سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۴ - Jun 20, 2006
دوغ مسموم، شگرد زوج جوان براي سرقت بود
گروه حوادث- زوج جواني كه با استفاده از نوشيدني بيهوش كننده اقدام به سرقت مي كردند در پارك بعثت بازداشت شدند.
به گزارش همشهري، ظهر روز يكشنبه مردجواني به نام علي كه به شدت مضطرب بود خود را به مأموران گشت پليس كلانتري ۲۰۸ رساند. اين مرد با صدايي وحشتزده به مأموران گفت: «روز بيست و دوم خرداد در اتوبان كرج-تهران در حال حركت بودم كه مردي را به همراه همسرش به عنوان مسافر سوار كردم. در بين راه آنان مقداري دوغ تعارف كردند، من كه بسيار تشنه بودم، نوشيدني را نوشيدم ولي بعد از چند دقيقه احساس كردم كه سرم به شدت گيج مي رود، خودرو را به كنار خيابان كشانده و از هوش رفتم. بعد از مدتي كه به هوش آمدم متوجه شدم مسافران فرار كرده اند و تلفن همراهم را به همراه پولهايي كه داخل خودرو داشتم با خود برده اند.
وي در ادامه افزود: در حالي كه مدتي از آن زمان مي گذرد، ساعتي قبل زن سارق را هنگامي كه از محوطه پارك بعثت مي گذشت مشاهده كردم. با اظهارات راننده مالباخته، مأموران پليس به سرعت پارك را تحت نظر قرار داده و زوج جوان را هنگامي كه در حال اغفال مرد ميانسالي با دوغ مسموم بودند دستگير كردند.
در بازرسي بدني از فاطمه ۲۷ ساله و عبدالحسين ۳۰ ساله تعدادي قرص ديازپام كشف شد كه متهمان اعتراف كردند قصد داشتند با استفاده از آن طعمه بعدي خود را بيهوش كرده و اقدام به سرقت اموالش كنند. تحقيقات از اين متهمان ادامه دارد.

جلسه جنجالي در دادسراي امور جنايي تهران
يكي از شاهدان: چهره فرد خاصي را در ذهن ندارم اما فقط مي ديدم كه ميرو مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از خود دفاع مي كند
002421.jpg
002415.jpg
ميرومينك جانيان-مقتول
گروه حوادث _ دومين جلسه بازپرسي پرونده قتل پسر نوجوان ارمني كه شهريور سال گذشته در مقابل باشگاه آرارات و در پي يك درگيري كشته شد به دليل اعتراض والدين مقتول به دفاعيات وكيل مدافع متهمان نيمه تمام ماند.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۳ هجدهم شهريور ماه سال گذشته درگيري مرگبار در خيابان سئول مقابل باشگاه آرارات رخ داد. در جريان اين درگيري پسر ۱۴ ساله ارمني به نام «ميرومينك جانيان» بر اثر ضربات وارده به بدنش به قتل رسيد.
با گزارش موضوع بازپرس حسين اصغرزاده و كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران براي بررسي به صحنه جرم اعزام شدند.
شركت كنندگان در نزاع مرگبار كه پنج جوان بودند در صحنه حادثه بازداشت شده و به اداره ويژه قتل آگاهي تهران انتقال يافتند.
قتل به خاطر متلك پراني
كارآگاهان بعد از انتقال متهمان به پليس آگاهي بازجويي از آنان را آغاز كردند.
در تحقيقات صورت گرفته شاهدان به پليس جنايي گفتند: «نزاع با متلك پراني پنج جوان به چند نفر از دختران ارامنه كه به قصد شركت در يك جشن به باشگاه آرارات آمده بودند آغاز شد و ميرو و دوستانش هنگامي كه متوجه اهانت پنج پسر جوان به دختر ارمني شدند با آنان درگير شده و دقايقي بعد ميرو بر اثر ضرباتي كه به بدنش وارد آمد، جان باخت.
گزارش پزشكي قانوني نيز علت مرگ اين جوان را فوت ناگهاني هنگام نزاع اعلام كرد و بدين ترتيب پرونده متهمان جهت بررسي هاي قضايي دراختيار بازپرس حسين اصغرزاده قرار گرفت كه بعد از پايان مراحل بازجويي پليس، بازپرس پرونده براي هركدام از متهمان قرار وثيقه۵۰ ميليون توماني صادر كرد.
روز گذشته، دومين جلسه بازپرسي اين متهمان در حالي برگزار شد كه عده زيادي از هموطنان ارمني در مقابل دادسراي امور جنايي تهران در حالي كه عكسهاي ميرو را در دست داشتند تجمع كرده و منتظر نتيجه دادرسي بودند.
در اين جلسه مانوئل يكي از شاهدان حادثه در خصوص چگونگي وقوع قتل ميرو به بازپرس پرونده گفت: من از كساني كه در آن درگيري حضور داشتند چند نفر را به ياد دارم، اما از پنج نفري كه در حال حاضر در اتاق بازپرسي هستند چهره فرد خاصي را به ياد نمي آورم.
«تيماتي» ديگر شاهد درگيري مرگبار نيز در توضيح حادثه خطاب به بازپرس اصغرزاده گفت:«ميرو را مي شناختم ولي با او دست صميمي نبودم، شب حادثه ايستاده بوديم كه خودروي پرايدي نزديك شد و چند نفر داخل آن بودند كه با ميرو درگير شدند». اين شاهد نيز از گفتگو و درگيري لفظي متهمان با مقتول به خاطر اهانت به دختران جوان گفت و افزود: «از آن جايي كه شب بود و در زمان درگيري خيابان شلوغ شده بود چهره فرد خاصي را در ذهن ندارم اما فقط مي ديدم كه ميرو مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از خود دفاع مي كند. بعد در حالي كه به زمين افتاده بود دستش را جلوي صورتش گرفت و از سرنشينان خودرو پرايد درخواست كرد كه ديگر او را كتك نزنند.»
در ادامه جلسه وكيل مدافع خانواده ميرو به دفاع پرداخت و بعد از پايان سخنان وي بازپرس اصغرزاده از عبدالصمد خرمشاهي وكيل پنج جوان متهم پرونده خواست تا از موكلين خود دفاع كند. با شروع دفاعيات وكيل متهمان پدر مقتول كه از مرگ پسرش داغدار بود برآشفت و حركت وي موجب شد جلسه دادرسي نظم خود را از دست بدهد. بازپرس پرونده چندين بار سعي كرد شرايط جلسه را آرام كند ولي هنگامي كه بي نظمي ادامه يافت بازپرس اصغرزاده با بيان موارد قانوني لزوم حفظ نظم به دليل ايجاد اغتشاش در اين جلسه ادامه دادرسي را به تاريخ ديگري موكول كرد.
بنا بر اين گزارش، جلسه روز گذشته در حالي برگزار شد كه جمع زيادي از آشنايان و اقوام نوجوان ۱۴ ساله خواستار تسريع در رسيدگي به پرونده بودند.

پليس جنايي بررسي مي كند
ردپاي قاتل فراري در پرونده فقدان تاجر فرش
002430.jpg
تاجر فرش
گروه حوادث _ كارآگاهان اداره دهم آگاهي در جريان تحقيقات بر روي پرونده فقدان مشكوك يك تاجر فرش به قاتل فراري كه در چند شهر به جز پايتخت مرتكب جنايت شده بود رسيدند.
به گزارش همشهري، ساعت ۸ صبح روز يازدهم اسفندماه تاجر فرش ۵۵ ساله اي به نام مهدي با قصد رساندن دختر جوانش به كلاس آموزشي او را سوار خودرو پژو ۴۰۵ نقره اي رنگش كرد و هر دو با هم از شهرك شقايق خارج شدند. مرد تاجر از آن تاريخ به بعد به يكباره ناپديد شد.
خانواده اين مرد به دليل اينكه وي بعد از ورشكستگي در خريد و فروش فرش در يك آژانس كرايه خودرو كار مي كرد تا ۴۸ ساعت پس از ناپديد شدن وي با تصور اينكه وي مسافري را به شهرستان انتقال داده است با پليس تماس نگرفتند ولي بعد از گذشت دو روز، با نگراني از سرنوشت نامعلوم اين مرد به پايگاه دوم آگاهي مراجعه كردند و درخواست رديابي هاي پليس براي يافتن وي شدند. به اين ترتيب پليس تحقيقات خود را براي يافتن مرد ميانسال آغاز كرد. اما بعد از گذشت چند ماه در حاليكه پليس تهران در حال بررسي اين پرونده بود خانواده اين مرد مطلع شدند كه خودروي وي در يك شهرستان مرزي در غرب كشور توسط پليس توقيف شده است.
يكي از فرزندان خانواده با مراجعه به شهرستان سرو آباد خودرو را در حالي تحويل گرفت كه اثري از پدرش نبود و قاضي پرونده فردي را كه خودرو از وي كشف  شده بود را آزاد كرده و ردي از متهم كه جلال نام داشت وجود نداشت. با فرار مرد راننده بررسي ها براي يافتن وي آغاز شد و مشخص گرديد وي به منطقه فشم گريخته است. پليس تهران با اخذ نيابت قضايي به مخفيگاه متهم وارد شد ولي قبل از حضور مأموران جلال متواري شده بود. در حالي كه تلاشهاي پليس براي دستگيري متهم ناكام مانده بود هفته گذشته با دستور بازپرس روشن، برادر متهم به عنوان مطلع اين پرونده بازداشت شد.
بازپرس روشن روز گذشته در خصوص آخرين مراحل تحقيق بر روي اين پرونده به همشهري گفت: «به دليل اينكه بعد از گذشت سه ماه هيچ اثري از اين مرد پيدا نشد احتمال وقوع يك جنايت قوت گرفت و بدين ترتيب پرونده به اداره دهم آگاهي تهران بزرگ ارجاع گرديد.
برادر جلال در بازجويي ها مدعي شده است كه برادرم خودرو فقداني را از مرد ديگر خريداري كرده است كه آن مرد متهم به ارتكاب دو فقره قتل در شهرستانهاي مختلف بوده و هم اكنون متواري است.
بررسي تكميلي بر روي اين پرونده زير نظر بازپرسي روشن توسط پليس جنايي پايتخت ادامه خواهد يافت.

زن حريص دوبار به يك بانك حمله كرد
002427.jpg
كورت تي وي _ زن سارق وقتي كه توانست بدون اسلحه و به راحتي از يك بانك سرقت كند وسوسه شد تا دوباره نيز به اين بانك دستبرد بزند، غافل از اينكه پليس اين بار حفاظت امنيتي كاملي را براي بانك تعبيه كرده است.
اين زن به نام (كلي جوچني) ۴۰ ساله ماه گذشته حداقل۳ بار به بانك هاي ميشيگان و اينديانا دستبرد زده است كه ۲ دستبرد وي به بانك (فارمرز استيت )ايالت ميشيگان بوده است، نخستين سرقت مسلحانه از اين بانك در روز ۱۰ مي صورت گرفت كه به گفته شاهدان زني ميانسال در حالي كه صورت خود را پوشانده بود به بانك رفته و با تهديد متصدي باجه چند هزار دلار سرقت كرد و به آرامي از بانك خارج شد.
اين زن به سرعت و بدون آنكه اثري از خود بر جاي بگذارد با خودروي خود از آن جا دور شد، به گفته شاهدان، زني كه اقدام به سرقت كرده بود هيچ اسلحه اي نشان نداد و تنها به مشتريان بانك تهديد به شليك كرده بود.
در حالي كه تحقيقات درباره اين سرقت ادامه داشت سرقت مشابه ديگري در بانك ليك سيتي ايالت اينديانا به وقوع پيوست.با بررسي اظهارات شاهدان مشخص شد كه هر دو سرقت از بانك ليك سيتي اينديانا و بانك ميشيگان احتمالا توسط يك زن صورت گرفته است، اما اين زن به حدي ماهرانه اقدام به سرقت كرده بود كه هيچ ردي از خود برجاي نگذاشته بود.
با گذشت دو هفته از سرقت اوليه در حالي كه پليس نتوانسته بود سرنخي از زن سارق به دست بياورد بار ديگر اين زن به بانك فارمرز استيت رفته و از متصدي باجه خواست تا به آرامي  تمامي پول نقد موجود در بانك را در كيسه اي ريخته و به وي بدهد، اما متصدي بانك كه متوجه شده بود زن سارق همان زني است كه دو هفته قبل اقدام به سرقت كرده بود موضوع را به ماموران پليس لباس شخصي كه از هنگام سرقت در بانك مستقر شده بودند اطلاع داد و آنها خيلي زود اين زن را در حالي كه هيچ اسلحه اي به همراه نداشت دستگير كردند. با بررسي تصاوير چهره نگاري شده مشخص شد كه او همان زن سارق است كه دو هفته قبل دست به سرقت زده است.
مگر بانك قحطي است؟
جو پيرز رئيس بانك فارمرز استيت كه هوشياري يكي از كاركنانش باعث دستگيرشدن زن سارق شده است در حالي كه با خوشحالي مي خندد به خبرنگاران گفت: اين زن احتمالا از برخورد خوب كاركنان ما خوشش آمده است و براي همين دوباره به بانك بازگشته است او مي افزايد: به نظر مسئولان پليس احتمالا سرقت آسان و بي درد سر از بانك ما او را تشويق به سرقت دوباره كرده است.
«دوگ فيشر» بازپرس پرونده نيز معتقد است كه موفقيت اين زن در سرقت بي دردسر اوليه احتمالا مهمترين مشوق او براي سرقت دوباره بوده است، او نخستين بار حتي بدون آنكه اسلحه اي نشان بدهد به سمت گيشه رفته و با تهديد اينكه در صورت عدم پرداخت پول مشتريان بانك را هدف قرار مي دهد هزاران دلار سرقت كرده و به آساني گريخته است، در حالي كه بعد از سرقت اول نصب سيستم هاي دزدگير و وجود پليس لباس مخفي باعث امنيت بيشتر بانك شده بود و بنابراين زن طمعكار دستگير شد. بنابه اين گزارش زن سارق كه دو پسر نوجوان دارد ماه گذشته از محل كار خود اخراج شده بود و از آن زمان اقدام به سرقت كرده بود.

محاكمه پسر جواني كه به خاطر كبوتر مرتكب قتل شد
002424.jpg
گروه حوادث _ جوان ۲۰ ساله اي كه به خاطر دو كبوتر، دوستش را به قتل رسانده بود، در دفاع از خود مدعي شد، اتهام قتل را قبول ندارد.
به گزارش همشهري، ماجراي اين حادثه تلخ زماني رخ داد كه مأموران كلانتري چهاردانگه عصر يكي از روزهاي پاييزي سال ۸۴ متوجه وقوع يك فقره فوت مشكوك در بيمارستاني شدند. با حضور مأموران مشخص شد جسد متعلق به جواني به نام مهدي است كه در اثر خونريزي مغزي جان باخته است.
مأموران در تحقيقات اوليه خود از دوستان مهدي كه وي را به بيمارستان انتقال داده بودند، متوجه شدند وي در درگيري با يكي از دوستانش به نام مرتضي مصدوم شده است. بنابراين شناسايي مرتضي در دستور كار پليس جنايي قرار گرفت و وي در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
مرتضي در بازجويي هاي مقدماتي نزد بازپرس پرونده به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد و در بيان جزئيات حادثه به مأموران انتظامي گفت: از مدت ها قبل به كبوتر علاقه مند بودم و هميشه دوست داشتم كبوتر داشته باشم تا اين كه چند روز قبل از حادثه به رغم مخالفت هاي پدرم، تعداد ۴۰ قطعه كبوتر خريدم. پدرم در آن روز به من اجازه نداد تا كبوترهايم را بر روي پشت بام نگهداري كنم، به همين خاطر آنها را به خانه دوستم مهدي بردم. پس از چند روز متوجه شدم دو تا از كبوترهايم گم شده است. سراغ مهدي رفتم و از او علت را جويا شدم. مهدي حرفم را قبول نكرد. به همين خاطر به او مظنون شدم و سر اين موضوع با او درگير شدم. روز حادثه بار ديگر سر همين موضوع با يكديگر درگير شديم و از شدت عصبانيت او را هول دادم. اما وقتي به خودم آمدم متوجه شدم كه او بي حال بر زمين افتاده و حركتي نمي كند. چند نفر از دوستانم كه شاهد حادثه بودند، او را به بيمارستان انتقال دادند، اما او جان باخت. با اين اعترافات پرونده مرگ اين نوجوان براي صدور رأي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
صبح ديروز متهم ۲۰ ساله، پس از بيان كيفرخواست و درخواست قصاص از سوي اولياي دم در جايگاه قرار گرفت و با انكار اتهام قتل عمدي گفت: من او را نكشته ام. روز حادثه به خاطر كبوتر با هم درگير شديم اما يكي از دوستانم به نام علي بين ما وساطت كرد و دعوا خاتمه يافت و مهدي هنگامي كه مقدار زيادي از ما فاصله گرفته بود بر زمين افتاد و من در قتل او نقشي نداشتم.
بر پايه اين گزارش، قاضي كوه كمره  اي و ۴ قاضي مستشار دادگاه پس از شنيدن اظهارات متهم جوان به زودي رأي خود را اعلام خواهند كرد.

سحرگاه امروز در اصفهان
سارق مسلح بانك پاي چوبه دار
002418.jpg
گروه حوادث _ سارق مسلحي كه با حمله به بانك ملي شعبه ابن سينا در اصفهان، رئيس بانك را به قتل رسانده بود،  صبح امروز در ملأعام به دار مجازات آويخته خواهد شد.
به گزارش همشهري، متهم ۲۵ ساله كه محمد نام دارد، متهم است اوايل دي ماه سال گذشته با همدستي دوستش به نام وحيد به انگيزه سرقت وارد بانك ملي شعبه ابن سينا در اصفهان شده و در هنگام سرقت، رئيس بانك به نام محمدرضا فروزاني را با شليك يك گلوله از پاي درآورده است.
متهمان اين پرونده با حضور به موقع پليس در محل حادثه دستگير شد و به سرقت مسلحانه منجر به قتل اعتراف كردند. با تكميل تحقيقات، پرونده به شعبه يكم دادگاه كيفري استان اصفهان ارجاع شد و قاضي رضايي پس از اخذ آخرين دفاعيات، محمد (متهم رديف اول) را به اتهام ارتكاب سرقت مسلحانه مفسد في الارض شناخت و به اعدام و از جهت قتل عمدي رئيس بانك نيز به قصاص نفس (اعدام) محكوم كرد. اين حكم در ارديبهشت امسال مورد تأييد قضات ديوان عالي كشور قرار گرفت و قرار است صبح امروز اين سارق جنايتكار در ملأعام به دار مجازات آويخته شود.

حادثك
كشف ۱۱ قطعه شمش طلا در فرمان خودرو
ايسنا : قاچاقچي افغاني شمش هاي طلا، در مسير تربت جام به مشهد دستگير شد. ماموران ايست بازرسي شهيد عزتي به يك تبعه افغان كه با يك دستگاه خودرو سمند از تربت جام به سمت مشهد در حال تردد بود مظنون شدند و خودرو وي را مورد بازرسي قرار دادند كه از داخل فرمان خودرو ، ۱۱ قطعه طلا به وزن ۷۳۰ گرم كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود، كشف شد. بدين ترتيب متهم دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.

جنايت در لويزان
گروه حوادث _ پليس جنايي تحقيقات درباره قتل يك زن كه در منزل مسكوني اش در لويزان به قتل رسيده بود را از روز گذشته آغاز كرده است. به گزارش همشهري، ظهر روز گذشته كارآگاهان پليس جنايي تهران بزرگ از وقوع قتلي در منطقه لويزان مطلع شدند. محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران در خصوص اين خبر به همشهري گفت: جسد اين زن كه ربابه نام دارد در حاليكه دستها و پاهايش بسته شده بود، در منزل مسكوني اش حوالي خيابان صفرپور در منطقه لويزان كشف شد. در بررسي هاي اوليه زمان تقريبي وقوع جنايت چهار روز قبل از كشف جسد تشخيص داده شده است. به گفته وي عامل يا عاملان جنايت بعد از كشتن ربابه سرقتي از منزل وي انجام نداده اند.

حوادث شهري
گروه حوادث _ در حوادث ۲۴ ساعت گذشته تهران سه نفر از شهروندان جان باختند و ۸ تن ديگر دچار مصدوميت شدند. به گزارش همشهري، در اثر يك حادثه رانندگي كه بر روي پل جواديه واقع در بزرگراه نواب رخ داد، يك دستگاه خودروي پرايد با يك پيكان سواري با يكديگر برخورد كردند و راننده خودروها در دم جان باختند. جسد مردي ناشناسي نيز روز گذشته در آپارتمان مسكوني اش در خيابان مطهري پيدا شد كه جهت شناسايي هويت وي تحويل عوامل انتظامي شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |