دوشنبه ۱ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۹ - Dec 22, 2003
جمع آوري و سازماندهي كارتن خوابهاي تهران امروز آغاز مي شود
عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اجراي طرح جمع آوري متكديان و بي خانمانها در تهران از امروز با همكاري شهرداري تهران و نيروي انتظامي آغاز مي شود.
دكتر مهنوش معتمدي آذري در گفت و گو با خبرگزاري مهر افزود: به منظور جمع آوري و اسكان هرچه سريعتر متكديان ، بي خانمانها، افراد بي سرپرست و گمشده در تهران به خصوص در فصل سرما طرح جمع آوري و نگهداري موقت اين افراد از امروز اجرا مي شود.
وي گفت: پيش از اين مقرر بود براي ساماندهي اين افراد سه اردوگاه جمع آوري نگهداري متكديان و بي خانمانها در تهران ساخته شود كه اولين اردوگاه آن در اسلامشهر از سوي شهرداري در حال ساخت است اما باتوجه به سرماي هوا و مشكلات ناشي از آن، اين افراد فعلا به طور موقت در سراي احسان كهريزك نگهداري مي شوند.
وي افزود: متاسفانه سراي احسان كهريزك ظرفيت نگهداري تعداد زيادي از اين افراد را ندارد و شهرداري تهران درحال بررسي ظرفيت اين مكان و نحوه اجراي طرح جمع آوري بي خانمانهاست تا قبل از آماده شدن اردوگاه اسلامشهر آنان را ساماندهي كند.
دكتر معتمدي گفت: اردوگاه نگهداري بي خانمانها در اسلامشهر قرار بود تا ۱۰ آذر ماه آماده و براي اجراي طرح ساماندهي بي خانمانها وآسيب ديدگان اجتماعي در تهران به فرمانداري تحويل شود اما به علت آماده نشدن اعتبار مورد نياز آن از سوي استانداري، احداث آن تاكنون به تعويق افتاده است.

تجهيز و نوسازي مدارس تهران
مدارسي كه در طرح هاي شهرداري قرار دارند، ملك معوض مي گيرند
002804.jpg
شهردار تهران  گفت : مدارسي كه  در طرح هاي  عمراني  شهرداري  تهران  قرار گرفته اند ملك  معوض  و يا هزينه  آن را دريافت  خواهند كرد.
محمود احمدي نژاد ديروز در گفت وگو با ايرنا  افزود: شهرداري  تهران  طرح هاي  زيادي  را در دست  اجرا دارد كه  برخي  ازمدارس  نيز در آنها قرار دارند، مطابق  با قانون  و براساس  تفاهم ، ملك  معوض ،هزينه  و يا ساختماني  جديد ساخته  شده  و به  مسئولان  مدارس  واگذار خواهد شد.
وي  افزود: شهرداري  تهران  همانند گذشته  جهت  تجهيز، مرمت  و گسترش  امكانات مدارس  كمك هايي  را به  آموزش  و پرورش  خواهد كرد.
شهردار تهران ، با بيان  اينكه  شهرداري  و آموزش  و پرورش  روابط حسنه اي  دارند، تأكيد كرد: برگزاري  انتخابات  شهردار مدرسه  و اجراي  طرح هاي  مختلف  همچون  بهينه سازي  مصرف  سوخت  از نمونه هاي  بارز  اين  همكاري  هاست .
احمدي  نژاد خاطرنشان  كرد: شهرداري  تهران  از تمام  فعاليت هايي  كه  در سطح  مدارس  از سوي  دانش  آموزان  اجرا مي شود حمايت  كرده  و كمك هاي  بسياري  را نيزخواهد كرد.
تجهيز مدارس شمال تهران
شهرداري منطقه ۳ در راستاي استاندارد  سازي فضاهاي آموزشي، با اجراي طرح بسامان سازي محيط  هاي آموزشي، مدارس شمال تهران را با مشاركت انجمن اوليا و مربيان مدارس و خيرين مدرسه ساز تجهيز و نوسازي مي كند.براساس اين طرح، در فاز نخست كتابخانه و آزمايشگاه و تجهيزات كمك آموزشي مدارس محروم و كم برخوردار، تكميل و تجهيز مي شوند .
شهرداري منطقه ۳ تهران همچنين پس از شناسايي مدارس و اولويت بندي معضلات و كاستي هاي آنها، نسبت به مرمت و نوسازي آنها مبادرت مي كند.

نگاه
بزودي در ايران تجارت الكترونيك راه اندازي مي شود
002824.jpg
افشين سبوكي

آزادسازي۳۰ هزار متر مربع از حريم و بستر رودخانه جاجرود
سرپرست  دفتر نمايندگي  رودبار قصران  و لواسانات  اداره  كل  امور آب  استان  تهران  اعلام  كرد: طي  يك  ماه  گذشته  حدود ۳۰ هزار متر مربع  ديگر از اراضي  بستر و حريم  رودخانه  جاجرود توسط اين  نمايندگي  آزادسازي  شد.
مهندس  «جواد غفاري » ديروز در گفت  وگو با ايرنا افزود: اين  دفتر با هدف  جلوگيري  از آلوده  شدن  يكي  از منابع  اصلي  تامين كننده  آب  شرب  تهران ، عمليات  آزادسازي  بستر و حريم  رودخانه ها را پيگيري  مي كند.

اولويت طرح ملي تبديل سيستم دوگانه سوز خود روها اعلام شد
گروه شهري: مسئول بخش تامين تجهيزات تبديل ناوگان سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور گفت:« كارگاه هاي تبديل خودرو به سيستم دوگانه سوز (بنزين و گازطبيعي) در چهار شهر مشهد، كرج، شيراز و تهران داير خواهد شد.
به گزارش ايسنا، منصور نصيري، تعداد اين كارگاه ها را ۲۰ مجموعه ذكر كرد و افزود: «تعدادي از اين كارگاه ها آماده سرويس دهي هستند و تعدادي نيز مراحل پاياني اخذ گواهينامه تبديل و تعمير تجهيزات گازسوز را مي گذرانند.»
وي با اشاره به اينكه خودروهاي دولتي، تاكسي، تاكسي بار، آژانس و خودروهاي راهي در اولويت اين طرح ملي قرار دارند خاطر نشان كرد: «پيش بيني شده است تا پايان نيمه سال ۸۴ ، ۱۰۰ هزار خودرو به دوگانه سوز تبديل خواهد شد.»
وي افزود: «با تمهيدات فراهم شده در ۱۵ شهر كشور كارگاه تبديل داير خواهد شد كه تعداد آن بين ۵۰ تا ۶۰ كارگاه متغير خواهد بود.»
وي گفت:« سيستم طراحي و نصب تجهيزات تبديل به دوگانه سوز مكانيزه است و به همين دليل اطلاعات آن در تمامي كارگاه هاي تبديل كشور ثبت مي شود و در صورت بروز هر مشكلي براي خودرو در هر شهرستاني كارگاه ها قادر به رفع آن خواهند بود.»

طرح جامع شهر تهران و دماوند
مراحل تهيه طرح جامع شهر تهران و طرح ناحيه دماوند در سال جاري آغاز مي شود.به گزارش ايلنا، براساس مصوبه هيأت وزيران انجام مطالعه پروژه هاي تهيه طرح جامع شهر تهران و طرح ناحيه دماوند در سال جاري مجاز است.براساس اين گزارش، هيأت وزيران، اين مصوبه را بنا به پيشنهاد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصويب كرده است.

اجراي طرح امداد و نجات تصادفهاي خياباني در تهران
كارشناس ترافيك سازمان نظام مهندسي تهران گفت: به منظور كاهش ترافيك ناشي از تصادفهاي شهري در تهران، طرح امداد و نجات خياباني در اين شهر اجرا مي شود.
محمد حسين مجاهد در گفت وگو با خبرگزاري مهر افزود: يكي از مسائلي كه به مشكل ترافيك تهران دامن مي زند برخوردها و تصادفهاي خودروها در سطح خيابانها و تاخير ماموران راهنمايي و رانندگي و آمبولانس براي رسيدگي به تصادف و امداد رساني به مجروحان احتمالي است.
وي اضافه كرد: اين برخوردها به طور مكرر در خيابانها و معابر تهران موجب راه بندانهاي طولاني و تشديد ترافيك مي شود و مدتها طول مي كشد تا ماموران راهنمايي و رانندگي براي رسيدگي به اين تصادفها در محل حادثه حاضر شوند به همين منظور طرحي در دست بررسي است كه به موجب آن در مدت كوتاهي ماموران پليس و پزشك امداد رسان در كمتر از دو دقيقه در محل حادثه حضور يابند.
بر اساس اين طرح گروههاي امداد و نجات متشكل از يك نفر مامور راهنمايي و رانندگي، يك پزشك، يك آتش نشان و يك نفر راننده از سوي شهرداري تهران در مناطق مختلف تهران مستقر مي شوند تا در هنگام وقوع حوادث رانندگي بتوانند به سرعت خود را به محل حادثه برسانند و ضمن امداد رساني به موقع به آسيب ديدگان از راه بندان و ترافيك معابر جلوگيري كنند.

ديدار شهردار با شهروندان منطقه ۹ تهران
گروه شهري: شهردار تهران پنجشنبه اين هفته با شهروندان منطقه ۹ تهران ديدار مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري، شهروندان اين منطقه مي توانند امروز و فردا (اول و دوم دي) از ساعت ۹ تا ۱۲ براي تكميل برگه ثبت نام به روابط عمومي شهرداري منطقه ۹ واقع در خيابان آزادي، جنب كارخانه زمزم، كوچه مشعوف مراجعه كنند.

دو مجموعه ورزشي در منطقه ۱۱ تهران افتتاح مي شود
گروه شهري: يك سالن ورزشي چندمنظوره به همراه مجموعه استخر و سونا جمعاً به مساحت ۷ هزار مترمربع و گنجايش دو هزار نفر امروز در منطقه ۱۱ تهران مورد افتتاح و بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار ما، شهرداري منطقه ۱۱ براي ساخت اين دو مجموعه كه مجهز به انواع سالن ويژه ورزش هاي توپي، كشتي، بدنسازي و استخر و سوناي مجهز است حدود ۲ ميليارد تومان هزينه كرده است.
بنابراين گزارش، با افتتاح اين دو مجموعه در ميدان قزوين و جنوب مجموعه ورزشي رازي سرانه هاي ورزشي اين منطقه به حدود ۶۰ هزار مترمربع افزايش يافت.
خبرنگار ما مي افزايد: همزمان با افتتاح اين مجموعه هاي ورزشي، كلنگ احداث دو مجموعه ورزشي ديگر يكي در ضلع جنوبي فرهنگسراي انقلاب مختص انواع سالن هاي ورزشي توپي، آبي و بدنسازي و ديگري ويژه احداث زمين تنيس و اسكواش در منطقه محروم ۱۱ به زمين زده خواهد شد كه مي تواند ضمن جبران كمبود و بهبود سرانه هاي ورزشي تفريحي منطقه در پر كردن اوقات فراغت جوانان نقش مؤثري ايفا كند.
امروز در مراسم افتتاحيه اين دو مجموعه ورزشي مهندس چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و جمعي از معاونان و مديران شهرداري تهران حضور دارند.

كميته خانواده در شوراي شهر تهران تشكيل مي شود
رئيس كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: «كميته خانواده» به منظور رشد و ارتقاي توان مشاركتي و مديريتي بانوان در اين كميسيون تشكيل مي شود.
رسول خادم در گفت وگو با ايسنا افزود: موضوع بانوان و مديريت شهري و چگونگي ارتقاي توان مديريت زنان براي حضور در عرصه هاي مديريتي در شهر تهران در دستور كار دي ماه كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران قرار گرفته است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |