پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۵ - Feb 24, 2005
جزييات تازه  از عمليات بازارگرداني سهام
نقدينگي بانك ها و سهامداران بزرگ به كمك بورس مي آيد
001098.jpg
گروه بورس: بازارگرداني سهام از اول هفته آينده به طور رسمي در تالارهاي مبادلات بورس اوراق بهادار آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار ما اين دومين گام براي بازگشت دوباره ثبات به بورس تهران تلقي مي شود. پيش از اين دبير كل بورس اوراق بهادار از بازگشايي همه «نمادها» تا پايان اسفند ماه جاري خبر داده بود.
طبق اعلام سازمان بورس اوراق بهادار با توجه به مصوبه هيأت مديره بورس با هدف افزايش نقدينگي بازار و منطقي كردن دامنه نوسان قيمت سهام به تدريج سهام همه شركت هاي بزرگ بورس تحت پوشش فعاليت بازارگرداني قرار خواهند گرفت. از سوي ديگر همه بانك هاي فعال در بازار سرمايه نيز اعلام كردند: مديريت و بازارگرداني سهام شركت هاي زير مجموعه خود را در بورس آغاز خواهند كرد.
اين تصميم در پي نشست مشترك وزير اقتصاد، دبير كل بورس و مديران عامل بانك ها اتخاذ شد. به اين ترتيب همه بانك ها ملزم شدند بازارگرداني سهام شركت هاي زير مجموعه را برعهده بگيرند.
دبير كل بورس تهران درباره نتايج اين نشست گفت: واقعيت اين است كه بازار سرمايه كشور بزرگتر از آن شده كه بتوان بانك ها و ساير مؤسسات و سهامداران حقوقي بورس را ملزم به جمع آوري سهام بدون مشتري كرد.
وي تأكيد كرد: بنابراين برخلاف شايعات موجود، تلاش بورس و وزارت اقتصاد بر اين است كه در چارچوب توافق صورت گرفته، بانك ها فقط سهام شركت هاي زير مجموعه خود را مديريت كنند. به اين ترتيب از اين پس بانك پارسيان سهام خود را در بورس مديريت مي كند و بانك هاي ملي و صادرات نيز مديريت سهام شركت هاي سرمايه گذاري بانك ملي و غدير را برعهده خواهند گرفت.
اين گزارش حاكي است: سازمان بورس اوراق بهادار در نخستين گام براي رسميت بخشيدن به بازارگرداني سهام، جزييات عمليات مديريت سهام ۳ شركت سرمايه گذاري بهمن، گروه بهمن و سرمايه گذاري مسكن را براي اطلاع همه سهامداران منتشر كرد.
نكات مربوط به بازارگرداني سهام «شركت  سرمايه گذاري بهمن  - وبهمن» بدين ترتيب است:
۱. كارگزار بازارگردان كارگزاري بهمن است.
۲. عرضه وتقاضاي بازارگردان با علامت h مشخص شده است.
بازارگردان هر روز تقاضاهاي خريدوفروش خود را روي سامانه وارد خواهد كرد.
۳. هر كارگزار مي تواند در هر روز حداكثر تا دو lot شامل ۲۵ هزار سهم (۵۰ هزار سهم) به بازارگردان بفروشد و يا از وي خريداري كند. ۴. دامنه  نوسان با نظر بازارگردان قابل تغيير است. ۵. در صورتي كه كارگزاري بخواهد بيش از اين تعداد در روز سهام به بازارگردان بفروشد و يا از وي بخرد، مي بايد قبلاً مراتب را با بازارگردان هماهنگ كند. ۶. كارمزد فروش به بازارگردان و خريد از بازارگردان برابر ۵۰% نرخ هاي معمول است. ۷. بازارگردان هيچ نوع كارمزد خريد يا فروش دريافت نمي كند و از پرداخت عوارض «گسترش بورس» معاف است. ۸. در صورتي كه كارگزاران علاقه مند باشند در يك روز تعداد بيشتري از كد يك سرمايه گذار به بازارگردان سهام بفروشند و يا از وي سهام بخرند، مي بايد قبلاً مراتب را با امضاي فرم مربوطه با بازارگردان هماهنگ كنند. ۹. در صورتي كه كارگزار بيش از تعداد تعيين شده در بند ۳ سهام به بازارگردان بفروشد و يا از وي بخرد، در پايان روز ملزم است آن معامله را خريد يا فروش كارگزاري خود تلقي كرده و نسبت به تسويه حساب اقدام كند.
از سوي ديگر جزييات مربوط به بازارگرداني «گروه بهمن  - خبهمن» بدين ترتيب اعلام شده است:
۱. كارگزار بازارگردان كارگزاري بهمن است. ۲. عرضه وتقاضاي بازارگردان با علامت h مشخص شده است. بازارگردان هر روز تقاضاهاي خريدوفروش خود را روي سامانه وارد خواهد كرد. ۳. هر كارگزار مي تواند در هر روز حداكثر تا دو تا دو lot شامل ۲۵ هزار سهم (۵۰ هزار سهم) به بازارگردان بفروشد و يا از وي خريداري كند. ۴. دامنه نوسان با نظر بازارگردان قابل تغيير است. ۵. در صورتي كه كارگزاري بخواهد بيش از اين تعداد در روز سهام به بازارگردان بفروشد و يا از وي بخرد، مي بايد قبلاً مراتب را با بازارگردان هماهنگ كند. ۶. كارمزد فروش به بازارگردان و خريد از بازارگردان برابر ۵۰% نرخ هاي معمول است. ۷. بازارگردان هيچ نوع كارمزد خريد يا فروش دريافت نمي كند و از پرداخت عوارض «گسترش بورس» معاف است. ۸. در صورتي كه كارگزاران علاقه مند باشند در يك روز تعداد بيشتري از كد يك سرمايه گذار به بازارگردان سهام بفروشند و يا از وي سهام بخرند، مي بايد قبلاً مراتب را با امضاي فرم مربوطه با بازارگردان هماهنگ كنند. ۹. در صورتي كه كارگزار بيش از تعداد تعيين شده در بند ۳ سهام به بازارگردان بفروشد و يا از وي بخرد، در پايان روز ملزم است آن معامله را خريد يا فروش كارگزاري خود تلقي كرده و نسبت به تسويه حساب اقدام كند.
همچنين جزئيات بازارگرداني شركت سرمايه گذاري مسكن نيز به شرح ذيل است:
۱. كارگزار بازارگردان كارگزاري بانك مسكن است. ۲. عرضه  و تقاضاي بازارگردان با علامت h مشخص شده است. بازارگردان هر روز تقاضاهاي خريدوفروش خود را روي سامانه وارد خواهد كرد. ۳. هر كارگزار مي تواند در هر روز حداكثر تا دو lot شامل ۲۵ هزار سهم (۵۰ هزار سهم) به بازارگردان بفروشد و يا از وي خريداري كند. ۴. دامنه نوسان با نظر بازارگردان قابل تغيير است. ۵. در صورتي كه كارگزاري بخواهد بيش از اين تعداد در روز سهام به بازارگردان بفروشد و يا از وي بخرد، مي بايد قبلاً مراتب را با بازارگردان هماهنگ كند. ۶. كارمزد فروش به بازارگردان و خريد از بازارگردان برابر ۵۰% نرخ هاي معمول است. ۷. بازارگردان هيچ نوع كارمزد خريد يا فروش دريافت نمي كند و از پرداخت عوارض «گسترش بورس» معاف است. ۸. در صورتي كه كارگزاران علاقه مند باشند در يك روز تعداد بيشتري از كد يك سرمايه گذار به بازارگردان سهام بفروشند و يا از وي سهام بخرند، مي بايد قبلاً مراتب را با امضاي فرم مربوطه با بازارگردان هماهنگ كنند. ۹. در صورتي كه كارگزار بيش از تعداد تعيين شده در بند ۳ سهام به بازارگردان بفروشد و يا از وي بخرد، در پايان روز ملزم است آن معامله را خريد يا فروش كارگزاري خود تلقي كرده و نسبت به تسويه حساب اقدام كند.

دبير كل بورس تهران:
شاخص بورس اوراق بهادار از واقعيت فاصله ندارد
001104.jpg
ايرنا: دبير كل بورس اوراق بهادار گفت: شاخص بورس تهران در حال حاضر از واقعيت خيلي فاصله ندارد و واقعي است.
«حسين عبده تبريزي» حضور مشاوران سرمايه گذاري را در بورس هاي منطقه اي ضروري دانست و افزود : از اين پس در تمام استان هاي داراي تالار بورس ، يك نفر به عنوان مشاور سرمايه گذاري در بازار اوراق بهادار به هدايت سهامداران خرد مي پردازد.
وي تصريح كرد : توجه نكردن به شايعه ها، سرمايه گذاري نكردن كمتر از۳۰ ميليون ريال در بورس و نظير آن از جمله توصيه هاي مشاوران سرمايه گذاري حاضر در تالارهاي منطقه اي است.
به اعتقاد عبده تبريزي، با راه اندازي تالارهاي بورس منطقه اي، سرمايه هاي كوچك و سرگردان مردم جمع شده و مردم روش سرمايه گذاري اصولي را ياد مي گيرند. وي، مهمترين دستاورد بورس هاي منطقه اي را توسعه فرهنگ مالي و گسترش سرمايه گذاري در كشور دانست و افزود : بورس وابستگي به منابع دولتي را قطع و طرح هاي خودسازي را گسترش ميدهد.
عبده تبريزي بورس منطقه اي را ابزاري جهت توسعه اقتصادي همزمان و يكنواخت مناطق ، مشاركت طيف گسترده تر مردم در فعاليت هاي اقتصادي، دسترسي آسان مردم به بازار سرمايه و تبيين و گسترش فرهنگ سهامداري عنوان كرد. وي از مقابله سازمان بورس با اطلاعات نهاني خبر داد و گفت: با حضور بازار گردانان در بورس اوراق بهادار اين مهم بيش از پيش تقويت مي شود.
به گفته وي، نقش بازارگردانهاي بورس علاوه بر ايجاد تعادل در بازار سهام، مقابله با اطلاعات نهاني نيز هست .
عبده تبريزي اظهار داشت : يكي از مشخصات بورس كارآمد در هر كشوري، قدرت بالاي نقدشوندگي  سهام در آن است به نحوي كه هر سرمايه گذار در هر زماني بتواند از بازار خارج و يا داخل شود.
دبيركل بورس تهران و گفت : از آنجا كه برخي از سهامداران معتقدند كه قيمت برخي از سهام شركتهاي بورسي توسط اين سازمان دست كاري ميشود اما بازار اوراق بهادار هيچگونه دخالتي در تعيين قيمت سهم نداشته و تنها عرضه و تقاضاي معاملات بورس نرخ سهام را مشخص مي كند.
دبيركل بورس تهران از باز شدن نماد تمام شركتهاي بورسي تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: با مشخص شدن سود پيش بيني شده هر سهم براي شركتهاي فعال در بازار، نماد معاملاتي آنها باز مي شود. با باز شدن نماد معاملاتي شركتهاي فعال در بورس تهران، تعادل داد و ستد به بورس باز مي گردد.

افت ۵۱ واحدي شاخص كل
001101.jpg
گروه بورس: روز گذشته شاخص كل قيمت سهام در بورس اوراق بهادار ۵۱ واحد ديگر كاهش يافت.
به گزارش خبرنگار ما اين افت، شاخص ياد شده را تا مرز ۱۲ هزار و ۴۳۱ واحد پايين كشيد.
بنابراين گزارش ديروز شاخص كل تالار اصلي نسبت به تالار فرعي از كاهش بيشتري برخوردار بود به طوري كه با افت ۵۹ واحدي روي رقم ۱۲ هزار و ۴۵۱ واحد ايستاد.شاخص كل تالار فرعي نيز ديروز ۱۲ واحد پايين تر آمد و به رقم ۱۱ هزار و ۳۶ واحد نزديك شد.در اين روز كاري عملكرد نامطلوب شركت هاي سرمايه گذاري و صنعتي حاضر در بورس تهران باعث شد شاخص واسطه گري هاي مالي با ۶۸۶ واحد افت و شاخص صنعت با ۲۲ واحد افت مواجه شوند.
براين اساس ديروز شاخص صنعت به رقم ۹ هزار و ۴۵۴ واحد و شاخص مالي به رقم ۳۵ هزار و ۱۶۲ واحد بازگشتند.
براساس اين گزارش ديروز طي مبادلات سهام در بورس تهران شاخص بازده نقدي و قيمت ۱۲۷ واحد كاهش يافت و رقم ۳۱ هزار و ۵۵۶ واحد را براي خود به ثبت رساند.
طي اين روز شاخص سهام نفت و پتروشيمي ۴۳ واحد و شاخص سهام وسايل نقليه ۱۵ واحد كاهش يافتند، اما شاخص گروه ساختمان بدون تغيير در رقم ۳ هزار و ۷۶۰ واحد ثابت ماند.

نبض بازار
مقام نخست جدول تقاضا از آن سرمايه گذاري ملت شد
گروه بورس: ديروز در بورس تهران حجم تقاضا براي خريد سهام سرمايه گذاري ملت به شدت افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۳۳۹ نفر براي خريد دو ميليون و ۴۲۵هزار و ۴۸۵ سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۶/۳ ميليارد ريال به شركت هاي كارگزاري مراجعه كردند و برگه دستور خريد پركردند.
در اين روز كاري تقاضا براي خريد سهام كربن ايران به اندازه اي بود كه اين شركت را در رديف دوم جدول تقاضا قرار داد.
بنابراين گزارش ديروز شركت هاي كارگزاري ۱۶۳ برگه خريد براي تعداد ۶۵۵ هزار و ۴۵۶ سهم اين شركت تحويل گرفتند. ارزش تقاضاهاي موجود براي خريد سهام كربن ايران ديروز در مجموع ۸/۲ ميليارد ريال برآورد شد.
طي اين روز پارس قوطيِ،  كيوان، آونگان، بانك اقتصاد نوين و سرمايه گذاري توسعه صنعتي در جدول تقاضا حضور داشتند.
اين گزارش حاكي است ديروز در كفه عرضه بانك پارسيان مقام اول را داشت. در اين روز يك هزار و ۵۸ سهامدار اين شركت منتظر ماندند تا تعداد ۱۳ ميليون و ۵۸۶ هزار و ۵۳۴ سهم در اختيار خود از اين بانك را كه در كل ۵/۷۹ ميليارد ريال ارزش داشت به فروش رساندند.
در ادامه اين گزارش آمده است: روز گذشته علاوه بر بانك پارسيان، صدرا،  تايد واتر، چادرملو، پتروشيمي اراك، خدمات انفورماتيك ، حمل و نقل توكا و پارس الكترونيك در جدول تقاضا حضور داشتند.

كاهش توليد،سودسيمان شمال را كم كرد
گروه بورس: سيمان شمال پيش بيني سود هر سهم خود را براي سال مالي ۸۳ از مبلغ يك هزار و ۹۴۱ ريال به يك هزار و ۷۰۵ ريال تغيير داد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت دليل تعديل ياد شده را كاهش توليد به دليل انجام تعميرات اساسي پيش بيني نشده خطوط توليد در آبان ماه و افزايش ماليات به دليل انتقال قسمتي از مخارج طرح افزايش ظرفيت به سال مالي آينده اعلام كرده است.بنابر اين گزارش سيمان شمال در ۹ ماه نخست امسال ۴/۱۸۹ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۸۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۸/۶ ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۴۰ ميليون ريال هزينه مالي داشته است. در اين مدت ميزان سود عملياتي شركت ۱۰۲ ميليارد ريال و مقدار سود خالص شركت نيز ۴/۱۱۸ ميليارد ريال بوده است. طي مدت يادشده شركت به ازاي هر سهم يك هزار و ۲۸۸ ريال سود خالص كنار گذاشته است كه براين اساس ۷۶ درصد بودجه محقق مي شود.اين گزارش نشان مي دهد سيمان شمال سال گذشته ۴/۲۲۴ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۹۴ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۵/۱۲۴ سود عملياتي و ۴/۱۳۵ ميليارد ريال سود خالص داشته و به ازاي هر سهم نيز ۴ هزار و ۴۲۰ ريال سود خالص كنار گذاشته است.
در ادامه اين گزارش آمده است: سيمان شمال به تازگي مذاكراتي را با خريداران در مورد جابجايي و فروش ۳۰درصد از سهام خود در سيمان سفيد ساوه به عمل آورده است اما گزارش جديدي از نتايج اين مذاكرات به سازمان بورس اوراق بهادار اعلام نشده است.سيمان شمال امسال قصد دارد ۹۰ درصد از سود پيش بيني شده را بين سهامداران خود تقسيم كند.

بورس «نماد» غدير را هم باز مي كند
گروه بورس: سرمايه گذاري غدير طي نامه اي از سازمان بورس اوراق بهادار خواست تا زمان ارائه اطلاعات جديد نماد معاملاتي اين شركت مسدود شود.
به گزارش خبرنگار ما غدير درخواست توقف نماد را براي جلوگيري از تضييع حقوق سهامداران به بورس ارائه داده است.
اما سازمان بورس در پاسخ اعلام كرد: به رغم پيگيري هاي به عمل آمده، سرمايه گذاري غدير آخرين پيش بيني سود هر سهم خود را براي سال هاي مالي ۸۳ و ۸۴ هنوز اعلام نكرده است و بر اين اساس نماد معاملاتي اين شركت گشوده خواهد شد.
براساس اين گزارش غدير پيش بيني سود هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان آذرماه سال ،۸۳ با سرمايه ۵ ميليارد ريال در تاريخ ۱۵ مهرماه امسال، مبلغ ۵۸۱ ريال اعلام كرده است.همچنين در همين تاريخ شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان آذرماه ۸۴ با سرمايه ۵ ميليارد ريال مبلغ ۶۶۴ ريال پيش بيني كرده است. در ادامه اين گزارش آمده است: سرمايه گذاري صنعت سيمان غدير كه ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به سرمايه گذاري غدير است، ۲۰ بهمن ماه امسال به طور مشروط در بورس تهران پذيرفته شد.

قول مساعد رئيس جمهوري به همكاري با بورس كالاي كشاورزي
فارس: دبير كل بورس كالاي كشاورزي گفت: طي ديداري كه با رئيس جمهوري داشتيم، آقاي خاتمي قول داد تا نهايت همكاري را با اين بورس داشته باشد.
احمد كبيري افزود: رئيس جمهوري قول داد تا وزراي امور اقتصادي و دارايي، جهاد كشاورزي و بازرگاني پيشنهادهاي بورس كالاي كشاورزي را مورد بررسي قرار دهند و نظرات و پيشنهادهاي خود را به هيات دولت و شوراي اقتصاد اعلام كنند.
دبير كل بورس كالاي كشاورزي نتايج اين جلسه را اميدواركننده دانست و افزود: ما در اين نشست سعي كرديم تا با تاكيد بر توسعه بورس كالاي كشاورزي،  به طرح پيشنهادهاي خود بپردازيم كه از جمله آنها معافيت فعالان اين بورس از ماليات است.
وي گفت:  از ديگر نكات مطرح در اين جلسه اين بود كه امكاني فراهم شود تا طي آن خريد و فروش محصولات كشاورزي پذيرفته شده در بورس كالاي كشاورزي توسط شركتهاي دولتي يا وابسته به نهادهاي عمومي، اعم از خريدهاي تضميني،  حمايتي و تامين كالا براي توزيع در شبكه يارانه اي از طريق بورس كالاي كشاورزي انجام شود.

سود شركت هاي توليد كننده سيمان افزايش مي يابد
ايسنا: خروج سيمان از سبد حمايتي دولت باعث افزايش درآمد شركت هاي سيماني خواهد شد.
 اكبر زرگاني نژاد، كارگزار بورس اوراق بهادار  آثار خروج سيمان از سبد حمايتي را مثبت دانست و افزود: «وجوهي كه تا به حال در شبكه توزيع سيمان گردش داشت و سود قابل توجه ايجاد كرده بود، اين سود به خود شبكه سيمان مي رسد؛ در نتيجه سود شركت ها افزايش پيدا خواهد كرد.»
وي ادامه داد: «قيمت سيمان در قياس با قيمت هاي بين المللي و همين طور تقاضاي داخلي به مراتب بيشتر از فروش قيمت سيمان و كارخانجات داخلي است.»
زرگاني نژاد با اعلام اين مطلب كه سود شركت ها اثر مستقيم بر قيمت شركت هاي سيماني در بورس خواهند داشت، متذكر شد: «به غير از كساني كه در شركت هاي سيماني سرمايه گذاري كردند، اين امر آثار قابل توجهي نيز بر روي شركت هاي ديگر خواهد داشت.»

«پگاه گيلان» براي كارمندان خود سرمايه گذاري  مي كند
گروه بورس: شير پاستوريزه پگاه گيلان اعلام كرد: بخشي از سهام پگاه اروميه را خريداري مي كند.
به گزارش خبرنگار ما هدف اين شركت سرمايه گذاري براي كاركنان خود در بازار سرمايه است.
بر اين اساس پگاه گيلان از طريق شعبه كارگزاري بانك اقتصاد نوين در رشت براي ۱۶۱ تن از كاركنان خود سهام پگاه اروميه را مي خرد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۹۷
۵۸
۱,۲۲۶
آزمايش
۱.۴۴-
۱۱۸-
۸,۰۹۹
آلومتك
۵-
۱۰۵۰-
۱۹,۹۶۹
افست
۴.۸۸
۲۵۶
۵,۵۰۰
الكتريك خودرو شرق
۳.۷۶
۱۴۵
۴,۰۰۰
ايران خودرو
۴.۰۵
۱۳۳
۳,۴۲۰
ايران خودروديزل
۴.۹۹-
۶۸۴-
۱۳,۰۱۳
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۵-
۴۱۲-
۷,۸۳۴
بانك اقتصادنوين
۴.۹۹-
۳۰۷-
۵,۸۵۰
بانك پارسيان
۰
۰
۴,۶۱۴
بسته بندي پارس
۱.۹۶-
۱۱۶-
۵,۷۹۹
بهنوش ايران
۰
۰
۲,۱۲۹
بيسكويت گرجي
۴.۸۸-
۳۵۸-
۶,۹۸۰
بين المللي توسعه ساختمان
۴.۹۶-
۱۰۹-
۲,۰۹۰
پارس خودرو
۰.۶۶
۵۴
۸,۲۰۰
پارس دارو
۴.۹۹
۲۰۳
۴,۲۷۵
پارس سرام
۳.۷۸
۱۳۳
۳,۶۵۰
پارس سويچ
۵-
۷۰۲-
۱۳,۳۴۸
پتروشيمي آبادان
۵-
۶۹۰-
۱۳,۱۱۸
پتروشيمي اراك
۵-
۹۰۶-
۱۷,۲۲۷
پتروشيمي اصفهان
۴.۹۹-
۶۸۰-
۱۲,۹۳۹
پتروشيمي خارك
۵-
۷۷۶-
۱۴,۷۵۷
پتروشيمي فارابي
۰.۲۹-
۷-
۲,۳۸۰
تجهيزنيروي زنگان
۴.۹۸-
۲۱۸-
۴,۱۵۷
تراكتورسازي ايران
۴.۹۹-
۲۳۳-
۴,۴۳۶
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۴.۹۹
۲۲۵
۴,۷۳۱
توسعه معادن روي ايران
۰.۲۳-
۱۷-
۷,۳۷۰
تولي پرس
۴.۶۹
۲۰۶
۴,۶۰۰
توليد سموم علف كش
۳.۹
۹۲
۲,۴۵۰
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۲.۵۳-
۳۶-
۱,۳۸۹
جنرال
۵
۱۳۲
۲,۷۷۳
چيني ايران
۴.۹۹-
۴۸۴-
۹,۲۱۳
حمل ونقل پتروشيمي
۵-
۱۱۷۲-
۲۲,۲۸۳
حمل ونقل توكا
۵-
۱۰۲۰-
۱۹,۳۹۷
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۴.۹۹-
۲۰۶-
۳,۹۱۹
خوراك دام پارس
۰.۰۸-
۳-
۳,۸۹۹
داده پردازي ايران
۰.۰۷-
۶-
۸,۷۹۰
داروپخش (هلدينگ )
۰
۰
۱۰,۶۳۱
داروسازي ابوريحان
۱.۸۸
۱۲۷
۶,۸۸۹
داروسازي اسوه
۰.۱۳-
۱۳-
۹,۹۰۰
داروسازي جابرابن حيان
۲.۶۶-
۱۲۳-
۴,۵۰۰
داروسازي كوثر
۴.۹۴-
۱۹۳-
۳,۷۱۴
دارويي امين
۵-
۹۰۵-
۱۷,۲۰۲
دارويي رازك
۴.۹۹-
۲۵۳-
۴,۸۱۹
داملران
۳.۸
۷۷
۲,۱۰۳
رينگ سازي مشهد
۳.۳۹
۲۶۲
۸,۰۰۰
زامياد
۴.۹۷-
۲۵۹-
۴,۹۵۶
سايپا
۴.۹۹-
۴۶۱-
۸,۷۷۶
سايپاآذين
۴.۹۹-
۴۱۷-
۷,۹۳۳
سايپاديزل
۰
۰
۲,۲۵۵
سايپاشيشه
۰.۰۹-
۳-
۳,۲۲۷
سپنتا
۳.۳۴-
۱۴۵-
۴,۲۰۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴.۹۵
۹۲
۱,۹۵۱
سرما آفرين
۰.۷۳
۱۰
۱,۳۷۹
سرمايه گذاري بهمن
۳۶.۶۱-
۱۱۹۶-
۲,۰۷۱
سرمايه گذاري بوعلي
۴.۹۹-
۱۴۸-
۲,۸۱۶
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۴.۹۷-
۱۸۱-
۳,۴۵۸
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۹۴
۴۳
۴,۶۲۷
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۴.۹۶
۸۰
۱,۶۹۲
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۴.۹۹-
۱۴۸-
۲,۸۱۵
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۵-
۵۷۸-
۱۰,۹۹۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۹۹-
۱۶۶-
۳,۱۵۹
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۳۶
۷
۱,۹۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۴۵
۱۷
۳,۸۰۰
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۴.۶۴
۱۲۶
۲,۸۴۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۴.۹۹-
۲۲۷-
۴,۳۱۸
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰.۲۱
۸
۳,۷۷۴
سرمايه گذاري مسكن
۴.۹۴
۷۰
۱,۴۸۶
سرمايه گذاري ملت
۴.۹۹-
۱۴۴-
۲,۷۴۲
سرمايه گذاري نيرو
۰.۱۳
۶۷
۵۰,۲۶۷
سيمان اروميه
۵-
۸۹۳-
۱۶,۹۷۹
سيمان تهران
۰.۳۷-
۲۱-
۵,۶۱۰
سيمان داراب
۵-
۹۶۵-
۱۸,۳۴۸
سيمان سپاهان
۶.۷۴-
۲۵۹۵-
۳۵,۹۰۰
سيمان شمال
۰.۲۴
۶۱
۲۵,۳۰۰
سيمان غرب
۱.۸۲
۲۳۷
۱۳,۲۸۵
سيمان فارس و خوزستان
۴.۹۹-
۴۱۹-
۷,۹۷۳
سيمان كارون
۰.۱۴
۲۹
۲۱,۳۰۰
سيمان كرمان
۰
۰
۸,۳۷۳
سينا دارو
۴.۹۹-
۱۵۹-
۳,۰۲۶
شهد ايران
۰
۰
۶,۹۹۰
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۰۱
۱
۷,۰۹۹
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۰۷-
۱۰-
۱۴,۹۳۵
شيرين دارو
۴.۶۹
۷۳
۱,۶۳۰
صنايع آذرآب
۱.۲۵
۱۰۰
۸,۱۰۰
صنايع جوشكاب يزد
۴.۹۹
۸۱
۱,۷۰۵
صنايع فلزي ايران
۴.۹۸-
۱۷۹-
۳,۴۱۲
صنايع كاشي وسراميك سينا
۴.۹۷-
۷۱-
۱,۳۵۹
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۲.۶۹-
۲۲۲-
۸,۰۲۲
صنايع لاستيكي سهند
۱.۱۶-
۴۵-
۳,۸۳۰
صنايع مس شهيد باهنر
۴.۹۸
۲۶۹
۵,۶۶۸
صنعتي بهشهر
۴.۷۹
۹۶
۲,۱۰۰
صنعتي نورد و پروفيل پارس
۲۸.۲۷-
۷۲۹-
۱,۸۵۰
فارسيت اهواز
۴.۹۷-
۱۳۶-
۲,۵۹۸
فرآورده هاي نسوزآذر
۵-
۴۷۴-
۹,۰۱۳
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۵۲-
۲۹-
۵,۵۰۰
فيروزا
۴۶.۰۹-
۵۱۳۰-
۶,۰۰۰
كابل البرز
۰
۰
۲,۷۶۶
كابل باختر
۴.۴۷-
۱۳۴-
۲,۸۶۳
كابل سازي ايران
۲.۴۹
۱۷۴
۷,۱۶۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۴.۸۸-
۲۲۹-
۴,۴۶۷
كابلسازي تك
۴.۹۹-
۳۴۷-
۶,۶۰۷
كارتن ايران
۰.۲۸-
۵-
۱,۷۵۷
كارخانجات صنعتي پيام
۴.۹۹-
۵۰۴-
۹,۵۸۸
كارخانجات مخابراتي ايران
۴.۹۹
۱۱۰
۲,۳۱۴
كارخانه فارسيت درود
۵
۳۷۲
۷,۸۱۸
كالسيمين
۴.۹۸
۲۰۱
۴,۲۳۸
كربن ايران
۴.۹۹-
۲۸۹-
۵,۵۰۸
كشت وصنعت پياذر
۳.۷۴-
۹۹-
۲,۵۵۰
كف
۴.۷۶
۱۶۶
۳,۶۵۰
كمباين سازي ايران
۰.۲۴-
۱۷-
۷,۰۱۵
كيميدارو
۴.۹۹-
۸۰۷-
۱۵,۳۵۰
گازلوله
۰.۰۵-
۲-
۴,۲۵۰
گروه بهمن
۴.۴۶-
۳۰-
۶۴۳
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۵
۲۰۸
۴,۳۶۹
لاستيك دنا
۰
۰
۵,۴۳۶
لبنيات پاك
۴.۹۴-
۲۶۲-
۵,۰۳۷
لبنيات كالبر
۴.۹۷-
۱۶۷-
۳,۱۹۱
لوله وماشين سازي ايران
۰
۰
۳,۲۲۵
ليزينگ ايران
۳.۵۹-
۱۲۳-
۳,۳۰۰
مارگارين
۶.۳۸-
۲۲۷-
۳,۳۳۳
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۴.۹۷-
۶۷-
۱,۲۸۱
ماشين سازي اراك
۱.۴۴
۴۶
۳,۲۴۰
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۹۸-
۱۷۷-
۳,۳۷۸
مجت مع صنايع لاستيك كرمان
۲.۳۶
۱۴۳
۶,۲۰۰
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۰.۲۶-
۶-
۲,۳۴۱
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۲۲
۴۰
۳,۳۲۱
محورسازان ايران خودرو
۵-
۲۸۰-
۵,۳۲۰
معادن منگنزايران
۴.۹۸
۱۱۶
۲,۴۴۶
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۰۸-
۲۱-
۲۷,۴۸۸
نفت بهران
۵-
۱۱۲۰-
۲۱,۲۹۶
نفت پارس
۴.۹۸-
۱۸۱-
۳,۴۵۴
نورد قطعات فولادي
۲.۲۴
۱۰۱
۴,۶۰۰
نوسازي وساختمان تهران
۰.۱۲-
۴-
۳,۳۹۶
نوش مازندران
۴.۹۸-
۱۰۸-
۲,۰۶۰
نيرو محركه
۵-
۲۷۵-
۵,۲۲۵
نيروترانس
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام
تا زمان بسته شدن بازار(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |