چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۵ - May 3, 2006
در جلسه ديروز شوراي شهر
اعتبار پرداخت هزينه هاي درمان آسيب ديدگان
مسجد ارگ تهران تصويب شد
عكس : عليرضا بني علي
000456.jpg
گروه شهري: در جلسه ديروز شوراي اسلامي شهر تهران، لايحه تامين و اعتبار كمك به سانحه ديدگان مسجد ارگ و هزينه هاي ناشي از آتش سوزي سال گذشته مسجد مذكور به تصويب رسيد.
به گزارش همشهري، براساس مصوبه دويست و سي امين جلسه علني شوراي شهر، شهرداري مجاز است در اين رابطه تا سقف يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان هزينه كند.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر هنگام بررسي اين لايحه گفت: شهرداري در آن شرايط بسيار بحراني فعاليت هاي خوبي را براي كاهش پيامدهاي ناشي از آتش سوزي مسجد ارگ انجام داد.
وي افزود: با اينكه در اين حادثه از نظر قانوني وزارتخانه ها و دستگاههاي ديگر بايد برخي اقدامات را انجام مي دادند ولي به دليل شرايط خاص شهرداري حتي براي تهيه و خريد دارو و ساير امكانات مورد نياز مصدومين اقدامات و كمك هايي را ارائه كرد.
منظر خير حبيب اللهي عضو كميسيون فرهنگي شوراي شهر نيز با تاكيد بر ضرورت بيمه كردن مساجد گفت: شهرداري مخارج حادثه آتش سوزي مسجد ارگ را تقلبل كرد ولي سئوال من اين است كه آيا همه مخارج بايد به گردن شهرداري بيفتد؟
وي افزود: آيا مساجد بيمه نيستند تا بتوانند در مواقع ضروري از مزاياي آن استفاده كنند؟ آيا نبايد براي آينده كاري كرد.
از سوي ديگر دكتر حسين پورزندي معاون مالي و ادارات شهرداري تهران گفت: بخشي از هزينه ها تعمدي است كه از زمان مديريت سابق روي دوش شهرداري گذاشته شده است.
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر نيز با انتقاد از برخورد وزارت بهداشت در ارتباط با هزينه درمان يكي از سانحه ديدگان مسجد ارگ كه براي درمان به خارج از كشور اعزام شده است گفت: برخي مسئولان با لحن بدي خواستار دريافت ۹۵ ميليون تومان از شهرداري براي تامين هزينه درمان اين فرد شدند.
وي افزود: يعني در وزارت بهداشت ۹۵ ميليون تومان پول نبود كه اين طور آبروي دولت را مي بريد؟
وي با اشاره به اقدامات شهرداري در ارتباط با سانحه مسجد ارگ گفت: در شرايطي كه بيمارستان سوانح سوختگي استاندارد وجود نداشت، شهرداري تهران كارهاي زيادي را براي كاهش پيامدهاي اين سانحه انجام داد.
طرح جامع و تفصيلي تهران
از سوي ديگر معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران از مطالعات تكميلي طرح جامع تهران خبر داد و گفت: طرح جامع تهران از هم اكنون آماده ارائه به شوراي شهر است و از هفته آينده بررسي آن در شوراي عالي شهرسازي و شوراي برنامه ريزي و توسعه استان آغاز مي شود.
مهندس جليل حبيب اللهيان هنگام بررسي لايحه «ايجاد تسهيلات براي مركز مطالعات و برنامه ريزي تهران جهت تهيه طرح جامع و تفصيلي» افزود: شهر تهران نيز، تيرماه امسال از سوي مشاوران تحويل و بررسي آن از مردادماه در كميسيون ماده پنج آغاز مي شود.
وي همچنين به انعقاد ۳۰ قرارداد طي ۵/۲ سال گذشته در اين رابطه با رقمي بالاي ۱۲ ميليارد تومان اشاره كرد و گفت: براساس اختياراتي كه آقاي احمدي نژاد شهردار وقت تهران براي به نتيجه رساندن اين قراردادها به مركز مطالعات و تهيه طرح جامع و تفصيلي تهران داد موجب شد تا امروز بعد از سال ها تهران صاحب طرح جامع و تفصيلي شود.
حبيب اللهيان گفت: با توجه به اينكه بودجه تهيه طرح جامع بر عهده وزارت مسكن و شهرسازي بود و به موقع پرداخت نشد، شهرداري به خاطر پيشبرد كارها و تعطيل نشدن پروژه اقدام به هزينه از محل اعتبارات خود كرده است.
رئيس مركز مطالعات و تهيه طرح جامع و تفصيلي تهران افزود: با توجه به مذاكرات و توافقات انجام شده وزارت مسكن در مرحله پرداخت كليه هزينه هاي تهيه طرح جامع به شهرداري است و براساس اين توافق طي چند روز آينده ۸۰۰ ميليون تومان به عنوان قسط اول به حساب شهرداري واريز خواهد شد.
بررسي عوارض تابلوهاي تبليغاتي
از سوي ديگر مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران گفت: ميزان عوارض تابلوهاي تبليغاتي بايد براساس آخرين ارزش معاملاتي املاك تهران و با توجه به مناطق شهري تعيين شود.
حجت الله ملاصالحي هنگام بررسي لايحه بازنگري و اصلاح مجوز اخذ عوارض از تابلوهاي منصوب در تهران گفت: مبلغي كه از شركت هاي تبليغاتي توسط سازمان زيباسازي دريافت مي شود عوارضي نيست بلكه هزينه است.
وي گفت: سازمان زيباسازي براي منطقه بندي نرخ عوارض اعداد پايه اي را مشخص كرده است.
وي گفت: اين مبالغ سه دسته مي شود كه شامل عوارض تابلوهاي كالاهاي داخلي، تابلوهاي كالاهاي خارجي كه در داخل مونتاژ مي شود و تابلوهاي كالاهاي خارجي است.
وي گفت: عوارض تابلوهاي كالاهاي خارجي دو برابر تابلوهاي كالاهاي داخلي است و از تابلوهاي مونتاژ داخل نيز عوارض حد متوسط اين دو مبلغ گرفته مي شود.
از سوي ديگر دكتر خسرو دانشجو مخبر كميسيون شهرسازي در توضيحي براي رفع ابهام از اينكه آيا تابلوهاي تبليغاتي هزينه اي براي شهرداري در پي دارد كه بابت آن عوارض دريافت مي كند گفت: مديريت تبليغات و ساماندهي تابلوهاي تبليغاتي هزينه هاي هنگفتي را براي شهرداري در پي دارد كه استفاده كنندگان از اين تابلوها بايد آن را بپردازند.
وي افزود: درست است كه اين موضوع مانند ساير خدمات هزينه ظاهري ندارد ولي مديريت براي ساماندهي و انجام كارهاي علمي و مطالعات مربوط به آن هزينه دارد.
واعظي آشتياني خزانه دار شوراي شهر نيز خواستار حمايت از تبليغات كالاهاي داخلي در برابر كالاهاي خارجي شد و گفت: در جدول بندي ارائه شده به اين موضوع توجه نشده و در صورت تصويب اين لايحه محصولات خارجي نيز همانند كالاهاي داخلي به نوعي از كاهش عوارض بهره مند مي شوند و اين خلاف سياست هاي موجود در ارتباط با حمايت از كالاهاي داخلي است.
رئيس شوراي شهر نيز گفت: طبق قانون در حال حاضر شورا نمي تواند ميزان عوارض را افزايش دهد.
چمران افزود: در صورتي كه نرخ هاي پيشنهادي تثبيت يا كاهش يابد مشكلي ايجاد نمي شود ولي براي افزايش عوارض تنها بايد در بهمن ماه تصميم گيري شود.
پس از اظهارنظر اعضا مقرر شد لايحه دريافت عوارض از تابلوهاي تبليغاتي به كميسيون هاي مربوطه ارجاع شود تا نرخ ها با بررسي بيشتر و با در نظر گرفتن موضوع حمايت از كالاهاي داخلي براي تصويب به صحن علني برگردد.
نطق پيش از دستور
از سوي ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تهران در نطق بيش از دستور خود گفت: عده اي با اغراض غير صادقانه درصددند حركت دلسوزانه اعضاي شورا را به هر طريق تحت الشعاع قرار داده و از مسير اصلي خارج كنند كه برخي از آنها به دليل مسئوليت گريزي بعضي مسئولين است و برخي ديگر به دليل دشمني با حركت خدمات رساني به مردم صورت مي گيرد. كه اغراض سياسي را نمي توان از اين نيت دور داشت.
دكتر مهنوش معتمدي آذر در نطق پيش از دستور خود افزود: عيب جويانه به گذشته پرداختن نه تنها انرژي كار براي مردم را از مسئولين مي گيرد بلكه باعث ايجاد فضايي مي شود تا برخي مسئولين براي فرار از پاسخگويي به مسئوليت ها و به جاي اثبات خود از راه خدمت به مردم به بدگويي و عيب جويي از گذشتگان بپردازند و آنانكه متضرر مي شوند «مردم» يعني ولي نعمتان و صاحبان اصلي شهر هستند.
وي با اشاره به فعاليت هاي دومين دوره شوراي شهر گفت: در اين مدت مردم احساس كردند و به يقين رسيدند كه خدمتگزاران شان در شهرداري و شوراي شهر دلسوز، همكلام و هم عقيده آنها به دنبال حل مشكلاتشان هستند.
وي افزود: اين در حالي است كه تا پيش از آغاز به كار شوراي شهر دوم و مديريت آقاي دكتر احمدي نژاد در شهرداري، مردم بيشترين نارضايتي را از شهرداري داشتند.
معتمدي گفت: متاسفانه عده اي با اغراض غيرصادقانه درصددند اين حركت اعضاي شورا را به هر طريق ممكن چه با ايجاد فضاي تهمت ،افترا و دروغ با ايجاد فضاي رعب و تهديد به وسيله پرونده سازي يا حتي رايزني و صحبت هاي به ظاهردوستانه تحت الشعاع قرار داده و به نحوي آنها را از اين مسير يعني پيگيري كارهاي مردم از مديران شهر و شهرداري منصرف سازند.
وي افزود: نظارت بر حسن عملكرد شهرداري به عهده شوراي شهر است، چگونگي و كيفيت نحوه نظارت نيز توسط شورا تعيين مي شود و ايجاد محدوديت و ممانعت براي نحوه نظارت از طريق مديريت شهرداري مقبول و پسنديده نيست.عضو شوراي شهر گفت: اگر نظارت ها و پيگيري هاي اعضاي شورا به پرونده سازي عليه اعضاء منجر شود -كه مواردي از آن را تقديم رئيس شورا خواهم كرد- همگي براي محدود كردن يا منصرف كردن اعضاي شورا براي نظارت به حساب مي آيد.
مصوبات شوراي شهر
شوراي شهر در دويست و سي امين جلسه علني خود با تصويب لايحه «تامين و اعتبار كمك به سانحه ديدگان مسجد ارگ» به شهرداري تهران اجازه داد كليه هزينه هاي مربوط به درمان حادثه ديدگان و ساير هزينه هاي ناشي از آتش سوزي مسجد ارك را از محل رديف يك ماده ۱۷ بودجه شهرداري تا سقف يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان تامين و هزينه كند.
در جلسه ديروز شوراي شهر همچنين لايحه «ايجاد تسهيلات براي مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران جهت تهيه طرح هاي جامع و تفصيلي شهر تهران» و لايحه «بازنگري و اصلاح مجوز اخذ عوارض از تابلوهاي منصوب شهر تهران» براي بررسي بيشتر به كميسيون هاي مربوطه ارجاع شد. در جلسه شورا همچنين يك فوريت لايحه «اصلاح و متمم بودجه سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران» با موافقت اعضا لغو تا به صورت عادي در كميسيون ها بررسي شود.

با استفاده از تكنولوژي جديد
عمر آسفالت معابر تهران ۲ برابر مي شود
000459.jpg
گروه شهري: در شرايطي كه به گفته كارشناسان عمر آسفالت معابر تهران يك پنجم استانداردهاي جهاني است و از سه سال تجاوز نمي كند صبح ديروز با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران نخستين خط بازيافت سرد آسفالت با قير امولسيون در تهران به بهره برداري رسيد و متعاقب آن عمر آسفالت خيابانهاي شهر تهران با استفاده از اين تكنولوژي به ۵ سال افزايش مي يابد.
به گزارش همشهري اين در حالي است كه با وجود پيشرفتهاي بدست آمده باز هم آسفالت معابر كشور ما نسبت به ساير كشورهاي دنيا كه از ۱۰ تا ۱۵ سال ماندگاري آسفالت برخوردارند عمر كمتري دارند.
بنا بر اين گزارش ضعف نظارت، استفاده از مصالح نامرغوب، كيفيت نامطلوب قير مورد استفاده در آسفالت، فرسودگي، ماشين آلات و تكنولوژي مورداستفاده، زيرسازي نامناسب معابر شهري، عدم اجراي زهكشي در حريم جاده و خيابان و نبود شيب اصولي براي هدايت آب ناشي از نزولات جوي سبب شده عمر آسفالت معابر تهران از سه سال تجاوز نكرد ه   و هر ساله بدون احتساب آسيبهاي وارده از ناحيه چاله هاي سطح شهر به خودروهاي شهروندان هزينه هاي سنگيني به منظور تأمين يك و نيم ميليون تن آسفالت در هر سال براي ترميم و بازسازي آسفالت معابر به اقتصاد شهري و شهرداري تحميل شود.
به همين مناسبت صبح ديروز دومين خط بازيافت سرد آسفالت در دنيا كه پيشتر فقط در كشور ايتاليا مورداستفاده قرار گرفته بود در محل جاده خاوران به بهره برداري رسيد. در اين روش جديد امكان بازيافت ۲۵۰ تن آسفالت در ساعت وجود دارد و قرار است ظرف ۱۸ ماه آينده پس از جاده خاوران اتوبانهاي بعثت و دماوند نيز با همين شيوه آسفالت شود.
به گفته دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران يك ميليون متر مربع از خيابانهاي تهران با استفاده از اين تكنولوژي جديد آسفالت خواهد شد.
وي اظهار داشت: با حذف روش سنتي و استفاده از تكنولوژي جديد آسفالت فرسوده از سطح خيابانها كنده شده و پس از خرد شدن با سيمان و آب مخلوط شده ودر حداقل زمان ممكن براي ترميم آسفالت معابر استفاده خواهد شد.
شهردار تهران ادامه داد: در روش جديد ديگر نيازي به حمل آسفالت هاي كنده شده از سطح خيابان و انتقال آن به محل ديگري براي بازيافت نيست و تمام عمليات شامل خرد كردن آسفالتهاي كنده شده، دانه بندي و تصفيه آسفالت در يك محل انجام مي شود. ضمن اين كه در اين روش به حفظ محيط زيست، كاهش هزينه و افزايش عمر آسفالت نيز كمك مي شود.
شهردار تهران كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت در پاسخ به سئوالي درباره عمليات ساماندهي قبور شهدا گفت: در ساماندهي قبور شهدا تمام سعي خود را خواهيم كرد تا فضاي معنوي اين مكان حفظ شود.
وي از تكميل عمليات ساماندهي قبور شهداي گمنام در بهشت زهرا(س) ظرف ۵ ماه آينده خبر داد.
وي در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران درباره ۲۰ هزار معلم حق التدريس كه تابستان سال گذشته از سوي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به كار در فرهنگسراها دعوت شده و در پايان هيچ دستمزدي به آنان پرداخت نشده بود، گفت: من نيز به طور اتفاقي هنگام بازديد از يكي از مناطق جنوبي تهران متوجه اين قضيه شدم كه سازمان فرهنگي هنري مبلغ ۳۴۰ ميليون تومان ديون به اين معلمان دارد كه اگر چه اين ديون از زمان شهرداري قبلي بوده اما من خود را مكلف مي دانم كه اين مبلغ را پرداخت كنم.
خبرنگاري از قاليباف درباره عملكرد وي در مجموعه شهرداري پرسيد، شهردار تهران در پاسخ گفت: براي چرخش امور در مجموعه شهرداري ۱۷ ساعت كار مي كنم و معتقدم كه كار در شهرداري البته در كنار برخي مخالفت ها، كم لطفي ها و بي توجهي ها شتاب لازم را گرفته است.
وي گفت: كار در شهرداري سخت است اما من ياد گرفته ام كه در انجام وظيفه به هيچ چيز جز كار فكر نكنم به همين دليل تأكيد دارم من و همكارانم در شهرداري براي ارتقاي خدمات به سطح مطلوب و رسيدن به آنچه كه مردم انتظار دارند بايد بيشتر تلاش كنيم.
شهردار تهران از رسانه ها خواست با فرهنگ سازي در زمينه هاي مختلف مديريت شهري را در اداره شهر ياري كنند.
وي افزود: مهم نام شخص يا سازمان نيست بلكه اگر كار و تلاشي در شهر براي شهروندان تهراني انجام مي شود، آن را منعكس كنيد.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار صدا و سيما درباره عملكرد اين رسانه در انعكاس اخبار شهرداري تهران گفت: فكر مي كنم مهمترين وظيفه رسانه جمعي، انعكاس فعاليتها و اطلاع رساني صحيح است اما در برخي موارد صدا و سيما در اطلاع رساني درست عمل نكرده و واقعيت ها را ناديده مي گيرد.وي از صدا و سيما خواست با يك نگاه شفاف به مسائل شهري اقدامات انجام شده را انعكاس دهد.

مشاركت شهرداري در نمايشگاه كتاب
000453.jpg
گروه شهري: پيك بادپاي شهرداري تهران كتب خريداري شده از نمايشگاه بين المللي كتاب را به تمام نقاط تهران و ايران حمل مي كند.مهندس علي اكبر گلرخي _ مديرعامل پيك بادپاي شهرداري تهران با اعلام مطلب فوق گفت: پيرو توافق به عمل آمده في مابين شهرداري و برگزاركنندگان نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، مقرر شد دو پايگاه در جنب سالن هاي شماره ۴۱ و ۵۹ ايجاد كرده و كتب خريداري شده را به نقاط موردنظر منتقل كند.وي تصريح كرد: درصد قابل توجهي از ناوگان ترابري پيك بادپا شامل موتورسيكلت و وانت بار براي انتقال سريع و ارزان كتب خريداري شده توسط مراجعين به نمايشگاه بين المللي كتاب، تجهيز و آماده شده است.گلرخي افزود: كليه محموله هاي واگذاري به پيك بادپا، بيمه است.وي پيش بيني كرد: در پي ارائه اين خدمات و تسهيلات، پيش بيني مي شود بار ترافيك در معابر منتهي به محل برگزاري نمايشگاه كتاب به ميزان چشمگيري كاهش يابد.

برگزيدگان جشنواره مطبوعات شهري معرفي شدند
000447.jpg
سما: برگزيدگان جشنواره مطبوعات حوزه شهري ، عصر ديروز با معرفي نفرات اول تا سوم هر رشته ،با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، شهردار تهران ، استادان روزنامه نگاري و جمعي از مسئولان در محل فرهنگسراي هنر برگزار شد.
محمدحسين صفار هرندي - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي - در مراسم اختتاميه جشنواره مطبوعات حوزه شهري گفت: براي رسيدن به جامعه و شهر سالم ، هنوز فاصله زيادي باقي مانده است.
صفار هرندي تصريح كرد: توجه به اخلاق محيط زيست بايد به اندازه آلاينده هاي موجود در شهر مورد توجه اصحاب رسانه ها قرار گيرد.
دكتر قاليباف - شهردار تهران - نيز در مراسم اختتاميه دومين دوره جشنواره مطبوعات حوزه شهري در سخنان كوتاهي گفت: مطبوعات بايد با تدبير اساسي ، فرهنگ شهروند مداري ، مشاركت مردم ، حقوق و مسئوليت پذيري را نهادينه كنند.
قاليباف افزود: به عنوان مدير شهر ، اميدوارم انتقادپذير باشيم.
وي افزود: اثر بخشي مطبوعات مهمترين نقش را در فرهنگ سازي اصلاح شهر و ارتقاي كيفيت زندگي ، خواهد داشت.
بنا بر اين گزارش در اين مراسم اسامي برگزيدگان سومين جشنواره مطبوعات شهري در بخش  خبر، گزارش هاي خبري، توصيفي، تحريري و تحقيقي، سرمقاله و يادداشت، گفت وگو، مقاله تخصصي، طنز، عكس، مقاله مطبوعاتي، كاريكاتور، كودك و نوجوان و نقد اعلام شد.
بر اين اساس، سياوش شايان، محمد ميلاني بناب و حميد صبوري زاده به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم در بخش كودك و نوجوان بودند.
علاوه براين سيداميرموسي كاظمي به عنوان نفر سوم در بخش خبر موفق به دريافت جايزه گرديد اما داوران گزينه  هاي اول و دوم را در بخش خبر معرفي نكردند.
در بخش طنز، سروش روحبخش از روزنامه همشهري، شهرام جوادي نژاد از روزنامه شرق و افسانه رسولي اميرحاجي لو از نشريه عصر مردم به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفي شدند..
در بخش كاريكاتور حميد بهرامي، بزرگمهر حسين پور و ابوالفضل محترمي و در بخش گزارش توصيفي مريم يوشي زاده از روزنامه جام جم، رضا ولي زاده و محمدعلي حسيني مطلق از روزنامه همشهري به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم موفق به دريافت جايزه شدند.
در بخش مقاله مطبوعاتي هديه درمان از همشهري، كاظم برآبادي از دنياي اقتصاد، عبدالحميد حسين نيا از ماهنامه درد و مژگان جمشيدي از روزنامه شرق به عنوان برگزيده معرفي شدند.
در بخش گزارش تحليلي و تحقيقي، حميدرضا حسيني از روزنامه همشهري، حسين وحداني از پيك تندرستي، فرشته هاشمي از خبرگزاري ايسنا به عنوان نفرات اول تا سوم موفق به دريافت جايزه شدند.
در بخش گفت وگو، مهدي افروز منش از روزنامه شرق، مهرداد مشايخي از همشهري، شبنم رضيئي از ماهنامه سروش بانوان و در بخش گزارش خبري اميرشاهين شمس آبادي و احمد چنگيزي از روزنامه قدس جزو برگزيدگان اين دو بخش بودند.
براساس اين گزارش در بخش مقاله تخصصي، شهرام حسين آبادي، علي عطا، ناصر زاده رفيعي از فصل نامه آبادي و نويد سعيدي رضواني از فصل نامه علوم مهندسي برگزيدگان جشنواره مطبوعات شهري بودند.
در بخش گزارش تصويري، محمد توكلي از همشهري، منصوره معتمدي و حسن قائدي از خبرگزاري فارس، در بخش گزارش خبري جواد مقيمي، حسين فاطمي و غلامرضا مسعودي از خبرگزاري فارس، در بخش تك عكس خبري غلامرضا مسعودي و حسن قائدي از خبرگزاري فارس و امير پورمند از خبرگزاري ايلنا نفرات برتر در اين بخش ها بودند.
در بخش تك عكس شهري، جاويد تفضلي، قادر عاقلي از فارس و محمدمهدي موذن از ايرنا موفق به كسب جايزه شدند.
در بخش سرمقاله و يادداشت، سيامك زندرضوي ، محمد خرسندي و مهرداد قاسم فر و در بخش نقد مديريت شهري آيدين جهانبخش، آيدا دستياري و فرهاد اسماعيلي به عنوان برگزيدگان جشنواره مطبوعات شهري معرفي شدند.
حيدري زاده به عنوان قديمي ترين روزنامه فروشي كه هنوز در سن ۷۸ سالگي با استفاده از دوچرخه اقدام به توزيع نشريات مي كند از طرف برگزار كنندگان اين جشنواره موفق به دريافت يك سفره عمره گرديد.
علاوه بر اين بهروز بهزادي، اسماعيل عباسي، مينو بديعي، غلامحسن نمك دوست و فريدون صديقي از بين ۴۳ داور جشنواره مورد تشويق و قدرداني قرار گرفتند.
نفرات اول اين جشنواره ۲ عدد سكه به همراه يك سفر عمره، نفرات دوم عمره و نفرات سوم سفر به سوريه به عنوان جايزه در اين جشنواره دريافت كردند.

نگاه
000444.jpg
علي صالحي بافقي

بررسي معضلات خانواده ها در فرهنگسراي شهر
000450.jpg
كانون جهان ديدگان فرهنگسراي تهران، نشست بررسي مسايل و مشكلات خانواده و ارائه راهكارها را با حضور متخصصان برگزار مي كند.به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي تهران، اين نشست با مشاركت انجمن حمايت از بيماران اسكيزوفرنيا (احبا) پيش از ظهر فردا برپا مي شود و شهروندان با حضور در آن مي توانند به طرح موضوعات فراروي خود بپردازند.ارائه مشاوره خانواده ازجمله شيوه هايي است كه  توسط مديريت شهر تهران در راستاي ارتقاي سلامت و بهداشت رواني خانواده ها با همكاري و مشاركت نهادهاي علمي و متخصصين در مقاطع زماني خاصي انجام مي شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |