پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۳۹۷۰ - Apr 27, 2006
013638.jpg
013737.jpg
013767.jpg
013785.jpg
013830.jpg

اعلام برنامه هاي جشن هفته تئاتر
يازدهم ارديبهشت حتماً به تئاتر برويد
013938.jpg
گروه ادب و هنر- سعيده امين: جشن هفته تئاتر از نهم ارديبهشت توسط خانه تئاتر ايران برگزار مي شود. بعد از يك ماه تأخير از روز جهاني تئاتر كه سراسر هنرمندان تئاتر جهان در يك روز جشن مي گيرند، سرانجام اعضاي شوراي هماهنگي، برنامه هاي جشن خانه تئاتر را براي يك هفته اعلام كرد. هر سال هفتم فروردين برابر با ۲۷ مارس در جهان روز ملي تئاتر است و در ايران قرار است هفت روز از ماه ارديبهشت به هنرمندان عرصه تئاتر اختصاص داده شود.
روز اول اين هفته، روز بازيگر ناميده شده كه قرار است در آن ۱۰ بازيگر برگزيده تئاتر كشور مورد تقدير و تجليل قرار بگيرند.
روز دوم روز كارگردان است كه از چندين پيشكسوت تئاتر از سه نسل كارگردانان كشور تجليل به عمل خواهند آورد.
روز سوم روز طراحي صحنه و لباس خواهد بود. خانه تئاتر ايران روز چهارم را به روز گريم و كاركنان صحنه اختصاص داده  است. پنجمين روز، روز نويسندگان و منتقدان تئاتر خواهد بود. روز ششم روز نمايش عروسكي و روز آخر روز تئاتر خياباني نامگذاري شده است.
كيومرث مرادي، كارگردان تئاتر و مدير روابط عمومي خانه تئاتر مي  گويد: «از تمام نهادها و سازمان ها براي حضور و همكاري در جشن هفته تئاتر دعوت كرديم حتي از آموزش و پرورش، اما نماينده اين سازمان به شوراي هماهنگي اين برنامه نيامد.»
به گفته وي يكشنبه دهم ارديبهشت ماه تمام نمايش ها به صورت رايگان اجرا خواهند شد و از روزهاي يازدهم تا پانزدهم نيز نمايش ها با ۵۰ درصد تخفيف روي صحنه خواهد رفت.
در روز سوم جشن كه به نام روز نويسندگان و منتقدان تئاتر نامگذاري شده انجمن نمايشنامه نويسان برنامه هاي خود را برگزار خواهد كرد كه از جمله آن سخنراني بهرام بيضايي درباره تئاتر شرق خواهد بود.
افتتاحيه جشن در فضاي باز خانه هنرمندان برگزار خواهد شد اما بازيگران مراسم خود را در تالار اصلي تئاتر شهر اجرا خواهند كرد.
روز دوازدهم كه به طراحان گريم و كاركنان فني اختصاص دارد، نمايشگاه كوچكي از اتدهاي گريم برگزار خواهد شد.
انجمن نمايشگران عروسكي نيز ۱۵ ارديبهشت جشن خود را با اجراي نمايش عروسكي برگزار خواهند كرد. به برگزيدگان اين رشته جوايزي نيز اهدا خواهد شد. همچنين روز شانزدهم نيز كه روز نمايش هاي خياباني است تعداد ۲۱۰ نمايش خياباني در سراسر كشور اجرا خواهد شد. ۴۵ نمايش نيز در مراكز استاني روي صحنه خواهد رفت.
مرادي مي گويد: «در اين مدت راديو و تلويزيون نيز برنامه هاي تئاتر مراكز و نهادها را پوشش داده و برنامه هايي نيز در خصوص تئاتر از صدا و سيما پخش خواهد كرد.»
يكي از جذابيت هاي اين جشن برگزاري بزرگداشت تئاتري هاي از دست رفته است كه به مدت ۶ روز در محل خانه هنرمندان برپا خواهد شد. نمايشگاه كتاب نيز در همين محل برگزار مي شود. نمايشگاه ماسك و گريم تئاتر به ارائه آثار هنرمندان گريمور در سال هاي بعد از انقلاب خواهد پرداخت.
مرتضي حيدري، مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيز درباره برنامه هاي كانون در هفته تئاتر مي گويد:
«هشت نمايش ويژه كودكان و نيز مراسم بزرگداشت روز جهاني تئاتر با حضور فعالان تئاتر كودك اجرا خواهد شد. تريلي سيار نمايش نيز در اين هفته سراغ كودكان زلزله زده لرستان خواهد رفت.»
سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به عنوان يكي از نهادهاي برگزاركننده ۱۷ نمايش را در فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ به صورت رايگان اجرا خواهد كرد و ۱۲ هزار جلد كتاب نيز در كتابخانه ها توزيع شده تا در اختيار شهروندان قرار بگيرد.
قاليباف شهردار تهران نيز در همين هفته نشست خود را با هنرمندان تئاتر برگزار خواهد كرد تا مشكلات اين قشر را از زبان خودشان بشنود.
مراسم اختتاميه جشن هفته تئاتر ساعت ۳۰/۱۹ شانزدهم ارديبهشت در تالار وحدت تهران برگزار مي شود.

كتابخانه
كتاب هايي با ظاهر آراسته
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: از انتشارات «راد نوانديش» سه كتاب داستان به دستمان رسيده است كه ويژگي مشترك هر سه، ظاهر آراسته و آبرومندانه است؛ نكته اي كه در صنعت نشر ايران، هنوز آنچنان كه بايد مورد توجه قرار نگرفته است.
«جمعه هاي باراني» ، «برگ هاي پاييز» و «زن نويسنده  و هاويه ي هوو» ، طرح جلدهاي خوبي دارند و كيفيت كاغذ متن و جلد هر سه نيز مرغوب محسوب مي شود.
013923.jpg
محمود گلابدره اي، پركارتر از هميشه
«محمود گلابدره اي» انگار ناگهان پير شد. انگار از سال هاي جواني در ركاب جلال آل احمد بودن، ناگهان به ۲۵ سال بعد كوچ كرد و پس از سال ها غياب و سكوت، دوباره آستين ها را بالا زد.
نمي دانم در طول اين سال هاي طولاني دور از وطن، گلابدره اي چه مي كرده است، اما حتماً نوشتن را بيش از هر كار ديگري تجربه كرده است، چرا كه وقتي سال ۱۳۷۹ از آمريكا بازگشت، چندين كتاب چاپ اول به بازار كتاب فرستاد.
پس از چاپ سوم «دال» كه سال ۶۳ منتشر شد تا سال ۷۹ هيچ كاري از گلابدره اي در نيامد، اما از آن سال تاكنون، يكي از پركارترين نويسندگان ايراني بوده است.
«زن نويسنده و هاويه ي هوو» يكي از اين كتاب هاي داستان گلابدره اي ۶۷ ساله است كه برخلاف ظاهرش و آنچه كه در نگاه اول به ذهن مي رسد، يك رمان ۲۵۵ صفحه اي نيست، بلكه حاصل كنار هم قرار گرفتن دو داستان تقريباً بلند «زن نويسنده» در ۸۰ صفحه و «هاويه ي هوو» در ۱۶۰ است. اين كتاب در ۱۵۰۰ نسخه با قيمت ۲۵۰۰ تومان منتشر شده است.
جمعه هاي باراني ناهيد كبيري
013920.jpg
حالا تقريباً همه ناشران ادبي ايران به اين نتيجه رسيده اند كه كتاب بدون عطف يا به عبارتي كم حجم، محكوم به شكست است.
با اين  حال، «جمعه هاي باراني» ناهيد كبيري با ۱۰۰ صفحه و بدون نوشته اي روي عطف، به چاپ دوم رسيده است. «جمعه هاي باراني» مجموعه ۱۰ داستان از كبيري است كه اگر چه كارش را در سال ۶۳ با مجموعه شعر «لحظه ها در باد» آغاز كرده است، اما هر چه كه مي گذرد، بيشتر به داستان پرداخته و انگار از شعر دور مي شود. «جمعه هاي باراني» ۱۲۰۰ تومان است.
محمدعلي شكوهيان بعد از ۴۰ سال
013917.jpg
از آخرين كتاب «محمدعلي شكوهيان» يعني «روزهاي رفته» ، بيش از ۴۰ سال گذشته است. اين كتاب سال ۱۳۴۲ منتشر شده است. از اولين كتاب او، «گناه بشر» هم ۶۵ سال مي گذرد و حالا شكوهيان، با رمان ۱۹۵ صفحه اي «برگ هاي پاييز» نشان داده است كه در تمام اين سال ها، مثل هر نويسنده ديگري، نوشتن را از ياد نبرده است.
پشت جلد اين كتاب نوشته است: «اصل بر اين نيست كه رابطه قلبي همه مرد و زن ها همزمان بنابر خواسته و ميل يك طرف با ميل و خواسته طرف ديگر هماهنگ و همراه باشد. به همين جهت اگر محبتي يك جانبه و بدون پاسخ بماند، نبايد موجب بيگانگي و دشمني با محبت گردد.»
«برگ هاي پاييز» به قيمت ۲۲۰۰ تومان به بازار آمده است.

فرهنگسرا
گردهمايي هنرمندان تئاتر
فرهنگسراي سالمند: امروز گردهمايي هنرمندان تئاتر و هنرهاي نمايشي در اين فرهنگسرا برگزار مي شود و قرار است كلاس هاي بازيگري تئاتر نيز برگزار شود. علاقه مندان مي توانند با شماره تلفن هاي ۹-۳۳۳۵۸۶۸۸ تماس بگيرند.
فرهنگسراي نياوران: نخستين اجراي نمايش «درام هاي زندگي» با نويسندگي و كارگرداني «بابك محمدي» روي صحنه مي رود. علاقه مندان مي توانند امروز ساعت ۱۹ به اين فرهنگسرا مراجعه كنند. همچنين پنجمين دوره نمايشنامه خواني و دومين دوره نمايش هاي خياباني در فرهنگسراي نياوران برگزار مي شود.
فرهنگسراي طبيعت: كلاس هاي آموزشي مختلف در قالب كارگاه امداد سبز در اين فرهنگسرا برگزار مي شود. در اين كارگاه ها پرورش و نگهداري گياهان آپارتماني و آشپزي و طراحي منظر و طب طبيعي به علاقه مندان آموزش داده مي شود. شماره تماس: ۷۷۳۵۴۷۳۵
خانه فرهنگ سلمان فارسي: نشست بهداشت رواني در اين خانه فرهنگ برگزار مي شود. علاقه مندان مي توانند براي حضور در نشست يازدهم و دوازدهم ارديبهشت با شماره تلفن ۵۵۶۶۸۶۱۱ تماس بگيرند.

ادبيات
شعر دانش آموزي در كانون ادبيات
مهر: يكصد و پنجاه و دومين نشست كانون ادبيات ايران به بررسي شعر دانش آموزي و جايگاه آن در ادبيات امروز اختصاص مي يابد.
بخشي از اين نشست نيز به شعرخواني دانش آموزان اختصاص خواهد داشت. اين نشست روز دوشنبه يازدهم ارديبهشت ماه، ساعت ۱۷ در محل كانون ادبيات ايران واقع در خيابان مفتح، خيابان اردلان، شماره ۳۱ برگزار مي شود.
نشست شاعران در نمايشگاه كتاب
فارس: «سلسله نشست هاي شاعران» كه به شعرخواني و بررسي شعر فارسي از دهه هفتاد تا اكنون مي پردازد، از شانزدهم ارديبهشت ماه به مدت ۶ شب در نوزدهمين نمايشگاه كتاب برگزار مي شود.
شب اول به خواندن اشعار شاعران مهاجرت اختصاص دارد و در شب دوم نشست شاعران اقوام(گيلك، لر، كرد، عرب و...) برگزار مي شود. شب هاي سوم و چهارم نيز شعرخواني شاعران سراسر ايران برگزار مي شود و برنامه دو شب آخر، بررسي تحولات دهه هفتاد تا اكنون همراه با برگزاري تريبون آزاد است.

نمونه دشوار جدول اعداد ۶۵
013965.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

پوستر جنجال برانگيز رمز داوينچي
013929.jpg
گروه ادب و هنر: يك پوستر عظيم فيلم «رمز داوينچي» كه باعث اعتراض مردم عادي شده از روي ديوار كليساي سن پانتاليوي شهر رم برداشته مي شود.
به نوشته BBC، مسئولين رسمي شهر بعد از اعتراض نمايندگان كليسا و گروهي از مردم شهر تصميم به اين اقدام گرفته اند. آنها از توزيع كنندگان اين فيلم جنجالي خواسته اند ظرف يك هفته اقدام به پايين كشيدن اين پوستر بزرگ كنند. پوسترياد شده عكس تابلوي موناليزاي ليوناردو داوينچي است كه فقط چشم ها و بيني آن پيداست و نام فيلم در زير آن نوشته شده است. مسئول كليساي سن پانتاليوي رم مي گويد: «اين فيلم هم عليه حضرت مسيح(ع) است و هم عليه كليسا و هيچ معني ندارد كه پوستر تبليغاتي آن بر روي ديوار كليسا زده شود.» مسئولين كليسا اعتقاد دارند اين پوستر باعث خلق يك سري مشكلات خواهد شد.
«رمز داوينچي» كه براساس قصه كتاب جنجالي و پرخواننده دن براون ساخته شده، نگاهي انتقادي به كليسا دارد و در دل قصه دلهره آور و پررمز از خود اتهاماتي را متوجه اين مكان مي كند. تا به حال بيش از ۴۰ميليون نسخه از كتاب براون به فروش رسيده است. ران هاوارد كارگردان فيلم است و تام هنكس، ژان رنو، آدري توتو و سريان مك كلن نقش هاي اصلي آن را بازي كرده اند.

فيلم هاي سه بعدي ديجيتالي در راهند
013935.jpg
گروه ادب و هنر: آينده دنياي سينما به فيلم هاي ۳بعدي ديجيتالي وابسته است. اين نكته اي است كه جيمز كامرون به آن اعتقاد دارد و براي آن تبليغ مي كند.
به نوشته نشريه هاليوود ريپورتر، كامرون در يك جلسه مطبوعاتي به بحث در اين ارتباط پرداخت و گفت صنعت سينما تنها در صورتي با موفقيت روبه رو خواهد شد كه به سراغ ساخت فيلم هاي ۳بعدي برود. به گفته اين فيلمساز: ساخت فيلم هاي ديجيتالي ۳بعدي يك تجربه پرقدرت و استثنايي براي صنعت سينماست كه هم مي تواند در خدمت محصولات جديد سينمايي قرار گيرد و هم مي تواند چشم انداز تازه اي براي نمايش ويژه فيلم هاي كلاسيك فراهم كند.
اين فيلمساز با انتقاد از فيلم هايي كه حال و هوايي سينمايي ندارد و بيشتر شبيه كارهاي تلويزيوني هستند چنين ادامه داد: «من نمي خواهم فيلم هايي بسازم كه مردم آنها را در داخل خانه هاي خود تماشا كنند. فيلم سينمايي را بايد داخل سالن سينما و روي پرده بزرگ ديد. اگر چنين نباشد، آن فيلم ديگر يك محصول سينمايي نيست.»
كامرون در شرايطي صحبت از بي همتا و پرقدرت بودن فيلم هاي ۳بعدي ديجيتالي مي كند كه صنعت سينما در ماه هاي اخير توليد اينگونه فيلم ها را در پيش گرفته و در حال حاضر حدود ۷فيلم سينمايي به اين شيوه در حال توليد است.

آل پاچينو به ياران اوشن پيوست
013932.jpg
گروه ادب و هنر: پدرخوانده سينما همراه با ياران اوشن به ماجراجويي هاي تازه برمي خيزد. آل پاچينو بازيگر كهنه كار سينما هم قرارداد بازي در قسمت جديد درام اجتماعي و جنايتكارانه «يازده يار اوشن» را امضا كرد.
به نوشته آسوشيتدپرس، سومين قسمت اين مجموعه فيلم موفق با نام «سيزده يار اوشن» جلوي دوربين مي رود. پاچينو در فيلم در نقش مردي به نام ويلي بانكز بازي مي كند كه مالك يك هتل به نام سين سيتي در لاس وگاس است، كه البته برخي كارهاي خلاف قانون هم انجام مي دهد. الين باركين كه تازه به جمع بازيگران قديمي فيلم پيوسته در فيلم در نقش همسر پاچينو ظاهر خواهد شد.
استيون سودربرگ كارگردان فيلم خط اصلي قصه فيلم را افشا نكرده است. با اين حال رسانه هاي گروهي مي نويسند كه مكان رويدادهاي فيلم از اروپا دوباره به شهر لاس و گاس منتقل مي شود. برادپيت، مت ديمون، اندي گارسيا، دان چيدل، برني مك، كيسي افلك و اسكات كان از قسمت هاي قبلي فيلم، در فيلم جديد هم حضور دارند و دو باره نقش هاي پيشين خود را تكرار مي كنند. آنها ياران دني اوشن(با بازي جرج كلوني) در يك ماجراجويي تازه هستند.
پاچينوي ۶۶ساله كه در سه گانه «پدرخوانده» بعد از مرگ كاراكتر مارلون براندو جاي او را گرفت، تا به حال در فيلم هاي كلاسيكي مثل «بعدازظهر نحس» ، «سرپيكو» و «صورت زخمي» بازي كرده است.

بازي
Top Spin 2
سيستم:Xbox 360
سبك : ورزشي
013968.jpg
نسخه اول اين بازي براي PS2 طراحي شده بود و اكنون نسخه دوم براي نسل بعدي كنسول ها بازي ها عرضه شده است. در Top Spin 2 شما قبل از هر چيز يك ليست بلند و بالا با گزينه هاي بسيار زياد براي ساخت شخصيت مورد نظر خود داريد.
بدون اغراق مي توان تنوع شخصيت ها را با عنوان RPG معروف Oblivion مقايسه كرد!
Top Spin 2 يك مسابقه تنيس بسيار زيبا است. در اين بازي، تنوع حركات، شما را به شگفتي وامي دارد. شما انواع و اقسام ضربه ها را با حالت هاي مختلف مي توانيد روي توپ اعمال كنيد؛ از ضربات معمولي گرفته تا ضربات قوي و خيلي قوي كه ريسك بالايي دارند.
گرافيك بازي در حد بسيار خوبي قرار دارد و جزئيات به خوبي در صحنه ها ديده مي شوند.
نورپردازي ها و سايه ها هر يك به زيبايي، صحنه ها را طبيعي و واقعي جلوه مي دهند و حتي تماشاي بازي را لذتبخش مي سازند.
The outfit
سيستم:Xbox 360
سبك : اكشن سوم شخص
013971.jpg
The outfit از جمله بازي هايي بود كه اميدهاي زيادي به همراه خود داشت و همگان در انتظار بودند كه همزمان با اين بازي، سبك جديدي به دنياي بازي ها معرفي شود، اما تمام نقشه ها با ضعيف عمل كردن شركت سازنده از بين رفت و در نهايت The outfit به عنوان يك بازي اكشن سوم شخص نه چندان جالب راهي بازار شد.
گرافيك بازي در حد انتظارات يك بازي نسل بعد نيست. در اين بازي شما سه سردسته در اختيار داريد كه هر يك ويژگي ها و توانايي هاي خاص خودش را داشته و مي تواند چهار سرباز را تحت فرمان خود داشته باشد.
در هر مرحله، وظيفه شما طي كردن يك مسير خطي ساده از بين ارتش نازي ها در فرانسه اشغال شده در جنگ دوم جهاني است.
تيراندازي ها چندان در بازي، خوب طراحي نشده اند و احساس را به خوبي منتقل نمي كند، ضمن اينكه هوش مصنوعي افراد هم گروه در حد پاييني قرار دارد.
  Blazing Angels: Squadrons of WWII
سيستم:Xbox 360
سبك : هواپيمايي
013974.jpg
يك رزم هوايي در زمان جنگ جهاني دوم. در اين بازي شما در نقش خلبان يك اسكادران هواپيماي جنگي نيروي هوايي آمريكا به هواپيماهاي انگليسي در مأموريت ها كمك مي كنيد. ضمن اينكه نبردهايي را نيز در جبهه اقيانوس آرام و حتي در پرل هاربر و زمان حمله هوايي ژاپن به آمريكا تجربه خواهيد كرد.
هواپيماهاي دوست هميشه در كنار شما هستند و هر يك با توجه به فرمان شما به نحوي به شما كمك مي كنند.
گرافيك بازي در بخش هدف هاي روي زمين، خيلي ضعيف كار شده اما مناظر و نبردهاي هوايي در حد خوبي قرار دارند و مناظر زيبايي را خلق مي كنند.
بخش شبكه اي اين بازي شامل مأموريت ها و نبردهاي جالبي است. علاوه بر حالت همكاري (co-op) به صورت شبكه مي توانيد در حالت هاي مختلف از قبيل حمله به مواضع گروه مقابل و يا حفاظت دسته جمعي از اهداف زميني در مقابل افراد تيم رقيب بازي را با دوستان خود انجام دهيد.
راهنماي درجه بندي سني
013977.jpg
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

دكه
شناخت زيبايي سالي دو بار
013926.jpg
گروه ادب و هنر _ الهام اناري: «زيبا شناخت» يكي از مجموعه نشرياتي است كه توسط مركز مطالعات و تحقيقات هنري معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به چاپ مي رسد. اين نشريه نه هفته نامه است، نه ماهنامه و نه فصل نامه، زيبا شناخت هر ۶ ماه يك بار منتشر مي شود و نيم سالانه است.
گفتيم نشريه اما شما تصور نكنيد كه با يك مجله چند ورقي و كم قطر روبه رو هستيد. زيبا شناخت از بسياري كتابهاي موجود در بازار پرحجم تر و قطورتر است، اما با قيمت مناسبي عرضه مي شود. باز هم تعجب نكنيد چون ناشر آن يك سازمان دولتي است. نشريه «زيبا شناخت» شامل مجموعه مقالات و مطالعاتي در بخش نظري و فلسفي هنر است و در شماره سيزدهم به موضوع زيبايي شناسي دين پرداخته است.
در اين شماره مقالات در سه بخش پديدارشناسي، جستارها و خاستگاه هاي هنر در دين دسته بندي شده اند.يك نشريه بدون عكس حاوي مقالات تخصصي كه به طور قطع علاقه مندان حوزه فلسفه را راضي مي كند. شماره سيزدهم از اين نشريه در ۲۷۰ صفحه و با قيمت ۱۱۰۰تومان در دسترس علاقه مندان است.

فراخوان
قابل توجه مديران مسئول نشريات
از اين پس، علاوه بر معرفي كتاب، قصد داريم ماهنامه ها و فصلنامه هاي فرهنگي- هنري را نيز به طور مرتب تري معرفي كنيم.
مديران مسئول و سردبيران محترم اين گونه نشريات در صورت تمايل مي توانند دو نسخه از هر شماره نشريه را به نشاني: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر صفحه راهنما ارسال كنند.

برنامه
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)محل اجرا: سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳

ديوار
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي بهجت صدر/ ۸ تا ۱۴ ارديبهشت/ خيابان دروس، كماسايي، شماره ۴۲/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
نگارخانه پاسارگارد: نمايشگاه گچ نگاره هاي منصور خادم خراساني/ ۸ تا ۱۴ ارديبهشت/ خيابان دولت، چهارراه قنات، كوي سلمي، شماره ۲۶/ تلفن: ۲۲۵۴۰۴۰۷
گالري ضرابي: نمايشگاه نقاشي نعيمه آهي/ ۸ تا ۱۳ ارديبهشت/ خيابان شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ،۳ كوچه كاميار، پلاك ۱۹/ تلفن: ۲۲۲۲۶۲۱۳
نگارخانه الهه: نمايشگاه نقاشي حسن واحدي/ ۸ تا ۱۴ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، گلفام، پلاك ۴۷/ تلفن: ۲۲۰۵۹۶۸۶
نگارخانه آبتين: نمايشگاه نقاشي ندا اعظمي/ ۸ تا ۱۲ ارديبهشت/ خيابان وليعصر(عج)، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك ۱+۱۲/ تلفن: ۲۲۰۱۷۷۶۱
گالري ثروت: نمايشگاه گروهي نقاشي آتوسا سروري و هنرجويان/ تا ۷ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بابك مركزي، اولين بن بست سمت چپ، شماره ۳۵/ تلفن: ۸۸۷۹۸۷۰۷


پرده
مرباي شيرين (مرضيه برومند)-بازيگران: ليلا حاتمي، محمدرضا شريفي نيا، ماني نوري، اميرحسين صديق
فرهنگ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين،۳ سعدي، اروپا، شاهد، شهرتماشا، جي۲ و كانون
ازدواج به سبك ايراني(حسن فتحي)-بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني
قدس، ايران،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ جي،۱ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران،۱ پايتخت و ميلاد
هوو (عليرضا داودنژاد)-بازيگران: رضا عطاران، علي صادقي، رضا داودنژاد، سپيده علايي و ...
عصر جديد،۱ قيام، تهران،۲ جوان،۱ فردوسي، سروش، جي۳ ، سعدي، مركزي،۳ ملت، دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون، قدس و موزه سينما
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: هومن سيدي، رضا كيانيان، احمد آقالو، رويا نونهالي و ...
فلسطين۲
زير درخت هلو( ايرج طهماسب)-بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي، شهره لرستاني
استقلال، جوان،۲ عصر جديد،۲ گلريز،۱ مركزي،۱ بهمن،۱ آستارا، پيروزي، پيوند، ايران،۲ جي،۲ شقايق، بلوار و المپيا
چهارشنبه سوري (اصغر فرهادي)-بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي و پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصر جديد،۳ پارس،۱ بهمن۲ و آسيا

تابلو
كاريكاتور چهره هاي سينمايي و ورزشي
كاريكاتورهاي برگزيده مرتضي رخت اعلا تحت عنوان «چهره هاي سينمايي» در خانه كاريكاتور ايران به نمايش گذاشته شده است. در اين نمايشگاه ۳۵ اثر با تكنيك هاي مختلف از چهره هاي معروف سينمايي و ورزشي عرضه شده است. علاقه مندان مي توانند تا ۱۳ ارديبهشت ماه سال جاري همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ از اين نمايشگاه ديدن كنند.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |