چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۶ - Jul 13, 2005
با تلاش قضات دادگاه كيفري استان
اولياي دم در دادگاه از قصاص گذشتند
002049.jpg
گروه حوادث: با تلاش قضات دادگاه كيفري استان اولياي دم پرونده يك قتل، از حق قصاص گذشت كردند.
به گزارش خبرنگار ما، ديروز مردي پشت ميز محاكمه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت كه متهم به قتل پدرزنش بود.
محمد پس از قرائت كيفرخواست توسط نماينده دادستان و درخواست اولياي دم مبني بر قصاص نفس (اعدام) در جايگاه قرار گرفت. قاضي خطاب به وي گفت: شما متهم به قتل عمدي پدرزنتان به نام حسن هستيد. آن را قبول داريد؟
متهم سرش را بالا گرفت و به آرامي گفت: بله قبول دارم. اما اصلاً قصد كشتن پدر زنم را نداشتم. تنها يك اختلاف خانوادگي بود.
قاضي: ماجرا چطور اتفاق افتاد؟
متهم ادامه داد: مدت ها بود كه به خاطر برخي اختلافات خانوادگي با همسرم درگيري پيدا كرده بودم. هر بار براي حل مشكل به خانه پدرزنم در كرج مي رفتيم و او هر بار با آرامش ما را به خانه مان برمي گرداند. اما انگار اين اختلاف تمام شدني نبود.
روز حادثه ۱۶ بهمن ماه سال ۸۳ بود، دوباره با همسرم درگير شدم و وقتي پدر زنم متوجه دعوايمان شد ما را به خانه اش دعوت كرد. به آن جا رفتيم. اما بحث بالا گرفت. من در حالي كه عصباني بودم از خانه پدر زنم خارج شدم. اما هنوز سركوچه نرسيده بودم كه با تلفن همسرم مجدداً به آنجا برگشتم. عصباني بودم. همين كه پدر زنم به طرفم آمد او را هل دادم. به طرف ديوار پرتاب شد و بي حال روي زمين افتاد.
محمد ادامه داد: سريع او را به بيمارستان انتقال داديم. اما دو روز بعد از واقعه به علت مرگ مغزي در بيمارستان جان سپرد. من قصد كشتن پدر زنم را نداشتم. اين تنها يك اتفاق بود. با دفاع وكيل متهم به قتل، محمد براي آخرين مرتبه در مقام دفاع قرار گرفت و خطاب به اولياي دم گفت: مرا ببخشيد. خواهش مي كنم.
او گريه مي كرد. به پاي مادرزنش افتاده بود و التماس مي كرد.قضات دادگاه كه رياست آن را قاضي عزيزمحمدي برعهده داشت رو به اولياي دم كردند و به آنها پيشنهاد صلح دادند.اولياي دم كه فرزندان مقتول بودند، دقايقي سكوت كردند. آنها به آرامي اشك مي ريختند. قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان با اولياي دم صحبت كرد. آنها از حق قصاص (اعدام) گذشت كردند . به اين ترتيب ختم جلسه دادگاه اعلام شد و قرار است حكم نهايي در خصوص جنبه عمومي صادر شود.

معاون آگاهي ناجا:
مأموران آگاهي بدون نظارت قاضي
از متهم بازجويي نمي كنند
002052.jpg
گروه حوادث: معاون آگاهي ناجا با اشاره به كاهش ۷/۶ درصدي ميزان قتل در كشور طي سه ماهه اول امسال اعلام كرد: ۷۲ درصد از قتل هاي عمد در اين مدت كشف شده است.
سردار «محمد نوري» معاون آگاهي نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران در خصوص عملكرد سه ماهه اول سال جاري اين معاونت اظهار داشت: ميزان قتل هاي عمد در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/۶ درصد كاهش يافت و در اين مدت ۷۲ درصد از قتل هاي عمد رخ داده در سطح كشور كشف شده است.
معاون آگاهي ناجا توضيح داد: در اين مدت آمار سرقت مسلحانه ۲۶ درصد ، سرقت منزل ۲۵ درصد ، سرقت به عنف چهار درصد ، سرقت مغازه ۲۶ درصد ، سرقت اماكن ۱۳درصد و سرقت خودرو شش درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته است.
وي خاطرنشان كرد: ۷۸ درصد سرقت از اماكن ، ۶۳ درصد سرقت مسلحانه،
۵/۸۳ درصد اخاذي ها ، ۷۷ درصد سرقت خودرو و ۵/۴۲ درصد سرقت موتورسيكلت در سطح كشور كشف شده است.سردار نوري به افزايش سه درصدي آدم ربايي در سه ماهه اول سال جاري نسبت به سه ماهه اول سال گذشته اشاره كرد و گفت: ۹۷ درصد آدم ربايي هاي رخ داده در سطح كشور كشف شده و پرونده هاي آن به نتيجه رسيده است.
سردار نوري در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران در خصوص ضرب و شتم متهمان توسط ماموران اداره آگاهي اظهار داشت: ضرب و شتم از نظر ما ممنوع، مذموم و جرم است. هر اقراري كه با ضرب و شتم به دست آيد غير قانوني است و ماموران ما بدون نظارت قاضي، متهم را تحت بازجويي قرار نمي دهند.
او ادامه داد: پليس بايد فرق بين شاكي ، مظنون و متهم را بداند. كيفيت سئوال ، لحن و نحوه سئوال پليس از آنان با يكديگر تفاوت دارد.
سردار نوري به اقدامات معاونت آگاهي در خصوص آموزش محاوره تخصصي كارآگاهان اشاره كرد و گفت: كارآگاهان بايد نحوه صحبت كردن با افراد گوناگون را بدانند كه البته در اين زمينه آموزش هاي تخصصي لازم را مي بينند.
معاون آگاهي ناجا از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف از سوي ماموران آگاهي، به سرعت موضوع را با بازرسي ناجا و از طريق تلفن ۱۹۷ ( دفتر نظارت همگاني ) با پليس در ميان گذارند. وي در خصوص تاثير فيلم هاي پخش شده بر افزايش سرقت اظهار داشت: فيلم هاي پخش شده از سوي رسانه ها ، خود نحوه سرقت را به مردم آموزش مي دهند كه نقش مهمي در افزايش جرايم دارند.
لازم به ذكر است كه سردار نوري امروز به ۳۵ تماس تلفني پاسخ گفت. همچنين وي ۱۰ مراجعه حضوري داشت.

كلاهبردار ۶ ميليارد ريالي بازداشت شد
گروه حوادث: فردي به دام پليس بوشهر افتاده كه علاوه بر ۷۵ فقره كلاهبرداري، جعل و... ، ۶ ميليارد ريال چك بلامحل صادر كرده است و اقساط ۳۰۰ ميليون تومان، وامي كه از بانك ها گرفته بود را نپرداخته است.
در نيمه دوم فروردين ماه سال جاري پرونده اي راجع به كلاهبرداري شخصي فراري مبني بر پيش فروش چند باره تعدادي آپارتمان در حال ساخت به عده اي از اهالي بوشهر به دايره عمليات ويژه معاونت آگاهي اين شهر ارجاع مي گردد. بلافاصله تحقيقات وسيعي جهت شناسايي محل اختفاي متهم از طريق مطلعين و منابع و رديابي از طريق بستگان و اقوام فرد مذكور در سطح استانهاي بوشهر، گيلان و تحت تعقيب قرار دادن وي در كل كشور صورت مي گيرد.
اين گزارش حاكي است، در نهايت پس از حدود ۲ ماه تلاش كارآگاهان، متهم ساعت ۵ صبح پنجم خردادماه در مخفيگاه خود در شهرستان بندر انزلي در حالي كه قصد فرار داشت با شليك تير هوايي دستگير شد.
از وي يك دستگاه اتومبيل پارس به همراه ۱۷۲ ميليون ريال وجه نقد، تلفن همراه و تعدادي اسناد و مدارك مجعول، شناسنامه، گذرنامه و... ضبط مي گردد. وي در تحقيقات انجام شده تاكنون به ۷۵ فقره جعل و كلاهبرداري، فروش مال غير، خيانت در امانت به مبلغ بيش از يك و نيم ميليارد ريال اعتراف كرد كه مهمترين آنها اقدام به پيش فروش چند باره يك مجتمع آپارتماني ۲۴ واحدي به عده اي از اهالي بوشهر، اقدام به جعل دو جلد شناسنامه و اخذ پاسپورت با مشخصات جعلي براي خود و همسرش و اخذ ويزاي روسيه به قصد خروج از كشور و جعل اسناد سه قطعه ملك و فروش آن، در حالي كه املاك به دليل اخذ وام در رهن بانك بوده اند، مي  باشد.
از ديگر اتهامات اين فرد، صدور ده ها فقره چك بلامحل و جعلي به ارزش بيش از ۶ ميليارد ريال و دريافت بيش از سه ميليارد ريال وام از بانك ها و عدم پرداخت اقساط آن مي باشد.

كشف جسد در يك منزل مسكوني
گروه حوادث: جنازه مرد ۵۴ ساله اي در منزل مسكوني اش واقع در تهرانسر پيدا شد.
به دنبال اطلاع مردمي مبني بر انتشار بوي تعفن از داخل يك آپارتمان در يك ساختمان مسكوني سه طبقه، نيروهاي يگان ويژه امداد و نجات آتش نشاني به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و در حضور عوامل انتظامي كلانتري ۱۵۰ پس از باز كردن در ورودي طبقه اول اين ساختمان جنازه مردي ۵۴ ساله به هويت مهندس طاهر- ش را يافتند. بوي تعفن جسد متوفي حكايت از آن داشت كه او چند روز قبل فوت كرده است.
جسد اين شخص جهت بررسي علت و چگونگي مرگ تحويل نيروي انتظامي و پزشكي قانوني شد.

۱۳۰۰ سال حبس براي متهم
آسوشيتدپرس: مردي كه متهم به تجاوز و ضرب و شتم بيش از ده زن در ايالت دنور است، روز گذشته ازسوي دادگاه عالي به ۱۳۰۰ سال حبس محكوم شد. پليس دنور اعلام كرده است كه دو قرباني ۱۱ساله نيز در پرونده جنايي وي قرار دارند.
برنت جي برنت ۳۶ ساله در اولين جلسه بازجويي اتهام ۷مورد تجاوز جنسي به ۷ نفر از جمله ۲ دختر ۱۱ ساله را پذيرفت. تمامي اين جنايت ها در اكتبر و فوريه ۲۰۰۴ رخ داده است.
قاضي دادگاه روبرت هيات كه در آخرين جلسه دادگاه اعلام كرد كه اعمال وحشيانه متهم باعث ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم دنور شده است، متهم را به اتهام ۶۸ مورد از جمله تجاوز جنسي، اقدام به قتل و آدم ربايي و سرقت به ۱۳۰۰ سال حبس محكوم كرد. علاوه بر اين، متهم نمي تواند در دوران محكوميت خود تقاضاي آزادي مشروط كند.
پليس برنت را در حومه شهر دنور در ايالت فوريه پيدا كرد. علاوه بر اين نمونه دي ان اي برنت با نمونه هاي يافت شده در تمامي صحنه هاي جنايت تطبيق داشته است . وي پيش از اين نيز به اتهام تجاوز بازداشت و محاكمه شده بود.

كشف جنازه پسر ۹ ساله
آسوشيتدپرس: پليس آيداهو روز گذشته موفق به كشف جسد پسر ۹ساله اي شد كه چندي پيش به دنبال كشته شدن اعضاي خانواده اش ، به همراه خواهر خود ربوده شده بود . پليس خواهر وي را هفته گذشته به همراه مردي كه وي را ربوده بود پيدا كرد.
با پيدا شدن جنازه ديلان گرون ۹ ساله اميد اعضاي خانواده وي براي زنده پيدا كردنش از بين رفت . ديلان و شاستا روز شانزدهم ماه مه از منزل مسكونيشان در حومه آيداهو ربوده شدند . پليس اجساد مادر ، برادر و نامزد مادرشان را در حالي كه با ضربات ممتد چاقو به قتل رسيده بودند ، پيدا كرد . پليس شاستا را در حالي كه در يك رستوران در حومه شهر در حال غذا خوردن با رباينده خود بود پيدا كرد. جيمز ادوارد از جمله متهماني بود كه پيش از اين نيز به عنوان آزار دهنده جنسي بازداشت شده بود .پس از آنكه پليس با شاستا در خصوص برادرش صحبت كرد، به اين نتيجه رسيد كه ديلان قطعا به قتل رسيده است . پليس جنازه وي را در حالي كه قطعه قطعه شده بود در غرب مونتانا پيدا كرد . البته تا روز گذشته هنوز پزشكي قانوني نتوانسته بود اثبات كند كه جنازه پيدا شده متعلق به ديلان است .
استيو گرون پدر شاستا و ديلان روز گذشته اعلام كرد كه دخترش به هيچ وجه از سرنوشت برادرش با خبر نبوده است و تنها زماني كه پليس اعلام كرد كه جنازه پيدا شده متعلق به ديلان است از مرگ وي باخبر شده است .
وي در اين خصوص گفت : زماني كه در بيمارستان به ديدار وي رفتم در حالي كه به شدت اشك مي ريخت از من در خصوص برادرش پرسيد .
جيمز ادوارد در حال حاضر با دو مورد اتهام آدم ربايي روبه رو است. پليس اعتقاد دارد كه با وجود عدم اعتراف متهم وي مسئول به قتل رسيدن ديلان نيز است. علاوه بر اين، پليس به دنبال كشف اين مسئله است كه آيا جيمز در به قتل رسيدن اعضاي خانواده شاستا نيز نقشي داشته است يا خير. متهم پيش از اين نيز با اتهام كودك آزاري بازداشت و تحت تعقيب بود .
قرار است دادگاه عالي رسيدگي به اين پرونده ظرف چند روز آينده تشكيل شود.

عامل جنايت در شهريار به پنج سال حبس محكوم شد
گروه حوادث: عامل قتل در شهريار كه جواني را در خواب به قتل رسانده بود، از جنبه عمومي به پنج سال حبس محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين حادثه كه در تاريخ ۷ مهر ماه سال ۸۳ در شهرستان شهريار اتفاق افتاد، نوراحمد توسط فردي به نام نعمت كه مدعي بود، وي پنج تن از اعضاي خانواده اش را به قتل رسانده است زماني كه در خواب بود با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيد.
جسد نور احمد كه همان شب توسط اهالي محل پيدا شد، با دستور كشيك ويژه قتل به پزشكي قانوني انتقال يافت و نعمت در كمتر از ۲۴ ساعت به دام افتاد و بلافاصله به قتل اعتراف كرد. متهم اين پرونده كه صبح روز دوشنبه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شده بود، با گذشت اولياي دم، از سوي قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش از لحاظ جنبه عمومي به تحمل ۵ سال حبس محكوم شد.

كشف سه درجه افسري در بوستان گفت وگو
گروه حوادث: سه درجه افسري پليس داخل چادري واقع در بوستان گفت وگو كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز دوشنبه ماموران نيروي انتظامي از طريق اطلاع رساني مردي متوجه شدند، سه مرد كه به ظاهر كارگر هستند در يك چادر واقع در بوستان گفت وگو به سر مي برند ولي در چادر آنان يك درجه افسري پليس مشاهده شده است.
ماموران پس از حضور در اين بوستان و بازرسي از چادر مذكور، با سه درجه افسري پليس مواجه شدند كه اين سه مرد ادعا مي كردند چند روز قبل فرزند يكي از آنان، درجه ها را كنار پارك پيدا كرده و آنها را به داخل چادر آورده است.
همچنين اهالي محل ادعا مي كردند كه در اين چادر كالاي قاچاق نيز وجود دارد اما ماموران در بازرسي هايي كه انجام دادند چيزي به دست نياوردند. ماموران متوجه شدند كه داخل چادر گودالي حفر شده اما بعد از جست وجو با مورد خاصي برخورد نكردند.تحقيق از متهمان در دايره يك آگاهي ادامه خواهد داشت تا ابهامات اين پرونده برطرف شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |