دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۵ - May 15, 2006
مردم تركمن ۲۲ تا ۲۹ ارديبهشت را جشن مي گيرند
جشنواره مختومقلي فراغي
002694.jpg
گروه ادب و هنر _ سعيده امين: جشنواره مختومقلي فراغي ۲۹ ارديبهشت ماه همزمان با دويست و هفتاد و سومين سالگرد تولد وي در محل آرامگاه اين شاعر نامي تركمن برگزار مي شود. قرار است در اين جشنواره شاعران، نويسندگان، فرهنگ دوستان و البته برخي از شخصيت هاي بلندپايه داخلي و خارجي حضور يابند. اين جشنواره هر ساله براي بزرگداشت نام و شخصيت مختومقلي فراغي كه آوازه اش حتي آن سوي مرزهاي ايران را فرا گرفته، برگزار مي شود.
مردم تركمن براي احترام به اين شاعر هفته اي را به نام وي اختصاص داده اند و در اين هفته، گلچيني از برنامه هاي مختلف فرهنگي، ادبي و ورزشي را اجرا مي كنند. سال ۸۱ در يكي از اين جشنواره ها شركت كردم. جالب ترين قسمت اين جشنواره پس از اجراي موسيقي و خواندن شعرهاي مختومقلي، مسابقه سواركاري بود كه بين سواركاران قهار با اسب هاي اصيل تركمن برگزار شد. در اين مسابقه جوانان سواركار تركمن به رقابت با يكديگر مي پرداختند و بزرگان طايفه هاي تركمن طي يك گردهمايي وحدت فرهنگي و اقتصادي خود را مستحكم مي كردند.
اين جشنواره هر ساله در استان گلستان در شهرهاي بندرتركمن، آق قلا، گنبد كاووس و كلاله برگزار مي شود. اگر چه شكل اين جشن ها تا حدودي با هم متفاوت است، اما همه در جهت تكريم اين شاعر شهيد پيش مي رود. اين جشنواره ها كه بهانه اي بسيار بجا براي تحكيم وحدت بين كشورهاي همسايه به شمار مي رفت تا به آنجا پيش رفت كه كشور دوست و مسلمان تركمنستان نيز با الگوبرداري از ايران، امسال براي اولين بار بزرگداشت ملي مختومقلي فراغي را برگزار كرد. پيش تر كشور تاجيكستان نيز به اين كار مبادرت ورزيده بود. امروزه مختومقلي سفير وحدت مردم ايران است. هفته مختومقلي تا ۲۹ ارديبهشت ادامه داشته و مراسم اختتاميه آن روز بيست و نهم در روستاي آق توقاي، آرامگاه اين شاعر برگزار مي شود.
مختومقلي فراغي يكي از مفاخر مشرق زمين و بنيانگذار شعر كلاسيك تركمن است كه در روستاي حاجي قوشان در حومه شهرستان گنبدكاووس به دنيا آمد و پس از ۵۷ سال زندگي در همين منطقه، دارفاني را وداع گفت. او در روستاي آق  توقاي بخش مراوه تپه از شهرستان كلاله، در جوار مقبره پدرش _ دوست محمد آزادي _ به خاك سپرده شد. همه ساله بعد از پيروزي انقلاب در دهه سوم ارديبهشت آيين سالگرد تولد وي در استان گلستان برپا مي شود.
يكي از پژوهشگراني كه در معرفي اين شاعر نامي نقش بسزايي داشت، حاج مراد دردي قاضي از نويسندگان و ناشران پرتلاش روزگار است كه اثر گرانسنگ «ديوان حضرت مختومقلي فراغي» را كه مايه فخر و مباهات تركمن هاست، براي نخستين بار به صورت كامل به چاپ رساند. او از سال ۱۳۳۷ شروع به تحقيق و تفحص نسخه هاي خطي ادبيات كلاسيك تركمني پرداخت تا اينكه اولين نسخه ديوان را در سال ۱۳۴۰ به چاپ رساند كه مهم ترين يادگار وي محسوب مي شود. اين اثر جاودانه در سال ۱۳۸۳ تجديد چاپ شد و به دليل استقبال گسترده علاقه مندان به سرعت ناياب شد. او براي دستيابي به نسخ اصلي شعرهاي مختومقلي از هيچ تلاشي دريغ نكرد. پياده و سواره وجب به وجب مناطق تركمن صحرا را زير پا گذاشت و هر جا نام و نشاني از نسخه شاعر پيدا شد به سراغ آن مي رفت. او به جايگاه خاص و مقام والاي مختومقلي در ادبيات تركمني واقف بود.
استاد قاضي سرانجام يكي از نبيره هاي مختومقلي را در جرگلان بجنورد پيدا كرد. عطا ايشان محمدي، نبيره شاعر، نسخه اي دستنويس از مختومقلي را داشت و به اين ترتيب ديوان مختومقلي «چاپ قابوس» يكي از كامل ترين و معتبرترين منابع در زمينه اشعار به يادگار مانده از اين شاعر و عارف نامي تركمن شد.

دكه
فصلنامه فرهنگي ارامنه ايران
002709.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: سي و چهارمين شماره فصلنامه فرهنگي «پيمان» منتشر شد.
اگر با اين فصلنامه هيچ آشنايي نداريد، بهترين معرفي همان چند خطي است كه در صفحه دوم آن مي آيد: فصلنامه فرهنگي پيمان به كوشش جمعي از پژوهشگران و فرهنگ دوستان ارمني و همكاري محققان و نويسندگان فارسي زبان منتشر مي شود و هدف از انتشار آن معرفي مشتركات فرهنگي ايرانيان ارمني و ساير ايرانيان به طور عام و شناساندن بزرگان دانش و فرهنگ ارمني و آثار آنان به ويژه در ارتباط با فرهنگ ايران زمين و ارائه جلوه هايي از فرهنگ ارمني به پژوهندگان و خوانندگان علاقه مند است.
تصوير روي جلد اين شماره، متعلق به هوهانس خان ماسحيان (مساعدالسلطنه) از رجال سياسي و فرهنگي ايران است. پيمان در اين شماره در ادامه تجليل از افرادي كه در ارتقاي سطح فرهنگي ملت ها نقش مهمي ايفا كرده اند به معرفي هوهانس  خان ماسحيان پرداخته است.
و اما در بخشي از سرمقاله اين شماره آمده: در آستانه نودويكمين سالگرد نژادكشي ارمنيان توسط دولت تركيه عثماني، انهدام صليب سنگ هاي قبرستان جلفاي نخجوان، ادامه وجود غده ويرانگري در برخي اذهان بيمار را برملا مي سازد... بهتر است از مصائبي كه انسان  نماها بر بشريت تحميل كرده و مي كنند اينك قدري ذهنمان را فارغ و به فصلي كه نويد شكوفايي و طراوت را به ارمغان مي آورد، متوجه سازيم. باشد كه با تلطيف طبيعت، محبت و صفا در قلب و روح انسان ها تولدي دوباره يابد.
در پاسداشت يكصدسال نيكوكاري و احسان، سلطان سرخ و قتل عام ارمنيان، مروري بر كليساهاي ارامنه استان آذربايجان و اسطوره ها در ادبيات شفاهي ارمني عناوين مقالات اين شماره پيمان است. فصلنامه فرهنگي پيمان به صاحب امتيازي دكتر لون داويديان در ۱۴۸صفحه با قيمت هزار تومان در دسترس علاقه مندان است.

كتابخانه
انتشار بيانات رهبر معظم انقلاب به زبان انگليسي
گزيده بيانات حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي از سوي نشر الهدي وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به زبان انگليسي منتشر شد.
اين كتاب كه شامل پيام ها و سخنراني هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي است، از سوي دفترمعظم له گردآوري شده است.
كتاب مذكور كه توسط دكتر صدرالدين موسوي به زبان انگليسي برگردانده شده، مشتمل بر بيش از ۵۶ پيام و سخنراني رهبر معظم انقلاب اسلامي است.
گزيده بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ۳۷۲ صفحه انتشار يافته در برگيرنده سخنراني ها و پيام هاي حضرت آيت الله خامنه اي در سالهاي اخير در ملاقات با مقامات كشورمان، رهبران خارجي ، نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور، سازمانها و دفاتر مرتبط و همچنين در ملاقات با مردم شريف كشورمان و … است.
در اين بيانات ارزشمند، رهبر معظم انقلاب اسلامي با نصايح سازنده و گهربار به ترسيم سياست ها و راهبردهاي كشور در ارتباط بين المللي و فعاليت هاي فرهنگي پرداخته اند .

فرهنگسرا
نمايشگاه عشق
فرهنگسراي بانو: «عشق» عنوان نمايشگاه خوشنويسي هاني شرار است كه تا سي ويكم ارديبهشت در نگارخانه فرهنگسراي بانو دائر مي شود. در اين نمايشگاه ۳۵ اثر خوشنويسي با سبك قير روي بوم و مركب و آبرنگ در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با تلفن هاي ۸-۸۸۷۸۶۲۷۶ تماس حاصل كنند.
فرهنگسراي بهمن: مسابقه خاطره نويسي نماز شهدا و ايثارگران تحت عنوان ضيافت عشق با مشاركت و همكاري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و ستاد اقامه نماز تهران برگزار مي شود. علاقه مندان براي كسب اطلاع بيشتر مي توانند با شماره تلفن ۵۵۰۵۸۸۳۱ تماس بگيرند.
خانه فرهنگ نور: نمايش شاد و موزيكال كودكان در اين خانه فرهنگ اجرا مي شود. اين نمايش «خرس تنبل بي انضباط» نام دارد و نويسندگي و كارگرداني آن را پريسا عطاري بر عهده گرفته است. شماره تلفن تماس: ۴۴۰۸۸۰۷
خانه فرهنگ باصفا: پنج شنبه ها در خانه فرهنگ باصفا نقاشان كوچولو جايزه مي گيرند. علاقه مندان مي توانند به نشاني فلكه دوم صادقيه، بلوار فردوس، خيابان وفا، آذر شمالي، خانه فرهنگ باصفا بروند.

برنامه
پرده
چند مي گيري گريه كني (كارگردان:  شاهد احمدلو)- استقلال، آستارا، بهمن، سروش، ايران، بلوار، فلسطين، مركزي، تهران، گلريز، شاهد، كانون، فردوسي
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند) -فرهنگ ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين ،۲ سعدي، اروپا، شاهد، شهر تماشا، جي ،۲ كانون
يك تكه نان (كارگردان: كمال تبريزي)-فلسطين ،۲ سپيده ۱
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي)-قدس، ايران ،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين مركزي ،۲ جي،۱ فرهنگ ،۱ ناهيد، كارون، گلريز ،۲ حافظ، رودكي، تهران ،۱ ميلاد
هوو (كارگردان:  عليرضا داودنژاد)-عصر جديد ،۱ تهران ،۲ جوان ،۱ فردوسي، سروش، جي ،۳ ملت، مركزي ،۳ دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون ،قدس
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۹
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:۲۰
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني) سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۸
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۹
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد) سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۸
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) تالار نو‎/ ساعت اجرا: ۱۹
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
ديوار
نگارخانه كمال الملك: نمايشگاه نقاشي تهمينه بهروزي فرد و هنرجويان/ ۲۹ارديبهشت تا سوم خرداد/ پاسداران، نبش گلستان سوم، شماره ۳ / تلفن: ۲۲۵۶۵۴۳۴
نگارخانه هفت ثمر: نمايشگاه نقاشي مريم عمويي/ ۲۹ارديبهشت تا سوم خرداد/ مطهري، كوه نور، كوچه پنجم، شماره ۲۵ / تلفن: ۸۸۷۳۱۴۰۳.
نگارخانه گل: نمايشگاه نقاشي گيتا تاجيك/ ۲۹ارديبهشت تا اول خرداد/ ميدان فاطمي، جويبار، بن بست ميرهادي، پلاك ۶۰/ تلفن: ۸۸۹۵۹۲۱۶.
نگارخانه فرامرزي: نمايشگاه نقاشي عليه بنيس/ ۲۷ تا ۳۰ارديبهشت/ ميدان ونك، خيابان ونك، كوچه ارم، پلاك ۵۴ / تلفن: ۸۸۷۹۶۸۰۹.
نگارخانه سرير: نمايشگاه آثار سفال فوزيه بهرامي/ نيايش، سئول، سوم شرقي، انتهاي سوم غربي، شماره ۴۶.
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي مهتاب فيروزآبادي/ ۲۹ارديبهشت تا ۴ خرداد/ خيابان دروس، كماسايي، شماره ۴۲ / تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹.
گالري مس نگار: نمايشگاه نقاشي قاجار محمدرضا فرزانه/ ۳۰ ارديبهشت تا چهارم خرداد/ شيراز شمالي، زاينده رود، مجتمع پارك پرنس، بخش تجاري، شماره۵/ تلفن: ۸۸۰۶۷۵۶۶ .
نگارخانه آرا: نمايشگاه نقاشي روزبه  جعفرزاده/ ۲۹ارديبهشت تا سوم خرداد/ ضلع شمال غربي ميدان هفت تير، كوچه مازندراني، پلاك ۲۷/ تلفن: ۸۸۸۲۴۵۴۲.

عكاسخانه
عكسخانه شهر ميزبان برلين قرن ۱۹
كلكسيون عكس هاي قديمي شهر برلين از فردا به مدت ۲۰ روز در عكسخانه شهر به معرض نمايش گذاشته مي شود.
نمايشگاه عكس هاي قرن نوزدهم شهر برلين حاصل تلاش كامران نجف زاده است كه از روز دوشنبه ۲۵ ارديبهشت آغاز به كار مي كند. در اين نمايشگاه كه با همكاري عكسخانه شهر وابسته به معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و انجمن دولتي ايران و آلمان برگزار مي شود، ۲۵ قطعه عكس سياه و سفيد با درونمايه بناها و اماكن عمومي شهر برلين به نمايش گذاشته مي شود. علاقه مندان مي توانند براي بازديد از اين نمايشگاه به ميدان بهار شيراز مراجعه كنند. ساعت بازديد براي مخاطبان ۹ صبح تا پنج بعدازظهر است.

جدول هاي اعداد
حل جدول شماره ۷۷
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.
002799.jpg
002802.jpg
002805.jpg
002808.jpg

ادبيات
آغاز نشست هاي دوره اي نقد ادبي
دوره هاي تدريس مباني نظري ساختارگرايي و نقد ادبي و مطالعات فرهنگي از بيست و هشتم ارديبهشت ماه در شهر كتاب آغاز مي شود .
در دوره ساختارگرايي كه از ۲۸ ارديبهشت ماه طي هشت جلسه برگزار مي شود مباني نظري ساختارگرايي در نقد ادبي مدرن توسط دكتر حسين پاينده تدريس مي شود.
دوره نقد ادبي و مطالعات فرهنگي نيز كه از همان تاريخ آغاز مي شود ، طي هشت جلسه ، نقد فمينيستي و نقد ماركسيستي و كاربرد آن در تحليل فرهنگ و بالاخص در آگهي هاي تجاري تلويزيون را به علاقه مندان ارائه مي كند. اين نشست هاي دوره اي هر هفته پنج شنبه ها در شهر كتاب مركزي انجام مي شود .

بازي
Samurai champloo
سيستم :PS2
سبك : اكشن - ماجرايي
002811.jpg
تركيب سبك هاي مختلف معمولاً در دنياي بازي ها منجر به كار جالبي مي شود. در اين بازي شما شاهد تلفيق دو سبك هيپ هاپ امروزي با دنياي باستاني هستيد. در اين بازي دو سامورايي، دختري را كه در جستجوي مبارزي با بوي گلهاي آفتابگردان است همراهي مي كنند.
جو بازي حالتي نيمه كمدي داشته اما در عين حال در مأموريت هاي مختلف سعي شده كار به طور جدي تري دنبال شود. شما مي توانيد از ابتدا يكي از سامورايي ها را انتخاب كرده كار را به پيش ببريد. هر يك از مبارزان استيل مبارزه خود را دارند اما حال و هواي مبارزات در هر دو تقريباً يكسان است و بيشتر ضربات بدل نكته جديد در اين مبارزات است كه در حين حمله حريف بايد با دقت آنرا اجرا كنيد.
گرافيك دموها و حتي نحوه راه رفتن كاراكترها كارتوني و تا حدي خنده دار كار شده اند و بازي گرافيك چندان بالايي ندارد. تكه كلام هاي با مزه اي در ديالوگها بين افراد ردوبدل مي شود كه گهگاه باعث خنده مي شود. Samurai champloo حاوي نكته قابل توجه چنداني نيست و تنها يك بازي تفريحي است.
The Plan
سيستم :PS2
سبك : ماجرايي - اكشن
002814.jpg


اگر در Mission Impossible بازي در كنسول PS1 را بازي كرده و از آن لذت برده ايد مسلماً The Plan بسيار توجه شما را به خود جلب خواهد كرد. در اين بازي اعضا يك باند حرفه اي سرقت از موزه ها در آخرين عمليات خود به تله افتاده و دستگير مي شوند و حالا بعد از گذشت ۵ سال دوباره دور هم جمع شده و قصد دارند كار بزرگتري را با هم انجام دهند.
اين بازي يك ماجرايي به تمام معناست. در هر مرحله قدم به قدم بايد مأموريت را دنبال كنيد. نماي دوربين به حالت سوم شخص بوده و به خوبي حركات شما را پوشش مي دهد حتي در برخي مناطق بايد با عوض كردن سريع شخصيت بين افراد مختلف گروه از چند جنبه مأموريت را به پيش ببريد و كارهاي موازي انجام دهيد در اين حالت صحنه سه قسمت شده و هر يك نماي خاصي را به شما نشان مي دهند.
متأسفانه گرافيك بازي اصلاً در حد يك بازي امروزي كار نشده و همين كلي توي ذوق مي زند اما مأموريت ها كاملاً مشخص و واضح طراحي شده اند و شما براي پيشبرد مرحله به مشكل چنداني بر نمي خوريد. The Plan غير از گرافيك نه چندان خوبش بازي جالب توجهي است.

ERC : FIA world Rally championship
سيستم :PSP
سبك : رانندگي
002817.jpg



اين بازي زيبا نخستين سري رالي عرضه شده روي كنسول دستي PSP است. گرافيك بازي مناظري بسيار زيبا از كشورهاي مختلف كه ميزبان اين مسابقات در نقاط مختلف دنيا هستند را در معرض نمايش قرار مي دهد.
در اين بازي ۶ سري ماشين هاي مختلف رالي از جمله ميتسوبيشي لنسر، سابارو و فورد فولكس در اختيار شما قرار دارند. خودروها بسيار عالي طراحي شده اند و مسابقات در كشورهاي آلمان، بريتانيا، يونان، استراليا، ژاپن، فنلاند و ... برگزار مي شوند.
شما براي اتمام بازي بايد در حالت تك نفره ۶۴ مسابقه را با موفقيت طي كنيد. با هر پيروزي امكاناتي براي ارتقاي خودرويتان در اختيار خواهيد داشت و مي توانيد ماشينتان را پيشرفته تر و قدرتمندتر كنيد. متأسفانه كنترل باز كمي سخت و بسيار حساس كار شده و كمي طول مي كشد تا به آن عادت كنيد و يك پيچ را بدون چپ كردن طي كنيد. WRC بعنوان اولين رالي PSP تجربه بسيار جالبي است.
002820.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.

حضور همزمان در سينما و ويدئو
002703.jpg
گروه ادب و هنر: «راك» بازيگر ورزشكار سينما در يك فيلم سينمايي و بازي ويدئويي آن بازي مي كند. اين بازي ويديوئي «شكار جاسوس، راهي بار فرار نيست» نام دارد.
به نوشته خبرگزاري رويتر، اين بازي ويدئويي ماه سپتامبر روي پيشخوان ويدئوكلوپ ها قرار مي گيرد. به اين ترتيب راك(كه نام اصلي اش دواين جانسن است) اولين بازيگر هاليوودي است كه در يك زمان در نقش اصلي يك فيلم سينمايي و بازي ويدئويي آن ظاهر مي شود.
در بازي ويدئويي(و البته فيلم سينمايي) راك در نقش يك مامور ضدجاسوسي كاركشته به نام آلكس دكر بازي مي كند (در حقيقت صداي خود را به اين كاراكتر قرض مي دهد!). اين مامور هم مثل بقيه شخصيت هاي بازي هاي ويدئويي به نبرد با عوامل منفي مي پردازد كه در طول ماجرا بر سر راهش سبز مي شوند.
راك نقش آلكس دكر را در نسخه سينمايي آن هم _ كه براي نمايش در ماه ژولاي ۲۰۰۷ آماده مي شود- بازي خواهد كرد. نسخه سينمايي را كمپاني يونيورسال تهيه مي كند و جان وو- فيلمساز هنگ كنگي تبار- كارگردان آن است. فيلم يك اثر پرخرج است كه به گفته منابع نزديك به كمپاني، حدود ۱۵۰ ميليون دلار خواهد بود.
راك مي گويد كاراكتر آلكس دكر هم مثل اينديانا جونز(با بازي هريسون فورد) آدمي شوخ طبع و ماجراجوست.

«بانكوت» مهمان افتخاري كن
002700.jpg
گروه ادب و هنر: «بانكوت» همراه با «توركن» راهي جشنواره بين المللي فيلم كن مي شود. تهيه كنندگان اين درام دوره اي تاريخي، تصميم به نمايش ويژه اين فيلم در كن گرفته اند.
به نوشته سايت «كونگ فوسينما» با وجود آنكه «بانكوت» در بخش مسابقه جشنواره پذيرفته نشد و مهمان بخش هاي جنبي اين رويداد مهم و معتبر بين المللي هم نيست، تهيه كنندگان آن قصد نمايش عمومي آن در كن را دارند. فيلم روز ۲۳ ماه مه در يك نمايش ويژه براي منتقدان و علاقه مندان جدي سينما به نمايش درمي آيد. بعد از آن هم يك جلسه مطبوعاتي با حضور عوامل و دست اندركاران فيلم برپا مي شود.
فنگ ژيائوگنگ- كارگردان فيلم- عقيده دارد كه اين نمايش ويژه- كه چهار ميليون يوآن خرج گردن تهيه كنندگان فيلم مي گذارد- كمك زيادي به «بانكوت» براي پيدا كردن بازار بين المللي نمايش خواهد كرد. او و همكارانش قصد دارند فيلم را ماه ژولاي در آمريكا به نمايش عمومي بگذارند تا بتواند در رقابت هاي مربوط به بخش اسكار بهترين فيلم خارجي سال شركت كند.
نمايش عمومي فيلم در چين ۲ماه بعد از اين تاريخ، در ماه سپتامبر خواهد بود.
تحليلگران هنري در چين اميدوارند نمايش عمومي «بانكوت» بتواند خاطره نمايش ناموفق «قول» چن كايگه در سال قبل را از ياد اهالي صنعت سينما در چين و سطح بين المللي ببرد.

بازگشت ليون «حرفه اي»
002706.jpg
گروه ادب و هنر: قسمت دوم «ليون» هم ساخته مي شود. نسخه اصلي اين فيلم فرانسوي كه در سطح بين المللي با نام «حرفه اي» پخش شد، توسط لوك سبون كارگرداني شده بود.
به نوشته سايت «دارك هرايزن» ، سبون قصد توليد قسمت جديدي از اين فيلم موفق را دارد كه دنباله اي بر ماجراجويي هاي مربوط به كاراكتر ليون، قاتل حرفه اي چاق فيلم (با بازي ژان رنو) است. در نسخه اصلي، اين كاراكتر در پايان ماجرا كشته مي شود و كاراكتر نوجوان فيلم (با بازي ناتالي پورتمن در يكي از كارهاي اوليه اش) را تنها مي گذارد.
سبون كه تهيه كننده فيلم جديد نيز هست، اطلاعاتي در مورد قصه فيلم در اختيار رسانه هاي گروهي نگذاشته است و به همين دليل خبرنگاران فرانسوي سخت مشتاق هستند بدانند كه «ليون ۲» چه قصه اي دارد. برخي عقيده دارند قصه فيلم، پيش درآمدي بر ماجراهاي قصه قسمت اول خواهد بود. به گفته آنها تنها در صورتي مي توان كاراكتر ليون را به قصه فيلم برگرداند كه ماجراهاي فيلم جديد در زماني قبل از ماجراهاي قسمت اول رخ بدهد.
«ليون» كه هم فروش بالايي كرد (در فرانسه و ديگر كشورهاي جهان) و هم مورد پسند منتقدان سينمايي قرار گرفت، نسخه دوباره سازي شده يك فيلم دهه هشتادي معروف جان كاساويتس- فيلمساز مستقل آمريكايي- به نام «گلوريا» بود. نقش گلوريا را در فيلم، همسر خود كارگردان يعني «جينا رولندز» بازي مي كرد. سبون در فيلم خود، جاي دو كاراكتر اصلي قصه «گلوريا» را (كه يك زن و پسربچه بودند) عوض كرد.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |