پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۴ - Jul 1, 2004
با همكاري قوه قضائيه، شهرداري و نيروي انتظامي
ساخت و سازهاي غيرمجاز در ارتفاعات تهران متوقف شد
گروه شهري: با توافقات حاصله بين قوه قضائيه، نيروي انتظامي منطقه شميرانات و شهرداري منطقه يك، ساخت و سازهاي غيرمجاز در منطقه شميرانات متوقف شد.
به گزارش خبرنگار ما، منطقه يك شهر تهران با ۳۵ كيلومترمربع مساحت داخل شهري و ۱۶۵ كيلومترمربع حريم كه معادل ۵ برابر مساحت محدوده شهري آن است با هجوم افراد سودجو اعم از حقيقي و حقوقي و رشد بي رويه و خطرآفرين ساخت و سازهاي غيرمجاز درگير است،  به طوري كه بعضا با چاپ آگهي هاي دروغين در جرائد، مردم ساده دل را با تشويق به خريد زمين هايي با قيمت هر مترمربع ۱۰۰ هزار تومان آنهم در بهترين نقطه تهران كه يك دهم مبلغ واقعي آن است فريب داده و موجب بروز انواع مشكلات و معضلات هم براي مردم و هم براي مسئولين در حوزه مديريت شهري، قوه قضائيه و نيروهاي انتظامي مي شوند.
بنابر اين گزارش با هماهنگي هاي انجام شده بين شهرداري تهران با دادستاني تهران و نيروي انتظامي از اين پس به هيچ وجه اجازه ساخت وساز بالاتر از ۱۸۰۰ متر داده نخواهد شد و كساني نيز كه درحال حاضر در اين ارتفاعات اقدام به احداث و تجهيز كارگاه كرده اند هرچه سريع تر بايد اقدام به تخليه اين مناطق نمايند، زيرا در غير اين صورت دادستاني با متخلفين اعم از حقيقي و حقوقي شديدا برخورد كرده و در اين راستا، شهرداري و نيروهاي انتظامي به عنوان ضابط عمل خواهند كرد.
دكتر محمدرضا بمانيان - شهردار منطقه يك در پاسخ به اين سئوال خبرنگار ما كه ميزان تخلف در ساخت و سازها و تصرف اراضي از جانب مردم عادي بيشتر است يا سازمان ها و ارگان ها گفت: متاسفانه قسمت هاي زيادي از كوه، ارتفاعات و باغات شمال تهران توسط ارگان ها و نهادها تصرف و به روي مردم مسدودشده كه ميزان آن چند برابر بيشتر از افراد عادي است.
بمانيان تاكيد كرد هيچ تبعيضي در برخورد قضايي با مردم و سازمان ها و نهادها در امر ساخت و ساز غيرمجاز صورت نخواهد گرفت.
وي دراين باره به عزل شهردار ناحيه ۳ شميران و تمام پرسنل اين ناحيه به دليل تخلفات انجام شده در ساخت و سازهاي غيرمجاز تپه آوك اشاره كرد و گفت: درصورت سهيم بودن نيروهاي شهرداري در هرگونه تخلف به طور قاطع با آنها برخورد خواهد شد.
اين گزارش مي افزايد: ديروز در محل شهرداري منطقه يك و جلسه مشترك نيروي انتظامي، معاونين دادستاني و شهردار منطقه و معاونين آن، محمود سالاركيا - معاون دادستان در امور زندان ها و نظارت بر ضابطين طي سخناني گفت: در جلسه مشتركي كه با ۵ شهرداري حاشيه شمالي شهر تهران داشتيم (۱ ، ۵ ، ۴ ، ۲ و ۲۲) مقرر شد قبل از هرگونه اقدامي از طرف كساني كه قصد كلاهبرداري و سودجويي از مردم بي اطلاع را دارند اقدامات پيشگيرانه  اي صورت گيرد و دادسرا نيز تا آنجا كه وظيفه قانوني اش اجازه مي دهد با ارايه دستورات به كلانتري هاي مناطق شمال تهران، قاطعيت خود را براي مبارزه با اين پديده ويرانگر نشان خواهد داد.

نگاه ‎/ جمال رحمتي
009186.jpg

ارزيابي زيست محيطي درياچه اروميه
009183.jpg
ارزيابي زيست محيطي ميان گذر درياچه اروميه تا پايان مردادماه به اتمام مي رسد.
دكتر مجيد مخدوم، عضو هيأت علمي دانشكده محيط زيست دانشگاه تهران در گفت و گو با قلم سبز ايران با اعلام اين مطلب گفت: «در حال حاضر تهيه گزارش ارزيابي زيست محيطي پل ميان گذر درياچه اروميه با كار كارشناسي ۲۵ نفر از متخصصان و كارشناسان محيط زيست در دست اجراست و سعي ما بر اين است آثار مخرب اين جاده را كه به اشتباه و بدون كار كارشناسي در سال هاي قبل احداث شد به حداقل ممكن برسانيم.»
وي افزود: «اين ارزيابي، طرح بهسازي پل ميان گذر است و درصورت اجرا، پارك ملي درياچه اروميه مي تواند با وجود اين پل به حيات خود ادامه دهد.»

روزانه حدود هزار تن زباله شهري تهران بازيافت خواهد شد
بازيافت، تنها راهكار اساسي براي ساماندهي زباله شهري است
009177.jpg
شهردار تهران تنها چاره و راهكار اساسي براي ساماندهي زباله هاي شهري تهران را بازبافت زباله عنوان و تاكيد كرد بايد در اين مسير گام برداريم.
دكتر محمود احمدي نژاد با اعلام اين مطلب گفت: در همين راستا مديريت شهري برنامه هاي جامعي را در دستور كارخود قرار داده و قراردادهايي نيز تنظيم شده است.
وي به يك مورد از اين قراردادها اشاره كرد و افزود: براساس قراردادي كه شهرداري براي بازيافت زباله منعقد نموده روزانه حدود هزار تن زباله شهري تهران بازيافت خواهد شد.
شهردار تهران گفت: هم اكنون اين قرارداد در حال عملياتي شدن است و جمع آوري آن بخش از زباله هاي خشك كه به همين منظور طراحي شده در دستور كار قرار گرفته است.
احمدي نژاد در خصوص اجراي طرح بازيافت زباله از مبدأ گفت: اين طرح هم اكنون در چند منطقه شهرداري تهران در حال اجرا مي باشد و اميدواريم به زودي شاهد اجراي آن در تمام مناطق شهر باشيم.
شهردار تهران با تاكيد مجدد بر بازيافت زباله به عنوان تنها راهكار ساماندهي زباله هاي شهري گفت: مديريت شهري اميدوار است ظرف سه تا چهار سال آينده اين مساله به طور ريشه اي حل شود.
احمدي نژاد به وضعيت شبكه فاضلاب شهر تهران اشاره كرد و گفت: مشكلات فاضلاب ها فقط با انتقال به زير سطح معابر به پايان مي رسد.
وي اجراي اين طرح را يك كار بزرگ عنوان داشت و افزود: اجراي چنين طرحي از گذشته آغاز شده و هم اكنون در حال تسريع است.
شهردار تهران گفت: شركت خاكريز آب كه متعلق به شهرداري است تمام توان خود را صرف تكميل و توسعه شبكه فاضلاب شهر تهران نموده است.
وي تاكيد كرد: بهسازي كانال ها در كل سطح شهر تهران جزو برنامه هاي مداوم شهرداري است كه دنبال مي نمايد اما نمي توان همه آبهاي سطحي شهر تهران را به زير زمين انتقال داد و مجبور هستيم كانال  هايي را از روي زمين براي انتقال آبها احداث كنيم.

كاهش منواكسيد كربن با خودروهاي گازسوز
009189.jpg
ميزان منواكسيدكربن منتشره از اگزوز خودروهاي گازسوز ۸۰ درصد كمتر از خودروهاي بنزيني است.
به گزارش آسمان آبي ايران، بررسي هاي صورت گرفته توسط سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور نشان مي دهد گاز منواكسيدكربن در هواي شهرهاي آلوده ۲۰۰ بار سريعتر از اكسيژن با هموگلوبين خون تركيب شده و مانع رسيدن اكسيژن كافي به قسمتهاي مختلف بدن به ويژه قلب مي شود.
براساس اين گزارش، به همين علت است كه در روزهاي آلوده توصيه مي شود بيماران قلبي از منزل خارج نشوند.

خودروهاي فاقد برگه معاينه فني و بيمه به پاركينگ منتقل مي شوند
009180.jpg
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: براساس طرحي كه مراحل تصويب را مي گذراند، نيروي انتظامي مي تواند خودروهاي فاقد برگه فني و بيمه را متوقف و به پاركينگ منتقل كند.
همچنين داشتن برگه معاينه فني و بيمه در نقل و انتقال خودروها نيز اجباري مي شود.
سردار محسن انصاري در ادامه به اصلاح قانون استفاده اجباري از كمربند ايمني اشاره كرد و گفت: براين اساس استفاده از كمربند ايمني علاوه بر سرنشينان جلو براي سرنشينان عقب خودرو و در تمام معابر درون و برونشهري اجباري خواهد شد.

به رغم گذشت ۸ ماه:
اردوگاه اسلامشهر براي نگهداري بي خانمانها راه اندازي نشده است
به رغم گذشت ۸ ماه از انتشار خبر احداث اردوگاه هايي براي نگهداري افراد بي خانمان و متكدي، هنوز اردوگاه اسلامشهر به بهره برداري نرسيده و فرمانداري تهران اعلام مي كند بودجه كافي براي اين كار را در اختيار ندارد.
عضو كميسيون فرهنگي، اجتماعي و زيست شهري شوراي اسلامي شهر تهران در اين باره به خبرگزاري مهر گفت: شهرداري تهران بودجه جاري اوليه براي راه اندازي اردوگاه نگهداري متكديان در منطقه اسلامشهر را پرداخت مي كند.
مهنوش معتمدي آذر با اشاره به طولاني شدن زمان بهره برداري از اردوگاه اسلامشهر ويژه نگهداري از متكديان، افزود: زماني كه به فرمانداري تهران اعلام كرديم اردوگاه را از شهرداري تحويل بگيرد آنها عنوان داشتند كه براي راه اندازي اين اردوگاه بودجه جاري ندارند.
وي اظهار داشت: بر همين اساس تفاهمنامه اي بين شهرداري و مقامات فرمانداري و استانداري تهران منعقد شد مبني براينكه هزينه هاي عمراني را كه شهرداري براي راه اندازي اردوگاه اسلامشهر صرف كرده از سوي فرمانداري پرداخت شود و در مقابل شهرداري به همان ميزان بودجه جاري براي راه اندازي اردوگاه به فرمانداري مي پردازد.
معتمدي در ارتباط با زمان تعيين شده براي راه اندازي  اين اردوگاه گفت: حداكثر زمان تعيين شده براي دريافت بودجه عمراني اردوگاه از سوي شهرداري و همچنين پرداخت بودجه جاري از سوي شهرداري پايان تيرماه اعلام شده است.

شهردار منطقه ۸ تهران:
رشد جمعيت تهران، پايمال شدن حقوق شهروندان را سبب مي شود
يك  مدير شهري  معتقد است  كه  روند رو به  رشد جمعيت  در تهران ، سبب  پايمال شدن  حقوق  ديگر شهروندان  مي شود. شهردار منطقه  هشت  تهران ، ديروز در گفت وگو ايرنا در توجيه   اين  استدلال  خود مي گويد: شهروندان  تهراني  با روند صعودي  رشد جمعيت  در تهران  و بروز مشكلات  و معضلات  جانبي ، به  حق  و حقوق شهروندي  خود، كمتر دست  پيدا مي كنند.
«مجتبي  قاسمي » آشنايي  شهروندان  به  حقوق  خود را در اداره  امور شهري  وكمك  به  مسئولان  با اهميت  و مؤثر مي داند و اضافه  مي كند كه  تفكر عمومي درشكل گيري  تفكر مديران  شهري  مي تواند مؤثر واقع  شود.
اين  مدير شهري  همچنين  معتقد است  كه  مشاركت  مردم  و دخالت  آنان  در اداره شهر اجتناب  ناپذير بوده  و از آنجا كه  ارتباط شهروندان  و شهرداري  يك ارتباط تعريف  شده  است ، شهرداري  مي تواند بخش  عمده اي  از كمبودهاي  شهري  را به  وسيله  اين  ارتباط جبران  كند.
قاسمي در بخش  ديگري  از سخنان  خود مي گويد: ناهنجاري هاي  موجود درشهرناشي  از عدم  تعادل  درحقوق  شهروندي  بوده  و هم  اكنون  اين  امر در حال  تبديل  به  يك  معضل  است .

نايب رئيس شوراي شهر:
توجه خاص به رفع مشكلات مردم در رأس كار شورا و شهرداري قرار دارد
با در نظر گرفتن انديشه توحيدي و توكل به خدا مي توان توفيق خدمت رساني را كسب نمود و آنگاه توجه خاص به رفع مشكلات مردم و جوانان در رأس كار قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران، مهندس حسن بيادي با حضور در مسجد حضرت امام حسين (ع) در محله وردآورد واقع در منطقه ۹ شهرداري تهران ضمن بيان مطالب فوق افزود: منطقه ۹ شهرداري تهران به دليل وسعت و پراكندگي و تراكم جمعيت مسائل و مشكلات فراواني را پيش رو دارد. به همين دليل طرح ايجاد منطقه ۲۱ كه بخشي از مناطق تحت پوشش شهرداري منطقه ۹ را شامل مي شود مدتي است مطرح و تحت بررسي است. متاسفانه تاخير در به وجود آمدن منطقه ۲۱ مشكلات منطقه ۹ را دو چندان كرده است.وي از كمبود فضاهاي فرهنگي و آموزشي در منطقه به عنوان ديگر مشكلات ياد كرد و افزود: نبود درمانگاه تخصصي و عدم وجود فضاي سبز مناسب از ديگر مسائل شهروندان اين منطقه است كه هر چه سريعتر بايد در جهت برطرف كردن آنها اقداماتي صورت گيرد.

ساماندهي يك خيابان
خيابان شهيد خليل حسيني (سورنا سابق) با هدف رفع سد معبر ناشي از فروش لوازم يدكي اتومبيل در پياده رو به همت معاونت خدمات شهري منطقه ۷ شهرداري و همكاري ماموران كلانتري ۱۰۴ ساماندهي شد.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه هفت، اين اقدام به منظور رفع سد معبر و ايجاد آسايش براي شهروندان ساكن در آن خيابان و عبور بهتر خودروهاي گذري از محل مذكور انجام شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |