شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۵ - Oct 15, 2005
سرقت مسلحانه از طلافروشي ناكام ماند
004815.jpg
گروه حوادث: دو سارق مسلح كه عصر روز پنج شنبه قصد سرقت از يك طلا فروشي در نارمك را داشتند، توسط مردم سه دقيقه پس از سرقت به دام افتادند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۴۴/۱۸ روز پنج شنبه صداي زنگ تلفن ۱۱۰ به صدا درآمد. مردي هيجان زده خبر وقوع يك فقره سرقت مسلحانه را به ماموران اطلاع داد و گفت: در درگيري مسلحانه در طلافروشي زيور صاحب مغازه با شليك گلوله سارقان زخمي شده و صاحبان بقيه مغازه ها توانسته اند دو سارق را به دام بيندازند.
بلافاصله موضوع به ماموران كلانتري ۱۲۷ نارمك اطلاع داده شد. گشت موتوري كلانتري كه در آن زمان در حال گشت زني در حوزه استحفاظي خود بود، سريع خود را به محل حادثه واقع در خيابان آيت الله مدني، رساند و با دو پسر جوان روبه رو شد كه قصد فرار توسط يك دستگاه موتورسيكلت را داشتند. وي مشاهده كرد كه اهالي محل با ايجاد درگيري مانع فرار آنها از صحنه شده اند. بنابراين وارد عمل شدند و دو سارق مسلح را دستگير كردند.
در بررسي هاي اوليه مشخص شد كه دو سارق مسلح برادر هستند و پس از ورود به طلافروشي با صاحب ۴۰ ساله آن به نام عباس درگير شده و او را با شليك گلوله از ناحيه شكم مجروح كرده اند. عباس كه دچار خونريزي شديد بود به بيمارستان امام حسين(ع) و از آن جا براي عمل جراحي به بيمارستان رامتين منتقل شد.
عامل اصلي سرقت به نام بهروز در بازجويي  هاي مقدماتي با اعتراف به سرقت ناكام و تيراندازي به صاحب طلافروشي گفت: دو ماه پيش اسلحه را داخل يك اتوبوس در مسير اراك به تهران پيدا كردم. در اين مدت اسلحه را هميشه همراه خودم داشتم ولي مرتكب سرقتي نشده بودم تا اينكه چند روز پيش نقشه سرقت از طلافروشي را طراحي كرده و موضوع را به برادرم كه چند روز بود خدمت سربازي اش تمام شده، در ميان گذاشتم. او قبول كرد تا با من همكاري كند. حدود سه روز طلافروشي خيابان دلاوران و اطراف ميدان نبوت را شناسايي كرده و سرانجام اين طلافروشي را انتخاب كرديم صاحب اين طلافروشي به تنهايي در مغازه بود و اطراف آن مغازه طلافروشي ديگري نبود.
امروز ابتدا برادرم به نام مجيد وارد مغازه شد و پس از او من وارد شدم. با اسلحه صاحب مغازه را تهديد كردم و خواستم هرچه طلا دارد به ما بدهد. صاحب مغازه با مشاهده اين صحنه دزدگير را به صدا درآورد به سمت من حمله ور شد. خيلي ترسيده بودم. اسلحه را به سمت صاحب مغازه گرفتم و يك گلوله شليك كردم.
وي در ادامه اظهاراتش افزود: از مغازه خارج شديم و قصد فرار داشتيم كه چند نفر از اهالي كه با شنيدن صداي دزدگير و شليك گلوله متوجه ماجرا شده بودند، با ما درگير شدند. پس از چند دقيقه از سوي ماموران دستگير شديم.
سرهنگ احمد عزيزاللهي رئيس كلانتري ۱۲۷ نارمك با اعلام اين خبر گفت: با توجه به تناقضات در گفته هاي متهمان احتمال مي دهيم كه دو سارق مسلح مرتكب سرقت هاي ديگري هم شده باشند. همچنين از اين دو برادر يك قبضه كلت كمري لاما همراه شش تير فشنگ، يك قبضه چاقو و يك موتورسيكلت كشف شده است.رئيس كلانتري درخصوص انگيزه اين افراد گفت: ظاهراً مدتي قبل بهروز بيكار شده و به خاطر مشكلات مالي نقشه سرقت از طلافروشي را طراحي كرده است. متهم نيز در بازجويي ها بيان كرده كه خود قبلاً در طلاسازي كار مي كردم و با سيستم طلافروشي ها آشنايي داشته ام. من خواستم پس از سرقت طلاها را آب كرده و سپس به صورت قطعه هاي ديگر بازسازي كرده و بفروشم. بهروز درباره انتخاب برادرش براي سرقت گفته بود كه با هم در يك خانه زندگي مي كرديم و تنها مي توانستم به او اعتماد كنم.

آن سوي حادثه
سرقت مسلحانه؛ آسان، مثل آب خوردن
004821.jpg
رئيس پليس كشور خبر داد كه آمار سرقت مسلحانه نسبت به سال گذشته هفت درصد افزايش يافته است. تنها در شهرستان بم طي شش ماه گذشته متلاشي شدن ۱۸ باند سرقت مسلحانه و دستگيري ۴۲ سارق مسلح گزارش شده است.
اما يكي از مقامات انتظامي عامل اصلي يك سرقت مسلحانه در حوزه استحفاظي خود را سهل انگاري صاحب طلا فروشي در نصب حفاظ ايمني بر روي ويترين فروشگاه، عنوان كرد. اين مقام انتظامي هيچ اشاره اي به نحوه تهيه اسلحه توسط سارقان مسلح نكرد.
افزايش جرايم با استفاده از سلاح گرم تنها اختصاص به سرقت ندارد. اما شايد بتوان افزايش چهاردرصدي قتل در شش ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نيز مرتبط با افزايش سلاح در جامعه دانست.
افزايش سلاح در جامعه به حدي گسترش يافته كه تنها در يك روز شاهد وقوع دو فقره سرقت مسلحانه در سطح شهر تهران هستيم.
رضوان فر، نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي مي گويد: «آنچه كه سبب جسارت در ارتكاب فعل مجرمانه مي شود، گذشته از انگيزه هاي شخصي، وسيله ارتكاب جرم است كه قدرت مضاعفي به مجرمان مي دهد. از سوي ديگر اين وسيله سبب رعب و وحشت قرباني نيز خواهد بود و در هر حال او را وادار به تسليم در برابر مهاجم مي نمايد.نكته قابل توجه اين است كه هر چه قدرت تهاجمي سلاح بيشتر باشد، هم زمان با افزايش قدرت مجرم، قرباني نيز رفتار منفعلانه تري خواهد داشت.»
شايد توجه قانونگذار به همين نكته است كه سبب شده در ماده ۱۸۳ تصريح كند صرف كشيدن اسلحه به قصد ترساندن مردم محاربه محسوب شده و حكم چنين فردي اعدام است.
يك حقوقدان در اين خصوص مي گويد: براساس ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامي ، اگر فردي براي سرقت عادي اقدام نمايد و به همراه خود سلاح داشته باشد هر چند از سلاح براي سرقت خود استفاده نكند، در صورت بازداشت به دو مجازات سرقت و حمل سلاح محكوم خواهد شد.
اين حقوقدان مي افزايد: قانونگذار در مورد سرقت عادي و سرقت مسلحانه دو نوع مجازات متفاوت در نظر گرفته است. هر چند نتيجه آنها يكسان و ربوده شدن مال غير است.
ماده ۶۵۲ قانون مجازات اسلامي صراحت دارد: هرگاه سارق مسلح باشد به حبس از سه ماه تا ده سال و شلاق تا ۷۴ ضربه محكوم مي شود و اگر جرحي نيز واقع شده باشد علاوه بر مجازات جرح به حداكثر مجازات مذكور در اين ماده محكوم مي شود.
اجراي اين مجازات در صورتي واقع مي شود كه سرقت شامل مجازات حد نباشد.
با تمامي پيش بيني هاي قانونگذار به دست آوردن سريع، راحت و ارزان اسلحه را نمي توان در افزايش وقوع جرايم مسلحانه، ناديده گرفت. آيا وقت آن نرسيده كه پيگيري دقيق تري براي كشف سلاح هاي قاچاق آغاز شود؟

سارق مسلح در مرخصي از زندان مرتكب سرقت شد
گروه حوادث: يك سارق مسلح در مدت مرخصي كوتاه از زندان دست به سرقت زد.
به گزارش خبرنگارما، سه مهاجم مسلح، ضمن مراجعه به يك شركت يخچال سازي در ميدان بهارستان با معرفي خود به عنوان مامور، با بستن دست و دهان يك تبعه هندوستان كليه كاركنان و مراجعين را در اتاقي محبوس و از گاو صندوق حدود يك كيلوگرم طلا، بيش از ده جلد سند آپارتمان، بيش از يكصد فقره چك، تعداد چهار دستگاه گوشي تلفن همراه و ... سرقت نموده و متواري شدند.
براساس اين گزارش، پرونده متشكله از طريق كلانتري بهارستان به اداره يكم مبارزه با سرقت و اخاذي مسلحانه پليس آگاهي تهران ارسال و با تلاش مامورين و رديابي گوشيهاي مسروقه و استعلام از سازمان زندانها و همچنين ديگر اقدامات پليسي، بيش از ده نفر در ارتباط با مكالمات انجام گرفته از طريق گوشيهاي مسروقه، شناسايي و سرانجام يكي از سارقين به نام جواد - س معروف به رضا در زندان شناسايي و به آگاهي منتقل شد.در بازجويي از وي، موضوع پرونده كشف و مشخص شد سرقت را نامبرده در مدت مرخصي به همراه دو نفر از دوستانش به نامهاي تقي - ن و عليرضا - م انجام داده اند.
پليس براي دستگيري ساير عوامل وارد عمل شد و همدستان اين سارق مسلح در درگيري مسلحانه با مامورين آگاهي شهرستان هشتگرد به هلاكت رسيدند.

دستگيري عامل نزاع خونين
گروه حوادث: سه پسر جوان كه يك صحنه تصادف را تبديل به صحنه جنايت كرده بودند توسط پليس دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۲۴ روز سه شنبه مأموران كلانتري ۱۴۰ باغ فيض تهران مطلع شدند كه پسر جواني به نام آرش ۲۰ ساله در بيمارستان اميرالمؤمنين در اثر شدت جراحات ناشي از وارد آمدن يك ضربه چاقو به بدنش جان سپرده است.
يك اكيپ پليس در محل حاضر شدند و در تحقيقات اوليه عاملان نزاع خونين كه اصلان، طوفان و وحيد بودند را شناسايي كردند.
اقدامات پليس ادامه يافت و با تنگ كردن دايره محاصره سرانجام هر سه متهم پرونده دستگير شدند.
بررسي ها براي شناسايي عامل اصلي ارتكاب اين قتل در حالي ادامه دارد كه شاهدان اصلان را به عنوان قاتل به پليس معرفي كرده اند.
تحقيقات بيشتر در اداره دوم آگاهي مركز و دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

زن كلاهبردار در طلا فروشي به دام افتاد
گروه حوادث: صاحب يك مغازه طلافروشي در سنندج زني كه قصد خريد طلا با چك پول هاي مسروقه را داشت به پليس معرفي كرد.
صاحب يك طلافروشي در خيابان امام (ره) در شهرستان سنندج طي تماس با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ ماموران را در جريان دستگيري يك زن كلاهبردار قرار داد.
بلافاصله ماموران پليس خود را به آدرس اين طلا فروشي رسانده و مشاهده كردند كه صاحب مغازه زني را كه قصد خريد طلا با چك پول هاي سرقتي داشته دستگير كرده است.اين طلا فروش در توضيح ماجرا به پليس گفت: شش روز پيش اين زن به همراه مردي جهت خريد طلا وارد مغازه طلا فروشي يكي از اقوامم شدند و پس از خريد طلا ، شش فقره تراول چك ۵۰ هزارتوماني و يك فقره تراول بانك كشاورزي به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به او دادند. زماني كه اين فرد براي دريافت پول به بانك ملي شعبه مركزي مراجعه كرد توسط كارمند بانك، دريافت كه تراول چك ها مسروقه هستند.
تا اينكه امروز زن و مردي براي خريد به مغازه من آمدند و از آنجا كه من از مشخصات ظاهري آنها اطلاع داشتم بلافاصله با پليس تماس گرفتم اما مرد كه از قضيه بو برده بود به همراه تراول ها از مغازه خارج شد ولي من موفق به دستگيري همدستش شدم.
پليس در ادامه تحقيقات از اين زن ۵۰ ساله ، او را براي تحقيقات بيشتر و دستگيري همدستش به كلانتري منتقل كرد.
گفتني است در بازرسي از كيف دستي متهمه، مقداري مواد مخدر كشف شد.

آتش سوزي در شعبه يك بانك در تهران
گروه حوادث: بانك ملت شعبه اسكان تهران در آتش سوخت.
به گزارش خبرنگارما، بانك ملت شعبه اسكان واقع در ميرداماد شامگاه چهارشنبه دچار حريق شد كه بلافاصله ماموران پليس و آتش نشاني در محل حاضر شده و عوامل آتش نشاني ايستگاه هاي ۱۱ و ۴۶ به مهار آتش پرداختند.
شايان ذكر است پس از باز كردن بانك، بوي گاز به مشام مي رسيد. بررسي ها در خصوص برآورد خسارات وارده و علت اين حادثه ادامه دارد.

حبس ابد براي معلم خاطي
آسوشيتد پرس : معلم دبستاني در كنتاكي كه به شهادت شاگردانش در مقابل چشم آنها رگ دست خود را با يك تكه شيشه زده و علاوه بر اين به فحاشي و آزارچند دانش آموز در كلاس پرداخته است ، در مقابل قاضي پرونده تمامي اتهامات خود را انكار كرد . جورجينا هاران ۲۴ ساله ماه گذشته به اتهام ۲۴ مورد آزار و اذيت جنسي كودكان تحت آموزش خود بازداشت شد . وكيل مدافع متهم در دادگاه بلافاصله به حمايت از وي برخاسته و از دادگاه درخواست كرد تا انكار جرم هاي مطرح شده از سوي متهم را نيز مد نظر بگيرند . جورجينا روز حادثه با تكه شيشه اي كه در اختيار داشته رگ دست خود را مي برد . وي پس از اين حادثه به گفتگو در خصوص مسائل جنسي با يكي از شاگردان ۹ ساله خود مي پردازد .
پيش از اين نيز پليس در سال ۲۰۰۴ ، معلم فوق را به اتهام آزار ۷ كودك بازداشت كرده و از مدرسه محل خدمتش اخراج مي كند . در صورت اثبات اتهامات وارده قاضي دادگاه مي تواند متهم را به حبس ابد محكوم كند.

مادر قاتل گناهكار است
آفتاب: دادگاه عالي ايالت يوتا روز گذشته مادري را كه براي تنبيه كودكش وي را مجبور به خوردن آب كرده و بدين ترتيب باعث مرگ وي شده است ، در اتهام قتل وي مقصر اعلام كرد . اعضاي هيأت منصفه دقيقا پنج ساعت زمان صرف تصميم گيري در خصوص اين پرونده كرده و در نهايت جنت كيلپاك را به اتهام قتل فرزندش گناهكار تشخيص دادند . دادگاه پيش از اين همسر وي را نيز با همين اتهام روبه رو كرده بود ، كه وي از اتهام فوق تبرئه شد.
به گزارش بازپرس تحقيق پرونده ؛ متهم تنها به اين دليل كه دخترش از شيشه خوراكي خواهر كوچكترش چند قطره آب پرتقال نوشيده بود وي را مجبور به نوشيدن دو گالون آب مي كند . دختر ۷ ساله اين خانواده با حضور در دادگاه شهادت داد كه مادرش روز حادثه خواهر ۴ ساله وي را روي ميز گذاشته و در حالي كه با دست سر وي را نگاه داشته بود او را مجبور به خوردن ليوان هاي آب پشت سر هم مي كرد . تا اينكه قرباني بيهوش شده و از روي ميز به پايين مي افتد . زماني كه پدر بچه ها به منزل باز مي گردد ، قرباني را مجبور مي كند كه دور تا دور منزل بدود تا از اين طريق تمام آبي را كه نوشيده بالا بياورد . به گزارش پزشكي قانوني پايين آمدن سديم خون قرباني و ورم مغزي وي باعث اين حادثه شده است .

زن آمريكايي همسايه باردارش را مورد حمله قرار داد
آسوشيتدپرس : يك زن آمريكايي كه به علت ناباروري صاحب فرزندي نمي شد تصميم گرفت تا با پاره كردن شكم همسايه باردار ۸ ماهه اش نوزاد او را تصاحب كند. يك زن ۳۸ ساله آمريكايي اهل پنسيلوانيا طي اقدامي با چوب بيس بال به جان همسايه ۳۰ ساله باردارش افتاد كه ۸ ماه ازبارداريش را سپري مي كرد. اين زن ۳۸ ساله پس از اينكه با وارد آوردن ضربات با چوب بيس بال به سر وي او را بيهوش كرد،اين زن را به يك منطقه خلوت منتقل كرد تا با پاره كردن شكمش نوزاد وي را تصاحب كند.اين گزارش مي افزايد اين زن مهاجم پس از اينكه به يك مكان خلوت رسيد سعي در خارج كردن نوزاد از شكم اين زن كرد ولي او كه به هوش آمده بود با فرياد و درخواست كمك ، در مقابل اين اقدامات او ايستادگي كرد و اين در حالي بود كه يك نوجوان ۱۷ ساله در حال گذر از اين حوالي بود كه بلافاصله با مشاهده اين صحنه پليس را به صحنه خواند.گفتني است پليس پس از رسيدن به صحنه و دستگيري زن مهاجم ،زن باردار را به بيمارستان منتقل كرد كه خوشبختانه پس از انجام عمل سزارين ، او صاحب يك فرزند پسر سالم شد.
زن ۳۸ ساله مهاجم در بازجويي هاي پليس اعتراف كرد كه از نازا بودن رنج مي برده و با اين كار تصميم داشته تا حس مادر بودن را تجربه كند.

دستگيري باند خانوادگي سرقت از مجالس عروسي
004818.jpg
گروه حوادث: با تلاش ماموران دايره هفتم اداره آگاهي كرج اعضاء شش نفره باند سارقين خانوادگي مجالس عروسي كه با شركت در مجالس اقدام به سرقت وسايل ميهمانان مي كردند دستگير شدند.
سرهنگ مجيد بزمون، فرمانده انتظامي شهرستان كرج با بيان اين خبر افزود: در پي تماس شخصي به نام منصور - ن با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ كرج و اعلام اينكه دو دختر جوان ناشناس بدون دعوت در يك مراسم عروسي شركت كرده و اقدام به سرقت يك دستگاه گوشي موبايل و يك عدد كيف زنانه از ميهمانان كرده اند، بلافاصله ماموران كلانتري ۲۳ فرديس به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان كرج گفت: ماموران در حال بررسي موضوع، ۲ دختر جوان را مشاهده مي كنند كه به صورت مضطرب در حال خارج شدن از مراسم هستند. در همين حين ماموران به آنها دستور ايست مي دهند، آنان توجهي نكرده و به همراه يك پسر جوان با يك دستگاه موتورسيكلت اقدام به فرار مي كنند ولي در تعقيب و گريز ماموران در زيبادشت كرج هر سه نفر دستگير و اموال مسروقه كشف و به مالباختگان تحويل مي گردد.
وي خاطر نشان كرد متهمان دستگير شده به نامهاي ايمان - م ۱۷ ساله، مينا - م ۱۹ ساله و الميرا - ژ ۱۶ ساله پس از تحقيقات لازم با قرار ۵۰ ميليون ريالي روانه زندان مي شوند تا اينكه بعد از چند روز شخصي به نام احمد - م كه در حال پيگيري شكايتي مشابه شكايت اول بود دو نفر زني را كه بدون دعوت در مراسم عروسي پسرش شركت كرده و پس از سرقت وسايل مهمانان اقدام به فرار كرده بودند را در دادگاه مشاهده مي كند و بلافاصله با اطلاع دادن به پليس اين دو زن نيز به نامهاي راضيه - الف ۴۰ ساله و اعظم - الف ۴۲ ساله كه متهم رديف اول مادر ايمان و مينا و متهم رديف دوم مادر الميرا مي باشند در دادگاه دستگير مي شوند.
فرمانده انتظامي شهرستان كرج تصريح كرد راضيه - الف سركرده باند سارقين خانوادگي كه داراي چندين سابقه كيفري مي باشد در بازجويي هاي ماموران اداره آگاهي ضمن اعتراف به ۱۴ فقره سرقت از مجالس عروسي اظهار داشت به همراه فرزندان خود با نامهاي مينا، ايمان، اميد و خواهر و خواهر زاده اش اين باند را تشكيل داده و به صورت جداگانه اقدام به سرقت مي كردند. بدين ترتيب كه آنها وارد مجلس عروسي شده و پس از سرقت با موتورسيكلت توسط پسرانش كه در جلوي تالار عروسي منتظر مي ماندند فراري داده مي شدند.
وي سپس افزود: آن روز جهت پيگيري پرونده فرزندانمان به دادگاه مراجعه كرده بوديم كه توسط شاكي شناسايي و دستگير شديم.
سرهنگ بزمون در پايان گفت در بازرسي از منزل راضيه تعداد ۵۱ قلم جنس از قبيل دوربين عكاسي و فيلم برداري و انواع طلا، انواع لوازم آرايشي، كيف دستي زنانه، ساعت مچي زنانه و مردانه عينك طبي و آفتابي و تعدادي سيم كارت كشف و ضبط گرديد و راضيه و اعظم با قرار ۳۰۰ ميليون ريالي و اميد نيز پس از دستگيري با قرار ۱۰ ميليون ريالي روانه زندان شدند. وي همچنين با بيان اينكه تاكنون ۹ نفر از شكات شناسايي شده از مردم خواست چنانچه بدين گونه مورد سرقت قرار گرفتند به دايره هفتم اداره آگاهي كرج مراجعه كنند.

تعيين هويت عامل تيراندازي و قتل در خيابان تهران نو
گروه حوادث: عامل تيراندازي و قتل يك جوان در خيابان تهران نو مشخص شد. براساس اعلام كلانتري ۱۲۷ نارمك ابعاد تازه اي از قتلي كه با شليك يك گلوله در داروخانه اي در تهران نو رخ داده بود با شيوه هاي پليسي و تحقيقات تكميلي مشخص شد.براساس اين گزارش، هويت مقتول حميد رضا عبدالمهدي ۲۵ ساله و هويت قاتل سجاد - م مي باشد كه با اين سرنخ جديد، پيگيري براي دستگيري قاتل ادامه دارد.

زن صيغه اي و سقوط از بلندي
گروه حوادث: يك مرد بر اثر مشاجره با زن صيغه اي از بلندي در پاساژي در تهران سقوط كرد.
در ساعت ۲۲پنج شنبه گذشته شخصي به نام ع طي تماس تلفني با كلانتري ۱۰۹ اظهار داشت كه برادرش به هويت خسرو - ع ۲۴ ساله در پاساژي از طبقه سوم از پنجره به پايين سقوط نموده و در اثر جراحات وارده در بيمارستان سينا فوت نموده است.به گفته پليس، علت وقوع حادثه اين است كه متوفي مدت يك سال با زني كه صيغه وي بوده ، رابطه داشت، در روز حادثه با نامبرده در جلوي درب پاساژ مشاجره نموده و متوفي از پنجره طبقه سوم پاساژ قصد فرار داشته كه به پايين افتاده و فوت كرده است.

عاملان قطع دستان فاطمه محكوم شدند
گروه حوادث: شعبه ۱۰۶ دادگاه عمومي شهرري با صدور دادنامه اي به جريان يك پرونده قضايي ۹ ساله پايان داد .
۹ سال پيش كم توجهي يك باغدار در نصب پست برق در محوطه يك باغ و رعايت نشدن نكات ايمني از سوي اداره برق ، منجر به برق گرفتگي و قطع دو دست فاطمه كوچك شد ؛ دختري كه امروز ۱۸ سال سن دارد!
شعبه ۱۰۶ دادگاه عمومي شهرري محمد صاحب باغ و اداره برق منطقه جنوب غرب تهران را به دليل رعايت نكردن نكات ايمني و نظامات دولتي كه منجر به ايراد صدمه بدني غير عمدي به فاطمه شده اند را به پرداخت ديه محكوم كرد .
بر اساس دادنامه صادر شده صاحب باغ با ۷۵ درصد تقصير و اداره برق با ۲۵ درصد تقصير بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۹۵ ، بند ب ماده ۳۰۲ و مواد ۳۰۴ ، ۳۶۷ ، ۴۲۲ ، ۴۶۸ و ۴۹۵ قانون مجازات اسلامي به پرداخت يك ديه كامل انسان بابت قطع دو دست و ۳۴ درصد ديه به واسطه آسيب هاي وارده به ديگر اعضاي بدن او محكوم شدند. لازم به ذكر است كه شعبه ۱۰۶ شهرري به استناد ماده ۳۰۱ كه مقرر كرده هر زمان ديه بيش از ثلث يك ديه كامل باشد ، ديه زن نصف مرد است متهمين را به پرداخت نصف ديه صادره به تناسب ميزان تقصير مكلف كرده است.

طناب دار در انتظار يك قاتل
گروه حوادث: حكم اعدام پسر جواني كه در نزاع خياباني دوستش را به قتل رسانده بود توسط اجراي احكام دادسراي امور جنايي تاييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، حكم قصاص جوان ۲۲ ساله اي كه در يك نزاع خياباني دوستش را به قتل رسانده تأييد شد اما او اميدوار است كه با موافقت هيأت تشخيص اجراي حكم قصاص به تأخير بيافتد.
ماجراي اين پرونده با پرتاب يك ترقه كوچك شروع شد. روز ۲۷ اسفند ۱۳۸۲ علي كه در فروشگاه لوازم خانگي مشغول كار بود از بين هياهوي داخل كوچه صداي فرياد پدرش را شنيد كه از او كمك مي خواست. به همين خاطر اولين چيزي كه در كنار دستش بود (چاقو) را برداشت و به كوچه دويد .
بهروز با پرتاب ترقه پدر علي را چنان ترسانده بود كه در كمتر از ۲ دقيقه همه اهالي محل جمع شده بودند. درگيري بالا گرفت و در يك چشم برهم زدن ، بهروز غرق در خون شد و در دستان علي كارد آشپزخانه خون آلود خودنمايي مي كرد .
بعد از چند سال كش و قوس پرونده در دادگاه، اجراي احكام دادسراي امور جنايي با تأييد حكم دادگاه بدوي علي را به استناد مواد ۲۹۵ ، ۲۳۲ ، ۲۱۹ و بند ب ماده ۲۰۶ قانون مجازات اسلامي به جرم قتل به قصاص محكوم كرد .

دستگيري كيف قاپ در بازار تهران
گروه حوادث: يك كيف قاپ پس از سرقت و در جريان درگيري با ماموران بازار تهران دستگير شد. به گزارش خبرنگارما، عوامل گشت كلانتري ۱۱۳ بازار تهران حين گشت زني در خيابان ۱۵ خرداد غربي مشاهده نمودند شخصي به نام علي - ع ۲۵ ساله، كيف يكي از عابرين را سرقت و قصد فرار دارد.
اين سارق پس از تعقيب به وسيله عوامل كلانتري به يك ساختمان نيمه كاره فرار نمود و از آنجا به سوي ماموران آجر پرتاب كرد.
سارق همچنين حين دستگيري با چاقو كشي، مردم و مامورين را تهديد كرد ولي سرانجام دستگير شد.
در بررسي ها مشخص گرديد كه متهم داراي سوابق متعدد شرارت و مواد مخدر است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |