دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره - ۳۳۲۹
حضور همه دوقلو ها ،سه قلوها،چهار قلوها و ... بلامانع است
جشنواره اي براي چندقلوها
اولين جرقه برگزاري يك جشنواره را در ذهن پدر (رامين غريب) مي اندازند. دوقلوهاي ۶ساله اي كه پدرشان را براي جمع آوري تمام دوقلوهاي ايران در شمال بر سر ذوق آورده اند
004053.jpg
بازديد از مناطق ييلاقي، برگزاري جنگ شادي، بازديد از موزه، بازديد از مناطق زيباي ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ تنكابن، تئاتر و موسيقي از برنامه هاي اين جشنواره است.
info@2gholooha.com يك سايت اينترنتي براي تمام دوقلوهاي ايران است. سايتي با طراحي جالب و نشاط انگيز كه هنوز تا رسيدن به يك سايت فعال تمام عيار راه بس طولاني در پيش دارد
فقط آنهايي كه از خودشان يك كپي برابر اصل دارند و فقط كساني كه روحشان را در دو بدن تقسيم كرده اند مي توانند در اين جشن شركت كنند. جشني كه قرار است دوقلوها ، سه قلوها، چهارقلوها و الي آخر... را درشمال ايران گرد هم آورد تا اعضاي جمعيت دوقلوهاي ايران يكديگر را از نزدك ببينند.
در تمام دنيا در روزهايي خاص تمام دوقلوها از چند روز گرفته تا بالاي صد سال طي مراسمي جذاب و شادي بخش، شباهت خود به يكديگر را نمايش مي دهند. كار نويي نيست، در ايران هم براي اولين بار درارديبهشت سال ۸۲ جشنواره دوقلوها در كيش به همت انجمن دوقلوهاي ايران برگزار شد. البته به دليل نبود تبليغات كافي و در نتيجه فراگير نبودن آن، اين جشنواره كمي بي سر و صدا برگزار شد. اما اينبار قضيه كمي جدي تر شده است. انجمن حمايت از دوقلوهاي ايران قصد دارد تا در تيرماه ۸۳ اين جشنواره را درشمال ايران در تنكابن و رامسر برگزار كند. همه دوقلوها به آنجا خواهند آمد، از نوزادهاي چند روزه گرفته تاپيران ۱۰۰ ساله ديدن دوقلوها كنار هم كه اغلب لباس هاي مشابهي بر تن دارند هنوز آنقدر جالب توجه است كه لبخند بر لبان شما مي نشاند. اگرچه دوقلوها حتي سه قلوها پديده اي كاملا طبيعي هستند اما از فراواني زيادي برخوردار نيستند. اينكه دو انسان به لحاظ ظاهر آنقدر شبيه هم باشند كه حتي گاهي والدين، آنها را به اشتباه مي گيرند در نوع خود كم نظير است.
يكبار يك قل از برادران دوقلويي تعريف مي كرد كه بيشتر اوقات در بازبيني عكس هاي خانوادگي برادرش را با خودش اشتباه مي گيرد.
افراد دوقلو در طول زندگي خود، دستخوش جريانات شيرين و به ندرت تلخي مي شوند. كافي است كمي پاي خاطرات آنها بنشينيد. خواهراني كه تنها وجه تمايز چهره آنها يك خال قهوه اي رنگ درگونه سمت راست است، فقط با نوك يك مداد قهوه اي  رنگ، بازي شيريني را با مادر، معلم و همكلاسي هاي خود به راه مي اندازند.
و يا دوقلوهايي كه با بيمار شدن يكي از آنها، كسالت به سراغ آن يكي مي رود. برخي معتقدند كه سرنوشت دوقلوها به نوعي نامحسوس به يكديگر وابسته است اگرچه اين گفته يك حكم قطعي نيست اما به گفته خود دوقلوها سرنوشت آنها بي تاثير از يكديگر نيست.
يادمان
لاله و لادن دوقلوهاي به هم چسبيده ايراني كه ۲۸سال زندگي مشقت باري را متحمل شده بودند در تير ماه سال ۱۳۸۲ در جريان جراحي ناموفقي تسليم زندگي ابدي شدند. اين دوقلوها معروفترين دوقلوهاي ايران بودند كه هر از گاهي محصور محافل خبري رسانه هاي ايران و جهان قرار مي گرفتند. اگرچه پايان زندگي اين دو رنگ و بويي تلخ به خود گرفت، اما داستان زندگي اين دوقلوها مثالي بود از نزديكي روح اين دو به يكديگر.
اگرچه همه دوقلوها قرار نيست به هم چسبيده باشند، اما شباهت هاي ژنتيكي و تاثير آن در شباهت هاي فردي و رفتاري دوقلوها از نظر علم كاملا اثبات شده است.
حتي خود شما فكر آن را بكنيد كه موجودي همزاد خود، تحقيقا با خصوصيات ظاهري مشابه خود داشته باشيد، بدون شك احساس خوشايندي است.
البته آمار دقيقي از تعداد دوقلوها و حتي چند قلوها در ايران وجود ندارد و هنوز متولي خاصي حتي سازمان ثبت احوال خود را در زحمت آمارگيري از جمعيت دوقلوهاي ايران نينداخته است.
محمد و علي دوقلوهايي هستند كه اولين جرقه برگزاري يك جشنواره را در ذهن پدر (رامين غريب) مي اندازند. دوقلوهاي ۶ساله اي كه پدرشان را براي جمع آوري تمام دوقلوهاي ايران در شمال بر سر ذوق آورده اند.
رامين غريب مسوول جشنواره دوقلوهاي ايران مي گويد: «ما قصد داريم طي برگزاري جشني دوقلوها را به دوقلوها معرفي كنيم. مي خواهيم تا توان دوقلوها را بين ديگر دوقلوها تقسيم كنيم. مي خواهيم لحظه هاي شادي را براي خواهر برادران شبيه به هم فراهم كنيم.»
او از برنامه هاي اين جشنواره به مسابقه، خاطره گويي، نقاشي، بازديد از مناطق ييلاقي، برگزاري جنگ شادي، بازديد از موزه، بازديد از مناطق زيباي ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ تنكابن، تئاتر و موسيقي اشاره مي كند.مي گويد: «قرار است كه در طول اين برنامه از تمام دوقلوها دعوت شود تا از خاطرات جالب خود به تماشاگران بگويند و به بهترين خاطره نيز جوايزي اهدا خواهد شد.»
غريب يك سال و اندي است كه بر روي اين برنامه كار مي كندو بزرگترين مشكل او هم فقدان يك اسپانسر قوي مالي است. مي گويد: «ما مشكلات ريالي داريم، دست واسطه ها را كنار زديم و از اسپانسرهاي مالي استقبال مي كنيم. در عوض اسپانسرها مي توانند تبليغات خود را در سايت اينترنتي دوقلوهاي ايران و در طول جشنواره ارايه دهند.»
وي از آگهي  هاي تبليغاتي در سايت ها و در طول برنامه و نيز در حاشيه  جشنواره استفاده خواهد كرد.
انجمن حمايت از دوقلوهاي ايران ابتكار ديگري است كه توسط رامين غريب راه اندازي شده است. اين انجمن به هيچ وجه قصد رقابت و يا حتي رفاقت با انجمن دوقلوهاي ايران را ندارد.
قرار است تمام دوقلوها در اين انجمن ذي نفع باشند. اين انجمن محملي است براي تقسيم توانايي دوقلوها. كمك ها در اين انجمن از سوي دوقلوها به دوقلوها است.
به گفته غريب: «دوقلوهايي هستند كه مي توانند امكانات مالي و اشتغال را در اختيار ديگران قرار دهند.»
دوقلوهايي نيز براي اين منظور شناسايي شده اند. غالبا خود آنها با غريب تماس گرفته و خواستار همكاري مي شدند.
انجمن در حال تدوين اساسنامه است و پس از عضوگيري و در نظر گرفتن حق عضويتي ناچيز ميدان فعاليت انجمن را در جهت كارآفريني و ترتيب دادن اردوهاي سياحتي و آموزشي گسترش خواهد داد.
اين انجمن همچنين خواستار همكاري بانك هايي است كه مايل به پرداخت وام بلندمدت به انجمن هاي غيردولتي است.
دوقلو دات كام 
۲gholooha.com؛infoيك سايت اينترنتي براي تمام دوقلوهاي ايران است. سايتي با طراحي جالب و نشاط انگيز كه هنوز تا رسيدن به يك سايت فعال تمام عيار راه بس طولاني در پيش دارد.
اولين چيزي كه در اين سايت جلب نظر مي كند عكس هاي زيبايي از دوقلوهاي مختلف ايراني و خارجي است و بعد آدرس و شماره حسابي براي ارسال عكس هاي عزيزان شما. فرقي نمي كند از كوچك و بزرگ گرفته تا صورت هاي زيباي فرزندان شما براي هميشه در سايت هاي اينترنتي محفوظ بماند.حتي بانوان نيز مي توانند با اجازه كتبي از شوهران خود عكس خود را به سايت ارسال كنند. آلبوم عكسي با افرادي كه شايد هيچگاه همديگر را نمي شناسند اما فرصت اين را يافته اند تا در يك مجموعه در كنار هم يك جامعه را تشكيل دهند.
اخبار مربوط به دوقلوها چه ايراني و چه خارجي به تفصيل و با عكس هاي مربوطه درج شده است. دوقلوهاي مصري كه از بالاي جمجمه به هم چسبيده اند، لاله و لادن و عكس هايي از قبايل آسيايي كه چندان هم باب طبع نيست.
اختصاص ايميل رايگان هم از ديگر بخش  هاي اين سايت است. در گوشه اين سايت نيز لينك هايي براي دريافت آگهي در نظر گرفته شده است. نحوه ثبت نام در انجمن حمايت از دوقلوهاي ايران و شركت در جشنواره دوقلوها نيز در اين سايت ذكر شده است.
شما هم اگر دوقلو داريد مي توانيد سري به اين سايت بزنيد.

۹ كيلوگرم زباله سهم هر شهروند تهراني
باورتان مي شود كه در تهران هر فرد روزانه بين ۱/۵ تا ۹ كيلوگرم زباله توليد مي كند؟
به گزارش ايسنا، دكتر سهراب عسگري و دكتر علي اصغر نظري پژوهشگران دانشگاه پيام نور مي گويند: «با توجه به اينكه زباله در هنگام دفن به ۲۰ درصد حجم اوليه خود تقليل مي يابد هر متر مكعب زباله با ۴۵۰ كيلوگرم به حجم ۱۰/۲ متر مكعب تبديل خواهد شد. در آن صورت اگر ۶۵۰۰ تن زباله در لايه اي به ضخامت ۲ متر دفن شود، فضايي در حدود ۱۵۰۰ متر مربع در روز نياز دارد كه اين مساحت در سال برابر با ۵۴ هكتار است.»
در بخش ديگري آمده است: مساله زباله توليدي از حدود ۱۲۵ بيمارستان كلينيك، در تهران داراي اهميت خاصي است. طبق برآوردها در بيمارستان ها از ۶۳۰ نوع يا بيشتر، مواد شيميايي مختلف استفاده مي شود كه از اين تعداد حدود ۳۰۰ نوع آن غيرسمي و ۳۰۰ مورد آن سمي و خطرناك و حدود ۳۰ نوع آن بي خطر است.

تغيير رنگ پلاك خودروها
صداي معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي هم از وضعيت راه ها و جاده ها درآمد.
به گزارش ايسنا سردار محسن انصاري اعلام كرد: «امسال ۲۴ درصد به تعداد رانندگان و ۳۵ درصد نيز به تعداد خودروهاي كشور افزوده شده، ولي در توسعه جاده ها پيشرفت لازم صورت نگرفته است.»وي كه در نهمين همايش سراسري فرماندهان نيروي انتظامي سراسر كشور سخن مي گفت، تصريح كرد: «در طرح نوروزي پليس راه سراسر كشور كه از ۲۸ اسفندماه امسال آغاز مي شود، رنگ پلاك خودروها تغيير كرده و خودروهاي عمومي با پلاك سفيد، تاكسي و كاميون ها با پلاك زرد و خودروهاي دولتي با پلاك قرمز مشخص مي شوند.در اين سيستم، كليه نقل و انتقالات در حضور پليس، دفاتر زير نظر آن و موسسه راهگشا انجام مي شود.»

جواناني كه هميشه بزهكار مي مانند
۵۰ درصد جوانان بزهكار پس از خروج از كانون اصلاح و تربيت مرتكب جرم مي شوند. به گزارش خبرگزاري مهر، داديار مجتمع قضايي اطفال اعلام كرد: با توجه به اينكه شرايط و وضعيت گذراندن زندگي تمامي كودكان بزهكار پس از خروج از زندان و كانون اصلاح و تربيت تفاوتي با قبل از ورود آنان به زندان نمي كند و اكثر اين كودكان براي ادامه زندگي مجبور به ارتكاب جرم مي شوند و در نهايت راهي كانون اصلاح و تربيت مي شوند.
مسعود عالي پور گفت: «كانون اصلاح و تربيت با وجود اينكه مي تواند تا حدودي در ايجاد تغييراتي در رفتار كودك بزهكار موثر واقع شود اما اين وضعيت فقط براي مدت كوتاهي دوام خواهد داشت و كودك بزهكار با همان وضعيت ناگوار قبلي بدون اينكه تغييري در شرايط زندگي او حاصل شود به جامعه باز مي گردد.»

در شهر
ايرانشهر
تهرانشهر
حوادث
زيبـاشـهر
عكاس خانه
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  عكاس خانه  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |