با شدت گرفتن بارش باران در کشور برای ۸ استان در روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده‌است.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز جمعه (۲۸ اردیبهشت) شدت بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، شمال هرمزگان، شرق اصفهان، نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های تهران، زنجان و قزوین همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. در برخی نقاط خیزش گرد و خاک را نیز به همراه دارد.»
امین حسین نقشینه افزود: «هشدار نارنجی امروز برای استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، مناطق مرکزی و شرقی فارس صادر شده‌ که تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی است.»
شنبه (۲۹ اردیبهشت) خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است. دریای خزر هم از روز شنبه مواج خواهد شد.
نقشینه درباره ورود سامانه بارشی جدید به کشور نیز گفت: «یکشنبه(۳۰ اردیبهشت) شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور مجددا بارش را تجربه می‌کنند. دوشنبه(۳۱ اردیبهشت) هم شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی نیز تداوم بارش ها را دارند.»
تهران نیز بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد را همراه با افزایش ابر تجربه می‌کند. در بعضی ساعات هم رگبار رخ می‌دهد و وزش باد شدید می‌شود.
از روز شنبه (۲۹ اردیبهشت) آسمان تهران صاف و کمی ابری می‌شود.

بیشتر بخوانید:
هشدار نارنجی در کدام استان‌ هاست؟ | بارش‌ ها تا هفته آتی ادامه دارد

کد خبر 852489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha