پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۴ - Apr 20, 2006
درباره «سگ كشي» انگليسي، فيلمي كه به زودي اكران مي شود
گرايش سينماي غرب به كشورهاي فقير
012555.jpg
گروه ادب و هنر- كيكاووس زياري: درام سياسي «سگ كشي» كه زمستان گذشته در جشنواره بين المللي فيلم فجر به نمايش درآمد، در كشور رواندا روي پرده سينما ها رفت. جشنواره فجر، سومين جشنواره اي بود كه اين فيلم ضد نژادپرستي را در يكي از بخش هاي خود به نمايش گذاشت. تماشاگران عادي سينما در ايران به زودي «سگ كشي» را روي پرده خواهند ديد، زيرا طبق يك سنت قديمي فيلم هاي خارجي جشنواره در يك زمانبندي كوتاه مدت، به نمايش عمومي در مي آيند.
سگ كشي بعد از «هتل رواندا» دومين فيلم مهم سينمايي است كه توسط هنرمندان غربي درباره جنگ خونين داخلي رواندا ساخته مي شود. اين فيلم ها توجه تماشاگران خارجي را به مشكل داخلي اين كشور آفريقايي جلب كرده و حكايت از آن مي كند كه صنعت سينما در غرب احساس كرده كه وقت آن رسيده، به بيان مسائل و مشكلات كشورهاي در حال رشد و فقير هم بپردازند. «هتل رواندا» ، قصه هتلداري را تعريف مي كرد كه در زمان نسل كشي رواندا در سال ،۱۹۹۴ مردم عادي را در هتل خود پناه داد و با اين كار لقب «شيندلر آفريقا» را گرفت. اقدام او شبيه اقدام اسكار شيندلر در دوران جنگ جهاني دوم بود. با اين حال به اعتقاد منتقدان سينمايي «هتل رواندا» خيلي بهتر، عميق تر و انساني تر از «فهرست شيندلر» استيون اسپيلبرگ بود. نمايش بين المللي فيلم هايي مثل «سگ كشي» و «هتل رواندا» به مردم جهان كمك مي كند تا درك و شناخت بهتر و دقيق تري درباره همسايگان دور و نزديك خود در كره خاكي پيدا كنند.
سگ كشي قبل از نمايش عمومي خود در سينماهاي كشور رواندا، يك نمايش ويژه در استاديوم بزرگ ورزشي پايتخت يعني شهر كيگالي داشت. در همين نمايش ويژه بود كه مشخص شد مردم رواندا هنوز چقدر نسبت به حوادث تلخ تاريخ سال ۱۹۹۴ و سياست نسل كشي  حاكم در آن دوران، حساس هستند. اكثر تماشاگران آن نمايش ويژه، از بازماندگان آن حادثه و يا افراد خانواده هايي بودند كه به نوعي قرباني آن سياست سركوب بودند.
نمايش ويژه خصوصي فيلم با بارش شديد باران همراه شد، اما حتي اين مسئله هم باعث نشد تا جمعيت مشتاق در خانه هاي خود بمانند و فيلم را تماشا نكنند. حضور ۱۵۰۰ نفر تماشاچي در استاديوم آماهوروي كيگالي، خبر از استقبال عظيم آنها از فيلم در زمان نمايش عمومي مي داد.
نام فيلم اشاره اي به اقدام نيروهاي سازمان ملل در كشور رواندا در ۱۰۰روز تلخ و دردناكي است كه مردم كشور در سال ۱۹۹۴ تجربه كردند. نيروهاي سازمان ملل براي جلوگيري از گسترش بيماري ها به سمت سگ هايي كه اجساد مردم عادي را در كوچه و خيابان مي خوردند شليك مي كردند.
«سگ كشي» را مايكل كاتن جونز كارگرداني كرده و جان هارت و هيو دنسي دو بازيگر انگليسي نقش هاي اصلي آن را بازي مي كنند. اين دو در فيلم در نقش معلم و كشيش خارجي مقيم رواندا ظاهر مي شوند كه پس از عقب نشيني نيروهاي سازمان ملل از محل اصلي درگيري ها، بر سر دو راهي قرار مي گيرند. آنها بايد يك تصميم مهم و سخت بگيرند؛ همراه نيروهاي سازمان ملل بروند و جان خود را نجات دهند، يا در كنار اقليت توتسي در يك مدرسه بمانند و خود را براي كشته شدن آماده كنند. اين دو، راه دوم را انتخاب مي كنند.
بسياري از مردم كيگالي به عنوان سياهي لشكر با اين پروژه همكاري كردند. به همين دليل است كه گروهي از بازماندگان آن نسل كشي، سازندگان فيلم را متهم كرده اند كه حضور اين افراد در فيلم باعث شده تا آنها آسيب جدي روحي ببينند.

دكه
علي اكبر صنعتي و محسن وزيري مقدم در تنديس
012564.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: يك هفته از دو هفته «دو هفته نامه تنديس» كه تاريخ بيست و دوم فروردين ماه را برخود دارد گذشته است، ولي خوب، هنوز يك هفته ديگر مانده تا شماره بعدش درآيد و بنابراين براي معرفي اين نشريه تخصصي دير نيست.
دو هفته نامه تنديس، به طور تخصصي به هنرهاي تجسمي مي پردازد. نقاشي، مجسمه سازي، گرافيك، عكاسي و پرداختن به برخي هنرهاي جديد در حوزه تجسمي، بخش هاي اين مجله ۳۲ صفحه اي است. جالب آن كه پنج صفحه از ۳۲ صفحه مجله، رنگي است، البته به جز جلد و صفحات آگهي كه حكايتشان هميشه فرق مي كند. اما دو هفته نامه بودن تنديس يك حسن بزرگ دارد و آن اين كه تا حدود زيادي به روز است و مثل فصلنامه ها و ماهنامه ها از قافله آن قدر عقب نيست كه آدم حس كند اگر دنيا را آب ببرد... مثلاً در همين شماره، يادداشت كوتاهي از بهنام كامراني درباره مرحوم علي اكبر صنعتي، مجسمه ساز و نقاشي كه به تازگي درگذشته است، همراه با عكس هايي از تشييع جنازه و كارهاي وي در صفحه ابتدايي نشريه ديده مي شود كه نشان مي دهد «محمدحسن حامدي» ، مدير مسئول و سردبير تنديس، حواسش به دور و بر هم هست. علاوه بر اين دو صفحه مياني نشريه نيز به سوگ صنعتي اختصاص دارد. در بخش نقاشي شماره ۷۱ تنديس، «محسن وزيري مقدم» به طور مفصل معرفي شده است، همين طور «يرواند نهاتپيان»؛البته بسيار مختصرتر.
راشل وايتريد و بازنمايي منفي، ويدئو آرت دهه ۹۰ و هزاره نو، بووه از زبان بووه، طراحي گرافيكي حروف و روياي آمريكايي (عكس هايي از باستين اشميت) ديگر مطالب اين شماره تنديس هستند.جالب اين كه از ۳۲ صفحه نشريه، ۱۰ صفحه آگهي است و جالب تر آن كه تنديس صفحه فهرست ندارد و تمام مطالب آن روي جلد معرفي مختصري شده اند. تنديس ۵۰۰ تومان است.

نمايش
آغاز جشنواره تئاتر دانشگاهي در تئاتر شهر
گروه ادب و هنر: نهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران ساعت ۱۷ روز جمعه اول ارديبهشت ماه با اجراي نمايش هاي خياباني در فضاي باز تئاتر شهر آغاز مي شود. ستاد خبري اين جشنواره اعلام كرد در اين روز آثار خياباني دانشجويان در پارك دانشجو مقابل مجموعه تئاتر شهر اجرا مي شود و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران به طور رسمي كار خود را آغاز مي كند.اجراهاي صحنه اي اين جشنواره نيز از روز دوم ارديبهشت ماه در تالارهاي مولوي، فارابي، سالن سمندريان، صميمي مفخم و خانه كوچك نمايش آغاز خواهد شد.

فراخوان
قابل توجه ناشران و نويسندگان
از اين پس قصد داريم به طور منظم تري به معرفي كتاب بپردازيم. به شرطي كه كتاب هم به طور منظم تري به دستمان برسد، آن هم كتاب هايي در حوزه فرهنگ و هنر كه- بي تعارف- ارزش معرفي داشته باشند. بنابراين ناشران يا حتي نويسندگان و مترجمان گرامي اگر مايل به معرفي كتاب هايشان هستند، دو نسخه از اثر را به اين نشاني بفرستند: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر صفحه راهنما.

فرهنگسرا
دادوس ونزوئلايي در فرهنگسراي هنر
گروه ادب و هنر:  تئاتر «دادوس» اثري از «لستور كابايرو» نمايشنامه نويس ونزوئلايي به مناسبت روز استقلال ونزوئلا در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي هنر روي صحنه مي رود. در اين نمايش، نويسنده نگاهي به آخرين روز زندگي ژنرال «رافائل اورادنتا» كه يكي از رهبران برجسته استقلال ونزوئلااست، دارد. علاقه مندان مي توانند براي ديدن اين نمايش ساعت ۱۸ امروز(۳۱ فروردين) به فرهنگسراي هنر واقع در خيابان شريعتي، خيابان جفا مراجعه كنند.
نمايشگاه باغ بسم الله تمديد شد
مهر: به علت استقبال گسترده مردم از نمايشگاه باغ بسم الله، اين نمايشگاه براي سه روز ديگر تمديد شد. روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش حوزه هنري اعلام كرد: نمايشگاه باغ بسم الله كه از تاريخ ۲۲ لغايت ۲۸ در موسسه فرهنگي هنري صبا برپا شده، تا امروز ۳۱فروردين ماه تمديد شد.علاقه مندان براي بازديد مي توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ به نشاني خيابان طالقاني، جنب سينما فلسطين، كوچه شهيد برادران مظفر، پلاك ،۵۳ موسسه فرهنگي- هنري صبا مراجعه كنند.

ادبيات
تولد انجمن ادبي موعود در كرج
مهر: انجمن ادبي موعود با هدف برگزاري برنامه هاي ادبي ، شب شعر ، نقد و بررسي كتاب و قرائت تازه هاي شهر در شهرستان كرج تشكيل شد.
اولين نشست انجمن روز يكشنبه سوم ارديبهشت ماه جاري در سالن آمفي تئاتر كتابخانه اميركبير كرج برگزار مي شود. در اين نشست ضمن برگزاري شب شعر ، موسسان انجمن اهداف و برنامه هاي خود را تشريح مي كنند .
دهباشي و جشن رونمايي از كتاب
گروه ادب و هنر: علي دهباشي، سردبير و مديرمسئول مجله بخارا در جشن رونمايي از مجموعه شعر «راستي هيچ شده است شبي تو نيز مثل من» سروده «آويد ميرشكرايي» درباره اين كتاب صحبت مي كند.
در اين مراسم كه روز جمعه اول ارديبهشت از ساعت ۵ بعد ازظهر برگزار مي شود، پس از دهباشي، «آويش ميرزاده» نيز از دنياي شاعرانه شاعر اين مجموعه حرف خواهد زد. اين مراسم كه با شعرخواني ميرشكرايي به پايان مي رسد، در شهر كتاب نياوران، واقع در خيابان شهيد باهنر، ابتداي خيابان كامرانيه برگزار مي شود.

نمونه دشوار جدول اعداد ۵۸
012585.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

زمان اسكار باز هم تغيير كرد
012558.jpg
گروه ادب و هنر: زمان برپايي مراسم سالانه اسكار يك بار ديگر تغيير كرد. البته با اين تغيير زماني، برپايي مراسم اسكار دوباره به زمان اصلي و اوليه خود برمي گردد.
به نوشته سايت BBC، مراسم «جوايز اسكار۲۰۰۷» روز ۲۵ فوريه برپا خواهد شد. از سه سال پيش كه بحث تغيير زمان مراسم اسكار مطرح شد، اين روز براي برپايي اين مراسم سالانه انتخاب شد، اما سال قبل مراسم اسكار يك هفته زودتر برپا شد. علت اين كار هم اين بود كه مسئولان آكادمي اسكار نمي خواستند زمان برنامه شان با زمان برپايي مراسم اختتاميه بازي هاي المپيك زمستاني تورين يكي باشد.
با بازگشت زمان برگزاري مراسم اسكار به زمان اصلي، نام نامزدهاي رشته هاي مختلف اسكار هم روز ۲۳ژانويه اعلام مي شود.
۲ هنرمند آمريكايي- كه هنوز مشخص نيست چه كساني هستند- همراه مدير آكادمي اسكار در تئاتر «ساموئل گلدوين» بورلي هيلز كاليفرنيا حاضر شده و نام نامزدها را اعلام مي كنند. اعضاي آكادمي وظيفه دارند ورقه هاي رأي را تا ۲۶ دسامبر پر كرده و براي آكادمي ارسال كنند. كار شمارش آرا تا ۱۳ ژانويه طول مي كشد.
مراسم اسكار ۲۰۰۷ اين بار هم در سالن معروف كداك تياتر برپا خواهد شد. در مراسم اسكار ۲۰۰۶ درام جاده اي «تصادف» اسكار بهترين فيلم سال را گرفت.

سانسور سوريانا در كشورهاي عربي
012561.jpg
گروه ادب و هنر: آيا درام دلهره آور و سياسي «سوريانا» در كشورهاي عربي به نمايش عمومي درمي آيد؟ امارات متحده عربي در شرايطي اين فيلم را اكران عمومي كرد كه حدود دو دقيقه از آن سانسور شده است.
به نوشته سايت BBC، فيلم جديد جورج كلوني از سوي اداره سانسور اين كشور عربي مورد جرح و تعديل قرار گرفت و فقط پس از حذف دو صحنه كه دو دقيقه طول مي كشد، اجازه نمايش گرفت. اين صحنه ها مربوط به كارگراني از قاره آسيا مي شود كه در حين صحبت هاي خود اشاراتي به شاه فقيد عربستان مي كنند. حذف اين صحنه ها به منظور جلوگيري از ايجاد اختلاف بين دو كشور همسايه بوده است.
«سوريانا» قصه جواني آمريكايي را تعريف مي كند كه براي كار در يك شركت نفتي، راهي خاورميانه مي شود. در آنجا او متوجه بند و بست هاي پشت پرده دلالان در كمپاني هاي نفتي مي شود و عليه آن موضع گيري مي كند. قصه فيلم اين نكته را مطرح مي كند كه برخي از افراد بانفوذ در دولت هاي كشورهاي عربي هم در معاملات پشت پرده حضور دارند. همين نكته، نمايش عمومي فيلم را در خاورميانه با مشكل روبه رو مي كند.
تا به حال «سوريانا» فقط در كشور مصر روي صحنه رفته است. اين فيلم كه در سطح بين المللي نمايش موفقيت آميزي داشته، ماه قبل اسكار بهترين بازيگر مرد نقش مكمل را براي جورج كلوني به ارمغان آورد.

هفته متوسط سينماهاي هند
012552.jpg
گروه ادب و هنر: سينماهاي هند اين هفته طعم موفقيت را با نمايش عمومي درام خانوادگي و جوان پسند «شادي سه پهلو» چشيدند. اين فيلم در اولين هفته نمايش خود به فروشي متوسط دست پيدا كرد.
به نوشته سايت اينترنتي اينديا اف ام، فيلم كه اين هفته صدرنشين جدول هفتگي فروش شد، توسط ساتيش كوشيك بازيگر كمدي سينما كارگرداني شده است. آكشي كانا، عايشه چولكا، ماليكا شراوت و سونيل شتي بازيگران اصلي اين فيلم هستند. دومين فيلم جدول هفتگي فروش هم يك كار جديد به نام «ساوان» است. دو بازيگر تازه وارد نقش هاي اصلي فيلم را بازي كرده اند و سلمان خان- بازيگر جنجالي سينما كه هفته قبل محكوميت ۵ ساله زندان او خبر اول رسانه هاي گروهي بود- در آن به عنوان بازيگر ميهمان ظاهر شده است، اما به رغم حضور اين بازيگر مطرح، «ساوان» شكست تجاري خورد.
چهار فيلم بعدي جدول هفتگي فروش سينماهاي هند اينها هستند: ۳ _ بانارس (اورميلا ماتوندكار، آشميت پاتل)، هفته اول، كم فروش، ۴- سيروس بودن (سيف علي خان، ديمپل كاپاديا)، هفته دوم، فروش: متوسط، ۵- عمر (جيمي شرگيل، كادرخان)، هفته سوم، كم فروش، ۶- مالامال ويكلي (پارش راوال، ريماسن، رتيش دشموك)، هفته چهارم، بسيار پرفروش.

بازي
Metal Gear:
Twin Snakes
سيستم:Game Cube
سبك: اكشن ماجرايي سوم شخص
012588.jpg
Metal Gear و هيدئوكو جيما كارگردان افسانه اي آن كاملاً براي همه شناخته شده اند. اين بازي در واقع بازسازي نسخه اول و بسيار معروف Metal Gear است كه باعث شهرت جهاني آن شد. اين نسخه هم حدوداً سه سال پيش باز هم منحصراً براي كنسول Game Cube طراحي و بازسازي شد.
بازي همان نسخه اصلي است بدون كم و زياد، حتي گرافيك آن در حد انتظارات و مثل Metal Gear 2 هم نبود بلكه چيزي بين شماره ۱ و شماره ۲ بود. تنها نكته جالب، دموهاي از پيش رندر شده بين بازي بود، انصافاً بسيار خوب و جالب كار شده بود و صحنه ها با چاشني اكشن فراوان صحنه به صحنه بازسازي(و البته بهتر) شده بود.
باز هم دو پايان مختلف براي بازي در نظر گرفته شده است. تنها ايراد وارد بر اين نسخه، صداگذاري بازي است كه خيلي ضعيف و ابتدايي كار شده و صداي افراد اصلاً نوسان طبيعي(مثل نسخه اصلي) ندارد و همين توي ذوق طرفداران مي زند.بازي
Psychonauts
سيستم:PC/PS2/Xbox
سبك: پلاتفورم
012591.jpg



اين بازي به همراه بازي Advernt Rising از عجايب دنياي بازي ها در سال گذشته ميلادي بودند.
هر دو اين عناوين خصوصاً Psychonauts به نظر اكثر منتقدان جزو عناوين برتر سال ۲۰۰۵ بوده و حتي در چند زمينه به عنوان بهترين شناخته شدند، اما متاسفانه هيچ يك با استقبال خوبي در ميان علاقه مندان بازي هاي كامپيوتري مواجه نشدند و اين قضيه تا جايي پيش رفت كه شركت Majesco ناشر آنها را در آستانه ورشكستگي قرار داد، اما Psychonauts ماجراي پسري است كه با عضويت در گروهي به نام سايكونات، وارد بازي مي شود. اين گروه توانايي آن را دارند كه وارد ذهن افراد شده و با افكار آنها مبارزه كنند.
ايده بازي بسيار جالب و خلاقانه بوده و باعث سرگرمي شما در طول بازي مي شود. ضربات مشت و لگد ابزار دفاع سايكونات ها در برابر افكار شيطاني است.
فضاي بازي بسيار شاد و با گرافيكي ساده، اما بسيار دلنشين و بامزه طراحي شده و حالت فانتزي گونه را در تمام طول بازي به شما القا مي كند. كنترل روان و موسيقي خوب بازي اثري به ياد ماندني در ذهن شما بر جا مي گذارد.

Resident Evil: Zero
سيستم:Game Cube
سبك: اكشن ماجرايي سوم شخص
012594.jpg



اين بازي ابتدا براي كنسول Nintendo ۶۴ طراحي شده و حتي عكس  هاي آن هم منتشر شده بود، اما با سرنگوني اين كنسول بازي هم به فراموشي سپرده شد تا اينكه مقرر شد براي Game Cube دوباره سازي شود. ماجراي بازي به قبل از حادثه Resident Evli نسخه اول باز مي گردد.
ربكا چيمبرز به همراه گروهي در پي دريافت اخبار عجيب و غريب راهي جنگل  هاي راكون سيتي مي شود و در حين بررسي منطقه، سوار بر قطاري كه در محوطه ايستاده بود مي شود كه ناگهان قطار به راه مي افتد و ... در طول بازي ربكا با يك زنداني فراري به نام بيلي شون آشنا مي شود كه تنها فرد زنده در قطار است. ربكا و بيلي تا انتهاي بازي با هم هستند و بايد معماهاي بازي را به اتفاق حل كنند. گرافيك بازي به رغم ساخت آن در سه سال پيش، همچنان قابل رقابت با بازي  هاي كنوني است و سبك آن مثل نسخه اول Resident Evil حركت از عكس به عكس است.
زمينه ها به صورت ديناميك و بسيار عالي طراحي شده اند و انعكاس نورها در برخي صحنه ها به راستي ميخكوب كننده است. در اين نسخه سيستم جديد همان چيزي كه همواره در سري RE مرسوم بوده وجود ندارد و شما تعداد سلاح و تجهيزات محدودي با هر دو نفر (ربكا و بيلي) مي توانيد حمل كنيد و بايد اضافه بارهايتان را در همانجا رها كنيد. البته محل اين اشيا در روي نقشه مشخص است و در هر لحظه مي توانيد به آنجا مراجعه كنيد. RE: Zero با ورود به قصر نسخه اول به پايان مي رسد و به خوبي شما را در ابتداي بازي اصلي رها مي كند. Zero از به ياد ماندني ترين بازي هاي اين سري است كه متاسفانه تنها براي كنسول Cube طراحي و ساخته شده است.

012597.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي نوجوانان ۱۳ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

روي آنتن
فخيم زاده اين بار بي صدا
ايسنا: ساخت اپيزود دوم سريال «حس سوم» منتفي شد و مهدي فخيم زاده از توليد سريال ديگري با نام «بي صدا» خبر داد.
مهدي فخيم زاده، كارگردان سينما و تلويزيون گفت: «حس سوم» قرار بود در دو اپيزود ساخته و با پايان بخش اول، اپيزود دوم پخش شود. ولي به علت بروز مشكلاتي، ساخت اپيزود دوم به تعويق افتاد به طوري كه پخش بخش اول، پايان يافت.
وي افزود: با اين شرايط، برايم جذابيت نداشت كه اپيزود دوم با تأخير و به عنوان مثال در آبان سال ۸۵ روي آنتن برود. بنابراين پيشنهاد ساخت سريال يا قسمت ديگري با نام «بي صدا» را به شبكه ۲ دادم كه با آن موافقت شد.
فخيم زاده در پايان تصريح كرد: اين مجموعه مانند «حس سوم» جنبه فانتزي ندارد و ممكن است تنها لحظات طنز داشته باشد.
اولين شب آرامش در شبكه۳
فارس: مجموعه تلويزيوني «اولين شب آرامش» به كارگرداني «احمد اميني» و تهيه كنندگي «سعيد شاهسواري» از اين هفته شنبه ها از شبكه ۳ سيما پخش مي شود.اين مجموعه در ۲۶ قسمت ۴۵ دقيقه اي بر اساس فيلمنامه اي از سعيد شاهسواري و عباس نعمتي و به سفارش گروه فيلم و سريال شبكه ۳ توليد شده است.
تئاتر ۸۵ در راديو تهران
ايسنا: راديو تهران نمايش هاي جشنواره تئاتر ۸۵ را در چند بخش خياباني،  نمايش صحنه و ورك شاپ ها پخش مي كند.
همچنين در نظر است در اين برنامه، مصاحبه اي نيز با كارگردانان و نويسندگان اين نمايش ها و داوران جشنواره در بخش هاي مختلف پخش شود.
اين برنامه همزمان با جشنواره تئاتر دانشجويي كه از دوم تا نهم ارديبهشت ماه ادامه خواهد داشت از ساعت ۳۰:۲۰ تا ۲۱ به سردبيري طيبه محمدعلي و گويندگي رضا عمراني پخش مي شود.

برنامه
ديوار
نگارخانه ماه: نمايشگاه نقاشي مسعود عربشاهي/ اول تا۱۹ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بلوار گلستان، پلاك۸۹/ تلفن:۲۲۰۴۵۸۷۹
نگارخانه آبتين: نمايشگاه نقاشي حسين حسني زاده/ تا چهارم ارديبهشت/ خيابان ولي عصر، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، شماره ۱+۱۲/ تلفن ۲۲۰۱۷۷۶۱
نگارخانه كمال الملك: نمايشگاه عكس وحيد الطافي/ از اول ارديبهشت/ خيابان پاسداران، نبش گلستان سوم، پلاك يك/ تلفن ۲۲۵۶۵۴۳۴
نگارخانه دي: نمايشگاه آثار برگزيده مكرمه قنبري/ اول تا ۹ ارديبهشت/ خيابان ولي عصر، روبه روي پارك ساعي، پلاك ۱۰۶۰/ تلفن: ۸۸۷۰۰۸۴۹
نگارخانه شيرين: نمايشگاه نقاشي نگار قدس/ ۸ تا ۱۴ ارديبهشت/ شمال ميدان تجريش، فنا خسرو، نبش كوچه فروغي، پلاك ۱۲۰/ تلفن: ۲۲۷۴۶۷۵۸
نگارخانه بهزاد: نمايشگاه نقاشي گروهي/ ۲ تا ۷ ارديبهشت/ بلوار كشاورز، نبش ۱۶ آذر، پلاك ۳۱۲ _ ۳۱۶/ تلفن: ۸۸۹۶۰۴۵۳
نگارخانه آثار: نمايشگاه «منوپرينت روي كاشي» / آدريا قاسمي/ ۲ تا ۷ ارديبهشت/ خيابان انقلاب، فخررازي، شماره ۱۳۶/ تلفن: ۶۶۴۰۹۷۵۱
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي مژگان زارع/ اول تا ۷ ارديبهشت/ خيابان دروس، كماسايي، شماره ۴۲/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
پرده
ازدواج به سبك ايراني( حسن فتحي)- بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني و...
قدس، ايران،۳ صحرا، شهرقشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران، پايتخت و ميلاد
هوو(عليرضا داوودنژاد)-بازيگران: رضاعطاران، علي صادقي، رضاداوود نژاد، سپيده علايي و...
عصر جديد،۱ ايران،۲ جي،۱ شاهد، ملت
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: رضا كيانيان، هومن سيدي، احمدآقالو، رؤيا نونهالي
فرهنگ،۲ فلسطين،۲ سپيده،۱ شهرتماشا
زير درخت هلو(ايرج طهماسب)- بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي و شهره لرستاني
استقلال، آستارا، جوان،۲ عصرجديد،۲ قيام، مركزي،۱ بهمن،۱ پيروزي، پيوند،فردوسي، جي،۲ شقايق، بلوار، المپيا، ماندانا و گلريز
چهارشنبه سوري (اصغرفرهادي)- بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي و پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصرجديد،۳ پارس،۱ بهمن،۲ آسيا و جي۳
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو
ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)
محل اجرا: سالن قشقايي
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)
محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو، ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس
ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس
ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |