سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۱ - Mar 15, 2005
اعتراف به قتل شرور خيابان گلبرگ
002655.jpg
گروه حوادث: يك شرور در منطقه گلبرگ زماني كه متوجه شد، نمي تواند از چنگ مأموران بگريزد به قتل جواني اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ،۱۸ در تاريخ ۲۰/۱۱/۸۳ تعدادي از اهالي منطقه گلبرگ با مراجعه به كلانتري مدعي شدند كه از فردي به نام مرتضي كه جزو اراذل و اوباش منطقه است شكايت دارند. آنها در طرح شكايت خود عنوان كردند كه اين مرد با چاقو و قمه در محل تردد دارد و افراد را تهديد مي كند.
پس از اين شكايت، مأموران كلانتري در محل حضور يافتند تا به شناسايي مرتضي بپردازند. اما متوجه شدند كه ساعتي قبل مرتضي با فردي به نام رسول درگير شده و وي را با چاقو مجروح كرده است. به اين ترتيب مأموران به بيمارستان رفتند و در تحقيقات اوليه دريافتند كه رسول به خاطر شدت جراحات وارده جان سپرده است. بنابر اين شناسايي و دستگيري مرتضي در دستور كار ويژه قرار گرفت و مأموران تجسس كلانتري توانستند مخفيگاه وي را شناسايي و تحت مراقبت قرار دهند. مأموران پس از بازرسي از محل زندگي مرتضي متوجه شدند كه وي در خانه اش مخفي شده است. بنابر اين با شگردي خاص و چند ساعت صحبت توانستند مرتضي را از خانه بيرون آورند و او را بازداشت كنند.
مرتضي پس از بازجويي مقدماتي تحويل مأموران دايره ۱۰ اداره آگاهي داده شد و منكر هر گونه جنايتي شد. وي عنوان كرد كه در درگيري بوده است اما ضربه كشنده را وي وارد نكرده است. مأموران در صحنه حادثه حضور يافتند تا به تحقيق از اهالي محل بپردازند، اما هيچ يك از اهالي حاضر به همكاري نشدند و بيان كردند چون از مرتضي مي ترسند، حاضر به شهادت نيستند. بنابر اين مرتضي مجدداً تحت بازجويي فني- پليسي قرار گرفت و بالاخره زماني كه تمام راه هاي فرار را بسته ديد، لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه من در حال مشاجره با يكي از همسايگان بودم كه چند نفر از اهالي محل با چوب به طرفم حمله ور شدند و مرا كتك زدند. من هم از اين موضوع عصباني شدم. به خانه رفتم و با آوردن چاقو مجدداً با آنها درگير شدم و از پشت با چاقو ضربه اي را به رسول وارد كردم. بر پايه اين گزارش، قاضي پرونده با توجه به اعتراف شرور متهم به قتل، وي را با قرار بازداشت روانه زندان كرد.

قاتل در زندان به قتل رسيد
گروه حوادث: مردي كه در سال ۷۸ مرتكب دو جنايت شده بود در زندان اوين به قتل رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، اواسط سال ۷۸ حسين ۳۰ ساله در سطح شهر تهران مسافركشي مي كرد كه پروين ۴۶ ساله به عنوان مسافر سوار خودروي وي شد. بعد از طي مسيري راننده و مسافر به گفت وگو با هم پرداختند و اين بود سرآغاز آشنايي حسين و پروين.
پروين به حسين گفت: «شوهر ندارم و به همراه دختر و دو پسرم در منطقه تهرانپارس زندگي مي كنم.» حسين كه پروين را زني مطلقه مي پنداشت به وي پيشنهاد داد با يكديگر دوست شوند تا بعد از شناخت بيشتر در مورد ازدواج با يكديگر تصميم بگيرند.پروين پيشنهاد حسين را قبول كرد و بدين ترتيب ارتباط بين آنها ادامه يافت. اين آشنايي بعد از چند ماه جدي تر شد و حسين به خانه پروين، رفت و آمد مي كرد و حتي يك بار به همراه دختر پروين و پسر كوچك وي به سفر شمال كشور نيز رفتند.
حسين در اين رفت و آمد ها كم كم به دختر جوان پروين دل بست و هر روز كه مي گذشت بر علاقه اش افزوده مي شد. پروين كم كم به تغييرات رفتاري حسين شك كرد و بعد از دقت بيشتر متوجه توجه خاص وي به دخترش شد.
به همين دليل پروين ارتباط خود با حسين را قطع كرده و از رفت و آمد وي به خانه اش جلوگيري كرد.حسين چندين بار براي ديدن آنان به منزل پروين واقع در خيابان ۱۸۶ غربي تهرانپارس رفت ولي با برخورد تند پروين و درنهايت باز نشدن در به رويش مواجه شد.
علاقه به دختر پروين نمي گذاشت كه حسين لحظه اي آرام باشد؛ به همين دليل طرح نقشه اي براي رسيدن به نيت خود را در ذهنش پروراند .
يك اسلحه ژ-۳ خريداري كرد و روز دوم دي ماه سال ۷۸ به مقابل در منزل پروين رفت، زنگ در خانه را زد. پروين وقتي متوجه شد حسين است در را به رويش باز نكرد ولي حسين با ترفندي خاص از او خواست كه براي گفت وگويي كوتاه به پاركينگ منزل بيايد. پروين در ابتدا امتناع كرد ولي آخر رام حسين شده و به پاركينگ منزل رفت.
حسين و پروين تازه به گفت وگو با هم در پاركينگ منزل مشغول شده بودند كه حسين ژ-۳ را از لباس خود خارج كرده و با شليك چند گلوله پروين را كشت. پسر ۲۶ ساله پروين به نام علي رضا كه صداي تيراندازي را شنيد به سمت پاركينگ دويد ولي حسين به محض ديدن او قبل از آن كه پسر جوان قادر به عكس العملي باشد او را نيز با شليك گلوله كشت.
پسر همسايه چند ثانيه بعد از مرگ علي رضا كه متوجه اتفاقات غيرعادي در پاركينگ منزل شده بود به محل حادثه رسيد كه شليك گلوله او را نيز مجروح كرد.
حسين بعد از ارتكاب دو قتل و مجروح كردن يك پسر جوان به سرعت متواري شد.
خبر وقوع اين جنايت به اطلاع قاضي جواد اسماعيلي و مأموران دايره ۱۰ آگاهي رسيد. محل حادثه تحت بررسي دقيق پليس قرار گرفت. اجساد به دستور قاضي اسماعيلي به پزشكي قانوني انتقال يافتند.
جستجو براي دستگيري حسين، مدت زمان زيادي را از مأموران آگاهي نگرفت و متهم بازداشت شد. حسين در جريان بازجويي هاي پليس به قتل پروين و علي رضا اعتراف كرد.
پسر همسايه مقتولان كه در اين حادثه نيز مجروح شده بود با تلاش هاي پزشكي از مرگ نجات يافت.
حسين در طي مراحل تحقيق بر روي اين پرونده متوجه شد كه پروين داراي همسر بوده و در خصوص مطلقه بودنش به وي دروغ گفته است.رسيدگي بر روي اين پرونده در دادگاه امور جنايي تهران برگزار شد. اولياي دم مقتولان تقاضاي قصاص نفس متهم را خواستار شدند.
قاضي جواد اسماعيلي نيز پس از گرفتن آخرين دفاعيات از متهم در تاريخ
۹/۱۲/۷۸ حكم اعدام حسين را صادر كرد.
متهم به پرداخت ديه به پسر مجروح شده همسايه نيز محكوم شد. دادگاه حمل سلاح غيرمجاز از سوي متهم نيز در دادگاه انقلاب برگزار شد.
بر پايه اين اخبار كه از سوي قريشي، قاضي اجراي احكام بيان شد، روز ششم اسفندماه سال جاري ساعت ۲۳ درگيري در زندان اوين بين حسين و يك متهم ديگر كه مرتكب چهار جنايت شده بود و دوران محكوميت خود را مي گذراند روي داد كه در نهايت حسين با ضربات چاقو از سوي متهم مذكور كشته شد.

ساخت نارنجك دستي نوجوان ۱۴ ساله
را در آستانه كوري قرار داد
گروه حوادث: آماده كردن مواد محترقه براي ساخت نارنجك دستي نوجوان ۱۴ ساله اي را در آستانه كوري قرار داد.
«امير علي» ساكن خيابان «هاشمي» تهران كه در كلاس سوم راهنمايي تحصيل مي كند، ظهر روز گذشته بي توجه به هشدارهاي اطرافيان و دور از چشم آنها در گوشه اي از حياط منزل مشغول به ساخت نارنجك دستي بود كه ناگهان مواد محترقه  از دستان وي رها و منجر به وقوع انفجاري شديد شد.
به گفته «امير علي» اين مواد كه شامل اكليل و سرنج بود، در برخورد با زمين منفجر شد؛ به طوري كه صداي اين انفجار در بخشي از منطقه «هاشمي» نيز شنيده شد.
به گفته خواهران اين نوجوان آسيب ديده، او اين مواد محترقه را از دست فروشاني كه در محله اقدام به فروش مواد آتش زا مي كنند خريداري كرده بود.
در حال حاضر اين نوجوان به خاطر شدت جراحات و سوختگي در ناحيه صورت و دستها، در بيمارستان بستري است و اين در حالي است كه به گفته والدين اميرعلي، آنها بارها و بارها به او در زمينه استفاده نكردن از اين مواد هشدار داده بودند، اما پسرشان هرگز اين حرف ها را آن گونه كه بايد جدي نگرفت.
در حالي كه امشب، مراسم شب چهارشنبه سوري برگزار مي شود، متأسفانه بسياري از نوجوانان بدون آشنايي با مواد محترقه بي خطر همانند فشفشه ها و كپسولهاي بمبي به سراغ مواد خطرناكي همچون نارنجك دستي و مواد غيرمجاز مي روند.

مرگ دلخراش كودك چهار ساله بر اثر انفجار زودپز
ايسنا: انفجار زودپز در آشپزخانه كودكي را كشت.
اين حادثه در يك منزل مسكوني زماني رخ داد كه كودك ۴ ساله در آشپزخانه مشغول بازي بود. ناگهان زودپز روي اجاق گاز منفجر و پس از برخورد با سر كودك موجب ضربه مغزي و مرگ وي شد.
كارشناسان ايمني سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني با تاكيد بر ضرورت استفاده از ديگ هاي زود پز استاندارد تاكيد مي كنند، هنگام خريد اين ديگ ها براي جلو گيري از بوجود آمدن خطرات احتمالي حتما به مهر استاندارد آن توجه شود. آنها همچنين تاكيد مي كنند كه هر چند ماه يك بار بايد سوپاپ اطمينان اين ديگ ها تميز شود.
همچنين زنان خانه دار بايد از قرار دادن ديگ زودپز روي اجاق گاز و سپس ترك منزل جدا خودداري كنند.
اين كارشناس تاكيد كرد: يكي از ويژگي هاي مهم ديگ هاي استاندارد يك تكه بودن آن است .

شست و شوي پرده با بنزين جان بانوي خانه را گرفت
گروه حوادث:زن كهنسال خانه داري در اثر شعله ور شدن بنزين در حمام دچار ۴۰ درصد سوختگي شد.«سلطان» پيرزن ۶۶ ساله اي است كه در خانه تكاني هاي شب عيد قصد داشت تعدادي از لباس ها و پرده هاي آغشته به مواد روغني را در حمام منزل خود شست وشو دهد.
وي بي توجه به حرارت شعله هاي بخاري حمام، تشت را در مجاورت آن قرار داد و شروع به شست وشو كرد؛ غافل از آن كه اين اقدام سبب انفجار و شعله وري محيط مي شود.
طولي نكشيد كه اين زن پس از آتش سوزي در حمام دچار سوختگي و به بيمارستاني در تهران منتقل شد.

سارق دو بار يك خودرو را دزديد
گروه حوادث: سارقي كه دوباره موفق به سرقت يك خودرو پرايد شده بود با تلاش مأموران انتظامي دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، چند ماه قبل مرد جواني در شهرستان مشهد يك خودرو پرايد را به مقصد تهران كرايه كرد در طول مسير مسافر با راننده طرح دوستي ريخت. به همين دليل وقتي در بين راه مسافر كه احمد نام داشت از راننده خواست جلو يك سوپرماركت بايستد تا او براي هر دويشان آب ميوه بخرد راننده موافقت كرد.
ولي بعد از گذشت چند دقيقه از زمان نوشيدن آب ميوه راننده دچار سرگيجه شده و از هوش رفت. احمد بعد از آنكه مطمئن شد راننده قادر به هيچ مقاومتي نيست او را از خودرو بيرون كشيده و گوشه خيابان رها كرد.احمد بعد از ربودن خودرو پرايد به سمت تهران حركت كرد.راننده بعد از آنكه به هوش آمد خود را به اولين مركز نيروي انتظامي رسانده و ماجرا را تعريف كرد.پرونده اي در اين خصوص تشكيل و جست وجو براي دستگيري احمد آغاز شد. مالباخته كه از سرقت خودرو اش به شدت ناراحت بود و آن خودرو مسروقه تنها منبع درآمد وي و خانواده اش محسوب مي شد خود نيز به طور جداگانه از مسيري كه مأموران انتظامي براي دستگيري احمد آغاز كرده بودند به جست وجو براي يافتن مخفيگاه متهم فراري پرداخت.مالباخته از بين صحبت هايي كه ميان او و متهم صورت گرفته بود متوجه شده بود كه خواهر احمد در شهرستان كرج زندگي مي كند. به همين دليل راننده به اميد اينكه شايد ردي از سارق بيابد خود در خيابان هاي كرج به دنبال خودرواش و احمد گشت تا اينكه چند روز پيش موفق به شناسايي خودرو خود كه احمد نيز سوارش بود در شهرستان كرج شد. خود را به خودرو رسانده و احمد را غافلگير كرد. احمد باز با ترفندي خاص از او خواست كه وي را تحويل مأموران پليس ندهد و او خودش خودرو را به راننده پس مي دهد. راننده كه تنها گرفتن خودرو اش برايش در اولويت قرار داشت پيشنهاد احمد را قبول كرد ولي به محض اينكه سوار خودرو شد و به يك منطقه خلوت رسيدند بار ديگر احمد با تهديد چاقو او را مجبور به ترك خودرو كرد و براي بار دوم خودرو پرايد دزديده شد.
از سوي ديگر مأموران انتظامي كه به تحقيقات خود ادامه مي دادند در حين گشت زني در سطح تهران حوالي خيابان گلبرگ خودرو مسروقه را شناسايي و متوقف كردند. احمد پشت فرمان آن قرار داشت و مأموران سارق فراري را نيز به دام انداختند.
رسيدگي به اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

حادثه در جهان
قتل سه نفر از اعضاي يك خانواده كانادايي
در پي به قتل رسيدن دو زن و يك مرد كانادايي در «اوتاوا» كه ديروز به وقوع پيوست، پليس پسر اين خانواده را بازداشت كرد.
به گزارش خبرگزاري «كانادا» در پي كشف اجساد يك زن و مرد ۶۰ ساله و دختر ۲۵ ساله شان كه ديروز در يك ساختمان مسكوني در «اوتاوا» پايتخت «كانادا» روي داد، پليس براي ادامه تحقيقات پسر خانواده را كه در محل حضور داشت به بازداشتگاه برد.
براساس اين گزارش، پليس ديروز پس از ارتباط تلفني يك دختر جوان كه از آنان تقاضاي كمك مي كرد به يك ساختمان مسكوني رفت و با اجساد او و پدر و مادرش كه بر اثر ضربات چاقو به قتل رسيده بودند مواجه شد. درهمين حال پليس پسر نوجوان خانواده را كه او نيز جراحاتي بر سر و صورتش وارد آمده بود به عنوان تنها سرنخ اين حادثه به همراه برد.اين گزارش حاكي است، تمامي جوانان ساكنان اين منطقه از دوستان مدرسه اي يكديگر هستند.يكي از همسايگان درباره اين حادثه گفت: تاكنون هيچ گونه سابقه خشونت و درگيري بين اعضاي اين خانواده صورت نگرفته و اين عمل از پسر آنها امري بعيد به نظر مي رسد.
گفتني است، پليس در ادامه تحقيقات و يافتن عامل اصلي حادثه است.
محاكمه والدين سنگاپوري به اتهام خوراندن سم به فرزندانشان
والدين سنگاپوري كه به اجبار به فرزندانشان سم خورانده بودند امروز در سيدني استراليا محاكمه مي شوند.
به گزارش روزنامه «ديلي تلگراف» ، والدين سنگاپوري كه نامي از آنان در اين گزارش ذكر نشده و ساكن شهر سيدني استراليا هستند به اتهام خوراندن سم به فرزندانشان محاكمه مي شوند.براساس اين گزارش، متهمان كه يك مرد ۳۵ ساله و همسر۳۶ ساله اش بودند روز شنبه دستگير و امروز در دادگاه مركزي سيدني محاكمه مي شوند. آنها حق استفاده از وثيقه را هم ندارند.اين گزارش حاكي است ، دو دختر شش و هفت ساله اين زوج ميانسال روز جمعه در حالي كه به شدت مسموم شده بود به يكي از بيمارستان هاي سيدني منتقل شدند. والدين هر يك از آنان را مجبور به خوردن ۱۲۰ قرص آنتي هيستامين كرده بودند.پليس استراليا پس از دستگيري اين زوج كه از ماه اوت گذشته در «سيدني» اقامت داشتند گفت: آنها قصد كشتن فرزندانشان راداشتند.بنابراين گزارش، هر دو دختربچه ديروز در بيمارستان به هوش آمدند و هم اكنون از طرف مسوولان اين بيمارستان حمايت مي شوند و به بيمارستان كودكان اين شهر منتقل خواهند شد.
دستگيري دانش آموز انگليسي به اتهام تعرض به معلمش
نوجوان ۱۳ ساله انگليسي به اتهام تعرض به معلم خود بازداشت شد.
به گزارش شبكه «بي.بي.سي» ، پسر ۱۳ ساله انگليسي به اتهام سرقت و آزار و اذيت معلم خود دستگير شد.
براساس اين گزارش، او پس از ارتكاب اين عمل ، اتومبيل معلمش را ربوده و از محل حادثه گريخت.اين گزارش حاكي است، اين زن در درگيري هايي كه با دانش آموزش داشت مجروح شده و علاوه بر صدمات روحي كه اين حادثه براي او به دنبال داشت دچار صدمات جسمي نيز شده است.ارتكاب چنين عملي در يك مدرسه از سويي و سن كم متهم اين پرونده از سوي ديگر، صورت اين حادثه را منفورتر مي كند.پليس انگليس در اين باره گفت: حداقل مجازات او ۲۱ ماه حبس است اما احتمال اين كه بر مجازاتش افزوده شود نيز وجود دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |