكال در مذاكره با فريسك ساير گزينه هاي مدنظر را بررسي خواهيم كرد. رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال، ابراز اميدواري كرد كه ديدار استقلال و پرسپوليس در شرايطي مطلوب و با هدف انجام يك بازي جوانمردانه و به دور از حاشيه برگزار شود.
آندرس فريسك در يك نگاه
تاريخ تولد: ۱۸ فوريه ۱۹۶۳
قرار گرفتن در ليست داوران فيفا: اول ژانويه ۱۹۹۱
قضاوت در اولين بازي ملي: ايسلند - تركيه؛ ۱۷ جولاي ۱۹۹۱
بهترين خاطره زندگي: قضاوت در ديدار نهايي جام ملت هاي اروپا
افتخارات: قضاوت در جام جهاني ،۲۰۰۲ يورو ،۱۹۹۹ ،۲۰۰۰ ۲۰۰۴ و جام كنفدراسيون هاي سال ۱۹۹۹ در مكزيك.

برق و «ست كوويچ» بهترين هاي ليگ برترند
000846.jpg
«پارك كي ون» يك مربي حرفه اي است و هيچگاه كم كاري خود و شاگردانش را پشت بهانه هاي واهي پنهان نمي كند. سرمربي تيم ملي واليبال و پيكان در گفت و گوي كوتاه با همشهري به ستايش كار «ست كوويچ» همتاي صربستاني اش در تيم جوانان و باشگاه برق پرداخت. وي در مورد بازي با برق گفت: آنها واقعاً در همه زمينه ها عالي ظاهر شده و هيچ ايرادي بر آنان وارد نبود. «پارك» در جواب اين سؤال كه آيا از جوانان برق كسي را در اندازه هاي دعوت به تيم ملي بزرگسالان ديد، گفت: بسياري از اين جوانان شايسته دعوت به تيم ملي بزرگسالان هستند، اما به دليل در پيش بودن مسابقات انتخابي جوانان جهان فعلاً قادر به استفاده از آنان نيستيم. وي در مورد ارزيابي خود از پرويز پزشكي بازيساز پرتوان برق گفت: او در ليگ برتر يكي از بهترين هاست، اما تيم ملي شرايط ديگري دارد. «پارك كي ون» برق و «ست كوويچ» را بهترين هاي ليگ برتر خواند و گفت: هيچ تيمي در ليگ برتر به اندازه تيم برق رشد نداشته است و اين نشان مي دهد كه كادر فني اين تيم فقط در انديشه مسابقه نبوده بلكه اهداف بزرگ تري در سر دارند.

حسين  رضا  زاده در گفتگو با همشهري:
آرامش را به اردوي تيم ملي وزنه برداري بازگرداندم
000843.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: براي ما مثل روز روشن بود در جمع مخالفان حضور در اردوي تيم ملي وزنه برداري در بلغارستان تنها كسي كه مي تواند در راه پايان اين ماجرا نقشي تعيين كننده و موثر داشته باشد، حسين رضازاده نابغه امروز وزنه برداري ايران و جهان است.حالا هم خوشحاليم كه اين امر اتفاق افتاده و با درايت و روشن  بيني اين چهره تمامي سر و صداهاي بوجود آ مده در اين رشته به پايان رسيده و با آرامش ايجاد شده در خانواده وزنه برداري قرار است به زودي تمامي معترضين حضور در اردوي صوفيه براي شركت در آن عازم اين شهر شوند.ديروز در تماس كوتاهي كه با رضازاده داشتيم، وي از اين اتفاق بسيار خوشحال بود و مي گفت: در روزهاي اخير تمامي تلاش هاي لازم را انجام دادم تا آرامش به اردوي وزنه برداري بازگردد. خوشبختانه دبيركل كميته ملي المپيك هم اين قول را داده است كه مشكل حضور بهمن زارع در اردوي تيم ملي حل شود.وي در رابطه با كلاهبرداري هاي انجام شده با نام حسين  رضازاده گفت: مردم بايد كاملا آگاه و هوشيار باشند و به دقت در ارتباط با چنين افرادي دقت لازم را از خود نشان دهند. طبيعي است كه سوءاستفاده از نام و موقعيت ورزشكاران سرشناس تازگي ندارد و متاسفانه اين بار با استفاده از نام و اعتبار من عد ه اي كلاهبردار دست به اعمال خلافي  زده اند كه من به شدت آن را محكوم مي كنم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |