شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۴۷
كارتISIC در ايران
پنجاه درصد تخفيف براي دانشجويان 
از آنجا كه تمام دانشجويان 110 كشور اروپايي و آمريكايي از مزيت هاي اين كارت استفاده مي كنند، به همين دليل مديريت دانشگاه تهران تصميم گرفت كه دانشجويان ايراني نيز از اين مواهب بهره مند شوند
نكته مهم داشتن نام مكان هايي است كه با اين كارت به شما ي دانشجو تخفيف مي دهند. به جز موزه كه پيشنهاد چندان چربي نيست، وقتي به اسم فروشگاه هاي بزرگ مي رسيم، اندكي اميدوار مي شويم!
022353.jpg
سعيده امين 
فقط كافي است كه دانشجو باشي تا آن را داشته باشي. فرقي نمي كند براي كدام دانشگاه. آزاد، سراسري، پيام نور يا علمي و كاربردي. كارت را نشان مي دهي و بعد از تمام مواهب مادي و معنوي روزگار از 5 تا 50 درصد تخفيف برخوردار مي شوي.
اين كارت دانشجويي بين المللي ISIC است. كارتي كه با داشتن آن دانشجويان كشور وارد دايره بين المللي دانشجويان جهاني مي شوند.
كارت اعتباري دانشجويي
ISIC يا همان كارت بين المللي دانشجويي، كارتي است كه دانشجويان علاقه مند مي توانند با دريافت آن از موزه ها، ورزشگاه ها، فروشگاه هاي زنجيره اي، شركت هاي مسافربري، فروشگاه هاي كفش و پوشاك و انتشاراتي ها 5 الي 50 درصد تخفيف بگيرند. از هفته قبل، ثبت نام دانشجويان براي دريافت اين كارت در باجه هاي پستي سراسر كشور آغاز شد و تا 30 آذرماه نيز ادامه دارد.
دانشجويان مي توانند 10 روز پس از ثبت نام اين كارت را دريافت كنند.
شرايط سختي براي دريافت اين كارت وجود ندارد، كافي است پس از تهيه فرم درخواستISIC از باجه هاي پستي سراسر كشور و آماده كردن مدارك اشتغال به تحصيل در يكي از دانشگاه هاي كشور به باجه هاي پست مراجعه و مدارك براي آدرس موردنظر ارسال شود. ظرف 10 روز پس از ارسال مدارك كارت ISIC آماده شده و با پست به در منزل خواهد رسيد. اين كارت از سپتامبر هر سال به مدت 16 ماه اعتبار دارد و تعداد دفعات استفاده از آن جز در برخي از موارد نامحدود است. يكي از مهمترين نكات ISIC قابليت استفاده آن در كشورهاي اروپايي و آمريكايي است و دانشجويان ايراني مي توانند علاوه بر داخل كشور از اين كارت در مراكز خريد خارج از كشور نيز استفاده كنند.
۴۶ سال تاخير
۴۶ سال طول كشيد تا دانشجويان ايران نيز به جرگه قراردادهاي بين المللي در مورد تسهيلات دانشجويي بپيوندند. 46 سال قبل يعني در سال 1968 ISIC با پشتيباني سازمان يونسكو در اختيار تمام دانشجويان جهان قرار گرفت.
مهندس چيت ساز، مدير طرح كارت دانشجويي بين المللي مي گويد: اين كارت يك كارت تخفيف و به عبارتي يك شناسه بين المللي است كه به نوعي زندگي دانشجويي را تسهيل و به رفاه نسبي نزديك مي كند. از آنجا كه تمام دانشجويان 110 كشور اروپايي و آمريكايي از مزيت هاي اين كارت استفاده مي كنند، به همين دليل مديريت دانشگاه تهران تصميم گرفت كه دانشجويان ايراني نيز از اين مواهب بهره مند شوند.
از ابتداي سال 1383، دانشگاه تهران به اين نتيجه رسيد كه مكاتبات را با سازمان خدمات بين المللي وابسته به يونسكو IES آغاز كند. مهندس چيت ساز كه فارغ التحصيل كارشناسي ارشد شيمي از دانشگاه اميركبير است، به عنوان مدير اين پروژه انتخاب و به باشگاه دانشجويي دانشگاه تهران معرفي شد. او مي گويد: تمام مكاتبات با IES طي چند ماه انجام شد و قراردادي بين دانشگاه تهران و IES منعقد شد كه طي آن كليه دانشجويان ايراني مي توانند از اين خدمات در خارج از كشور استفاده كنند.
۵ تا 50 درصد
بعد از آن بود كه نوبت به موسسات خدماتي و رفاهي داخل كشور رسيد. مذاكره با سازمان  هاي دولتي و خصوصي آغاز شد. كار سختي نبود چون بسياري از موسسات خدماتي وارد چرخه رقابتي شده بودند و از اين طرح استقبال كردند.
چيت ساز اشاره مي كند: با هماهنگي كه با سازمان ايرانگردي و جهانگردي انجام شد، دانشجويان مي توانند با اين كارت براي بازديد از موزه ها تا 50 درصد تخفيف بگيرند. فروشگاه هاي هاكوپيان و ايكات نيز به دارندگان اين كارت 25 درصد تخفيف مي دهند. فروشگاه هاي زنجيره اي رفاه و شهروند نيز تا 5 درصد روي هر كالا به دانشجويان تخفيف مي  دهند. شركت هاي مسافربري همسفر و سير و سفر با تخفيف 10 درصدي، انتشارات نشر ني، كانون نشر علوم و نشر البرز و همچنين انتشارات جهاد دانشگاهي با تخفيف 30 درصدي به دارندگان كارت ISIC موافقت كردند.
به گفته چيت ساز دانشجويان با تخفيف قابل توجهي از ورزشگاه هاي تحت نظر سازمان تربيت بدني نيز استفاده مي  كنند و همچنين شركت ارايه خدمات اينترنت موافقت كرده تا كارت اينترنت و تلفن را با تسهيلات ويژه در اختيار دانشجويان قرار دهد.
به گفته وي مذاكرات همچنان ادامه دارد و دست اندركاران پروژه در صدد هستند تا از موسسات بيشتري براي انعقاد قرارداد با دانشگاه دعوت كنند.
البته تعدادي از شركت   هاي خدماتي حاضر به همكاري با اين پروژه نشدند. شركت هواپيمايي 
AirIran و شركت قطار مسافربري رجا نيز از همكاري خودداري كردند. چيت ساز مي  گويد: اين شركت ها به دلايل ماهيت انحصاري بودن و خودداري از ورود به هرگونه فضاي رقابتي، خود را قائل به ضرورت جلب و حفظ مشتري نمي  دانند. البته فقط شركت مسافربري رجا موافقت كرد تا در ايام غيرتعطيل در صورتي كه خطوط مسافربري قطار كم ترافيك باشد دانشجويان را دراولويت براي صدور بليت قرار دهد. شركت هواپيمايي Iran Air نيز با بيان اينكه پروازهاي داخلي بسيار پرازدحام است و نمي  توان براي صدور بليت بين دانشجويان و ساير شهروندان فرقي قائل شد، حاضر به انعقاد قرارداد نشد.اما انتشاراتي ها براي حذف واسطه ها در خريد و فروش كتاب با ارايه تسهيلاتي همچون تحويل كتاب در منزل، از اين پروژه بسيار استقبال كردند.
فاز اصلي پروژه 
از تيرماه سال قبل مرحله آزمايشي اين پروژه با 20 هزار دانشجو آغاز شد و پس از موفقيت، پروژه وارد فاز اصلي شد. چيت ساز مي  گويد: ما تاكنون چيزي نزديك به 5 هزار مراجعه كننده داشته ايم و پيش بيني مي  شود تا پايان امسال چيزي نزديك به 200 هزار دانشجو براي اين كارت ثبت نام كنند كه اين خود موفقيت بزرگي در ارايه تسهيلات به دانشجويان و كاهش دغدغه معيشت آنان است.
كريمي ازاعضاي دفتر معاونت دانشگاه تهران مي  گويد:ما تاكنون نزديك به 6 هزار توصيه نامه براي دانشجويان متقاضي كارت ISIC صادر كرده ايم كه اين آمار بسيار بي  نظيري است.
مهندس چيت ساز معتقد است كه اين پروژه بسيار به نفع دانشجويان است و دريافت اين كارت براي دانشجويان هزينه سنگيني 5 هزار تومان در سال دربر ندارد. وي همچنين گفت خدمات جديد رفاهي به دانشجويان در روزهاي آينده در سايت اين پروژه به آدرس www.ISIC.ir به دانشجويان عرضه خواهد شد.
راهكارهاي پيشگيري از جنگ 
بعد از جنگ جهاني دوم بود كه سازمان يونسكو تصميم گرفت براي جلوگيري از جنگ، اقشار فرهيخته دنيا را به يكديگر نزديك كرده و آنها را براي محو زمينه هاي فرهنگي و علمي جنگ ها ترغيب كند. با استفاده از اين كارت، دانشجويان سراسر جهان مي  توانند بدون دغدغه معيشت به سايردانشگاه هاي دنيا سفر كنند. اين خود تجربه اندوزي بسيار بزرگي در امور زندگي افراد است.

آموزش
آموزش معلمان
022260.jpg
آموزش ضمن خدمت از مهمترين اصول پيشرفت در همه زمينه هاي كاري محسوب مي شود. در دو سال گذشته، معلمان 10 ميليون نفر- ساعت آموزش فن آوري اطلاعات ديده اند.
مشاور طرح توسعه فن آوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: اين وزارتخانه با هدف توسعه نيروي انساني ماهر در زمينه فن آوري اطلاعات در دو سال گذشته 10 ميليون نفر ساعت دوره آموزشي براي معلمان و كارشناسان وزارت آموزش و پرورش برگزار كرده است. در سال 81 در مجموع 6 ميليون نفر- ساعت و در سال 82 حدود۴ ميليون نفر- ساعت آموزش رايانه و علوم كاربري فن آوري اطلاعات برگزار شده است. وي افزود: رويكرد اصلي وزارت آموزش وپرورش در بخش تكفا توسعه كاربري فن آوري اطلاعات در سال جاري توجه به توليد محتواهاي علمي، آموزشي و پرورشي با استفاده از توان بخش خصوصي است و اين در حالي است كه در اين بخش با مشكلات مالي جدي روبه رو هستيم. نوابخش، ميزان اعتبارات طرح تكفا براي وزارت آموزش و پرورش را در سال 81 بيش از 140 ميليارد ريال و براي سال 82 حدود۱۵۰ ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: از مجموع اعتبارات مصوب تكفا در سال گذشته ، تنها يك سوم آن يعني 50 ميليارد ريال تخصيص يافت كه اين امر به هيچ وجه پاسخگوي نيازهاي جمعيت معلمان و دانش آموزان كشور نيست. به گفته مشاور طرح توسعه فن آوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ، اعتبار طرح تكفا امسال نيز براي وزارت آموزش وپرورش 150 ميليارد ريال است كه در حال حاضر مقاوله نامه آن با دبيرخانه شوراي عالي اطلاع رساني كشور مبادله شده است.

خارجي
سوئيسي هاي بدهكار
022266.jpg
سوئيس را هميشه به عنوان كشور مرفه مي شناسيم كه مردمان آن از مشكلات اقتصادي رنج نمي برند اما از قرار معلوم اين ظاهر ماجرا بوده است چرا كه بر اساس بررسي هاي صورت گرفته سوئيسي ها روز به روز بدهكارتر مي شوند. موسسه جمع آوري بدهي هاي سوئيس اعلام كرد: در نتيجه تغيير الگوي مصرف، شمار سوئيسي هاي بدهكار و ورشكسته در سال هاي اخير افزايش پيدا كرده است. اين كشور در سال 2003 ميلادي با 6/1 ميليون مورد بدهي رو به رو بود كه اين رقم بيش از دو برابر سال 2002 است. در سال گذشته كل مبلغ بدهي ها به 829 ميليون فرانك سوئيس 690 ميليون دلار رسيد و اين در حالي است كه اين رقم يك سال قبل از آن 715 ميليون فرانك بود. سوئيسي ها قبلا به اين شهرت داشتند كه به موقع بدهي هاي خود را مي پردازند اما نتيجه تحقيقي در سال گذشته نشان داد كه اين ويژگي سنتي در حال فرو ريختن است. پيرامان از كاركنان يك مركز خيريه در برن كه به افراد دچار مشكل نيز توصيه هاي مالي ارايه مي كند، مي گويد: برخي از مردم احساس مي كنند كه براي آنكه به جامعه تعلق پيدا كنند، بايد خرج كنند. وي گفت: با وجود تبليغاتي كه مردم را به خريد امروز و پرداخت فردا تشويق مي كند، مبارزه با تجمع بدهي ها كاري بس دشوار است. نتيجه يك تحقيق اخير دانشكده مطالعات اجتماعي برن نشان مي دهدكه تعداد افراد معتاد به خريد كه اكثر آنان را زنان جوان تشكيل مي دهند، ظرف 10 سال گذشته دو برابر شده و به 275 هزار نفر رسيده است. تحقيق ديگري كه در سال 2003 انجام شد، نشان مي دهد كه بهترين تفريح جوانان 12 تا 19 ساله سوئيسي خريد است. آنها هر سال حدود 600 ميليون فرانك سوئيس خريد مي كنند و به همين دليل مشتريان بسيار پر منفعتي براي بازاريابان و فروشندگان به شمار مي روند.

۱۰نشريه جديد
022263.jpg
گرچه در اين چند ساله اخير تعداد نشريات، رشد چشمگيري داشته است اما با اين حال سرانه نشريه و بالاخص روزنامه در كشور ما براي هر ايراني به نسبت متوسط جهاني در سطح پايين قرار دارد.
هيات نظارت بر مطبوعات با انتشار 10 نشريه موافقت كرده است. روابط عمومي معاونت امور مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: در شصت و سومين جلسه از نهمين دوره هيات نظارت بر مطبوعات هيات با انتشار 3 دو ماهنامه، 4 فصلنامه و 3 دو فصلنامه شامل دو ماهنامه اقليم رضا به صاحب امتيازي و مدير مسوولي خانم مريم احمدي زاده گي، دو ماهنامه جهان اينترنت به صاحب امتيازي محمد علي احرار يزدي و مدير مسوولي آقاي فرهاد بردوخي، دو ماهنامه دال به صاحب امتيازي و مدير مسوولي پژمان گلچين، فصلنامه فرهنگ آموزش به صاحب امتيازي موسسه فرهنگي آرمان رشد و مدير مسوولي امير نويد، فصلنامه پارك فن آوري پرديس به صاحب امتيازي موسسه پارك فن آوري پرديس و مدير مسوولي مهدي صفايي نيا، فصلنامه تزكيه به صاحب امتيازي و مدير مسوولي آقاي ابراهيم براتي، فصلنامه پژوهشنامه پيام غدير به صاحب امتيازي بنيادفرهنگي پژوهشي پيمان غدير و مدير مسوولي محمد علي دور انديش، دو فصلنامه رياضي به صاحب امتيازي دانشگاه صنعتي شريف، دانشكده رياضي و مدير مسوولي آرش رستگار، دو فصلنامه مهندس زاگرس به صاحب امتيازي دانشگاه بوعلي سينا و مدير مسوولي حسين احمدي كيا و دو فصلنامه مجله دندانپزشكي ايران به صاحب امتيازي و مدير مسوولي مجتبي وحيد گلپايگاني موافقت كرد.

فرهنگسازي واقعي يا كذايي؟
022269.jpg
يعني پخش يك سريال تلويزيوني اينقدر موثر است كه مصطفي قاسمي مديرعامل انجمن حمايت از بيماران كليوي، دليل افزايش قيمت كليه را به دنبال پخش يكي از سريال هاي تلويزيوني در ماه مبارك رمضان عنوان مي كند؟
وي مدعي است: در اين سريال كه پس از افطار پخش مي شود، اعضاي بدن يكي از شخصيت هاي سريال، با قيمت بالا و غيرواقعي فروخته مي شود كه اين مساله تاثير زيادي بر افكار عمومي گذاشته و طي اين مدت پيشنهاداتي با ارقام بالا براي فروش اعضاي بدن به خصوص كليه را در پي داشته است.
وي اعتقاد دارد: پخش فيلم و سريال هايي كه به نوعي با موضوعات پزشكي - درماني ارتباط دارند، بايد با مشورت پزشكان متخصص، تهيه و توليد شوند تا تاثير مثبتي بر افكار عمومي داشته باشد، نه اينكه مشكلي بر مشكلات بيفزايند. مديرعامل انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: متاسفانه پس از پخش اين سريال، در انجمن شاهد پيشنهاد فروش كليه تا مبلغ 10 تا 15 ميليون تومان هم بوده ايم. البته بلافاصله پس از درج اين خبر يعني فرداي همان روز، صديقه صحت، تهيه كننده اين سريال، توضيحاتي دادكه شنيدن آن خالي از لطف نيست؛ در سريال …كمكم كن” دختري كه به خاطر بيماري برادرش نيازمند خريد كليه است به صراحت مي  گويد كه يكسال به دنبال كليه مي  گشته و به دليل وخامت حال برادرش، حاضر است مبلغ 15 ميليون تومان پول نزول برداشته و به فروشنده كليه بپردازد. صحت با بيان اينكه بديهي است قيمتي كه دختر حاضر به پرداخت آن شده، بهاي واقعي كليه نيست، تصريح كرد: اين فرد در شرايط اضطرار و از روي ناچاري چنين تصميمي گرفته است و اتفاقا اين ماجرا براي نشان دادن قباحت عمل فروشنده كليه و منفي كردن شخصيت او در داستان طراحي شده است و در مقابل تشويق به اهداي عضو و نه فروش آن، در اين سريال انجام گرفته است.

بهداشت
اگر سوالا ت فروخته شده باشد...
022251.jpg
بعد از ماجراي آزمون پرستاري و دستياري، چندي پيش صفحات روزنامه ها را براي روزهاي متوالي به خود اختصاص داده بود و بسياري از داوطلبان معتقد بودند، سوالات اين آزمون ها به فروش رسيده است. اتفاق عجيبي مي افتد. شايعه همين تقلب وزارت بهداشت را براي پاسخگويي به مجلس كشانده است. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در واكنش به اين مساله گفت: اگر نمايندگان، چنين طرحي را ارايه كنند، همه اطلاعاتي را كه بخواهند در اختيار آنان قرار مي دهيم.
مسعود پزشكيان در خصوص آزمون پرستاري و دستياري گفت: وزارت بهداشت آماده هر نوع همكاري با نمايندگان است و اكنون نيز مداركي را درخواست كرده اند كه در اختيار آنان قرار داده ايم.
وزير بهداشت در خصوص ارجاع پرونده آزمون دستياري پزشكي به حفاظت اطلاعات سپاه براي پيگيري هاي بيشتر، اظهار داشت: اين پروند در هر بخشي پيگيري شود، از آن استقبال مي كنيم. پزشكيان گفت: مدعي هستند كه اين سوال ها فروخته شده، مدعيان اين مساله بيايند و افراد موردنظر را معرفي كنند و تنها با گفتن مساله اي حل نشده نمي توان قضاوت كرد. اگر يك فرد تقلبي را مرتكب شد، نمي توان همه سيستم را متهم كرد. اما به هر حال ما اين پرونده را هم در اطلاعات و هم در قوه قضائيه و هم وزارت اطلاعات پيگيري كرديم، اما مساله جديدي در اين پرونده پيدا نشد. ما بايد مدارك را در اختيار داشته باشيم تا بتوانيم با اين مساله برخورد كنيم. هركس مرتكب اين خطا شده باشد، اگر در حال تحصيل هم باشد از آن جلوگيري مي كنيم.

شهري
كمبود شير برطرف شد
022257.jpg
ماه رمضان باشد، دم افطار هوس يك ليوان شير كرده باشي، از همه بدتر در پايتخت زندگي كني. نه دستت به شيرتازه محلي مي رسد و نه به شير يارانه اي. در روزهاي اخير مشكل كمبود شير يارانه اي در پايتخت به خاطر افزايش تقاضا در ماه مبارك رمضان بيشتر نمود پيدا كرد، تا آنجا كه مسوولان مجبور شده اند، براي حل اين مشكل، به شكل ضربتي وارد عمل شوند. قائم مقام سازمان جهاد كشاورزي استان تهران اعلام كرد: كسري 200 تن شير يارانه اي در اين استان، سريعا جبران شد.
هوشنگ محبوبي نژاد اظهار داشت: با قرارداد جديدي كه با شركت هاي توليدي شير در استان تهران داشته ايم، اين كسري جبران شده و شير طبق برنامه و بدون هيچ مشكلي توزيع مي شود.
چندي پيش جرايد از كمبود 200 تن شير يارانه اي توزيعي در استان تهران خبر دادند و برخي ادارات متولي را در اين خصوص مقصر معرفي كرده بودند.
محبوبي نژاد اظهار داشت: براساس قرارداد منعقد شده بين جهاد كشاورزي استان تهران و شركت توليدي شير پگاه قرار بود اين شركت 620 تن شير در اختيار بگذارد كه اعلام كرد به دليل مشكلات قادر به تامين اين ميزان شير نيست.
به گفته وي بر اين اساس، شركت توليدي پگاه 400 تن شير تحويل داد. قائم مقام جهاد كشاورزي استان تهران تصريح كرد: پس از اين كمبود شير سريعا نسبت به عقد قرارداد با شركت هاي ديگر توليدي شير وارد مذاكره شده و اين كسري 200 تني شير را جبران كرديم. به گفته وي براي جبران كسري 200 تن شير در چند روزي كه اتفاق افتاد، درصدي به ميزان شير توزيعي اعلام شده اضافه كرديم تا آن كسري جبران شود. وي گفت روزانه يكهزار و 300 تن شير در استان تهران توزيع مي شود.

جامعه
ساماندهي فلكه اول
022248.jpg
فارس- معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 8 از اجراي طرح ساماندهي ميادين و معابر شهري اين منطقه خبر داد و گفت: اصلاح هندسي ميدان نبوت و چهارراه تهرانپارس و اجراي طرح ساماندهي ميدان فلكه اول تهرانپارس و ميدان هلال احمر از جمله اقدامات مهم در اين راستا است .
محمد خردمند دليل اجراي طرح اصلاح هندسي ميدان نبوت را مشكل انحراف رانندگان در هنگام دور زدن ميدان دانست و اظهار داشت :هنگامي كه رانندگان قصد دارند ميدان را از شمال به جنوب و يا از شرق به غرب دور بزنند ، انحراف خودرو در قوس انتهايي ميدان موجب بروز مشكلاتي براي رانندگان مي شد كه اصلاح هندسي موجب مي شود دور زدن به نرمي صورت گرفته و گردش دور ميدان آسان تر شود .
وي افزود : هزينه اصلاح هندسي چهارراه تهرانپارس و ميدان نبوت بر اساس قرارداد منعقد شده با شركت كنترل ترافيك تهران 50 ميليون تومان بوده است .
خردمند، كل بودجه ساماندهي ميادين و معابر شهري منطقه 8 در سال جاري را 150 ميليون تومان اعلام كرد و افزود : 50 ميليون تومان از اين بودجه تاكنون هزينه شده و قرار است كل 100 ميليون تومان باقي مانده نيز براي ساماندهي ميادين اصلي و ميادين محلات ، معابر شهري و به خصوص فلكه اول تهرانپارس و ميدان هلال احمر هزينه شود.

شهرستان
خارجي هاي خوزستان
022254.jpg
مساله هميشگي استان هاي مرزي است. همسايگي با كشورهاي ديگر، سهولت نقل و انتقال و حتي نزديكي فرهنگ و زبان در استان هاي مرزي باعث مي شود، اغلب تعداد اتباع خارجي ساكن اين استان ها زياد باشد. بعد از خراسان و سيستان و بلوچستان كه با مشكل ازدحام سكنه خارجي به خصوص، افغان ها در استان مواجه اند، نوبت به خوزستان رسيده است.
بيش از 88 هزار تبعه خارجي در استان خوزستان ساكن هستند.
مدير كل امور كار و امور اجتماعي استان خوزستان گفته: از اين تعداد 66 هزار نفر اتباع عراقي، 21 هزار و 230 نفر تبعه افغان و 900 نفر از اتباع كشورهاي اروپايي و آسيايي هستند.
آقاي چهار لنگي افزود: بيشتر اتباع عراقي و افاغنه در مشاغلي مانند كارگري و كارهاي ساختماني به خدمت گرفته مي شوند و اتباع كشورهاي اروپايي، چيني و كره اي در مشاغل تخصصي و بر اساس قراردادهاي سازمان هاي مختلف فعاليت مي كنند.
وي گفت: در نيمه نخست امسال طي 1500 مورد بازرسي كارگاه ها در اهواز از فعاليت 640 نفر كه به انتقال غير مجاز مشغول بودند جلوگيري شد و بيش از 280 كارفرما نيز به پرداخت 600 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شدند.
به گفته او افاغنه مقيم خوزستان تا پايان امسال بايد ايران را ترك كنند.
با اين حساب حضور اتباع خارجي چيني و اروپايي و كره اي به واسطه قرارداد رسمي چندان نبايد مشكل ساز باشد. گو اينكه نبايد تاثيرات فرهنگي اين حضور را ناديده گرفت.

در شهر
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
درمانگاه
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |