چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۴ - Sep 7, 2005
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
بازنشستگي ۳۰ هزار و استخدام ۱۷ هزار معلم در سال ۸۴
001275.jpg
گروه علمي فرهنگي: ۱۴ و نيم ميليون دانش آموز دوم مهر در بيش از ۱۳۵ واحد آموزشي حضور مي يابند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اعلام آمادگي كامل براي بازگشايي مدارس و اتمام سازماندهي نيروي انساني مدارس تا ۲۰ شهريور گفت: تكليف معلمان ديپلم و فوق ديپلمي كه موفق به ارتقاي تحصيلي خود نشوند پس از تدوين و تصويب آيين نامه اجرايي طرح «صلاحيت حرفه اي معلمان» مشخص مي شود.
به گزارش ايسنا، دكتر علي اصغر فاني صبح ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه هاي بازگشايي مدارس در سال تحصيلي ۸۵ -۸۴ با اعلام آغاز فعاليت بيش از ۱۳۵ واحد آموزشي در روز شنبه، دوم مهرماه و حضور يك ميليون و ۱۵۰ هزار نوآموز در جشن شكوفه ها در ۳۱ شهريورماه تصريح كرد: ۵/۱۴ ميليون دانش آموز بر اساس برآورد ۲ مهر آموزش و پرورش وارد مدارس مي شوند.
وي با استناد به بند «ب» ماده ۵۲ قانون برنامه چهارم توسعه كشور در زمينه اجباري شدن تحصيلات تا پايان دوره راهنمايي ادامه داد: بر اين اساس اوليا موظفند فرزندان خود را در مدارس ثبت نام كنند .در اين زمينه تعدادي از آيين نامه هاي مربوطه آماده شده و تعدادي نيز در دست تصويب است.
فاني اظهار اميدواري كرد: اجباري كردن تحصيلات در ۸ سال اول نظام آموزشي كشور در دولت جديد و طول برنامه ۵ ساله چهارم به عنوان تحولي در نظام تعليم و تربيت كشور مصوب شود.
وي با اشاره به اجراي طرح شير مدارس كشور و راهيابي آن به مقطع راهنمايي در سال تحصيلي جديد گفت: بنابراين ۱۰ ميليون و ۷۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح رفته و به عبارتي تمامي دانش آموزان مقطع ابتدايي و راهنمايي سال تحصيلي ۸۵ - ۸۴ شير مي نوشند.به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنين در زمينه توسعه تربيت بدني مدارس كشور مقرر شده است تا تمامي مدارس نوساز به شرط داشتن حداقل ۱۰ كلاس درس، مجهز به سالن ورزشي شوند.
وي با اعلام اين كه كليه هزينه هاي درمان دانش آموزان استثنايي در سال تحصيلي جديد رايگان خواهد بود، ادامه داد: سال جديد با اضافه شدن ۱۱ هزار كلاس درس نوساز به مجموعه فضاهاي آموزشي كشور در دو هزار و ۲۰۰ مدرسه آغاز شده و اميدواريم با كمك بيشتر مردم، خيرين، دولت جديد و جهت گيريهاي رئيس جمهوري، سير توسعه فضاهاي آموزشي از شيب تندتري برخوردار شود.
۳۰ هزار معلم بازنشسته مي شوند
وي با اعلام اين كه نزديك به ۱۰۰ درصد نقل و انتقالات معلمان به پايان رسيده و احكام بازنشستگي معلمان نيز صادر شده است، ادامه داد: پيش بيني شده تا ۳۰ هزار نفر در سال جديد بازنشسته شوند، بر اين اساس از بين ۱۷ هزار و ۷۸ سهميه استخدامي آموزش و پرورش، ۶ هزار نفر از بين متعهدين خدمت و مراكز تربيت معلم، ۱۵۰۰ رديف خاص استان سيستان و بلوچستان به علت مشكلات موجود و مابقي رديفها براي اولين بار از طريق انتشار آگهي و استخدام به صورت آزاد از بين فارغ التحصيلان داراي مدرك ليسانس استخدام خواهند شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اعلام صدور مجوز برگزاري آزمون ثبت نام و استخدام معلمان در يكي دو روز آينده از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور گفت: براي ادامه تحصيل ساير فرهنگيان نيز منتظر اعلام نتايج آزمون سراسري و آزاد هستيم.
وي درخصوص ثبت نام دانش آموزان با اشاره به اين كه تمامي قبول شدگان خرداد ثبت نام شده اند، تصريح كرد: از هم اكنون تا پايان شهريور ماه دانش آموزان قبول شده شهريور و تعداد كمي از مؤخرين خرداد ماه ثبت نام خواهند شد.
فاني با تأكيد بر اين كه واحد بازرسي آموزش و پرورش از سه روز گذشته موظف به ارائه گزارش تخلفات ثبت نامي مدارس شده اند، تأكيد كرد: تمامي مديران مدارس از اخذ وجه ثبت نام منع شده و به موزات اين امر نيز در حد توان منابعي در مدارس تغذيه شده است، لذا به طور طبيعي شدت اخذ وجه در مدارس با توجه به نتايج بازرسيها كاهش يافته است.

از طريق سايت سازمان سنجش نتايج آزمون كارداني
به كارشناسي امروز اعلام مي شود
گروه علمي فرهنگي: اسامي  پذيرفته شدگان آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال جاري امروزچهارشنبه از طريق سايت سازمان سنجش منتشر مي شود.
اسامي پذيرفته شدگان نهايي آزمون پذيرش دانشجو در رشته هاي مختلف تحصيلي دوره هاي روزانه و نوبت دوم (شبانه) گروه هاي آموزشي پزشكي، فني و مهندسي، كشاورزي، علوم پايه، هنر، علوم انساني و دامپزشكي از دوره كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال ۸۴ فردا چهارشنبه بر روي سايت اينترنتي سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org.قرار مي گيرد.
همچنين ويژه نامه اسامي پذيرفته شدگان نيز روز پنجشنبه ۱۷ شهريور ماه منتشر مي شود.
همچنين اسامي معرفي شدگان رشته هاي تحصيلي آموزش هنرهاي تجسمي، موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي و غير دولتي جهاد دانشگاهي،  كارشناسي ناپيوسته علمي كاربردي، نقشه برداري آموزشكده نقشه برداري سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح، كارشناسي ناپيوسته تربيت بدني و علوم ورزشي و مربيگري ورزش دوره هاي روزانه و شبانه دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي و دانشگاه غير انتفاعي و غير دولتي امام رضا، دانشكده تربيت دبير فني و حرفه اي دختران تهران (شريعتي) و آموزشكده فني و حرفه اي شماره ۱ كرمان نيز در روز ۱۷ شهريور ماه اعلام مي شود.
فهرست معرفي شدگان رشته كارشناسي ناپيوسته علوم انتظامي دانشگاه علوم انتظامي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در همين روز اعلام خواهد شد.

رئيس جديد سازمان ملي جوانان:
از تمام ظرفيت  دستگاه ها براي برآوردن
خواسته هاي بحق جوانان استفاده مي شود
رئيس جديد سازمان ملي جوانان اعلام كرد: از تمام ظرفيت دستگاهها براي برآوردن خواسته هاي بحق جوانان استفاده خواهيم كرد.
به گزارش خبرنگار «جوانان» ايسنا، حجت الاسلام محمدجواد علي اكبري با بيان اينكه از تمام امكانات و ظرفيت دستگاهها براي برآورده كردن خواسته هاي بحق جوانان استفاده خواهد شد، گفت: همچنين بر اساس شرايط و خواسته هاي جوانان برنامه هاي مربوط به آنها را طراحي و ارائه خواهيم كرد.وي دنياي «وب سايت ها» را بسيارخطرناك و مخرب دانست و ادامه داد: در حال حاضر در روزگاري هستيم كه به عصر زندگي مجازي معروف شده، لذا بايد مطالعه و تحقيق زيادي پيرامون اين نوع از زندگي صورت گيرد.از سوي ديگر بايد بدانيم كه تنها راه نجات بشريت نگاه عميق و همه جانبه در دين است چرا كه امروز بيشتر از روزهاي ديگر، دنيا نيازمند دين است.
به گزارش ايسنا، مشاور رئيس جمهوري با اشاره به استفاده دشمنان از دنياي مجازي براي برآورده كردن خواسته هاي پليد خود، شهوت و شهرت را دو حربه اساسي شياطين امروز دنيا دانست و بيان كرد: دشمنان فرهنگي با استفاده از دنياي مجازي و وب سايت ها، انسان را از محيط واقعي و شخصي خود دور كرده و در محيط مجازي بر آنها سلطه مي  يابند. بنابراين راه رهايي انسان از حربه هاي شيطان نگاه عميق و همه جانبه به خويشتن و جهان است.
رئيس سازمان ملي جوانان حريم شكني، بي حيايي و ازبين رفتن عواطف را از ويژگي هاي حربه هاي شيطان خواند و ادامه داد: امروزه بسياري از افراد در دنيا در محيط مجازي قرار گرفته اند و اين روند هر روز در حال گسترش است، بنابراين انسان عصر مجازي موقعي كه با سطحي نگري به سراغ دين مي رود، دچار تحجر شده و محصول آن جمود، تحجر و تفكر سنگواره اي است.

اخطاريه زيست محيطي براي ۴۴ واحد صنعتي
ايلنا: مديركل محيط زيست شهر تهران، گفت: در ۱۵ روز گذشته، ۴۴ واحد صنايع فلزي و ۲۹ واحد آبكاري اخطاريه زيست محيطي دريافت كردند.
مهندس زهرا صدر اعظم نوري، مديركل محيط زيست شهر تهران، گفت: در ۱۵ روز گذشته، كل بازديدها اعم از شكايات، استعلام و پايش ۳۷۴ مورد بوده كه شكايات واصله اعم از كتبي و تلفني ۲۱ مورد، شكايات رسيدگي شده ۱۹ مورد، استعلام  ها ۷ مورد، پايش  ها ۱۷۱ مورد و اخطاريه  هاي صادره ۱۴۳ مورد بوده است.
وي، افزود: در اين مدت ۱۷ واحد كاني غير فلزي، ۱۵ واحد صنايع شيميايي، ۱۲ بيمارستان و ۱۱ مركز خدماتي نيز اخطاريه زيست محيطي دريافت كردند.
نوري، خاطرنشان  كرد: همچنين براي ۳ هتل، ۳ واحد صنايع غذايي، ۳ واحد صنايع برق و الكترونيك، ۲ واحد ريخته  گري، ۲ واحد سلولزي، يك واحد مسكوني و يك واحد صنايع چوبي در ۱۵ روز گذشته اخطاريه زيست محيطي صادر شده است.
مديركل محيط زيست شهر تهران، در پايان تصريح  كرد: در اين مدت ۱۳ مورد نمونه  برداري از واحدهاي آلاينده آب نيز صورت گرفته است.

سرپرست وزارت رفاه و تامين اجتماعي:
۷/۱ ميليون نفر از ايرانيان زير خط فقر مطلق قرار دارند
فارس: به گفته سرپرست وزارت رفاه و تامين اجتماعي در مراغه هم اكنون ۱ ميليون و ۷۰۰ هزار نفر در كشور، زير خط فقر شديد قرار دارند و قادر به خوردن غذا و سير كردن شكم خود و حركت كردن نيستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از تبريز، داوود مددي، در مراسم افتتاح فاز دوم صنايع كاغذ مراغه با بيان اين مطلب افزود: دولت احمدي نژاد، تلاش مي كند تا ايرانيان شديدا ًفقير را تحت حمايت جدي قرار دهد تا بتدريج آنها را در مسير فقر نسبي سوق دهد و به سامان برساند.
وي افزود: اين امر به تلاش و سرمايه گذاري فراوان نياز دارد.
مددي اظهار داشت: براي كاهش معضلات اجتماعي، تامين اجتماعي بايد امنيت را براي آينده مردم فراهم سازد.

با حضور متخصصان داخلي و خارجي
ششمين جشنواره بين المللي تحقيقات باروري
و ناباروري رويان امروز در تهران برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: ششمين جشنواره بين المللي تحقيقات پزشكي باروري و بيولوژي سلول هاي بنيادي «رويان» روز چهارشنبه با حضور رييس جهاد دانشگاهي و جمعي از متخصصان داخلي و خارجي در سالن همايش هاي بين المللي رازي گشايش مي يابد.
به گزارش ايسنا، جشنواره بين المللي «رويان» به همت پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي و با هدف تشويق پژوهشگران داخلي به ارائه توانمندي ها و پيشرفت هاي ايران و ايجاد فضاي تبادل اطلاعات بين محققان داخلي و خارجي به مدت سه روز برگزار مي شود.
در اين دوره از جشنواره تحقيقاتي «رويان» كه با عنوان «پزشكي باروري و بيولوژي سلول هاي بنيادي» برگزار مي شود به مباحث زنان و ناباروري، ارولوژي، فيزيولوژي باروري و بحث هاي اختصاصي در مورد سلول هاي بنيادي شامل توليد، تكثير، تمايز و كاربردهاي درماني آن به همراه مهندسي بافت، ژنتيك، بهداشت باروري و تصويربرداري در باروري پرداخته خواهد شد.
به گفته دكتر سعيد كاظمي آشتياني - رييس پژوهشكده رويان جهاددانشگاهي - بالغ بر ۱۹۸ طرح تحقيقاتي از ۳۵ كشور جهان به دبيرخانه اين جشنواره ارائه شده كه محققان ايالات متحده با ۲۰ طرح پيشنهادي بيشترين پژوهش هاي ارسالي را دارند و پس از آن كره جنوبي با ۱۷ طرح، آلمان ۱۵ طرح، ايتاليا و استراليا به ترتيب با ۱۴ و ۱۲ طرح در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
طبق روال هر سال طرح هاي پژوهشي ابتدا توسط هيات داوران ايراني گزينش اوليه شده و ۱۳۱ طرح وارد بررسي هاي بعدي شد كه اين طرح ها براي قضاوت و داوري به ۹۶ داور داخلي و خارجي برجسته داده شده و نهايتا ۵ طرح در بخش بين الملل و دو طرح ملي و داخلي به عنوان طرح هاي برگزيده معرفي شدند.

سردار طلايي خبر داد:
طرح ضربتي مبارزه با اخلالگران
امنيت اجتماعي اجرا مي شود
001272.jpg
ايسنا: فرمانده پليس تهران بزرگ از اجراي طرح ضربتي مبارزه با اخلالگران حوزه امنيت اجتماعي در سطح شهر تهران خبر داد.
سردار مرتضي طلايي ديروز در گفت وگو با خبرنگار حوادث ايسنا، تصريح كرد: متاسفانه برخي اشكالات در حوزه امنيت اجتماعي موجب شده كه شهروندان تهراني در زمينه ضريب امنيت اجتماعي دچار نگراني شوند، از اين رو با بررسي اين موضوع و با توجه به تدابير فرماندهي ناجا و نظر مساعد دادستان تهران مقرر شد طرح افزايش ضريب امنيت اجتماعي تهران از صبح امروز به اجرا درآيد.
وي با حائز اهميت خواندن امنيت اجتماعي به ويژه در پايتخت تصريح كرد: بر اين اساس بسياري از مسايل اجتماعي به مسايل امنيتي تبديل شده و بسياري از مسايل امنيتي نيز پيامدهاي اجتماعي به دنبال داشته است، از اين رو با توجه به اين كه كداميك از موضوعات مورد طرح، تاثير مخرب تري بر افكار عمومي دارد، آنها را دسته بندي كرديم.
سردار طلايي اوباشگري ، شرارت، قداره كشي، چاقو كشي و استفاده از سلاح گرم و سرد در نزاع هاي منطقه اي در سطح شهر تهران براي تصفيه حساب با گروه هاي رقيب را به عنوان اولين گروه مورد نظر پليس جهت برخورد جدي در اين باره ذكر كرد و به ايسنا گفت: همچنين شرب خمر و تظاهر مستانه كه منجر به لايي كشيدن در خيابان هاي تهران و بزرگراه ها مي شود نيز جهت پيگيري در دستور كار پليس قرار مي گيرد.
سردار طلايي با اشاره به ۳ هزار و ۷۰۰ گزارش درخصوص وقوع درگيري در شهر تهران طي مردادماه، اظهار كرد: متاسفانه در تهران با وقوع جرايمي چون نزاع و درگيري بيش از هر زمان ديگر مواجه هستيم، از اين رو برخورد با اين عده از مجرمان نيز در طرح ضربتي پليس به اجرا درخواهد آمد.
فرمانده پليس تهران بزرگ با تأكيد بر برخورد جدي با متجاوزان به عنف، تصريح كرد: حتي چنانچه دختر يا پسري به دليل اختلافات خانوادگي با اعضاي خانواده خود، از خانه متواري شوند، نبايد شرايط امنيتي در حوزه اجتماعي به گونه اي باشد كه اوباشگران با تهديد آنها و يا آدم ربايي، اقدام به تجاوز به عنف به اين عده از افراد كنند.وي مزاحمت براي نواميس را كه مشكلات زيادي براي زنان به دنبال دارد، يكي از دغدغه هاي جدي پليس تهران برشمرد و به ايسنا گفت: با هماهنگي دادستان تهران، پليس از امروز هرگونه مزاحمت نواميس را به صرف ارائه گزارش و تعيين زمان، مكان و وسيله مورد نظر بدون نياز به حضور منبع گزارش و يا شاكي، رأسا اقدام به بررسي كرده و پس از احراز صحت موضوع، پرونده را پيگيري خواهد كرد.
سردار طلايي همچنين اعلام كرد: در اجراي طرح ضربتي پليس براي مبارزه با اخلال گران امنيت اجتماعي شهر تهران، با آن دسته از افرادي كه اقدام به اجاره منازل مسكوني به ويژه آپارتمانهاي استيجاري در مناطقي از شهر را كرده اند كه از اين طريق با به راه انداختن شب نشيني هاي مكرر ، شرب خمر و مفاسد اجتماعي و … عرصه را براي ساكنان محل تنگ كرد ه اند با معرفي شهروندان و اخذ دستور قضايي برخورد جدي به عمل خواهد آمد.
به گفته فرمانده پليس تهران بزرگ با فروشندگان قرص هاي روانگردان و توزيع كنندگان تجهيزات ماهواره اي و سي دي هاي مبتذل و مستهجن نيز در طرح مذكور برخورد جدي صورت مي گيرد.
وي به ايسنا گفت: بر اين اساس بخشي از مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ تهران بزرگ از صبح امروز جهت دريافت گزارشات و اطلاعات مردمي جهت اجراي بهتر و سريعتر طرح ضربتي پليس آمادگي لازم را دارد.

تسهيلات ارزي براي شهرداري ها
ايسنا: شهرداريهايي كه داراي جمعيتي بالغ بر يك ميليون نفرهستند، مشمول استفاده از تسهيلات فاينانس به مبلغ يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار شدند.
براساس ابلاغيه مصوبه دولت، شهرداريهايي كه جمعيت آنها به بيش از يك ميليون نفر مي رسد و طرح احداث قطار شهري و مترو آنها به تصويب رسيده يا خواهد رسيد، مشمول استفاده از تسهيلات فاينانس اين آيين نامه به مبلغ يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار از محل اعتبار فاينانس قانون بودجه سال جاري قرار مي گيرند.همچنين سهميه فاينانس اين طرح ها ظرف مدت يكماه براساس پيشنهاد اتحاديه قطارهاي شهري و تأييد وزارت كشور (سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور) براي طرح در شوراي اقتصاد به سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور اعلام خواهند شد.
بر اساس اين مصوبه وزارت كشور (سازمان شهرداريها و دهياريها) موظف است مصوبات شوراي اسلامي شهرها و تعهدات شهرداريهاي مربوطه را در زمينه پذيرش سهم تعيين شده و اعلام درج در بودجه شهرداريها را همراه با درخواست استفاده از تسهيلات و مدارك لازم شامل مطالعات و مدارك توجيه فني و اقتصادي طرحها و همچنين مدارك رعايت قانون حداكثر استفاده از توان فني و مهندسي كشور را براي طرح در شوراي اقتصاد به سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ارسال كند.

ائمه جمعه ۸ شهر منصوب شدند
فارس: طي احكامي جداگانه از سوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، ۸امام جمعه مناطق مختلف كشور منصوب شدند.طي احكام جداگانه كه از سوي سيد رضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور صادر گرديد، واحد الهي نژاد، محمد تقي صرفي پور، علي مثبت فاضل همداني، اسد الله حيدري، غلام علي سفيديان، ماشاءالله اسماعيلي نيا، محمد حسن ايزدي و رجبعلي احمدي از طرف مقام معظم رهبري به امامت جمعه شهرستان هاي گيلانغرب (كرمانشاه)، پلدختر (لرستان)، جم و ريز (بوشهر)، تويسركان (همدان) و شهر ديباج (سمنان) و بخش هاي عسلوئيه (بوشهر)، طرقبه (خراسان) و روزه (اصفهان) به مدت سه سال منصوب شدند.

دعوت بنياد شهيد از مردم براي شركت
در مراسم سالگرد شهيد حاج داود كريمي
ايلنا: بنياد شهيد وامور ايثارگران با صدور اطلاعيه  اي ضمن تبريك و تسليت اولين سالروز شهادت فرمانده سرافراز جانباز شهيد حاج داود كريمي از مردم دعوت كرد تا در مراسم بزرگداشت اين فرزند مخلص و فداكار انقلاب اسلامي شركت كنند.
در اين اطلاعيه آمده است: ياد و نام حاج داود كريمي در تاريخ پرشكوه ايثار و مقاومت در جامعه اسلامي ايران ثبت خواهد شد و تلالو انوار پر فروغ جانبازي وي همواره روشني بخش سيره پر راز و رمز ايثار و فداكاري است.اين اطلاعيه مي  افزايد: حاج داود كريمي كه از فرماندهان عالي نيروهاي مسلح بود، قبل از شروع جنگ تحميلي در مبارزه با ضد انقلاب وابسته و پس از آن در مقابله با دشمنان بعثي منشاء خدمات برجسته اي بود كه به دليل ابتلا به عوارض ناشي ازكاربرد سلاح هاي شيميايي توسط دشمن بعثي پس از تحمل سال  ها رنج، سرانجام به آرزوي ديرينه خود دست يافت و به ديارمعبود شتافت.
درپايان اين اطلاعيه از مردم براي شركت درمراسم سالگرد وي در روز جمعه ۱۸ شهريور ماه درحسينيه حجت بازار دوم نازي آباد دعوت شده است.

تمايل سران كشورهاي عرب
براي گفتگو با مقامات ايران در نيويورك
ايلنا: به  رغم اظهارات برخي مسؤولان در اتحاديه  عرب و شوراي  همكاري خليج  فارس مبني بر احتمال گنجاندن موضوع جزاير سه  گانه ابوموسي، تنب  بزرگ و تنب كوچك در دستور كار نشست سران اين كشورها؛ مقامات كشورهاي حاشيه خليج  فارس و بسياري از كشورهاي عربي، براي ديدار و گفت  وگو با مقامات ايراني از جمله محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهوري و منوچهر متكي وزير امور خارجه در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان  ملل  متحد در نيويورك، ابراز تمايل كرده  اند.يك مقام آگاه در وزارت امورخارجه در اين  باره گفت: با توجه به اظهارات مقامات بلندپايه دولت جديد از جمله رئيس  جمهوري مبني بر تقويت، تحكيم و گسترش روابط دوجانبه با كشورهاي عربي و اسلامي به  ويژه كشورهاي حوزه خليج  فارس به  عنوان خليج صلح و دوستي، مقامات اين كشورها براي ديدار با اعضاي هيأت  هاي ايراني در نيويورك، ابراز تمايل كرده  اند.
سران تمامي كشورهاي حوزه خليج  فارس و بسياري از سران كشورهاي عربي، پيش از اين در پيام  هاي جداگانه انتخاب احمدي  نژاد به  عنوان رئيس  جمهوري را تبريك گفته بودند.

سيدمحمد خاتمي: خداوند را شاكريم كه دكتر عارف
به خاستگاه خود بازگشت
ايسنا: رئيس جمهور سابق كشورمان تأكيد كرد كه اگر تواضع با علم جمع شود منشا بركات است و الا مشكلات فراواني را براي بشر فراهم خواهد كرد.حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي طي سخناني در مراسم تجليل و قدرداني از دكتر محمد رضا عارف - معاون اول خود در زماني كه مسئوليت رياست جمهوري را بر عهده داشت - افزود: علم همچنان كه در خارج كاركرد دوگانه دارد و گاهي ويرانگر و گاهي سازنده است، در درون جان انسان نيز اين كاركرد را دارد.علم گاهي سبب بي نيازي و غرور و تكبر مي شود و اين آغاز طغيان، ستم و خود را برتر ديدن است كه عالم در معرض اين آفت و مشكل قرار مي گيرد. البته بسيار اتفاق افتاده كه علم در جان انسان نقش مثبتي داشته و انسان عالم داراي خشوع، تواضع و ميل خدمت به ديگران است. البته اين بسته به اين است كه عالم مودب به كدام ادب است.رئيس جمهور سابق كشورمان افزود: يكي از افتخارات اين بنده حقير همكاري با بزرگان تلاشگر متعهد و تواناي شايسته بود و در ۴ سال اول دوره رياست جمهوري ام اين افتخار را داشتم كه در خدمت استاد علم و ادب و اخلاق دكتر حبيبي باشم كه هميشه از ايشان خيلي چيزها ياد گرفتم و امروز ايشان براي ما مراد هستند. علي رغم اينكه شان دكتر حبيبي بسيار بالا بود اما افتخار داد در مقام معاون اولي كار سازمان دهي و اجراي امور را به عهده بگيرد.خاتمي با تأكيد بر اينكه در دور دوم رياست جمهوري نيز، منش عارف بي بديل و ممتاز بود، در عين حال وي را عالمي وارسته و مجري توانا كه به گفته وي عمده سنگيني بار مديريت كشور برعهده اش بود، معرفي كرد و گفت: ايشان بدون هيچ گونه سهل انگاري هميشه كار را با آغوش باز مي پذيرفتند.خاتمي ادامه داد: خداوند را شاكريم كه دكتر عارف مجددا به جايگاه مهد و خاستگاه خود بازگشت.

دكتر محمدرضا عارف:
چشم انداز بيست ساله كشور،
سند گوياي توفيق دولت خاتمي است
ايسنا: عارف طي سخناني در دانشگاه تهران كه در تجليل از وي برگزار شد، با مرور عملكرد هشت ساله دولت سيدمحمدخاتمي، تصريح كرد: با ارزيابي عملكرد دولت، دولت هاي بعد مي توانند با شتاب بيشتري در جهت رفاه و توسعه كشور گام بردارند.
وي با اعتقاد بر اينكه بخش هايي از عملكرد دولت مغفول مانده، گفت: عملكرد دولت خاتمي كشور را در آستانه جهش قرار داده است.
معاون اول رئيس جمهور اشتغال، كاهش نرخ تورم و رشد اقتصادي را از دغدغه هاي اصلي دولت خاتمي برشمرد و گفت: در بخش اشتغال تصميم به كنترل نرخ بيكاري بود.هم چنين در زمينه كاهش نرخ تورم تلاش هايي شد و موفقيت هايي نيز به دنبال داشت.
وي عملكرد دولت خاتمي را در زمينه رشد اقتصادي نيز مثبت دانست و ادامه داد: پرداخت بدهي هاي دولت و اينكه امروز كشور ما كمترين بدهي را نسبت به كشورهاي اسلامي به بانك توسعه اسلامي دارد.عارف گفت: توجه به معيشت كاركنان دولت از دغدغه هاي اصلي شخص آقاي خاتمي بود كه در اين بخش نيز اقدامات مثبتي انجام شد.
درباره بازنشستگان هم اتفاق مباركي افتاد و حداقل دريافتي بازنشستگان بسيار بالا رفت.
توجه به رفاه اجتماعي و اولويت دادن به رفع مشكلات محرومين نيز با استناد به آمار بيانگر توفيقات در اين بخش است.
عارف سند چشم انداز بيست ساله را گوياي توفيق دولت خاتمي دانست و تصريح كرد: با توجه به تدوين اين سند به اتكاء عملكرد دولت و اطميناني كه براي نظام حاصل شد، اهداف سند چشم انداز بيست ساله بلند پروازانه و تحقق نيافتني نيست.
وي يادآور شد: ذخيره گندم ما در اوايل دولت آقاي خاتمي گاهي به هفته ها مي رسيد و اكنون به بيش از هشت ماه رسيده است و به اتكاء همين آرامش سند چشم انداز بيست ساله و برنامه چهارم توسعه را تدوين كرديم.

ديدارهاي مردمي رئيس قوه قضائيه محدود مي شود
فارس: از اين پس با محدود شدن ديدارهاي مردمي رئيس قوه قضائيه، رسيدگي مستقيم وي به اكثر پرونده ها غيرحضوري مي شود.رسيدگي غيرحضوري به برخي پرونده ها از سوي رئيس قوه قضائيه روند تازه اي بود كه در ديدار اخير مردم با آيت الله هاشمي شاهرودي در هفته گذشته صورت گرفت.
بر اين اساس مقرر شده است از اين پس در اكثر موارد رسيدگي رئيس قوه قضائيه به اين شكل انجام شود كه ابتدا پرونده ها از سوي دفتر نظارت و پيگيري اين قوه مورد رسيدگي قرار مي گيرد و سپس رئيس قوه قضائيه با مطالعه پرونده و بدون حضور فرد يا افراد شاكي، درخصوص پرونده آنان دستور صادر مي كند.در ديدار مردمي  اخير  هاشمي شاهرودي از مجموع ۸۰ پرونده، ۳۰ مورد به صورت حضوري و ۵۰ مورد به شكل غيرحضوري مورد بررسي رئيس قوه قضائيه قرار گرفت.

احراز صلاحيت موسسين آبادگران در كميسيون احزاب
ايلنا: براي دبيرخانه كميسيون ماده ۱۰ احزاب صلاحيت هيأت موسس حزب آبادگران احراز شده است.تقاضاي تأسيس حزب آبادگران براي طرح در كميسيون ماده ۱۰ خانه احزاب آماده شده، ولي به علت عدم معرفي نماينده مجلس شوراي اسلامي در اين كميسيون و عدم شركت برخي اعضا، جلسات كميسيون به حد نصاب نمي  رسد.بر اساس اين گزارش؛ همچنين تقاضاي تأسيس حزب اعتماد ملي در كميسيون ماده ۱۰ احزاب تصويب شده و اين كميسيون منتظر ارايه اساسنامه از سوي اركان اين حزب براي صدور پروانه مي  باشند.

جبهه مشاركت عملكرد وزراء را رصد مي كند
ايسنا: دبير كل جبهه مشاركت ايران اسلامي با بيان اينكه حزب مشاركت مواضع كامل روشني در برابر دولت جديد دارد، گفت: تا امروز دولت جديد به عنوان يك ديدگاه و بينش مطرح بود و ما در زمان انتخابات و پس از آن به وضوح نظر خود را راجع به اين بينش بيان كرديم.محمدرضا خاتمي درباره مواضع حزب متبوعش در مورد مسايل روز كشور گفت: در يك جمله مي توان گفت؛ اين ديدگاه اداره كشوري مانند ايران با اين همه تنوع قومي، مذهبي، اقتصادي و سياسي غيرممكن است. ما لزومي به تكرار اين موضع صريح و شفاف خود نمي بينيم تا بعدا ناكارآمدي ها مشكلات فراوان پيش روي به حساب ناتواني خود دولت در حل بحران ها گذاشته شود.وي همچنين در مورد هيات دولت جديد معتقد است: برنامه اي كه داده اند هيچ كدام به نحوي نيست كه بتوان مثلا در پايان دوره كاري اين دولت با معيارهاي كمي و حتي كيفي آن ها را سنجيد. به عبارت ديگر يك سري آرمان ها و اهدافي بيان شده است كه شايد تكرار مكررات در همه دولت ها باشد. بنابراين سخن گفتن درباره اين امور اصلا ممكن نيست. بنابراين ترجيح داديم منتظر عمل بمانيم.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |