دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۳۶
بچه هايي كه صاحب خانواده مي شوند
سفره اي به رنگ محبت 
020994.jpg
يك طرح كه طي آن هم مشكلات عده اي از ايراني ها هرچند كم سن و سال از لحاظ مادي و معنوي برطرف مي شود و هم ثواب چنين كاري آن هم در روزهاي پربركت رمضان كه هيچگاه با هيچ هديه اي معاوضه نخواهد شد براي خيرين، اميدساز خواهد بود.
عكس : گلناز بهشتي 
مسعود مير
براساس تعريفي كه براي اين طرح آماده شده هر خانواده ايراني كه علاوه بر تمكن مالي موقعيت اجتماعي مناسبي هم دارد، مي تواند به مدت يك سال مسووليت يك يا چند كودك بي سرپرست را به عهده بگيرد
رمضان كه مي گويي، افطار را نمي توان ناديده گرفت. در روزهاي رمضان افطاري دادن براي مسلمانان جزو انگيزه هايي است كه در ميان آنها ردپاي ثواب و كار خير را مي توان به وضوح مشاهده كرد. گرچه بعضي افطاري ها رنگ و بوي خاصي دارند كه به واسطه آن فقط نام افطاري را يدك مي كشند. ميهماني هاي مفصل و پرخرج كه البته اين روزها رايج هم شده جزو اين دسته  هستند. تهيه چندين نوع غذاي رنگين و سفارش انواع و اقسام شيريني، سالاد و نوشيدني براي باز كردن روزه اي كه با يك خرما و يك استكان چاي داغ هم نتيجه مشابهي دارد، چيزي نيست جز ريخت و پاش و صدالبته مغاير با فلسفه رمضان كه تجربه حال و روز گرسنگي و تشنگي است در يك ماه.
البته چنين اتفاق هايي هميشه و در همه زمان ها وجود داشته است و ملامت و افسوس، هيچ تغييري در آنها ايجاد نمي كند، فقط مي توان با ديدن چنين اتفاقي، رويدادهاي جالب و انسان دوستانه اي كه در گوشه و كنار همين شهر رخ مي دهد را ستايش و به اميد گسترش يافتن آنها بعضي تلخكامي ها را فراموش كه نه، كمرنگ تر بي مزه تر كرد. از طرح افطاري ساده كه در روزهاي ماه رمضان در ميادين اصلي شهر برگزار مي شود حتما چيزهايي مي دانيد. يك چاي و چند خرما. بدون تكلف، مزد و منت براي آنهايي كه به هر دليلي نمي توانند در ساعات افطار در خانه شان باشند يا خانه اي ندارند كه در آن افطار كنند. به هر جهت وقتي جلو يكي از مكان هايي كه براي اين امر در نظر گرفته شده است توقف مي كني، دست هاي مهرباني كه بفرما مي زنند را نمي توان فراموش كرد. فقط همهمه صداي قبول باشد و تشكر است كه فضا را قبضه كرده است. اما به غير از اين حركت كه امسال شاهدش هستيم يك اتفاق زيبا و خداپسندانه ديگر هم در اين سالها رخ مي دهد كه امسال هم در انتظارش نشسته ايم. خبرش خيلي كوتاه است. از پانزدهم تا بيست و يكم ماه رمضان طرحي با هماهنگي چند سازمان برگزار خواهد شد كه طي آن ماه رمضان براي بسياري از بي سرپرست ها و ايتام رنگ و بوي مهرباني به خود مي گيرد.
چند سال است كه در اين روزهاي رمضان۲۱-15 طرح اطعام برگزار مي شود. البته اين طرح به يك مراسم افطاري و به عبارتي جشن خوردني ها ختم نمي شود، بلكه حال و هواي ديگري هم به خود مي بيند. در اين روزها بسياري از همشهري هايي كه شرايط مناسب و بهتري به ويژه از نظر مالي دارند، سرپرست عده اي مي شوند كه براي به شب رساندن روزهايشان با مشكل مواجهند. طرف ديگر سكه اين طرح، عده اي از بچه هايي هستند كه بدون سرپرستند. آنها يا در سنين پايين در مراكز بهزيستي نظير شيرخوارگاه آمنه زندگي مي كنند يا در سن هاي بالاتر در مركز نگهداري افراد بي سرپرست روزگار مي گذرانند. براي آنها برگزاري چنين طرحي علاوه بر رضايت از تامين مالي يك رابطه عاطفي و زيبا را رقم مي زند كه آنها از آن محروم بوده اند. وقتي يك نوجوان 11-10 ساله كه هيچگاه از زماني كه خودش را شناخته محبت پدر يا مادر را حس نكرده، داراي سرپرستي مي شود كه لذت مهرباني را بدون توقع به او هديه مي كند چه حسي را پيدا مي كند؟
پاسخ اين سوال را مي  توان در اين روزها هنگامي كه همشهري ها براي سرپرستي كردن مادي و معنوي چنين افرادي كه از روزگار فقط تنهايي اش نصيبشان شده در صف مي ايستند، فهميد.
021108.jpg
يك فرصت براي مهربان بودن و مهربان ماندن در رمضان كه نبايد آن را از دست داد.
عكس: گلناز بهشتي 
براساس تعريفي كه براي اين طرح آماده شده هر خانواده ايراني كه علاوه بر تمكن مالي موقعيت اجتماعي مناسبي هم دارد، مي تواند به مدت يك سال مسووليت يك يا چند كودك بي سرپرست را به عهده بگيرد. داستان خيلي پيچيده نيست. ليست افرادي كه از طرف بهزيستي و نهادهاي مشابه براي اين طرح در نظر گرفته مي شود همراه با مشخصاتشان در ليست هايي آماده مي شود و در روزهايي كه گفتيم افراد خير با پركردن يك يا چند ليست اينچنيني مسووليت كودكان را عهده دار مي شوند، هرماه مبلغ مشخصي كه براي سرپرستي هر كودك در نظر گرفته شده، پرداخت مي شود تا او در شرايط بهتري روزگار بگذراند. علاوه بر اين امكان ديدن و رابطه داشتن با اين افراد هم براي خانواده ها وجود دارد تا اينگونه علاوه بر نيازهاي مالي، نيازهاي روحي و عاطفي آنها نيز برطرف شود. البته نگران نباشيد. اگر به كودكي كه مسووليت سرپرستي او را برعهده گرفته ايد دل بسته ايد مي توانيد اين سرپرستي را تمديد كنيد و باز هم محبت را به رگ هاي تشنه محبت او هديه كنيد. يك طرح كه طي آن هم مشكلات عده اي از ايراني ها هرچند كم سن و سال از لحاظ مادي و معنوي برطرف مي شود و هم ثواب چنين كاري آن هم در روزهاي پربركت رمضان كه هيچگاه با هيچ هديه اي معاوضه نخواهد شد براي خيرين، اميدساز خواهد بود.
يك فرصت براي مهربان بودن و مهربان ماندن در رمضان كه نبايد آن را از دست داد. با تو هستيم ايراني روزه دار و انسان دوست.

امروز
چند فريم باران 
021105.jpg
يك ماه از پاييز گذشت، ولي خبري نشد. شهريور را به اميد ديدارش به مهر رسانديم، ولي مهر هم هيچ كاري از پيش نبرد. حالا دوباره اول ماه ديگري است و ما به باران رسيده ايم. هيچ وقت نمي توان روزهاي خاطره ساز گذشته را فراموش كرد. روزهايي كه خيس شديم و از آن ابايي نداشتيم. پارسال هم همين روزها بود كه بالاخره بغض آسمان هم تركيد و رويا به واقعيت سلام كرد. باران پاييزي آنقدر زيبا است كه هر بي ذوقي را هم سرذوق بياورد، چه برسد به اينكه از باران لذت ببريد. وقتي باران مي بارد آسمان حرف مي زند و آن موقع است كه مطمئن مي شويم او هم جزو ما است. چند بار وقتي آلبوم خاك گرفته خاطرات را ورق مي زنيد عكس هاي پر از رطوبت گذشته را مي بينيد. بعضي ها از آن دسته افرادي هستند كه دوست دارند تمام عكس هايشان در ميان گل و بوته و به قول قديمي ها شق و رق باشد، اما خيلي ها هم هستند كه عكس را زنده كننده خاطره اي مي دانند كه در لحظه ثبت شده است.
پيشنهاد امروز اين است كه وقتي دوباره مثل چند روز پيش باران آمد از لحظات زيباي آن تصويري به يادگار بگيريد تا سال بعد دلتان براي روزهاي باراني كمتر تنگ شود. با يك دوربين خانگي جمع و جور همه چيز حل مي شود به جز باران كه آمدنش دست ما نيست، ولي به اميد دوباره ديدنش منتظر مي مانيم. آلبوم عكس هاي امسال چند عكس باراني كم دارد.

جعبه
۹۰
برنامه هاي امروز جعبه را با تكرار سريال رسم عاشقي كه ساعت 20:15 از شبكه تهران پخش مي  شود آغاز مي  كنيم. اذان مغرب و لحظه افطار امروز ساعت 35:17 خواهد بود. سريال هاي افطار هم يكي پس از ديگري پخش مي  شود. ساعت 18 كمكم كن از شبكه دوم، 30:18 خانه به دوش از شبكه سوم، 19 رسم عاشقي از شبكه تهران پخش مي  شود و آخرين سريال افطار هم اگر بابام زنده بود نام دارد كه ساعت 45:19 از شبكه اول پخش مي  شود.
ساعت 15:20 قسمت ديگري از سريال من يك مستاجرم از شبكه سوم پخش مي  شود. مردان كوچك را مي  توانيد از شبكه دوم وراس ساعت 21 تماشا بفرماييد.
دايره ترديد نام سريال امشب شبكه اول است كه 10:22 پخش مي  شود. مسابقات ليگ برتر ايران اين هفته با انجام دربي   بزرگ پايتخت در اوج هيجان بود. برنامه۹۰ هم احتمالا اين هفته وقت زيادي را به اين بازي اختصاص خواهد داد. اين برنامه ساعت 23 از شبكه سوم پخش مي  شود.

هوا
باران هم آمد
كم كم داشت يادمان مي  رفت كه وقتي باران مي  آيد، منظره شهر به چه صورتي درمي آيد. كم كم داشت يادمان مي  رفت كه لباس آستين داري هم آن گوشه كشوي لباس هايمان هست و كم كم داشتيم باران را هم فراموش مي  كرديم.
بالاخره باران آمد و تمام خاطرات روزهاي پاييزي را برايمان دوباره زنده كرد. به هر حال در اين فصل پاييز هم در اولين روزهاي دومين ماه آن چشممان به جمال باران روشن شد.
اما اين حرف ها مال روزهاي گذشته بود و امروز حرف ها چيز ديگري است. آسمان امروز صاف خواهد بود. اگرچه ممكن است چند لكه ابر روي آن خودنمايي كنند. اما به نظر نمي  رسد آنقدر كارساز باشند كه ما باز هم شاهد باران باشيم.
امروز دماي هوا درگرم ترين ساعات به 23 درجه بالاي صفر مي  رسد و درخنك ترين ساعات دماي هوا از 15 درجه پايين تر نخواهد آمد.

نت
جشنواره موسيقي دانشجويان 
خبر امروز ستون نت ما درباره پنجمين جشنواره سراسري موسيقي دانشجويان كشور است كه از پنجم تا نهم دي ماه در دانشگاه تهران برگزار مي شود. اين جشنواره در دو بخش مسابقه و بخش برنامه هاي جنبي برگزار مي شود. دربخش مسابقه انفرادي برنامه هاي پيانو، سنتور، تار و رديف دستگاهي برگزار شده و در بخش مسابقه گروهي، برنامه فلوت و ويولن با همنوازي پيانو اجرا مي شود. در بخش جنبي هم گروه نوازي و اجراي موسيقي نواحي برگزار مي شود. گويا در اين جشنواره تعدادي از استادان برجسته موسيقي مانند آذين موحد، لوريس چكناواريان، دلبر حكيم آوا، رافائل ميناسكائيان و مصطفي كمال پورتراب به همراه تعدادي از موسيقي دانان فرانسوي به عنوان داور در اين مسابقات شركت مي كنند. در بخش جنبي اين جشنواره كارگاه هاي آموزشي سازسازي و توليدات ناشران موسيقي و كلاس هاي دوره هاي پيشرفته مستر برگزار مي شود. كلاس دوره هاي پيشرفته در مدت يك هفته براي كساني برگزار مي شود كه به مرحله نهايي اين مسابقات مي رسند و كلاس مستر هم يك دوره تخصصي است كه معمولا در سراسر دنيا و در دوره هاي كوتاه مدت يك روزه برگزار مي شود. اگر دانشجو و علاقه مند به شركت در اين مسابقه هستيد تا دوم آذرماه فرصت داريد تا از طريق مراجعه به پايگاه هاي اينترنتي مجمع كانون هاي موسيقي دانشجويان سراسر كشور به آدرس www.music-fus.com در اين جشنواره ثبت نام كنيد.

كتابخانه
از گذشته ادبي ايران 
اگر جزو طرفداران آثار دكتر عبدالحسين زرين كوب هستيد و احتمالا در كتابخانه شخصي تان يك قفسه را به آثار او اختصاص داده ايد، حتما اين خبر را بخوانيد. قرار است نشر علم به زودي كتاب هايي را به قلم دكتر زرين كوب منتشر كند. كتابتصوف ايراني يكي از اين كتاب ها است كه با همت و زيرنظر دكتر قمر آريان تنظيم شده و به زودي چاپ مي  شود. از گذشته ادبي ايران هم كتاب ديگري از زرين كوب است كه سال ها قبل براي اولين بار منتشر شد و حالا نشر علمي آن را براي چاپ دوم آماده مي  كند. در حقيقت اين كتاب با استفاده از كتاب هاي مروري بر نثر فارسي و سيري در شعر فارسي توسط مرحوم زرين كوب نوشته شده اند كه در قالب كتاب از گذشته ابدي ايران مروري بر نثر فارسي و شعر فارسي با نظري بر ادبيات معاصر و با تغييراتي كه خود زرين كوب در آنها انجام داده منتشر خواهد شد. با فاصله كمي بعد از برگزاري كنگره بزرگداشت دكتر زرين كوب كه در روزهاي 22 و 23 مهرماه در زادگاهش بروجرد برگزار شد، اين خبر دومين خبر مربوط به چاپ آثار او توسط ناشران مختلف است. اولين خبر درباره ترجمه اي روسي از يكي از آثار او است كه با تلاش رايزن فرهنگي كشورمان در مسكو منتشر شد.

نمايشگاه
نقاشي گروهي كودكان
امروز قصد داريم بدون هيچ مقدمه اي چند نمايشگاه مختلف را به شما معرفي كنيم. فقط كافيست انتخاب كنيد، تصميم بگيريد و برويد. گالري الهه از 6 آبان ماه ميزبان نقاشي هاي مدرن فربد مرشد زاده است. اين نمايشگاه تا سيزدهم آبان ماه ادامه دارد و براي بازديد از آن مي توانيد هر روز از ساعت 16 تا 20 به گالري الهه برويد. در گالري مژده هم از اول آبان ماه به مدت 6 روز نقاشي هاي رامينه صراف زاد و عاطفه اعتصامي را مي توانيد هر روز از ساعت 17 تا 20 ببينيد. اولين نمايشگاه نقاشي گروهي كودكان هم در خانه فرهنگ نصر برگزار شده است. در اين نمايشگاه 40 اثر از آثار نقاشي كودكان و نوجوانان با موضوع نيمه شعبان و انتظار به نمايش گذاشته شده اند. اين موضوع از يك ماه قبل به هنرجويان اين خانه فرهنگ داده شده و آنها در طول اين مدت نقاشي هايشان را به مربي خود تحويل داده اند. اين نمايشگاه تا 14 آبان در خانه فرهنگ نصر برپاست و براي ديدن آثار اين كودكان مي توانيد به نشاني: كوي نصر - خيابان چهارم مراجعه كنيد يا با شماره 8271820 تماس بگيريد. البته بد نيست بدانيد كه قرار است اين نمايشگاه به خاطر استقبال خانواده ها و كودكان به طور مستمر و با موضوعات مختلف فرهنگي - اجتماعي برگزار شود.

صحنه
عصري با نمايش در تئاتر شهر
دوره جديد جلسات نمايشنامه خواني عصري با نمايش از اين هفته برگزار مي شود. اين جلسات ويژه فصل پاييز هستند و قرار است هر هفته سه نمايشنامه در بخش هاي دانشجويي، بزرگداشت چخوف و مروري بر آثار اكبر رادي به ترتيب در روزهاي چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه برگزار شود. به همين دليل هم نمايشنامه ناخوانده نوشته موريس مترلينگ با ترجمه پيام بخت وكارگرداني ساره امينيان در روز چهارشنبه و در بخش دانشجويي روخواني مي شود. در بخش بزرگداشت چخوف هم روز پنج شنبه قصه جيرجيرك و دشمنان با ترجمه سيمين دانشور و تنظيم و كارگرداني فرهاد بازيان اجرا مي شود. بازيگران اين نمايش هم وحيد نفر، پيام بخت، مارال عبادي. محمدنادري و نيما نظري نيا هستند. همچنين در بخش مرور آثار اكبر رادي در روز جمعه نمايشنامه خانمچه و مهتابي به كارگرداني عباس غفاري به اجرا در مي آيد. راستكار، ندا مقصودي، ليلي رشيدي، نگار عابدي، نسيم ادبي، سيدمهرداد مينايي، افشين  هاشمي و مهدي پاكدل هم به عنوان نقشخوان غفاري را در اين اجرا همراهي مي كنند. اگر علاقه داريد در اين جلسات شركت كنيد، مي توانيد در روزهايي كه در بالا نوشتيم و در ساعت 15 به كافه ترياي اصلي تئاتر شهر برويد.

پايتخت
مادريد
مصرف مواد مخدر در ميان دانش آموزان در اسپانيا، ماموران پليس اين كشور را بر آن داشته تا با استفاده از سگ هاي متخصص به يكي از مدارس شهر مادريد بروند. از اين سگ ها كه مخصوص پيدا كردن مواد مخدر هستند، تنها در فرودگاه هاي اين كشور استفاده مي شود. بر اساس تحقيقاتي يكي از سازمان هاي دولتي در اسپانيا اعلام كرد؛ 22 درصد از دانش آموزان 14 تا 18 ساله اسپانيايي به طور مرتب حشيش مصرف مي كنند.
در ظاهر عمليات ماموران پليس در اين دبيرستان، دانش آموزان را مضطرب نكرد. به نظر مي رسد والدين اين دانش آموزان هم از اقدام غافلگيركننده پليس راضي هستند.
بروكسل 
كاركنان بخش حمل و نقل عمومي در بروكسل پايتخت بلژيك در اعتراض به شرايط كاري در حال اعتصابند. جمعه دومين روز اعتصاب اين كاركنان بود و مردم شهر نيز براي دومين روز پياپي در خيابان ها سردرگم بودند.
از اين شهر همچنين خبر مي رسد كه هيچ وسيله نقليه عمومي، از جمله اتوبوس، تراموا و قطارهاي مترو در بروكسل تردد نمي كنند. اين اعتصاب در پي چندين تصادف شديد رانندگي از جمله برخورد دو ترامواي شهري در بروكسل كه 4 زخمي داشت، برپا شده است. اتحاديه كاركنان علت اين امر را وضع نامطلوب كاري و كمبود كاركنان اين بخش اعلام كرد.
برلين 
استفاده از ربات ها فر صت هاي شغلي را در كشور آلمان بيش از پيش كاهش مي دهند.
بررسي هاي كميسيون اقتصادي سازمان ملل متحد براي اروپا نشان مي دهد كه بخش صنعت در آلمان براي كاهش هزينه هاي خود بيش از پيش از ربات ها استفاده مي كند.
در پايان سال 2003 ميلادي تعداد 110 هزار ربات در آلمان مورد استفاده قرار مي گرفته كه بيش از نيمي از آن به صنعت خودروسازي تعلق داشته است.گزارش كميسيون اقتصادي سازمان ملل متحد براي اروپا همچنين نشان مي دهد كه آلمان از نظر استفاده از ربات ها پس از ژاپن در مقام دوم قرار دارد. هر ربات در صنعت خودروسازي جاي 10 كارگر را مي گيرد. در عين حال در اين گزارش بر اهميت استفاده از ربات ها به منظور كاهش هزينه ها و افزايش توانايي شركت ها براي رقابت تاكيد شده است. به همين علت استفاده از ربات ها در سال گذشته در آلمان به ميزان 13 درصد افزايش يافته است.

ورود
خروج 
اسم ستون را فراموش كن. ما در اين صفحه ستون خروج نداريم، اما تو مي تواني به خروج فكر كني. اين چند خط را بخوان، مفهوم هواي بيرون را درك كن و فكر خروج را در ذهنت بساز. امروز دوشنبه است، شايد فرصتي مناسب براي خروج. به خروج فكر كن. اين واژه هميشه جذاب است. خروج، پاييز، شايد باران، شايد...

ستون شما
درددل 
بانك ملي ايران چندي پيش در آگهي آزمون استخدامي خود كه در چندين شماره در روزنامه هاي صبح و عصر به چاپ رسانيد يكي از شرايطي را كه در شروط خود قيد كرده بود اين بود كه مدارك دانشگاهي فارغ التحصيلان دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور از نظر اين بانك قابل قبول محسوب نشده و دارندگان اين گونه مدارك نمي توانند در آزمون استخدامي اين بانك ثبت نام كنند.
اينجانب به عنوان يكي از فارغ التحصيلان دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور و به نمايندگي از جمعي از فارغ التحصيلان و دانش آموختگان دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور از مدير عامل محترم بانك ملي جناب آقاي دكتر ... يك سوال در خصوص گذاشتن اين گونه شروط در شرايط آزمون استخدامي بانك ملي داشتم كه اميدوارم جواب اين سوال را در همين روزنامه محترم به اطلاع همگان برسانند.
همان طور كه شما و خوانندگان محترم اطلاع داريد دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور كه طبق مصوبه وزارت محترم علوم، تحقيقات و فن آوري نزديك به 6 سال است كه فعاليت خود را به طور گسترده آغاز كرده است و جوانان زيادي به سمت آن روي آورده اند و همچنين مدارك دانشگاهي دوره هاي فراگير پيام نور مورد تاييد وزارت مذكور است و فارغ التحصيلان آن مي توانند در مقاطع تحصيلي بالاتر در مقطع فوق ليسانس و دكتري در دانشگاه هاي روزانه و شبانه و آزاد به ادامه تحصيل مشغول شوند و از آنجايي كه وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري مسووليت ارزيابي و ارزشيابي مدارج علمي كشور را برعهده دارد، براي اينجانب و قريب به اتفاق فارغ التحصيلان و دانشجويان دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور اين سوال مطرح شده كه چرا مدير عامل محترم بانك ملي كه حوزه فعاليت ايشان در محدوده نظام بانكي و مالي كشور است چگونه و با چه ابزار اندازه گيري و قياسي توانسته اند به اين نتيجه برسند كه فارغ التحصيلان دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور فاقد توانمندي هاي لازم در مقايسه با ديگر فارغ التحصيلان هستند و به اين سادگي توانسته اند مدركي را كه مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري است زير سوال ببرند.
آيا سيستم بانك ملي صلاحيت ارايه اظهارنظر نسبت به مدارك دانشگاهي را دارد و معيار مقياس آن بانك محترم نسبت به اين گونه ارزيابي چيست؟
علي نصيري 

پرده
فرصت
براي آنهايي كه عضو برنامه هاي شب فيلمنامه حوزه هنري هستند و فيلم هاي هفتگي سالن كوچك را دنبال مي  كنند، ماه رمضان يك فرصت خوب است براي مرور فيلم هايي كه در دوره هاي گذشته احيانا از دست داده اند. از امروز تا آخر ماه مبارك، در اين سالن هر دو روز يك بار فيلم پخش مي  شود.
رودخانه مرموز، ارباب و فرمانده، آقاي ريپلي با استعداد، آخرين بازمانده  موهاك ها، بيل  را بكش جلد اول، بيل را بكش جلد دوم، سايه يك شك، آخرين سامورايي، مارني، قاتلين پيرزن، تاريخ مجهول آمريكا، جاده اي به پرديشن، اگر مي  توني منو بگير و قهوه و سيگار فيلم هاي اين دوره هستند كه در همان سانس هاي هميشگي 16:30 و 19 در سالن كوچك نمايش داده مي  شوند.
اگر عضو نيستيد، مي  توانيد با مراجعه به حوزه هنري تقاطع خيابان سميه و حافظ عضو برنامه ها شويد.

ذهن زيبا
به كار خيري كه در انجام آن تعجيل نكرده اي، دلخوش مباش!
امام حسينع
اگر در اولين قدم موفقيت نصيب ما مي شد، سعي و عمل ديگر معني نداشت.
مترلينگ 
پيروزي نصيب كساني مي شود كه بيش از همه استقامت دارند.
ناپلئون 
اگر مي خواهيد اخلاق كسي را امتحان كنيد، به او قدرت بدهيد.
آبراهام لينكل

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |