يكشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۰ - May 29, 2005
خاتمي: اجراي عمليات هاي آب و خاك و فاضلاب
از افتخارات بزرگ دولت است
003462.jpg
ايرنا: سيد محمد خاتمي رئيس  جمهوري  گفت : كاشان  به  لحاظ مادي  و معنوي گلستان  ايران  عزيز است .
رئيس  جمهوري  در مراسم  افتتاح  مرحله  نخست  طرح  انتقال  آب زاينده  رود به كاشان  افزود: كاشان  يكي  از كانونهاي  رشد و پرورش  گل  است  كه  اين  نمادي  از روح  و جان  لطيف  و معطر مردم  ايران  مي باشد.
رئيس  جمهوري  اظهار داشت : امروز افتخار ماست  كه  خانه  مبارك  كعبه  با گلاب قمصر كاشان  شستشو داده  مي شود.
وي  تأكيد كرد: مناطقي  مثل  كاشان  با آن همه  عظمت  تاريخي  و فرهنگي  به  علت نبود آب در معرض  نابودي  بودند.
وي خاطر نشان  كرد: با انتقال  آب از زاينده رود به  شهرستان  كاشان چاه هاي  آب شرب  اين  مناطق  در خدمت  كشاورزي  و صنعت  قرار مي گيرد و همچنين  موجب  بالا آمدن  سفره هاي  آب زير زميني  اين  مناطق  خواهد شد.
آقاي  خاتمي در بخش  ديگري  از سخنان  خود با اشاره  به  طرح هاي  آبرساني  در كشور اظهار داشت : ۲۹۱ طرح  ملي  و استاني  آبرساني  در هشت  سال  گذشته  مورد بهره برداري  قرار گرفته  كه  حدود سه  ميليارد مترمكعب  بر ظرفيت  آب شرب  كشور افزوده  است .رئيس  جمهوري  افزود: ۱۴۰ طرح  آبرساني  ديگر نيز در دست  اجر است .
خاتمي  در اين  مراسم  همچنين  با اهداي  لوح  تقدير از دست اندركاران  طرح  آبرساني  به  شهرستان  كاشان  تقدير و تشكر كرد.رئيس  جمهوري  همچنين روز گذشته در مراسم  بهره برداري  از سد و تونل  آب چشمه  لنگان  اظهار داشت : اين  تلاشها منتي  بر سرمردم  نيست .وظيفه  هر مسئولي  است  كه  از امكانات  در مسير بهبود زندگي  مردم ، قوت  نظام  و اعتلاي  كشور استفاده  كند.امروز اجرا و طراحي عمليات هاي بزرگ آب، خاك و فاضلاب از بزرگترين افتخارات دولت است.خاتمي تصريح  كرد: من  در حالي  از اين  منصب  كنار مي روم  كه  ارتقاء ظرفيت  كار، فعاليت  و آفرينش  در ايران ، بزرگترين  دستاورد اين  دولت  است .
رئيس  جمهوري  با اشاره  به  حضور متخصصان  ايراني  در اجراي  طرحهاي سازندگي  در كشور، اظهار داشت : امروز نه  تنها طرحهاي  بزرگ  توسط متخصصان ايراني  طراحي  و اجرا مي شود بلكه  ما آماده  عرضه  خدمات  مبتني  بر علم  و دانش  و مهارت  به  كشورهاي  ديگر هستيم .
خاتمي  با تأكيد بر لزوم  مهار آب و انتقال  آن به  بخشهاي  نيازمند كشور گفت : توان  فني  در اين  عرصه  به  مراتب  بالاتر و باارزش  تر از كارهاي انجام  شده  در اين  بخش  است .
رئيس  جمهوري  در بخش  ديگري  از سخنانش  با بيان  آمار و ارقامي  از دستاوردهاي  دولت  در عرصه  اجراي  طرحهاي  انتقال  آب در كشور خبر داد و گفت : قبل  از پيروزي  انقلاب  اسلامي ، طول  تونل هاي  انتقال  آب كه  در كشور اجرا شده بود حدود ۲۵ كيلومتر بود كه  بعد از پيروزي  انقلاب  اسلامي ۵۰ كيلومتر ديگر به  اين  تونل ها اضافه  شد.
خاتمي  گفت : از ۵۰ كيلومتر، ۳۲ كيلومتر در اين  دولت  احداث  شده  است .وي  اظهار داشت : هم اكنون  ۲۲۵ كيلومتر تونل  انتقال  آب در كشور در دست  اجراست  كه  ۱۸۰ كيلومتر در طول  فعاليت  اين  دولت  آغاز شده  و ۱۰۳ كيلومتر تونل  ديگر نيز در دست  مطالعه  است .
رئيس  جمهوري  در بخش  ديگري  از سخنانش  با اشاره  به  عمليات  سدسازي  در ايران  اظهارداشت : اجراي  سدهاي  بزرگ  از افتخارات  ملي  كشور به  شمار مي رود و هيچ  گروهي  نمي تواند كارهاي  بزرگ  را به  خود نسبت  دهد.
وي  از طرح  انتقال  آب چشمه  لنگان  بعنوان  بزرگترين  تونل  آبي  كشور نام برد و گفت : يكي  از مهمترين  ويژگي هاي  اين  طرح ، طراحي  و اجراي  آن توسط متخصصان  ايراني  است .

حضرت آيت الله خامنه اي درگذشت مرحوم آقاسي را تسليت گفتند
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت شاعر آزاده و بسيجي مرحوم محمدرضا آقاسي را تسليت گفتند. متن پيام به اين شرح است:
بسمه تعالي
با تاسف و تاثر خبر درگذشت شاعر آزاده و بسيجي مرحوم محمدرضا آقاسي را دريافت كردم. اين حادثه ي غم انگيز، ضايعه اي براي هنر و ادبيات متعهد كشور و به ويژه شعر مذهبي و انقلابي به شمار مي رود. شعر روان و بامضمون و خوش ساخت آقاسي كه نمايشگر دل پاك و احساسات صادق و هنر خودجوش او بود، بي شك داراي جايگاه ويژه اي در ادبيات معاصر است. درگذشت اين شاعر عزيز را به جامعه ي ادبي و شعراي كشور و به علاقمندان آثار او و به طور خاص به خانواده ي گرامي و دوستان و ياران اين بسيجي دلباخته تسليت عرض مي كنم و شادي روح و علو درجات او را از خداوند متعال مسالت مي نمايم.
سيد علي خامنه اي - ۷ خرداد ۱۳۸۴

مجلس روز چهارشنبه هيات رييسه جديد را انتخاب مي كند
ايرنا: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز چهارشنبه، هيات رييسه جديد را انتخاب مي كنند.براساس آيين نامه داخلي مجلس، هيات رييسه مجلس مركب از رييس، دو نايب رييس، شش منشي و سه كارپرداز است كه براي يكسال انتخاب مي شوند.
مبناي تجديد انتخابات ساليانه، سالروز انتخابات هيات رييسه قبلي است. درصورتي كه سالروز انتخابات با تعطيلات مصادف شود، در جلسه قبل از آن انجام مي شود و مسئوليت هيات رييسه جديد از سالروز انتخابات قبل تفويض خواهد شد.

حضور چهار وزير براي پاسخگويي به ۳۶ نماينده در مجلس
فارس: چهار وزير در اين هفته براي پاسخگويي به ۲۶ سؤال ۳۶ نماينده مجلس در كميسيونهاي مجلس شوراي اسلامي حاضر مي شوند.عبدالواحد موسوي لاري وزير كشور براي پاسخگويي به ۱۶ سؤال ۲۳ نماينده در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و كميسيون عمران مجلس حاضر مي شود.احمد معتمدي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز براي پاسخگويي به سه سؤال شش نماينده در كميسيون صنايع و معادن حاضر خواهد شد.حبيب الله بيطرف وزير نيرو نيز براي پاسخگويي به سؤال يك نماينده و علي عبدالعلي زاده وزير مسكن و شهرسازي براي پاسخگويي به سه سؤال سه نماينده در كميسيون عمران مجلس حاضر مي شوند.جعفر توقيفي وزير علوم، تحقيقات و فناوري نيز براي پاسخگويي به ۲ سؤال ۲ نماينده در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي  حاضر مي شود.

جوابيه
بدنبال درج مقاله «ديپلمات و ضرورت آشنايي با تاريخ»،وزارت امور خارجه طي نمابري ضمن اعلام اينكه آنچه كه به نقل از سخنراني خرازي در همايش   خليج فارس در گستره تاريخ نقل شده با عبارات واقعي سخنان ايشان متفاوت است اين عبارات را به صورت ذيل در نمابر آورده است:
«سومين دوره تاريخي خليج فارس با ورود پرتغالي ها و تسلط يكصد ساله آنها بر اين آبراه آغاز گرديد و با اعلام خروج نيروهاي انگليسي در آخر نوامبر ۱۹۷۱ ميلادي پايان پذيرفت و به اين ترتيب نزديك به ۵ قرن (۱۹۷۱-۱۴۹۷) خليج فارس شاهد حضور و استيلاي سياسي و نظامي مستقيم پرتغالي ها، هلندي ها، فرانسوي ها و انگليسي ها بود....»
به اين ترتيب وزارت خارجه در اين يادداشت توضيحي خواستار تصحيح خبر مذكور شده است.
توضيح همشهري:
۱- متن مورد استفاده همشهري مبني بر اينكه وزير خارجه گفته است: «خليج فارس در گذشته حدود ۵ قرن در استعمار كشور پرتغال بوده است...»
براساس خبر واحد مركزي خبر در تاريخ ۳/۳/۸۴ باكد ۴/۷۷۰/۱۰۱۰۱/۲ مي باشد كه نامي از كشورهاي هلند، فرانسه و انگليس برده نشده است.
۲- خبر دوبار به همين شكل منتشره از سوي واحد مركزي خبر در اخبار شامگاهي
۳/۳/۸۴ از سيما پخش شد.
۳- روزنامه دو روز بعد براساس همين خبر اقدام به درج يادداشت نمود.
۴- بي ترديد در صورتي كه وزارت امور خارجه كه در جريان اخبار سيما و واحد مركزي خبر هم مي باشد وبه حساسيت اين موارد هم واقف است اقدام به تصحيح خبر مي نمود، قطعاً چنين يادداشتي هم در روزنامه به چاپ نمي رسيد.

يادداشت
ملك فهد و تحولات سياسي در عربستان
هادي صبا
درحالي رهبران و نمايندگان ۶ كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس هفتمين نشست مشورتي خود را در رياض آغاز كردند كه ملك فهد به بيمارستان تخصصي ملك فيصل رياض انتقال يافته بود. منابع رسمي عربستاني بيماري پادشاه ۸۴ ساله عربستان را ذات الريه اعلام كرده اند. از سال ۱۹۹۵ كه فهد بر اثر سكته مغزي سلامتي خود را از دست داد و حضورش در اداره كشور به صورت نمادين درآمد هر از چندي اخبار مربوط به وضعيت جسماني وي نقل محافل ديپلماتيك و مطبوعاتي مي گردد. در طول اين مدت اداره امور كشور بيشتر بر عهده امير عبدالله وليعهد ۸۳ ساله عربستان قرار داشته است. هرچند كه برادران تني ملك فهد كه به سديري ها معروفند با استفاده از حضور نمادين فهد به عنوان پادشاه توانسته اند نقش كليدي خود در اداره كشور را حفظ كنند. گفته مي شود كه اين گروه از حمايت بيشتر كاخ سفيد برخوردارند. ليكن به نظر مي رسد نگاه ايالات متحده آمريكا به مسايل منطقه اساسي تر و كلي تر از آن است كه در انديشه ترجيح دادن وزن و موقعيت يكي از شاخه هاي خاندان آل مسعود بر ديگران باشد. آنچه كه امروز و پس از انتشار شايعات مربوط به وضعيت جسماني ملك فهد در مورد آينده سياسي عربستان مطرح مي شود از آن روي اهميت ويژه اي مي يابد كه برنامه هاي آمريكا براي منطقه با جديت بيشتري خود را مي نماياند. ساختار سنتي حاكميت در عربستان سعودي نمي تواند به طور كامل با درخواست هاي فزوني طلب آمريكا همراهي نمايد.
نظام حاكم بر عربستان سعودي از دو شاخه سلطنتي و روحاني تشكيل شده است.
اگر امور حكومتي در اختيار آل سعود قرار دارد ليكن به موازات آن امور روحاني در اختيار آل شيخ كه فرزندان و نوادگان محمدبن عبدالوهاب هستند قرار دارد. حكومت عربستان سعودي يك نوع حكومت ديني است كه حاكمان سياسي مجبورند به نظرات رهبران روحاني كشور احترام بگذارند و آن را در اداره كشور مدنظر قراردهند. درست است كه در گذر زمان حاكمان روحاني با عدول از نظرات تندروانه خود تا حد زيادي شرايط و مقتضيات اداره كشور را پذيرفته اند و تا حدي دست آنان را در حكومت داري باز گذاشته اند، ليكن همچنان شكل پايبندي به اجراي احكام اسلامي براساس مذهب ابن حنبل را حفظ كرده اند. عربستان سعودي اينك با يك چالش عظيم مواجه است و آن تمايل آمريكا به مداخله بيشتر در امور داخلي اين كشور است. مقامات آمريكايي رسما در مورد نحوه آموزش عقايد و احكام دين در آن كشور ابراز نگراني كرده و فشار زيادي را به عمل آورده اند تا شايد امور مربوط به جهاد، كفار و يهود را از آن حذف كنند. اين امر در واقع اصلي ترين پايه مشروعيت حكومت عربستان يعني ديني بودن آن را نشانه رفته است؛ كه پذيرش آن براي ساختار فعلي حكومت در عربستان بسيار دشوار به نظر مي رسد. از سوي ديگر حضور مستقيم آمريكا در عراق از ميزان نياز آن كشور به عربستان سعودي كاسته است.نياز آمريكا به استقرار نيروهاي خود در عربستان و در عين حال اتكا به نقش منحصربه فرد آن در سياست هاي نفتي نسبت به گذشته كاهش فراواني يافته است.امري كه دست مقامات كاخ سفيد را براي اعمال فشار بيشتر به عربستان سعودي بازتر مي نمايد. با اين همه به نظر مي رسد بي ثباتي عربستان سعودي حداقل در شرايط كنوني با منافع آمريكا سازگار نباشد.درحالي كه بهاي نفت از ۵۰ دلار نيز فراتر رفته هرگونه بي ثباتي در عربستان مي تواند بهاي اين ماده استراتژيك براي جهان را باز هم دستخوش تغيير سازد. بهاي نفت مساله اي نيست كه فقط به ايالات متحده آمريكا بازگردد بلكه براي تمام جهان صنعتي حياتي مي باشد لذا به نظر نمي رسد كه كشورهاي صنعتي جهان دست آمريكا را براي اعمال فشار بيشتر به عربستان باز بگذارند. كوتاه سخن آنكه درصورت فوت ملك فهد به احتمال زياد حداقل در كوتاه مدت شاهد تغيير خاصي در نظام حكومتي عربستان نخواهيم بود. اما بايد توجه داشت كه زندگي و مرگ در دست خداي متعال است تا هرچه صلاح باشد مقدر گرداند.

سيد حسن خميني:
پاسداري از ميراث امام در انتخابات مهمتر از فرد منتخب است
فارس: سيد حسن خميني گفت: پاسداري از ميراث گرانبهاي امام(ره) كه همان جمهوري اسلامي است، در انتخابات ۲۷ خرداد مهمتر از آن است كه چه كسي انتخاب مي شود.
سيد حسن خميني روز گذشته در جلسه هماهنگي ستاد ارتحال حضرت امام خميني(ره) در محل پاويون حرم مطهر، اظهار داشت: امام و ميراث امام با جمهوري اسلامي گره خورده و هيچ كس نمي تواند مدعي شود كه امام را اجمالاً مي پذيرد، اما جمهوري اسلامي  كه ميراث جاودانه اوست را نمي پذيرد.
وي با بيان اين كه دموكراسي و مردمسالاري هر دو يك مفهوم هستند كه به دليل رايج تر بودن لفظ دموكراسي از آن استفاده مي شود، گفت: محتواي دموكراسي كاملاً عقلي است چرا كه موضوعات آن ابتدا در ذهن افراد اثبات شده و پس از آن اين مفهوم عام تر و مشموليت گسترده پيدا كرده است.وي اضافه كرد: دموكراسي محض امكان تحقق ندارد ،چرا كه به سوي ديكتاتوري جمعي سوق پيدا مي كند و لذا مقيد و محدود كردن به ارزش هاي پذيرفته شده جمعي واجب و لازم است.
سيد حسن خميني تصريح كرد: انتخابات يكي از نمادهاي بروز و ظهور دموكراسي است و در انتخابات پيش رو كه همه سلايق سياسي موجود زير چتر انقلاب اسلامي توان رقابت در آن را دارند، بايد همه با حضور گسترده خود ياد امام(ره) را با ميراث او به طرز با شكوهي بياميزيم.وي گفت: بايد در روز ۲۷ خرداد با حضور در پاي صندوق هاي راي به وظيفه ديني و ملي خود عمل كرده و با راي دادن به يكي از افرادي كه به نگرش هاي ما نزديك هستند، به ميراث امام خميني (ره) راي مثبت بدهيم.حسن خميني اضافه كرد: اين كه چه كسي انتخاب شود نبايد براي ما اولويت داشته باشد، بلكه بايد پاسداري از ميراث گرانبهاي امام يعني جمهوري اسلامي  براي ما در اولويت باشد.

ويژه برنامه هاي شانزدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) اعلام شد
گروه سياسي: در آستانه شانزدهمين سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني(ره) ستاد مركزي بزرگداشت آن رهبر فرزانه طي اطلاعيه اي از تمامي آحاد جامعه و عاشقان و مريدان پير فرزانه جماران، براي حضور در گردهمايي عظيم ملي و ديني شيفتگان و دل سوخته هاي آن عزيز سفر كرده دعوت به عمل آورد.  روابط عمومي ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام خميني(ره) همچنين طي اطلاعيه اي برنامه هاي شانزدهمين سالگرد ارتحال امام (ره) را به شرح ذيل اعلام كرد:
۱- همه شب نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمين حاج سيدحسن خميني.
۲- سخنراني سيدمحمد خاتمي جمعه شب ۱۳/۳/۸۴ در مرقد مطهر پس از نماز مغرب و عشاء
۳- سخنراني دكتر غلامعلي حداد عادل شنبه شب ۱۴ خرداد پس از نماز مغرب و عشاء
۴- سخنراني موسوي لاري در صبح روز ۱۵ خرداد ساعت ۳۰/۱۰
ستاد مركزي  بزرگداشت حضرت امام خميني همچنين اعلام نمود ويژه برنامه هاي بانوان  با حضور اعضاء بيت شريف حضرت امام روز پنج شنبه ۱۲/۱۳/۸۴ از ساعت ۹ صبح تا هنگام ظهر در حسينيه شماره ۲ جماران برگزار مي گردد.

چالش ايران و آمريكا در آخرين روز اجلاس ان پي تي
ايسنا:دكتر «محمد جواد ظريف» سفير و نماينده دائم ايران نزد سازمان ملل روز جمعه (روز پاياني اين اجلاس) طي سخناني در مجمع عمومي سازمان ملل با اشاره به اقدامات و اعتقادهاي افراطي آمريكا تأكيد كرد: به نظر مي رسد كه آمريكا درسي از كابوس هيروشيما و ناكازاكي نگرفته است.
وي با اشاره به نقضهاي متعدد پيمان عدم اشاعه سلاح هسته اي از سوي آمريكا افزود: آمريكا با اسرائيل - كه زرادخانه هسته اي آن بزرگترين تهديد در قبال صلح و ثبات منطقه خاورميانه به شمار مي رود - يك موافقتنامه همكاري هسته اي را به امضا رسانده و به دانشمندان اسرائيلي اجازه دسترسي به تاسيسات هسته اي خود را داده است.سفير و نماينده دائم كشورمان تأكيد كرد: اين امر بي اعتنايي كامل نسبت به الزامات آمريكا بر اساس ماده اول معاهده عدم اشاعه سلاح هسته اي به شمار مي رود.
وي تصريح كرد: آمريكا همچنين از يك كشور غير عضو اين پيمان (اسرائيل) حفاظت هسته اي به عمل آورده است.
سفير و نماينده ايران تأكيد كرد كه ايران نسبت به معاهده عدم اشاعه سلاح هسته اي و رژيم عدم تكثير سلاح هسته اي پايبند است و از هيچگونه تلاشي در اين زمينه كوتاهي نخواهد كرد.
محمدجواد ظريف، نماينده ايران در سازمان ملل همچنين در گفت وگو با خبرگزاري رويتر گفت كه آمريكا هيچگاه قصد نداشته زرادخانه هسته اي اش را از بين ببرد با وجود اين كه از زمان پيوستن به معاهده منع گسترش در سال ۱۹۷۰ قول داده است خلع سلاح شود.
ظريف گفت كه حملات آمريكا به برنامه  هسته اي ايران شيشه اي دودي است تا توجهات را از نقض هاي اين كشور منحرف كند كه شامل تمايل استفاده از تسليحات هسته اي عليه كشورهاي غيرهسته اي است.
نماينده ويژه بوش هم در كنفرانس بازنگري NPT در اتهامي  بي اساس ايران را يكي از بزرگترين تهديدات جهان خواند.
روزنامه  بوستون گلوب به نقل از جكي ساندرز، نماينده ويژه بوش در كنفرانس بازنگري NPT در واكنش به اظهارات نماينده كشورمان در اين كنفرانس عليه آمريكا با اشاره به توانايي غني سازي اورانيوم ايران تهران را به دنبال كردن برنامه  تسليحات هسته اي متهم كرد.وي همچنين گفت: آمريكا و بسياري از كشورهاي ديگر حمايت خود را از تلاشهاي انگليس، فرانسه و آلمان كه با حمايت اتحاديه اروپا صورت مي گيرد، ابراز كرده اند.
ساندرز ادعا كرد: با در نظر گرفتن سابقه فعاليت محرمانه در زمينه سلاحهاي هسته اي در ايران، اين امر بايد توقف دائمي تلاشهاي ايران در زمينه غني سازي و فرآوري و نيز برچيدن تجهيزات و تاسيسات را در بر گيرد.
وي گفت: تعقيب مصمم قابليت غني سازي اورانيوم از سوي ايران كه ما قاطعانه معتقديم به قصد برنامه سلاحهاي هسته اي است، سئوال مهمي را براي كشورهاي عضو عدم اشاعه سلاح هسته اي مطرح مي كند.

مجمع تشخيص مصلحت
مغايرت مصوبات دولت و مجلس
با سياستهاي كلي نظام را بررسي مي كند
فارس: در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، بندي ديگر از مقررات نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي نظام پيگيري شد.
در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، بررسي تدوين مقررات نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي نظام پيگيري شد و علاوه بر مصوبات قبلي يك بند مهم ديگر از اين سياست ها به تصويب رسيد.
بر اساس اين بند «همزمان با بررسي برنامه هاي پنج ساله و اصلاحات بعدي آن در دولت و مجلس، كميسيون نظارت مجمع نيز از نظر انطباق و عدم مغايرت با سياست هاي كلي مصوب بررسي مي نمايد و مواردي را كه مغاير سياست هاي كلي مي بينند به مجمع گزارش مي كند، در صورتي كه مجمع هم مغايرت را پذيرفت، نمايندگان مجمع موارد مغايرت را در كميسيون هاي ذي ربط دولت و مجلس مطرح مي كنند.اگر در مصوبه نهايي مجلس مغايرت باقي ماند، شوراي نگهبان بر اساس نظر مجمع، مطابق اختيار و وظايف و ضوابط قانوني خويش اعمال نظر مي نمايد» .

توضيح درباره يك خبر
در پي چاپ خبري با عنوان «اجراي ارزشيابي توصيفي از سال آينده سراسري مي شود» در صفحه اول روزنامه همشهري مورخ ۲۲/۲/۸۴ ، دفتر آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي طي نامه اي به همشهري اعلام كرد:
اجراي طرح ارزشيابي توصيفي، همان طور كه جناب آقاي دكتر موسوي، معاون آموزش و پرورش عمومي وزارت آموزش و پرورش در جمع روساي سازمان هاي آموزش و پرورش اعلام كردند اجراي سه ساله آزمايشي دارد كه پس از اجراي آزمايشي در شوراي عالي آموزش و پرورش مطرح خواهد شد. در صورت تصويب، اجراي مجدد آن به صورت يك برنامه زمان بندي، به تعداد كلاس و مدرسه سهميه بندي مشخص تعميم و اشاعه مي يابد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |