دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۵۴
غرفه هاي خيريه در نمايشگاه بين المللي
عروسك ها و ازدحام 
030771.jpg
عليرضا كيواني نژاد زمستان، فرصت زيادي براي ماندن ندارد و اين بار نه سبزي و طراوت كه باران بهاري، شيپور بيدارباش را به صدا درآورده است. درست در هاج و واج ميان ماندن و رفتن زمستان، نمايشگاه بين المللي ميزبان گردهمايي خيريه هاست. حتي بارش تند و ريز قطرات باران هم نتوانسته بود مانع از حضور آدم هايي شود كه به قصد خريد كردن و كمك به بيماران سرطاني، آمده بودند. مثل سال هاي گذشته، امسال هم نمايشگاه با نام بهنام دهش پور برگزار شد. پسري كه سال ها با بيماري لاعلاج سرطان جنگيد و دست و پنجه نرم كرد و آخرش رفت و حالا فقط از خودش نامي به جا گذاشته، بلندآوازه و نيكو.
سالن هاي 8 و 9 پر شده بود از غرفه هايي كه براي كمك به انجمن هاي خيريه، محصولات خود را به فروش مي  رساندند. حس مي  كرديد خوشبختي توي هواي سالن پرپر مي  زند و اين بار آدم ها،گوش شنيدن اين صدا را داشتند. وارد سالن كه مي  شديد، مثل نمايشگاه كتاب، غرفه ها بودند كه شما را به سمت خود مي  كشيدند. دو نفر در مدخل ورودي ايستاده اند و از هر مراجعه كننده اي طلب بليت مي  كنند.
غرفه هاي خيريه فقط به محصولات صنايع دستي يا چيزهايي شبيه به آن اختصاص نداشتند كه حتي ترشي و ماكاروني هم توي ظرف هايي بزرگ به فروش مي  رسيدند. وسط سالن، بدون هيچ مقدمه اي، ازدحام جمعيت به چشم مي  خورد؛ جمعيتي كه دور چند نفر حلقه زده اند و بازار گرفتن امضا، داغ است.
وسوسه مي  شويد كه نرم نرمك جلوتر برويد و سرك بكشيد.
چهره اش تغيير كرده و حالا ديگر ريش ندارد؛ بهرام رادان، برنده سيمرغ بلورين جشنواره فيلم فجر سال گذشته. حضور او در اين نمايشگاه هم جنبه كمك رساني به بچه هاي سرطاني را دارد. مسوول غرفه اي كه رادان جلويش ايستاده و مشغول امضا كردن تقويم هايي با عكس خودش است، مي   گويد: قبلا قرار بود اين عكس ها به طرق ديگر به فروش برسند ولي ايشان تنها كاري كه كردند، چاپ عكس ها روي تقويم هاي اين خيريه است. ما هم آنها را به بالاترين قيمت مي   فروشيم. از 4 هزارتومان به بالا! .
چند دقيقه اي از ساعت 12 گذشته و رادان سالن را ترك كرده است. جمعيت اما همچنان به سرك كشيدن در غرفه ها ادامه مي  دهند. جلوي يكي از غرفه هاي عروسك فروشي، دختركي ايستاده با عروسكي همقد خودش. موهايش را از دو طرف بسته، با كش صورتي. قيافه اش آنقدر بامزه  است كه عكاسان هر لحظه عروسكي را به دستش مي  دهند و از او مي  خواهند تا جلوي لنز دوربين، بگويد: سيب و شما دوست داريد دب اكبر را به گردنش بياويزيد.
غرفه هايي با نام هاي عجيب و غريب كم نيستند. مثل غرفه كلاغ كه البته نفهميديم چه كالايي را عرضه كرده. فقط چند تا عروسك با نمك كلاغ سياه با منقار قرمز رنگ، گوشه انتهايي غرفه، عرض اندام مي  كنند. نكته جالب درباره غرفه هايي كه عروسك داشتند، ازدحام بازديدكننده ها بود به هواي اينكه شايد يكي از فروشنده ها عروسكي را پيشكش كند. اما هيچ كس تعارف نكرد!
سردر بيشتر غرفه ها اختصاص دارد به نام انجمني كه در حمايت از آن، كار عام المنفعه مي  كنند. گرچه يكي از غرفه ها كه شيرخشك مي  فروخت يا آن يكي كه طراحي دكوراسيون را تبليغ مي  كرد، نشاني از كار خيريه نداشتند! در عين حال غرفه اي كه ترشي و ماكاروني مي  فروشد، بدجوري توي چشم مي  زند. وسط سالن، چند تا صندلي دور چند تا ميز چيده شده و ماحصل اين چيدن ها، شده يك كافي شاپ سيار. البته اين جا خبري از منو نيست و فقط چند قلم خوراكي يافت مي  شود و بس.
بازار فروش سي دي و فيلم، داغ است و غرفه اي كه به اين امر اختصاص داده شده، براي متوليانش، فرصت سرخاراندن نگذاشته است. بالاي سر همين غرفه  است كه روي پارچه اي بزرگ نوشته شده: نمايشگاه خيريه بهنام دهش پور
راستي، اگر خواستيد تخفيف بدهيد مي  توانيد از يكي از غرفه ها پيروي كنيد. تخمه كيلويي 4400 تومان كه البته با تخفيف شده بود كيلويي 4200 تومان! راستي ميوه ها با چه قيمتي به فروش مي  رسند؟ اين ديگر مهم نيست، حتما.

ترس مل  گيبسون از فرستاده قلابي خدا
030786.jpg
حسام گلبري گرچه ساخت فيلم مصائب مسيح به كارگرداني مل گيبسون كه در آن 12 ساعت پاياني عمر حضرت مسيح را به تصوير كشيده است، محبوبيت اين كارگردان بزرگ را دو چندان كرد، اما برخي مشكلات را براي او و خانواده اش به بار آورد. اخيرا مل گيبسون عليه فردي به نام سينكلر ۳۴ ساله كه با ناديده گرفتن دستورات گارد امنيتي در حوالي منزل وي پرسه مي زد، به دادگاهي در لس آنجلس شكايت كرده و گفته است كه حضور فرد مظنون باعث ايجاد ترس در او نسبت به امنيت جاني افراد خانواده اش شده است.
گيبسون مي گويد پيش از پيدا شدن اين فرد چندين مراجعه كننده ناشناس به منزل او آمده اند و قضيه كاملا مرموز به نظر مي رسد.
ستاره سينماي هاليوود با اشاره به اين كه سينكلر در ماه اكتبر سال گذشته به دليل ايجاد مزاحمت براي او بازداشت شده بود، گفت: امسال هم مجددا سر و كله اين آدم پيدا شده و تا به حال چندين مرتبه جلوي در ورودي خانه ام ظاهر شده است و معلوم نيست از جان من و خانواده ام چه مي خواهد.
به نظر من او فرد نخاله اي است كه نمي داند حريم شخصي افراد چيست. هر چند كه از طرف او تهديد نشده ام، اما من و همسرم از بابت حضور او بسيار نگرانيم.
دليل مرد مزاحم تا حدودي باور نكردني است.
او مدعي است كه بشدت تحت تاثير فيلم مصائب مسيح قرار گرفته و قصد دارد در كنار مل گيبسون دعا بخواند.
مل گيبسون به قاضي گفت: همسرم دوست ندارد او را در حالي كه مشغول صرف چاي است در اطراف منزل ببيند، شايد او به كمك نياز داشته باشد. محافظ مل گيبسون به دادگاه گفت كه متهم، 12 بار براي گيبسون نامه فرستاده و در نامه مدعي شده است كه خدا او را به كاليفرنيا فرستاده تا به همراه وي دعا بخواند.
سينكلر در صورت گناهكار شناخته شدن به 16 ماه حبس محكوم خواهد شد.

دكه
030759.jpg
خوشمزه!
بشار اسد دستور مي دهد نيروهايش از لبنان خارج شوند. اين مهمترين عنوان روزنامه عرب نيوز است. عنوان ديگر روزنامه از اين قرار است: نيروهاي آمريكايي به خبرنگار آزاد شده از سوي گروگان گيران عراق تيراندازي و وي را مجروح كردند. همچنين شهردار لندن، شارون را يك جنايتكار جنگي خواند. گوشه پايين صفحه در سمت راست روزنامه هم تبليغ يك ساندويچي را مي بينيم!
030762.jpg
۶۷ ساعت پرواز
روزنامه آمريكايي نيويورك سان تيتر اول خود را به هواپيماي استيو فاست ميليونر ماجراجو اختصاص داده است. وي قصد دارد بدون سوختگيري مجدد دور دنيا بچرخد. وي پيش از اين، چنين سفري را با بالن انجام داده بود. اين روزنامه همچنين خبر از تلاش آمريكا براي گماشتن نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان در هياهوي مشكلات سياسي لبنان داده است.

كوتاه تر از گزارش
مرد اتمي
پليس كاليفرنيا پس از به صدا در آمدن آژير خطر مواد راديو اكتيو، دو سر يك خيابان را مسدود كرد. آنان سپس با وسايل مخصوص، به جست و جوي بمب يا سلاح اتمي مشغول شدند، اما در كمال ناباوري كشف كردند كه منبع انتشار پرتوهاي راديو اكتيو، مردي بود كه اخيرا تحت درمان هسته اي  (پرتو درماني) قرار گرفته بود. وي از خودرو شخصي اش بيرون آورده شد و ماموران پليس به مدت يك ساعت داخل خودروي وي را به اميد يافتن سلاح اتمي جست و جو كردند. شايد نكته اساسي اين خبر داشتن وسايل پيشرفته  اي باشد كه امكان مطلع شدن پليس از يك منبع اتمي را فراهم مي كند.
تمساح سريع
پورشه محصول جديدش را براي سال 2006 معرفي كرد. اين خودرو بر اساس مدل باكستر طراحي شده است و قيمت آن بين مدل پورشه 911 و باكستر خواهد بود. از مدل 2006 پورشه كه كيمن S نامگذاري شده، هنوز هيچ عكسي منتشر نشده است، اما گفته مي شود موتور آن 6 سيلندر است و 295 اسب بخار قدرت دارد.
Cayman نام يك تمساح كوچك است و هنوز معلوم نيست مدل جديد پورشه چه شباهتي با آن خواهد داشت. شايد صاحبش را گاز مي گيرد!
معما
لازمه پرواز پرنده  بال است و لازمه حركت اتومبيل هم چرخ آن، اما در يكي از نمايشگاه هاي اتومبيل در برزيل قانون فوق نقض شده است. صاحب نمايشگاه كه براي آغاز روز كاري جديد نمايشگاه خود را باز كرد، ناگهان متوجه جابه جايي 40 سانتيمتري اتومبيل لوكس و قديمي مغازه اش شد. جالب اينكه اين اتومبيل قديمي ذاتا نه چرخ داشت و نه باتري. صاحب نمايشگاه مي گويد جايي كه اتومبيل در آنجا پارك بود، كاملا صاف و هموار است و ذره اي سراشيبي ندارد و اتومبيل هم حدود 6 ماه است كه بدون چرخ و باتري در آنجا مستقر بوده است. پليس براي پيگيري موضوع ازچند استاد فيزيك و مكانيك خواست تا در اين مورد تحقيق كنند، اما پس از بررسي هاي انجام شده متخصصان نتوانستند هيچ گونه دليل منطقي براي توجيه اين مساله ارايه دهند.
سخنگوي 2ماهه 
قديمي ها مي گفتند اگر به نوزاد خود تخم كفتر بدهيد، خيلي زودتر از موعد مقرر به حرف مي آيد. مثل اين نوزاد 2ماهه چيني به جاي اينكه براي سفارش غذا گريه و زاري راه بيندازد، خيلي محترمانه مادر خود را صدا مي زند!
اين نوزاد وقتي گرسنه باشد، مي تواند صدا بزند: ماما، ماما .البته قابليت هاي گفتاري نوزاد چيني فراتر از يك كلمه است. او مي تواند كلمه ناني (در زبان چيني به معناي شير) را هم بر زبان جاري سازد و بدين طريق نوع غذاي دلخواه خود را مشخص كند.پزشكان چيني اين مورد را بسيار نادر مي دانند كه يك نوزاد بتواند در سن 2 ماهگي سخن بگويد.

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |