دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۳۶ - Mar 15, 2004
ارزيابي كره جنوبي حريف اصلي تيم فوتبال اميد ايران
تيم اميد ايران به المپيك راه خواهد يافت
003768.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال اميد كره جنوبي كه بامداد يكشنبه، به منظور مسابقه با تيم ملي فوتبال اميد كشور مان در چارچوب رقابتهاي انتخابي المپيك آتن وارد كشور شد در تهران تاكنون دو جلسه تمرين داشته و پس فردا در ورزشگاه آزادي به ديدار تيم اميد ايران مي رود.
كره جنوبي تيمي با ميانگين سني پايين است كه «سول سيونگ» بازيكن شماره ۲۱ و شاخص آن نيز در پي اس وي آيندهوون هلند بازي مي كند.
تيم المپيك كره از سه فاكتور مشخص سود مي برد كه يكي از آنها، آغاز حمله از خط دفاع است.
در اصل اين سيستمي است كه گاس هيدينگ در جام جهاني ۲۰۰۲، به كار برد. تيم كره با پاس هاي كوتاه حملات غير مستقيمي را از جناحين تدارك مي ديد، به عبارت ديگر شروع حمله از مركز زمين. بازيكنان كره اي با استفاده از فاكتور سرعت، بازي را به جناحين كشانده و كار را براي حريف به مراتب دشوار مي كردند.
پاس هاي كوتاه در ميانه زمين و زمان بندي حمله از جناحين به همراه استفاده از سه مدافع در يك خط كه برابر چين نيز شاهد آن بوديم از مشخصه هاي بارز تيم كره است كه حداقل با ۶ ـ ۷ بازيكن به دفاع خواهد پرداخت.
كار به روي ضربات ايستگاهي از جناحين و محوطه جريمه حريف از ديگر مشخصه هاي كره است و عليرغم اينكه بازيكنان المپيك كره از قامت چندان بلندي برخوردار نيستند اما در پرش تبحر دارند لذا بايد به ضربات ايستگاهي آنها دقت داشته باشيم كما اينكه تيم چين به ويژه در نيمه دوم بازي با كره به مراتب شانس آورد، گلهاي بيشتري دريافت نكرد لذا چهارشنبه خواهيم ديد كه ضربات ايستگاهي كرنر و سانتر از اهميت قابل ملاحظه اي براي حريف برخوردار بوده و تمرينات بسياري را به روي آن انجام داده اند.
هوشياري بازيكنان ايران در هنگام حمله از سوي كره ضروري است و اصرار حريف به تعويض منطقه بازي، مطمئناً شكاف هايي را در دفاع ايجاد خواهد كرد كه توجه به آن ضروري است.
تيم اميد كشورمان در بازي با مالزي، با هوايي شرجي و زميني نامناسب روبرو بود اما در عين حال به نظر مي رسيد اميدها، مالزي را دست كم گرفته اند، اما واقعيت اين است كه تمامي تيم هاي حاضر در اين مسابقات، از تدارك كافي برخوردار بوده و از دفاعي مستحكم و توان تهاجمي برخوردار هستند.
بايد از سرعت بداوي در جناح چپ بهترين استفاده را برد ضمن اينكه معدنچي نيز جزو بهترين ها در اين ناحيه است. علاوه بر اين، كاظميان مهره فوق العاده حساسي است كه بايد به بهترين نحو از وي استفاده شود و اينكه با توجه به تجربه مناسب اين بازيكن و بازي هاي زياد وي در سطح ملي، به عنوان مهاجم نوك يا مهاجم دوم در عمق از وي بهره ببريم زيرا به دليل استفاده از سيستم ۲ ـ ۵ ـ ۳، كاظميان به عنوان پيستون جواب نمي دهد.
تيم ملي اميد ايران تيمي توانمند است كه در صورت تداوم روند كنوني، به المپيك راه خواهد يافت.

ليگ برتر بسكتبال ايران
تيم هاي برتر در پايان راه
گروه ورزشي: ليگ برتر بسكتبال ايران امروز با انجام دو بازي در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي تيم هاي برتر اين فصل خود را شناسايي مي كند. در مرحله پاياني «پلي اف» با انجام دو فينال و بازي رده بندي تكليف تيم هاي اول تا سوم مشخص نشد و سرنوشت چنين حكم كرد تا گره كور حاكم بر رقابت هاي اين فصل به بازي سوم و پاياني كشانده شود.
امروز قبل از رويارويي صنام با صبا باطري در فينال، تيم هاي پيكان تهران و ذوب آهن اصفهان براي كسب مقام سوم برابر هم مي ايستند. پيكان كه در بازي اول در تهران مغلوب ذوب آهن شده بود، در اصفهان با ارائه يك بازي حساب شده هم شكست قبلي را جبران كرد و هم توانست ميزباني ديدار سوم را نصيب خود كند.
پس از مشخص شدن تيم سوم نوبت به ديدار تيم هاي صنام و صبا باطري مي رسد. صنام در بازي قبلي خود نبود سامان ويسي را كاملاً حس كرد و نه ويتاري مارش و نه بقيه هيچكدام نتوانستند خلأ ويسي را پوشش دهند. صنام در اين بازي چشم به آيدين كبير، صمد نيكخواه بهرامي، تابش نيا، ويسي، خسروي و عيسي جاني دارد. صبا باطري يكي از دلايل بردش مقابل صنام را مرهون بازي خوب والكر است. امروز والكر به همراه آفاق، كامراني، نظافت، سهراب نژاد، افرادي به دنبال آوردن اولين قهرماني به اردوي صبا باطري هستند و اين در حالي است كه صنام نمي خواهد قهرماني فصل پيش را به اين راحتي از دست دهد. طي چهار ديدار اين دو تيم در چارچوب ليگ برتر ايران سهم دو تيم مساوي است و هر كدام صاحب دو پيروزي مقابل هم شده اند.

افزايش سهميه كشتي فرنگي ايران در المپيك
گروه ورزشي: علي اشكاني و مسعود هاشم زاده دو تن ديگر از كشتي گيران فرنگي كار كشورمان در وزن هاي ۶۰ و ۹۶ كيلوگرم در مسابقات گزينشي المپيك در تاشكند، با پيروزي بر حريفان خود جواز شركت در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن را كسب كردند.
بنابراين ۴ كشتي گير از ۵ وزن اعزامي به مسابقه هاي گزينشي كشتي فرنگي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن كه در تاشكند پايتخت ازبكستان برگزار شد به المپيك راه يافته اند.علي اشكاني در وزن ۶۰ كيلوگرم در دور چهارم كشتي گير ونزوئلا و در دور پنجم كشتي گير استراليا را ضربه كرد و جزء سهميه بگيران المپيك آتن قرار گرفت.اشكاني در پايان رقابتهاي اين وزن مدال برنز گرفت.
در وزن ۹۶ كيلوگرم مسعود هاشم زاده، بر كشتي گير يوگسلاوي با نتيجه ۸ بر صفر پيروز شد و به اين ترتيب به المپيك آتن راه يافت.سجاد برزي در ۱۲۰ كيلوگرم و بهروز جمشيدي در ۸۴ كيلوگرم نيز در همين مسابقه ها سهميه حضور در المپيك را بدست آورده بودند.پيش از اين حسن رنگرز در وزن ۵۵ كيلوگرم و پرويز زيدوند در ۶۶ كيلوگرم سهميه المپيك را كسب كرده بودند و به اين ترتيب، تعداد سهميه ايران در رقابت هاي كشتي فرنگي بازي هاي المپيك به ۶ سهميه از ۷ سهميه ممكن رسيد.در كشتي آزاد نيز تيم ايران هر ۷ سهميه را كسب كرده است.
اعلام آمادگي ۷ كشور براي شركت در مسابقات كشتي آزاد
قهرماني آسيا در تهران
فدراسيون كشتي ديروز اعلام كرد: تاكنون ۷ كشور براي شركت در مسابقات كشتي آزاد قهرماني آسيا در تهران اعلام آمادگي كرده اند.
به گزارش اين فدراسيون، تيم هاي قطر، هند، چين، مغولستان، ژاپن، كره جنوبي و افغانستان تيم هايي هستند كه تاكنون براي شركت در اين رقابت ها آمادگي خود را اعلام كرده اند. مسابقات كشتي آزاد قهرماني آسيا در روزهاي ۲۸ تا ۳۰ فروردين ماه سال آينده به ميزباني كشورمان در تهران برگزار خواهد شد.

فدراسيون ورزش هاي زمستاني نياز كنوني ورزش ايران
گروه ورزشي: نايب رييس فدراسيون اسكي ايران و كنفدراسيون اسكي آسيا با اشاره به راه اندازي ورزش اسكيت روي يخ در كشور و مشخص نبودن متولي خاصي براي اين رشته از مسئولان سازمان تربيت بدني خواست تا با راه اندازي فدراسيون ورزش هاي زمستاني، اين ورزش ها سازماندهي مناسب داده شود.
فرشيد عليزاده در گفت وگو با ايرنا افزود: ورزش هاي زمستاني، ۱۴ رشته ورزشي را دربر مي گيرد كه بخش بسيار اندكي از اين رشته ها در كشور ما فعال است كه براي اكثر رشته ها نيز امكان فعاليت و راه اندازي وجود دارد.وي با بيان اينكه جوان امروز ايراني به ورزش هاي نو علاقه بيشتري نشان مي دهد، گفت: در كشور ما امكان راه اندازي و فعاليت هاي ورزش هاي نو وجود دارد، اما برخي مديران سنتي ورزشي نسبت به آن مقاومت مي كنند.

پايان رقابتهاي بسكتبال با ويلچر باشگاههاي برتر ايران
گروه ورزشي: مرحله نهايي مسابقات بسكتبال با ويلچر قهرماني باشگاه هاي برتر ايران «يادواره حبيب الله زينل محاسبتي» كه در سالن جانبازان زنجان جريان داشت با قهرماني تيم فولاد خوزستان خاتمه يافت.ديدار پاياني اين رقابت ها بين تيم هاي فولاد خوزستان و باشگاه فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي زنجان برگزار شد كه در پايان ورزشكاران خوزستاني موفق شدند با نتيجه ۶۷ بر ۴۷ در مقابل زنجاني ها به پيروزي برسند و عنوان قهرماني را كسب كنند.
در ديدار رده بندي فرش نگين مشهد توانست با نتيجه ۵۳ بر ۴۱ در مقابل پگاه رزم آوران مازندران به برتري دست يابد و عنوان سومي اين دوره از مسابقات را از آن خود كند.

سيصد تماشاگر كره اي در راه تهران
گروه ورزشي: حدود سيصد تماشاگر كره اي براي تشويق تيم ملي فوتبال اميد كره جنوبي برابر ايران به تهران مي آيند.
حدود سيصد تماشاگر كره جنوبي صبح روز چهارشنبه براي تشويق تيم فوتبال اميد كشورشان در ديدار با تيم ملي اميد ايران با پروازي مستقيم از سئول وارد تهران مي شوند.
اين افراد پس از پايان بازي چهارشنبه شب تهران را به مقصد سئول ترك مي كنند.
بنابراين گزارش بيش از ۱۵ عكاس، خبرنگار و تصويربردار كره اي نيز صبح ديروز براي پوشش خبري حضور تيم اميد كشورشان در ايران وارد تهران شدند.

رقابتهاي قهرماني «سپاك تاكرا» ايران
گروه ورزشي: اولين دوره رقابت هاي «سپاك تاكرا» قهرماني ايران در شهرستان رشت برگزار مي شود.
«اسماعيل شكري» رييس انجمن ورزشهاي بومي محلي كشور و رييس هيات ورزشهاي همگاني استان گيلان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين رقابتها ارديبهشت ماه سال آينده در شهرستان رشت برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: نفرات برتر رقابتهاي سپاك تاكرا قهرماني كشور نيز به اردوي تيم ملي دعوت خواهند شد تا در رقابتهاي قهرماني جهان شركت كنند.

خبرهايي از واليبال
تيم ملي بزرگسالان در كره اردو مي زند
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران قبل از سفر به ژاپن، اردويي چند روزه در كره جنوبي بر پا مي كند. براساس مذاكرات «پارك كي ون» تيم ملي ايران چند بازي تداركاتي با تيم باشگاهي هيوندايي كره انجام مي دهد و سپس از سئول عازم توكيو خواهد شد. اردوي دوم تيم ملي براي حضور در ژاپن روز پانزدهم فروردين ماه بدون بازيكنان دو تيم صنام و پيكان برپا مي شود.
تيم منتخب دانش آموزان در راه قبرس
تيم واليبال منتخب دانش آموزان ايران با شناخت ۱۲ بازيكن اصلي خود روز جمعه هفته جاري عازم قبرس محل برگزاري مسابقات جهاني دانش آموزان مي شود. آرش كشاورز، ياشار طاعي حق، سيد علي صدادي،  وحيد قنبري، نعيم محمد حسني،  سيد محمد موسوي، مصطفي شريفات، رحمان داودي، پوريا فتح اللهي، محسن مهرگان، كاوه سياحي، رسول بنايي (سرمربي)، قاسم نائيجي (مربي) و جعفر هوتهم (سرپرست) و محمد حسين شفقي به عنوان داور تيم اعزامي را همراهي مي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |