چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۷ - Apr 6, 2005
در گفت و گو با فيگارو
خاتمي: دربرابر فشارها مقاومت مي كنيم
رئيس جمهور در مراسم تشييع جنازه پاپ شركت مي كند
003306.jpg
ايسنا: سيد محمد خاتمي  پس از ورود به شهر پاريس با حضور در محل انستيتو ايفري در ضيافت شامي با شركت اساتيد دانشگاه، نويسندگان و كارشناسان روابط بين الملل شركت كرد.
خاتمي  در اين ديدار در پاسخ به سوالي درمورد گفت وگوي ميان اسرائيل و فلسطين و نظر ايران در اين باره، اظهار داشت: ايران با اسرائيل رابطه ندارد و اين امر ناشي از يك تعهد اخلاقي است زيرا ما معتقديم كه اشغال، سركوب و زور نمي تواند منشا مشروعيت يك نظام و سيستم سياسي باشد.
رئيس جمهور كشورمان در پاسخ به سوالي درباره روند استقرار جامعه مدني در ايران اظهار داشت: استقرار جامعه مدني سوابق و مقررات خود را مي خواهد و به زمان نياز دارد.
وي افزود: ايران امروز با گذشته قابل مقايسه نيست و به سوي استقرار دموكراسي - كه سعي دارد نسبت به مواضع ديني، فرهنگي و تاريخي خود پايبند باشد - حركت مي كند.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوالات ديگري درخصوص سياستهاي آمريكا در قبال ايران، گفت: رابطه ما با آمريكا در دوران كلينتون روند مثبتي پيدا كرده بود كه اگر ادامه مي يافت دو طرف اكنون وضعيت بهتري داشتند.
برپايه اين گزارش اجلاس يونسكو با موضوع تاثير ايده گفت وگوي تمدن ها ساعت ۹ صبح به وقت محلي در مقر يونسكو در پاريس گشايش يافت.
خاتمي كه شامگاه دوشنبه وارد پاريس شد، ۹ صبح ديروز به وقت محلي با عبدالعزيز بوتفليقه، رئيس جمهور الجزاير ديدار كوتاهي داشت.
سخنراني كوچيرو ماكسورا مدير كل يونسكو در باب معرفي دو رئيس جمهور - خاتمي و بوتفليقه - سخنراني رئيس جمهور كشورمان و رئيس جمهور الجزاير و شركت در جلسه پرسش و پاسخ با حاضران از مهم ترين برنامه هاي روز اول اجلاس گفت وگوي تمدن ها بود.
رئيس جمهور كشورمان در ادامه سفر به فرانسه و شركت در اجلاس ارزيابي، پيشرفت گفت وگوي تمدن ها، فرهنگ هاوملت ها كه از سوي يونسكو برگزار مي شود، به سخنراني پرداخت.
سيد محمد خاتمي  پيش از آغاز سخنان خود با ابراز تاسف از درگذشت پاپ ژان پل دوم گفت: ايشان عمرشان را در راه استقرار ايمان، حكمت و عدالت و گفت وگوي اديان صرف كرد.
وي اين حادثه غم انگيز را به همه عدالتخواهان جهان به ويژه مسيحيان تسليت گفت.
رئيس جمهوري در سخنان خود با اشاره به اين مهم كه «مساله گفت وگوي تمدن ها علاوه بر جنبه هاي نظر و علمي و فلسفي به مثابه يكي از مسائل مبتلابه در سياست و اقتصاد نيز مي بايد مورد توجه قرار گيرد،» اظهار داشت: بگذاريد همين جا و با تكيه به اهداف قانون اساسي يونسكو اعلام كنم كه تصميم دارم وقت و توان خود را پس از پايان دوره رياست جمهوري ام به اين موضوع مهم مصروف دارم.
از هم اكنون طرح تاسيس يك سازمان غيردولتي كه گستره آن شخصيت ها، متفكران، مصلحان و نهادهاي ذيربط بين المللي را به همكاري دعوت كند در ذهن دارم، براي اين منظور نيازمند آنم كه از نظريات و پيشنهادات شما حاضران در اين جلسه مهم و جلسات ديگري تا آنجا كه وقت اجازه دهد - در اين سفر خواهم داشت - استفاده كنم. خاتمي افزود: در اين ميان توجه به آسيب شناسي فرهنگ گفت وگو يكي از اولين ضرورت هاست.
خاتمي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: قطعنامه سي و يكمين كنفرانس عمومي يونسكو در باب تروريزم سند مهمي است كه در عين تأكيد بر اصل توجيه ناپذيري اين پديده شوم، مطالعه در عوامل زمينه ساز رشد آن را توصيه كرده است. پذيرفتن صورت گفت وگو في نفسه به معني اعراض از خشونت است و خشونت چون گنگ است، منطقي جز زور نمي شناسد و جايي براي تفاهم باقي نمي گذارد.
براساس اين گزارش رئيس جمهور الجزاير نيز صبح ديروز پس از سخنراني رئيس جمهور كشورمان، طي سخناني به بيان ايده خود درباره گفت وگوي تمدن ها پرداخت.وي با اظهار اميدواري نسبت به اين كه ايده گفت وگوي تمدن ها شيوه اي آرام و مناسب براي مقابله با تروريسم باشد، تأكيد كرد كه اين ضرورت بايد در ابعاد مختلف و از سوي همه گروه ها مورد توجه قرار گيرد.
اين گزارش حاكي است پس از سخنراني خاتمي و بوتفليقه، تعدادي از حاضران در جلسه، از جمله سفراي كشورهاي عضو در يونسكو؛ نخست وزير سابق اسپانيا، رئيس پارلمان اروپا، وزير فرهنگ فرانسه، امام جماعت مسجد پاريس و جمعي ديگر از سفراي كشورهاي عضو و مدعوان در جلسه، ديدگاه ها و پرسش هايشان را از خاتمي و بوتفليقه مطرح كردند.
جلسه صبح اجلاس گفت وگوي تمدن ها با سپاسگزاري ماتسورا دبيركل يونسكو از تمامي سخنرانان، خاتمي و بوتفليقه و تأكيد بر حمايت سازمان يونسكو از ارتقاي ديالوگ ميان تمدن ها پايان يافت.
خاتمي بار ديگر
پذيرش تعليق قطعي را رد كرد
ايران حق از سرگيري فعاليتهاي هسته اي را براي خود محفوظ مي داند
فارس: رئيس جمهوري كشورمان در گفت وگو با يك روزنامه فرانسوي گفت: ايران نمي تواند با دست كشيدن از استفاده صلح آميز انرژي هسته اي موافقت كند و حق از سرگيري فعاليتهاي هسته اي را براي خود محفوظ مي داند.
سيد محمد خاتمي در گفت وگو با شماره ديروز روزنامه فيگارو در آغاز سفر ۲۴ ساعته خود به پاريس اظهار داشت: ما آماده بررسي هر راه حل معقول هستيم اما تعليق قطعي همه فعاليتهايمان را رد مي كنيم.
خاتمي گفت: اروپاييها بايد درك كنند كه پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي و كنوانسيون هاي بين المللي به ما اجازه دستيابي به فناوري هسته اي براي مقاصد صلح آميز را مي دهد.
وي تأكيد كرد: اميدوارم اين مشكل به صورت مسالمت آميز حل شود اما هرگونه فشار براي دست كشيدن از انرژي صلح آميز هسته اي براي ما غيرقابل قبول است.
حضور خاتمي در مراسم خاكسپاري پاپ
ايسنا: رئيس جمهور كشورمان در مراسم خاكسپاري پاپ ژان پل دوم شركت مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي كه به منظور ديداري سه روزه به اتريش و فرانسه سفر كرده است و در حال حاضر در پاريس به سر مي برد، در مراسم خاكسپاري پاپ ژان پل دوم شركت خواهد كرد.

موافقت فرمانده كل قوا با
استعفاي فرمانده نيروي انتظامي
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده كل قوا با استعفاي سردار محمد باقر قاليباف از فرماندهي نيروي انتظامي موافقت كرد.
بنا بر اين گزارش پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامي و متن كامل استعفاي قاليباف به اين شرح است:
بسمه تعالي
با تشكر و قدرداني از جنابعالي و ابراز رضايت از خدمات و اقداماتي كه در دوره مسئوليت شما در نيروي انتظامي پايه گذاري و اجرا شد و نيز قدرداني از ديگر عناصر فعال آن نيرو، با استعفاي جنابعالي موافقت مي كنم و اميدوارم همواره مشمول توفيق و كمك الهي باشيد. تا پيش از تعيين فرماندهي جديد، همه مسئوليت هاي فرماندهي نيروي انتظامي به سردار سرتيپ عبداللهي محول مي گردد.
سيدعلي خامنه اي
۱۶/۱/۱۳۸۴
سردار محمد باقر قاليباف در متن استعفاي خود از فرماندهي نيروي انتظامي آورده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارك مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا
حضرت آيت الله خامنه اي «دامت بركاته»
حدود پنج سال از نهادن بار سنگين تأمين امنيت و آسايش عمومي بر دوش اينجانب مي گذرد. اين كه در زمان تصدي اين مسئوليت خطير و در آن شرايط خاص، من و يكايك همكاران عزيزم تا چه اندازه توانسته ايم اين نهاد بزرگ را با اهداف و جايگاه بايسته اي آن نزديك كنيم، موضوعي است كه حضرتعالي و مردم شريف ايران بايد در مورد آن داوري فرمايند، اما مي توان گفت آنچه در توان داشته ايم، فروتنانه به كار گرفته و كوشيده ايم تا با ناديده گرفتن همه كمبودها و نارسايي ها و استفاده از نخبگان و فرهيختگان كشور، پايه گذار حركتي نو در تكوين پليس كارآمد، مقتدر، محبوب، جامعه محور و برخوردار از دانش و فناوري نوين باشيم و خداي بزرگ را سپاسگزاريم كه همواره مورد حمايت و لطف مردم، رهبري، دولت و ساير نهادهاي حاكميت بوده ايم.
اكنون به نظر مي رسد وقت آن است كه با تكيه بر تجربه سال هاي دفاع از ارزش هاي ديني، شرافت ملي و تماميت و استقلال ميهن عزيزمان و نيز دوران سازندگي و آباداني و در نهايت، اصلاح و تحول آفريني در عرصه نظم اجتماعي، خود را وقف خدمت به مردم در جايگاهي ديگر نمايم. ناگفته پيداست كه در ادامه اين راه مقدس، خود را همچون گذشته نيازمند عنايات الهي، رهنمودهاي حضرتعالي و وفاداري به آرمان هاي امام راحل(ره) و شهيدان سرافراز مي دانم.
با همين انگيزه استدعا دارم تا در صورت صلاحديد و موافقت، مسئوليت پرافتخار نيروي انتظامي بردوش عزيزي ديگر نهاده شود. والامراليكم.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران
سرتيپ پاسدار خلبان محمدباقر قاليباف
تقدير جانشين فرمانده كل قوا در نيروي انتظامي
از اقدامات نيروي انتظامي
وزير كشور و جانشين فرمانده كل قوا در نيروي انتظامي در ديدار سردار محمدباقر قاليباف و معاونين، مديران و فرماندهان حفاظت اطلاعات و عقيدتي سياسي نيروي انتظامي از تلاش همه رده هاي نيروي انتظامي تقدير كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، عبدالواحد موسوي لاري در اين ديدار كه روز دوشنبه در دفتر كار وي انجام شد، از مأموريت هاي نيروي انتظامي و تلاش همه رده ها و پرسنل زحمتكش و پرتوان اين نيرو در طول سال گذشته به ويژه در ايام نوروز تقدير و تشكر كرد. وزير كشور در اين زمينه با تأكيد بر تعامل مجموعه وزارت كشور و نيروي انتظامي، خواستار حضور بيشتر اين نيرو در مأموريت ها و خدمت رساني به مردم شد.

آصفي:
بحث حضور آمريكا در مذاكرات موضع نظام نيست
ايسنا: حميدرضا آصفي گفت: هر وقت سيروس ناصري لباس سياه را از تن بيرون آورد، معلوم مي شود وضعيت در حال خوب شدن است.
حميدرضا آصفي، معاون پارلماني و سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، ديروز در جمع خبرنگاران پارلماني در خصوص اظهارات نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در صدا و سيما مبني بر حضور آمريكا در مذاكرات هسته اي ايران و اروپا، موافقت با حضور آمريكا در مذاكرات هسته اي ايران و اروپا را يك نظر شخصي دانست و گفت: مشخص نيست كه خبر دقيق نقل شده يا نه، ولي اگر اين خبر اين گونه باشد، مي تواند نظر شخصي افراد باشد، و موضع نظام اين نيست. وي در پاسخ به اين كه اگر اروپا پيشنهاد دهد كه آمريكا وارد مذاكره شود، آيا ايران موافقت خواهد كرد؟ گفت: بايد مباني استدلالي شان را بشنويم. ما تاكنون هيچ قرينه اي نديده ايم كه اگر آمريكايي ها وارد مذاكرات شوند به روند كار كمك مي كند و تا حال هم چنين پيشنهادي نبوده است.
آصفي در پاسخ به سئوال ديگري درخصوص روند فعلي مذاكرات ايران و اروپا گفت: وضعيت مذاكرات عالي است. هر وقت سيروس ناصري(ديپلمات ارشد عضو كميته مذاكره كننده كشورمان با اروپا) لباس سياه را از تن بيرون آورد، معلوم مي شود وضعيت در حال خوب شدن است. وي افزود: در حال حاضر وضعيت بد نيست. در روزهاي آينده جلسه اي با اروپا داريم كه در آن جلسه خيلي از چيزها روشن مي شود. اگر در جلسه  فعلي اروپايي ها به نوعي جواب مثبت بدهند، جلسه جمع مي شود و اول كميته  هسته اي برگزار مي شود و بعد جلسه  كميته راهبري.
آصفي از پيشنهاد ايران در مورد تعداد سانتريفوژها اظهار بي اطلاعي كرد.
وي همچنين از اعلام ابتكار جديدي كه خرازي، وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرده است، خودداري كرد.

كليات لايحه توسعه محدوده مناطق آزاد قشم،
چابهار و ارس تصويب شد
گروه سياسي: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كليات لايحه توسعه محدوده مناطق آزاد تجاري- صنعتي قشم و چابهار و ارس را تصويب كردند.
در جلسه علني ديروز لايحه توسعه محدوده مناطق آزاد تجاري- صنعتي قشم و چابهار و ارس مطرح شد كه پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان، نمايندگان به كليات آن راي مثبت دادند.
در صورت تصويب نهايي اين لايحه، محدوده منطقه آزاد قشم شامل تمامي جزيره قشم به استثناي نقاط نظامي و امنيتي كه توسط شوراي عالي امنيت ملي تعيين مي شود مي باشد.
همچنين به محدوده فعلي منطقه آزاد چابهار- بنادر شهيد بهشتي و شهيد كلانتري چابهار با محدوده هايي كه هيات وزيران تعيين مي كند، اضافه مي شود.
طبق اين لايحه محدوده منطقه آزاد ارس در برگيرنده مرزهاي جمهوري نخجوان، جمهوري ارمنستان و قسمت جنوبي جمهوري آذربايجان با تصويب هيات وزيران تعيين مي گردد.
لازم به توضيح است لايحه مذكور در كميسيون اقتصادي به عنوان كميسيون اصلي و كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي به عنوان كميسيون فرعي رسيدگي كننده به تصويب رسيده بود. جزئيات اين لايحه در شور دوم مورد بررسي قرار خواهد گرفت. ۱۱۵ نماينده به كليات لايحه مزبور راي مثبت دادند.
مجلس بايد نمونه باشد
فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم توديع و معارفه رئيس جديد سازمان اداري مجلس گفت: مجلس شوراي اسلامي از نظر كار، فعاليت و انضباط بايد نمونه باشد.
غلامعلي حداد عادل كه در مراسم معارفه عباس مظفر رئيس سازمان امور اداري و توديع ابوالفتح نيكنام رئيس سابق اين سازمان در ساختمان مشروطه مجلس سخن مي گفت، با تاكيد بر همكاري گروهي در انجام وظيفه قانوني مجلس شوراي اسلامي گفت: اميدواريم با همكاري  هم وظايف قانوني خود را بخوبي انجام دهيم بطوري كه مجلس شوراي اسلامي از نظر فعاليت به عنوان يك دستگاه مثال زدني باشد.
وي با بيان اينكه قبل از اصلاح بايد خود را از هر عيب و نقص پيراسته كنيم، تصريح كرد: اميدواريم در دوره مسئوليت آقاي مظفر در سازمان امور اداري مجلس شوراي اسلامي توفيق بيشتري در جهت پيشبرد امور داشته باشيم.
وزير ارشاد نمايندگان را قانع نكرد
سه تن از نمايندگان سؤال كننده از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از توضيحات وي در پاسخ به سؤالشان قانع نشدند.
در پايان جلسه علني ديروز سؤال نفيسه فياض بخش، لاله افتخاري و فاطمه آجورلو نمايندگان تهران و كرج از احمد مسجد جامعي درباره عملكرد نمايشگاه بين المللي كتاب در سال ۸۳ طرح شد كه به دليل قانع نشدن سوال كنندگان، سؤال براي بررسي بيشتر به كميسيون مربوطه ارجاع گرديد.
لاله افتخاري نماينده تهران و عضو كميسيون فرهنگي در طرح سؤال خود از احمد مسجد جامعي گفت: چاپ خاطرات هنرپيشه زن هاليوودي همراه با عكس هاي رنگي در كاغذ گلاسه با استفاده از سرمايه بيت المال چه توجيهي دارد؟
وي افزود: آيا وقت آن نرسيده است كه وزارت ارشاد چشم فتنه را كور كند و سؤال ما سؤال بسياري از دلسوختگان انقلاب و نمايندگان مجلس است.
احمد مسجد جامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از طرح اين سؤال در توضيحات خود تصريح كرد: در برخي مورد قبول داريم كه بايد تاكيد بيشتري صورت پذيرد، اما نقد يك رويداد فرهنگي و يك كتاب با تقطيع آن روش غيرعلمي نيست و شايسته و لازم است منصفانه تر بينديشيم.
اخراج خبرنگار به خاطر بي نزاكتي و بي ادبي اش بوده است
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اخراج خبرنگار يكي از خبرگزاري ها از مجلس فقط به دليل بي ادبي و بي نزاكتي وي بوده است و از همكاران فراكسيون هاي اكثريت و اقليت مي خواهم كه اين بحث را سياسي نكنند.
علي زادسر طي تذكري آئين نامه اي خطاب به رييس جلسه علني ديروز مجلس گفت: تذكر بنده دو بخش دارد كه بخش اول آن مربوط به بند ۲ ماده ۲۱ آئين نامه و درباره آخرين روز جلسه علني مجلس در سال گذشته است كه من و نماينده اردبيل در مورد مزايا و حقوق پايان سال كاركنان محترم مجلس تذكر داديم و قرار شد موضوع در هيات رئيسه مطرح و بررسي شود و حال مي خواهم بدانم نتيجه چه شد.
وي اظهار داشت: بخش دوم تذكر بنده در رابطه با بند ۱۱ ماده ۲۳ است كه چنانكه خود شما گفته ايد آيا بخش فرهنگي هيات رئيسه مي تواند به تنهايي تصميم بگيرد كه از ورود خبرنگاران به جلسه علني مجلس جلوگيري كند.
زادسر خطاب به باهنر كه رياست جلسه را برعهده داشت گفت: تا آنجا كه بنده تحقيق كردم هيچ جايگاه رسمي، موضوع سرقت اين خبرنگار از ميز نمايندگان را تاييد نكرده است و با توجه به پوشش گسترده اين خبر توسط خبرگزاري ها و روزنامه ها مي خواستم در اين مورد توضيح بدهيد.
محمدرضا باهنر در پاسخ وي گفت:درباره حقوق كاركنان مجلس قبلا هم تذكر داديد و در هيات رئيسه هم مطرح شد و مي توانستيد حضوري مراجعه كنيد و بپرسيد كه نتيجه چه شد.
وي گفت: در رابطه با خبرنگار مذكور هم بايد بگويم كه موضوع اتهامي كه ذكر شد را بنده اطلاع ندارم و گفتن آن هم شايد جزء مسائلي باشد كه بعد از گفتن بايد استغفار كرد و ديگر اين كه كارپرداز فرهنگي اعلام كرده است كه ما به اين خبرنگار تذكرات متعددي داده ايم و نمايندگان هم گله مند هستند و عمده گله مندي ها هم مربوط به عدم رعايت نزاكت و ادب از سوي وي است.
باهنر تاكيد كرد: خبرگزاري كه اين خبرنگار در آن كار مي كند دو خبرنگار پارلماني دارد كه كارپرداز فرهنگي عذر يكي از آنها را خواسته است و مشكل وي از ۵ ماه پيش شروع شده است.
وي در قسمت ديگري از سخنانش به يك نماينده معترض گفت:اگر مي خواهيد مسئله را سياسي كنيد بحث ديگري است اما تا به حال هم همكاران فراكسيون اكثريت و به خصوص فراكسيون اقليت مجلس همكاري كرده اند تا مباحث مجلس سياسي نشود و برخورد ما با فرد مورد نظر سياسي نيست و صرفا برخورد با بي نزاكتي و بي ادبي وي است و اگر او ادعايي دارد مي تواند به مراجع قضايي يا كميسيون اصل ۹۰ مراجعه كند.
گفتني است پيشتر از سوي برخي نمايندگان به خبرنگار مذكور تذكراتي در خصوص رعايت شئونات و حجاب داده شده بود كه مورد توجه قرار نمي گرفت و حتي با برخوردهاي تند اين خبرنگار مواجه شده بود.
برخي از منابع خبري علت برخورد كارپردازي فرهنگي مجلس با اين خبرنگار را انتشار اخبار جنجالي عليه مجلس از جمله عيدي يك ميليون توماني نمايندگان و دستبرد به كازيوي شخصي نمايندگان جهت كسب خبر عنوان مي كردند كه بعضي از نمايندگان اقليت با اذعان به اينكه فيش حقوقي خود را در اختيار اين خبرنگار قرار داده اند از اين اتهام مبري دانستند هر چند نايب رئيس مجلس موضوع عدم ورود اين خبرنگار به مجلس را به اين مسئله بي ارتباط دانست و فقط به موضوع بي نزاكتي اشاره كرد.
تذكرات نمايندگان مجلس
به مسئولان اجرايي كشور
محمدرضا باهنر در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي تذكرات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به مسئولان اجرايي كشور را قرائت كرد.
محمدرضا باهنر رييس جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي تذكرات نمايندگان مجلس را به مسئولان اجرايي كشور قرائت كرد.
نماينده تبريز، نماينده قائمشهر و نماينده ورامين به رئيس جمهور و نماينده ساوجبلاغ به وزير كشور در خصوص دستور برخورد با مسئولين تربيت بدني و مسببين حادثه ناگوار فوت ۷ نفر از تماشاگران فوتبال در استاديوم آزادي به جهت عدم مديريت و برنامه ريزي لازم تذكر داده بودند كه از سوي باهنر قرائت شد.
نماينده اروميه به رئيس جمهور درباره دستورات رئيس سازمان محيط زيست براي پرهيز از مسافرت هاي بي رويه به خارج از كشور و پاسخگويي به مكاتبات نمايندگان و دفع ممانعت از ادامه كار پل جاده شهيد كلانتري در درياچه اروميه تذكر داد.
همچنين از سوي نماينده خوي، نمايندگان تكاب، نمايندگان اروميه، نماينده اشنويه، نماينده ماكو، نماينده بوكان، نماينده سلماس و نماينده سردشت به رئيس جمهور و وزير آموزش و پرورش درباره دستور تسريع پاداش فرهنگيان بازنشسته سال ۸۳ كشور بويژه استان آذربايجان غربي تذكر داده شد.
تعيين هيات تحقيق و تفحص از مركز امور مشاركت زنان
اعضاي هيات تحقيق و تفحص از مركز امور مشاركت امور زنان رياست جمهوري بزودي تعيين خواهند شد.
كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با توجه به ماده ۱۹۸ آئين نامه داخلي مجلس از نمايندگان متقاضي عضويت در هيات تحقيق و تفحص از مركز امور مشاركت رياست جمهوري
در خواست كرد تا تقاضاي خود را تا روز يكشنبه بيست و يكم ارديبهشت به اين كميسيون تحويل دهند.
اعضاي هيات تحقيق و تفحص از اين مركز پس از آن تعيين خواهند شد.
هدف از طرح دوباره پرونده
زهرا كاظمي
به اعتقاد يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، طرح دوباره  پرونده  مختومه  زهرا كاظمي از سوي مجامع خارجي به منظور ايجاد فشار بر ايران است.
حسين سبحاني نيا، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به ادعاهاي شهرام اعظم كه خود را پزشك شيفت بيمارستان بقيه الله معرفي كرده بود و اظهارات مقامات كانادايي، يادآور شد كه خارجيان همواره به دنبال مستمسكي عليه انقلاب اسلامي ايران و وارد آوردن فشار بر آن بوده اند. روزهاي گذشته شهرام اعظم با معرفي خود به عنوان پزشك معالج زهرا كاظمي اتهاماتي را عليه مقامات كشورمان مطرح كرده بود كه سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان فعاليتهاي مشكوك اين فرد را جهت كسب اقامت در كانادا دانست.
بن ها براي كمك به محرومين است
يك عضو كميسيون اصل نود مجلس گفت: «بن هايي كه پيش از سال جديد به نمايندگان مجلس داده شد، به منظور كمك به محرومين است.»
قدرت الله ايماني در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: «پيش از عيد مبلغ ۳۰۰ هزار تومان تراول چك از كميته امداد و ۲۰۰ هزار تومان پول نقد از اين كميته به نمايندگان داده شد. همچنين از سوي سازمان هلال احمر و وزارت بازرگاني نيز بن هايي به بعضي از نمايندگان اختصاص يافت كه همه  اين مبالغ براي كمك به محرومين و مستمندان بوده و مصرف شده است.»

وزير مشاور در امور خارجي امارات:
ايران موضعش را در قبال جزاير سه گانه ملايم نكرده است
فارس: وزير مشاور در امور خارجي امارات متحده عربي با اعلام اينكه «هيچ نرمشي در موضع ايران در قبال جزاير سه  گانه نيافته  ايم» ، گفت: «به درخواست خود براي باز پس  گيري جزاير سه گانه ادامه مي  دهيم.»
شيخ حمدان بن  زايد آل  نهيان نايب   رييس هيات وزيران و وزير مشاور در امور خارجي امارات   متحده   عربي در گفت وگو با شماره ديروز روزنامه اماراتي الخليج گفت: «ما هيچ نرمشي در موضع ايران درخصوص جزاير سه  گانه نيافته  ايم.»
وي در حالي كه سعي مي كرد جزاير سه گانه ايراني را كه بخش لاينفك جمهوري اسلامي ايران است، اشغال شده به تصوير بكشد، در پاسخ به سؤالي جهت دار در خصوص روابط كنوني كشورش با ايران و اينكه موضوع جزاير سه  گانه به كجا انجاميده و آيا در صورتي كه مسائل به همين نحو باقي بماند، متوسل   شدن به دادگاه بين  المللي لاهه در نهايت امري حتمي است يا خير، گفت: «روابط ما با ايران به دليل اشغال جزاير سه  گانه ما يعني ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك از سوي ايران و عدم پاسخ تهران به پافشاري كشور امارات و جامعه بين  المللي براي انجام مذاكرات مستقيم بين دو كشور جهت حل قضاياي موجود با توسل به دادگاه بين  المللي لاهه، عادي است.»
وي افزود: «اجلاس اخير سران عرب و اجلاس شوراي همكاري خليج فارس از ايران خواست تا به درخواست كشور امارات براي انجام مذاكرات مستقيم بمنظور باز پس  دادن حاكميت اين كشور بر جزاير سه  گانه اشغالي پاسخ دهد.»

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |