سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۰ - May 17, 2005
متهمان به قتل در دادگاه كيفري استان:
ما قصد كشتن نداشتيم
002448.jpg
گروه حوادث: زوج جواني كه در پي مزاحمت هاي پسر جواني، وي را به قتل رسانده و جسدش را به آتش كشيده بودند، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان در حالي محاكمه شدند كه هر دو مدعي شدند، انگيزه قتل عمدي نداشته اند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين جلسه محاكمه كه حضور عكاسان و خبرنگاران رسانه ها در آن چشمگير بود، قاضي عزيز محمدي به همراه چهار قاضي مستشار، رياست دادگاه را بر عهده داشتند. در ابتداي جلسه محاكمه دلداري-نماينده دادستان- پس از حضور در جايگاه به قرائت كيفرخواست پرداخت.
وي در نخستين اظهاراتش گفت: فاطمه (۲۴ ساله) ساكن قرچك ورامين و بدون سابقه كيفري است. وي متهم به مباشرت در قتل عمدي محمود (۲۴ ساله) است.
همچنين همسر وي به نام اصغر (۳۰ ساله) نيز متهم به معاونت در قتل عمدي محمود و ايراد جرح عمدي با چاقو به مقتول است.
دلداري در ادامه افزود: در تاريخ ۸ ارديبهشت ماه سال ۸۳ پدر مقتول به نام ربيع (۶۱ ساله) اعلام مي دارد پسرش محمود (۲۴ ساله) از سه روز قبل مفقود شده است. با تشكيل پرونده فقداني در آگاهي قرچك تحقيقات آغاز و در اين راستا پدر مقتول با معرفي يكي از دوستان پسرش به نام غلامرضا تقاضاي تحقيق از وي را مي كند. در تحقيق از وي مشخص شد كه محمود يك روز قبل از گم شدنش به دوستش گفته بود كه با فاطمه كه ظاهرا همسر صيغه اي وي بوده، قرار ملاقات داشته و قرار بوده به خانه وي برود.
دلداري در ادامه بيان داشت: پس از شناسايي فاطمه و همسرش، هر دو به آگاهي احضار شدند اما آنها در تحقيقات ضمن انكار فقداني محمود، توسط بازپرس آزاد شدند. در همين حال در تاريخ ۶ ارديبهشت ماه جسد سوخته مرد جواني در كنار خط آهن محل سكونت مظنونين پيدا و با تشكيل پرونده فوت مشكوك، تحقيقات براي شناسايي هويت وي آغاز شد. در نهايت يكي از افسران آگاهي اعلام كرد كه جسد كشف شده مشخصاتش با فقداني همخواني دارد و محل كشف جسد نزديك محل زندگي متهمان است. رديابي ها ادامه داشت تا اين كه ۶ مهر ماه سال ۸۳ يعني ۵ ماه بعد از جنايت، متهمان با دستور بازپرس پرونده بازداشت و تحقيقات اوليه از آنها آغاز شد. در بازپرسي هاي اوليه فاطمه و همسرش به ارتكاب جنايت اعتراف كردند.
فاطمه در حالي كه دستبند داشت و تنها انگيزه خود از وقوع جنايت را حفظ زندگي اش عنوان كرد، درباره جزئيات حادثه خطاب به پنج قاضي پرونده اش چنين گفت: يك روز عصر مي خواستم به خانه مان بروم داخل كوچه دو پسر برايم مزاحمت ايجاد كردند. محمود كه شاهد اين اتفاق بود، جلوي آنها را گرفت و بعد از چند روز به طريقي كه اصلا نمي دانم تلفن خانه مان را به دست آورد و به من زنگ زد. وي با تماس تلفني از من خواست تا بناي رابطه نامشروع را با او بگذارم. در اين مدت او به خانه ما رفت و آمد داشت.
روز حادثه ساعت ۵/۷ صبح بود كه محمود وارد خانه ام شد، همسرم پشت در مخفي شده بود. محمود به محض ورود با من شروع به دعوا كرد كه اين چند روز كجا رفته بودم؟ من به او التماس كردم كه از خانه ام بيرون برود.
او هميشه با خود چاقويي حمل مي كرد تا در صورت هرگونه مقاومت، مرا تهديد كند. آن روز هم از او خواستم از زندگي ام بيرون برود اما او دائما به من مي گفت دوستم دارد و حاضر نيست چنين كاري كند.
قاضي عزيز محمدي از او پرسيد همسرت چه موقع متوجه اين رابطه شد؟
سه روز قبل از حادثه وقتي محمود به خانه ام آمد به من گفت بايد لباس هايت را جمع كني و با هم فرار كنيم. اما من همسر، بچه ها و زندگي ام را دوست داشتم. همان روز موضوع را به همسرم گفتم سپس يك چاقو و كمربند برايش آوردم تا هر كاري مي خواهد با من بكند. اما او گفت من يك هفته داخل خانه مي مانم تا اين كه هر روزي كه او آمد، پسر جوان را با حرف از خانه بيرون كني.
وي در ادامه گفت: روز حادثه بعد از چند دقيقه كه از ورود محمود به خانه ام گذشت، ناگهان اصغر (همسرم) از در بيرون آمد و با هم درگير شدند محمود چاقو داشت و اصغر يك چوب، همسرم اول با چوب دو ضربه به دستش وارد كرد. در آن لحظه من با پايم به دست محمود زدم و چاقو از دستش افتاد. سپس از پشت سر او را گرفتم محمود به زمين افتاد فاطمه در حالي كه صحنه حادثه را براي مدير دفتر شعبه ۷۱ بازسازي مي كرد گفت: در آن موقع طناب آبي رنگي را ديدم كه كنار اتاق افتاده بود، آن را برداشتم و دور گردن محمود پيچاندم، سپس محكم فشار دادم اصغر هم پاهايش را چسبيده بود.
نمي دانستم چه كار مي كنم ناگهان ديدم محمود سياه شده است. طناب را رها كردم، اما ديگر او مرده بود.
بعد از چند ساعت همسرم كارتن تلويزيون را آورد و جسدش را در حالي كه ملافه پيچ بود داخل كارتن گذاشتيم. سپس اصغر (همسرم) با كرايه كردن چرخ دستي آهنگري، جسد را به كنار ريل راه آهن برد و در آن جا آن را به آتش كشيديم. ما اصلا قصد كشتن او را نداشتيم، فقط مي خواستيم وقتي محمود بي حال شد دست و پايش را ببنديم و تحويل مقامات انتظامي دهيم.
اين در حالي است كه پزشكي  قانوني علت اصلي مرگ را خفگي اعلام كرده است. اصغر نيز ضمن تاييد اظهارات همسرش گفت: اين مرد همسرم را تهديد كرده بود و گفته بود برادرم ... است و مي تواند هر كاري بكند. آقاي قاضي بعد از اين كه همسرم جريان را برايم تعريف كرد به كلانتري قرچك رفتم و جريان را تعريف كردم آنها به من گفتند برو خانه ات ولي نيم ساعت قبل از اين كه مرد ناشناس خواست به خانه ات بيايد به ما اطلاع بده. اما من نمي دانستم او چه ساعتي به خانه ام مي آيد. ضمن اين كه كلانتري به من گفت افسر نگهبان نداريم.
وي در ادامه گفت: آقاي قاضي ما اصلا قصد كشتن محمود را نداشتيم چون زندگي مان را دوست داشتيم. چرا بايد يك جوان در جامعه به خودش اجازه دهد تا با يك زن شوهردار رابطه برقرار كند؟ اين مرد فرزندان مرا هم تهديد كرده بود.
بر پايه اين گزارش، در پايان جلسه صبح محاكمه دو وكيل متهمان به دفاع از آنها پرداختند و پنج قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان با توجه به درخواست اولياي دم مبني  بر قصاص نفس (اعدام) قرار است حكم خود را در اين باره صادر كنند. عصر ديروز ادامه جلسه محاكمه به صورت غير علني برگزار شد.

قهرمان كاراته كشور اقدام به كلاهبرداري كرد
گروه حوادث: يكي از قهرمانان كاراته كشور در پي يك تماس تلفني اشتباه كه با تلفن همراهش گرفته شده بود اقدام به كلاهبرداري چند ميليوني كرد.
به گزارش خبرنگار ما، مرد بايد هر چه زودتر تصميم خود را مي گرفت ولي دودلي رهايش نمي كرد، در نهايت تصميم گرفت براي اين كه يك انتخاب قاطع انجام دهد، استخاره كند. مدتي قبل شماره تلفن همراه شخصي را كه استخاره مي كرد از يكي از اقوام خود گرفته بود.
تماس كه برقرار شد چند زنگ خورد و سپس مردي گوشي را برداشت.
درد دل مرد جوان شروع شد و تمام مشكلات خود را بيان كرد و سپس از آن شخص خواست تا به او كمك كند.
مرد بعد از كمي مكث گفت: «شما يك عمل خلاف شرع انجام داده ايد و حال قهر خدا به شما رو كرده است» براي جبران عمل نادرست خود بايد در ابتدا ۵۰۰ هزار تومان در يك پاكت گذاشته و با پيك موتوري به آدرسي كه من مي گويم بفرستيد تا بنده وسايل مورد نياز را خريداري كرده و شما را از قهر خدا نجات دهم! »
مرد بلافاصله خواسته آن شخص را انجام داد. در تماس بعدي كه از سوي آن شخص صورت گرفت درخواست يك ميليون تومان ديگر شد.
مرد بار ديگر خواسته را عملي كرد ولي در تماس هاي بعدي كه از سوي وي برقرار شد مرد جوان متوجه شد كه فريب خورده است ولي در اين ميان شماره وي را كه با يك عدد نادرست از شخص واقعي به فرد قلابي وصل شده بود به چند نفر از آشنايان خود داده و آنان نيز فريب خوردند.
افراد فريب خورده كه هر كدام مبلغ كلاني را صرف دروغ هاي آن مرد كرده بودند به دادسرا مراجعه كرده و شكايت نامه اي در اين خصوص تنظيم كردند. بازپرس پرونده نامه اي در اين خصوص به رئيس قوه قضائيه نوشت و بدين ترتيب دستور رسيدگي صادر شد.
عمليات پليس آغاز شد. در مرحله اول تحقيق ماموران حفاظت سپاه متوجه شدند شماره تلفن مرد كلاهبردار متأسفانه متعلق به يكي از قهرمانان كاراته كشور است. او بازداشت شد.
او كه دانشجوي كارداني رايانه در دانشگاه آزاد بود و در چند تبليغ تلويزيوني نيز شركت كرده بود در جريان بازجويي هاي پليس به كلاهبرداري چند ميليوني از شاكيان اعتراف كرد.
كيفرخواست پرونده مذكور روز گذشته توسط « خاكي» نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران تنظيم و به دادگاه ارسال شد.

شناسايي مظنون جديد در پرونده
مرگ مشكوك دختر دانشجو
گروه حوادث: بعد از گذشت دو سال و صدور حكم از سوي قاضي جواد اسماعيلي براي مرگ مشكوك يك دختر دانشجوي ايراني كه در كشور دوبي مشغول به تحصيل بود، معلوم شد يك مظنون پرونده مورد تحقيق قرار نگرفته است و روز گذشته در دادسراي امور جنايي از وي تحقيق به عمل آمد. به گزارش خبرنگار ما، حكم صادره از سوي شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران در خصوص پرونده يك دختر ايراني كه در كشور دوبي به تحصيل مشغول بود و در عزيمت به تهران به طرز مشكوكي فوت كرده بود از سوي شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور نقض شد و دستور تحقيق از يك پسر جوان كه متوفي قبل از مرگش مدت ها با او از راه اينترنت در ارتباط بود صادر شد.
اين در حاليست كه براي دو متهم قبل از اين پرونده به نام هاي شهبود و كامبيز از سوي قاضي جواد اسماعيلي قرار وثيقه گذاشته شده بود كه شهبود در زندان به سر مي برد و كامبيز با گذاشتن وثيقه آزاد شد.
اين پسر جوان روز گذشته در دادسراي امور جنايي تهران توسط قاضي ياري مورد سؤال و جواب قرار گرفت.
وي در خصوص نحوه ارتباط خود با دختر فوت شده گفت: «از طريق چت كردن در اينترنت با يكديگر آشنا شديم و تقريباً هر روز به اين طريق با هم حرف مي زديم تا اين كه متوفي تماس هاي خود را با من كم كرد وقتي جواب پيام هايم را نمي داد، من فكر مي كردم كه دوبي است ولي روز قبل از مرگش او را تهران ديدم.
او از من خواست تا با يكديگر براي تحويل انگشتر نامزدي اش با يك پسر جوان به نام كورش كه در حال حاضر در كشور كانادا است به مقابل منزل وي برويم! و انگشتر را در عوض خريد يك جنس به فروشنده داده بود و حال قصد بازپس گرفتن آن را داشت. بعد از آن روز ديگر از او خبر نداشتم تا اين كه در اينترنت مشاهده كردم كه مادرش پيغامي بر روي آدرس او با اين مفهوم كه مادري داغدار هستم و طلب كمك براي دستگيري قاتل دخترم دارم ديدم و از آن موقع متوجه مرگ دختر مذكور شدم.
با پايان يافتن اظهارات مرد جوان تازه معلوم شد دختر فوت شده كه جسدش دو سال پيش در خيابان كشف شد و پزشكان پزشكي قانوني علت مرگ او را تزريق بيش از اندازه مواد مخدر تشخيص داده بودند، داراي نامزدي بود كه در كانادا به سر مي برد.
به دليل حضور نداشتن دو متهم ديگر پرونده كه از آنها نامبرده شد و غيبت اولياي دم جلسه رسيدگي اين پرونده به تاريخي ديگر موكول شد.

تخليه مهدكودك به خاطر انتشار گاز
ايسنا: توهم انتشار گاز اشك آور مهد كودكي را در خيابان وليعصر تهران وحشت زده كرد.
حدود ساعت ۹ و ۳۰ دقيقه صبح ديروز دو نوجوان ناشناس به بهانه ديدار با معلم قديمي خود وارد مهد كودكي در خيابان وليعصر  شده و دقايقي بعد آن جا را ترك كردند.
پس از خروج دو نوجوان يكي از والدين كه قصد داشت، پس از رساندن فرزندش مهد كودك را ترك كند، متوجه بوي شديد گاز شده و سريعاً به طبقه سوم مهد كودك رفت و يكي از معاونين را از انتشار گاز مطلع كرد.
معاون مهد كودك با اين تصور كه بوي استشمامي، نتيجه انتشار گاز شهري است، سريعاً پس از قطع كنتر برق به تخليه ۷ كلاس طبقات دوم و سوم و هدايت كودكان از پله ها به سمت حياطي كه در قسمت پشت مهد كودك قرار داشت، اقدام كرد.
به دنبال اعلام يكي از مربيان مهد، نيروهاي اورژانس، آتش نشاني  و انتظامي جهت بررسي علت حادثه به محل اعزام شدند.
با ورود مأموران و بررسي ويژگيهاي گاز انتشار يافته مثل سوزش چشم و آبريزش بيني و تنگي نفس احتمال انتشار گاز اشك آور داده شد.
اما معاون مهد كودك در اين باره گفت: هيچ گونه شيء يا صدايي قبل و يا پس از خروج دو نوجوان ديده و شنيده نشد.
گفته هاي اين فرد احتمال انتشار گاز اشك آور را كه موجب ترس مربيان و كودكان مهد شده بود، تا حدودي منتفي كرد تا اين كه بررسي هاي بيشتر نشان داد بوي شديد گاز از رگلاتور گاز شهري كه در ورودي مهد كودك قرار داشت نشت كرده و منجر به سرايت آن به داخل مهد شده است.
رزميانفر، مدير ستاد بحران سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران كه در محل حادثه حاضر بود گفت: علايم انتشار گاز شهري تقريباً شبيه گاز اشك آور است و از سويي ديگر انتشار گاز همزمان با ورود دو ناشناس بوده كه اين خود تصور ارتباط آنها با احتمال انتشار گاز اشك آور را ايجاد كرد.
مدير ستاد بحران سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران تصريح كرد: در اين ميان تنها يكي از مربيان به دليل ترس و نگراني دچار افت فشار شده و به نزديك ترين مركز درماني منتقل شد.
گفتني است مأموران شركت گاز و آتش نشاني به مهار گاز در محل حادثه پرداختند.

رئيس كل دادگستري استان اصفهان اعلام كرد:
رسيدگي ويژه به پرونده برج جهان نما
گروه حوادث: قرار است به پرونده برج جهان نما به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسيدگي شود.
عليرضا آوايي- رئيس كل دادگستري استان اصفهان- با بيان مطالب فوق اتقان بيش از پيش در تصميمات قضايي، كوتاه شدن زمان دادرسي، جلب رضايت بيش از پيش مردم، فعال تر شدن تشكيلات برخورد با معضلات اجتماعي، اجتناب از برخوردهاي انفعالي و تقرير پرونده هاي محاكم در دادسراها را از رئوس اهداف كلي دستگاه قضايي استان در سال جاري برشمرد و بر لزوم شناسايي نواقص و نزديك تر كردن جهت گيري ها به يكديگر تأكيد كرد.
وي در ادامه افزود: استان اصفهان داراي ۳۰ حوزه قضايي و ۲۱ دادسرا است. همچنين هفت نفر از قضات مجرب استان نظارت بر نحوه اجراي قانون حفظ حقوق شهروندي را بر عهده دارند.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان دو وقته شدن دادگاه ها در اصفهان و برخي از شهرستان ها، تعيين كميته هاي اجرايي رفع اطاله دادرسي در اصفهان، تقويت بازرسي و نظارت و سركشي از شعب حقوقي، كيفري و تجديدنظر و همچنين تقويت واحدهاي ابلاغ و اجرا و راه اندازي واحد ارشاد و معاضدت در اين دادگستري را از عوامل مؤثر در كاهش آمار پرونده هاي موجود دانست و افزود: حدود سه سال پيش مجموع پرونده هاي موجود در دادگستري استان حدود ۱۲۰ هزار عدد بوده كه اين آمار تا پايان سال گذشته به ۴۶ هزار و ۹۰۲ عدد رسيده است و اميدوارم تا پايان امسال اين آمار به حدود ۳۰ هزار پرونده برسد. آوايي دو عامل تشكيل شوراهاي حل اختلاف و تشكيل دادسراها را از عوامل كاهش آمار وارده به محاكم عمومي عنوان كرد. ايشان يكي از عوامل اصلي در جلب رضايت مندي مردم را بالا بردن سطح آگاهي آنان بيان كرد و گفت: در صورتي كه اطلاعات قضايي و حقوقي مردم بالا برود، قضات و تصميم گيرندگان در محاكم از نظر كمي و كيفي كارايي بالاتري خواهند داشت.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان در خصوص روند رسيدگي به پرونده برج جهان نما گفت: به پيشنهاد رياست قوه قضائيه جلسه اي با حضور طرفين دعوي و استاندار اصفهان در محل دادگستري برگزار شد كه در اين جلسه نقطه مشتركي در تصميم گيري ها حاصل نگرديد و مقرر شد به صورت خارج از نوبت و سريع به پرونده مذبور رسيدگي شود. تاكنون توسط شعبه ۱۰۶ عمومي اصفهان به علت شكايت يكي از تشكل هاي غيردولتي و شعبه بازپرسي ۴ دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان در جهت شكايت سازمان ميراث فرهنگي در خصوص حد و حدود ميدان نقش جهان (امام ره) و خيابان چهار باغ از سازمان يونسكو استعلام و منتظر جواب هستيم.
وي همچنين خاطرنشان ساخت، در خصوص اين پرونده، آبرو و حيثيت كشور و نظام از هر چيزي مهم تر است و مسلماً هيچ يك از طرفين پرونده راضي به خدشه دار شدن وجهه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نخواهند بود.

قتل بر سر تماشاي مسابقه فوتبال
نزاع دو برادر بر سر تماشاي مسابقه فوتبال به قتل يكي از آن دو منجر شد.
دو برادر ساكن روستاي «شاهبداغ» در شهرستان اسلام آباد غرب، يك روز در ميان و به نوبت گوسفندان را به چراگاه مي بردند اما عصر ديروز، آن دو به بهانه ماندن در خانه و تماشاي مسابقه فوتبال با هم درگير شدند.
«قدرت» (برادر بزرگتر) كه دوست داشت بازي فوتبال را دنبال كند، از احمد خواست تا او به صحرا برود، اما احمد در مقابل او ايستاد و به او گفت تا خودش اين كار را انجام دهد.
با ادامه پيدا كردن درگيري بين اين دو برادر، «قدرت» كه به شدت عصباني شده بود، در يك لحظه چاقويي را به شكم «احمد» فرو برد كه منجر به قتل وي شد.
بررسي قضايي اين پرونده ادامه دارد.

دادگاه تجديدنظر پرونده زهرا كاظمي تشكيل شد
گروه حوادث: دادگاه تجديدنظر پرونده فوت زهرا كاظمي با حضور دو نفر از وكلاي مدافع اولياي دم اين پرونده در شعبه ۳۴ دادگاه تجديد نظر تشكيل شد.
محمدسيف زاده وكيل خانواده زهرا كاظمي در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: در جلسه امروز از قاضي شعبه درخواست كرديم كه در وهله اول براي احراز صلاحيت خود نوع قتل را مشخص كند. زيرا شكايت اوليه ما قتل عمد بود اما دادگاه بدوي حكم قتل شبه عمد را صادر كرده است.
وي تأكيد كرد: براي رسيدگي به اين پرونده بايد مشخص شود كه قتل عمد بوده يا غير عمد. زيرا اگر قتل از نوع عمد شناخته شود، دادگاه تجديد نظر نيز صالح به رسيدگي نيست و پرونده بايد به دادگاه كيفري استان ارجاع شود. بنابراين در اولين مرحله ما خواستار رسيدگي مجدد به پرونده و ارجاع آن به دادسرا هستيم تا در مورد اتهامات مطروحه در پرونده اظهار نظر شود و براساس آن اظهار نظر دادگاه صالح به رسيدگي تعيين گردد.
سيف زاده در ادامه ضمن تأكيد بر برخورد بسيار محترمانه شعبه ۳۴ دادگاه تجديدنظر گفت: اين دادگاه بدون اعلام نظر دادگاه را تعطيل كرد و قاضي اعلام كرد كه ظرف مدت قانوني يك هفته در مورد ايرادات وكلاي پرونده تصميم گيري و نظر خود را اعلام خواهد كرد.

قتل پيرمرد ۶۱ ساله در ساختمان نيمه كاره
گروه حوادث: با كشف جسد پيرمرد ۶۱ ساله اي در ساختمان نيمه كاره اش، كارآگاهان اداره آگاهي تحقيقات خود را آغاز كردند.
به گزارش مركز اطلاع  رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ (فاتب) ساعت ۹ صبح ديروز مأموران گشت كلانتري ۱۲۱ سليمانيه جسد يك پيرمرد را در ساختماني نيمه كاره در خيابان همايون كشف كردند.
در بررسي هاي پليسي مشخص شد كه هويت مرد عليرضا (۶۱ ساله) است و ساختمان نيمه كاره متعلق به اوست.
به گفته اهالي محل اين پيرمرد شب گذشته براي بازديد و سركشي از كارگران خود به آن ساختمان آمده بود.
برپايه اين گزارش جسد اين پيرمرد در حالي يافت شد كه دست و پايش بسته و ظاهراً خفه شده بود و هيچ يك از كارگران در محل كارشان نبوده اند.

حادثه در جهان
پدر مست، دختر ۳ ساله اش را كشت
يوركشاير پرس: يك مرد انگليسي در مهماني شبانه به دليل مستي ناشي از مصرف مشروبات الكلي، دختر ۳ ساله اش را با ضرب و جرح به قتل رساند.
در يك مهماني شبانه يك مرد ۲۹ ساله كه از فرط استفاده از مشروبات الكلي قادر به كنترل خود نبود، با وارد آوردن ضربات و پرتاب كردن اشيائي كه در اطرافش بود به سوي كودك ۳ ساله خود باعث مرگ وي شد.
در اين گزارش آمده است كه با انتقال پيكر نيمه جان كودك ۳ ساله به بيمارستان و كالبد شكافي وي، پزشكان دريافتند كه اين كودك از ۵۴ ناحيه دچار شكستگي و جراحت شده است و علت مرگ وي، وارد آمدن يك ضربه سنگين به جمجمه است كه باعث خونريزي مغزي و نهايتاً مرگ وي شده است.
در آزمايشهاي به عمل آمده توسط پزشكان از اين پدر قاتل، مشخص شد كه وي دچار عارضه رواني بوده و در شرايط عادي نيز اعمال غير ارادي انجام مي دهد. از اين رو طي روزهاي آتي دادگاه ويژه اي تشكيل خواهد شد و اين قاتل محاكمه خواهد شد.
۹۹ سال زندان براي قتل پسر ۶ ساله
آسوشيتدپرس: كنت پريوت، جوان ۲۸ساله آمريكايي به دليل قتل فرزند ۶ ساله نامزد خود به ۹۹ سال زندان محكوم شد.
پريوت متهم است كه پس از قتل پسر ۶ ساله نامزد خود، جسد وي را در كوره اي زغالي پنهان كرده است. مادر اين پسر مي گويد كه درخواست هيچ نوع مجازاتي براي كنت ندارد چرا كه معتقد است وي از نظر رواني دچار مشكل بوده و اقدام وي تنها براساس پريشاني ذهني صورت گرفته است.
وكلاي مدافع پريوت نيز شواهدي به دادگاه ارائه داده اند مبني بر اينكه اين مرد ۲۸ ساله بارها در جمع دوستان خود ادعاهاي عجيبي مبني بر توانايي خواندن ذهنيات ديگران و يا قتل برخي چهره هاي تاريخي در قرن ها پيش را مطرح كرده است. پريوت بارها ادعا كرده بود كه برگزيده خاص خداوند است و در مواردي نيز ادعاي «خدايي» كرده بوده است.
دادستان،  اما معتقد است كه اقدامات پريوت پس از قتل همانند پنهان كردن جسد در كوره زغالي و در نهايت تلاش براي روشن كردن آن نشان مي دهد كه قاتل كنترل كامل بر اعمال و رفتار خود داشته است.
دادگاه شهر سان آنتونيو در نهايت روز گذشته پس از استماع نظرات كارشناسان و دفاع وكلاي متهم، رأي خود را مبني بر مجرم شناختن كنت پريوت به قتل عمد صادر كرده و وي را به ۹۹ سال زندان محكوم كرد.
نامزد پريوت پس از صدور رأي و در ميان بهت و حيرت خبرنگاران قضات دادگاه  را تهديد كرد كه در صورت عدم ثمربخش بودن فرجام خواهي، مسئول مرگ وي خواهند بود.
اين زن ۲۳ ساله آمريكايي در حالي كه به صراحت از «خودكشي» خود صحبت مي كرد در نهايت توسط افسران پليس به بيمارستان محلي منتقل شد تا در صورت نياز تحت درمان قرار گيرد.
گريز قاتل بزرگراه از اعدام
سي ان ان: دادستان دادگاه ايالتي مي گويد كه براي قاتل بزرگرا هاي ايالات متحده درخواست مجازات اعدام نخواهد كرد.
اظهار نظر دادستان اوهايو در مورد چارلز مك كوي در حالي صورت مي گيرد كه خانواده مقتولين معتقدند با توجه به سلامت كامل وي در حين ارتكاب جنايت و نيز تعدد اقدامات وي، مجازات اعدام حداقل مجازات مناسب براي وي مي باشد.
دادستان ران اوبرايان مي گويد كه عليرغم اينكه مك كوي به ۲۴ مورد قتل و يا اقدام به قتل متهم است، مجازات اعدام را مد نظر قرار نخواهد داد. اوبرايان در ادامه با اشاره به اينكه روند بررسي وضعيت رواني متهم تا ماه ژانويه سال جاري ميلادي به طول انجاميده است، افزود: شواهد و نتايج مربوط به آزمايشات روان شناسي صورت گرفته بر روي متهم قطعاً در بررسي پرونده وي تأثير خواهد داشت.
فرك كالينز، وكيل مدافع قاتل بزرگراه هاي آمريكا مي گويد: ما در وهله نخست موفق شده ايم مجازات اعدام را از پيش پاي وي برداريم. در وهله دوم بايد به دادگاه و دادستان نشان دهيم كه آنچه كه براي مك كوي ضروري است، درمان است نه اعدام.
وكيل مك كوي در ادامه مي گويد: موكل من در هنگام اقدام به اين سلسله جنايات،  فرق ميان خوب و بد را تشخيص نمي داده است و بدين ترتيب اتهام قتل عمد براي وي بي معنا است.
وكلاي خانواده هاي قربانيان اين حوادث اما معتقدند كه نوع اقدامات مك كوي نيازمند دقتي فراتر از يك انسان «غيرسالم» است و به همين دليل تهديد كرده اند كه در صورت اصرار دادستان بر در نظر نگرفتن مجازات اعدام، تمامي تلاش خود را براي ارجاع پرونده به دادگاهي بالاتر به كار خواهند گرفت.
آدم رباهاي استراليايي محاكمه مي شوند
روزنامه ساندي: دو مرد استراليايي ديروز به اتهام دو فقره آدم ربايي كه در هر كدام دو زن گروگان گرفته شده بودند، محاكمه شدند.
دو مرد استراليايي به نامهاي «اماند» ۲۰ ساله و «چارلي ازي» ۲۲ ساله ديروز به اتهام دو فقره آدم ربايي و ربودن چهار زن جوان محاكمه شدند.
براساس اين گزارش، «اماند» كه متصدي يك رستوران است چندي پيش با تهديد چاقو، دو زن را در خيابان ربود و يكي از آنها را مورد تعرض قرار داد. وي پس از آن با پدر قرباني تماس تلفني گرفت و در قبال آزادي دخترش، پنج هزار دلار پول طلب كرد.
بنابراين گزارش، پليس پس از اطلاع از موضوع و رديابي «اماند» ، او را دستگير و روانه بازداشتگاه كرد. اين در حالي است كه وي علاوه بر اتهام آدم ربايي به اتهام تعرض نيز گناهكار است.لازم به ذكر است، در حادثه ديگري نظير، ماه گذشته «ازي» با تهديد اسلحه قصد داشت دو زن را به اجبار وارد اتومبيلش كند كه با فرار يكي از آنها، در اجراي نقشه اش ناكام ماند.گفتني است، دادگاه در حال حاضر با توجه به سابقه شرارت هر دو متهم، به اتهامات آنها رسيدگي مي كند.
تلاش قاتل آمريكايي براي فرار از زندان بي نتيجه ماند
اي. بي. سي: طرح فرار يك زنداني آمريكايي كه به جرم هتك حرمت و قتل يك دختر نوجوان محكوم به مرگ شده بود، ناكام ماند.
يك زنداني آمريكايي كه به جرم آزار و اذيت و قتل يك دختر ۱۳ ساله به مرگ محكوم شده بود روز گذشته هنگامي كه قصد فرار از زندان را داشت ، توسط نگهبانان دستگير شد. بنابراين گزارش «ديويد آنستوت» ۳۶ ساله آوريل گذشته پس از سوء استفاده جنسي ازيك نوجوان به نام «سارا لاندي» ، او را به قتل رسانده و جسد را در يك استخر ماهي در نزديكي منزلش رها كرده بود.
بر اساس اين گزارش، «آنستوت» به اتهام انجام اعمال منافي عفت و قتل درجه يك دستگير شد. وي با وجود اينكه در دادگاه از خود رد اتهام مي كرد، اما در دادگاه طبق شواهد و مدارك و اسناد موجود، محكوم به مرگ و روانه زندان شد.
اين گزارش مي افزايد: نگهبانان زندان «هليس لرگ» صبح ديروز صداهاي عجيبي را از سلول «آنستوت» شنيده و در بازرسي از آن مشاهده كردند با دستگيره فلزي حوله آويز مشغول سوراخ كردن فاصله ديوار و كف سلول است.
گفتني است ، «آنستوت» سال ۱۹۹۵نيز به جرم هتك حرمت يك دختر امريكايي به ۵ سال و نيم حبس محكوم شده بود.

دستگيري قاتل
گروه حوادث: مرد جواني كه مرتكب يك جنايت در منطقه امام زاده حسن شده بود عصر يكشنبه دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، مأموران دايره ۱۰ آگاهي بعد از ارسال پرونده قتل يك پسر جوان به نام فرهاد كه در منطقه امام زاده حسن كشته شده بود جستجوي خود را براي دستگيري عامل جنايت كه اميرحسين نام داشت را آغاز كردند. فرهاد با ضربات چاقو به قتل رسيده بود و مأموران كلانتري ۱۴۹ بعد از حضور در صحنه قتل سه پسر جوان ديگر را كه همراه عامل اصلي جنايت در نزاع خونين شركت داشتند دستگير كردند.
تحقيقات پليسي بعد از گذشت ۴۸ ساعت به نتيجه رسيد و اميرحسين در حالي كه در خيابان در حال تردد بود شناسايي و دستگير شد.اين پسر جوان بعد از انتقال به آگاهي در جريان بازجويي به قتل فرهاد اعتراف كرد و انگيزه خود را نيز آزار و اذيت فرهاد نسبت به برادرانش اعلام كرد.پرونده اين متهم به قتل در دادسراي امور جنايي تهران مورد بررسي قضايي خواهد گرفت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |