دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۰۰
مصائب برگزاري جشن عروسي در فضاي باز
داستان طوطي و جور هندوستان
قبل از اينكه تصميم قطعي براي اجراي مراسم در فضاي باز بگيريد، تعداد دقيق ميهمانانتان را مشخص كنيد. ببينيد آيا فضاي مورد نظرتان براي ميهمانانتان كافي است؟ اگر باران بيايد، جايي براي اسكان ميهمان ها داريد؟ پيش خودتان نگوييد الان ديگر باران نمي آيد.
009261.jpg
قبل از هر چيز حواستان باشد اين جور مراسم دردسر بيشتري براي شما دارد و در نتيجه ممكن است فشار بيشتري براي شما به ويژه در روزهاي آخر براي هماهنگي ها و كارها وارد شود
محمد جباري 
باد خنك در حال وزيدن است و منظره زيباي گل ها و درخت ها پيش رو. روي صندلي لم داده ايد و ميوه و شيريني نوش جان مي كنيد و خستگي كار يك هفته اي را از تنتان بيرون مي آوريد. هوا جان مي دهد براي راه رفتن ميان درخت ها و بگو و بخند با بغل دستي ها. همه چيز خلاف انتظار شما بود. خودتان را آماده كرده بوديد براي يكي از همان عروسي هاي رسمي داخل سالن كه همه با كت و شلوار پشت ميز و صندلي هاي تنگ مي نشينند و نه جايي براي تكان خوردن هست و نه هواي تازه اي براي نفس كشيدن. از آن عروسي هايي كه براي تمام شدن آن لحظه شماري مي كنيد تا شام را بدهند و وظيفه فاميلي خود را انجام داده باشيد و خلاص. ولي اينجا در اين هواي دلچسب و منظره هاي معركه تا صبح هم خستگي به سراغتان نمي آيد.
برگزاري مراسم عروسي در فضاي باز از آن خاطره هايي است كه مطمئنا تا مدت ها در ذهن خودتان و بقيه باقي خواهد ماند. فضايي به قول فرنگي ها رمانتيك كه با روح عروسي و ازدواج جور است و حتي براي عكس گرفتن و فيلمبرداري هم خيلي بيشتر به درد مي خورد. چه كسي عكس گرفتن در كنار ديوارهاي تالار را به عكس گرفتن در كنار درخت ها ترجيح مي دهد؟ ولي همانقدر كه اين مراسم دلپذير است، انجام آن هم سخت تر است و حواستان بايد به خيلي چيزها باشد. خيلي از نكات ريز و كوچكي كه فقط يكي از آنها مي تواند مراسم عروسي شما را به خاطره تلخي بدل كند و غرغر ميهمانان تنها يكي از نتايج آن باشد.
قبل از هر چيز حواستان باشد اين جور مراسم دردسر بيشتري براي شما دارد و در نتيجه ممكن است فشار بيشتري براي شما به ويژه در روزهاي آخر براي هماهنگي ها و كارها وارد شود. البته سپردن كل مراسم به يكي از موسسه هاي برگزاركننده مراسم، راه حلي است كه زود به ذهن مي رسد تا از شر همه اين دردسرها راحت شد. ولي اين كار از دو جهت شايد به صلاح نباشد. يكي هزينه زيادي است كه اين موسسه ها مي گيرند. هزينه زيادي كه به جز معدودي از موسسه هاي معتبر، بقيه، همه آن را صرف مراسم شما نمي كنند و مقداري از آن پول ها به جاهاي ديگر تشريف مي برند! نكته دوم اين است كه اصلا به عكس ها و فيلم هايي كه اين موسسه به شما نشان مي دهند اعتماد نكنيد. شما روز مراسم ممكن است با وضعيتي روبه رو شويد كه به جز ناراحتي اعصاب چيز ديگري براي شما به ارمغان نياورد. پس بهتر است خودتان مسووليت همه كارها را بر عهده بگيريد. دردسر دارد ولي به لذت پاياني اش مي ارزد.
قبل از اينكه تصميم قطعي براي اجراي مراسم در فضاي باز بگيريد، تعداد دقيق ميهمانانتان را مشخص كنيد. ببينيد آيا فضاي مورد نظرتان براي ميهمانانتان كافي است؟ اگر باران بيايد، جايي براي اسكان ميهمان ها داريد؟ پيش خودتان نگوييد الان ديگر باران نمي آيد. در هر شرايطي حتي در وسط تابستان، يك باران مي تواند حسابي كاسه كوزه  شما را به هم بريزد. براي جلوگيري از خرابكاري باران، مي توانيد چادر برزنتي تهيه كنيد و فضاي بالايي را بپوشانيد. البته در اين صورت از ديدن آسمان و ستاره ها محروم مي شويد.
حواستان به گرماي هوا هم باشد. به هواي چند روز قبل اعتماد نكنيد. حتما دلتان نمي خواهد ميهمانان از فرط گرما به غش و ضعف بيفتند. مي توانيد چند پنكه اجاره كنيد. ضمن اينكه شربت و يخ هم يادتان نرود. علاوه بر گرما و باران، حواستان به باد هم باشد. قبلا حسابي تحقيق كنيد تا ضمن مراسم، لباس ميهمان ها در هوا به پرواز درنيايد.
انتخاب يكي از باغ هاي مناطق ييلاقي اطراف تهران با آن آب و هواي معركه اش، انتخاب خيلي خوبي است، ولي حواستان به رفت و آمد ميهمان ها هم باشد. اگرميهمان ها ماشين  نداشته باشند، گذاشتن يك ميني بوس مشكل را تا بخش زيادي حل مي كند، ضمن اينكه كروكي محل را به طور دقيق براي ميهمان ها بكشيد تا آنها در ميان جاده هاي بيرون شهر گم نشوند.
همسايه هاي آن باغ يا خانه هم عامل مهمي هستند. مراسم عروسي معمولا با سر و صدا همراه است و اگر وسط مراسم پيرمرد و پيرزن همسايه، براي دعوا تشريف بياورند، اوضاع خوبي پيش بيني نمي شود. قبل از برگزاري مراسم، رضايت آنها را جلب كنيد. به فكر پارك ماشين هاي ميهمان ها هم باشيد. تعداد ماشين هايي كه به محل مي آيند را پيش بيني كنيد و فكري به حال آنها بكنيد.
يكي از مهم ترين مسايل عروسي كه در رضايت ميهمان ها نقش مهمي دارد، غذا و نوع پذيرايي است. معمولا انجام اين كارها را به موسسه اي مي سپارند. فقط شما بايد حواستان به نكته هاي ديگري باشد، مثلا فاصله جايي كه غذاها قرار است آماده شوند تا محل صرف شام خيلي مهم است.
در موقع شام دلتان نمي خواهد كه غذاي سرد به ميهمان ها بدهيد؟ از وجود حشراتي مثل مگس و پشه در محل هم اطلاع كافي پيدا كنيد! اين حشرات كوچولو مي توانند همه زحمات شما را از بين ببرند و مجلس عروسي را به محل جنگ بين انسان ها و حشرات تبديل كنند.
قبل از چيدن اسباب و وسايل مثل ميز و صندلي ها، نقشه اي از آن باغ يا خانه براي خودتان بكشيد. جابه جا كردن وسايل روي كاغذ خيلي راحت تر است و شما با همفكري مي توانيد به بهترين طرح برسيد. به هنگام در آوردن طرح حواستان به راحتي ميهمان ها باشد و بهتر شدن مراسم. شما بايد به بهترين نحو، فضا را به دو قسمت طوري تقسيم كنيد كه خانم ها و آقايان هر دو راحت باشند. ممكن است فضاي زيادي در اختيار داشته باشيد، ولي اين دليل نمي شود از همه فضاي باغ استفاده كنيد. مراسم را در گوشه اي از باغ متمركز كنيد. هر كسي خواست مي تواند از بقيه فضاي باغ هم استفاده كند. دقت كنيد نور آنجا كافي باشد وحتي اگر قطعي برق، سابقه دارد به فكر اجاره يك موتور برق هم باشيد. حتي از نكات ريزي مثل تعداد دستشويي هاي آن مكان صرف نظر نكنيد. خودتان بهتر مي دانيد وجود فقط يك دستشويي براي آن همه ميهمان چه دردسري دارد!
بايد حواستان به اين نكات و خيلي چيزهاي ديگر باشد تا مراسم تان به يادماندني از كار در بيايد. برگزاري مراسم عروسي در فضاهاي بازي مثل حياط هاي خانه هاي قديمي و باغ ها. در حالي كه كنار حوض پر از آب نشسته ايد و هواي خنك، پوست بدنتان را لمس مي كند، اين روزها خيلي مزه مي دهد. ولي خب «هر كه طاووس خواهد، جور هندوستان كشد.» اگر حوصله اين دردسرها را نداريد و مي خواهيد روزهاي قبل از مراسم را با راحتي بيشتري بگذرانيد، برويد همان تالارهاي سربسته شهر كه حسابي منتظر قدم هاي شما و پول هاي داخل جيب شما هستند.

امروز
كنار قفس شير
009258.jpg
گاهي لازم است كه از انسان ها فرار كنيم در اين لحظه ها مي توانيم سر به بيابان بگذاريم، اما يك مشكل كوچ وجود دارد، اينكه در تهران اگر بيابان هم پيدا كنيد، در آن تنها نيستيد!
بگذريم. براي فرار از جامعه انسان ها بايد مسيرهاي ديگري هم باشد. مثلا فقط چند كيلومتر كه در اتوبان تهران كرج حركت كنيد، به جايي مي رسيد كه حيوانات در آنجا جامعه اي تشكيل داده اند. فرار امروز ما مي تواند به باغ وحش ختم شود. ميان حيوانات شايد انرژي لازم براي ادامه زندگ در شهر را بدست بياوريم.
در باغ وحش، جلوي قفس ميمون ها مي خنديم، مقابل قفس لك لك ها به پرواز غير ممكن آرزوهاي سرخورده فكر مي كنيم در قفس شيرها هم بي قراري را درك مي كنيم.
به هر حال پيشنهاد امروز ما سرزدن به باغ وحش تهران است. گذشته از تحول روحي خودتان مي توانيد فرزندانتان را هم خوشحال كنيد. در ضمن اين پيشنهاد در تمام روزهاي هفته كاربرد دارد. روي اين پيشنهاد فكر كنيد.
گاهي لازم است كه از انسان ها فرار كنيم در اين لحظه ها مي توانيم سر به بيابان بگذاريم، اما يك مشكل كوچ وجود دارد، اينكه در تهران اگر بيابان هم پيدا كنيد، در آن تنها نيستيد!
بگذريم. براي فرار از جامعه انسان ها بايد مسيرهاي ديگري هم باشد. مثلا فقط چند كيلومتر كه در اتوبان تهران كرج حركت كنيد، به جايي مي رسيد كه حيوانات در آنجا جامعه اي تشكيل داده اند. فرار امروز ما مي تواند به باغ وحش ختم شود. ميان حيوانات شايد انرژي لازم براي ادامه زندگ در شهر را بدست بياوريم.
در باغ وحش، جلوي قفس ميمون ها مي خنديم، مقابل قفس لك لك ها به پرواز غير ممكن آرزوهاي سرخورده فكر مي كنيم در قفس شيرها هم بي قراري را درك مي كنيم.
به هر حال پيشنهاد امروز ما سرزدن به باغ وحش تهران است. گذشته از تحول روحي خودتان مي توانيد فرزندانتان را هم خوشحال كنيد. در ضمن اين پيشنهاد در تمام روزهاي هفته كاربرد دارد. روي اين پيشنهاد فكر كنيد.

هوا
مثل هميشه
يك خبر داغ برايتان داريم؛ امروز دماي هوا يك درجه بالاتر از ديروز است.
گفته بوديم كه اين روزها هواي تهران در كليشه گير كرده است. حالا در نهايت دماي هوا يك درجه بالا و پايين شود كه از شانس بد ما امروز يك درجه افزايش دما داريم.
آفتاب امروز تهران را بايد با دماي ۳۵ درجه سانتي گراد تحمل كنيد. دلتان به حداقل دماي امروز هم خوش نباشد كه در نهايت يك درجه كاهش مي يابد و به ۳۴ درجه سانتي گراد مي رسد. اگر برايتان پرداخت پول برق و آب چندان مهم نيست ما توصيه نمي كنيم كه وقتي شب شد هم كولرها را خاموش كنيد. امشب دماي هوا روي ۲۳ درجه سانتي گراد ثابت باقي مي ماند. متاسفانه مثل هميشه براي كساني كه از حالا به فكر يك قران دوزار آخر ماه هستند راهكاري براي فرار از گرما وجود ندارد. البته اين قشر اصولا به سازش با شرايط عادت دارند!

فرهنگ
استعدادهاي نهفته
اينكه يه جايي نوشته شده باشد: «تست رايگان بازيگري» احتمالا براي خيلي ها جذاب است. واحد نمايش خانه فرهنگ ولي عصر قصد دارد استعدادهاي نهفته را به اين طريق از كوچه پس كوچه هاي تهران بيرون بكشد. اگر فكر مي كنيد كه شما هم جزو استعدادهاي كشف نشده هستيد همين امروز به اين آدرس مراجعه كنيد: ميدان خراسان، خيابان طيب، ضلع شمال شرقي پارك ولي عصر. از عالم سينما و بازيگري كه بيرون بياييم، در فرهنگسراهاي اين شهر خبرهاي ديگري هم هست. مثلا فرهنگسراي تفكر نمايشگاهي از آثار نقاشي رنگ روغن برپا كرده كه شما تا عصر ۲۱ خرداد وقت داريد اين نمايشگاه را بببينيد. خانه فرهنگ نور هم نمايشگاه گروهي نقاشي را با مديريت خانم غفاري با عنوان «نقش و نگار» برپا كرده است.
اين نمايشگاه شامل نقاشي سياه قلم و رنگ و روغن با موضوعات طبيعت، پرتره و ... است. نمايشگاه «نقش و نگار» تا ۲۱ خرداد در خانه فرهنگ نور واقع در فرهنگسراي تفكر برپا است.

جعبه
نود
براي امروزتان ابتدا پيشنهاد مي كنيم اگر قسمت دوم كاكتوس را نديديد حتما ساعت ۱۵ از شبكه اول تماشا كنيد. ساعت ۱۹ هم مي توانيد ديروز، امروز و فردا را از شبكه تهران ببينيد. اما براي حوالي ساعت ۲۲ دو پيشنهاد وجود دارد. هم مي توانيد برنامه زنده شبي ديگر را كه با اجراي نصرالله رادش در كنار احمدزاده پخش مي شود نگاه كنيد و هم اينكه قسمتي ديگر از طنز نقطه چين را نگاه كنيد. تضمين هم نمي كنيم كه هر دو و يا حتي يكي از اين دو پيشنهاد بتواند لبخند را به روي لب هايتان بياورد. راستي تا فراموش نكرده ايم سريال كلبه جنگلي هم ساعت ۲۱ از شبكه دوم پخش مي شود اما پيشنهاد اصلي امروز به فوتبال دوستان است و تماشاي برنامه هميشه جذاب عادل فردوسي پور، يعني نود. اين هفته برانكو ايوانكوويچ به استوديو پخش شبكه سوم مي آيد تا به سوالات گوناگون عادل جواب بدهد. فراموش نكنيد كه بازي با اردن وجام ملت هاي آسيا در راه است. امروز احتمالا عادل با نويدكيا هم راجع به انتقالش به بوخوم صحبت مي كند.

پايتخت
استكهلم 
«يوكو اونو» همسر خواننده معروف دهه ۷۰ گروه بيتلز، جان لنون اين روزها و در سن ۷۰ سالگي هوس برپايي نمايشگاه كرده است. البته هوس كه نمي توان گفت چون نمايشگاه «عشق را بياد بياوريد» چند روزي است كه به تلاش او در شهر استكهلم سوئد آغاز به كار كرده است. پوسترها و تراكت هاي مربوط به اين نمايشگاه اين روزها تمام شهرهاي اين كشوراز جمله پايتخت را فراگرفته است و تعداد بسيار زيادي از پايتخت نشينان نيز از آن ديدن كرده اند.
اين نمايشگاه شامل قسمت هاي مختلفي است از جمله هنرهاي تجسمي، موسيقي، عكس و چندين بخش ديگر كه براي بازديد تا ۸ آگوست برپاست.
مادريد
انفجار قطار در اسپانيا را يادتان هست؟ همان انفجاري كه باعث كشته شدن ۲۰۰ نفر شد و القاعده هم مسووليت آن را برعهده گرفت و موجي از خشم و ناراحتي را بين مردم اسپانيا ايجاد كرد.
اين روزها در مادريد جشنواره عكسي برپاست كه بخشي از آن به همين اتفاق اختصاص دارد. اين نمايشگاه راPhoto Espana هر سال برگزار مي كند و موضوع امسال نمايشگاه همHistorias است كه در اسپانيايي هم به معني تاريخ است و هم به معني داستان. از ديگر عكس هاي به نمايش درآمده در اين نمايشگاه مي توان به عكس هاي دنيس آدامز عكاس آمريكايي درباره وقايع ۱۱ سپتامبر و عكس هاي انريكه مينتينوس مكزيكي درباره بلاياي طبيعي اشاره كرد.
اسپانيايي ها مي خواهند مادريد را به پايتخت عكس جهان تبديل كنند و شركت ۱۷۰ عكاس مطرح جهان و برگزاري بيش از ۵۰ نمايشگاه عكس در طول جشنواره از اقدامات جدي آنها براي اين كار است. اگر مي خواهيد عكس ببينيد به مادريد برويد.
لندن
اين روزها لندن يا اصلا بهتر است بگوييم پايتخت  بريتانيا شاهد اكران قسمت سوم هري پاتر است. در « زنداني آزكابان» كه نام قسمت سوم اين مجموعه است هري پاتر باز هم شگفتي آفريد و در ۵۳۵ منطقه نمايش اين فيلم در بريتانيا ۰۳/۵ ميليون پوند فروش داشت و از اين حيث ركورد را درلندن شكسته است.
قسمت قبلي اين فيلم تنها ۱۸/۲ ميليون پوند را نصيب خود كرده بود.
خدا را شكر كنيد كه اين روزها در لندن نيستيد چون دغدغه  اصلي شما تهيه بليت براي تماشاي فيلم زنداني آزكابان بود و بليت هم پيدا نمي كرديد.

كتابخانه
براي تب زدگان يورو ۲۰۰۴
باور كنيد اين نوشته يك تبليغ نيست، يك توصيه دوستانه است: حتماً ويژه نامه همشهري براي جام ملت هاي اروپا را كه امروز توزيع مي شود، بخوانيد. ما عادت داريم روزي چند بار در محل سرويس ورزشي روزنامه همشهري با كوثري، قليچ خاني، منصوريان، شاكري، حيدري و دري منش گپ بزنيم. آنها با خست به ما خبرهاي نقل و انتقالات فوتبال را مي گويند. اگر بدانيد استقلال قرار است فصل آينده چه تيمي بشود، از تعجب دچار مشكل مي شويد! در اين گپ زدن ها از روي دست آنها نگاه مي كنيم به مطالبي كه دارند مي نويسند، يا صفحاتي كه آماده كرده اند، برود چاپخانه. به همين خاطر است كه توصيه مي كنيم ويژه نامه همشهري براي يورو ۲۰۰۴ را حتماً بخوانيد. نمي دانيد چه ويژه نامه اي شده! درست چيزي شده مثل رو كم كني برزيليها مقابل آرژانتين در هفته اي كه گذشت ! اگر فرصت كنيد تحليلهاي مفصل جهانگير كوثري و سيامك قليچ خاني را بخوانيد . حتماً اين ويژه نامه را امروز هرطور شده، تهيه كنيد و بخوانيد.

پرده
آخرين سامورايي
سالن كوچك حوزه هنري اين روزها ميهمان تام كروز است. تام كروزي كه لباس سامورايي بر تن كرده و سوار بر اسب، هيبت جذابي پيدا كرده است. براي ديدن تام كروز با اين شكل و قيافه تا ۲۲ خرداد فرصت داريد به سالن كوچك مراجعه كنيد و به تماشاي فيلم «آخرين سامورايي» بنشينيد. تام كروز در اين فيلم نقش ناتان آلترگ كاپيتان ارتش آمريكا را برعهده دارد. او به خاطر فجايعي كه در سركوب سرخپوستان ديده منزوي و افسرده شده. در اين حين از جانب ارتش ژاپن جهت سركوب سامورايي هايي كه عليه مدرن شدن ژاپن به مبارزه برخاسته اند، به ژاپن مي رود، ولي در جنگ با سامورايي ها اسير مي شود. او در دوران اسارت تحت تاثير رهبر سامورايي ها قرار مي گيرد و .... اين فيلم به كارگرداني ادوارد زوييك، يكي از بهترين فيلم هاي سال گذشته سينماي جهان به حساب مي آيد و به خصوص علاقه مندان فيلم هاي حماسي را راضي مي كند. اين فيلم در سانس هاي ۳۰/۱۶ و ۱۹ و در روزهاي ۲۱ و ۲۲ خرداد علاوه بر اين سانس ها، در سانس ساعت ۱۴ هم به نمايش در مي آيد. فقط يادتان باشد براي ديدن فيلم يا خودتان بايد عضو باشيد يا همراهتان!

نت
لالايي با صداي چرا
كاستي به بازار موسيقي آمده با عنوان «گل هاي رنگين كمان» احتمالا وقتي كه پشت ويترين نوار فروشي ها جلد اين كاست را مي بينيد، تصور مي كنيد كه مخصوص كودكان است،حدس شما درست است، با اين توضيح كه بعضي از علاقه مندان به اين كاست، كودكان بالاي ۲۰ سال هستند!
اگر يك روز بيكار درخانه نشسته باشيد و كانال هاي تلويزيون را مدام عوض كرده باشيد، حتما برنامه اي با عنوان «رنگين كمان» راديده ايد كه حدود ساعت ۳۰:۱۳ پخش مي شود. اين برنامه چند شخصيت عروسكي دارد كه يكي از آنها بنام«  چرا» براي بچه ها خيلي محبوب است. «چرا» تازگي ها ترانه هايش را در قالب يك آلبوم راهي بازار موسيقي كرده. آهنگساز اين آلبوم كه توسط موسسه فرهنگي هنري سروش تهيه شده، بنيامين بهادري است. داشتن يك عدد از آلبوم گل هاي رنگين كمان با صداي چرا براي تمام خانواده ها مفيد است، علاقه بچه ها به «چرا» كه آنها را ياد « خاله نرگس» مي اندازد، به جاي خود، بزرگترها هم احتمالا از ترانه اي به نام «لالايي » لذت مي برند.

ورود
روز موسيقي
ايراد يا شايد هم حسن ستون ورود اين است كه ما ناچاريم خيلي خلاصه و مفيد بنويسيم، پس بدون مقدمه مي نويسيم: امروز موسيقي را فراموش نكنيد. دليل اين درخواست هم فوق العاده ساده است؛ امروز روز تولد «فرانسيس پولانگ» است اگر با اين نام آشنا نيستيد، برايتان مي نويسيم كه او يكي از شخصيت هاي برجسته تاريخ موسيقي جهان است. «فرانسيس پولانگ» روز هفتم ژوئن ۱۸۹۹ در پاريس متولد شد؛ به ياد او از گوش سپردن به موسيقي لذت ببريد.

ستون شما
صبح تا شب كجاست؟!
چندين مورد تماس طي چند روز گذشته داشته ايم راجع به اين مطلب كه چراستون صبح تا شب را از صفحه تهرانشهر حذف كرده ايد؟ ( ۴ مورد)
بايد به اين دوستان عزيز بگوييم كه ستون «صبح تاشب» درتحولي كه درصفحه ايجاد شده به صورت ۶ باكس در آمده و حتي به آنها پيش بيني وضع هواي تهران نيز اضافه شده است. حتما دنبال بفرماييد.
سوگنامه بازنشستگان
خانم (ط.الف) از تهران نامه اي را نوشته اند بسيار مفصل و كامل و صدالبته درست در خصوص وضع زندگاني بازنشستگان.
در خصوص اين نامه هيچ چيز نمي توانيم بگوييم جز اينكه بخشي از آن را به چاپ برسانيم « چرا فراموش كرده ايد كه بازنشسته جان دارد؟ درد را مي فهمد، گرسنگي را احساس مي كند، سفر را آرزو دارد، نياز به سرپناه دارد، چشم و گوششان نياز به عينك و سمعك دارد و... همه مهمتر نياز به حرمت و شخصيت دارد.»
هواشناسي
دوست عزيزي از تهران گفته اند كه هر ساله مقدار زيادي از محصولات باغ هاي ايران به دليل سرماي نابهنگام در حدود ايام فروردين ماه از بين مي رود.
ايشان پيشنهاد كرده اند كه سازمان هواشناسي هر استان ۴۸ ساعت قبل اين نكته را متذكر شوند تا باغداران دماي باغ خود را با استفاده از دود و آتش و... افزايش دهند.
توضيح: حتما با سازمان هواشناسي هماهنگي هاي لازم براي بهار ۸۴ صورت خواهد گرفت تا شما عزيزان با اين چنين مشكلي مواجه نشويد.
آب معدني... نخوريد!
در نامه را كه باز مي كني اتيكت يكي از كارخانه هاي آب معدني به بيرون مي افتد. بسياركنجاومي شويم كه حتما نامه را باز كنيم و بخوانيم و سر از محتويات آن در آوريم نويسنده اين نامه به اين نكته اشاره كرده كه بر روي اتيكت اين شركت مشاهده مي شود ... « آب معدني چشمه طبيعي پر شده از آب هاي طبيعي بينالود.»
« ... از سرچشمه هاي طبيعي بينالود در كوهستان هاي البرز پر شد كه...»
رشته كوه البرز كجا و كوه بينالود كجا!
براي اين خواننده عزيز بايد خاطرنشان كنيم كه رشته كوه البرز از آذربايجان امتداد دارد تا خراسان و بينالود هم به همين خاطر بخشي از البرز است. اصولا ً بعضي تهراني ها البرز را با توچال گرفته و سرتاسر آن را متعلق به خودشان مي دانند!
آقا سند مرا بدهيد
جناب آقاي صوفي ۱۵ ماه قبل در تبريز اتومبيلي خريداري كرده اند ولي هنوز سند را به نام ايشان نزده اند.
ما كه از دستمان كاري ساخته نيست ولي براي ساير عزيزاني كه قصد اين كار را دارند توصيه مي كنيم حتما زبان تركي را قبل از هر معامله اي ياد بگيرند.
به فروشنده عزيز هم مي گوييم: بوندايش مي جورسين، اذيت المه
نقشه چاپ كنيد
مي خواستم يك پيشنهاد بدهم چنانچه مورد قبول واقع شد يك قشر عظيمي از آن استفاده مي كنند.
بنده پيشنهاد مي كنم كه يك صفحه كامل از آن نشريه محترم را به تصوير بزرگراه هاي تهران منقش نموده تا رانندگان قديم و جديد بتوانند از آن مسيرهاي تازه ساخته شده كه خيلي ها از آن آگاه نيستند، استفاده نموده و كمكي به ترافيك تهران و رانندگان بنمايد.
فكر مي كنم اين پيشنهاد براي آن جريده محترم جالب باشد چون بالاخره آن روزنامه مربوط به شهرداري هم به ترافيك ارتباط پيدا مي كند و فكر نكنم كه چاپ يك نقشه تهران (خيابان ها و بزرگراه ها ) هزينه اي براي آن جريده داشته باشد!
از اينكه وقتتان را براي اين مطلب صرف نموديد قبلا تشكر مي كنم.
هژير حساس

ذهن زيبا
ماهي هزاران تخم مي گذارد و مرغ خانگي فقط يك تخم مي گذارد، ماهي هرگز قد قد نمي كند كه به شما بگويد چه كار كرده است به همين دليل ما به ماهي توجه چنداني نداريم در حالي كه مرغ خانگي را تحسين مي كنيم؛ و همين كافيست نشان دهد كه تبليغ اثر بخش است.
آئون
بخنديد؛ ديگ زودپز اگر دريچه ايمني نداشته باشد به مشكل بر مي خورد.
پرمودابترا
وظيفه كاري است كه از ديگران انتظار انجامش را داريم!
اسكار وايلا
عقاب ، مگس ها را تعقيب نمي كند.
ضرب المثل هندي

تهرانشهر
ايرانشهر
حوادث
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
طهرانشهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  طهرانشهر  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |