يكشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۵۴ - Apr 18, 2004
كشتي قهرماني آسيا - تهران
جام هفدهم در تهران مي ماند
005046.jpg
گروه ورزشي: نوار پيروزي هاي پي درپي تيم ملي كشتي آزاد ايران در هفدهمين دوره پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني آسيا با كشتي محمدحسين خالقي فر و آلكسي كورپياكوف از قرقيزستان در وزن ۹۶ كيلوگرم پاره شد و كشتي گير جوان كشورمان در مقابل نايب قهرمان  آسيا تن به شكست داد. خالقي فر در همان لحظات نخستين اين مسابقه روي اشتباه خود با فن كمر حريفش ضربه شد.
با ثبت اين نتيجه ولوله اي در سالن ۱۲ هزار نفري بر پا شد حاكي از اينكه خالقي فر به دليل آنكه در فينال اين وزن مقابل ماگمدا براگيموف ازبك قرار نگيرد، عمداً به اين شكست تن داده است (خالقي فر سال گذشته در فينال رقابت هاي جوانان جهان مغلوب ماگمدا براگيموف شده است).
علاوه بر اين نتيجه، شكست (۴-۵) اوسونگ نام كشتي گير قدر كره شمالي مقابل آدخام آشيلوف از ازبكستان در وزن ۵۵ كيلوگرم از حوادث مهم صبح ديروز بود كه داوران روي فن كنده حريف كره اي به اشتباه امتياز آن را به سود كشتي گير ازبكستان ثبت كردند.
در مجموع تيم جوان ايران شانس اول قهرماني در اين دوره از مسابقه ها است.
حركت سنجيده و هوشمندانه فدراسيون كشتي كشورمان كه در اين دوره از مسابقه ها پشتوانه هاي تيم ملي را روانه ميدان ساخته است، عملي است قابل تقدير و اثر واقعي آن در بازيهاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه جلوه گر خواهد شد.
محمدي، مغول را برد
مراد محمدي كشتي گير ۶۰ كيلويي كشورمان در پي دو پيروزي خوب برابر كشتي گيران قرقيزستان و كره جنوبي در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي اين وزن به ديدار سوخ باتار كشتي گير مغولي رفت و با هوشياري روي فن خاك بارانداز اين حريف را با نتيجه (۰-۴) شكست داد. او با اين پيروزي به فينال اين وزن راه پيدا كرد.
در همين وزن لي يونگ چول نماينده كره شمالي در يك كشتي تهاجمي كشتي گير كره جنوبي جونگ يونگ هو را با نتيجه (۱-۱۲) شكست داد تا حريف محمدي در فينال اين وزن باشد.
قنبري بر نايب قهرمان المپيك چيره شد
كشتي فريدون قنبري و مون اوجاي كره اي هم يكي از كشتي هاي ديدني اين دوره بود كه در وزن ۸۴ كيلوگرم برگزار شد. قنبري در كشتي با نايب قهرمان المپيك سيدني در وقت قانوني كاري از پيش نبرد، اما با شروع وقت اضافه روي فن كمرگيري با قدرت حريف خود را روي پل برد و صاحب پيروزي (۱-۳) شد.
مون اوجاي كه به نظر مي رسد براي حضور در اين دوره از مسابقه هاي آسيايي از آمادگي لازم دور است پيش از كشتي با قنبري جدالي نفس گير با ماگمد گاجيلاوف از ازبكستان داشت كه با دشواري اين حريف سرسخت خود را (۴-۶) برده بود.
005043.jpg

معصومي حريف ژاپني اش را ضربه كرد
فردين معصومي نماينده ۱۲۰ كيلويي تيم ايران هم در اولين گام پيروزي خوبي به دست آورد. وي در جدال با سوگيورا كشتي گير ژاپني با جشنواره اي از فنون يك خم، دو خم و بارانداز اين حريف خود را با حساب (۰-۱۰) مغلوب كرد. در همين وزن پالويندرسينگ قهرمان جوانان جهان از هندوستان هم در ميان تعجب همگان كانگ جين كيو از كره جنوبي را ضربه فني كرد.در ادامه پيكارهاي چهار وزن دوم كشتي گيران كشورمان به پيروزي هاي با ارزشي رسيدند. در وزن ۵۵ كيلوگرم محمد رضايي در جدالي پر كش وقوس ۸ بر ۶ از سد «كيم يو» از كره جنوبي عبور كرد. رضايي بيشتر امتيازاتش را با بارانداز بدست آورد و با فيتو و پيش انداز هم موفق به گرفتن امتياز شد.
در وزن ۶۶ كيلوگرم حسن طهماسبي انتقام شكست عليرضا دبير را در بازيهاي آسيايي بوسان گرفت. طهماسبي با كليد بارانداز و بارانداز در يك مبارزه نفس گير سه بر دو «پارك جين كوك» را مغلوب كرد . در ۸۴ كيلوگرم فريدون قنبري در ادامه پيروزيهايش اين بار سه بر صفر جيلايف از ازبكستان را شكست داد. در وزن ۱۲۰ كيلوگرم فردين معصومي در دومين پيكار خود عبدالكريم از عراق را ضربه فني كرد.
رده بندي نهايي سه وزن اول
۶۰ كيلوگرم: ۱- لي يونگ چول  (كره شمالي) ۲- مراد محمدي (ايران) ۳- يونگ هو (كره جنوبي)
۷۴كيلوگرم: ۱- مهدي صادق نژاد (ايران) ۲- ساجيت مان (هندوستان) ۳- بوفاتا كوجيكو (ژاپن)
۹۶ كيلوگرم: ۱- آبراجيموف (ازبكستان) ۲- كوري نياكوف (قرقيزستان) ۳- محمدحسين خالقي فر (ايران).
عكسها : مجتبي جانبخش

مديريت غلط در گزينش ها
كورسوهاي تيم فوتبال اميد
005031.jpg
گروه ورزشي: جبران اشتباهات در ورزش چون بقيه پديده ها آسان نخواهد بود. ۲۸ سال دور بودن از فوتبال المپيك در اساس و بدنه يك فدراسيون تاثير منفي بسيار خواهد داشت. ساده انگاري در گزينش هاي مهم، از طرف بالاترين مسئولين ورزش قابل جبران نخواهد بود. فوتبال با ابعادي كه امروز در جهان پيدا كرده است در تمام جوامع از اهميت سياسي، اجتماعي و فرهنگي و حتي اقتصادي برخوردار است.
تيم فوتبال المپيك ايران به دلايل ياد شده با دو شكست در مقابل كره و چين اميدهاي خود را از دست داد. انتخاب مربي تيم اميد از همان ابتدا با تنش ها و مخالفت هاي بسيار همراه بود،  بطوري كه دبير كميته ملي المپيك تا آخرين لحظات تصميم گيري با انتخاب مايلي كهن مخالف بود، اما مديراني كه امروز علم مخالفت با اين مربي را برداشته اند از جمله كساني بودند كه براي گزينش وي اصرار مي ورزيدند. اما كادر جديد موفق شد با نفرات جديد بر چين غلبه كند و كورسوي اميد به صعود را روشن نگه دارد. اشتباهات كادر قبلي بيشتر متوجه دانش اجتماعي و روانشناسي تيم آنها بود.
ايجاد درگيري لفظي با مدير باشگاهي كه لااقل سه بازيكن در تيم اميد داشت ،برخورد با بازيكنان تيم، اخراج ،تهديد و تنبيه بازيكنان و عدم برخورد به عنوان يك معلم و مربي باعث شد تا از همان روزهاي آغاز بازيها نوعي تزلزل روحي ،شكنندگي تيمي و عدم هماهنگي بين بازيكنان را احساس كنيم. پذيرش شكست و قبول آن قبل از بازي خود يكي از عاملهاي شكست است.
در فوتبال حس برتري جويي يكي از فاكتورهاي موفقيت است و بايد اين حس توسط مربيان به بازيكنان منتقل شود، متاسفانه اينچنين نشد و سرانجام تن به شكست دادند. توجيه شكست ها در تريبون تلويزيون و هجمه به رئيس فدراسيون، رئيس كميته ملي المپيك و رئيس سازمان ورزش و معاون فني ورزش، كارشناسان و گزارشگران، روزنامه ها و .... نشان از ضعف عمده اي بود كه در تفكرات مربيان وجود داشت. پيروزي تيم اميد در مقابل چين ثابت كرد كه تيم ما پتانسيل لازم را براي پيروزي و صعود داراست و بازيكنان چوب رفتاري را خورده اند كه به مسائل حاشيه اي مربيان تعويض شده ارتباط پيدا مي كند.
اميدواريم كه كورسوهاي موجود براي تيم اميد تبديل به بستري شود براي صعود بچه هاي رعناي المپيك ما و...
معراج مژده

سال ۸۳، سال پرتابها
005034.jpg
گروه ورزشي: احمد گودرزي، در آغاز فصل جديد دووميداني كشور گفت: با توجه به عملكرد ورزشكاران پرتابي كشور در آغاز سال جديد، سال ۸۳، سال پرتابها خواهد بود.
مربي دوهاي استقامت و نيمه استقامت دووميداني و مربي اختصاصي احسان مهاجر شجاعي در گفت وگو با ايسنا، افزود: سال جديد با جهش در رشته هاي پرتابي آغاز شد.
به طوري كه در رشته پرتاب وزنه سه نفر بالاي ۱۸ متر وزنه  پرتاب كردند كه اين مساله يك تحول در اين رشته است.
در رشته پرتاب ديسك نيز جوانان بسيار خوب كار مي كنند و احسان حدادي و عباس صميمي آينده اي بسيار روشن خواهند داشت و اميد زيادي در رقابت هاي بين المللي به اين دو نفر است.
در رشته پرتاب چكش، كاوه موسوي كم سن و سال بسيار آماده است و در پرتاب نيزه،آرخي حتي مهدي روايي كه اميد المپيك ما بود را گرفت و از وي گذشت.
 اين مساله تحول بسيار خوبي را در رشته هاي پرتابي كشور نشان مي دهد.
وي ادامه داد: همچنين در رشته پرش با نيزه، ورزشكاران خوب كشور از مرز ۵ متر گذشته اند و به ركوردهاي آسيايي مي انديشند.
اما به هر حال نخستين مسابقه سال جاري از اهميت بسيار بالايي برخوردار نبود و تنها براي انتخاب چند جوان براي تيم ملي چنين مسابقاتي برگزار شد.
گودرزي با تأكيد بر توجه ويژه به جوانان و نوجوانان اظهار داشت: در سال جاري بايد يك سرمايه گذاري ويژه اي بر روي جوانان و نوجوانان انجام دهيم.
به گونه اي كه همين سرمايه گذاري ها باعث رشد رشته پرتاب ها شده است. در اين راستا بايد مسابقات تداركاتي بيشتري براي استعداديابي رده هاي پايه داشته باشيم.

صنام اسير تباني شد
نياز بسكتبال ايران به كرسي هاي با ارزش
تيم بسكتبال صنام نماينده ايران در مسابقات انتخابي باشگا ههاي آسيا با وجود ارائه بازهاي قدرتمندانه بدليل تباني نمايندگان سوريه و لبنان از راهيابي به مرحله نهايي اين رقابت ها بازماند. صنام در اين بازيها فقط به ساجس لبنان باخت و سه حريف ديگرش از جمله الوحده سوريه قهرمان باشگاههاي آسيا را مغلوب ساخت. از نوع برنامه ريزي اين مسابقات به خصوص قرعه استراحت براي صنام در روز آخر و انجام بازي پاياني براي الوحده والحكمه به خوبي مي شد پي به نيت مسئولان برگزاري اين مسابقات در راهيابي اين دو تيم به مرحله نهايي و حذف صنام برد. البته صنام فقط در يك صورت مي توانست اين برنامه ريزي جهت دار را خنثي كند كه در همه بازيهايش پيروز مي شد ولي متاسفانه صنام يكبار روي اشتباهات تاكتيكي اش در بازي با نماينده لبنان لغزيد و همين كافي بود تا مسئولان برگزاري مسابقات به اهداف از قبل تعيين شده خود دست پيدا كنند.
در پايان اين رقابت ها اگر چه بازيكنان صنام از دريافت جام سومي رقابت هاي بسكتبال مردان غرب آسيا امتناع كردند و مسئولان اين باشگاه اعتراض خود را از نحوه برگزاري بازيها تقديم مسئولان بسكتبال غرب آسيا نمودند ولي بايد قبول كنيم كه با توجه به زدو بندهاي پنهاني حاكم بر بسكتبال منطقه بسكتبال ما نياز به كسب چند كرسي با ارزش در كنفدراسيون آسيا دارد تا امثال «خاچيريان» لبناني نتوانند نسخه بسكتبال ما را اين چنين راحت بپيچند!
علي شاكري

خبرهايي از واليبال
جلسات كميته هاي اجرايي جام باشگاههاي آسيا
گروه ورزشي: در كمتر از يك هفته به آغاز رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاههاي آسيا در تهران ديروز مسئولان اجرايي و روساي كميته هاي مختلف با حضور يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال در جلسه  هماهنگي شركت كردند. در اين جلسه كه درخشنده، نعمتي، حداد،  ابارشي و .... شركت داشتند پيرامون نحوه مطلوب برگزاري اين رويداد آسيايي بحث و تبادل نظر شد و حاضرين هر كدام گزارش  كارهاي انجام شده زير مجموعه خود را ارائه دادند.
ويزاي ملي پوشان بزرگسال رسيد
در پي معرفي ۱۸ بازيكن تيم ملي و همراهان به كميته برگزاري مسابقات انتخابي المپيك آتن در توكيو، ديروز اعلام شد كه ويزاي نفرات اعزامي به فدراسيون واليبال ايران رسيد. تيم ملي واليبال ايران يكي از هشت تيم حاضر در گروه اول مسابقات انتخابي واليبال المپيك آتن است كه مي بايست با تيم هاي استراليا، ژاپن، كره جنوبي، چين، الجزاير، كانادا و فرانسه براي معرفي دو سهميه برتر پيكار كند.
بازيهاي دو گروه ديگر به ترتيب به ميزباني شهرهاي مادريد و پورتو انجام مي شود كه از هر كدام اين گروهها تنها يك تيم به مرحله نهايي صعود خواهد كرد.
تاريخ پرواز تيم ايران
تيم ملي واليبال ايران پس از طي كردن دومين و آخرين مرحله اردوي آمادگي خود كه بلافاصله پس از اتمام مسابقات باشگاههاي آسيا برپا خواهد شد روز ۲۴ ارديبهشت ماه تهران را به مقصد سئول ترك مي كند. تيم ملي ايران پس از گذراندن يك اردوي كوتاه مدت در اين شهر و انجام چند بازي تداركاتي با تيم هيوندايي ۳۱ ارديبهشت ماه عازم توكيو محل برگزاري مسابقات انتخابي واليبال المپيك آتن خواهد شد. تيم ملي ايران نخستين بازي خود را در اين گروه با تيم كانادا برگزار مي كند.

در پي تاييد تباني نمايندگان باشگاههاي سوريه و لبنان
بسكتبال ايران به فيبا شكايت كرد
گروه ورزشي:دبير فدراسيون  بسكتبال  از اعتراض  اين  فدراسيون  نسبت  به  آنچه  كه  تباني  تيم هاي  الوحده  سوريه  والحكمه  لبنان  در رقابتهاي  بسكتبال  انتخابي  غرب  آسياعنوان  نمود، به  فدراسيون  بين المللي  بسكتبال ، فيبا ، خبر داد.
عنايت  آتشي  افزود: ما به  فيبا اعلام  كرده ايم  كـــه  اين  كارها در منطقه  به  بسكتبال  لطمه  مي زند و آنان بايد با اين  گونه  موارد برخورد كرده  و جلوي  اين  حركت ها را بگيرند.
وي  در خصوص  عمـلكرد تيم  صنام  گفت : تيم  صنام  در دمشق  تيم  الوحده  سوريه قهرمان  آسيا را شكسـت  داد كه  اين  براي  بسكتبال  ايران  نتيجه  بسيار خوشايند و خوبي  بود.
وي  درخصوص  شكست  برابر الحكمه  گفت : شكست  در برابر تيم  الحكمه به  اعتقادمن  ناشي  از عدم  استفاده  از موقعيت هايي  بود كه  به وجود آمده  بود.
وي  گفت : اگر تيم  صنام  درديدار باالحكمه  همانطور كه  قدرتمند شروع  كرده بودند، ادامه  مي دادند، كار تيم  صنام  به  اين  روزها نمي كشيد و از فرصت  پيش آمده  استفاده  مي كرديم .
دبير فدراسيون  بسكتبال  با تــاييد اين  مطلب  كه  بازيكنان  تيم  صنام  ازبهترين هاي  بسكتبال  ايران  هستند، گفت : به  هرحال  در اين  خصوص  بايد گفت  كه تيم  صنام  از فرصت ها استفاده  نكرد.
آتشي  ادامه  داد: بالاخره  در مسابقات  اگر از فرصت ها و شانس ها استفاده نكني ، ديگران  استفاده  مي كنند و ناكامي به  نام  ما ثبت  خواهدشد.
وي  گفت : نماينده  فدراسيون  بسكتبال  نيز در اين  مسابقات  تباني  بودن  بازي تيم هاي  الوحده  سوريه  و الحكمه  لبنان  را مورد تاييد قرار داده  و شكايتي  رابه  كميته  فني  مسابقات  ارائه  كرده  است .
آتشي  در خصوص  علت  ايجاد فرصت  اين  تباني ها گفت : اين  هم  از غفلت  واستفاده  نكردن  از فرصت ها ناشي  مي شود.

۱۷ بازيكن در اردوي تيم ملي بدمينتون ايران
غايبين در اردوي آمادگي جسماني جريمه شدند
گروه ورزشي: از ميان ۶۰ بازيكن شركت كننده در سنجش آمادگي جسماني تيم ملي بدمينتون، ۱۷ بازيكن براي حضور در اردوهاي تيم ملي دعوت شدند.
شحنه (سمنان)، رضاباي (گلستان)، نيما دارين (كرمانشاه)، مزبود (آذربايجان شرقي)، اميد قازاريان (فارس)، غلامرضا باقر، جلال اسكندري و امير يوسفي (زنجان) و اميد اكرمي از استان اصفهان به اردوي تيم بزرگسالان فرا خوانده شدند.
همچنين، رضا غلامي (يزد)، فواد چهار محالي (فارس)، داود روضان پور (گيلان)، سينا بيات (زنجان)، محمد يازرلو (گلستان)، سروش رضايي، محمد حاج كاظمي و مجيد ميرعزيزي از استان قزوين، به اردوي تيم ملي اميد بدمينتون دعوت شدند.
بر اساس اين گزارش برنامه  اردويي بازيكنان منتخب، زير نظر انصاري (سرمربي بزرگسالان)، صادق كرباسي (سرمربي اميد) و پارسا (مربي بدنساز)، آغاز خواهد شد.
لازم به يادآوري است بازيكنان بزرگسالان و اميد استان تهران كه از ملي پوشان سابق بدمينتون محسوب مي شوند به علت برخي اعتراضات از شركت در آزمايشات جسماني خودداري كردند كه به همين علت به اردوهاي تيم ملي دعوت نشده اند.
* فريده عيني، يكي از داوران بين المللي بدمينتون، براي قضاوت به بازي هاي قهرماني آسيا كه از روز ۳۱ فروردين به مدت يك هفته برگزار مي شود، اعزام شد.

آغاز فوتسال قهرماني آسيا
ايران با زدن ۱۵ گل به هنگ كنگ آغاز كرد
گروه ورزشي: تيم  ملي  فوتسال  ايران  در نخستين  ديدار خود در ششمين  دوره  مسابقات  فوتسال  قهرماني  آسيا، برابر تيم  هنگ كنگ  چين  به  برتري  دست  يافت .
دراين  ديدار كه  ديروز برگزار شد، تيم  ملي  فوتسال  كشورمان با نتيجه  پرگل  ۱۵ بر صفر صاحب  اولين  پيروزي  خود در اين  دوره  از رقابتها شد.
گلهاي  تيم  ايــــران  در اين  ديدار را وحيد شمسايي  (۷ گل )، محمـدرضاحيدريان  (۲ گل )، كاظم  محمدي  (۲ گل )، محمدهاشم زاده ، بابك  معصومي ، اميرحنيفي  و فرهاد فخيم  به  ثمر رساندند.
مسابقات  فوتسال  قهرماني  آسيا كه  حكم  انتخابي  رقابت هاي  جام  جهاني  اين  رشته  را نيز دارد با شركت  ۱۸ تيم  در ماكائو در جريان  است .
تيم  ملي  فوتسال  كشورمان  كه  عنوان  قهرماني  پنج  دوره  گذشته  اين  مسابقات  را در اختيـــار دارد، در ششمين  دوره  اين  رقابتها با تيــم هاي  ازبكستان ، كامبوج ، اندونزي  و هنگ  كنگ  همگروه  است .
تيم  ملي  فوتسال  ايران  دومين  ديدار خود را امروز برابر تيم  اندونزي  برگزار مي كند.

ديپلم تقدير ورزش و زنان سال ۲۰۰۴ به طاهره طاهريان اهدا شد
گروه ورزشي:از ميان نامزدهاي دريافت ديپلم تقدير «ورزش و زنان» در سال ۲۰۰۴، طاهره طاهريان موفق به كسب اين عنوان شد.
كميسيون زنان و ورزش كميته  بين المللي المپيك همه ساله با ارسال دعوت نامه اي از كليه  كشورهاي عضو كميته  بين المللي المپيك درخواست مي كند تا نامزد منتخب كشور خود را براي دريافت جايزه  ۲۰۰۴ زنان و ورزش به آن كميسيون معرفي كنند كه بر اساس اين دعوت نامه از سوي كميته  ملي المپيك كشورمان، طاهره طاهريان معاون سابق ورزش بانوان به كميسيون زنان و ورزش كميته  ملي المپيك معرفي شد كه در پي آن موفق شد، ديپلم تقدير ورزش و زنان اين رويداد فرهنگي و ورزشي كميته  بين المللي المپيك را دريافت كند.
بر اساس اين گزارش؛ انتخاب بانوان برتر هر قاره از ميان ۷۲ نامزد معرفي شده از سوي كميته هاي ملي المپيك كشورهاي مختلف انجام شده كه در پايان، خليلي مسائورا (الجزاير) از قاره  آفريقا، فردوس آرا (بنگلادش) از قاره  آسيا، گالينا گوروخوا (روسيه) از قاره  اروپا و لورين لاندون (استراليا) از قاره  اقيانوسيه به عنوان نفرات برتر هر قاره و دريافت كنندگان جوايز زنان و ورزش در سال ۲۰۰۴ معرفي شدند.

وزنه برداران ايران در راه پاراليمپيك
گروه ورزشي:در اولين اردوي وزنه برداري جانبازان و معلولين از سيزده ورزشكار نخبه كشور دعوت به عمل آمده كه از اين ميان يك تيم كامل ۱۰ نفره در مسابقات پاراليمپيك آتن شركت مي كند.
وزنه برداران جانباز و معلول تمرينات خوبي را پشت سر گذاشته اند، در يك مرحله نيز از آنها ركوردگيري به عمل آمد كه ركوردها حاكي از آمادگي نسبتا خوب آنها است.از اين به بعد نيز در هر ماه يك مرحله اردو انجام خواهد شد.
كاظم رجبي، رامين نصيري، امرالله دهقان، منصور ديماسي، سعيد مختاريان، الله بخش اكبري، مهران عقيلي، علي حسيني، رضا برومند، علي صادق زاده،  حبيب الله موسوي، مرتضي دشتي، سعيد بافنده صداقتي و حمزه محمدي در اردو حضور دارند.

انجمن ورزشي نويسان صعود فوتبال ايران را تبريك گفت
گروه ورزشي: انجمن  خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  ايران  ديروز با انتشار بيانيه اي ، قرار گرفتن  تيم  ملي  فوتبال  ايران  را در رده  هفدهم  بهترين  تيم هـاي  فوتبال جهان  به  تمامي دست اندركاران  اين  رشته  ورزشي  و مردم  كشورمان  تبريك  گفت . در اين  بيانيه  آمده  است : انجمن  ورزشي نويسان  ايران ، موفقيت  بزرگ  و قرارگرفتن  تيم  ملي  فــوتبال كشورمان  را در رده  هفدهم  بهترين  تيم هاي  فوتبال  جهان  به  همه  افرادي  كه  در اين  راه  تلاش  كرده  و زحمت  كشيده اند، صميمانه  تبريك  مي گويد. بدون  شك  اين  موفقيت  بزرگ  مرهون  تلاش  همه  جانبه اي  بوده  كه  از ســـــوي مديران  ورزش ، مسئولان  فدراسيون  فوتبال ، كادر مربيان  و بازيكنان  ملــــي  و همچنين  رسانه هاي  همگاني ، خبرنگاران ، عكاسان  و مفسران  ورزش  صورت  گرفتــه است .
اميدواريم  به رغم  تمامي  گرفتاري هايي  كه  هميشه  بر سر راه  فوتبال  ما قرارداشته  است ، تيم هاي  ملي  رده هاي  سني  گوناگون  كشورمان  بتوانند، با راهيابي به  رقابت هاي  جام  جهاني  و بازي هاي  المپيك  ادامه دهنده  اين  افتخارآفريني ها باشند.
كانديداهاي فدراسيون ووشو
تا دهم ارديبهشت فرصت دارند
روزهاي يكم تا دهم ارديبهشت ماه زمان ثبت نام كانديداهاي پست رياست فدراسيون ووشو اعلام شد.
از آنجا كه ۱۶ خردادماه به عنوان زمان برگزاري مجمع عمومي اين فدراسيون اعلام شده است، لذا در فرصت ده روزه ياد شده، تمامي كانديداها در محل فدراسيون ورزش هاي رزمي ثبت نام خواهند كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |