شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۶ - Aug 6, 2005
مراسم تحليف رئيس جمهور جديد امروز برگزار مي شود
ديدار اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس با رئيس جمهور
004137.jpg
ايسنا: رئيس  جمهوري اسلامي ايران روز پنجشنبه در ديدار اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، حاكم كردن نگاه كمال جويانه فرهنگي در همه عرصه هاي مربوط به اداره كشور را يك هدف اساسي دولت آينده برشمرد و تأكيد كرد كه جهت گيري فرهنگي بايد در تصميمات مديريتي كشور تجلي پيدا كند.
دكتر احمدي نژاد افزود: تلاش در جهت حذف ربا از نظام مالي دولت و از بين بردن پارتي بازي در نظام اداري كشور يك كار عميق فرهنگي است. بنابراين بايد توجه شود كه نقش و تاثير فرهنگي رفتار دولت بسيار بيشتر، كارسازتر و ماندگارتر از انجام فعاليت هاي مستقيم فرهنگي است.
انجام كار گسترده فرهنگي، امري لازم و ضروري است كه بايد با جديت پي گرفته شود اما مهم تر از آن عنايت و توجه ويژه به آثار فرهنگي تعيين كننده اي است كه رفتار و تصميمات دولت از خود بر جاي مي گذارد.وي به اثرات تخريبي ناشي از كوچك ترين انحراف دولت از مباني و اصول اشاره كرد و افزود: متاسفانه بايد پذيرفت كه عرصه فرهنگ كشور به درستي مديريت نشده است و خلاء مديريت فرهنگي، نتايج زيانباري را براي جامعه به همراه داشته است.
رئيس جمهور هم چنين بر اهميت توجه به محتواي عاطفي در رويكرد فرهنگي تأكيد كرد و افزود: كار و فعاليت مسئولان كشور هنگامي داراي تاثير مثبت فرهنگي در ميان مردم است كه با دل و جان افراد ارتباط مستقيم داشته باشد و براي تحقق عمل فرهنگي و اخلاقي در جامعه، به مسئولاني نيازمنديم كه خود بيش از هر كس متخلق به اخلاق الهي باشند.
دكتر احمدي نژاد، نفوذ پيام فرهنگي در ديگران را مستلزم جوشش كار فرهنگي از اعماق وجود انسان دانست و افزود: انسان هايي كه روحي سرد و غيرمنعطف دارند، هر چند عامل انجام كارهاي بزرگ فرهنگي باشند، نماد فرهنگي محسوب نمي شوند.انسان هاي پراميد، بشاش، سرزنده و عطوف، في نفسه نماد فرهنگي هستند و رفتار آنها داراي آثار مثبت فرهنگي است.وي بر ضرورت دميده شدن روح نشاط و اميد و شادابي در جاي جاي ايران اسلامي تأكيد كرد و فراهم آوردن وسايل و امكانات تفريح و نشاط مناسب براي آحاد مردم را يك وظيفه ملي دانست.
رئيس جمهور، وحدت قواي سه گانه كشور بر مبناي اهداف مكتبي و الهي را ضرورت و مفيد خواند و تأكيد كرد كه دفاع از حق و منافع مردم، اساس همه رويكرد ها بر برقراري مناسب خود ميان افراد يا دستگاه هاي مختلف است و چنين روابطي حتما بايد به رفع ضعف هاي احتمالي و اصلاح ريشه اي امور براي خدمت رساني مطلوب به مردم بينجامد.
دكتر احمدي نژاد در پايان سخنانش تصريح كرد كه اساس تشكيل دولت آينده متكي به توانمندي هاي ذاتي و كارآمدي هاي اجرايي، علمي و تخصصي افراد است.يكپارچگي، همدلي و هم جهت بودن از ويژگي هاي آن محسوب مي شود و ان شاء الله مسائل كشور با تكيه بر تصميمات شجاعانه و برنامه هاي علمي، اصلاح خواهد شد.

گفتگوي تلفني احمدي نژاد با اميرقطر:
خليج فارس بايد به خليج صلح و دوستي تبديل شود
ايسنا: به دنبال تنفيذ حكم رياست جمهوري دكتر محمود احمدي نژاد، شيخ حمد بن خليفه آل ثاني با برقراري تماسي تلفني، مراتب تبريك خود را به وي، دولت و ملت ايران ابلاغ كرد.دكتر احمدي نژاد، در اين مكالمه تلفني ضمن تشكر از پيام تبريك امير قطر، سوابق تاريخي و مشتركات فرهنگي و ديني ميان دو كشور را در ارتقاي سطح روابط ميان دو ملت حائز اهميت خواند و گفت كه روابط ايران و قطر بالاتر از حد معمول و برادرانه است.رئيس جمهور با اشاره به زمينه هاي مختلف همكاري ميان دو كشور تأكيد كرد كه تبديل خليج فارس به خليج صلح و دوستي و برادري بايد به يك هدف مشترك تبديل شود.امير قطر در اين مكالمه تلفني بر آمادگي كشورش براي توسعه همكاري ها با جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد.وي همچنين ابراز علاقه كرد كه در اولين فرصت با دكتر احمدي نژاد ديدار و گفت وگو كند.

خطيب جمعه تهران:
توقعات شتابزده از دولت جديد نداشته باشيم
آقاي خاتمي در طول دوران رياست جمهوري حقيقتا كارهاي ارزنده اي انجام داد
004140.jpg
ايسنا: دبير شوراي نگهبان، ضمن تقدير و تشكر از تلاش هاي سيد محمد خاتمي طي هشت سال رياست جمهوري اش گفت: خاتمي فشارهاي زيادي را كه مي خواست او را روياروي نظام و رهبري قرار دهد، تحمل كرد و همواره موضع قوي خود را حفظ كرد و توانست به نظام خدمت كند.
آيت الله جنتي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران مراسم تنفيذ حكم رئيس جمهور را مورد توجه قرار داد و گفت: به مردم تبريك مي گويم كه توانستند فردي را به عنوان رئيس جمهور انتخاب كنند كه مقام معظم رهبري او را فردي دانشمند و داراي سابقه و تجربه درخشان و اصلح معرفي كردند.
دبير شوراي نگهبان، در عين حال به محمود احمدي نژاد تبريك گفت و افزود: به اين مرد عزيز كه لياقت پيدا كرد كه مردم او را انتخاب كنند تبريك مي گويم.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران، با بيان اينكه از دولت گذشته و شخص رئيس جمهور كه انصافا خدماتي را داشته اند تقدير مي كنيم، ادامه داد: نبايد بي انصافي كرد؛ حقيقتا آقاي خاتمي در طول دوران رياست جمهوري اش كارهاي ارزنده اي انجام داد.البته اين در حالي است كه هيچ كس خوب يا بد مطلق نيست.اميدواريم خداوند پاداش كارهاي نيكي را كه دولت گذشته انجام داد به آنها بدهد و اگر هم كارهاي نابابي صورت گرفته، خدا از سر تقصيرشان بگذرد و دولت آتي آنها را جبران كند.
جنتي با تأكيد بر اينكه كابينه آتي بايد متشكل از افرادي متعهد، كارا و با تجربه و تحول آفرين باشد، ادامه داد: همانطور كه بنده چندين بار به شخص رئيس جمهور منتخب هم گفته ام چون ايشان خود يك شخص تحول آفرين است، بايد كابينه اش نيز به تحول معتقد و قادر به ايجاد تحول باشد.
دبير شوراي نگهبان، بر لزوم تشكيل يك اتاق فكر از سوي دولت آتي تأكيد كرد و گفت: بايد چنين اتاقي تهيه شود تا در آن افرادي با لياقت و برجسته درباره مسائل جاري اظهارنظر كنند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران، پيشنهاد داد: آقاي احمدي نژاد در اولين فرصت پس از انتخاب كابينه وضعيت موجود را براي مردم بيان كند و از همان ابتدا بگويد كه چه چيزهايي را در چه حوزه هايي تحويل گرفته تا بعد از چهار سال بتواند بگويد آنچه تحويل گرفت چه بوده و آنچه تحويل مي دهد چه است.
جنتي با تأكيد بر پرهيز از شتابزدگي در دولت آتي در عين حال شتابزدگي را آفت موفقيت عنوان كرد و به دولت آتي، گفت: شتابزده كاركردن موجب پشيماني مي شود.
همچنين به مردم مي گويم در انتظاراتي كه از دولت آتي و رئيس جمهور جديد داريد شتابزده نباشيد و به اين امر توجه داشته باشيد كه دولت يك دولت نوبنياد است و تا آنجا كه من مي دانم افرادي كه قرار است در كابينه قرار بگيرند سابقه وزارت ندارند، از اين رو بايد مدتي بگذرد تا به كارها مسلط شوند و نيروها را هماهنگ كنند.
وي با تأكيد بر اينكه از وجود و تجربيات مسئولاني كه پيش از اين سر كار بوده و خدمت مي كرده اند بايد در دولت آتي استفاده شود، افزود: بايد از خدمات مديراني كه با صداقت كار كرده اند قدرداني شود و از وجود و تجربه شان در آينده استفاده شود.
دبير شوراي نگهبان، با تأكيد بر اينكه در اين فرصت انتقالي همه مسئولان گذشته بايد انجام وظيفه كنند و كارها را زمين نگذارند، خاطر نشان كرد: مادامي كه دولت جديد با كابينه انتخابي اش فعاليت خود را آغاز كند مسئولان گذشته اگر محبوبيت و آبرو مي خواهند بايد به مردم خدمت كنند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران، از مردم خواست دولت را در همه جا كمك و ياري كنند و در عين حال براي رئيس جمهور آرزوي موفقيت كرد.
جنتي در ادامه مساله انرژي هسته اي را مورد اشاره قرار داد و گفت: اروپا از ابتدا نشان داد اهل فريب و كلاه بر سر شرقي ها گذاشتن است. ما هم از ابتدا مي دانستيم كه اين كار به جايي نمي رسد.اما چون نگويند ايران مي خواهد چماقي عمل كند با آنها وارد اين كار شديم.اما امروز و فردا وقت تصميم گيري است و همانطور هم كه آقاي خاتمي  استارت آن را زد و اعلام كرد بايد استارت UCF اصفهان و پس از آن نطنز زده شود و كارها را پيش مي بريم.
دبير شوراي نگهبان، ادامه داد: آمريكا و اروپا بدانند اگر بخواهند به ايران هر رشوه اي بدهند كه دست بردارد به هيچ قيمتي مردم ايران از اين حق مسلم خود صرف نظر نمي كنند.
رئيس جمهور تيم اقتصادي عدالتگرا
انتخاب كند
سخنران پيش از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته تهران از رئيس جمهور جديد خواست در انتخاب كابينه اش دقت لازم را انجام دهد و اشخاصي را به ويژه در تيم اقتصادي به كار گمارد كه معتقد باشند امروز از كانال عدالت، مي شود توسعه اقتصادي را فراهم كرد نه اين كه پس از رسيدن به توسعه بايد عدالت را لحاظ كرد.
حجت الاسلام مصباحي مقدم با اشاره به آنچه شعارهاي عالي و زيبا در زمان انتخابات رياست جمهوري مي ناميد، ادامه داد: سخنان آقاي احمدي نژاد در هنگام تنفيذ حكم رياست جمهوري حكايت از آن داشت كه بحث عدالت، اشتغال، رفع فقر و تبعيض و مبارزه با فساد در ديد ايشان مسائل مهمي است،لذا بايد توجه داشت كه پياده كردن اين مسائل آدم هاي خاص و مناسب خود را مي طلبد.از اين رو رئيس جمهور منتخب بايد در انتخاب كابينه به ويژه تيم اقتصادي اش دقت لازم را داشته باشد.
وي با تأكيد بر اين كه در انتخاب وزير اقتصاد و دارايي، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي، وزير بازرگاني و... بايد دقت شود كه كساني بر سر كار آيند كه شعارهاي يادشده را باور داشته باشند و از جهت نظري، نظريه اقتصاد نوكلاسيك را مبنا قرار ندهند، اظهار داشت: نبايد كساني به كار گمارده شوند كه بگويند به توسعه دست مي يابيم و پس از آن عدالت را لحاظ مي كنيم.بلكه بايد شعارشان اين باشد كه از كانال عدالت امروز مي توان توسعه اقتصادي را فراهم كرد.
مصباحي در ادامه مباحث خود پيرامون اخلاق اقتصادي به صادرات و واردات گندم اشاره كرد و از دولت جديد خواست بر كيفيت و طبخ نان كه از ضروري ترين مواد غذايي مردم است، نظارت كامل داشته باشند.
سخنران پيش از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته تهران، با تأكيد بر اينكه امسال به واردات گندم نياز نداريم، اضافه كرد:در اين سال حدود ۶۰۰ هزار تن صادرات گندم خواهيم داشت و اين در حالي است كه در زمان رژيم پهلوي ۶۰۰ ميليون تن گندم وارد مي كرديم.

همه مديران كشور و خانواده آنان موظف
به ارائه ليست اموال خود مي شوند
فارس: بر اساس يك طرح مجلس، علاوه بر مسئولان مشمول اصل ۱۴۲ قانون اساسي، معاون وزرا، مديران كل، نمايندگان مجلس، قضات دادگستري و مسئولان دفاتر آنان، اعضاي شوراي نگهبان، رئيس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت، اعضاي مجلس خبرگان رهبري، ائمه جمعه، سفرا، اعضاي هيات مديره بانكها، استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضاي شوراها و خانواده اين مسئولان موظف به ارائه سالانه فهرست اموال خود مي شوند.
براساس طرح صيانت جامعه در برابر مفاسد اقتصادي كه هم اكنون در حال بررسي در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس است، افراد مذكور بايد همه ساله و در آغاز مسئوليت اموال منقول و با ارزش از قبيل اتومبيل و اشياء عتيقه و آثار نفيس هنري واجد ارزش اقتصادي خود را خواه در ايران و يا خارج از كشور باشد را به سازمان بازرسي كل كشور گزارش دهند.سازمان بازرسي هم ضمن بررسي صورت اين اموال و تغييرات ساليانه آن را به نحو مقتضي به اطلاع همگان مي رساند.براساس طرح مذكور اشخاص مزبور چنانچه از تسليم صورت اموال خود استنكاف ورزند از شغل خود منعزل محسوب شده و موضوع توسط سازمان بازرسي كل كشور براي رسيدگي به مراجع قضايي اعلام خواهد شد.
در ماده بيست اين طرح نيز آمده است: دولت موظف است از طريق صدا و سيما، روزنامه ها و ديگر رسانه هاي جمعي موقعيت مساوي تبليغ در اختيار نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري قرار دهد به طوري كه همه نامزدها بتوانند افكار و برنامه هاي خود را به آگاهي همه راي دهندگان برسانند.بنابراين طرح، انتشار اوراق و يا دفترچه اي حاوي بيان و يا توضيح برنامه ها و انديشه هاي نامزدها بلامانع است ولي نامزدي كه قصد تبليغات مجاز بيشتري از حد همگاني دارد بايد منابع مالي تبليغات خود را همراه با توجيه قانوني اين منابع به طور روشن در اختيار سازمان بازرسي كل كشور و مجلس شوراي اسلامي قرار دهد.

كندي آهنگ توسعه و بالا بودن نرخ بيكاري
و قاچاق از عوامل مشكلات امنيتي كردستان
ايسنا: جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به منظور بررسي مسائل امنيتي آذربايجان غربي و كردستان، بالاخص وقايع اتفاق افتاده در چند روز اخير در شهرستان هاي مهاباد، اشنويه، سردشت و پيرانشهر با حضور مسئولان دستگا ه هاي ذيربط، استانداران آذربايجان و كردستان، احمدي، معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور، سردار عبداللهي جانشين ناجا، رضايي معاون امنيت وزارت اطلاعات، حجتي، آفريني نمايندگان كردستان و آذربايجان و اعضاء كميسيون امنيت تشكيل شد كه ضمن بررسي و تبادل نظر و اظهار نظر نمايندگان و مسئولان دستگاه هاي اجرايي و انتظامي و امنيتي، ريشه و علل اين اتفاقات مورد بررسي قرار گرفت.
كاظم جلالي، مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي  درباره جلسه اين كميسيون گفت: وضع موجود محيط امنيتي استان هاي آذربايجان غربي و كردستان و همجواري با كردستان عراق و تركيه و تاثيرپذيري از تحولات سياسي، اقتصادي و امنيتي آن كشورها و تحركات گروه هاي ضد انقلاب مثل K.K .P ،پژاك، كنگره گل از يك سو و كندي  آهنگ توسعه در مناطق مرزي و سرعت توسعه و رشد شاخص هاي توسعه از محل درآمد نفت در برابر غذا در آن سوي مرز در عراق از سوي ديگر، توازن اين منطقه را بهم زده است و زمينه ظهور تهديدات و آسيب پذيري را مهيا كرده است و منجر به تشديد فقر، بيكاري، قاچاق و... شده است كه در جاي خود و با نگاه توسعه پايدار به شكل ويژه بايد بدان پرداخت.
وي اظهار داشت: تشديد مطالبات و احساسات، مقايسه اجتماعي، قومي و مذهبي زمينه واگرايي را فراهم نموده است و نگاه معطوف به خارج را (تقويت) كرده است كه ريشه اين اتفاقات ناگوار را در مواردي مانند ضعف اقتصادي مردم منطقه، بالا بودن نرخ بيكاري، شيوع قاچاق و شيوه ها و روش هاي منسوخ مبارزه با قاچاق، مشكلات ناشي از نارسايي در امكانات و تجهيزات و نيروي انساني در نيروي انتظامي،قانون استفاده از سلاح و عدم كارآمدي آن در كنترل ناهنجاري ها و بحران ها،تضعيف عوامل و مؤلفه هاي همگرايي در اين مناطق و ضعف مديريت پيشگيري از بحران و از عدم هماهنگي دستگاهها جستجو نمود.جلالي تصريح كرد: به نظر مي رسد براي پيشگيري از بروز بحران هايي از اين دست و مديريت مطالبات منطقه اي ضرورت دارد به نكاتي از جمله: شوراي تامين غرب كشور با حساسيت بيشتري مشكلات امنيتي آن مناطق را رصد نمايد و نگاه پيگيرانه طرح هاي امنيتي فراگير را با نگاه سيستمي و فرابخشي دنبال كند، مؤلفه هاي همگرايي در منطقه را تقويت كرده تا بستر موج سواري گروه هاي ضد انقلاب خارجي منتفي شود. ارتقاي سطح امنيت پايدار به ارتقاي ابزار، امكانات، تجهيزات و منابع مالي و انساني نهاد هاي امنيتي و انتظامي ربط مستقيم دارد و در اين زمينه بايد اقدامات عملي صورت گيرد.

نماينده كميسارياي عالي پناهندگان:
مهلت بازگشت افغانها تا پايان امسال است
نماينده كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: زمان اقامت و پناهندگي تبعه افغان در ايران به سرآمده و آنان تنها تا پايان امسال مهلت دارند به كشورشان بازگردند.
آزاده افخم ابراهيمي ديروز در همايش افغانهاي ساكن استان مركزي در اراك افزود: براساس تصميم مشترك كميسارياي عالي پناهندگان و دولتهاي ايران و افغانستان حمايتها و خدمات اقامت به افغانهاي ساكن ايران فقط تا پايان سال۸۴ادامه دارد.
وي گفت: كشور افغانستان هم اكنون از ثبات و امنيت كافي و يك حكومت مردمي برخوردار است و بازگشت افغانها به كشورشان براي بازسازي و ترميم كاستي هاي آن ضروري است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران طي بيست و پنج سال گذشته ميزبان خوبي براي تبعه افغان بوده و خدمات ارائه شده به آنان مطلوب بوده است. وي گفت: اكنون كه شرايط فعلي ايران ديگر اجازه پذيرايي از پناهندگان افغان را ندارد حمايتهاي كميسارياي عالي در امور پناهندگان براي تسهيل بازگشت آنان به كشورشان ادامه مي يابد.
مشاور استاندار و رئيس دفتر اموراتباع بيگانه استان مركزي نيز در اين همايش گفت: هم اكنون بيش از بيست هزار تبعه افغان مجاز و حدود پانزده هزار افغاني غيرمجاز در اين استان ساكن هستند.
سيد نورالدين اجاقي افزود: بر اساس سياستهاي اخير جمهوري اسلامي و كميسارياي عالي پناهندگان در صورت ماندن تبعه افغان در ايران هر فرد بايد به ازاي اقامت هزينه شهروندي و خدمات بهداشتي و درماني و آموزشي پرداخت كند.
وي گفت: بر اساس آخرين مصوبات اقامت تبعه افغان در تمامي مناطق استان مركزي به جز شهرهاي اراك، دليجان و ساوه ممنوع است و نيروي انتظامي در صورت برخورد با آنان اقدامات لازم را انجام مي دهد. وي افزود: از سال آينده نيز هر تبعه افغان كه كارت اقامت داشته باشد در صورت ماندن در ايران بايد به ازاي هر فرد خانواده در شهرهاي دليجان و اراك يك ميليون و ۲۰۰هزار ريال و در شهرستان ساوه يك ميليون ريال هزينه  بدهد.
وي گفت: با برنامه ريزي انجام شده از امسال براي كارفرماياني كه از تبعه خارجي در اشتغال استفاده كنند جريمه هاي سنگين تعيين شده است.

شهادت سه فلسطيني در جنوب غزه
ايرنا: سه  فلسطيني  نيمه  شب  پنجشنبه  در جنوب  باريكه  غزه  به  ضرب  گلوله  نظاميان رژيم  صهيونيستي  به  شهادت  رسيدند.
منابع  خبري  رژيم  صهيونيستي  ديروز ادعا كردنداين  سه  فلسطيني  در نزديكي شهرك  گوش  كاتيو در صدد شليك  خمپاره  به  اين  شهرك  بودند كه  هدف  گلوله نظاميان  مستقر در اين  منطقه  قرار گرفته  و هر سه  جان  باختند.
از كرانه  باختري  رود اردن  نيز گزارش  رسيد، گروهي  از نظاميان  رژيم صهيونيستي  با پوشش  دهها دستگاه  تانك  و زره  پوش  سحرگاه  ديروز به  شهر و اردوگاه  طولكرم  يورش  بردند.
ديروز همچنين نظاميان رژيم صهيونيستي ۱۷ مبارز فلسطيني را در بيت فجار در جنوب بيت لحم در كرانه باختري رود اردن به اسارت درآوردند.
اين نظاميان با يورش به اين روستا به بازرسي خانه  ها پرداخته و اين فلسطينيان را به اسارت درآوردند.
همچنين مبارزان فلسطيني يك خودروي گشتي ارتش رژيم صهيونيستي را در نزديكي روستاي يعبد در جنين هدف قرار دادند كه منجر به وارد آمدن زيان هايي به اين خودرو شد.
پس از اين اقدام، صهيونيست ها براي دستگيري عاملان آن به جستجوي گسترده در منطقه اقدام كردند.
در همين حال سرهنگ ركن بحري السيد شعبان فرمانده نيروهاي امنيت ملي منطقه شمالي باريكه غزه بر آمادگي نيروهاي امنيتي فلسطين در اجراي مسئوليتهاي ملي خود پس از خروج نيروهاي رژيم صهيونيستي از شهركها يهودي نشين اين منطقه تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از غزه وي در جريان نشست روز پنجشنبه در مقر فرماندهي نيروهاي امنيت ملي در منطقه شمالي باريكه غزه گفت: ماموريتهايمان را دقيق و كامل انجام خواهيم داد.
وي گفت تعهداتي مبني بر فراهم شدن امكانات، تجهيزات و نيروهاي امنيتي لازم براي كمك به اجراي اين ماموريتها به عمل آمده است.

روسيه يك موشك جديد آزمايش كرد
مسكو _ ايرنا: نيروي هوايي روسيه بعد از ظهر ديروز يك موشك بالدار را با موفقيت مورد آزمايش قرار داد.
خبرگزاري ريانووستي به نقل از «الكساندر دروبيشفسكي» سخنگوي نيروي هوايي روسيه اعلام كرد: اين موشك بالدار بوسيله يك فروند بمب افكن راهبردي توپولف -۱۶۰پرتاب شد. بر اساس برنامه پيش بيني شده اين موشك، يك هدف فرضي را در محدوده اي نظامي واقع در شمال روسيه مورد اصابت قرار داد. به گفته دروبيشفسكي، هواپيماي حامل موشك از فرودگاه «انگلس» در استان «ساراتف» در منطقه مركزي روسيه به پرواز درآمد و مسافت هفت هزار كيلومتري را در مدت هفت ساعت طي كرد.

براي اجراي قانون اساسي و دفاع از حقوق ملت
مراسم تحليف رئيس جمهور امروز برگزار مي شود
گروه سياسي: رئيس جمهور احمدي نژاد پس از آنكه روز چهارشنبه حكم تنفيذ رياست جمهوري خود را از مقام معظم رهبري دريافت كرد امروز شنبه نيز مراسم سوگند خود براي اجراي قانون اساسي و پيگيري هاي حقوق ملت را در جمع نمايندگان مردم در خانه ملت به اجرا درمي آورد. به اين ترتيب محمود احمدي نژاد - صاحب ۱۷ ميليون رأي در انتخابات نهم _ مشروعيت الهي و مردمي خود براي تصدي جايگاه رياست قوه مجريه را بدست آورده است. طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسي احمدي نژاد قسم ياد مي كند ضمن پاسداري از مذهب رسمي، نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي، همه استعداد و توانايي خود را براي ايفاي مسئوليت به كار گيرد و خود را وقف خدمت به مردم، اعتلاي كشور، ترويج دين و اخلاق و پشتيباني از حق و گسترش عدالت نمايد.در مراسم تحليف ششمين رئيس جمهوري ايران رؤساي قواي قضاييه و مقننه و شخص دكتر احمدي نژاد سخنراني خواهند كرد.
علاوه بر نمايندگان مجلس و رؤساي قواي سه گانه، خانواده هاي معظم شهداي مجلس، جانبازان معزز و همچنين وزيران و معاونان رئيس جمهور، رئيس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس و اعضاي مجلس خبرگان رهبري، دبير و اعضاي شوراي نگهبان قانون اساسي، استانداران، ائمه جمعه و نمايندگان ولي فقيه در سراسر كشور، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، نمايندگان ولي فقيه در نيروهاي مسلح و نهادها و اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي در مراسم تحليف حضور دارند.از ديگر مدعوين اين مراسم مي توان به رئيس، معاونان و مديران سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، مديران خبرگزاري ها و مطبوعات كشور، سفيران كشورهاي خارجي مقيم تهران، دبيران احزاب و تشكل هاي سياسي _ مردمي، چهره هاي ماندگار، هنرمندان سينما و تلويزيون، ورزشكاران برتر و برخي برگزيدگان المپيادهاي مختلف و پيشوايان اقليت هاي ديني كشور اشاره كرد.بنا برآيين نامه داخلي مجلس رئيس جمهوري پس از برگزاري مراسم تحليف دو هفته فرصت دارد تا كابينه پيشنهادي خود را به مجلس ارائه كند و نمايندگان نيز در فرصتي ۱۴ روزه صلاحيت افراد پيشنهاد شده براي تصدي مقام وزارت را بررسي مي كنند. اخبار حاكي از آن است كه براي تسريع در فعاليت دولت جديد كابينه احمدي نژاد در اولين فرصت به مجلس معرفي خواهد شد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |