شنبه ۳۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۴۰ - Jul 22, 2006
رئيس كل دادگستري بندر انزلي خبر داد:
قاتل زنجيره اي بندر انزلي، در انتظار چوبه دار
007593.jpg
گروه حوادث - مهديه مصطفايي: رئيس كل دادگستري بندر انزلي گفت: عامل قتل هاي زنجيره اي در بندر انزلي با تكميل تحقيقات به زودي در ملاء عام به سزاي جنايت هاي وحشيانه خود خواهد رسيد.
به گزارش همشهري، در حالي كه مدت كوتاهي از دستگيري قاتل زنجيره اي ۲۸ ساله به نام بهزاد مي گذرد. قاضي پور قاسم رئيس دادگستري بندر انزلي در نشست خبري در تشريح آخرين بررسي هاي صورت گرفته در خصوص رسيدگي به پرونده جنايتكار بندر انزلي گفت: بهزاد تاكنون به شش قتلي كه روز دستگيري اعلام كرده بود اعتراف كرده و جنازه تمامي قربانيان نيز پيدا شده است. به گزارش ايسكانيوز، قاضي پورقاسم در ادامه گفت: قاتل كه مردي قوي هيكل و ورزشكار است تمامي قتل هاي خود را بدون استفاده از آلت كشنده و فقط با زدن ضربه دست به گيج گاه و خفه كردن مقتولان انجام داده است. اين مجرم از سال ۷۷ تاكنون مرتكب اين جنايت ها شده و چندين بار دستگير گرديده است، اما هر بار با ترفندي خاص و به دليل نبود ادله و مدارك كافي توانسته است از چنگ قانون فرار كند.
بازگشت به شش جنايت
راز جنايت هاي قاتل بندر انزلي هنگامي فاش شد كه اوايل خردادماه امسال خانواده دختر ۲۷ ساله اي به نام مهناز با مراجعه به پليس انزلي از ناپديدشدن دخترشان كه يك مهندس شيمي جوياي كار بود خبر دادند. پدر مهناز در اظهاراتش بيان كرد روز حادثه دخترم با مردي به نام بهزاد قرار ملاقات داشت، اين مرد به دخترم قول استخدام در شهرك صنعتي انزلي را داده بود. با اين اظهارات و انجام چهره نگاري قاتل شناسايي و دستگير شد. اين مرد جوان ابتدا هرگونه ارتباط با مهناز را رد كرد اما در ادامه تحقيقات و با كشف مدارك لب به اعتراف گشود. بهزاد در اعترافات خود گفت: دو ماه پيش از جنايت مهناز را در شهر صنعتي انزلي ديدم و به بهانه اينكه مي توانم شغلي برايش پيدا كنم شماره تلفن او را گرفتم و پس از مدتي با او تماس گرفته و به او گفتم برايش كاري پيدا كرده ام و با او قرار ملاقات گذاشتم. از او خواستگاري كردم، اما وقتي او نپذيرفت و مقاومت كرد، من چند ضربه به گيجگاه او وارد كردم،سپس او را با طنابي خفه كردم.
با اين اعترافات تكان دهنده با دستور بازپرس پرونده، ماموران به قربانگاه رفتند و جسد مهناز را پيدا كردند. اين مرد در ادامه بازجويي ها به پنج فقره آدم كشي ديگر اعتراف كرد و گفت: دختر ۱۲ ساله اي به نام محبوبه را در سال ۸۲ در حالي كه كنار رودخانه محل زندگي ام مشغول ماهيگيري بود ربوده و او را كشته و جسدش را در باغچه خانه خود دفن كردم. همچنين در سال ۸۱ نيز با ورود به خانه يك زن ۳۵ ساله او را مورد آزار قرار داده، با كوبيدن ضربه به گيجگاهش او را كشتم و جنازه اش را در چاه همان ساختمان انداختم.
بهزاد در ادامه اقرار به جنايت هاي هولناكش گفت: در سال ۸۲ نيز به خاطر قمار و اختلاف  مالي دو نفر ديگر را از پاي درآورده ام و به گونه اي صحنه را بازسازي كردم كه موضوع خودكشي جلوه كرد. همچنين وي اعتراف كرد: پسر ۱۷ ساله اي را به منظور انتقامگيري به قتل رسانده است.اين گزارش حاكي است رئيس كل دادگستري استان گيلان صبح پنج شنبه در نشست خبري خود با تشريح جنايت هاي قاتل جنايتكار از پيگيري ويژه اين پرونده خبر داد و گفت: شخصا اين پرونده را تا آخرين مرحله پيگيري و دستورات لازم را نيز در اين خصوص صادر كرده ام. وي در ادامه افزود:  بهزاد به زودي در ملاء عام به سزاي جنايت هاي وحشيانه خود خواهد رسيد.
در همين حال گزارش ديگري حاكي است كارآگاهان بررسي درباره يك جنايت ديگر متهم در تهران كه در جريان آن كودك ۶ ساله اي به قتل رسيده است را آغاز كرده اند.

جزئيات تعقيب و گريز ۲ ساعته در خيابان ظفر
007551.jpg
گروه حوادث - مرد جوان هنگامي كه با تصور ربودن ۱۰ ميليون تومان وجه نقد، كيف يك تاجر كابل را به سرقت برد، هرگز نمي توانست تصور كند تنها به خاطر ۱۰۰ هزار تومان به اين سرقت مسلحانه دست زده باشد.
سرهنگ يزدان عاشوري، رييس كلانتري ۱۰۳ «گاندي» روز گذشته با اعلام خبر دستگيري سارق مسلح در فاصله دو ساعت از سرقت مسلحانه گفت: ساعت ۱۵ چهارشنبه گذشته وقوع سرقت مسلحانه اي از سرنشين يك خودروي پاترول در خيابان «ظفر» به پليس۱۱۰ اطلاع داده شد و به اين ترتيب بلافاصله ماموران كلانتري گاندي با حضور در محل تحقيقات خود را آغاز كردند. در بررسي هاي اوليه مشخص شد، دقايقي قبل مرد جواني پس از آن كه با تهديد اسلحه اقدام به ربودن كيف راننده يك خودروي پاترول كه تاجر سيم و كابل مي باشد نموده است، جلوي يك خودروي پژو ۴۰۵ را كه دو سرنشين زن داشته گرفته و با تهديد آنها از محل متواري شده است. بنا به اين گزارش مرد مالباخته هنگامي كه جهت پس گرفتن كيف خود به تعقيب خودرو پژو پرداخته بود در يكي از كوچه هاي خيابان «ظفر»، با پژو ۴۰۵ برخورد كرد كه به دنبال آن سارق از خودرو پياده شده و اين بار با تهديد اسلحه سوار خودرو پژو ۲۰۶ كه سرنشينان آن يك زن و مرد بودند، شده و بار ديگر متواري شده بود.
فرار با تهديد اسلحه
با گذشت دقايقي از فرار، ناگهان خودرو پرايدي در كنار پژو ۲۰۶ قرار گرفته و براي سارق چراغ زد كه با اين علامت سارق از خودروي پژو پياده شده و با راننده پرايد اقدام به فرار كرد. سرنشينان پژو ۲۰۶ كه از تهديدهاي سارق مسلح رهايي يافته بودند، به محل سوار شدن متهم بازگشته و موضوع فرار مجدد سارق و شماره پلاك خودرو پرايد را اطلاع دادند و به اين ترتيب با آغاز عمليات مهار از سوي پليس، خودروي پرايد در اطراف خيابان ظفر تحت محاصره قرار گرفته و راننده آن بازداشت شد.
دستگيري سارق در بوتيك
با دستگيري راننده پرايد وي مدعي شد كه راننده آژانس است. وي در بازجويي هاي پليسي، محل پياده شدن سارق در مقابل يك مغازه لباس فروشي را فاش كرد. با اين اطلاعات ماموران با ورود به بوتيك متهم را كه در انباري مغازه مخفي شده بود شناسايي و دستگير كردند. اين در حالي بود كه يك قبضه سلاح كلت كمري و ۴ فشنگ جنگي كشف شد.
وقتي سارق رودست مي خورد
با دستگيري سارق جوان وي در بازجويي ها با اعتراف به سرقت مسلحانه مدعي شد نقشه سرقت را مردي كه آشنايي زيادي با او ندارد و تنها از طريق تلفن همگاني با او در تماس است كشيده و او به اجرا گذاشته است. وي افزود: اين فرد ناشناس، مالباخته را كه در بازار به صورت سيار كابل فروشي مي كرد، شناسايي كرده و با وي قرار ملاقاتي در خيابان ظفر گذاشته بود و سپس اسلحه اي را در اختيار من قرار داد و از من خواست زماني كه راننده پاترول به همراه ۱۰ ميليون تومان تراول چك در سر قرار حاضر مي شود، با اسلحه به سراغ وي رفته و كيفش را سرقت كنم اما بعد از سرقت متوجه شدم كه كيف او تنها محتوي ۱۰۰ هزار تومان است.
مالباخته اي باهوش تر از سارق
در تحقيقات به عمل آمده از راننده پاترول وي به پليس گفت: مدتي قبل مردي كه خود را كابل فروش معرفي مي كرد با من تماس گرفت و قراري تجاري در خيابان ظفر گذاشت اما پس از حضور در محل قرار متوجه شدم او هيچ اطلاعي درباره كابل ندارد، از اين رو بلافاصله اقدام به خالي كردن كيف خودم كرده و تنها مبلغ ۱۰۰ هزار تومان داخل آن قرار دادم.
وي افزود: دقايقي پس از تخليه كردن كيف، ناگهان متهم با قرار دادن اسلحه بر روي سرم كيف را برداشته و متواري شد.

داديار دادسراي جنايي خبر داد:
صدور كيفرخواست براي پرونده بازماندگان باند سياه
گروه حوادث: كيفرخواست بازماندگان باند سياه از سوي نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
به گزارش همشهري، غروب يكي از روزهاي بهاري سال ۸۵ ماموران كلانتري ۱۲۱ سليمانيه در حين گشت زني متوجه خودروي پرايدي شدند كه در انتهاي يك كوچه خلوت به طرز مشكوكي متوقف شده بود.
پليس با نزديك شدن به صحنه متوجه شد دختر و پسري جوان بر روي صندلي هاي خودرو به خواب رفته اند. ماموران براي جوياشدن از اينكه چرا اين دو جوان خودرو را به عنوان محل استراحت خود انتخاب كرده اند آن دو را از خواب بيدار كردند. دو جوان با مشاهده پليس درحالي كه دستپاچه شده بودند سعي كردند، راه حلي براي نجات از دست پليس پيدا كنند. ولي رفتار آنان سوءظن پليس را بيشتر برانگيخت و همين امر باعث شد به مركز كلانتري انتقال پيدا كنند.
دختر جوان راز تبهكاري هاي باند سياه را فاش كرد
ماموران كلانتري دختر جوان را كه الهه نام داشت تحت بازجويي قرار دادند. دختر درحالي كه صورتش غرق اشك بود به پليس گفت: «من قرباني بازماندگان باند سياه هستم. آنان مرا دو ماه قبل از حوالي شهرك انديشه دزديده و به تهران انتقال دادند با تهديد چاقو مرا به آرايشگاه فرستادند تا با چهره اي بزك كرده نقشه هاي پليد آنان را به اجرا بگذارم. سعيد معروف به سعيد لره سردسته اين باند است و با تهديداتش راهي به جز اجراي نقشه هايش برايم باقي نگذاشته بود، او و همدستانش من و يك دختر ديگر به نام مريم را كه او نيز قرباني نقشه هاي شوم آنها بود مجبور مي كردند با چهره هايي آرايش كرده در خيابان هاي ثروتمندنشين پايتخت مثل دروس، ظفر و پاسداران طعمه مردان هوسباز و پولدار شويم، وقتي آن مردان با خودروهاي خود مقابل پاي ما مي ايستادند مردان باند كه بازماندگان باند سياه بودند با اشاره به ما مي فهماندند كه سوار خودرو آن مرد شويم ولي هنوز مسافتي را طي نكرده بوديم كه سعيد لره و همدستانش تحت عنوان جعلي ماموران انتظامي با سلاح سد راه ما مي شدند و با تهديد اسلحه خودرو مرد را ربوده و همگي از محل مي گريختيم. با اعترافات اين دختر جوان ماموران كلانتري ۱۲۱ متهمان را روانه اداره آگاهي كردند و كارآگاهان زيرنظر توكلي بازپرس پنجم دادسراي امور جنايي تهران تحقيقات بيشتر از اين دو متهم را آغاز كردند. پليس آگاهي در مرحله بعدي تحقيقات مخفيگاه ديگر اعضاء باند را شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه چند نفر از متهمان را بازداشت كرد ولي ماموران نتوانستند سعيد لره را دستگير كنند. درحالي كه جست وجو براي يافتن سردسته باند ادامه داشت كارآگاهان دريافتند سعيد ۴۸ ساعت قبل از دستگيري الهه و محمد پرايدي، به اتهام حمل سلاح غيرمجاز دستگير شده است. سعيد از زندان به آگاهي تهران انتقال يافت و در بازجويي از اعضاء اين باند آنها در نهايت به ۵۰ مورد زورگيري، كيف قاپي و سرقت خودرو اعتراف كردند.
متهمان در جريان بازجويي هاي پليسي عنوان كردند: «علاوه بر اخاذي، هرگاه فردي را در خيابان مشغول صحبت با تلفن همراه مي ديديم در يك فرصت مناسب به وي نزديك شده و اقدام به قاپيدن تلفن همراه وي كرده و متواري مي شديم.» آنان در ادامه به پليس گفتند: «چندين برنامه سرقت مسلحانه از طلافروشي هاي پايتخت را داشتيم كه با دستگيري اعضاء باند بي نتيجه ماند.» بر پايه اين گزارش، «سعيد لره» اواسط سال گذشته به همراه مرد جواني به نام عباس به اتهام ۵ مورد ربودن پسران خردسال و آزار و اذيت آنان دستگير شده بود كه در مراحل تحقيق بعد از اتهام تجاوز به عنف تبرئه شد و تنها به اتهام آدم ربايي به ۱۵ سال حبس محكوم شده بود كه قبل از قطعيت حكم با قرار وثيقه آزاد شد و اقدام به تشكيل باند سرقت مسلحانه و زورگيري كرده بود. صفر خاكي نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران روز چهارشنبه خبر از صدور كيفرخواست اين متهمان داده و افزود: «با ارسال پرونده اعضاء اين باند به دادگاه ،بررسي قضايي را تا صدور حكم نهايي براي آنان ادامه خواهد داد.»

حادثه در شهر
007596.jpg

در غرب تهران رخ داد
انبار كارتن در شعله هاي آتش سوخت
گروه حوادث-آتش سوزي در انبار كارتن در غرب تهران منجر به شعله وري بخش عظيمي از آن شد.
ساعت ۳۰: ۱۱ روز گذشته در پي تماس مردمي با ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني مبني بر وقوع يك فقره آتش سوزي مقابل انبارهاي عمومي گمرك غرب، بلافاصله ماموران عملياتي اين سازمان به محل حادثه اعزام شدند.
نيروهاي آتش نشاني به محض حضور در محل، اقدامات اوليه جهت خاموش كردن آتش را انجام داده و پيش از آنكه آتش ساير بخش هاي كارخانه را در بر گيرد، حريق را مهار كردند.
اين حادثه كه طبق نظر كارشناسان ايمني در پي تماس براده هاي آهن گداخته ناشي از برشكاري در خط توليد جديد اين كارخانه رخ داد، خوشبختانه تلفات جاني به همراه نداشت اما در اثر آن ۶۰ رول كاغذ در شعله هاي آتش سوخت و از بين رفت.

۱۸۵ ميليون ريال، كالاي قاچاق در قم كشف شد
گروه حوادث- پليس قم با اجراي سه طرح ايست و بازرسي در طول ۴۸ساعت گذشته در محورهاي اتوبان قم - تهران ۱۸۵ ميليون ريال كالاي قاچاق كشف كرد.
به گزارش همشهري، سردار محمد باوفا معاونت اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي استان قم روز گذشته خبر از كشف مقادير زيادي كالاي قاچاق به ارزشي بالغ بر ۱۸۵ ميليون ريال در قم داد.
سردار محمد باوفا در توضيح اين خبر گفت: نيروهاي پليس استان در اجراي طرح ايست و بازرسي در عوارضي قم به تهران به يك دستگاه اتوبوس كه از شيراز به سمت تهران حركت مي كرد مظنون شدند و بعد از بازرسي اتوبوس تعداد ۴۳۲۴ توپ انواع پوشاك خارجي قاچاق به ارزش ۱۲۰ ميليون ريال كشف كردند.
يك دستگاه تريلي حامل سيمان غيرمجاز به ارزش ۱۵ ميليون ريال نيز توسط ماموران اين مركز توقيف شده است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |