پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۴ - May 20, 2004
كميسيون فني و عمراني شوراي شهر براي تصويب به صحن عمومي فرستاد
محدوده جديد طرح ترافيك :
شمال تا خيابان بهشتي،غرب تا خيابان چمران
مخبر كميسيون فني و عمراني شوراي شهر تهران گفت: در صورت تصويب اعضاي شوراي شهر تهران، محدوده طرح ترافيك از شمال به خيابان شهيد دكتر بهشتي و از غرب به خيابان شهيد دكتر چمران گسترش خواهد يافت.
مهندس خسرو دانشجو، مخبر كميسيون فني و عمراني درگفت و گو با ايلنا، تصريح كرد: كميسيون فني و عمراني شوراي شهر در زمينه افزايش محدوده طرح ترافيك به نتيجه قطعي رسيده است.
وي افزود: بر اين اساس، نظر كميسيون به هيات رييسه اعلام شده و اين طرح به زودي در صحن علني شورا مورد بررسي قرار مي گيرد.
دانشجو, درخصوص طرح زوج و فرد كردن تردد خودروها گفت: اين طرح نيز در كميسيون فني و عمراني در حال بررسي است كه كميسيون عمران ايرادات زيادي را به اين بحث وارد مي كند و بايد كار كارشناسي بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.وي، همچنين درخصوص تمهيدات انديشيده شده, براي جلوگيري از كلاهبرداري در پيش فروش هاي آپارتماني گفت: در حوزه معاونت شهرسازي و فني شهرداري تهران در اين خصوص طرحي ارايه شده و بر روي اين طرح كار مي شود.
دانشجو يادآور شد: پس از كارهاي كارشناسي و ارسال نتيجه قطعي به كميسيون فني عمراني، كميسيون نيز در مورد اين طرح بررسي هايي را انجام مي دهد.
به اعتقاد مخبر كميسيون فني و عمراني شوراي شهر تهران : بايد راهكارهايي براي جلوگيري از تقلب هاي ايجاد شده در پيش خريد واحدهاي مسكوني انديشيده شود.وي در پايان گفت: اين كميسيون تاكنون در خصوص طرح اجباري شدن تك سرنشين در صندلي جلوي تاكسي ها به نتيجه قطعي نرسيده است.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران:
منطقه اي توسعه يافته در شمال غرب تهران در حال ساخت است
006735.jpg
معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: منطقه اي با رعايت شاخصه هاي نوين شهرسازي و معماري براساس طرح تفصيلي در شمال غرب تهران در حال ساخت است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲۲ تهران، مهندس محمدعلي آبادي در جريان بازديد از طرح هاي فني و عمراني شهرداري منطقه ۲۲، ضمن اعلام مطلب فوق تاكيد كرد:مديريت شهري تهران بر آن است تا كليه طرح ها مطابق برنامه پيش بيني شده و در حداقل زمان ممكن و با رعايت تمام شاخصه هاي فني و علمي به اجرا درآيد.
وي گفت: براي اجراي كامل طرح هاي فني و عمراني تهران بيش از ۲۰ هزار ميليارد تومان مورد نياز است و يقيناً تامين آن در يك دوره زماني كوتاه مدت امكان پذير نيست، لذا بايد تلاش كرد بستر و راهكارهاي عملياتي و اجرايي براي مشاركت شهروندان و علاقه مندان به سرمايه گذاري در فعاليت هاي عمراني فراهم آيد.
علي آبادي طرح هاي فني در حال اجرا در منطقه ۲۲ تهران را مفيد خواند و افزود: به منظور تكميل شبكه بزرگراهي تهران، تلاش مي كنيم بخش غربي بزرگراه همت در حوزه شهرداري منطقه ۲۲ و ۵ به زودي افتتاح و مورد بهره برداري قرار گيرد.
وي همچنين از ساخت يك ايستگاه انتظار در ابتداي آزادراه در حال ساخت تهران-شمال خبر داد.
براساس اين خبر دكتر علي محمد شاعري، شهردار منطقه ۲۲ تهران نيز با اشاره به اين كه در اين منطقه بزرگترين طرح زيست محيطي شهري در حال اجراست، گفت: كليه طرح هاي عمراني، فني و ترافيكي با بهره گيري از آراء و توانمنديهاي علمي و اجرايي متخصصان و اساتيد دانشگاهها و مراكز علمي و تحقيقاتي اجرا مي شود ولذا مي توان برخورداري شهروندان از منطقه اي بسامان، با فرهنگ غني اسلامي، سبز و آرام و به تعبيري توسعه يافته را در شمال غرب تهران نويد داد.
006738.jpg

وي افزود: توجه به نيازهاي منطقه، اثرگذاري ديدگاه هاي معتمدين و شهروندان مشاركت جو در تصميم گيريها و اجراي طرح هاي شهري، مدنظر مديريت منطقه است و در اين راستا تلاش مي شود با اجراي طرح هاي آموزشي و حقوق شهروندي، سطح آگاه سازي آنان ارتقاء يافته تا نظرات آنان از وجاهت كارشناسي و قابليت اجرايي برخوردار شود.
دكتر شاعري از اجراي دهها طرح فني و عمراني در منطقه ۲۲ تهران خبر داد وافزود : به مناسبت هفته دولت ، چند طرح عمراني ، فضاي سبز ، اجتماعي ،فر هنگي وخدماتي مورد بهر ه برداري قرار مي گيرد و بدين ترتيب سرانه هاي خدمات شهري در شمال غربي تهران به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد. وي افزود : برغم اينكه سرانه فضاي سبز در اين منطقه بيش از ده برابر استاندارد هاي جهاني است ، توسعه و گسترش فضاي سبز عمومي در سر لوحه برنامه هاي شهرداري قرار دارد چرا كه اين منطقه مي تواند بعنوان فيلتر هوا در تلطيف و پاكي هوا ي تهران نقش آفريني و كار كرد داشته باشد و بوستان جنگلي چيتگر از جمله اين عناصر به شمار مي آيد.

نگاه
اسد بينا خواهي
006741.jpg

تأمين شبكه آب خام و توسعه فضاي سبز منطقه ۱۳ تهران
گروه شهري: با هزينه اي معادل ۱۰۰ ميليارد ريال طرح هاي توسعه فضاي سبز و تامين شبكه آب خام منطقه ۱۳ در دست اجراست.
خبرنگار ما به نقل از مهندس مهرداد ترابي معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۱۳ مي نويسد: عمليات احداث فاز دوم بوستان ورزش (ضلع غرب اتوبان شهيد دوران جنب شهرك زينبيه) به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در دست اجراست و تا آخر تابستان به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: فاز اول اين پروژه نيز در هنگام ملاقات و بازديد دكتر احمدي نژاد شهردار تهران از منطقه ۱۳ (دو هفته قبل) به مساحت ۲۰ هزار متر مربع مورد افتتاح و بهره برداري قرار گرفت.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود با احداث فضاي سبز حاشيه شرق اتوبان شهيد دوران حدفاصل وروديهاي پارك جنگلي سرخه حصار به مساحت ۱۰ هكتار تا اواخر تابستان امسال، سرانه فضاي سبز منطقه ۱۳ از ۶۸/۴ به ۲۱/۵ متر مربع افزايش يابد.
ترابي از فاز دوم طرح توسعه شبكه آب خام ويژه ساكنان خيابانهاي سي متري نيروي هوايي، شورا، شواخ و شمال پارك پيروزي خبر داد و گفت: هزينه اوليه اين طرح كه تا پايان امسال به اتمام مي رسد توسط شهرداري و واگذاري انشعاب آن به منازل مسكوني به منظور آبياري فضاهاي سبز اختصاصي توسط خود اهالي پرداخت مي شود. وي محدوده اجرايي اين طرح را حدفاصل خيابانهاي اول نيروي هوايي تا پنجم اعلام كرد كه عمدتاً برخوردار از منازل ويلايي و فضاي سبز در حيات ساختمانهاست. معاون خدمات شهري شهرداري منطقه ۱۳ هدف از اين طرح را صرفه جويي در مصرف آب شرب در هنگام آبياري فضاهاي سبز خانگي، بهبود بهداشت محيط و ارتقاء كمي و كيفي فضاي سبز اختصاصي نام برد و گفت: شهروندان در قبال آبياري فضاهاي سبز خود آب بهايي پرداخت نمي كنند و تنها يكبار پرداخت هزينه انشعاب را تقبل مي كنند.
وي از شهروندان ساكن در محدوده طرح توسعه شبكه آب خام مورد اشاره خواست، ضمن مراجعه به شهرداري منطقه ۱۳ نسبت به اعلام درخواست انشعاب آب خام اقدام كنند.

اولين ميني بوس هاي گازسوز نيمه خرداد آغاز به كار مي كنند
معاون  محيط زيست  انساني  سازمان  حفاظت  محيط زيست  گفت : حدود ۵۰ تا ۱۰۰دستگاه  از اولين  سري  ميني بوسهاي  گازسوز كشور با هدف  حمل  و نقل  پاك ، درهفته  محيط زيست  (۱۵ تا ۲۲ خردادماه ) وارد ناوگان  حمل  و نقل  مي شوند.
دكتر يوسف  حجت  افزود: سازمان  حفاظت  محيط زيست  براي  توليد ۸۰۰ دستگاه  ميني بوس گازسوز با شركت  زامياد قرارداد بسته  است .اين  ميني بوسها كه  از سوخت  گاز طبيعي استفاده مي كنند، داراي  استاندارد يورو چهار و كاملا پاك  هستند و نقش  بسزايي  دركاهش  آلودگي  هوا خواهند داشت . حجت  افزود: از آنجا كه  ميني بوسهاي  گازسوز حدود پنج  ميليون  تومان  ازميني بوسهاي  ديزلي  گرانتر هستند، سازمان  حفاظت  محيط زيست  به  مالكان  ميني بوسهاي  فرسوده  يارانه  مي دهد تا تعويض  خودرو برايشان  صرفه  اقتصادي  داشته باشد.
وي  گفت : از آنجا كه  اكنون  دراتوبوسهاي  شركت  واحد گازوييل  كم  گوگرد توزيع  مي شود و بخشي  از اتوبوسها نيز گازسوز شده اند و بخشي  ديگر از اتوبوسهاي  ديزلي  نيز استاندارد يورو دو دارند، اين  ناوگان  به  ناوگان  حمل  و نقل  پاك  تبديل  شده  و وجه  منفي  خود رادست  داده  است . حجت  گفت : تاكنون  با همكاري  شركت  واحد و شهرداري  حدود يكهزار دستگاه اتوبوس  گازسوز وارد ناوگان  حمل  و نقل  شهري  شده  است  كه  اميدواريم  اين  روندبراي  ناوگان  حمل  و نقل  ميني بوسها نيز انجام  شود.

طرح تفكيك زباله از مبدأ در شهرداري تهران آغاز شد
سرپرست سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران، از آغازشدن مرحله ابتدايي طرح تفكيك زباله از مبدأ از شهرداري تهران خبر داد.
دكتر ابوالفضل ابراهيمي با بيان اين مطلب افزود: اين سازمان با تهيه جعبه ها (باكس هاي) ارزان قيمت پلاستيكي از جنس پلي اتيلن و نصب آن در سازمان ها و مناطق مختلف شهرداري ، مرحله اجرايي طرح تفكيك زباله مبدأ را در اين نهاد شروع كرد.وي با اشاره به اينكه هر كارمند بطور متوسط روزانه ۵۰ تا ۶۰ كاغذ باطله توليد مي كند، گفت: در صورت اجرايي شدن اين طرح در تمامي دستگاه ها و وزارتخانه ها و تفكيك آن، مي توان اميدوار بود كه از دفن بخش قابل توجهي از زباله  توليدشده در شهر تهران جلوگيري كرد.وي اظهار داشت: پس از آغاز مرحله اجرايي اين طرح در شهرداري، قرار است كه اين كار در ساير ادارات دولتي، وزارتخانه ها، مدارس و دانشگاه ها به مرحله اجرايي درآيد.سرپرست سازمان بازيافت تصريح كرد: با هماهنگي هاي بعمل آمده، قرار است كه ۶۰۰۰ مدرسه، مركز و آموزش همزمان با بازگشايي مدارس تحت پوشش اين طرح قرار گيرند.
ابراهيمي، كار تفكيك زباله از مبدأ را جزء اولويت هاي مهم و اصلي اين سازمان در سال جاري عنوان كرد و گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده اميدواريم كه تا پايان سال بتوانيم ۱۰درصد از زباله هاي توليدشده در مبدأ را از هم تفكيك كنيم.

عملكرد نادرست مهندسين ناظر علت ريزش ساختمان هاست
مدير عامل سازمان آتش نشاني تهران گفت: اگر مهندسين ناظر قبل از گودبرداري، نوع و جنس خاك زمين ساختمان هاي مجاور را مورد بررسي قرار دهند، به طور قطع حوادث ريزش ساختمان ها بر اثر گودبرداري زمين هاي مجاور كاهش مي يابد.مهندس ضيايي در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: در اغلب حوادث ريزش ساختمان ها بر اثر گودبرداري در زمين هاي مجاور اصولي چون شمع بندي و اقدامات فني رعايت مي شود ولي متأسفانه گمانه زني و بررسي وضعيت مكانيكي خاك زمين ساختمان هاي مجاور انجام نمي گيرد.
وي با بيان اينكه مهندسين ناظر مسئول بررسي وضعيت خاك زمين هاي مجاور قبل از شروع به ساخت و ساز هستند، تصريح كرد: با توجه به اينكه زيرسازي برخي ساختمان ها غيرفني و يا با خاك دستي پر شده اند لذا بررسي اين مسئله جهت پيشگيري از بروز حوادث اين چنيني بسيار مؤثر است.

طرح ۴۵۰ هزار هكتاري مقابله با بيابانزايي
سازمان  جنگل ها و مراتع  كشور اعلام  كرد امسال  طرح  مقابله  گسترده  با بيابانزايي  و كنترل  كانون هاي  بحراني  فرسايش  بادي  در ۴۵۰ هزار هكتار اجرا مي شود.
قرار است  اين  ميزان  در نخستين  سال  برنامه  چهارم  توسعه  به  ۶۴۹ هزار هكتار افزايش  يابد.
در اين  زمينه  طراحان  پروژه  هاي  اجرايي  اولويت  دار بيابانزدايي  بايد در سال  ۸۵، دومين  سال  اجراي  برنامه  چهارم  اين  رقم  رابه  بيش  از ۷۰۱ هزار هكتار گسترش  داده  كه  براساس  پيش  بيني  برنامه  چهارم  و در آخرين سال  اين  برنامه  رقم  مقابله  با گسترش  بيابان  و كنترل  كانون هاي  بحراني  فرسايش  بادي  به  ۸۲۸ هزار هكتار بالغ  مي شود.
شيوه  هاي  علمي تثبيت  شنهاي  روان  و بيابانزدايي  در كشور ماعبارتند ازغرس  نهال ، بذرپاشي ، مالچ  پاشي ، نصب  بادشكن هاي  استوار، اجراي  حفاظت  و قرق ، مراقبت  و آبياري  مستمر نهالهاي  كاشته  شده  و بذركاري  است  كه  كارشناسان  دفتر فني  بيابانزدايي  و تثبيت  شن  سعي  دارند با بهره  گيري  از فن آوري  هاي  رايج ، اين  اقدامات اساسي  را در شرايط   ويژه  بياباني  انجام  دهند.

تزئين بوستان ربيع مشهد با يكي از باستاني ترين گونه درختي دنيا
شهردار منطقه  سه  شهرداري  مشهد گفت : پارك  ربيع ، بزرگترين  پارك  شهري خراسان ، بايكي  ازمشهورترين  و باستاني ترين  درختان  دنيا تزيين  مي شود.
ابوالقاسم  باغبان نژاد سه شنبه  در گفت  و گو با ايرنا يادآور شد: اين  گونه  بانام  ژينكوبيلوا و متعلق  به  خانواده  ژينكوآسه  مي باشد كه  سابقه  حيات  آن  به  ۲۳۰ ميليون  سال  قبل  يعني  دوره  زمين  شناسي  پالئوزوئيك  برمي گردد.
وي  مقاومت  اين  درخت  را بسيار بالا توصيف  كرد و گفت : ژينكو تنها گونه حيات  بازمانده از بمباران  شيميايي  هيروشيما و ناكازاكي  در ژاپن  مي باشد.
باغبان نژاد به  زيبايي  چشمگير اين  درخت  اشاره  كرد وگفت : ژينكو خزاني  هفت رنگ  دارد و اكنون  در بسياري  از بلوارها و خيابانهاي  كانادا و كشورهاي اروپايي  براي  زيباسازي  كاشته  مي شود.
اين  مسئول  اضافه  كرد: بذر اين  درخت  چند سال  قبل  از كشور كانادا به  مشهدرسيده  و بعد از تبديل  شدن  به نهال ، براي  كاشت  به  پارك  ربيع  منتقل  شد.
وي  يادآور شد: درحاليكه  كه  بسياري  از درختان  در شهرهاي  تهران ، مشهد واستان هاي  غرب  كشور مبتلا به  آفت  سوسك  دالان  ساز هستند، ژينكو بخاطر داشتن نوعي  صمغ  تلخ  و اسانس ، آفات  و حشرات  موذي  را از اطراف  خود دور مي كند.
باغبان  نژاد همچنين  به خاصيت  ضدآلرژيك  دانه هاي  گرده  اين  درخت  اشاره  كردو گفت : عليرغم  بسياري  از درختان  مانند چنار، سپيدار و اقاقيا كه  در بافت شهري  ايجاد بيماري هاي  فصلي  مي كنند، اين  درخت  هيچگونه  عارضه  تنفسي  براي انسان  ندارد.
وي  اضافه  كرد: برگ هاي  اين  درخت  همچنين  مي توانند بصورت  فيلتر طبيعي عمل  كرده  و سربهاي  معلق  در هوا را جذب  و آن  را از هواي  تنفسي  دوركنند.
اين  مسئول  درادامه  به  ذكر خاصيت  دارويي  درخت  ژينكو پرداخت  و گفت : اين درخت  در چين  باستان  به  بالهاي  بهشتي  معروف  است  و امروزه  بخاطر داشتن خواص  درماني  فراوان ، در كارخانه هاي  داروسازي ، از آن  قرص  و شربت  تهيه  مي كنند.

سرانه تفريح غني ترين منطقه تهران ۴۴ برابر فقيرترين منطقه است
كنعاني، معاون مشاور شهرسازي و معماري شهرداري تهران در گفت و گو با ايسنا جمعيت منطقه يك در سال ۷۵ را ۲۴۹ هزار و در سال ۸۱ ، ۲۷۹ هزار نفر اعلام كرد و گفت: تراكم ناخالص متوسط منطقه، ۷۵ نفر در هكتار و تراكم خالص مسكوني ۱۸۲ نفر در هكتار است.
همچنين متوسط اندازه قطعه مسكوني در منطقه يك ۴۹۸ مترمربع و سرانه زمين مسكوني به ازاي هر نفر ۸۳/۵۴ مترمربع است.
دبير كميته اجرايي برنامه ريزي و طراحي شهر تهران سرانه هاي آموزشي، درماني، تفريحي، ورزشي و فضاي سبز منطقه يك را به ترتيب ۶۴/۱ ، ۷۴/۱ ، ۲۱/۲ ، ۵۸/۰ و ۸۰/۶ مترمربع خواند و اظهار كرد: اين درحاليست كه بر اساس طرح جامع تهران ميزان سرانه آموزشي در كل تهران بايد ۷۶/۱ مترمربع، درماني ۱۵/۱ مترمربع، تفريحي ۹۱/۰ مترمربع، ورزشي ۱۳۷/۱ مترمربع و فضاي سبز ۴۹۶/۷ مترمربع باشد.
وي تصريح كرد: جمعيت منطقه ۱۷ از سال ۷۵ كه حدود ۲۲۷ هزار نفر بوده به ۲۶۴ هزار نفر در سال ۸۱ افزايش يافته و تراكم ناخالص منطقه ۳۲۱ نفر در هكتار و تراكم خالص مسكوني آن نيز ۸۲۳ نفر در هكتار است.
كنعاني متوسط اندازه قطعه مسكوني در منطقه ۱۷ را ۸۹ مترمربع و سرانه زمين مسكوني به ازاي هر نفر را ۱۱/۳ مترمربع خواند و گفت: سرانه آموزشي در اين منطقه ۵۵/۰ مترمربع، تفريحي ۰۵/۰ مترمربع، درماني ۱۲/۰ مترمربع، ورزشي ۱۷/۰ مترمربع و فضاي سبز ۳۰/۱ مترمربع است.
وي منطقه ۱۴ را به لحاظ دارا بودن سرانه هاي خدماتي «متوسط» توصيف كرد و به ايسنا گفت: جمعيت اين منطقه در سال ۷۵ ، ۳۹۱ هزار و در سال ۸۱ به ۴۵۰ هزار نفر افزايش يافته و در حال حاضر تراكم ناخالص متوسط منطقه ۲۵۴ نفر در هكتار و تراكم خالص مسكوني آن نيز ۵۶۰ نفر در هكتار است.
مشاور معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران افزود: همچنين متوسط اندازه قطعات مسكوني در منطقه ۱۴ ، ۱۳۳ مترمربع و سرانه زمين مسكوني به ازاي هر نفر ۹۴/۱۶ مترمربع است.
وي ادامه داد:  سرانه فضاي آموزشي در اين منطقه ۶۲/۰ مترمربع، درماني در حد صفر، ورزشي ۰۳/۰ مترمربع و فضاي سبز ۸۲/۱ مترمربع برآورد شده است.

رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران:
شهرداران قبلي هم با انتزاع احمدآباد مخالف بودند
رئيس كميسيون شهرسازي، فني و عمراني شوراي اسلامي شهر تهران مصوبه انتزاع احمدآباد مستوفي از حريم شهر تهران و الحاق آن به محدوده اسلامشهر را غيرقانوني خواند و گفت: شهرداران قبلي هم با اين موضوع مخالف بودند، چون قانون تصميم گيري در خصوص حريم مي  بايست رعايت گردد.
دكتر حسن زياري ضمن اعلام اين مطلب در خصوص اظهارات شهردار اسلامشهر مبني بر اينكه مصوبه وزارت كشور با پيشنهاد و هماهنگي شوراي شهر وقت صورت گرفته و در حال حاضر جنبه قانوني دارد، به خبرنگار مهر گفت: هيچگونه سند يا مدركي دال بر اينكه شوراي شهر دوره اول و شهرداري با انتزاع اين محدوده از حريم شهر تهران موافقت كرده باشند وجود ندارد.
وي افزود: شهرداران قبلي هم مي بايست مخالف اين انتزاع بوده باشند، پس نمي تواند روند قانوني و درستي براي اجراي مصوبه طي شده باشد.
زياري گفت: با استفاده از قانون تقسيمات كشوري نمي توان موجب نقض حريم شهر تهران شد.
عضو شوراي شهر تهران درخصوص اجراشدن اين مصوبه از سوي شهرداري اسلامشهر افزود: اين مساله وظيفه وزارت كشور و دولت است كه با بررسي وضعيت موجود و قبل از اينكه تبعات منفي به همراه داشته باشد، در مورد آن حكم بدهند.
وي اظهار داشت: در هر حال اين موضوع از طريق شوراي شهر و شهرداري تهران به طور جدي پيگيري شده و طبق قول هايي كه وزارت كشور به خصوص رياست محترم جمهوري مبني بر توقف اين طرح به ما داده اند، قرار شده اجراي آن منوط به بررسي هاي بيشتر و كارشناسانه تر باشد كه قاعدتا حفظ حريم شهر تهران در آن بايد مد نظر واقع شود.
زياري تاكيد كرد: بعد از نشست هايي كه با مسئولان وزارت كشور داشته ايم، قرار شده از هرگونه اقدام اجرايي توسط شهرداري اسلامشهر در احمدآباد مستوفي جلوگيري شود و ما اميدواريم اين موضوع از طريق مجراهاي قانوني دنبال گردد.

لغو مجوز تاكسيداران پر شكايت
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت:  مجوز تاكسي كليه تاكسيداراني كه به دليل افزايش نرخ بي رويه، شكايت متعددي از آنها شده باشد، لغو مي شود.
مهندس حسن بيادي در گفت و گو با خبرگزاري ايسنا با اشاره به لغو مجوز تاكسي عده زيادي از تاكسيداران از ابتداي سال جاري به دليل افزايش نرخ كرايه ها افزود: در جلسه اخير رسيدگي به تخلفات تاكسيراني مجوز تاكسي نارنجي ۱۵ نفر به تاكسي خطي تبديل شده است.

پيشنهاد عضو شوراي شهر:
تبديل تاكسي نارنجي به خطي
گروه شهري: تبديل تاكسي هاي گردشي (نارنجي) به تاكسي خطي مي تواند باعث ساماندهي و بهبود وضعيت تاكسيراني در تهران شود.
اميررضا واعظي آشتياني، خزانه دار شوراي شهر با اشاره به بررسي لايحه تعيين نرخ كرايه تاكسي ها در شوراي شهر گفت: تاكسي هاي گردشي (نارنجي) بايد به تاكسي خطي تبديل شوند.
به گفته وي، برخي از اين تاكسي ها بدون سرنشين در خيابان ها حركت مي كنند و دنبال مسافر دربستي مي گردند و درواقع به صورت تاكسي دربستي عمل مي كنند كه بايد از اين حالت بيرون بيايند.
آشتياني معتقد است كه با تبديل تاكسي هاي گردشي و استفاده آنها در خطوط و مسيرهاي مختلف و نيز تقويت تاكسي هاي تلفني مي توان وضعيت نابسامان تاكسي ها را در سطح شهر تهران سروسامان داد.
عضو هيأت رئيسه شوراي شهر افزود: بازرسي سازمان تاكسيراني بايد به قدري فعال باشد كه در صورت تخلف تاكسي هاي نارنجي آنها را به تاكسي خطي تبديل كند.
همچنين رسول خادم ، رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر با اشاره به موضوع تعيين نرخ تاكسي ها معتقد است: هرگونه تعيين نرخ كرايه تاكسي در جامعه داراي بازخورد مثبت و منفي است ولي بالاخره بايد كار از يك جايي آغاز شود.
از سوي ديگر رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر با انتقاد از افزايش بي رويه كرايه ها طي ۲ ماه اخير مي گويد: افزايش نرخ كرايه تاكسي طي ۲ ماه اخير فاقد اعتبار است و نبايد مبناي عمل قرار گيرد.
دكتر نادر شريعتمداري با اشاره به نارضايتي مردم نسبت به افزايش بي رويه كرايه ماشين در برخي مسيرها ضمن تأكيد بر لزوم تسريع و دقت در اعلام نرخ كرايه تاكسي ها در عين حال گفت: لايحه تعيين نرخ كرايه تاكسي ها در تاريخ ۳۰ فروردين از سوي شهرداري به شوراي شهر ارائه و در كميسيون هاي مختلف بررسي شده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |