دوشنبه ۵ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۴ - Dec 26, 2005
موضع عربستان در قبال برنامه هسته اي ايران
وليعهد عربستان سعودي گفت: مسئله سلاح هسته اي اسرائيل و(برنامه هسته اي) ايران به سازمان ملل متحد مربوط مي شود.
به گزارش خبرگزاري كويت (كونا)، اميرسلطان بن  عبدالعزيز در يك كنفرانس خبري با بيان اين مطلب اظهار داشت كه موضع كشورش در قبال پرونده هسته اي ايران همسو با موضع كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس است كه در نشست اخيرشان در ابوظبي اعلام نمودند.
اميرسلطان بن عبدالعزيز در مورد معامله اين كشور با انگليس براي خريد جنگنده هاي تايفون گفت: جزئيات مربوط به اين معامله در مارس آينده اعلام خواهد شد، اما وي آنچه را كه رسانه هاي گروهي از قرارداد ۷۰ ميليارد دلاري خبر دادند، تكذيب كرد.
روزنامه گاردين فاش كرد در جريان مذاكرات رياض و لندن توافقنامه نظامي به ميزان ۷۰ ميليارد دلار امضا شد.

رئيس مجلس ميلاد حضرت مسيح
را به رؤساي مجالس كشورهاي مسيحي تبريك گفت
مهر- غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي طي پيامي ميلاد حضرت مسيح(ع) و فرا رسيدن سال جديد ميلادي را به رؤساي مجالس كشورهاي مسيحي تبريك گفت.حداد عادل در اين پيام ضمن تبريك ميلاد حضرت عيسي مسيح (ع) به رؤساي مجالس و مسيحيان جهان ابراز اميدواري كرده است جهان امروز با بهره مندي از روح عطوفت و محبتي كه در تعاليم حضرت مسيح و ديگر پيامبران الهي موج مي زند به سوي صلح و ثبات و آرامش به پيش رود.
متكي: ممانعت اعضاي ان.پي.تي از مواهب ناشي از عضويت در اين معاهده آپارتايد است
خيرالله اف، رئيس مجلس تاجيكستان ديروز با منوچهر متكي ملاقات و پيرامون روابط دو جانبه و همكاريهاي منطقه اي مذاكره كرد.
در اين ديدار منوچهر متكي وزير خارجه با اظهار خشنودي از حل و فصل اختلافات داخلي تاجيكستان و خاتمه جنگ داخلي اعلام داشت: دو كشور داراي منافع و نگرانيهاي مشترك هستند و مواضع ما در بسياري از امور بين المللي يكسان مي باشد.
متكي افتتاح تونل انزاب در نوروز سال ۸۵ را نمونه اي از كار مشترك دو كشور خواند و رئيس مجلس تاجيكستان را در جريان آخرين مواضع جمهوري اسلامي ايران و فعاليت هاي هسته  اي قرار داد.وي با اشاره به حقوق و تكاليفي كه از ناحيه NPT متوجه امضا كنندگان اين قرارداد مي شود، اجبار اعضا به رعايت تكاليف و ممانعت آنها از مواهب ناشي از عضويت را آپارتايد خواند.
در اين ديدار خيرالله  اف حل و فصل مسالمت آميز پرونده  هسته اي ايران را تنها راه پايان سوء تفاهم موجود قلمداد كرد و در پايان با اشاره به تحولات افغانستان، از نقش مثبت ايران در ايجاد صلح و امنيت در اين كشور تشكر نمود.

معاون دادستان كل كشور:
عده اي هميشه به دنبال برخورد سياسي
با قوه  قضاييه هستند
ايسنا: معاون اول دادستان كل كشور با اين بيان اينكه «قطعا در پشت پرده ي انتقادهاي اخيري كه از قوه  قضاييه مطرح شده، دست هايي با هدف تضعيف قوه ي قضاييه در كار بوده است» تأكيد كرد كه قوه  قضاييه هميشه گرفتار اين مساله بوده است كه عده اي مي خواهند به صورت سياسي با آن برخورد كنند.
منتظري درباره  مطرح شدن انتقاد هايي از قوه  قضاييه و بيان اعتراض هايي نسبت به نحوه  برخورد با مفسدان و مجرمان اقتصادي طي روزهاي اخير، گفت: در اين كه در پشت پرده دست هايي در كار است كه مي خواهند قوه  قضاييه تضعيف شود شكي نيست.
كساني كه از قوه ي قضاييه ضربه خورد ه اند و از عملكرد قوه ي قضاييه به دليل ضرر ديدن منافع شان راضي نيستند ، الان همسو و هم صدا با كساني شده اند كه ممكن است حتي به حق مطالبي را بگويند.
معاون دادستان كل كشور، اظهار داشت: قطعا در اين مساله سوءاستفاده سياسي نيز وجود داشته و متاسفانه قوه  قضاييه هميشه گرفتار اين مساله بوده است كه عده اي به دنبال برخورد سياسي با قوه  قضاييه هستند.

هاشمي رفسنجاني در ديدار سفير تركيه:
همكاري ايران و تركيه به آرامش و
ثبات منطقه منجر مي شود
مهر: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار سفير تركيه در تهران، با اشاره به اراده كشورمان براي همكاري سازنده با همسايگان، بر ادامه روند گسترش مناسبات دو كشور تاكيد كرد و گفت: همكاري ايران و تركيه به آرامش و ثبات منطقه منجر مي شود.
هاشمي رفسنجاني اشتراكات فرهنگي و ديني ايران و تركيه را در روابط دو جانبه با اهميت خواند و گفت: دو كشور بايد تلاش كنند روابط خود را تحت تاثير نكات منفي قرار ندهند و با در نظر گرفتن منافع روابط براي مردم دو كشور براي رساندن آن به جايگاهي مطلوب تلاش كنند.ايشان تكرار همكاري هاي سه جانبه ميان ايران، تركيه و سوريه را در شرايط فعلي بسيار سازنده عنوان و تصريح كرد: اين نوع همكاري ها و ارائه راهكار براي حل مسائل منطقه، داراي آثار قابل توجهي است كه نمي توان آن را ناديده گرفت.
در اين ديدار حاليت بوزكورت آرانع آينده روابط جمهوري اسلامي ايران و تركيه را روشن عنوان كرد و گفت: همكاري دو كشور مي تواند عناصر بي ثباتي در منطقه را ضعيف و موجب آرامش شود.
وزير كشور در ديدار هيأت مديره انجمن روزنامه نگاران مسلمان:

پيام تبريك رئيس جمهور به پاپ و سران
كشورهاي مسيحي وهموطنان مسيحي
011136.jpg
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد در پيامي خطاب به پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك هاي جهان و سران كشورهاي مسيحي، فرارسيدن سالروز ميلاد پيام آور صلح و دوستي بر پايه عدالت و معنويت، حضرت عيسي بن مريم ( ع) و آغاز سال نو ميلادي را به آنان تبريك گفت.محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور در اين پيام با اشاره به اين كه در فضاي خشونت بار و سرشار از تبعيض و بيداد امروز، بشريت بيش از هر زمان به شنيدن نداي پيامبران الهي نيازمند است، تأكيد كرد، توجه دوباره به ارزش هاي بنيادين زندگي، عدالت، برابري و كرامت همه انسان ها را رقم مي زند.
احمدي نژاد همچنين ابراز اميدواري كرد: در پرتو عنايات الهي، در سال جديد شاهد آغاز برقراري صلح و آرامش بر پايه عدالت و معنويت در صحنه بين المللي باشيم.
محمود احمدي نژاد همچنين در پيامي به هموطنان مسيحي سالرزو ميلاد حضرت عيسي بن مريم و آغاز سال نو ميلادي را به آنها تبريك گفت.

قاضي پرونده گلدكوئيست:
مجلس براي اظهار نظر درباره فعاليت
شركتهاي هرمي  تعلل مي كند
فارس: قاضي پرونده گلدكوئيست گفت: تعلل مجلس در رفع ابهام از قانون منع فعاليت شركتهاي هرمي باعث بلاتكليفي دستگاه قضايي و مردم، همچنين موجب تشديد فعاليت شركتهاي هرمي داخلي و خارجي شده است.حميد رضا طائفي اظهار داشت: متاسفانه با گذشت دو ماه از اعاده طرح ممنوعيت فعاليت شركتهاي هرمي از ناحيه شوراي نگهبان به مجلس براي رفع ابهام آن، همچنان اين طرح در مجلس مسكوت مانده است.
وي تصريح كرد: تعلل مجلس در اين زمينه اين ذهنيت را براي مردم به وجود آورده كه اين طرح در شوراي نگهبان رد شده در صورتي كه چنين چيزي نيست.

سيد احمد خاتمي: آن چه در ارتباط با مصباح يزدي
مطرح مي شود، نزديك به واقعيت نيست
سيد احمد خاتمي: آن چه در ارتباط با مصباح يزدي مطرح مي شود، نزديك به واقعيت نيست
ايسنا: عضو جامعه  مدرسين و محققين حوزه ي علميه  قم اظهار داشت: آن چه كه در ارتباط با مصباح يزدي و تشكيل گروهي از سوي وي در راستاي مسائل سياسي مطرح مي شود، منطبق با واقعيت نيست.سيداحمد خاتمي ادامه داد: مباحثي كه در اين ارتباط مطرح مي شود، ساخته و پرداخته ي تحليلگران سياسي است و تا آن جا كه من مطلع هستم، ايشان در پي اين نيستند كه جريان مستقل در اين عرصه به وجود بياورند.
وي درباره فعاليت مصباح يزدي با توجه به آن چه مبني بر ايجاد گروه سومي از سوي وي در انتخابات آتي خبرگان مطرح شده و عضويتش در جامعه  مدرسين در قالب اين تشكل در انتخابات خبرگان گفت: نمي دانم وي در چه قالبي فعاليت خواهد كرد، اما بايد بگويم صحبت هايي كه در ارتباط با مصباح يزدي مطرح مي شود، نزديك به واقعيت نيست.

دولت از نقد دلسوزانه استقبال مي كند
مهر: پورمحمدي وزير كشور با تاكيد بر تاثير گذاري رسانه ها در رشد و آگاهي افكار عمومي و تبيين اهداف دولت نهم، گفت: دولت و به ويژه وزارت كشور مصمم هستند تعامل نزديكي با رسانه ها و مطبوعات داشته و از نقد دلسوزانه و ارايه ديدگاههاي كارشناسي آنها در اداره كشور استفاده كنند.
پورمحمدي در ديدار با اعضاي هيأت مديره انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بيان اينكه خواست و اراده مسئولان دولت نهم در راستاي توجه به افكار عمومي و حل مشكلات اساسي آحاد مختلف مردم است، اظهار داشت: در پيمودن اين مسير نيازمند ارتباط تنگاتنگ رسانه ها و مطبوعات هستيم و از مطبوعات مي خواهيم با تجزيه و تحليل موضوعات مهمي كه در حوزه وزارت كشور قرار دارد ما را در تنظيم سياستهاي كلان ياري دهند.
وزير كشور در ادامه به سفرهاي استاني دولت و توجه به مناطق محروم اشاره كرد و گفت: با اين كه سفرهاي استاني هيأت دولت همراه با مشكلاتي است، اما حس خوبي كه مردم از ملاقات با مسئولين دولت دارند و احساس رضايتي كه مردم از حل مشكلات خود بدست مي آورند، براي دولت بسيار ارزشمند است.پور محمدي تصريح كرد سفرهاي استاني باعث تحرك فوق العاده مسئولان اجرايي شده و اين پيام را به مردم منتقل كرده كه دولت نهم قصد دارد با دلسوزي و با تمامي توان براي حل مشكلات اساسي مردم قدم بردارد.
وزير كشور در ادامه به موضوع ناهنجاري اخلاقي در جامعه پرداخت و گفت: ايجاد فضاي سالم و مبارزه قاطع با اراذل و اوباش و افرادي كه براي توسعه ناهنجاري هاي اخلاقي فعاليت مي كند، جزو اولويت هاي كاري وزارت كشور است، اما نكته مهم در اين بخش به هماهنگي نيروي انتظامي، قوه قضائيه و نهادهاي امنيتي بستگي دارد و وزارت كشور در صدد ايجاد اين هماهنگي براي اتخاذ سياستهاي هماهنگ و ريشه اي است.
وي تاكيد كرد: در بحث مبارزه با مظاهر فساد اخلاقي در جامعه از برخورد مقطعي و احساسي پرهيز داريم و مصمم به اجراي برنامه هاي نظام مند و پايه دار مبتني بر روشهاي كارشناسانه هستيم.
پور محمدي همچنين از توجه ويژه دولت و وزارت كشور به بحث حاشيه نشيني در شهرها و جلوگيري از مهاجرتها، كنترل بيشتر مرزها و ساماندهي تشكل هاي غير دولتي و حمايت از احزاب داراي مجوز رسمي را از جمله برنامه هاي در دست اقدام وزارت كشور برشمرد.
وزير كشور ساماندهي موضوع مهاجرين را از جمله محورهاي مورد توجه وزارت كشور دانست و گفت: تا يك ماه آينده كار آمارگيري از مهاجرين ساكن در كشور به پايان مي رسد و بر آن اساس براي موضوع مهاجرين برنامه ريزي خواهد شد.

بروجردي: بايد روسها را براي غني سازي
در داخل خاك ايران متقاعد كنيم
011139.jpg
ايسنا: علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره به اينكه اصل مشاركت درفعاليت هاي هسته اي به ويژه در زمينه غني سازي اورانيوم پيشاپيش ازسوي رئيس جمهور در مجمع ملي سازمان ملل مطرح شده، اظهار عقيده كرد: پيشنهاد روسيه اگرچه هنوز در قالب طرح رسمي ارائه نشده، ولي در همين چارچوب قابل تفسير است.
وي اصل مشاركت روسيه در فعاليتهاي هسته اي ايران را مثبت ارزيابي و درعين حال تأكيد كرد: از آنجا كه اين طرح هنوز به شكل رسمي دريافت نشده نمي توان درخصوص جزئيات آن اظهارنظر كرد.
وي با تأكيد بر اينكه پس از ارائه رسمي، اين طرح بايد در شوراي عالي امنيت ملي مورد بررسي قرار بگيرد يادآور شد كه تصميم گيري درخصوص اين طرح پس از بررسي آن در اين شورا و با توجه به اهميت موضوع انجام و موضع رسمي جمهوري اسلامي ايران در آن مقطع اعلام خواهد شد.
بروجردي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران اصل مشاركت ديگر كشورها در فعاليتهاي هسته اي خود را قبول دارد، يادآور شد كه اين اصل در جهت شفاف سازي فعاليتهاي هسته اي ارائه شده و از همين رو بخش اول پيشنهاد روسيه مبني بر مشاركت در فعاليتهاي هسته اي ايران مثبت ارزيابي مي شود.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در واكنش به بخش دوم اين طرح كه درخصوص جايگاه اجرايي آن است، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران تأكيد دارد كه فعاليت غني سازي در خاك ايران انجام شود و اگر روسها نظري جز اين داشته باشند بايد با آنها در اين زمينه وارد گفت وگو شد و تلاش نمود تا آنها را با عنايت به مثبت بودن بخش نخست طرحشان در اين زمينه نيز متقاعد كنيم. به عبارت ديگر بايد اين قناعت در روسها ايجاد شود كه انجام اين پروژه در خاك جمهوري اسلامي ايران گزينه اي است كه ما بر آن تأكيد داريم.
وي افزود: با توجه به اينكه مبناي شفافيت در اجراي اين طرح مبناي اساسي براي روسهاست و غربي ها هم نسبت به همين نكته حساسيت دارند طبيعتا اصل حضور روسيه در اين پروژه مبناي منطقي اي براي شفاف سازي جمهوري اسلامي ايران در انجام فعاليتهاي هسته اي است.
بروجردي متذكر شد: با توجه به حضور روسها در اين پروژه تأكيد بر انجام آن در خارج از خاك ايران بي مورد و غيرالزامي  است.

سخنگوي وزارت امور خارجه:
طرح مدوني از روسيه دريافت نكرده ايم
ايسنا: سخنگوي وزارت امور خارجه دريافت طرح مسكو در مورد غني سازي در روسيه را رد كرد. آصفي با بيان اين كه طرح مدون و مشخصي از سوي روسيه دريافت نكرده ايم، تصريح كرد: هر طرح و پيشنهادي كه حق غني سازي در داخل خاك ايران را تأييد نمايد با نظر مثبت مورد بررسي قرار داده و آماده گفتگو در خصوص آن هستيم.
سخنگوي وزارت امورخارجه در ارتباط با مذاكرات هسته اي اخير كشورمان با سه كشور اروپايي در وين گفت: اين مذاكرات در سطح كارشناسي و دو دور در وين انجام شد كه يك دور آن در محل فرانسوي ها و يك دور هم در محل سفارت ما در وين انجام گرفت.
آصفي ادامه داد: مذاكرات بسيار جدي صريح و شفاف بود و طرفين مواضع شان را طي اين مذاكرات گفته و به هر حال طي دو دور مذاكره فشرده آنچه كه حاصل شد قرار شد تا در آينده باز هم مذاكرات ادامه پيدا كند و به نظرم اين مسأله خود نوعي پيشرفت است.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان هم چنين گفت: پذيرش اين كه طرفين باز هم با يكديگر صحبت كنند به اين معناست كه طرفين امكان فضاهايي براي گفتگو را مي بينند. به هر حال من نه تفسيري روي اظهارات اروپايي ها دارم و نه مي خواهم پيش بيني كنم، ولي اعتقاد دارم كه اگر طرف اروپايي به حقوق جمهوري اسلامي ايران احترام گذارد جاي كار بيشتر هم هست.
وي خاطر نشان كرد: اين دوره از مذاكره كه در وين انجام شد بيشتر به اين گذشت كه طرفين مواضع شان را بگويند و براي مذاكره بعدي توافقي داشته باشند.
آصفي درباره اخبار منتشر شده مبني بر ارايه طرح روسيه براي مشاركت در پروژه غني سازي اورانيوم ايران اظهار داشت: البته ايده هايي مطرح شده بود ولي ما هنوز طرح مدون و مشخصي را دريافت نكرده ايم. ايده هايي مطرح شده و گفتگوهايي بين ما و كشورهاي مختلف از جمله روسيه صورت گرفته بود، ولي طرح مدون و مشخصي هنوز دريافت نكرده ايم.
آصفي هم چنين گفت: خودمان فكر مي كنيم بهترين طرح طرحي است كه آقاي رئيس جمهور مبني بر ايجاد كنسرسيو م هايي براي حضور و مشاركت كشورهاي مختلف در اين عرصه جهت دريافت عملي تضمين هاي عيني مي باشد. اين گزينه اي بسيار خوب است و البته اگر گزينه ديگري هم باشد ما آماده ايم كه آن را مطالعه كنيم.وي درباره دور آتي مذاكرات هسته اي كشورمان با سه كشور اروپايي افزود: براي ماه آينده ميلادي در نظر گرفته شده و سطح آن در همين سطحي است كه در دوره پيشين برگزار شد.
آصفي در ارتباط با ازسرگيري فعاليت هاي تحقيقاتي هسته اي در كشورمان هم گفت: ما اين تحقيقات را جداي از مذاكرات مي دانيم و بحث غني سازي نيز كاملاً روشن است كه چيست.
اين بحث به معناي تزريق گاز و دنبال كردن كارها از آن مرحله مي باشد كه اين موضوع در دستور كار فعلي ما قرار ندارد.سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ادامه داد: ما علاقه داريم كه اين قبيل موضوعات و بحث غني سازي و موضوعاتي از اين دست در مذاكره تعيين شود و فعلاً هم منتظر مي مانيم تا مذاكرات آتي نيز دنبال شود ولي كل اين صحبت ها را ترجيح مي دهيم فعلاً از طريق مذاكره با طرف هاي اروپايي  دنبال كنيم.سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تصريح كرد: ما در خصوص تركيه مطمئن هستيم كه تركها به اندازه كافي به اين موضوع توجه دارند كه رژيم صهيونيستي سوءاستفاده نكند ولي در چند موقعيت هم كه بوده ما به دوستان ترك خودمان اعلام كرده ايم كه مراقب اين جوسازي ها و فضاسازي ها باشيد و اين توجه را به آنها داده ايم.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درخصوص ابراز نگراني كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس درباره خطر زيست محيطي نيروگاه اتمي بوشهر گفت: آژانس بين المللي انرژي هسته اي يك بار اين موضوع را گزارش داده كه نيروگاه بوشهر ايمن مي باشد و از استانداردهاي بين المللي برخوردار است و جاي نگراني هم وجود ندارد.

حداد عادل: مجلس موضوع سقوط هواپيما
را بدون شتابزدگي پيگيري مي  كند
011142.jpg
ايسنا: رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه شوراي مشاورين رئيس جمهور و وزرا در امور ايثارگران در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت پيگيري سقوط هواپيماي سي- ۱۳۰ گفت: مجلس شوراي اسلامي بنا دارد بدون رفتارهاي شتابزده به صورت واقعي و منصفانه پيگير اين موضوع باشد.
دكتر غلامعلي حدادعادل افزود: نظير اين اهتمام در ستاد كل نيروهاي مسلح و در وزارت راه و ترابري و ارتش وجود دارد، آنها گزارش هاي خود را نيز به ما داده اند و موضوع از ابعاد مختلف در حال بررسي است. همانگونه كه متقاضيان استيضاح بعدا به اين نتيجه رسيدند معلوم شد كه فعلا داوري درباره علت حادثه و مقصران آن زود است و بايد تحقيقات و اطلاعات بيشتري گردآوري شود تا نتيجه معلوم شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: به هر حال اين موضوع در مجلس و در دولت و در بين نيروهاي مسلح و صدا و سيما فراموش نشده و در حال پيگيري هستند. اگرچه مي دانيم كه پيگيري علت حادثه، آن عزيزان از دست رفته را ديگر به ما برنمي گرداند و داغ همه بر جاي خود باقي است، اما اميدواريم باعث شود كه از تكرار احتمالي اين حوادث در آينده جلوگيري شود. وي درخصوص بودجه سال ۱۳۸۵ و وضعيت تهيه آن در دولت گفت: دولت كار خود را در اين راستا تمام نكرده است، اما از امروز در دولت كار در اين زمينه شروع مي شود. در سازمان مديريت و برنامه ريزي كار خوبي انجام شده است. مجلس نيز تماس هاي مقدماتي در مراحل تهيه قانون بودجه با دولت داشته و سعي مي شود كه يك هماهنگي در اصول از قبل ايجاد شود.
حدادعادل ادامه داد: با توجه به آن كه دولت سال اولي است كه در حال تهيه بودجه است، تغيير مديريت ها طبعا قدري تأثير در زمان بندي مي گذارد با اين وصف خوشبين هستيم و فكر نمي كنم امسال وقت براي بررسي بودجه كم آوريم و تجربه مجلس هفتم و اهتمام دولت نهم مجموعا ما را نگران لايحه بودجه نمي كند. وي با بيان اين كه زمان تقديم بودجه از سوي دولت را نمي توان گفت، افزود: ولي تصور نمي كنم، خيلي طول بكشد و احتمال مي دهم در نيمه اول دي ماه كار بودجه در دولت به انجام برسد.
حدادعادل در پاسخ به خبرنگاري در خصوص پيگيري اطلاق شهيد به جانباختگان حادثه سقوط هواپيماي C-۱۳۰ گفت: اين موضوع را در جلسه امروز مطرح نكردم، اما طبعا به اين موضوع رسيدگي مي كنند و طبق قانون عمل مي شود. به طور كلي فكر مي كنم ما يك عنوان تازه اي غير از شهيد و جانباخته معمولي در قوانين خود احتياج داريم، يعني اين تجارب تلخ ما را به اين فكر مي اندازد كه اگر به اين جانباختگان در اين حوادث شهيد نتوان گفت چه بايد گفت؟ اين بعيد نيست كه ما را به يك عنوان قانونمند تازه اي برساند كه در واقع اين طور نباشد كه تابع قانون همه يا هيچ باشيم.
وي همچنين اختصاص بودجه ساختمان جديد مجلس، موزه و كتابخانه آن و اين كه چرا از بودجه ساختمان قديم استفاده نمي شود، اظهار كرد: اگر اين كار انجام شدني بود صورت مي گرفت، اولا بودجه اي در مورد ساختمان جديد و كتابخانه و موزه آن در نظرگرفته نشده است، ولي بايد در نظر گرفته شود چراكه مجلس در ايران يك نهاد صد ساله است و اين تاريخ خود براي آموزش نسل آينده خيلي حرف ها دارد و بايد نظم فرهنگي و موزه مجلس به گونه اي باشد كه اين نوجواناني كه مهمان مجلس مي شوند و از اينجا بازديد مي كنند يك تصور خوبي از مجلس و يك آگاهي مناسبي پيدا كنند.
وي اين مسأله را مستلزم كار روي جنبه هاي فرهنگي و موزه مجلس دانست و گفت: علت اين كه ما از ساختمان قديمي مجلس آمديم اينجا، اولا قبل از مجلس هفتم آن ساختمان و موزه و كتابخانه ايران شناسي را تحويل دستگاه ديگري داده بودند و همه آنها در دوره مجلس ششم به همين جا منتقل شده بود، ولي بهتر است كه موزه مجلس در كنار صحن علني باشد كه جوان ها و يا مردمي كه براي تماشاي مجلس و حضور در صحن مي آيند، بتوانند از موزه هم استفاده كنند. اگر موزه در جاي ديگري باشد عملا ارتباطش با مجلس گسيخته مي شود.
حدادعادل در مورد موضع ايران در قبال مذاكرات هسته اي نيز افزود: موضع ايران نيز رسما در اين مذاكرات اعلام خواهد شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد كمبود قوانين در اعلام اسامي مفسدان اقتصادي و اقدامات مجلس در اين رابطه گفت: مشكل كمبود قوانين نيست. اگر قانوني باشد مجلس آمادگي بررسي دارد. احساس نمي كنيم كه از حيث قانون كمبودي باشد اگر قوه قضاييه احساس مي كند ما آمادگي كار در اين راستا را داريم.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |