شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۹ - May 15, 2004
تاثير نگاه و نتيجه چشم پوشي از گناه
قالَ رَسولُ الله صلي الله عَلَيه و آلِه: النظره سهم مسمومُ مِن سِهام ابليس فَمَنْ تركها خوفاً مِنَ اللهِ اَتاهُ اللهُ ايماناً يَجِدُ حلاوَتهُ في قَلبِهِ
محجه البيضاء جلد ۲ ص ۱۳۲
پيامبر خدا صل الله عليه و آله فرمود: نگاه (به نامحرم) تير مسمومي از تيرهاي شيطان است، هركس آن را ترك كند خداوند ايماني به او مرحمت كند كه لذت آن را در قلب خود بيابد.
اگر صفحاتي از تاريخ زندگي گذشتگان را ورق زده باشيم و با زندگي شخصيت هايي همچون ابن سيرين آشنا باشيم، مفهوم روايت را به خوبي درك خواهيم كرد. داستان حضرت يوسف و زليخا در همين زمينه حقايقي را روشن مي كند و زندگي ابن سيرين هم واقعياتي را مشخص مي سازد و همگي نشان مي دهد اگر انسان به خاطر خدا چشم از نامحرم بپوشد خدا هم لذت ايمان را در قلبش منور خواهد كرد.
امروز با حافظ
گر بكشم زهي طرب ور بكشد زهي شرف
طالع اگر مدد كند دامنش آورم به كف
گرچه سخن همي برد قصه من به هر طرف
طرف كرم زكس نبست اين دل پراميد من
نمايشگاه بين المللي كتاب با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد
هفدهمين  نمايشگاه  بين المللي  كتاب  تهران  با معرفي  ناشران    برتر خاتمه  يافت .
به  گزارش  ايرنا، در مراسمي كه  پنج  شنبه شب ، با حضور معاون  اول  رئيس  جمهوري  و وزير ارشاد در محل  نمايشگاههاي بين المللي  تهران  برگزار شد، ناشران  برتر مورد تقدير قرارگرفتند.
هيات  داوران  هفدهمين  نمايشگاه  كتاب  تهران ، در بخش  ناشران  خصوصي  انتشارات «اساطير» و در بخش  ناشران  دولتي «انتشارات  مركز اسناد انقلاب  اسلامي» و «انتشارات  علمي و فرهنگي» به  عنوان  ناشران  برتر معرفي  كردند.
در حوزه  ناشران  كودك  و نوجوان  نيز «نشر افق» به  عنوان  ناشر خصوصي  برتر و «انتشارات  مدرسه» به  عنوان  ناشر دولتي  انتخاب  شدند.
«انتشارات  امامت  مشهد» نيز به  عنوان  بهترين  ناشر برتر شهرستاني  از سوي  هيات  داوران  اين  دوره  از نمايشگاه  كتاب  برگزيده  شد.
در ميان  ناشران  خارجي  نيز در بخش  ناشران  لاتين  «انتشارات  ويژه  نشر» و در بخش  كتابهاي  عربي  «موسسه  الاعلمي للمطبوعات» به  عنوان  ناشران  برتر برگزيده  شدند.
در بخش  بازار جهاني  كتاب  نيز كه  براي  نخستين  بار به  بخش  داوري نمايشگاه  كتاب  راه  يافته  بود، «انتشارات  شباويز» و موسسه  «پخش  و توسعه كتاب  ايران  (پكا)» به  عنوان  غرفه هاي  برتر معرفي  شدند.
بخش  بازار جهاني  كتاب  با هدف  فراهم  كردن  زمينه  تبادل  اطلاعات  ميان  پديدآورندگان  و توليدكنندگان  كتاب  ايراني  با ناشران  خارجي  و بسترسازي  براي حضور و احيا نشر ايران  در عرصه هاي  بين المللي  در اين  دوره  به  بخش  داوري نمايشگاه  كتاب  اضافه  شد.
در بخش  ناشران  الكترونيك  نيز «مركز تحقيقات  كامپيوتري  علوم  اسلامي» به عنوان  ناشر برتر برگزيده  شد و هيات  داوران از مجتمع  فني  تهران  تقدير كردند.

مارمولك از ۴ سينماي تهران پايين آمد
كمال تبريزي و منوچهر محمدي، كارگردان و تهيه كننده فيلم «مارمولك» امروز ساعت ۱۱، طي نشستي درباره سرنوشت اكران فيلم «مارمولك» و در پاسخ به اعتراضاتي كه نسبت به فيلم شده و جريان كلي توليد فيلم، در خانه سينما با خبرنگاران به گفت وگو خواهند نشست.
به گزارش ايسنا،  از تعداد ۲۸ سينمايي كه فيلم را در تهران اكران مي كردند، از صبح ديروز ۴ سينماي بهمن، سپيده، شهر تماشا و پيوند «مارمولك» را از پرده برداشته اند.
اين فيلم، تا اواخر هفته آينده به تدريج از سينماهاي تهران برداشته خواهد شد.

معرفي نامزدهاي بخش فيلم ايران زمين
اسامي نامزدهاي  فيلم هاي  بلند، كوتاه ، فيلمنامه ، كارگرداني  و نماآهنگ جشنواره  فرهنگ  ايران  زمين  اعلام  شد.
۱۶ اثر سينمايي  و ۸۱ فيلم  كوتاه  در بخش  مسابقه اين  رويداد فرهنگي  حضوردارند.
ستاد برپايي  اين  جشنواره  گزارش  داد: هيات  داوران  فيلمهاي «ايلام»، «خون  بس»، «عروس  آتش»، «همراه  باد در دل  تنهايي  كوير»، «ياد و يادگار» را به  عنوان  نامزدهاي  بخش  تحقيق  آثار بلند معرفي  كردند.
«محمدرضا اصلاني »، «مسعود شفيق »، «كمال  تبريزي»، «احمدرضا درويش» و «احمد رضايي» هيات  انتخاب  و داوري  بخش  فيلم  جشنواره  فرهنگ  ايران  زمين  راتشكيل  مي دهند.
فيلمهاي  «ايران  سراي  من» از پرويز كيمياوي ، «خون  بس» ساخته  ناصرغلامرضايي ، «عروس  آتش» به  كارگرداني  خسروسينايي  و «درخت  جان» ساخته  فرهادمهرانفر نامزدهاي  بخش  فيلمنامه  هستند.«ناصر غلامرضايي» براي  فيلم  خون  بس ،فرهاد مهرانفر براي  فيلم  درخت  جان ، «رفيع  پيتز» براي  فيلم  صنم  به  عنوان  نامزدهاي  بهترين  كارگرداني  معرفي شدند.
«ايران  سراي  من  است»، «خون  بس»، «درخت  جان» و «صنم» عناوين  نامزدهاي بهترين  فيلم  را تشكيل  مي دهند.
در بخش  تحقيق  فيلمهاي  كوتاه  «اگر بهمن  بيگي  نبود»، «آتش  و آب»، «زبان فراموش  شده»، «عقل  سرخ» و «هوم» به  عنوان  نامزدهاي  برتر معرفي  شدند.
فيلمهاي  كوتاه  «بيجين  چي»، «ترانه اي  براي  ارواح  كوهستان»، «عاشقين ديلي»، «عقل  سرخ» و «قاب» نامزدهاي  بخش  فيلمنامه  و در بخش  كارگرداني فيلمهاي  «ايل  من  كرمانج»، «بيجين  چي»، «عاشيقين  ديلي»، «قاب» و «ماي  ساماسان» نامزد برترين  اثر هستند.
فيلمهاي  «اگر بهمن  بيگي  نبود»، «ايل  من  كرمانچ»، «چل  ياسين»، «قاب» و «هشت  قطعه  كوتاه  شباني» به  عنوان  نامزدهاي  برترين  فيلم  كوتاه  معرفي شدند.
هيات  داوران  «دشت ها و بادگيرها»، «رنگ  و رنج» و «ديگر خوابم  نمي ربود» را به  عنوان  نامزدهاي  بخش  نماآهنگ  معرفي  كردند.هيات  داوران  در بخش  انيمشين  هيچ  اثري  را معرفي  نكردند و در بخش  ويژه بم  به  آثار بلند و كوتاه  جوايزي  اهدا مي شود.جشنواره  فيلم ، عكس  و موسيقي  فرهنگ  ايران  زمين  از ۱۸ ارديبهشت  در تهران و ۱۱ استان  كشور آغاز شده  و بخش  فيلم بلند سينمايي،امروز (شنبه ) با معرفي  آثار برتر پايان  مي يابد.

پايگاه اينترنتي كانون فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد
در آستانه برگزاري گردهمايي سراسري مديران و كارآفرينان فارغ التحصيل دانشگاه آزاد اسلامي، پايگاه اينترنتي كانون فارغ التحصيلان راه اندازي شد.
معاون اجرايي كانون اعلام كرد: به منظور فراهم نمودن امكان ثبت نام متقاضيان در گردهمايي سراسري مديران و كارآفرينان فارغ التحصيل دانشگاه آزاد و پاسخ گويي به سئوالات، پايگاه اينترنتي كانون ايجاد گرديد.نشاني اينترنتي كانون www.alumniazad.ir است.

برگي از تاريخ
۳۹۷ سال تمام از ورود انگليسي ها به آمريكاي شمالي گذشت. ۱۳ ماه مه درست ۳۹۷ سال از روزي مي گذرد كه انگليسي ها تحت رياست كاپيتان جان اسميت با سه كشتي به آب هاي شرق آمريكا وارد شدند، در دهانه خليج چساپيك وارد آبراهي شدند كه آن را «جيمز ريور» ناميدند و پس از طي ۳۰ مايل در اين آبراه در نقطه اي پياده شدند و نخستين كلني انگليسي را در قاره غربي به وجود آوردند كه ۱۷۰ سال بعد به صورت يك فدراسيون استقلال يافت و ايالات متحده نام گرفت كه پس از فروپاشي شوروي در دسامبر ۱۹۹۱ خود را تنها ابر قدرت جهان مي نامد.
انگليسي ها خيلي ديرتر از رقباي اروپايي از جمله پرتغال، اسپانيا، هلند و حتي فرانسه در صدد يافتن اراضي دور دست و «ناشناخته براي اروپاييان آن زمان» و تصرف آنها برآمدند و ديرتر از همه به آمريكا رسيدند ولي ماندگارتر و پيروزمندتر بودند. آنان هنگامي قدم به آمريكاي شمالي گذاردند كه اسپانيايي ها در شرق اين منطقه كلني فلوريدا را به وجود آورده و در غرب، در بسياري از نقاط مستقر شده بودند. دولت مهاجرنشينان انگليسي به تدريج لوئيزيانا را از فرانسه و فلوريدا را از اسپانيا و آلاسكا را از روسيه خريداري كرد و ايالت هاي ديگر از تكزاس تا كاليفرنيا را با جنگ از دست مكزيك خارج ساخت و با برانداختن حكومت پادشاهي هاوايي بر اين جزاير نيز مستولي شد و ايالات متحده با ۵۰ ايالت را كه هركدام استقلال داخلي كامل دارند به وجود آورد. مهاجران انگليسي بر خلاف مهاجران اروپايي ديگر، بوميان سرخپوست را از ميان بردند و يا پراكنده ساختند و به داخل اراضي محصور فرستادند و بر جايشان نشستند.

پاسخ به پرسش پزشكي
خون در ادرار
دكتر روزنفلد در پاسخ به اين سئوال كه ديده شدن خون در ادرار نشانه چيست گفت: «هماتوريا» وضعيتي عادي نيست و نشانه بيماري درنقطه اي از مجاري ادرار است. ممكن است از عفوني شدن باشد و يا از سنگ، و همچنين احتمال دارد كه از وجود رشد غير طبيعي (سرطان) و پوليپ در ناحيه اي از اين مجاري باشد. تشخيص دقيق آن نياز به آزمايش هاي كلينيكي، عكسبرداري و سيستوسكپي و ... دارد كه بايد سريعاً انجام گيرد.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
۱۸۰۰ عكس
سناتور هاي آمريكايي كه چهارشنبه شب گذشته عكس هاي تازه از شكنجه عراقي ها را در يك جلسه پشت درهاي بسته ديده بودند گفتند كه ۱۸۰۰ عكس را، هر يك براي چند ثانيه مشاهده كردند و باور نمي كردند اين شكنجه كار آمريكايي باشد. اين سناتورها كه نظر خود را به خبرنگاران مي گفتند اظهار داشتند كه مي دانستند پس از رويداد ۱۱ سپتامبر دستور اعمال خشونت در موارد لازم به بازجوهاي سازمان هاي امنيتي از جمله «سيا» داده شده ولي نه به صورتي كه در عكس ها ديده مي شد.
بانوي ۲۱ ساله «ليندي اينگلند» كه عكس او در حال كشيدن يك زنداني عراقي با طناب روي زمين در رسانه ها چاپ شده بود به تلويزيون كلرادو گفت كه به دستور مقامات بالا با زندانيان بدرفتاري مي كرده است. او گفت: به ما گفته شده بود وضعيت را براي زندانيان در آستانه بازجويي به صورت جهنم درآوريم تا هنگام بازجويي اعتراف كنند. ما مي دانستيم كه براي يك عرب و مسلمان عكس در حال برهنه بودن چقدر گران تمام مي شود. اين عكس ها براي ارعاب دربازجويي بود. اين نظامي زن و ديگر مصاحبه شوندگان تاييد كردند كه اردوگاه هاي زندانيان دچار كمبود سرباز محافظ بودند و براي مثال از زنداني با ۳۰۰۰ زنداني، بيش از ۴۰ - ۵۰ نظامي حفاظت نمي كردند.
عكس ساختگي
شبكه تلويزيوني سي بي اس در برنامه «۶۰ دقيقه ۲» كه چهارشنبه شب ها پخش
مي شود،گفت كه اينك مانند سابق عكس ها حقيقت را نمي گويند و مي شود با نرم افزار رايانه آنها را به گونه دلخواه تغيير داد. گزارشگر اين برنامه سپس عكس چند نوجوان عراقي را كه تابلوي «خوش آمديد» به دست گرفته بودند و در كنار يك نظامي آمريكايي ايستاده بودند نشان داد و گفت كه نوشته روي تابلو ساختگي است. اين عكس ماه ها پيش به نشانه استقبال عراقي ها از نظاميان آمريكايي به رسانه ها داده شده و انتشار يافته بود.
اظهارات سرهنگ پليس افغانستان از ۴۰ روز شكنجه
ديروز به موازات انتشار اخبار و عكس هاي تازه مربوط به شكنجه زندانيان عراقي توسط نيروهاي آمريكايي و اين گفته سناتور ايالت فلوريدا كه از تماشاي عكس ها دچار حالت تهوع شده است، روزنامه هاي آمريكا از جمله نيويورك تايمز عكس و اظهارات يك سرهنگ پليس افغانستان را چاپ كرده بودند كه گفته بود در طول ۴۰ روز بازداشت در دست آمريكايي ها به شدت شكنجه شده و در حالي كه او را كاملاً برهنه كرده بودند از او عكس گرفتند تا بعداً وسيله ارعاب و حق السكوت قرار دهند و او بدون جهت ۴۰ روز زير شكنجه قرار داشت و مانع خوابيدن او شده بودند و بيشتر اوقات هم دستهايش از پشت بسته بود.
رئيس جمهور برزيل دستور اخراج خبرنگار را داد، ولي...
ديروز ديوان عالي برزيل اجراي دستور رئيس جمهوري اين كشور مبني بر اخراج خبرنگار نيويورك تايمز را موقتاً متوقف ساخت تا بررسي شود كه اين دستور مغاير اصول قانون اساسي برزيل نباشد. «لولا دا سيلوا» رئيس جمهور سوسياليست برزيل سه روز پيش دستور داده بود كه «لاري روتر» خبرنگار نيويورك تايمز در برزيل به سبب دادن گزارش خلاف واقع، ظرف هفت روز از اين كشور اخراج شود. اما «روتر» براي جلوگيري از اجراي اين دستور به ديوان عالي برزيل كه در عين حال وظايف دادگاه قانون اساسي را برعهده دارد شكايت برد و دستور رئيس جمهور معلق شد. «روتر» در گزارشي نوشته بود كه داسيلوا در مصرف الكل افراط مي كند كه ممكن است در انجام وظايف او خلل وارد سازد. سخنگوي داسيلوا اين گزارش را كه داراي منبع رسمي نبود و هيچ مقام رسمي و كسي ديگر آن را مطرح نساخته بود بي اساس اعلام كرد و گفت كه خبرنگار نظر شخصي خود را به صورت خبر(نه مقاله و ابراز نظر) منعكس ساخته و حتي ذكر نكرده كه استنباط شخصي اوست كه اين عمل خلاف حرفه و وظيفه يك خبرنگار است كه بايد ناقل اخبار درست باشد و در پي آن داسيلوا دستور اخراج اين خبرنگار را صادر كرده بود.

نگارستان
006432.jpg
نوازنده
۱. ژان باتيست گرز
«Jean-Baptiste Greuze»
۲. تولد: تورنوس ۱۷۲۵
وفات: پاريس ۱۸۰۵
۳. سبك نقاش: روكوكو (اين سبك از سال ۱۷۰۰ در فرانسه آغاز شد. سبكي شيطنت آميز كه تا قرن هجدهم به نقاط ديگر اروپا رسيد. نام اين سبك از كلمه ايتاليايي «Rocaille» به معني «پوسته يا لايه خيالي» گرفته شده است. بيشتر هنرمندان پيرو اين سبك با پاستل نقاشي مي كردند. موضوع هاي تجملي، اشرافي يا خوشگذراني و موضوع هاي عاشقانه، مضامين اصلي هنرمندان پيرو اين سبك است)
۴. درباره هنرمند: اكثر آثار گرز، مايه هاي معنوي و اخلاقي و يا طرح يك حكايت است. آثار او يكي از پر طرفدارترين آثار قرن هجدهم فرانسه بود و طرفدارانش آثار او را آثاري فيلسوفانه و معنوي مي دانستند.
۵. نام تابلو و مشخصات تابلو: نوازنده گيتار / ۱۷۶۰ / رنگ روغن روي بوم / ۵۷*۷۱ سانتي متر.گيتاريتستي جوان با لباس هايي شبيه لباس هنرمندان تئاتر در حال كوك كردن ساز خود، با دقت و وسواس ديده مي شود. رنگ هاي زيبا و قوي، طرح زيبا و استادانه كار نشانه بارزي از آثار هنرمندان قرن هفدهم ايتاليا است.
۶. محل نگهداري تابلو: موزه هنردس بئوكس / نانت.

بهارستان
تارهاي ساز خموشند
موسيقي مي داند
آنچه را كه من احساس مي كنم.
خورخه لوئيس بورخس - ترجمه: حسن تهراني

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
نيمه پنهان شده
هميشه دلش مي خواست نيمه پنهان شده اش را براي كسي تعريف كند اما كسي را امانت دار نمي يافت.
مي ترسيد آن نيمه پنهان شده اش را با خود به گور ببرد، پس تصميم گرفت در ثانيه هاي آخر عمرش، براي هركسي كه بالاي سرش ديد، آن نيمه پنهان شده اش را تعريف كند... هركس...
علي الله سليمي

گشتي در دنياي خبرها
صرف غذا در ارتفاع
هادرزفيلد (انگليس): ركورد جهاني صرف غذا در ارتفاع بهبود يافت. چندي پيش ۷ مرد تصميم گرفتند در ارتفاع ۷۰۴۴ متري رشته كوه هيماليا به صرف غذا بپردازند و ركوردشكني كنند.به همين دليل آنها با خود، ميز، صندلي و لباس رسمي بردند و در ارتفاع ۷۰۴۴ متري به صرف خاويار و اردك پرداختند.پيش از اين ركورد صرف غذا در ارتفاع ۶۷۶۷ متري بود كه در سال ۱۹۸۹ برجاي گذاشته شد.اين ۷ نفر با انجام اين كار جالب بيش از ۴۴ هزار دلار براي انجمن حمايت از بيماران ريوي انگليس جمع آوري كردند.
گربه وحشي و پستچي هاي فراري
ليدز: كارمندان پست در يكي از شهرهاي انگليس از تحويل نامه به يك آدرس مشخص خودداري مي كنند.بهانه پستچي ها اين است كه در آدرس مذكور، يك گربه وحشي زندگي مي كند كه آنها را مورد حمله قرار مي دهد.به همين دليل اداره پست از صاحبخانه خواسته تا زماني كه گربه اش رام نشده است، شخصا به اداره پست مراجعه كرده و نامه هايش را دريافت كند.
همسايه متخلف
منچستر: يك مرد ۴۵ ساله در انگليس كه صاحب كاميون بود به مدت ۱۰ روز متوالي با پديده اي عجيب مواجه مي شد. وي در اين مدت هر بار كه از خانه بيرون مي آمد، يكي از لاستيك هاي كاميون را پنچر مي ديد.
او كه به اين وضعيت مشكوك شده بود، يك دوربين فيلمبرداري خريد و آنرا به گونه اي تنظيم كرد كه از شب تا صبح از كاميون فيلمبرداري كند.صبح روز بعد او متوجه شد كه همسايه اش هر شب زير يكي از لاستيك هاي كاميون ميخ قرار مي دهد. به همين دليل وي فيلم را به پليس ارائه داد و از همسايه مردم آزار شكايت كرد. همسايه متخلف نيز در توجيه عملكرد خود گفت: چندي پيش اين آقا با كاميون خود ديوار مزرعه مرا خراب كرد به همين دليل مي خواستم از او انتقام بگيرم.
مأمور سختگير
لندن: يك مامور پليس در انگليس با جريمه كردن آمبولانس ويژه حمل متوفيان، هياهوي بزرگي در اين كشور ايجاد كرد.چند روز قبل، آمبولانس ويژه متوفيان براي انتقال جسد در برابر منزل متوفي توقف كرد كه از قضا در اين مكان تابلوي توقف ممنوع نصب شده بود.در فاصله اي كه بستگان متوفي قصد انتقال جسد را به آمبولانس داشتند، مامور از راه رسيد و آمبولانس را به دليل توقف در اين مكان جريمه كرد. در پي اين حادثه، بستگان متوفي به پليس شكايت كردند و پليس نيز پس از بررسي حادثه، برگ جريمه را باطل كرد.
بزرگراه روغني
فلوريدا: صدها گالن روغن مصرف شده در يك رستوران باعث تصادف چندين دستگاه خودرو در فلوريدا شد.اين گالن ها قرار بود با يك كاميون به مكاني مشخص منتقل شود كه راننده كاميون به دليل سرعت زياد و حركت مارپيچ موجب واژگون شدن گالن ها بر سطح بزرگراه شد. بر اثر ريخته شدن روغن، سطح بزرگراه لغزنده شد و چند خودرو به يكديگر برخورد كردند.به همين دليل پليس مجبور شد بزرگراه را به مدت ۷ ساعت مسدود كند تا كاركنان شهرداري و آتشنشاني به پاكسازي منطقه بپردازند.
خوش شانس ترين شهروند
ميشيگان: شايد بتوان يك پيرمرد ۷۸ ساله را خوش شانس ترين شهروند آمريكايي دانست. وي تاكنون دو بار برنده مسابقه بخت آزمايي ميشيگان شده و هر بار يك ميليون دلار دريافت كرده است. احتمال برنده شدن يك نفر در اين مسابقه بخت آزمايي براي دو بار متوالي ۱۲۴۷۶۵۰ به يك است. اين مرد كه از همسر خود جدا شده است، قصد ندارد با اين دو ميليون دلار رويه زندگي خود را تغيير دهد. او بخشي از اين پول را در اختيار ۴ فرزندش قرار خواهد داد و يك خودرو تازه نيز خواهد خريد.
سمينار مبارزه با وحشت
برلين: يك پارك تفريحي در آلمان سميناري با عنوان مبارزه با ترس برگزار خواهد كرد. اغلب افرادي كه به اين پارك مراجعه مي كنند هنگام استفاده از اسباب بازي هاي آن دچار وحشت شده و حتي برخي از آنان بيهوش مي شوند.در اين سمينار يك روزه به شركت كنندگان آموزش داده مي شود كه چگونه با ترس و وحشت خود مقابله كنند. هزينه حضور در اين سمينار ۹۰ يورو است كه گفته مي شود بليت هاي آن در بازار سياه حتي تا دو برابر قيمت فروخته مي شود.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۱ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۲۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۱۹ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۵ و۵۸ دقيقه

گل و گياه
فلوكس
006429.jpg
نام علمي: phlox drummondii
خانواده: POLEMONIACEAE
گياه بوته اي يكساله به ارتفاع ۱۰۴۵ و گستردگي ۲۵ سانتي متر است. داراي برگهاي سرنيزه اي تا تخم مرغي شكل بوده گلهاي آن به رنگهاي صورتي، قرمز، ارغواني، سفيد و بنفش- آبي در اواخر بهار ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي يا نيمه سايه و خاك غني و مرطوب بازهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۵- درجه سانتي گراد است.
ازدياد: از طريق كاشت بذر اوايل بهار امكان پذير است.
«سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران»

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |