سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۷ - Apr 11, 2006
دبيركل خانه كشاورز:
۵/۲ ميليون تن كسري توليد گندم خواهيم داشت
ايسنا: در صورتي كه بارندگي هاي مناطق غرب، شمال غرب و شمال شرق كشور مناسب نباشد امسال حدود ۵/۲ ميليون تن كسري توليد گندم خواهيم داشت.
دكتر عيسي كلانتري دبيركل خانه كشاورز با اشاره به بحث خودكفايي گندم در سال ۸۵ اظهار كرد: خودكفايي در حال حاضر متعلق به بارندگي هاي مناطقي است كه در آن گندم كشت شده چراكه عملكردها خيلي تفاوت نداشته و تنها سطح زير كشت افزايش داشته است.
او افزود: اگر بارندگي هاي بهاره در غرب، شمال غرب و شمال شرق كشور به خصوص در ارديبهشت ماه مناسب هم باشد امسال بين يك تا ۵/۱ ميليون تن كسري توليد گندم خواهيم داشت و در صورت مناسب نبودن بارندگي اين ميزان به حدود ۵/۲ ميليون تن كسري افزايش خواهد يافت و مجبور به واردكردن اين ميزان كسري هستيم چراكه در سال گذشته نيز با به هم خوردن شرايط بارندگي در برخي مناطق به دليل اين كه خودكفايي اين محصول غيرپايدار است مجبور به وارد كردن بيش از يك ميليون تن گندم شدند.
وي با بي مفهوم خواندن بحث خودكفايي اظهار كرد: خودكفايي واقعي زماني است كه پايدار باشد و حداقل وابستگي را داشته در حالي كه در كشور ما چنين نبوده و در سالي هم كه اعلام شد در گندم خودكفا شده ايم بيش از ۵/۱ ميليون تن جو وارد شد كه در واقع اين دو محصول جايگزين هم شدند.
دبيركل خانه كشاورز مدعي شد: در مناطقي هم چون فارس و گلستان كه كشت گندم تداوم پيدا كرده بيماري هاي خاكزي مثل پاخوره به شدت طغيان داشته و باعث كاهش عملكرد كشاورزان شده است؛ اين برنامه ها سياست هاي غلطي است كه به جاي توسعه پايدار و قطعي، با پول نفت و با قيمت هاي بالا مي خواهيم سياست هاي ورشكسته يي را كه از نظر قانوني هم توجيه ندارد به مردم تحميل  كنيم.
كلانتري با اشاره به بحث خودكفايي جو در سال ۸۵ گفت: تعاريفي اين چنيني شايد در قرن ۱۹ و اوايل قرن بيستم توجيهي داشت ولي در حال حاضر اين مفاهيم هم غير اقتصادي و هم غيرعلمي است. وي در پايان افزود: كشور از وارد كردن گندم ضرر نمي كند چراكه در قالب گندم آب شيرين وارد كشور مي شود ولي متاسفانه به جاي توجه به اين مزايا به مباحث غير اقتصادي مثل خودكفايي و غير خودكفايي پرداخته مي شود.

مسئولان همچنان شيوع آنفلوآنزاي پرندگان را تكذيب مي كنند
اختصاص۳۰ ميليارد ريال اعتبار
براي مقابله با آنفلوآنزاي پرندگان
011064.jpg
گروه اجتماعي: اختصاص اعتبار ۳۰ ميليارد ريالي براي مقابله با آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان از سوي هيأت وزيران و همچنين پرداخت غرامت ۱/۳ ميليارد ريالي به روستائيان آذربايجان غربي پس از چند روز بي خبري موضوع شيوع بيماري آنفلوآنزاي پرندگان در كشور را وارد مرحله جديدي كرد.
دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت اعلام كرد كه هيأت وزيران طي مصوبه اي ۳ ميليارد تومان براي مقابله با آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در نظر گرفت. به گزارش «مهر» اين ميزان اعتبار از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت براي كمك و تأمين بخشي از هزينه هاي اجرايي مقابله با بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان و حذف طيور، خريد مواد و لوازم مصرفي مورد نياز اختصاص مي يابد.در اين مصوبه آمده است اعتبار مذكور براساس تصميم ستاد ملي آنفلوآنزاي پرندگان، حسب مورد دراختيار دستگاه هاي ذيربط قرار مي گيرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، برابر قوانين و مقررات هزينه شود.
اختصاص اعتبار ۳ ميليارد توماني در حالي است كه به گفته مديركل دامپزشكي استان آذربايجان غربي در سال گذشته ۳ ميليارد و ۱۲۶ ميليون ريال غرامت ناشي از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان به روستائيان اين استان پرداخت شده است.
كاميار داهيم  به ايرنا گفت: اين ميزان  غرامت  به  روستاييان  و صاحبان  طيور بومي ساكن  در ۴۴۰ روستاي  اين استان  پرداخت  شده  است . وي  يادآور شد: كار معدوم سازي  طيور در ۳۲۴ روستا در عمق  ۱۰ كيلومتري نوار مرزي  مشترك  ايران  با كشورهاي  همسايه  و ۱۱۶ روستاي  ديگر كه  در آنها تلفات  مشكوك  مشاهده  شده  بود، انجام  پذيرفت . در اين  روستاها ۵۹ هزار و ۶۰۰ قطعه  انواع  طيور بومي معدوم شد. وي  لغو ترددهاي  يكروزه  مرزي  اتباع  كشورهاي  همسايه  به  كشور از طريق  اين استان ، ضدعفوني  كامل  خودروهاي  ورودي  از نقاط مرزي ، تشكيل  و فعاليت  گروه هاي  ديده وري  و بازديدهاي  ميداني  در استان  را از ديگر اقدامات  دامپزشكي آذربايجان  غربي  اعلام  كرد.
به گفته مسئولان اين استان هيچگونه  مورد مثبتي  از اين  بيماري  در اين  استان  مشاهده  نشد.
خبرهاي وجود آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در نشريات محلي استانهاي شمال غربي كماكان منتشر مي شود و مسئولان به دنبال آن خبرها را تكذيب مي كنند.
تكذيب شيوع آنفلوآنزاي پرندگان در اردبيل
مدير كل  دامپزشكي  استان  اردبيل  درج  خبر شيوع  بيماري  آنفلوآنزاي  پرندگان  در مناطق  مرزي  اين  استان  در برخي  روزنامه ها را تكذيب  كرد.
سبحانعلي  علوي  به ايرنا گفت : تاكنون  هيچ  مورد مثبت  قطعي  و تأييد شده  از آزمايش هاي  صورت  گرفته  برروي  طيور تلف  شده  مشكوك مبني  بر وجود يا شيوع  آنفلوآنزاي  پرندگان  در اين  استان  گزارش  نشده  است . وي  معتقد است: اجراي  اقدامات  پيشگيرانه  از سوي  ماموران  دامپزشكي  نبايد به معني  وجود و شيوع  اين  بيماري  در استان  تلقي  شود.
وي  گفت : با توجه  به  گزارش هاي  منتشره  از وجود بيماري  آنفلوآنزاي  پرندگان  در جمهوري  آذربايجان  و شيوع  آن در جمعيت  طيور و در مواردي  انسانها اقدامات پيشگيرانه  در مناطق  مرزي  استان  اردبيل  ضروري  است .وي  گفت : در اين  طرح  با خريد و پرداخت  نرخ  تمام  طيور بومي به  صاحبان مرغ ها و طيور بومي در مناطق  مرزي  و برخي  روستاهاي  استان  نسبت  به  معدوم كردن  آنها اقدام  مي شود. در قالب  اين  طرح  در مناطقي  كه  تلفات  مشكوك  طيور مشاهده  شود تمام  مرغها و طيور بومي خريداري  و معدوم  خواهند شد.

حداقل و حداكثر دستمزد روزانه و
جدول معافيت هاي مالياتي اعلام شد
گروه اجتماعي : حداقل و حداكثر دستمزد روزانه بيمه شدگان مشمول قانون كار و نيز جدول معافيت هاي مالياتي گروه هاي مختلف اعلام شد.
حداقل دستمزد روزانه بيمه شدگان مشمول قانون تأمين اجتماعي ۵۰ هزار ريال و حداكثر دستمزد ۲۵۴ هزار و ۵۰۰ ريال تعيين شد. سازمان تأمين اجتماعي در بخشنامه اش مقرري آن دسته از بيكاراني را كه تاريخ بيكاري شان از اول فروردين ماه سال جاري قيد شده با رعايت پرداخت حداقل دستمزد الزامي كرده است و براي آن دسته از مقرري بگيران سنوات قبل كه دريافت بيمه بيكاري شان تا سال جاري ادامه دارد نيز همين مبلغ روزانه ۵۰ هزار ريال در نظر گرفته است. بر اين اساس حداقل حقوق ماهيانه بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي در سال جاري بالغ بر ۱۵۰ هزار تومان دريافتي ماهيانه خواهد بود.
از سوي ديگر سازمان امور مالياتي كشور در ابتداي سال جاري كاركنان مشمول قانون كار و قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت را تا حقوق ماهانه ۲۱۷ هزار و پانصد تومان از پرداخت ماليات معاف كرده است. بر اين اساس كليه كارگران و كارمنداني كه از حداقل حقوق دريافتي در سال جاري برخوردار هستند از پرداخت ماليات معاف خواهند شد.
در گزارشي كه خبرگزاري ايسنا از بخشنامه سازمان تأمين اجتماعي منتشر كرده است دستمزد مبناي كسر حق بيمه، براي بيمه شدگاني كه در اجراي آيين نامه بيمه اختياري مصوب ۸/۸/۶۴ شوراي عالي تأمين اجتماعي، بيمه شان را به صورت اختياري ادامه مي دهند در هيچ موردي از حداقل دستمزد روزانه كمتر نخواهد بود.اما براي بيمه شدگاني كه در سال قبل مبناي كسر حق بيمه شان از رقم ۵۳ هزار و ۱۲۰ ريال دستمزد روزانه محاسبه و پرداخت شده است حق بيمه پرداختي شان از ۳/۱ برابر حداقل دستمزد روزانه (۶۵ هزار ريال) كمتر نخواهد بود.
بر اين اساس بيمه شدگاني كه در سال گذشته با حداقل دستمزد روزانه بيمه شان را دريافت كرده اند امسال نيز با در نظر گرفتن حداقل حقوق ۵ هزار ريال روزانه مكلف به پرداخت بيمه خواهند بود و بيمه شدگاني كه براساس دستمزد روزانه ۵۳ هزار و ۱۲۰ ريال سال گذشته بيمه پرداخت كرده اند امسال براساس ۶۵ هزار ريال روزانه بيمه شان را پرداخت مي كنند. همچنين مبناي كسري حق بيمه ساير نيز در سال جاري به نسبت ۱۰درصد سال ۸۴ به اضافه روزانه ۵ هزار ريال تعيين مي شود.
دستمزد مبناي حق بيمه روزانه رانندگان ميني بوس و سواري براي سال جاري به ترتيب ۵۵ هزار و ۶۵ هزار ريال دستمزد روزانه تعيين شده است. بيمه اجباري كارگران ساختمان تا ۱۰۰ مترمربع زيربنا ۳درصد از حداقل دستمزد و كارگران ساختماني كه در ساختمان هاي با زيربناي بيش از ۱۰۰ مترمربع ۴ درصد حداقل مزد روزانه تعيين شده است. ميزان حق بيمه زيربنا تا ۱۰۰ مترمربع ۱۵۰۰ ريال و ۱۰۰ مترمربع به بالا ۲۰۰۰ ريال تعيين شده است. بافندگان قالي، قاليچه، گليم و زيلو دستمزدي برابر ۲۵ هزار ريال (نصف حداقل دستمزد) دريافت خواهند كرد.
اعلام سقف معافيت هاي مالياتي
سقف معافيت مالياتي براي دستمزدبگيران در سال جاري ۲۱۷ هزار و پانصد تومان در نظر گرفته شده كه اين مبنا براي گروه «كاركنان مشمول قانون كار و اشخاصي كه مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت نيستند» و نيز «گروه كاركناني كه مشمول قانون هماهنگ هستند» در جدولي مشخص و اعلام شده است. براين اساس افراد هر دو گروه با دستمزدهاي بالاتر از ۲۱۷ هزار و پانصد تومان از ۱۰ تا ۲۰ درصد ماليات پرداخت خواهند كرد. نكته جالب توجه در جداول ميزان كسر ماليات اين دو گروه اين است كه گروه «مشمول نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت» با دريافت حقوق يك ميليون تومان در ماه ۱۰ درصد ماليات پرداخت خواهند كرد. درصورتي  كه در گروهي كه «مشمول نظام پرداخت هماهنگ كاركنان دولت نيستند» افرادي با دريافتي ماهيانه يك ميليون تومان از ۱۰ تا ۲۰ درصد ماليات مي پردازند.
011067.jpg


كمك ۴۵۵ ميليون ريالي سازمان ملل به زلزله زدگان لرستان
گروه اجتماعي: به دنبال ديدار رئيس دفتر ملل متحد براي هماهنگي امور انسان دوستانه در ايران و استاندار لرستان، تصميم گرفته شد مبلغ ۴۵۵ ميليون ريال كمك اهدايي دفتر ملل متحد براي هماهنگي امور انسان دوستانه در اختيار استانداري لرستان قرار گيرد تا با نظارت ايشان و ستاد حوادث غيرمترقبه استان لرستان صرف خريد چادر و پتوي مورد نياز زلزله زدگان گردد.
از سوي ديگر دكتر سيدابوالقاسم موسوي معاون وزير رفاه، رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني اعلام كرد براثر زلزله اخير در استان لرستان تعداد مراجعه به پزشكان خانواده افزايش يافته است.وي افزود: با توجه به هوشياري مردم لرستان،  ارائه آموزشهاي لازم و همچنين امدادرساني به موقع تنها ۱۴۰۰ نفر در اين حادثه مجروح شدند.مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني گفت: پيش از تعطيلات نوروزي استقرار پزشك خانواده و ساير كادر درماني در روستاها موجب شد در هنگام وقوع زلزله آمادگي لازم جهت خدمت رساني به بيمه شدگان فراهم باشد.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس:
تعرفه گذاري خدمات پرستاري هزينه اي براي دولت ندارد
فارس: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعرفه گذاري خدمات پرستاري در كشور بار مالي و هزينه اي براي دولت ندارد و اميدواريم با تصويب شور دوم آن در مجلس تا ۳ هفته آينده شاهد اجرايي شدن اين تعرفه ها در نيمه اول امسال باشيم.
فخرالدين حيدري ديروز در محل سازمان نظام پرستاري در جمع خبرنگاران، افزود: اجراي طرح تعرفه گذاري خدمات پرستاري در كشور به نوعي هويت اين حرفه را احيا مي كند و با توجه به اينكه بيش از ۷۰ درصد خدمات بهداشتي و درماني را پرستاران ارائه مي كنند قطعا اجراي اين قانون سطح خدمات نظام سلامت را در كشور ارتقا مي دهد.
وي ادامه داد: علاوه بر طرح تعرفه گذاري خدمات پرستاري، كميته پيگيري مطالبات پرستاران نيز در مجلس فعال است كه علاوه بر من از طرف مجلس، رئيس سازمان نظام پرستاري، يك نفر از وزارت بهداشت و يك نفر از سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز در اين كميته عضويت دارند. وي گفت: همزمان با اجراي طرح تعرفه گذاري خدمات پرستاري در كشور بايد اقدامات ديگري نيز براي كاهش ساعت كار پرستاري، توجه به سخت و زيان آور بودن اين حرفه، افزايش تعداد كادر پرستاري در مراكز بهداشتي درماني كشور و نيز آموزش مداوم پرستاران توجه شود كه كميته پيگيري مطالبات پرستاران با همكاري دولت اين مباحث را نيز پيگيري مي كند.

مدير مسئول روزنامه ايران معرفي شد
گروه اجتماعي: هيات نظارت بر مطبوعات با تغيير مدير مسئول روزنامه ايران به آقاي اسلامي فرد موافقت كرد.
همچنين در چهل و نهمين جلسه از دهمين دوره هيات نظارت، مجوز انتشار ۵۰ نشريه صادر شد. اين نشريات شامل يك هفته نامه، ۲۲ ماهنامه، ۲ دوماهنامه، ۲۲ فصلنامه، ۲ دو فصلنامه، يك سال نامه هستند.

شمار معتادان آلوده به ايدز در جهان به ۵۰ ميليون نفر رسيد
گروه اجتماعي: براساس آخرين برآوردها از سوي دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر شمار معتادان ۲۵۰ ميليون نفر است كه از اين تعداد يك پنجم، ۵۰ ميليون نفر آنها به ويروس ايدز آلوده هستند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، دكتر مالكي دبيركل اين ستاد در ديدار با هيأتي از كشور پاكستان _ كه در رأس آنها پروفسور كرامت مدير اجرايي مؤسسه ملي مبارزه با مواد مخدر است _ از وجود پرشمار معتادان در ايران و ساير كشورها به عنوان يك فاجعه ياد كرد و گفت: ايران آماده است كمربند امنيتي براي پيشگيري از آلودگي روزافزون به اعتياد با همكاري كشورهاي پاكستان و افغانستان با همكاري سازمان ملل ايجاد كند و نخستين جلسه شكل گيري اين كمربند به زودي در ايران برگزار خواهد شد. دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: متأسفانه پس از حضور غربي ها در افغانستان توليد مواد مخدر در منطقه افزايش يافته و ما اميدي به آنها براي حل مسئله افغانستان نداريم و بر اين باوريم كشورهاي اسلامي منطقه بايد با همكاري يكديگر اين مشكل را حل كنند. پروفسور كرامت رئيس هيأت پاكستان نيز در اين ديدار گفت: دولت و ملت پاكستان خود را به ايران بسيار نزديك مي داند و آماده همكاري با دولت ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر هستيم.
گزارش ديگري از شمار مبتلايان به ايدز در ايران حاكي است كه مديركل درمان حرفه آموزي و بازپروري ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرده است ۶۰ درصد افراد به واسطه اعتياد به مواد مخدر، آلوده به ويروس ايدز شده اند.
دكتر سعيد صفاتيان به مهر گفت: كسب آمار و ارقام درمورد مبتلايان به ويروس ايدز سخت است زيرا فردي نمي گويد من ايدز دارم. وي اضافه كرد: هر تعداد كه وزارت بهداشت اعلام كند از نظر اين اداره كل ۶۰ درصد آنان از راه اعتياد به ايدز مبتلا شده اند و علت آن هم سرنگ مشترك است. به طور مثال اگر آمار وزارت بهداشت ۵۰ هزار نفر باشد ۳۰ هزار نفر آنان به دليل اعتياد آلوده به ايدز شده اند.
وي درخصوص آمار مصرف كنندگان مواد مخدر گفت: هنوز رقم تعداد معتادان كشور مشخص نيست، اعداد ارائه شده تاكنون نيز قابل قبول نيست.
به گفته صفاتيان، در كشورهاي اروپايي كه افراد معتاد به راحتي مصرف مواد، زمان و محل خريد آنرا اعلام مي كنند آمار دقيقي از معتادان كشورشان در دست نيست ومعمولا به صورت درصدي و حدودي اعلام مي كنند.

برگزاري همايش در سايه سار حكمت
گروه علمي فرهنگي: همايش در سايه سار حكمت معنوي با ياد روانشاد استاد سيد جلال الدين آشتياني برگزار مي شود. در اين مراسم آيت الله دكتر سيد مصطفي محقق داماد، دكتر ديناني، دكتر محقق و دكتر خرمشاهي سخنراني خواهند كرد.
محمدرضا بيات، مدير دبيرستان فرهنگ منطقه تهران با بيان اين مطلب افزود: اين همايش روز پنج شنبه بيست و چهارم فروردين در سالن اجتماعات آسمان واقع در شهرك قدس خيابان ايران زمين برگزار مي شود. اين مراسم كه از سوي دبيرستان و مركز پيش دانشگاهي نمونه دولتي فرهنگ منطقه ۲ تهران برگزار مي شود از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۳۰/۱۲ ادامه خواهد داشت. شركت در اين مراسم براي عموم آزاد است.

بروجردي : بايد از سفر البرادعي استقبال كنيم
ايسنا: به اعتقاد بروجردي تلاش گسترده سياسي در منطقه و جهان به منظور تبيين اهداف صلح آميز ايران گامي مثبت و تاثيرگذار است، لذا مذاكره با مسوولين آژانس بين المللي انرژي هسته اي و شخص البرادعي اقدامي مفيد خواهد بود.
علاءالدين بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اين كه البرادعي به عنوان دبير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي مسئوليت تهيه گزارشي در خصوص پرونده هسته اي ايران را برعهده دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران اصل همكاري با آژانس را به عنوان اصلي مهم تلقي مي كند؛ هم چنان كه در حال حاضر نيز بازرسان آژانس در ايران حضور دارند. وي سفر البرادعي به تهران را به عنوان عالي ترين مقام مسوول در ارتباط با فعاليت هاي هسته اي صلح آميز در دنيا حائز اهميت خواند و گفت: ما بايد از اين سفر استقبال كنيم.
نماينده مردم بروجرد در خانه ملت، با اشاره به فضاسازي هاي گسترده آمريكا كه ايران را متهم به پنهان كاري و تخلف كرده است، افزود: خوشبختانه هيچ گونه پنهان كاري و تخلف به شهادت البرادعي از سوي آژانس گزارش نشده است؛ بنابراين در شرايط فعلي مذاكره، بازديد از فعاليت هاي هسته اي و ارايه گزارش هايي از فعاليت هاي صلح آميز ايران مثبت تلقي خواهد شد.
بنابر تاكيدات بروجردي، جمهوري اسلامي ايران با توجه به مجموعه تصميمات شوراي عالي امنيت ملي و مصوبات مجلس شوراي اسلامي دقيقا در چارچوب مقررات آژانس و اهداف صلح آميز فعاليت هسته اي مي كند.

آمادگي تركيه براي امضاي توافقنامه امنيتي با ايران
ايسنا: روزنامه جمهوريت نوشت، دولت تركيه آماده امضاي توافقنامه امنيتي با ايران است.
اين روزنامه چاپ تركيه به نقل از ديپلمات هاي اين كشور افزود: تركيه آماده است تا به مانند توافقنامه امنيتي كه با سوري در سال ۱۹۹۹ داشته، توافقنامه اي را با ايران امضا كند.متن اين توافقنامه بر همكاري مشترك عليه اعضاي گروه پ.ك.ك دلالت دارد. به گفته ديپلمات ها امضاي اين توافقنامه مانند حمله سنگيني به اين گروه است.

ايران به دانش جوش هسته اي دست يافت
مهر: جمهوري اسلامي ايران براي اولين بار در جهان به دانش جوش هسته اي دست يافت.
با تلاش چشمگير محققان و دانشمندان جوان واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي، جمهوري اسلامي ايران به عنوان نخستين كشور جهان به تكنولوژي جوش هسته اي Tocomak دست يافت. تكنولوژي جوش هسته اي كه مشكلات شكاف اتمي را ندارد ظرف ۲۰ سال آينده در كشورهاي صنعتي رايج مي شود. با دستيابي ايران به تكنولوژي جوش هسته اي اجراي بسياري از پروژه هاي پيچيده تحقيقاتي آسان مي شود.بدين ترتيب دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات با سرمايه گذاري در زمينه تحقيقات Tocomak هسته اي و دستيابي به تكنولوژي جوش هسته اي، عضو گروه تحقيقاتي سازمان انرژي اتمي مي شود. توكامك Tocomak نمونه اي راكتورهاي پيشرفته در مقياس تحقيقاتي براي فرايند همجوشي هسته اي است.

ديدار فراكسيون اقليت مجلس با خاتمي
ايسنا: اعضاي فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي ديروز با حجت الاسلام والمسلمين خاتمي، رييس جمهور سابق كشورمان، ديدار و گفتگو كردند.
نورالدين پيرموذن، سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس، در خصوص اين ديدار گفت: در اين نشست كه با حضور بيش از ۵۰ نماينده  مجلس در يك فضاي صميمانه و گرم صورت گرفت، نمايندگان ضمن بيان ديدگاه ها، نگراني ها و دغدغه هاي خود را پيرامون بحران هسته اي، تغيير و جا به جايي گسترده و بي سابقه مديران اجرايي، سياه نمايي دوران اصلاحات و گذشته انقلاب و نظام و زير سئوال بردن فعاليت هاي مثبت انجام گرفته و... بيان كردند.
سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي، افزود: آقاي خاتمي در اين ديدار در بيانات خود ضمن تقدير از نمايندگان و استقبال گرم از اين نشست، ضمن تاييد نگراني نمايندگان، نظرات خود را در مورد گردش كار و ره آورد گذشته و دستاوردهاي ناشي از ديپلماسي گفتگو و مذاكره، تنش زدايي و اعتمادسازي در طول هشت سال دولت خود مخصوصا با نتايج مثبت هسته اي بيان كردند. به گفته  پيرموذن،  خاتمي بار ديگر تاكيد كرد كه تنها راه برون رفت از اين بحران پيش آمده، گفت وگو و ادامه  مذاكرات مبتني بر منافع ملي و پل زدن بين ملت ها و دولت هاست.

فرزندان بسياري از مديران سابق وزارت امور خارجه
خارج از كشور تحصيل مي كنند
فارس : فرزندان تعداد قابل توجهي از مديران ارشد وزارت امورخارجه و حتي كارمندان معمولي اين وزارتخانه در دانشگاه هاي خارج كشور مشغول تحصيل هستند.
فرزندان تعدادي از مديران ارشد سابق اين وزارتخانه از وزير گرفته تا برخي معاونين و مديران كل و سفرا و برخي از مديران فعلي در سطح مديركل، معاون مديركل، سفير و رئيس اداره در حال تحصيل در دانشگاه هاي خارج كشور هستند.
دو فرزند وزير سابق امور خارجه، فرزند دو نفر از معاونين سابق، فرزندان دختر و پسر سه تن از مديران كل فعلي، فرزندان دختر و پسر ۹ نفر از سفراي سابق و فعلي و فرزند يك رئيس اداره فعلي وزارت امورخارجه، در حال حاضر در دانشگاه هاي مختلف آمريكا، كانادا، انگليس، سوئد، هلند، بلژيك، اتريش، مالزي و آفريقاي جنوبي مشغول به تحصيل هستند.
بر اساس اين گزارش كه دربرگيرنده همه اطلاعات موجود در اين باره هم نيست، برخي از اين مديران اساساً در كشورهاي محل تحصيل فرزندانشان ماموريت نداشته اند، برخي از اين ديپلماتها نيز در حال حاضر سفير ايران در كشوري هستند اما فرزندانشان در كشور ديگري مشغول به تحصيل مي باشند و پاره اي از آنها نيز زماني در اين كشورها ماموريت داشته اند اما پس از پايان ماموريت، فرزندانشان را به دانشگاه هاي ايران منتقل نكرده و يا شايد فرزندانشان حاضر به همراهي آنها نشده اند.

گفته مي شود...
* برخي عوامل سودجو لوح هاي فشرده «گلچيني از آيين هاي برگزاري بزرگداشت گروه هاي غالي» در برخي شهرهاي كشور را به صورت پنهاني به قيمت نازل ۵۰ تومان به فروش مي رسانند. برخي كتاب هاي مشكوك نيز به طور گسترده در بسياري از مناطق در همين زمينه توزيع شده است.
* شركت هاي بزرگ بازاريابي و توزيع كننده مواد غذايي عربستان سعودي با امضاي موافقتنامه اي اعلام كردند كه از هفته آينده به تحريم كالاهاي ساخت كشور دانمارك پايان مي دهند. علت اين اقدام تقدير از موضع شركت هاي ارلا، بوك، لورپاك، دانو و سه گاو در محكوم ساختن اقدام روزنامه دانماركي در نشر كاريكاتورها عنوان شده است.
* در حالي كه تا سالها پيش اهل سنت «منطقه خواف» براي ازدواج دخترانشان با پسران شيعه چندان سخت گيري نمي كردند ولي اكنون اهل سنت اين منطقه به دلايل مشكوكي نسبت به اين امر سخت گيري بي سابقه اي را اعمال مي كنند.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* چون اميد «كاشت» ... همه چيز «داشت» ...
* «خودت» باش نه «نخود» هر آش.
* با «ارتفاع» دادن آستانه تحمل، مي توان توقع نكردن را «ارتقاء» داد.
* «شايعه» ، گاهي مي تواند «نسبت سببي» با واقعيت داشته باشد!

معاون برنامه ريزي و امور مجلس كميته امداد اعلام كرد
حداقل و حداكثر مستمري خانواده هاي بي بضاعت
ايسنا: معاون برنامه ريزي و امور مجلس كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: حداقل و حداكثر مستمري مددجويان در سال جاري به تناسب بعد خانوار ۲۵ و ۵۰ هزار تومان در ماه تعيين شد.
محمد حسين حسيني فشمي افزود: بر اين اساس سرانه مستمري مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) براي خانوارهاي يكنفره ۲۵ هزار و دو نفره ۳۰ هزار، سه نفره ۳۵ هزار، چهار نفره ۴۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۵۰ هزار تومان تعيين شد.
وي تصريح كرد: حدود ۸۰ درصد سرانه مستمري مددجويان يك نفره ۱۶ هزار، دو نفره ۲۰ هزار، سه نفره ۲۵ هزار، چهار نفره ۳۰ هزار و پنج نفره و بيشتر ۳۶ هزار تومان بوده است.
معاون برنامه ريزي و امور مجلس كميته امداد امام خميني (ره) به ايسنا گفت: ميزان مستمري خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي در پايان سال گذشته با تصويب متمم كسري بودجه سال ،۸۴ مابه التفاوت مستمري مددجويان تا سقف ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان براي خانوارهاي يكنفره، ۳۱ هزار تومان خانوارهاي دو نفره، ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان خانوارهاي سه نفره، ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان خانواده هاي چهار نفره و ۵۳ هزار تومان براي خانوارهاي پنج نفره و بيشتر پرداخت شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهرستان ها
شهري
انقلاب
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   انقلاب   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |