يكشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۷ - May 23, 2004
فوتبال جام حذفي كشور
پرسپوليس در دوران تحول ميزبان استقلال اهواز است
006882.jpg
گروه ورزشي: ليگ برتر تمام شد اما در فوتبال داخلي انگيزه ها باقي مانده است. يكي از راههاي رسيدن به ميدانهاي بين المللي و حضور در بازيهاي قاره اي، قهرماني در جام حذفي است و شايد راهي كوتاهتر براي كسب افتخار و بين المللي شدن باشد.
امروز در جريان رقابت هاي جام حذفي، پرسپوليس ميزبان استقلال اهواز است. يك بازي خاص و جنجالي كه از زوايايي، بسيار حساس و جذاب است. هميشه ديدار استقلال و پرسپوليس حس ديگري دارد و حتي اگر  استقلال از شهر ديگري باشد اما اتفاقاتي كه در هفته هاي پاياني ليگ برتر شكل گرفت به اين بازي رنگ ديگري داده است. آيا براي آبي هاي تهران، استقلال شهر اهواز كه قهرماني را از تهرانيها گرفت دوست محسوب نمي شود و در اين بازي استقلال اهواز حتي در مقابل آبي هاي تهران هم بيگانه است.
در مقابل پرسپوليس هم وضعيت پيچيده اي دارد، غمخوار رفت و بگوويچ كه حمايتهاي مردمي را از دست داد اكنون تنها و بي كس حتي از حمايت مسئولين هم بي بهره است. آيا براي اين تيم بحران زده فرصت براي جبران وجود دارد. پرسپوليس از لحاظ مهره نيز مشكلات بسيار دارد، اخراج هفت بازيكن از سوي بگوويچ،  اين تيم را بيش از گذشته تضعيف كرده، اما به هر صورت پرسپوليس هميشه پرسپوليس است و مي تواند از اين بازي مرحله جديدي را آغاز كند.
در ديگر ديدارهاي امروز، سايپا تهران ميزبان ذوب آهن اردبيل است و شهرداري مشهد بايد با سپاهان ديدار كند.همچنين امروز در شيراز برق اين شهر ميزبان پاس قهرمان ليگ برتر باشگاههاي ايران است.

مشاور عالي باشگاه فرهنگي، ورزشي استقلال تعيين شد
006873.jpg
گروه ورزشي: رشد فزاينده اي كه فوتبال در جامعه پرجمعيت و جوان ايران پيدا كرده نشانگر اهميت اين پديده در بين اقشار مختلف جامعه است.
گرايش نسل امروز به ورزش و فوتبال را با پتانسيل موجود بايد در كنار فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي به گونه اي هماهنگ كرد كه مديران و مشاوران جوان بتوانند بدليل شناخت خواسته هاي امروز اين قشر برنامه هاي خود را ارائه دهند.
روشن بيني موجود در بين مديران جوان و مشاوران آشنا به امور جاري و فوتبال كمك خواهد كرد تا هر باشگاه و تيمي بتواند برنامه هاي كلان خود را براساس خواسته هاي روز جوانان اعلام و اجرا نمايد.
انتخاب امير قلعه نويي سال گذشته به عنوان يك مربي جوان و آگاه به علم روز توانست خواسته هاي تماشاگران جوان استقلال را برآورده سازد.
استقلال در ادامه حركت خود با روشن بيني سيامك قليچ خاني يكي از نويسندگان و كارشناسان جوان و آشنا به فوتبال روز را به عنوان مشاور عالي باشگاه استقلال معرفي نموده است تا در استمرار همان برنامه هاي مدون بتواند استقلال را به شرايط و موقعيتي برساند كه پاسخگوي تمام هواداران و دوستداران تيم باشد.اين حقيقت نگري در نزد مسئولين باشگاه استقلال نشان از آن دارد كه استقلال راه خود را شناخته و از بضاعت هاي موجود در نسل جوان خوب بهره برداري مي كند.

كره جنوبي قهرمان تكواندو آسيا و اقيانوسيه
غلامزاده اولين طلايي ايران
گروه ورزشي: نخستين مدال طلاي ايران در شانزدهمين دوره مسابقات تكواندوي آسيا و اقيانوسيه توسط اميد غلامزاده در وزن چهارم بدست آمد.
در پي كسب دو مدال نقره روز اول، غلامزاده در پيكار نهايي و در مصاف با «جميل خوفاش» از اردن به برتري ۴ بر ۲ رسيد و پنجمين مدال طلاي ايران را در تاريخ ۳۰ ساله اين رقابت ها كسب كرد. در پايان پيكارهاي روز سوم كره جنوبي با ۵ مدال طلا براي شانزدهمين بار پياپي قهرماني پيش هنگام خود را جشن گرفت. پس از كره، تيم  هاي ايران (يك طلا و دو نقره)، تايوان (دو نقره و يك برنز) شانس كسب نيابت قهرماني را دارند. اردن و چين نيز تاكنون هر كدام يك مدال نقره كسب كرده  اند.

نتايج ليگ و ليگ برتر بدمينتون
گروه ورزشي: مسابقات بدمينتون باشگاه هاي برتر و دسته اول ايران برگزار شد.
دسته برتر هفته نهم
آذر مهتاب رشت ۲ سايپا تهران ۳
باياتوس تهران ۵ برق زنجان ۰
نتايج دسته اول هفته دهم
دانشگاه آزاد اسلامي ۵ پارس سوييچ زنجان صفر
خانه صنعت و معدن زنجان صفر كالاي ورزشي روادگر قزوين ۵
رده بندي ليگ برتر:
سايپا تهران ۲۵ امتياز
آذرمهتاب رشت ۲۲ امتياز
باياتوس تهران ۲۰ امتياز
رده بندي دسته اول:
دانشگاه آزاد ۳۰ امتياز
درپاد تبريز ۲۱ امتياز
پارس سوييچ زنجان ۲۰ امتياز

واليبال انتخابي المپيك آتن ‎/ تنها يك گيم حريف كانادا بوديم
006870.jpg
گروه ورزشي: رقابت هاي گروه اول واليبال انتخابي المپيك آتن از ديروز با شركت هشت تيم ايران، ژاپن، الجزاير، كره جنوبي، چين، فرانسه، كانادا و استراليا در تالار متروپوليتان شهر توكيو آغاز شد.
در اين بازيها تيم ملي واليبال ايران (تيم سوم آسيا) در مصاف با كانادا نايب قهرمان آمريكاي شمالي بازي نخست را سه بر صفر واگذار كرد. هر چه تيم ايران چوب كمبود بازيهاي تداركاتي و ضعف دريافت و سرويس را خورد، حريف در اين دو فاكتور بسيار درخشان ظاهر شد و با دراختيارداشتن مجموعه اي از بازيكنان بين المللي كه سرآمد همه آنها مارتين و كوسكي بودند توانست دو ست اول و دوم را راحت پيروز شود.
اوج بازي تيم ايران در گيم سوم بود. فروريختن ترس و استرس باعث شد تا بازيكنان ايران در اندازه هاي واقعي خود كانادا را تا مرز شكست نيز پيش ببرند، اما حيف و صد افسوس كه هدر دادن دو سرويس متوالي از سوي منظمي و اكبري باعث شد تا كانادا به لطف تجربه بيشتر بازيكنانش در عين استحقاق تيم ايران فاتح اين گيم شود. با توجه به بالابودن سن بازيكنان كانادا پيروزي در ست سوم مي توانست سرنوشت تيم برنده را با ابهام روبرو سازد.
در پايان اين بازي براساس داده هاي (VIS) بهنام محمودي بهترين بازيكن ايران و ترينس مارتين بهترين بازيكن كانادا معرفي شدند. البته محمد تركاشوند و عليرضا نادي هم در نزد بازيكنان ايران بهترين ها در سرويس و دفاع روي تور بودند.
كانادا ۳ - ايران صفر
گيم ها (۲۰-۲۵ ، ۲۰-۲۵ ، ۲۶-۲۸)
داور اول: گويلا رادي (مجارستان) داور دوم: اوسامو ساكايدي (ژاپن)
پيكار با توفان
مهم ترين حادثه بازيهاي روز اول شكست سنگين كره جنوبي قهرمان بازيهاي آسيايي بوسان و جام ملت هاي آسيا در برابر چين بود. پيروزي چين با توجه به بازگشت كيم سي جين و شين جين سيك به تيم كره كمتر قابل باور بود. چيني ها چند ماه پيش در فينال قهرماني  آسيا آن هم در خانه خود و پيش روي چشمان از حدقه درآمده ۱۶ هزار تماشاگر به سختي مغلوب همين تيم كره شده بودند.
بازي در برابر سرعتي ترين تيم كنوني جهان بدون شك براي تيم ايران حكم پيكار با توفان را دارد.
نتايج بازيهاي روز اول
كانادا ۳ - ايران صفر
چين ۳ - كره جنوبي صفر
فرانسه ۳ - استراليا صفر
ژاپن ۳ - الجزاير صفر
برنامه بازيهاي امروز
ساعت ۳۰/۶: ايران - كره جنوبي
ساعت ۳۰/۸: فرانسه - كانادا
ساعت ۳۰/۱۰: الجزاير - استراليا
ساعت ۳۰/۱۲: ژاپن - چين

خبرهايي ازكشتي
حاجي زاده و جوكار المپيكي شدند
006876.jpg
006879.jpg

گروه ورزشي: مسعود مصطفي جوكار و مهدي حاجي زاده به عنوان كشتي گيران تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در اوزان ۶۰ و ۷۶ كيلوگرم جهت حضور در المپيك آتن انتخاب شدند.پس از برگزاري نشست ديروز كميته فني فدراسيون كشتي و پس از برتري در رقابتهاي انتخابي، اين دو كشتي گير به عضويت تيم ملي كشتي  آزاد درآمدند.
اما هنوز در اوزان ۵۵ و ۸۴ كيلوگرم هيچ كشتي گيري به عنوان نفر قطعي شركت كننده در المپيك انتخاب نشده است.همچنين در اين نشست افراد زير جهت شركت در اردوي تيم ملي كشتي آزاد انتخاب شدند:
 ۵۵ كيلوگرم: غلامرضا محمدي و بابك نورزاد
۶۰ كيلوگرم: مسعود مصطفي جوكار و مهدي حسين رضايي
۶۶ كيلوگرم: عليرضا دبير و اصغر بذري
۷۴ كيلوگرم: مهدي حاجي زاده،  هادي حبيبي و مهدي صادق نژاد
۸۴ كيلوگرم: مجيد خدايي، اميرضا خادم، پژمان درستكار و فريدون قنبري
۹۶ كيلوگرم: عليرضا حيدري، محمد حسين خالقي فر،  هادي پور عليجان و حميد سيفي
۱۲۰ كيلوگرم: عليرضا رضايي، فردين معصومي، ياسر نورزايي و اشكان ازلي فر
ديروز همچنين اعلام شد كه پس از بررسي علل عدم شركت در اردو و مسابقات انتخابي در خصوص محمد اصلاني تصميم گيري خواهد شد تا نام اين كشتي گير به نفرات دعوت شده اضافه شود.
لغو سفر تيم كشتي ايران به آمريكا
آخرين وضعيت خادم، قنبري و اصلاني از زبان طالقاني
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي ديروز اعلام كرد با توجه به نظر منفي هيأت رئيسه اين فدراسيون در زمينه اعزام تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي به آمريكا جهت حضور در جام تايتان اين سفر انجام نخواهد شد. وي در زمينه انتخاب نفرات برتر در اوزان ۵۵ و ۸۴ كيلوگرم اظهار داشت: غلامرضا محمدي و بابك نورزاد به اردوي تيم ملي دعوت شده اند و كميته فني نيز مترصد وضعيت نهايي محمداصلاني است. وي افزود: مجيد خدايي به جام لايپزيك در آلمان اعزام مي شود و اميررضا خادم و فريدون قنبري هم در جام اوماخانوف حاضر خواهند شد. در پايان اين دو تورنمنت تكليف نهايي نفر برتر وزن ۸۴ كيلوگرم روشن خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |